abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:40:12 #51
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174275717
Hebben we zin in de race?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:40:31 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174275724
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:40 schreef Mani89 het volgende:
Hebben we zin in de race?
Welke race?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174275727
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:24 schreef SnowOokami het volgende:


Nee idd, hoop echt niet dat ze binnen 10 jaar ook 100% elektrisch gaan rijden. :(
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.
pi_174275742
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Nee, dat is maar de helft van het F1 spel.
Daarom kijk ik F1 en niet naar de Renault Clio Cup

Het zou dan ook idioot zijn om terug te gaan naar V12 motoren.
Of wil je ook weer stalen remschijven, carburateurs en een handgeschakelde 5 bak terug in de F1 hebben? Dan kan je pas echt zien 'wat coureurs kunnen'...
Nee, ik wil technologische ontwikkeling vanuit de renstallen en niet vanuit wat van bovenaf wordt opgelegd.
pi_174275749
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:40 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.
Hoop dat ze dan wel soundracer introduceren :') wat een takke herrie maken die Formule E auto's.
pi_174275767
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinning
Ik had eigenlijk wel meer pace van Kimi verwacht, Verstappen reed 1,5s per rondje bij Kimi weg na z'n pitstop... das best wel veel, zelfs al reed Kimi op relatief oude soft banden.
pi_174275776
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:36 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten.
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.

Maar af en toe het beste pakket hebben (zoals Red Bull in Maleisië) en meestal de mindere zijn, daar ga je niet ver mee komen.
pi_174275791
Vast al tig keer gezegd inmiddels, maar zet kubica lekker 1 race in de torro rosso :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_174275805
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Vast al tig keer gezegd inmiddels, maar zet kubica lekker 1 race in de torro rosso :P
Te weinig tijd om het stuur aan te passen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 oktober 2017 @ 10:47:56 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174275814
Di Resta voor een race van Williams lenen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174275834
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Di Resta voor een race van Williams lenen?
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 oktober 2017 @ 10:49:30 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174275844
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?
Heeft de leeftijd toch nog niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 oktober 2017 @ 10:50:19 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174275854
Norris is van 13 november 1999, dus nog geen 18 jaar. En dat mag nog niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174275884
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Norris is van 13 november 1999, dus nog geen 18 jaar. En dat mag nog niet :P
In de VS wel :P

Maar dan hou je weinig over, behalve Palmer misschien. Ferrari rijders worden het sowieso niet.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 oktober 2017 @ 10:55:10 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174275930
Sirotkin eventueel?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:55:40 #66
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174275938
Kloterij is dat als STR nu voor 1 race een Di Resta/Palmer/andere beschikbare ervaren rijder zou willen inzetten ze de rest van het jaar geen keuze meer hebben, en ze niemand meer van hun eigen opleiding in die wagen kunnen zetten omdat ze dan hun 4 rijders/per seizoen gebruikt hebben.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:56:17 #67
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_174275945
Button?
Flesje bier
pi_174275952
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in.

De Ferrari was betrouwbaar en nu ineens niet meer, wat mij het idee geeft dat ze hebben gegokt en betrouwbaarheid opgeofferd hebben voor snelheid.Hoe dan ook, het moet nog maar blijken dat Ferrari de slag met Mercedes volgend jaar aankan.
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.

Maar er waren ook al problemen met de stuurinrichting en de remmen. Zeker zo'n falende stuurinrichting lijkt me geen gevolg van het nemen van technische risico's omdat je moet, maar een fout omdat het team teveel hooi op zijn vork moet nemen om snel genoeg te zijn.

Toch zijn ze gewoon aan het inlopen, misschien nog wel harder sinds de zomerstop dan daarvoor. Als die trend zich doorzet hebben ze volgend jaar een gelijkwaardige auto.

quote:
Er zit sowieso iets heel erg mis in de F1 sinds ze over zijn op 'Prius'-technologie. Doe mij maar weer een lekkere V10 of V12.
Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem?
Welke regels?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 oktober 2017 @ 10:57:59 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174275970
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Kloterij is dat als STR nu voor 1 race een Di Resta/Palmer/andere beschikbare ervaren rijder zou willen inzetten ze de rest van het jaar geen keuze meer hebben, en ze niemand meer van hun eigen opleiding in die wagen kunnen zetten omdat ze dan hun 4 rijders/per seizoen gebruikt hebben.
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de hand
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174276019
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.

Maar er waren ook al problemen met de stuurinrichting en de remmen. Zeker zo'n falende stuurinrichting lijkt me geen gevolg van het nemen van technische risico's omdat je moet, maar een fout omdat het team teveel hooi op zijn vork moet nemen om snel genoeg te zijn.

Toch zijn ze gewoon aan het inlopen, misschien nog wel harder sinds de zomerstop dan daarvoor. Als die trend zich doorzet hebben ze volgend jaar een gelijkwaardige auto.

[..]

Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.

[..]

Welke regels?
We zullen het allemaal zien. Halverwege het seizoen voorspelde ik al dat Mercedes de grip op het kampioenschap stevig terug in handen had en jij was toen ook heel positief over Ferrari.

Je weet dat ik graag hoop dat jij gelijk krijgt in jouw voorspelling. ;)

Vol elektrisch past wat mij betreft totaal niet bij F1. En van mij mag hybride best als de renstal het wil. Zoals bv Porsche in de 24h races begon met hybride.

Maar de units die ze nu gebruiken zijn door de strot geduwd en sindsdien is Mercedes koning F1.
pi_174276089
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.

Maar af en toe het beste pakket hebben (zoals Red Bull in Maleisië) en meestal de mindere zijn, daar ga je niet ver mee komen.
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.
pi_174276170
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:06 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.
13 plus 25 is bij mij 38.
pi_174276183
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

13 plus 25 is bij mij 38.
+ de 12 van Baku.
pi_174276224
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

+ de 12 van Baku.
O zo.

Maar dat hij er 13 ingelopen zou hebben op Hamilton geloof ik niet. De Ferrari is niet best op nat, dus ik vermoed dat hij 3e was geworden achter Hamilton. De Mercedes was zondag gewoon zeer sterk.
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:25:10 #75
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174276357
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de hand
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')