Welke race?quote:
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:24 schreef SnowOokami het volgende:
Nee idd, hoop echt niet dat ze binnen 10 jaar ook 100% elektrisch gaan rijden.
Nee, ik wil technologische ontwikkeling vanuit de renstallen en niet vanuit wat van bovenaf wordt opgelegd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, dat is maar de helft van het F1 spel.
Daarom kijk ik F1 en niet naar de Renault Clio Cup
Het zou dan ook idioot zijn om terug te gaan naar V12 motoren.
Of wil je ook weer stalen remschijven, carburateurs en een handgeschakelde 5 bak terug in de F1 hebben? Dan kan je pas echt zien 'wat coureurs kunnen'...
Hoop dat ze dan wel soundracer introducerenquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.
Ik had eigenlijk wel meer pace van Kimi verwacht, Verstappen reed 1,5s per rondje bij Kimi weg na z'n pitstop... das best wel veel, zelfs al reed Kimi op relatief oude soft banden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinning
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten.
Te weinig tijd om het stuur aan te passen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Vast al tig keer gezegd inmiddels, maar zet kubica lekker 1 race in de torro rosso
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Di Resta voor een race van Williams lenen?
Heeft de leeftijd toch nog niet?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?
In de VS welquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Norris is van 13 november 1999, dus nog geen 18 jaar. En dat mag nog niet
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in.
De Ferrari was betrouwbaar en nu ineens niet meer, wat mij het idee geeft dat ze hebben gegokt en betrouwbaarheid opgeofferd hebben voor snelheid.Hoe dan ook, het moet nog maar blijken dat Ferrari de slag met Mercedes volgend jaar aankan.
Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.quote:Er zit sowieso iets heel erg mis in de F1 sinds ze over zijn op 'Prius'-technologie. Doe mij maar weer een lekkere V10 of V12.
Welke regels?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem?
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de handquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Kloterij is dat als STR nu voor 1 race een Di Resta/Palmer/andere beschikbare ervaren rijder zou willen inzetten ze de rest van het jaar geen keuze meer hebben, en ze niemand meer van hun eigen opleiding in die wagen kunnen zetten omdat ze dan hun 4 rijders/per seizoen gebruikt hebben.
We zullen het allemaal zien. Halverwege het seizoen voorspelde ik al dat Mercedes de grip op het kampioenschap stevig terug in handen had en jij was toen ook heel positief over Ferrari.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.
Maar er waren ook al problemen met de stuurinrichting en de remmen. Zeker zo'n falende stuurinrichting lijkt me geen gevolg van het nemen van technische risico's omdat je moet, maar een fout omdat het team teveel hooi op zijn vork moet nemen om snel genoeg te zijn.
Toch zijn ze gewoon aan het inlopen, misschien nog wel harder sinds de zomerstop dan daarvoor. Als die trend zich doorzet hebben ze volgend jaar een gelijkwaardige auto.
[..]
Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.
[..]
Welke regels?
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.
Maar af en toe het beste pakket hebben (zoals Red Bull in Maleisië) en meestal de mindere zijn, daar ga je niet ver mee komen.
13 plus 25 is bij mij 38.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.
O zo.quote:
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de hand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |