quote:
Dus doen ze de kwali om fucking 16:00 terwijl half Europa de nacht al in is?quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was afgelopen zomer nieuws dingetje over. Ze wilden dat het aansloot aan het concert van die pauper dus dienden het verzoek in om de pauze van 2 uur aan te passen naar 4 (en FIA keurde het goed)
Ik denk omdat de gap tussen Hamilton en Max, nadat ze allebei voorbij waren aan Alonso, weer gelijk was. Max heeft er dus geen nadeel van gehad.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Jupquote:Op zondag 8 oktober 2017 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus doen ze de kwali om fucking 16:00 terwijl half Europa de nacht al in is?
http://www.independent.co(...)oncert-a7805056.htmlquote:Formula One's new owners have taken the unprecedented step of changing the sport's schedule to accommodate a Justin Timberlake concert at October's United States Grand Prix.
Pop star Timberlake is due to perform at the Circuit of the Americas on the evening of Saturday, October 21, and following a request by promoters of the Texas race, qualifying on that day will be moved back by two hours.
The circuit organisers hope the move will encourage fans to stay and watch the concert which now follows the conclusion of qualifying.
Formula One fans in the UK will be forced to wait until 9pm BST to watch the action unfold, rather than the original 7pm start.
Liberty Media, the American conglomerate which took control of the sport at the start of the year, hopes its flexibility with the timetable will encourage other promoters to stage grands prix in the United States. Venues in New York, Las Vegas and Miami are all under consideration to host races in the future.
But it is understood that some of the teams were against the rescheduling. Indeed final practice will still take place at 11am, meaning there will be a four-hour wait before the start of qualifying.
A Formula One spokesperson told Press Association Sport on Friday: "At the request of the promoter of the US Grand Prix, the time of the qualifying session has been moved to 16.00 in order to closer connect the Justin Timberlake concert and Formula One qualifying that takes place at the circuit on Saturday October 21st at 18.00.
"The intention is to provide a better and more inclusive fan experience across the Grand Prix weekend and in so doing help promoters reach out to a more diverse cross-section of fans.
"This will be therefore a unique opportunity for music fans to experience and share in the excitement and drama of a Formula One qualifying session."
Uhhuh.....quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verstappen in Singapore niet tegen Raikkonen aanrijdt
Ugh, ik was al bang dat dat Amerikaanse bedrijf Amerikaans ging doen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:01 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup
Murrrica
[..]
http://www.independent.co(...)oncert-a7805056.html
Ze komen er wel achter als er 100 miljoen mensen minder kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ugh, ik was al bang dat dat Amerikaanse bedrijf Amerikaans ging doen.
Correct, Q is 2 uur later dan daar staat. Maar volgens mij snapt niemand het meer. Want dat bericht die ik net linkte van de Independent had het over 9PM BST. (GMT+1). Dat zou dus 22:00 NED tijd zijn. Ook dat klopt niet, want het is 16:00 GMT-5. Dus 7 uur later in NL (23:00) en 6 uur in de UK (22:00).quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dus deze tijden kloppen ook niet?
http://www.gpupdate.net/n(...)ix-van-amerika-2017/
Nee, moet 23.00 uur zijn volgens Formula1.comquote:Op zondag 8 oktober 2017 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dus deze tijden kloppen ook niet?
http://www.gpupdate.net/n(...)ix-van-amerika-2017/
Waarschijnlijk geen toeval. Hamilton had het vandaag de overwinning kunnen kosten en Vettel was dan alleen een seconde eerder klaar geweest.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week.
quote:But Horner revealed the Dutchman was instructed by the team to maintain a gap, in order to prevent a blister that appeared on Verstappen's front-left tyre during the second stint from getting any worse.
Ik schrok toch wel even van het verschil op de straight (Mercedes vs Renault power)... keek net nog ff een stukje terug; Max kreeg op 0,5s DRS + slipstream op de straight en Bottas reed gewoon bij hem weg (zonder DRS).quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Zet die Vettel bril eens af!quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week.
Max had een setup met meer downforce. Zijn topsnelheid op het straight was iets van 25km/h lager dan de snelsten. Ricciardo had een andere setup, was daardoor sneller op het rechte stuk en kon Bottas 3 rondjes lang achter zich houden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
Ik schrok toch wel even van het verschil op de straight... keek net nog ff een stukje terug; Max kreeg op 0,5s DRS op de straight en Bottas reed gewoon bij hem weg (zonder DRS).
Ja misschien wel, Max kon iig flat in 130R, Hamilton kon dat niet daarom was het verschil in die bocht maar een paar km/u.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Max had een setup met meer downforce. Zijn topsnelheid op het straight was iets van 25km/h lager dan de snelsten. Ricciardo had een andere setup, was daardoor sneller op het rechte stuk en kon Bottas 3 rondjes lang achter zich houden.
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zet die Vettel bril eens af!
Alonso reageerde vandaag niet binnen de vastgestelde aantal vlaggen waarbinnen je moet reageren (3 of 5), want reed ruim een ronde in de weg.
Bij Vettel vorige week waren het slechts een paar bochten. Dat mag.
Dit klopt gewoon. Onvoorstelbaar hoe veel Verstappen met rijderskwaliteit goed maakt van het verschil in materiaal.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Nee, je krijgt eerst knipper blauw en daarna vol blauw en dan heb je nog enkele bochten om hem langs te laten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.
Ja en nee.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.
Maar wel mooi DotD geworden toen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om een ronde later kapot bij pit-exit te stranden
Reactie van Max:quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:52 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens denk ik dat Hamilton en Verstappen zich niet heel erg hebben gestoord aan Alonso & Massa... of filteren ze tegenwoordig de "blue-flag!!" berichten?
Ze hebben er beiden ook weinig over gezegd bij de interviews meen ik.
Denk dat je gelijk hebt.quote:Verstappen denkt niet dat hij had kunnen winnen als die achterblijvers er niet waren geweest. "Want dat ik inliep, kwam juist door het verkeer. De Mercedes leek daar iets meer last van te hebben dan ik", reageerde Verstappen sportief.
Link werkt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:57 schreef Red_85 het volgende:
Wat een troll is die Daniel zeg.
The fuck![]()
[ afbeelding ]
quote:Q: (Lennart Bloemhof – Volkskrant) Lewis, you said you enjoyed fighting with Max at the front. It’s the second consecutive race now that that’s happening. Can you tell us a bit more about that; how was it to fight against him?
LH: Well, we didn’t really have a massive fight as such on the track but we all know how quick Max is, he’s doing a great job, very consistent. Yeah, the last race he was just too quick. I think today he was quicker – maybe just a little bit quicker – but I think I was able to match the times we were doing at the time. Yeah, we’re quicker in qualifying but they are at least within a tenth or so of us in the race. Today was I was kind of like – he won the last race, I’m not letting you have this one. It was really just about not making mistakes. I was driving down the back straight at one point and I’m thinking ‘Jeez, the guy behind me is so much younger than me, I’ve got make sure I kind of man up and show my age and make sure that I stay ahead. Show that I’m actually still very young at heart.’ That was kind of my thought process for you behind. I was kind of like I’m not letting…
MV: I was thinking ‘this guy’s so old in front of me.’
LH: Yeah, I’m not letting this little… that was the kind of thought I was having. No, I’m enjoying being in an era with such great young talent coming through. He’ll be here far beyond after I stop. But until then, I will try and not give him too many poles or too many wins.
Volgens de regels wel ja, vanaf het moment dat Alonso direct voor Max zat is dat dan waarschijnlijk. Maar ze hadden ook wel mee mogen nemen dat hij die idiote actie om zijn auto er tussen te sturen helemaal niet had hoeven maken, hij had Max gemakellijk in dezelfde actie als Hamilton voorbij kunnen laten, dus dat was misschien volgens de regels in orde maar wel een naaistreek.quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn regels voor. Iets van binnen 3 (of 5) blauwe vlaggen. Bij Hamilton hield Alonso zich er niet aan (duurde meer dan een rondje), bij Verstappen wel.
https://www.reddit.com/r/MotorsportsReplays/quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:00 schreef Klummie het volgende:
Ergens terug te kijken als je geen ziggo of Sky hebt? DM graag.
Mooi, hoor. Ik ga die Hamilton 'op z'n oude dag' nog waarderen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:05 schreef Red_85 het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog twijfels over het respect van Lewis naar Max? Lees dit even:
https://www.formula1.com/(...)ference---japan.html
Hoe kom je nou op Hamilton dan? Omdat hij al 4 jaar in het met afstand beste materiaal zit is hij beter met gelijkwaardig materiaal of zo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Maar jij kunt bovenstaande wel weten?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen enkele manier waarop je dat kunt weten.
Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.quote:Overigens ben ik het niet met je eens. Ik denk dat Max beter is/gaat worden dan Schumacher.
Wat een stel kleuters bij elkaar zeg, elkaar een beetje een oor aannaaien de hele tijd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Schumacher en teamgeest? Euh....quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je nou op Hamilton dan? Omdat hij al 4 jaar in het met afstand beste materiaal zit is hij beter met gelijkwaardig materiaal of zo?
[..]
Maar jij kunt bovenstaande wel weten?
[..]
Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige.
Thx!quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/MotorsportsReplays/
Dat wel jaquote:Op zondag 8 oktober 2017 16:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat een stel kleuters bij elkaar zeg, elkaar een beetje een oor aannaaien de hele tijd.
Mooi om te zien hoe dat gaat. Beetje elkaar erbij naaien en lopen stangen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Die opmerking van Hamilton dat het wellicht verstandig is dat Vettel z'n riem wel om houdt in de uitlooprondequote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Dit ja, bij geen enkel team was er meer sprake van de nummer 1 rijder dan bij Ferrari en Benetton op het moment dat Schumacher er reed.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Schumacher en teamgeest? Euh....
Komt natuurlijk ook door de inconsequente straffen van de fia. Normaal staan hier stevige straffen op, maar nu mocht het bij wijze van uitzondering weer wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:02 schreef CrashO het volgende:
Mwa. Ik zag 1 etterbakje (Ham), Vettel erbij lappen over dat stuur. En daarna de rest die Ham dan ook maar even op zijn plek zet.
Schumacher was iemand die veel verder keek dan zijn cockpit en ervoor zorgde dat er rondom de wagen ook goede mensen stonden. Totdat hij bij Ferrari kwam was het regelmatig Italiaanse chaos, een ontwerper die vanuit Engeland af en toe wat tekeningen opstuurde en veel wijzen met vingers naar elkaar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Schumacher en teamgeest? Euh....
Er werd vooral een wagen gebouwd waarmee Michael goed mee uit de voeten kon. Wel slim van Michael destijds om het hele team om zijn behoeften heen te masseren maar als 2e rijder had je niet veel in te brengen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Schumacher was iemand die veel verder keek dan zijn cockpit en ervoor zorgde dat er rondom de wagen ook goede mensen stonden. Totdat hij bij Ferrari kwam was het regelmatig Italiaanse chaos, een ontwerper die vanuit Engeland af en toe wat tekeningen opstuurde en veel wijzen met vingers naar elkaar.
Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt.
Todt heeft Schumacher gehaald en Schumacher wilde Brawn er bij. Om van Ferrari een goede organisatie te maken. Teamspirit was er bij Schumacher als het team deed wat hij wilde. Waar ik helemaal geen moeite mee had, overigens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt.
Nee man, was toen met regen en de Redbulls met een regen setup reden. Toen het droog werd kwamen de Mercedessen weer voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:00 schreef SnowOokami het volgende:
Die baan ligt de RBR toch erg goed juist?
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer. Dus dat geeft wel een aardige indicatie.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige.
Nee hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer.
Niet?quote:
Dat zegt niets over de snelheid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Punten zijn niet belangrijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Vandaar dat ik ook het aantal DNF erbij vermeld.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Punten zijn niet belangrijk![]()
aldus de max trekkers
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je sneller bent in de kwalificatie zegt dat niks over snelheid nee?
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel. En de enige die in Brazilie vorig jaar nog een beetje in de buurt kwam van de pace van Max.quote:
Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.quote:Maar jij kunt bovenstaande wel weten?
Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?quote:Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.
Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo. Laten we wel wezen; in 2014 was Ricciardo een klap succesvoller dan Vettel in de Red Bull, terwijl Vettel net 4 titels achter elkaar had gehaald.quote:Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat.
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
238 punten voor Ricciardo tegen 167 voor Vettel.quote:
Echt waar? Wat is het dan 'meer'?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?
Ging hij sneller naar het toilet? Beklom hij sneller het podium? Spoot hij sneller z'n champagnefles leeg?
11 keer voor je teamgenoot finishen op de baan in een seizoen is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller. Acht keer op het podium staan (waarvan 3x eerste plek) tegen vier keer (geen overwinningen) is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Heb je daar ook concrete voorbeelden van?quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Vaag gezwets, je hebt het het over bij kunnen houden in gelijkwaardig materiaal, dan moet je aangeven waaruit blijkt dat hij de snelste van de rest zou zijn. Dat wordt niet zo'n heel makkelijk verhaal voor een coureur die zich regelmatig op snelheid heeft laten aftroeven door Rosberg, Button en zelfs Bottas de eerste seizoenshelft. Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel.
Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.quote:Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.
Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt. Dat is ook niet zo raar want de sport is geevolueerd, Schumacher's talent zou nu ook niet meer toereikend zijn om er zo met kop en schouders boven uit te steken.quote:Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?
Je benadert het van voor tot achter als teamprestatie, iedereen werkt hard om de auto sneller te krijgen. Vettel heeft duidelijk een voorbeeld aan hem genomen en dat zie je dan bijvoorbeeld vandaag terug dat hij het team in bescherming neemt, zoals hij ook dat ook vorig jaar gedaan heeft toen ze, het team inclusief hijzelf dus, de auto niet snel kregen. Een schril contrast met Alonso die na op racevaardigheid verslagen worden door Vettel doodleuk zei dat hij de morele wereldkampioen was omdat hij goed was maar de auto kut, terwijl hij het met die auto best had kunnen afmaken. Dan is het niet zo raar dat dat team hem liever zag vertrekken en niet terug wil. Hamilton had er ook een handje van om zijn McLaren de schuld te geven van dat hij niet snel genoeg was om Vettel te verslaan, terwijl hij in het WK achter stond op zijn teamgenoot Button. Je hebt coureurs die in een auto instappen en als het wat is doen ze mee om de titel en als het niet zoveel is niet en willen ze naar een ander team, en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.quote:Schumacher teamplayer en Max niet? Wat js jouw definitie van 'teamplayer', dan?
Waarom is dat waarschijnlijk? Dat is ook nooit zo'n coureur geweest waarvan iedereen meteen zei dat het een toekomstig wereldkampioen was. Hij troefde Vettel af maar Vettel kon totaal niet uit de voeten met de balans in die auto. Vettel is een pietje precies, als de Ferrari niet naar zin is dan heeft hij een kluif aan Raikkonen, nu de auto goed is is hij structureel een halve seconde sneller. Laat die auto die naar zijn zin is nou net relevant zijn voor het WK en de auto die naar zijn is ook in de handen van zijn teamgenoot geen potten breken.quote:Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo.
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.quote:Max's voertuigcontrole is exceptioneel, met name als de omstandigheden niet optimaal zijn (bv banden nog niet warm of nat wegdek). Toch nog even terug naar Brazilie 2016; denk dat de hele F1-wereld het er wel over eens is dat dat 'unprecedented' was.
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |