http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.![]()
Nee, ik denk wel dat er wat meer moeite aan de pas is gekomen als haar lichaam is verstopt. Niet in het zicht vanaf een pad en ook niet dichtbij enige pad om het te kunnen ruiken. En dat tweede kan erg ver komen vooral na 9 dagen. Weet ik uit ervaring van een keer een dood dierenkadaver ruiken.
Dus iemand heeft moeite gedaan om haar lichaam een flink eind van bewoond gebied en begaande paden te leggen. Of is goed begraven in een gebied waar nog niet gezocht is. Of is ergens in een water gedumpt.![]()
Ja panbos naast het bospad iets verderop van waar haar jas fiets en tas zijn gevonden en soestduinen waar ze haar signaal is verloren denk ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:04 schreef EternalNow het volgende:
En ik denk dat dit alleen kan zijn gedaan in het panbos of bij soestduinen. Of ergens in het water.
Ik herinner me dat die moordenaar van Vaatstra haar ook een stuk van het pad af het struik gewas in dirigeerde als ik het goed heb. Ik denk dat ze haar daarom niet vlak naast dat pad hebben kunnen vinden.![]()
Past niet echt bij de andere spullen die gedumpt zijn. Begraven kost tijd, tijd genoeg om te bedenken dat die rugzak en jas er ook wel bij in kunnen. En die fiets was vast ook een betere oplossing voor geweest toch?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:03 schreef EternalNow het volgende:
Nee, ik denk wel dat er wat meer moeite aan de pas is gekomen als haar lichaam is verstopt. Niet in het zicht vanaf een pad en ook niet dichtbij enige pad om het te kunnen ruiken. En dat tweede kan erg ver komen vooral na 9 dagen. Weet ik uit ervaring van een keer een dood dierenkadaver ruiken.
Dus iemand heeft moeite gedaan om haar lichaam een flink eind van bewoond gebied en begaande paden te leggen. Of is goed begraven in een gebied waar nog niet gezocht is. Of is ergens in een water gedumpt.![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Past niet echt bij de andere spullen die gedumpt zijn. Begraven kost tijd, tijd genoeg om te bedenken dat die rugzak en jas er ook wel bij in kunnen. En die fiets was vast ook een betere oplossing voor geweest toch?Hoe hebben ze haar precies gevonden, weet je dat? Ze was dus niet begraven?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:06 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ja panbos naast het bospad iets verderop van waar haar jas fiets en tas zijn gevonden en soestduinen waar ze haar signaal is verloren denk ik.
Ik herinner me dat die moordenaar van Vaatstra haar ook een stuk van het pad af het struik gewas in dirigeerde als ik het goed heb. Ik denk dat ze haar daarom niet vlak naast dat pad hebben kunnen vinden.![]()
Klopt die fiets in de eerste de beste vijver lijkt een gemakzuchtige haast klus niet zwaar doordacht ofzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Past niet echt bij de andere spullen die gedumpt zijn. Begraven kost tijd, tijd genoeg om te bedenken dat die rugzak en jas er ook wel bij in kunnen. En die fiets was vast ook een betere oplossing voor geweest toch?![]()
Eens. Ik denk dat, als ze vermoord is en niet meegenomen, ze ergens vrij gemakkelijk is verstopt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Past niet echt bij de andere spullen die gedumpt zijn. Begraven kost tijd, tijd genoeg om te bedenken dat die rugzak en jas er ook wel bij in kunnen. En die fiets was vast ook een betere oplossing voor geweest toch?![]()
Dan heeft de dader toch een busje ofzo gehad hebbenquote:Op maandag 9 oktober 2017 02:08 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt die fiets in de eerste de beste vijver lijkt een gemakzuchtige haast klus niet zwaar doordacht ofzo.I will do what i must !!![]()
het tijdstip van fiets in vijver is hierbij erg belangrijk, aangezien dat bepaald hoelang de dader met Anne/lichaam is bezig geweest, dus hoever ze van de stalletjes kan afliggen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:03 schreef EternalNow het volgende:
Dus iemand heeft moeite gedaan om haar lichaam een flink eind van bewoond gebied en begaande paden te leggen. Of is goed begraven in een gebied waar nog niet gezocht is. Of is ergens in een water gedumpt.zuigen![]()
Tja, mee eens. Niet begraven dus waarschijnlijk. Maar plekken waar ze gedumpt kan zijn op grond ver genoeg weg van mensen dat niemand er iets van heeft gemerkt zijn er niet zoveel. Ik zou beginnen met alle watergebieden die in het gebied kunnen liggen af te gaan, daar is de meeste kans op. Maar dan is weer de vraag waarom die fiets dan ook niet gelijk daarbij lag. Waarom de fiets in heel een ander watergebied droppen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Past niet echt bij de andere spullen die gedumpt zijn. Begraven kost tijd, tijd genoeg om te bedenken dat die rugzak en jas er ook wel bij in kunnen. En die fiets was vast ook een betere oplossing voor geweest toch?
Makes no sense.![]()
Haar vrienden hadden haar gevonden. ze was niet begraven.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:08 schreef EternalNow het volgende:
[..]
[..]
Hoe hebben ze haar precies gevonden, weet je dat? Ze was dus niet begraven?![]()
Denk je dat ze na de zoekacties in soestduinen in ieder geval wel haar zouden hebben met ruiken als ze daar gemakkelijk verstopt was?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:09 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat, als ze vermoord is en niet meegenomen, ze ergens vrij gemakkelijk is verstopt.![]()
Waarom? Als de dader een voetganger op dat pad was kan ie gewoon haar fiets gebruikt hebben om de rest van dat pad af te leggen en aan het einde van het pad de fiets in de eerste vijver te dumpen toch?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:10 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Dan heeft de dader toch een busje ofzo gehad hebben![]()
Dan ben ik wel benieuwd hoe ver ze weg lag van bewoond gebied. Waarom anders niemand eerder iets had opgemerkt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:11 schreef Maktub het volgende:
[..]
Haar vrienden hadden haar gevonden. ze was niet begraven.![]()
Bah dat blijft je hele leven op je netvlies staanquote:Op maandag 9 oktober 2017 02:11 schreef Maktub het volgende:
[..]
Haar vrienden hadden haar gevonden. ze was niet begraven.![]()
en er is natuurlijk de mogelijkheid dat de dader is teruggekomen om het lichaam ergens anders te brengen of beter te verstoppen. Maar ik vermoed dat ze nog altijd in de buurt van de stalletjes wordt gevonden.zuigen![]()
Ik ken het er ter plaatse niet, maar ik begrijp dat dit water nogal in het zicht ligt. Zijn er meer bekendere wateren in de buurt? De plek vind ik niet zo logisch; het brengt hem nergens. Station was handiger geweest als hij ver moest en een fiets valt daar ook minder op?:quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:10 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Tja, mee eens. Niet begraven dus waarschijnlijk. Maar plekken waar ze gedumpt kan zijn op grond ver genoeg weg van mensen dat niemand er iets van heeft gemerkt zijn er niet zoveel. Ik zou beginnen met alle watergebieden die in het gebied kunnen liggen af te gaan, daar is de meeste kans op. Maar dan is weer de vraag waarom die fiets dan ook niet gelijk daarbij lag. Waarom de fiets in heel een ander watergebied droppen?
Makes no sense.![]()
Enkele nachten nog wel. Die hadden flink wat overtuiging nodig lijkt het.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Zij lag in een weiland, binnen 1 km van het AZC. Ze werd binnen een dag gevonden.
Nu heb je weer mensen die direct asielzoekers gaan beschuldigen.
Ik ontmoette twee meiden uit Kollum (naastgelegen dorp) in de zomer van 1999. Zij warer overtuigd dat het asielzoekers waren. Na enkele nachten praten waren ze overtuigd dat het ook een Nederlander het gedaan kon hebben.![]()
Klopt alleen het zeer hoge risico dat eraan verbonden is maakt dat minder waarschijnlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:14 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
en er is natuurlijk de mogelijkheid dat de dader is teruggekomen om het lichaam ergens anders te brengen of beter te verstoppen. Maar ik vermoed dat ze nog altijd in de buurt van de stalletjes wordt gevonden.![]()
Daar hebben ze toch allang gezocht?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:14 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
en er is natuurlijk de mogelijkheid dat de dader is teruggekomen om het lichaam ergens anders te brengen of beter te verstoppen. Maar ik vermoed dat ze nog altijd in de buurt van de stalletjes wordt gevonden.![]()
dat betwijffel ik, hoe kan de dader weten dat de fiets onderwater zou komen, ik denk dat hij de vijver kende en dit zo gepland heeft (je ziet het in het donker ook niet direct liggen)quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:08 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt die fiets in de eerste de beste vijver lijkt een gemakzuchtige haast klus niet zwaar doordacht ofzo.zuigen![]()
Allang en meerdere keren heel uitvoerig. Het is daar plaats delict central joh. Ze zijn allang wijder aan het zoeken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch allang gezocht?![]()
Juist, ja. Maar dader nam wel meer grote risico's die avond ...quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:15 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt alleen het zeer hoge risico dat eraan verbonden is maakt dat minder waarschijnlijk.zuigen![]()
Ja , maar niet alles is met speurhonden doorlopen en als ze begraven is vind je haar niet zo makkelijk met een prikstokquote:Op maandag 9 oktober 2017 02:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch allang gezocht?zuigen![]()
Wie zegt dat ie wist dat de fiets wel of niet onder water zou komen. Dat vijvertje ziet er diep genoeg uit om een fiets in te dumpen als je haast hebt is het logisch dat je het daar ergens in het water of bosjes dumpt als je van dat pad komt en van de fiets af wilt...quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:19 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
[..]
dat betwijffel ik, hoe kan de dader weten dat de fiets onderwater zou komen, ik denk dat hij de vijver kende en dit zo gepland heeft (je ziet het in het donker ook niet direct liggen)![]()
Natuurlijk denk ik zo niet!quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:49 schreef Maktub het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit als dat je mening is hoor. Het klinkt alleen bijna alsof het haar eigen schuld is en ze dan maar niet had moeten gaan fietsen. Ik vind het echt achterlijk dat mensen haar bijna de schuld geven dat ze waarschijnlijk toevallig een of andere laffe mafkees op haar route tegen kwam dat kan iedereen gebeuren ook overdag. Vroeger kon je het niet voorstellen dat een vermissings slachtoffer die gewoon even een eindje ging fietsen gebashed word omdat ze besloot op een ongelukkig tijdtstip te gaan fietsen en slachtoffer van een misdrijf werd. Dat is gewoon slachtoffers zelf de schuld geven in plaats van de dader.
Allemachtig, lezen wat je denkt te lezen, noem ik dit. Hoe kun jij zoiets denken zelfs.
Het is haar schuld niet dat iemand haar iets aandoet.
Er is ook zoiets als voorzichtig zijn.
Misschien zijn velen van jullie anders opgevoed. Dat kan.
En het geeft niemand het recht om een ander iets aan te doen, maar dat lijkt me nogal logisch, maar zelf voorzichtig zijn is niet verkeerd.
En niemand die ik ken, vrouwen en meiden, fietsen tegen de schemering aan langs een bos.![]()
Alles in de buurt van de stalletjes is echt wel met speurhonden overhoop gehaald. En ze kunnen met die stokken onregelmatigheden in de bodem voelen he. Als de bodem ineens een andere structuur heeft betekent dat dat die aarde nieuw is omgewoeld.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:22 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
[..]
Ja , maar niet alles is met speurhonden doorlopen en als ze begraven is vind je haar niet zo makkelijk met een prikstok![]()
Ja dan gaat ie zeker nog even terug naar het plaats delict uitgebreid met een lijk lopen slepen.. Alles kan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:21 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
[..]
Juist, ja. Maar dader nam wel meer grote risico's die avond ...![]()
Nouja opzich he. Een lichaam laten liggen waarvan je weet dat jouw dna er sowieso aan zit. En je weet dat je dna in het systeem staat. Dan betekent een lichaam niet ophalen een zekere veroordeling. Dus hoe groot het risico van ophalen ook is, is dan altijd nog beter dan het alternatief.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:25 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ja dan gaat ie zeker nog even terug naar het plaats delict uitgebreid met een lijk lopen slepen.. Alles kan.![]()
Als je op het platte land in meer bosrijke gebieden woont gebeurt dat wel vaker ken genoeg mensen die dat wel doen soms.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:23 schreef Fidji het volgende:
[..]
Natuurlijk denk ik zo niet!
Allemachtig, lezen wat je denkt te lezen, noem ik dit. Hoe kun jij zoiets denken zelfs.
Het is haar schuld niet dat iemand haar iets aandoet.
Er is ook zoiets als voorzichtig zijn.
Misschien zijn velen van jullie anders opgevoed. Dat kan.
En het geeft niemand het recht om een ander iets aan te doen, maar dat lijkt me nogal logisch, maar zelf voorzichtig zijn is niet verkeerd.
En niemand die ik ken, vrouwen en meiden, fietsen tegen de schemering aan langs een bos.![]()
Toch zit ik wel te denken, als Annes mobiel leeg was geraakt, en zij is door gefietst, had zij wel in Den Dolder bij een snackbar of een Cafe of een andere horeca gelegenheid eventjes daar kunnen bellen. Desnoods daar in Den Dolder even in de Albert Heijn had kunnen vragen om een berichtje door te geven.
Maar ja, dat is gepraat achteraf, en met de kennis die we nu hebben van het nare vervolg van haar fietstocht.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Ik vraag me elke keer af of die mobiel echt toevallig leeg was, of dat iemand de mobiel onklaar heeft gemaakt op het moment dat het signaal wegviel.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:28 schreef barthol het volgende:
Toch zit ik wel te denken, als Annes mobiel leeg was geraakt, en zij is door gefietst, had zij wel in Den Dolder bij een snackbar of een Cafe of een andere horeca gelegenheid eventjes daar kunnen bellen. Desnoods daar in Den Dolder even in de Albert Heijn had kunnen vragen om een berichtje door te geven.
Maar ja, dat is gepraat achteraf, en met de kennis die we nu hebben van het nare vervolg van haar fietstocht.![]()
Waarom zou ze moeten bellen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:28 schreef barthol het volgende:
Maar ja, dat is gepraat achteraf, en met de kennis die we nu hebben van het nare vervolg van haar fietstocht.![]()
Ja, maar ze is nog niet gevonden. Bedenk ook dat vanaf de weg tot begin fietspad spoorlaan zón 900 meter is, pak aan beide zijde een strook van 300 meter (tot over hobbemalaan dus) , dan heb je het over ruim een half miljoen vierkante meters dus met 150 man kam je dan pp 3500 vierkante meter uit, das best veel als je dat grondig wilt aanpakken. En dan hebben we enkel over de directe omgeving....quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:24 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Alles in de buurt van de stalletjes is echt wel met speurhonden overhoop gehaald. En ze kunnen met die stokken onregelmatigheden in de bodem voelen he. Als de bodem ineens een andere structuur heeft betekent dat dat die aarde nieuw is omgewoeld.zuigen![]()
Daar mogen ze niet weg, deze worden uitgezet blijkbaar?quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:31 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
We gaan een beetje offtopic maar tuurlijk is ongeveer 80procent van de vluchtelingen gewoon opzoek naar een nieuw bestaan![]()
Het was een Iphone 5s die hebben niet bepaald een denderende accu, als zij onderweg haar telefoon voor muziek, navigatie en fotos heeft gebruikt dan is die zo leeg op die route..quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:30 schreef Fidji het volgende:
[..]
Ik vraag me elke keer af of die mobiel echt toevallig leeg was, of dat iemand de mobiel onklaar heeft gemaakt op het moment dat het signaal wegviel.![]()
Ik kom van het platte land en soms om van het ene dorp naar het andere dorp te geraken moest je zelfs door de weilanden op paadjes met van die koeien roosters...maar nooit alleen dat werd er met de paplepel ingegooit..altijd in een groep altijd op elkaar wachten s avondsquote:Op maandag 9 oktober 2017 02:27 schreef Maktub het volgende:
[..]
Als je op het platte land in meer bosrijke gebieden woont gebeurt dat wel vaker ken genoeg mensen die dat wel doen soms.
Vaak was er ook een van de ouders die je met de auto in het weekend naar de *disco/kroeg/bar* bracht en een andere ouder die je weer ophaalde.... en altijd zeggen waar je bent...
En zo heb ik me nichtje geleerd met dat vele internet daten , dat ze altijd het kenteken van de auto van degene die ze ontmoet, als deze een auto heeft natuurlijk, door appt ..al is het midden in de nacht..
Als ze bij een vrij onbekend iemand in de auto stapt..appt ze dat kenteken..![]()
Gewoon even aan het thuisfront doorgeven “m’n mobiel is leeg, daarom niet bereikbaar, maar ben nu in Den Dolder”quote:Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Ze hebben nog maar een fractie van het gebied langs haar route waar ze verdwenen kan zijn uitgekamt. Het is inderdaad een heel erg groot gebied dat je niet zomaar even in een weekje uitkamt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:30 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
[..]
Ja, maar ze is nog niet gevonden. Bedenk ook dat vanaf de weg tot begin fietspad spoorlaan zón 900 meter is, pak aan beide zijde een strook van 300 meter (tot over hobbemalaan dus) , dan heb je het over ruim een half miljoen vierkante meters dus met 150 man kam je dan pp 3500 vierkante meter uit, das best veel als je dat grondig wilt aanpakken. En dan hebben we enkel over de directe omgeving....![]()
Maar was de batterij leeg op dat moment of is de mobiel onklaar gemaakt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:33 schreef Maktub het volgende:
[..]
Het was een Iphone 5s die hebben niet bepaald een denderende accu, als zij onderweg haar telefoon voor muziek, navigatie en fotos heeft gebruikt dan is die zo leeg op die route..
Men kan zien waar de mobiel uitging, dus zou ik haar daar zoeken.![]()
Ik kom ook van het platteland en ga soms ook in de avond met slecht weer en nabij het bos fietsen. Maar het verschilt echt per persoon en voor Anne was het kennelijk heel normaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:34 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ik kom van het platte land en soms om van het ene dorp naar het andere dorp te geraken moest je zelfs door de weilanden op paadjes met van die koeien roosters...maar nooit alleen dat werd er met de paplepel ingegooit..altijd in een groep altijd op elkaar wachten s avonds
Vaak was er ook een van de ouders die je met de auto in het weekend naar de *disco/kroeg/bar* bracht en een andere ouder die je weer ophaalde.... en altijd zeggen waar je bent...
En zo heb ik me nichtje geleerd met dat vele internet daten , dat ze altijd het kenteken van de auto van degene die ze ontmoet, als deze een auto heeft natuurlijk, door appt ..al is het midden in de nacht..
Als ze bij een vrij onbekend iemand in de auto stapt..appt ze dat kenteken..![]()
Dat kunnen ze niet zien en is niet bekend of de telefoon leeg was of bewust is uitgezet. Ben het met je eens dat waar ze haar signaal verloor ook een gebied van interesse is daar werken ze nu ook langzaam naartoe, want bij spoorlaan waar ze nu bezig zijn zit ook een belangrijk gebied omdat het verder in dat pad ligt waar de jas is gevonden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:35 schreef Fidji het volgende:
[..]
Maar was de batterij leeg op dat moment of is de mobiel onklaar gemaakt.
Men kan zien waar de mobiel uitging, dus zou ik haar daar zoeken.![]()
Ja, maar dan heb je het ook al over 900 meter met een lichaam slepen. Tja, dat is nog net binnen de grenzen van wat mogelijk is I guess. Er worden nog geen bewoonde straten overgestoken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:30 schreef mieleerisgeenbetere het volgende:
[..]
Ja, maar ze is nog niet gevonden. Bedenk ook dat vanaf de weg tot begin fietspad spoorlaan zón 900 meter is, pak aan beide zijde een strook van 300 meter (tot over hobbemalaan dus) , dan heb je het over ruim een half miljoen vierkante meters dus met 150 man kam je dan pp 3500 vierkante meter uit, das best veel als je dat grondig wilt aanpakken. En dan hebben we enkel over de directe omgeving....
Maar anyhow, wanneer is haar jas gevonden? Dinsdag ofzo was het niet? Dan zijn ze toch al die tijd daar al bezig, ook nu zijn daar nog steeds mensen aan het zoeken. Alleen de echt grote groepen zoeken verderop. Maar er blijft gezocht worden in dat stuk bos. Ook veel wandelaars daar en mensen uit de buurt die hond daar expres uitlaten.![]()
Met wat er nu bekend is vind ik het meest voor de hand liggende dat ze van het pad is afgedwongen de bossen in naast het pad. Jas was dinsdag gevonden en ze zijn er inderdaad al een tijd bezig. Die tas vonden ze ook pas een dag later op 150 meter afstand van die vijver waar ze al een dag in en rondom aan het zoeken waren of zo dus het laat wel zien hoe moeilijk het zoeken soms kan zijn en hoeveel tijd het kost.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:39 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook al over 900 meter met een lichaam slepen. Tja, dat is nog net binnen de grenzen van wat mogelijk is I guess. Er worden nog geen bewoonde straten overgestoken.
Maar anyhow, wanneer is haar jas gevonden? Dinsdag ofzo was het niet? Dan zijn ze toch al die tijd daar al bezig, ook nu zijn daar nog steeds mensen aan het zoeken. Alleen de echt grote groepen zoeken verderop. Maar er blijft gezocht worden in dat stuk bos. Ook veel wandelaars daar en mensen uit de buurt die hond daar expres uitlaten.![]()
Ja, die tas blijft echt vreemd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:41 schreef Maktub het volgende:
[..]
Met wat er nu bekend is vind ik het meest voor de hand liggende dat ze van het pad is afgedwongen de bossen in naast het pad. Jas was dinsdag gevonden en ze zijn er inderdaad al een tijd bezig. Die tas vonden ze ook pas een dag later op 150 meter afstand van die vijver waar ze al een dag in en rondom aan het zoeken waren of zo dus het laat wel zien hoe moeilijk het zoeken soms kan zijn en hoeveel tijd het kost.![]()
Waarom vreemd? Ik vind het niet vreemd, zoekacties zoals deze gaan vaak centimeter voor centimeter, ook met oog op bewijs materiaal veilig stellen. Als je dan een gebied van een paar honderd vierkante meter of paar vierkante kilometer moet uitkammen dan ben je wel even een tijdje bezig zelfs met een paar dozijn aan manschappen.quote:![]()
''De selfie in de regen is volgens hem het laatste levensteken. Sinds kwart voor acht 's avonds zijn WhatsApp-berichten van Fidder niet meer op haar telefoon aangekomen (slechts één vinkje), wat waarschijnlijk betekent dat haar telefoon uit stond of leeg was.''quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:39 schreef Maktub het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet zien en is niet bekend of de telefoon leeg was of bewust is uitgezet. Ben het met je eens dat waar ze haar signaal verloor ook een gebied van interesse is daar werken ze nu ook langzaam naartoe, want bij spoorlaan waar ze nu bezig zijn zit ook een belangrijk gebied omdat het verder in dat pad ligt waar de jas is gevonden.
https://www.ad.nl/utrecht(...)erdwijning~ac8eca1b/
''Ze fietste de route afgelopen vrijdag tussen ongeveer 19.00 en 20.30 uur. Na een aantal telefonische berichten is er na 19.06 uur niets meer van haar gehoord. ,,Het laatste signaal dat we van haar telefoon hebben ontvangen is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.”
https://nieuws.nl/algemee(...)-fietste-anwb-route/![]()
Idd alleen gaat een iphone 5s ook snel leeg als je hem voor zaken als fotos en navigatie onderweg gebruikt en het was ook aan het einde van de dag. Dus het is heel voor de hand liggend dat het toestel simpelweg leeg was. Al kan het zijn dat iemand hem heeft uitgezet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:44 schreef Fidji het volgende:
[..]
''De selfie in de regen is volgens hem het laatste levensteken. Sinds kwart voor acht 's avonds zijn WhatsApp-berichten van Fidder niet meer op haar telefoon aangekomen (slechts één vinkje), wat waarschijnlijk betekent dat haar telefoon uit stond of leeg was.''
https://www.ad.nl/utrecht(...)erdwijning~ac8eca1b/
''Ze fietste de route afgelopen vrijdag tussen ongeveer 19.00 en 20.30 uur. Na een aantal telefonische berichten is er na 19.06 uur niets meer van haar gehoord. ,,Het laatste signaal dat we van haar telefoon hebben ontvangen is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.”
https://nieuws.nl/algemee(...)-fietste-anwb-route/![]()
Een paar honderd vierkante meter en een paar vierkante kilometer is wel een onwijs verschil in grootte. Maarja, het zal inderdaad dan wel veel tijd kosten. Snap het wel als je niet alleen bent gefocust op een lichaam vinden, maar op elk spoor.quote:Op maandag 9 oktober 2017 02:44 schreef Maktub het volgende:
[..]
Waarom vreemd? Ik vind het niet vreemd, zoekacties zoals deze gaan vaak centimeter voor centimeter, ook met oog op bewijs materiaal veilig stellen. Als je dan een gebied van een paar honderd vierkante meter of paar vierkante kilometer moet uitkammen dan ben je wel even een tijdje bezig zelfs met een paar dozijn aan manschappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |