abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174260914
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN
quote:
VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

quote:
Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

Bron
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54 Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17 Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Faber
Link

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:

Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174260943
De dader haalt ook na vandaa opgelucht adem. Als we toch eens konden weten wat hij dacht.
Love is in the air!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:51:10 #3
470273 Maktub
It's written
pi_174260973
Welke zoek locatie hebben anderen boven aan staan waar ze denken dat ze meer zullen vinden? Ik denk richting panbos.
pi_174260980
Trouwens, is dit op tv geweest (RTL nieuws / hart van Nederland)?
Gewoon een vraagje..
pi_174260992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:51 schreef Maktub het volgende:
Welke zoek locatie hebben anderen boven aan staan waar ze denken dat ze meer zullen vinden? Ik denk richting panbos.
Waarom is daar nog niet gezocht als het zo dicht bij de Jas ligt?
Love is in the air!
pi_174261007
Ik hoor nu ook theorieen op twitter dat anne zelf een misdrijf heeft begaan en daarom is verdwenen...

Het is in ieder geval een nieuwe manier van kijken |:(
pi_174261048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:52 schreef EternalNow het volgende:
Ik hoor nu ook theorieen op twitter dat anne zelf een misdrijf heeft begaan en daarom is verdwenen...

Laat alle bizarre twitter en facebook complotten lekker daar. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174261049
quote:

:')
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_174261054
quote:

Tis weer zaterdagavond dus zit men weer aan de middelen en krijg je dit soort rare ideeën.
pi_174261056
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:51 schreef Maktub het volgende:
Ik ook.

Als ze met zekerheid niks vinden binnen 1 km van de gevonden spullen is de verplaatsing van een lichaam op welke manier dan ook vrijwel uitgesloten.

Dan is het in een ander stil gebied gebeurd (panbos meest waarschijnlijk) of er is een auto in het spel geweest.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:55:16 #11
470273 Maktub
It's written
pi_174261075
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Omdat vlak na de jas de fiets in die vijver werd gevonden dus toen verschoof de focus naar de vijver ten oosten van de jas als primaire zoek locatie. Ik heb het idee dat ze nu langzaam het noorden opwerken vanaf de jas naar de plek waar ze haar signaal verloor.
pi_174261085
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Het ligt niet dicht genoeg bij de jas. Maar wel heel dicht bij de route.
Eerlijk gezegd zou ik als politie ook eerst het gebied rond de jas zelf volledig hebben onderzocht. Dat is gewoon het meest waarschijnlijk.

Daarna panbos.
pi_174261094
Meer kleren gevonden? Klinkt niet goed :{
Twiddel
pi_174261096
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:55 schreef Maktub het volgende:

[..]

Omdat vlak na de jas de fiets in die vijver werd gevonden dus toen verschoof de focus naar de vijver ten westen van de jas als primaire zoek locatie. Ik heb het idee dat ze nu langzaam het noorden opwerken vanaf de jas naar de plek waar ze haar signaal verloor.
En dus ook het panbos meenemen?
Love is in the air!
pi_174261099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:54 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Als ze met zekerheid niks vinden binnen 1 km van de gevonden spullen is de verplaatsing van een lichaam op welke manier dan ook vrijwel uitgesloten.

Vertel mij waarom detective? Vlakbij de jas kunnen auto’s komen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174261114
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:55 schreef Maktub het volgende:

[..]

Omdat vlak na de jas de fiets in die vijver werd gevonden dus toen verschoof de focus naar de vijver ten westen van de jas als primaire zoek locatie. Ik heb het idee dat ze nu langzaam het noorden opwerken vanaf de jas naar de plek waar ze haar signaal verloor.
Oosten, niet westen. Klein detail.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:57:14 #17
470273 Maktub
It's written
pi_174261123
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En dus ook het panbos meenemen?
Ja denk dat ze sowieso wel dat stuk rondom die ugc pan golf baan of zo gaan beslaan ant dat ligt echt naast die route waar de jas werd gevonden..
pi_174261157
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:57 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ja denk dat ze sowieso wel dat stuk rondom die ugc pan golf baan of zo gaan beslaan ant dat ligt echt naast die route waar de jas werd gevonden..
Waarom nu nog niet denk ik dan. Na vijf dagen...
Love is in the air!
pi_174261164
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vertel mij waarom detective? Vlakbij de jas kunnen auto’s komen?
Op de hobbemalaan kan een auto staan.
Ik weet niet hoe het precies gebeurd zou zijn in het geval je kijkt naar een scenario met een auto. In dit geval blijven er vragen bestaan.

Ik denk inderdaad ook dat ze dan eerder in het panbos is.

Aan de aanname van een auto heeft trouwens niemand iets, want daar kunnen we niet naar zoeken. Of is dat te snel gedacht?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:59:23 #20
470273 Maktub
It's written
pi_174261165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:56 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Oosten, niet westen. Klein detail.
Thanks heb het aangepast het is wel een belangrijk detail.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:59:30 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:55 schreef summer2bird het volgende:
Meer kleren gevonden? Klinkt niet goed :{
Oh?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_174261174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh?
Volgens mij is er vandaag niets gevonden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:00:13 #23
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_174261180
Ik geloof trouwens niet dat een dader zomaar die spullen in het park zo achterlaat. Het lijkt mij dat je dit meeneemt of uit het zicht dumpt. Kans dat ze nu zijn DNA hebben is vrij groot. Veel te veel risico. Ik geloof namelijk niet dat de dader handschoenen aan had (Als het in een opwelling is gedaan).
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:00:18 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Volgens mij is er vandaag niets gevonden.
Naar mijn weten ook niet
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:00:53 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261191
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:00 schreef Razor21 het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat een dader zomaar die spullen in het park zo achterlaat. Het lijkt mij dat je dit meeneemt of uit het zicht dumpt. Kans dat ze nu zijn DNA hebben is vrij groot. Veel te veel risico. Ik geloof namelijk niet dat de dader handschoenen aan had (Als het in een opwelling is gedaan).
Vergeet niet dat het enorm slecht weer was de afgelopen dagen. Weet niet wat voor impact dat heeft op de DNA op spullen
pi_174261195
quote:
Maar het alternatief is dat het bewust daar neer is gelegd. En dat is minder waarschijnlijk.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:17 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174261221
Stel dat er een lichaam is en dat het lichaam verplaatst is/ opgehaald is

zijn speurhonden dan in staat de plek aan te geven?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174261222
Zucht
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:35 #29
470273 Maktub
It's written
pi_174261227
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waarom nu nog niet denk ik dan. Na vijf dagen...
Toen die fiets en die tas werden gevonden hebben ze hun aandacht begrijpelijk verschoven naar dat gebied in plaats van verder ten noorden van de jas te zoeken zijn ze eerst ten oosten van de jas gaan zoeken. Maar denk zelf dat dit juist de vlucht route van de dader was.
pi_174261236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:02 schreef ondeugend het volgende:

Wat denk je zelf?
pi_174261240
Ik denk wel echt dat de dader(s) erg op het moment hebben gehandeld en dat alles te verklaren is vanuit improvisatie en niet vanuit een plan van aanpak.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:03:42 #32
470273 Maktub
It's written
pi_174261252
quote:
Die spullen hebben ook dagen lang in slecht weer gelegen dat kan sporen ook erg aantasten en waren wel degelijk van het pad en uit het zicht verborgen en de fiets was in d evijver verborgen.
pi_174261257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het precies gebeurd zou zijn in het geval je kijkt naar een scenario met een auto. In dit geval blijven er vragen bestaan.

Aan de aanname van een auto heeft trouwens niemand iets, want daar kunnen we niet naar zoeken. Of is dat te snel gedacht?
Ja je denkt veel te snel want je hebt onwijze tunnelvisie. In principe is je verhaal compleet gebaseerd op aannames.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:04:20 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174261276
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:02 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik denk zelf dat er geen gesleep met een lichaam is geweest.
En verder vraag ik het aan jou bijvoorbeeld. Dus wat denk jij?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:04:49 #35
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261284
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Laat alle bizarre twitter en facebook complotten lekker daar. :P
Laat mensen denken zoals ze willen, als het je stoort, niet meer lezen, niet meer melden..
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:04:59 #36
470273 Maktub
It's written
pi_174261285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:02 schreef ondeugend het volgende:

Soms wel als het niet teveel geregend heeft bijvoorbeeld kunnen ze wel duidelijk ruiken of er iemand op een bepaalde plaats is gestorven of dat er een ontbindend lijk met een object in aanraking geweest is.
pi_174261290
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja je denkt veel te snel want je hebt onwijze tunnelvisie. In principe is je verhaal compleet gebaseerd op aannames.
Aannames is alles wat er is momenteel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_174261297
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:04 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wat iemand, jij, ik, wij denk(t)(en) is niet relevant. Feiten zijn dat wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 19:05:32 ]
pi_174261305
quote:

[..]

Ik zie niet zoveel alternatieven meer. Maar ik hoor die graag.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:06:47 #40
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_174261323
Hier wat meer uitleg over DNA in combinatie met tegen.

Zonneschijn en temperatuur
Verf en lak droogt na het aanbrengen op, doordat de vluchtige stoffen verdampen en de verf opdroogt op de ondergrond. Onder invloed van hogere temperaturen zal dit sneller gaan. De aanwezige stoffen met een lager kookpunt in de verf zullen sneller verdampen.
Ditzelfde proces gebeurt met bijna alle stoffen om ons heen. We merken hier weinig van, maar in forensisch onderzoek kan het van groot belang zijn. Een opgedroogde bloeddruppel kan iets zeggen over de tijdsduur dat de druppel al aanwezig is, maar dan moeten wel de omgevingscondities in overweging worden genomen.
Neerslag
Regen en sneeuw zullen er juist voor zorgen dat de sporen verdund worden, oplossen in het (regen)water, wegspoelen of door de grotere hoeveelheid vocht niet opdrogen zoals ze onder andere omstandigheden zouden doen.
Regen kan tevens zorgen voor vervorming of verplaatsing van sporen. Denk bijvoorbeeld aan afdrukken van schoenen of banden in zand, of losse glassplinters die door hevige regen wegspoelen.
Beschermen van sporen
Het beschermen van sporen tegen invloeden als regen, sneeuw, wind of felle zonneschijn is een belangrijke eerste stap die een onderzoeker kan zetten. Zonder hierbij de integriteit van het sporenmateriaal te schaden, kan de onderzoeker proberen de sporen af te schermen van de weersinvloeden, door het spoor af te dekken met plastic, een windscherm te plaatsen of te zorgen dat sporen niet meer in direct zonlicht liggen.
Vervolgens is het voor de deskundige van belang om op de hoogte te zijn van de condities waaronder het spoor zich heeft bevonden, zowel voorafgaand aan de vondst van de sporen als tijdens de opslag en het transport naar het laboratorium.
De deskundige zal deze informatie gebruiken bij het interpreteren van zijn onderzoeksresultaten.
Zonder de opmerkzaamheid en de informatie van de personen die het eerst met sporenmateriaal in aanraking komen, wordt het werk van de deskundig vervolgonderzoeker een stuk lastiger.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:07:02 #41
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174261331
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat iemand, jij, ik, wij denk(t)(en) is niet relevant. Feiten zijn dat wel.
Ik stel een vraag waarvan jij vindt dat ik hem zelf moet beantwoorden. Reageer dan niet. :)

Nogmaals ik geloof niet in geleur met een lichaam zoals mensen hier opperen. Maar mocht het wel zo zijn dan kan mijn vraag best relevant zijn.
pi_174261352
quote:

Misschien is Twitter in de war met een ander meisje?
En bronnen aub.
pi_174261353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik stel een vraag waarvan jij vindt dat ik hem zelf moet beantwoorden.

Nogmaals ik geloof niet in geleur met een lichaam zoals mensen hier opperen. Maar mocht het wel zo zijn dan kan mijn vraag best relevant zijn.
Dat was je vraag toch niet? Je gaf dus een irrelevant antwoord op je eigen vraag.

Om je vraag wel te beantwoorden:

Ja, die honden kunnen een spoor volgen.
pi_174261366
Wat zijn de nieuwste en belangrijkste ontwikkelingen sinds ze die tas hebben gevonden ?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:09:18 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Misschien is Twitter in de war met een ander meisje? Cherelle.
Twitter heeft nu ook z'n pijlen gericht op een jongen met een beperking die heeft getweet dat hij weet waar Anne is (Den Dolder)

GAADGNsw1ae85Nn twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 18:17:17 @rtvutrecht hoi @rtvutrecht ik weet waar Anne is in den Dolder zegt Tom tegen @JiriGlaap https://t.co/X7HaaZnGNi reageer retweet
pi_174261379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:06 schreef Razor21 het volgende:

Verf en lak droogt na het aanbrengen op, doordat de vluchtige stoffen verdampen en de verf opdroogt op de ondergrond. Onder invloed van hogere temperaturen zal dit sneller gaan. De aanwezige stoffen met een lager kookpunt in de verf zullen sneller verdampen.
Ditzelfde proces gebeurt met bijna alle stoffen om ons heen. We merken hier weinig van, maar in forensisch onderzoek kan het van groot belang zijn. Een opgedroogde bloeddruppel kan iets zeggen over de tijdsduur dat de druppel al aanwezig is, maar dan moeten wel de omgevingscondities in overweging worden genomen.
Neerslag
Regen en sneeuw zullen er juist voor zorgen dat de sporen verdund worden, oplossen in het (regen)water, wegspoelen of door de grotere hoeveelheid vocht niet opdrogen zoals ze onder andere omstandigheden zouden doen.
Regen kan tevens zorgen voor vervorming of verplaatsing van sporen. Denk bijvoorbeeld aan afdrukken van schoenen of banden in zand, of losse glassplinters die door hevige regen wegspoelen.
Beschermen van sporen
Het beschermen van sporen tegen invloeden als regen, sneeuw, wind of felle zonneschijn is een belangrijke eerste stap die een onderzoeker kan zetten. Zonder hierbij de integriteit van het sporenmateriaal te schaden, kan de onderzoeker proberen de sporen af te schermen van de weersinvloeden, door het spoor af te dekken met plastic, een windscherm te plaatsen of te zorgen dat sporen niet meer in direct zonlicht liggen.
Vervolgens is het voor de deskundige van belang om op de hoogte te zijn van de condities waaronder het spoor zich heeft bevonden, zowel voorafgaand aan de vondst van de sporen als tijdens de opslag en het transport naar het laboratorium.
De deskundige zal deze informatie gebruiken bij het interpreteren van zijn onderzoeksresultaten.
Zonder de opmerkzaamheid en de informatie van de personen die het eerst met sporenmateriaal in aanraking komen, wordt het werk van de deskundig vervolgonderzoeker een stuk lastiger.
We zouden meer van dit soort feitelijke informatie moeten delen in deze discussie. Kunnen we veel beter dingen uitsluiten.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:09:34 #47
470273 Maktub
It's written
pi_174261385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:06 schreef Razor21 het volgende:

Neerslag
Beschermen van sporen
De schade die regen aan bewijs materiaal kan doen vind ik zorgwekkender dan dat de verdachte tussen de vrijwilligers zou kunnen zitten. Met dit weer is het echt een race tegen de klok om sporen veilig te stellen, daarom gingen ze diezelfde nacht waarschijnlijk ook nog dreggen.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:09:51 #48
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:59 schreef EternalNow het volgende:

[..]

niet alleen te snel
pi_174261398
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Misschien is Twitter in de war met een ander meisje?
En bronnen aub.
https://twitter.com/wl_elzenga/status/916703645462417408
pi_174261426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:01 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Maar het alternatief is dat het bewust daar neer is gelegd. En dat is minder waarschijnlijk.
Ik denk ook aan een gelegenheidsdader die in een opwelling gehandeld heeft en de spullen gedumpt heeft.

Alleen blijft de vraag staan waarom dat gesleep met de fiets / tas / jas laat die bij het lichaam achter en zorg dat je weg komt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:12:48 #52
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261464
quote:

[..]

Geloof jij in God? Indien ja, is dat ook een aanname.. Maakt mij niets uit hoor !
pi_174261494
Waarom denken sommige hier aan het Panbos? Zou graag willen horen aangezien dit best wel buiten de route van Anne ligt.
pi_174261504
Even een antwoord op een vraag uit het vorige deel:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:23 schreef woxxel het volgende:
Als daar een instelling in de buurt is. Dan moeten ze misschien even nagaan wie er weekend verlof had en wie die kant op gaat naar huis.
Schuin tegenover (1,3km) zit http://www.abrona.nl/ , aan het park zit https://www.ecr.eu/woonzorg/ , http://accoladezorg.nl zit ook in de buurt, maar dit zijn bejaardencentra. Aan de Baarnseweg zit wel een locatie van https://www.amerpoort.nl/ , maar die lopen niet buiten zonder begeleiding (als ze überhaupt kunnen lopen maar ook in een rolstoel kunnen ze nog best lastig zijn heb ik gisteren gemerkt, ik moest daar zijn voor mijn werk,), er zit nog een locatie van http://www.reinaerde.nl/home/ in de buurt. En vast wel heel wat meer dingen, maar ik ben niet overal geweest, niet alles is een klant van het bedrijf waar ik voor werk of het vorige bedrijf waar ik voor werkte :)

Zeist en omgeving is echt volgebouwd met bejaardencentra en gehandicaptenzorgcentra als je de weg weet.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_174261538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:05 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik zie niet zoveel alternatieven meer. Maar ik hoor die graag.
Weet jij in welke staat en omgeving de jas en tas zijn gevonden dan? En welke sporen daar aanwezig waren?

Als het je lukt om een theorie te verzinnen waar ze in het panbos ligt kunne vast ook wel iets bedenken waar ze met een auto is meegenomen.

Mijn punt is dat je hier dingen ‘met zekerheid' probeert uit te sluiten op basis van incomplete info en aannames. Dat kan niet echt in dit geval.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:16:19 #56
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik stel een vraag waarvan jij vindt dat ik hem zelf moet beantwoorden. Reageer dan niet. :)

Wat was de vraag Ondeugend? Ik ben even weggeweest
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:17:14 #57
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174261568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:16 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Wat was de vraag Ondeugend? Ik ben even weggeweest
Of honden een plek kunnen aangeven waar een lichaam heeft gelegen.
pi_174261569
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:14 schreef Robin_fok het volgende:
Waarom denken sommige hier aan het Panbos? Zou graag willen horen aangezien dit best wel buiten de route van Anne ligt.
Het is een verlaten gebied. En relatief dichtbij de Jas.
Love is in the air!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:17:39 #59
470273 Maktub
It's written
pi_174261581
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:11 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik denk ook aan een gelegenheidsdader die in een opwelling gehandeld heeft en de spullen gedumpt heeft.

Alleen blijft de vraag staan waarom dat gesleep met de fiets / tas / jas laat die bij het lichaam achter en zorg dat je weg komt.
Dat vind ik ook het meest voor de hand liggende een opportunistische dader, dat die fiets in het eerste beste vijvertje is gedumpt onderbouwd dat ook.
Als de dader lopend was op dat pad en haar verder aan het begin van het bospad verraste en ze had toevallig haar jas en tas op haar fiets voorop en achterop dan kan het zijn dat ie gewoon die fiets heeft gepakt om sneller dat bospad af te komen.
Aan het einde van het bos pad word dan de jas weggegooid de fiets op de eerste geschikte plek nadat je van het pad af komt en de rugzak verderop in d ebosjes misschien om het eerst daar te doorzoeken op kostbaarheden..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:18:15 #60
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Twitter heeft nu ook z'n pijlen gericht op een jongen met een beperking die heeft getweet dat hij weet waar Anne is (Den Dolder)

GAADGNsw1ae85Nn twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 18:17:17 @rtvutrecht hoi @rtvutrecht ik weet waar Anne is in den Dolder zegt Tom tegen @JiriGlaap https://t.co/X7HaaZnGNi reageer retweet
stel dat die jongen echt iets weet...zulke mensen hebben vaak ook op een bepaald gebied een hoogbegaafdheid, je kunt niet weten..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:18:18 #61
470273 Maktub
It's written
pi_174261593
quote:
De route van spoorlaan loopt recht langs het bosrijke uiteinde van het panbos.
pi_174261633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:18 schreef zoekoog het volgende:

[..]

stel dat die jongen echt iets weet...zulke mensen hebben vaak ook op een bepaald gebied een hoogbegaafdheid, je kunt niet weten..
Kan allicht geen kwaad te luisteten naar wat hij te vertellen heeft
pi_174261647
quote:
Kijk: https://www.google.nl/map(...)a=!4m2!4m1!3e1?hl=en

Het panbos ligt direct tegen haar route aan. Ik vind de aanname dat ze op het rechterpunt (dit ligt op haar route) van gedachten is veranderd en naar het treinstation is gefietst niet gek. Dan gaat ze via het panbos naar station bilthoven. Op het linkerpunt kan iets gebeurd zijn en is de dader met haar spullen teruggefietst richting het einde van de spoorlijn. Zelfde pad.
Waarom niet meteen bij het panbos? Dat is dan de vraag. Misschien een voorbijganger die eraan kwam.

Hoe dan ook. Als ze niet rond haar spullen wordt gevonden is dat het dichtstbijzijnde gebied wat niet bewoond wordt, waarvoor je niet over drukke wegen heen hoeft te gaan, en waardoor je toch logischerwijs op de plek van haar spullen uitkomt (ook al wist de dader niet dat de route van anne ook zo liep).
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:20:43 #64
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:09 schreef EternalNow het volgende:

[..]

We zouden meer van dit soort feitelijke informatie moeten delen in deze discussie. Kunnen we veel beter dingen uitsluiten.
dankjewel razor voor deze inh. bijdrage
pi_174261689
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Weet jij in welke staat en omgeving de jas en tas zijn gevonden dan? En welke sporen daar aanwezig waren?

Als het je lukt om een theorie te verzinnen waar ze in het panbos ligt kunne vast ook wel iets bedenken waar ze met een auto is meegenomen.

Mijn punt is dat je hier dingen ‘met zekerheid' probeert uit te sluiten op basis van incomplete info en aannames. Dat kan niet echt in dit geval.
Niet met zekerheid, maar met voldoende ondersteuning om met veel manschappen te gaan zoeken in het panbos. Waar zou jij anders als eerste gaan zoeken?
pi_174261690
Ik hoor net via Skype van een vriend die uit de omgeving van Anne komt het volgende verhaal wat inmiddels bekend is bij politie. Hij kent een meisje die een tijd lang met Anne heeft samengewerkt en dat meisje vertelde dat Anne een tijd lang lastiggevallen is geweest door iemand die nogal veel interesse in Anne had. Dit moet 1 a 2 jaar geleden gebeurd zijn. Toevallig? Hoeft niks te betekenen maar is inmiddels wel bekend bij politie.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:22:11 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261691
quote:

[..]

Ik vel ook geen oordeel :) Liever dat de politie vaststelt dat dit onzin is dan dat ze het negeren en het bleek een lead te zijn
pi_174261696
quote:

[..]

In dit geval lijkt het me niet voor de handliggend.. :@ maar idd alle opties open houden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:23:56 #69
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261727
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:17 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Of honden een plek kunnen aangeven waar een lichaam heeft gelegen.
Ja, mits de voorwaarden aanwezig zijn.
pi_174261756
quote:

[..]

Nouja, vooral dat dat soort mensen, die een verstandelijke beperking hebben niet serieus worden genomen. Terwijl zij net als iedereen iets verdachts kunnen opmerken, maar ze kunnen dat wat minder goed en tactisch communiceren. Daarom gaat het mogelijk niet gelijk naar de twitter van de politie.
Zelfde situatie als dat een klein kind iets gezien heeft maar minder serieus wordt genomen.

Natuurlijk kan het nog steeds complete onzin zijn.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:25:10 #71
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261773
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:19 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Kan allicht geen kwaad te luisteten naar wat hij te vertellen heeft
positieve houding, je kunt nooit weten..
pi_174261823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:22 schreef Poepz0r het volgende:
Ik hoor net via Skype van een vriend die uit de omgeving van Anne komt het volgende verhaal wat inmiddels bekend is bij politie. Hij kent een meisje die een tijd lang met Anne heeft samengewerkt en dat meisje vertelde dat Anne een tijd lang lastiggevallen is geweest door iemand die nogal veel interesse in Anne had. Dit moet 1 a 2 jaar geleden gebeurd zijn. Toevallig? Hoeft niks te betekenen maar is inmiddels wel bekend bij politie.
pi_174261837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:24 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Nouja, vooral dat dat soort mensen, die een verstandelijke beperking hebben niet serieus worden genomen.
Heb je zijn account bekeken?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:28:07 #74
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als ze weten wie het is kan het geen kwaad om even te kijken waar die persoon rond de tijd van vermissing was
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:29:32 #75
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174261912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:20 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Kijk: https://www.google.nl/map(...)a=!4m2!4m1!3e1?hl=en

Het panbos ligt direct tegen haar route aan. Ik vind de aanname dat ze op het rechterpunt (dit ligt op haar route) van gedachten is veranderd en naar het treinstation is gefietst niet gek. Dan gaat ze via het panbos naar station bilthoven. Op het linkerpunt kan iets gebeurd zijn en is de dader met haar spullen teruggefietst richting het einde van de spoorlijn. Zelfde pad.
Waarom niet meteen bij het panbos? Dat is dan de vraag. Misschien een voorbijganger die eraan kwam.

Hoe dan ook. Als ze niet rond haar spullen wordt gevonden is dat het dichtstbijzijnde gebied wat niet bewoond wordt, waarvoor je niet over drukke wegen heen hoeft te gaan, en waardoor je toch logischerwijs op de plek van haar spullen uitkomt (ook al wist de dader niet dat de route van anne ook zo liep).
Helemaal niet gek gedacht ! ( Of het een aanname is, stoort mij eigenlijk helemaal niet, het zijn scenario's waarop je verder borduurt toch?)
pi_174261921
quote:
Dit is best wel zorgelijk. Zou namelijk wel meer verklaren als het iemand was die haar al kende. Maar heb dat altijd te speculatief gevonden.
pi_174261939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:17 schreef Maktub het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het meest voor de hand liggende een opportunistische dader, dat die fiets in het eerste beste vijvertje is gedumpt onderbouwd dat ook.
Als de dader lopend was op dat pad en haar verder aan het begin van het bospad verraste en ze had toevallig haar jas en tas op haar fiets voorop en achterop dan kan het zijn dat ie gewoon die fiets heeft gepakt om sneller dat bospad af te komen.
Aan het einde van het bos pad word dan de jas weggegooid de fiets op de eerste geschikte plek nadat je van het pad af komt en de rugzak verderop in d ebosjes misschien om het eerst daar te doorzoeken op kostbaarheden..
Ik ben ook van mening dat ze niet heel goed verstopt is.
De kans dat we te maken hebben met een hit team van de maffia is niet groot.

Met iets meer "werk" had de dader jas & tas met stenen verzwaard en achter de fiets aangegooid.
Dan had de politie compleet met lege handen gestaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_174261946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:29 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Dit is best wel zorgelijk. Zou namelijk wel meer verklaren als het iemand was die haar al kende. Maar heb dat altijd te speculatief gevonden.
Dat vermoeden had ik ook al maar laten we hopen dat ze snel gevonden word.
pi_174261976
quote:
Doei !!!!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:31:05 #80
470273 Maktub
It's written
pi_174261979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:29 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Helemaal niet gek gedacht ! ( Of het een aanname is, stoort mij eigenlijk helemaal niet, het zijn scenario's waarop je verder borduurt toch?)
Het is een reeele aanname gebasseert op het weinige dat we nu weten en een die de politie ook ongetwijfeld zal maken, ik denk dat ze daar de komende dagen ook wel zullen zoeken.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:31:31 #81
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174261993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:30 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Met iets meer "werk" had de dader jas & tas met stenen verzwaard en achter de fiets aangegooid.
Nou nee, want ze hebben de fiets ook gevonden :? dan hadden ze gelijk de jas en de tas ook gevonden
pi_174261995
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Doei !!!!
Doei? Dit is serieus. Wil je zijn naam wel geven hoor kun je het hem zelf vragen.
pi_174262025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou nee, want ze hebben de fiets ook gevonden :? dan hadden ze gelijk de jas en de tas ook gevonden
Ze zijn in die vijver gaan dreggen na de vondst van jas en tas.
Trek een lijn tussen de vindplaats jas - tas en je komt bij de vijver uit.
pi_174262048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Doei? Dit is serieus. Wil je zijn naam wel geven hoor kun je het hem zelf vragen.
Dan neem ik aan dat de politie op de hoogte is
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:33:26 #85
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174262057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vel ook geen oordeel :) Liever dat de politie vaststelt dat dit onzin is dan dat ze het negeren en het bleek een lead te zijn
misschien heeft deze jonge wel helderziende geest of paragnostische aanleg..of heeft ie haar gewoon gevonden,, ik ben geen zwever, maar wat weten we wat allemaal kan? (Positieve insteek bij mij)
pi_174262064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:32 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Na de vondst van de fiets.. :) tas is later gevonden.
pi_174262068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ja is meteen doorgegeven.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:34:09 #88
470273 Maktub
It's written
pi_174262084
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:30 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik ook alles wijst op een opportunistische dader, ze zullen haar wel snel vinden. Met die Joey duurde het ook een tijdje omdat ze er naast zochten en dat was gewoon een dorre berg vlakte geen bebost gebied..
pi_174262089
quote:

[..]

Fiets vonden ze door die jas. Als ze die jas niet hadden gevonden, hadden ze ook niet in die vijver gevist..

Al denk ik nog steeds dat het zoeken in de vijver door een tip kwamen. Camera's oid.
Love is in the air!
pi_174262090
Vraag me eigenlijk af hoe lang zo'n zoektocht door gaat?
Als je ziet hoeveel mensen er lopen en hoe weinig resultaat er geboekt wordt vermoed ik dat hier wel een limiet aan zit?

Hoe groter het gebied wordt hoe kleiner de kans dat ze een lichaam gaan vinden naar mijn mening.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:34:30 #91
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174262102
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In dit geval lijkt het me niet voor de handliggend.. :@ maar idd alle opties open houden.
als hij autistisch is, nou je zult opkijken wat voor knobbel zulke mensen hebben...
pi_174262110
quote:

[..]

Jas fiets tas is de volgorde.
En die jas is per toeval ontdekt, niet door de politie maar door een wandelaar ja.
pi_174262126
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja is meteen doorgegeven.
Dan zullen ze de heer in kwestie vast wel een bezoekje gebracht hebben
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:35:04 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174262133
quote:

[..]

Ik dacht dat de tas was gevonden nadat ze de fiets hadden gevonden :o
pi_174262135
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:31 schreef Maktub het volgende:

[..]

Het is een reeele aanname gebasseert op het weinige dat we nu weten en een die de politie ook ongetwijfeld zal maken, ik denk dat ze daar de komende dagen ook wel zullen zoeken.
Dat verwacht ik ook wel.

Panbos is trouwens ook iets logischer dan dat stukje spoorlaan wat eigenlijk toch midden tussen woonwijken ligt. Meer vergelijkbaar met soestduinen/berkelaantje qua afgelegenheid en meer mogelijkheden.
pi_174262147
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dan zullen ze de heer in kwestie vast wel een bezoekje gebracht hebben
Dat mag ik hopen
pi_174262148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:34 schreef zoekoog het volgende:

[..]

als hij autistisch is, nou je zult opkijken wat voor knobbel zulke mensen hebben...
Wat zou hij moeten weten.
Love is in the air!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:35:24 #98
470273 Maktub
It's written
pi_174262151
quote:

[..]

Fiets hebben ze denk ik aan de hand van de jas gevonden omdat dat vijvertje pal naast de vindplaats van de jas was. Had die jas ergens anders gelegen of niet gevonden geweest dan weet ik nog niet zo zeker of ze daar ook uit gekomen waren.
pi_174262152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Klopt inderdaad
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:35:25 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174262154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef zoekoog het volgende:

[..]

misschien heeft deze jonge wel helderziende geest of paragnostische aanleg..of heeft ie haar gewoon gevonden,, ik ben geen zwever, maar wat weten we wat allemaal kan? (Positieve insteek bij mij)
Eeeh, zo ver wilde ik niet gaan :')
pi_174262166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:03 schreef EternalNow het volgende:
Ik denk wel echt dat de dader(s) erg op het moment hebben gehandeld en dat alles te verklaren is vanuit improvisatie en niet vanuit een plan van aanpak.
Dat denk ik ook idd, het rotte is alleen wel dat de dader nog meer dan 3 volle dagen heeft gehad om wat aan de situatie te veranderen. Zeker toen ze begonnen te zoeken in Baarn kan de dader zich best veilig genoeg hebben gevoeld om één en ander aan de situatie te veranderen, zoals de jas te verplaatsen, of een eventueel lichaam te verplaatsen/op te halen. In drie dagen en nachten kun je veel doen natuurlijk, zeker als je weet dat de rest van je leven er van afhangt.
pi_174262168
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Inderdaad, neem aan dat die dat dan wel aan de politie heeft doorgegeven?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:36:45 #103
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174262208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:24 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Nouja, vooral dat dat soort mensen, die een verstandelijke beperking hebben niet serieus worden genomen. Terwijl zij net als iedereen iets verdachts kunnen opmerken, maar ze kunnen dat wat minder goed en tactisch communiceren. Daarom gaat het mogelijk niet gelijk naar de twitter van de politie.
Zelfde situatie als dat een klein kind iets gezien heeft maar minder serieus wordt genomen.

Natuurlijk kan het nog steeds complete onzin zijn.
Kinderen kunnen heel intelligent zijn.. uit peiteitsredenen laat je ze niet meezoeken, maar ten eerste zijn het geestjes, die nog volledig leeg zijn en alles zien, en ten tweede ze hoeven niet te bukken en ze zijn laag bij de grond, ze zien alles tussen de varens en de grassen en bladeren..
pi_174262212
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Inderdaad, neem aan dat die dat dan wel aan de politie heeft doorgegeven?
Eternal leest duidelijk het topic niet :')
pi_174262214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn andere posts van hem te verdacht om dit serieus te nemen. Maar heb eerlijk gezegd niet echt zijn twitter doorgespit.
pi_174262234
quote:

[..]

Dat verwacht ik ook wel.

Panbos is trouwens ook iets logischer dan dat stukje spoorlaan wat eigenlijk toch midden tussen woonwijken ligt. Meer vergelijkbaar met soestduinen/berkelaantje qua afgelegenheid en meer mogelijkheden.
Waar om zetten ze het leger niet in om het Panbos uit te kammen? In een dag ben je daar wel doorheen. Is verlaten en ligt zeer dicht op de plek.

Geen resultaat steeds iets naar boven.
Love is in the air!
pi_174262245
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Poepz0r op 07-10-2017 19:37:46 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:37:43 #108
470273 Maktub
It's written
pi_174262250
quote:

[..]

Dat verwacht ik ook wel.

Klopt voor de spoorlaan of erna waar de jas lag, maar omdat die fiets meegenomen is ben ik geneigd te denken dat het ergens voor de spoorlaan bij panbos is gebeurt.
En dat die fiets is meegenomen om dat bospad sneller af te leggen naar de plek waar de jas gevonden is en de hoofdweg.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:37:57 #109
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_174262261
Deze zaak doet mij op de 1 of andere manier aan Cassandra denken. (Was zondag nog docu over bij SBS)

8 jaar verder en nog niets wijzer over de oorzaak. Ze is pas 3 weken later gevonden. Het verhaal in het dossier over haar mobiel blijft ook vaag.

http://misdaaddossier.nl/cassandra-van-schaijk/
pi_174262284
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Dat denk ik ook idd, het rotte is alleen wel dat de dader nog meer dan 3 volle dagen heeft gehad om wat aan de situatie te veranderen. Zeker toen ze begonnen te zoeken in Baarn kan de dader zich best veilig genoeg hebben gevoeld om één en ander aan de situatie te veranderen, zoals de jas te verplaatsen, of een eventueel lichaam te verplaatsen/op te halen. In drie dagen en nachten kun je veel doen natuurlijk, zeker als je weet dat de rest van je leven er van afhangt.
Dan is het logischer om die jas ergens in Groningen te dumpen of gewoon te vernietigen ipv 50m verplaatsen hé.
pi_174262291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:37 schreef Razor21 het volgende:
Deze zaak doet mij op de 1 of andere manier aan Cassandra denken. (Was zondag nog docu over bij SBS)

8 jaar verder en nog niets wijzer over de oorzaak. Ze is pas 3 weken later gevonden. Het verhaal in het dossier over het mobiel blijft ook vaag.

Bij Cassandra vind ik het onkunde. Het is LOGISCH daar te zoeken waar ze gevonden is. Waarom moet dat 3 weken duren? Iedere mongool snapt dat. Ik begrijp zulke dingen niet.
pi_174262318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn andere posts van hem te verdacht om dit serieus te nemen. Maar heb eerlijk gezegd niet echt zijn twitter doorgespit.
Of je kijk eerst zelf goed wat jou wel of niet geloofwaardig lijkt, is dat mss een idee?
pi_174262326
quote:

[..]

Kan, maar wel zeer risicovol. Teruggaan geeft ook meer sporen.
Love is in the air!
pi_174262331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:34 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Ik las ergens dat hij het syndroom van down heeft. In dat geval gaat het om een mentale beperking. Daar zie je niet echt dat alles geconcentreerd is in 1 vaardigheid. Wat je bij autisten wel vaker ziet.
pi_174262380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Na de vondst van de fiets.. :) tas is later gevonden.
Klopt....... Ik was ff het spoor bijster.
pi_174262403
quote:

[..]

Ik sluit het zeker niet uit. Dan maar te hopen dat ie ergens op de camerabeelden verschijnt voor een tweede keer.
pi_174262428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eternal leest duidelijk het topic niet :')
Ik loop iets achter.
pi_174262471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:42 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik loop iets achter.
Dat niet alleen maar je dropt hier voornamelijk onzin waarnaar je niet eens kijkt. Vervolgens hebben de andere users het zowat gedaan als het niet naar je wens is.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:44:15 #119
470273 Maktub
It's written
pi_174262475
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:39 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Kan, maar wel zeer risicovol. Teruggaan geeft ook meer sporen.
Ja over het algemeen lijkt het me dat daders zo snel en ver mogelijk van het plaats delict weg willen blijven helemaal vlak na het misdrijf die zullen dan ook wel op scherp staan.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:45:43 #120
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174262525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:34 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ik ook alles wijst op een opportunistische dader, ze zullen haar wel snel vinden. Met die Joey duurde het ook een tijdje omdat ze er naast zochten en dat was gewoon een dorre berg vlakte geen bebost gebied..
Kan een opportunistische dader niet iets plannen als hij/zij uren de tijd heeft om iets te bedenken?
pi_174262528
quote:
Dan is de vraag toch vooral, had ze regelmatig contact met deze persoon? Heeft ze iets van haar fietsplannen voor die avond ergens gedeeld? (Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp met hem?(die laatste kunnen we niet weten nu)). Als dat allemaal nee is, lijkt het me sterk.

Misschien gek dat ik regelmatig contact er tussen heb staan, maar ik ken ook een meisje die gestalkt werd en die vond het zo zielig en zag hem als een soort vriend, hoewel ze geen interesse had, en ze appte gewoon terug naar hem. Toen we haar duidelijk hebben gemaakt dat hij echt eng bezig was en dat hij overtuigd was dat ze zelfs zijn vriendin was, heeft ze hem gezegd dat ze niet in hem geïnteresseerd was romantisch en alleen als vriend, toen is hij haar gevolgd en heeft haar op de grond geduwd en toen midden op straat volledig verrot gescholden. Dat stalken kan best eng uitpakken ja
pi_174262531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik was abuis.
pi_174262534
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Of je kijk eerst zelf goed wat jou wel of niet geloofwaardig lijkt, is dat mss een idee?
Nee, ik geloof je. Daarom ook niet verder moeite gedaan.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:46:11 #124
470273 Maktub
It's written
pi_174262539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik sluit het zeker niet uit. Dan maar te hopen dat ie ergens op de camerabeelden verschijnt voor een tweede keer.
Denk dat ze veel beeld materiaal hebben om te analyseren ook omdat er nog veel gaten in de tijdslijn zitten. Dus ze zijn waarschijnlijk letterlijk elke camera langs die hele route die ze gevolgd heeft en kan hebben aan het napluizen.
pi_174262564
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat niet alleen maar je dropt hier voornamelijk onzin waarnaar je niet eens kijkt. Vervolgens hebben de users het zowat gedaan als het niet naar je wens is.
Waar komt dat nou weer vandaan? Echt bizar deze reactie.
pi_174262619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Kinderen kunnen heel intelligent zijn.. uit peiteitsredenen laat je ze niet meezoeken, maar ten eerste zijn het geestjes, die nog volledig leeg zijn en alles zien, en ten tweede ze hoeven niet te bukken en ze zijn laag bij de grond, ze zien alles tussen de varens en de grassen en bladeren..
Gewoon lilliputters Search and Rescue bellen dus.
pi_174262627
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:37 schreef Razor21 het volgende:

8 jaar verder en nog niets wijzer over de oorzaak. Ze is pas 3 weken later gevonden. Het verhaal in het dossier over haar mobiel blijft ook vaag.

Bij de zaak Cassandra waren er veel concreter aanwijzingen en getuigen. Ze is toen vrijwillig meegegaan met twee Hindoestaanse mannen.

Lichaam inderdaad niet snel gevonden. Dat is enige mogelijke vergelijking inderdaad.
Love is in the air!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:50:09 #128
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174262643
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:37 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waar om zetten ze het leger niet in om het Panbos uit te kammen? In een dag ben je daar wel doorheen. Is verlaten en ligt zeer dicht op de plek.

Geen resultaat steeds iets naar boven.
Prima idee!
pi_174262653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:44 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ja over het algemeen lijkt het me dat daders zo snel en ver mogelijk van het plaats delict weg willen blijven helemaal vlak na het misdrijf die zullen dan ook wel op scherp staan.
Dit. Ik kan me voorstellen dat je niet snel even teruggaat. Dan bel je wel heel heel koelbloedig. Wat je natuurlijk ook moet zijn voor zoiets.
Love is in the air!
pi_174262671
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dan is het logischer om die jas ergens in Groningen te dumpen of gewoon te vernietigen ipv 50m verplaatsen hé.
Tenzij die persoon dat niet aandurfde, lang rondlopen met de jas van een vermist meisje. Misschien wel gewoon gedumpt zodra hij mensen hoorde aan komen of toen hij overtuigd was dat er in de directe omgeving van de jas niks te vinden was, niet wetende hoe groots de zoektocht opgezet zou gaan worden. Eerst waren er immers maar twee mensen in Baarn aan het kijken, het leek erg kleinschalig
pi_174262712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:22 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Niet met zekerheid, maar met voldoende ondersteuning om met veel manschappen te gaan zoeken in het panbos. Waar zou jij anders als eerste gaan zoeken?
Je ondersteuning? Je baseert je op het feit dat het daar rustig is en in de buurt van de route is. Nou wat en ondersteuning.

Ze hebben 4 dagen gezocht naar een tas, dat is dus blijkbaar ook wel een gebied waar je kunt doen wat je wilt.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:53:57 #132
470273 Maktub
It's written
pi_174262768
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:50 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Prima idee!
Het is jammer dat ze die hulp niet meteen aangenomen hebben en van die honden ook niet. Ze zijn ook delen zonder honden gaan zoeken. Helemaal met deze weersomstandigheden kunnen ze alle hulp gebruiken want de tijd dringt echt.
Ze kunnen niet weken in deze capaciteit gaan doorzoeken en het is een bosrijk gebied van een paar vierkante kilometer wat ze potentieel moeten uitkammen.
pi_174262798
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je ondersteuning? Je baseert je op het feit dat het daar rustig is en in de buurt van de route is. Nou wat en ondersteuning.

Ze hebben 4 dagen gezocht naar een tas, dat is dus blijkbaar ook wel een gebied waar je kunt doen wat je wilt.
Je weet toch niet of in dat gebied iets met anne is gebeurd. Alleen dat daar spullen zijn verstopt. Het enige dat blijkt is dat je daar inderdaad spullen kunt verstoppen wanneer je dat wilt (tenminste in de avond en stortregen).
pi_174262817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:04 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Denk ook dat er niet gesleept is
pi_174262829
Misschien is heeft die beperkte jongen iets gezien in zijn verzorgingsgebied. Misschien anne die opgenomen is door een foute dokter.
pi_174262861
Een lichaam verplaatsen is echt fucking zwaar. Zelfs verslepen is zwaar.
pi_174262869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:54 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Je weet toch niet of in dat gebied iets met anne is gebeurd. Alleen dat daar spullen zijn verstopt. Het enige dat blijkt is dat je daar inderdaad spullen kunt verstoppen wanneer je dat wilt (tenminste in de avond en stortregen).
Precies!

Je weet 't niet.
Maar jij roept dat men voluit naar 't Panbos moet. Maar je weet verder niets.
pi_174262902
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ze hebben niet 4 dagen gezocht naar een tas.

Voorbijganger vind jas, in kader van sporenonderzoek onderzoeken ze de vijver en vinden haar fiets.

Omdat haar fiets in de vijver gevonden is doorzoeken ze de omgeving van de vijver en vinden de tas.
pi_174262910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef Messina het volgende:
Slepen geeft een groot spoor, tillen is veel makkelijker.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:58:11 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174262912
quote:
Ervaring mee?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174262915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:55 schreef ManianMan het volgende:
Misschien is heeft die beperkte jongen iets gezien in zijn verzorgingsgebied. Misschien anne die opgenomen is door een foute dokter.
Of hij deed een Max.
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)de-agenten~a7388266/
pi_174262934
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ervaring mee?
Kun je wel stellen ja.
pi_174262938
quote:
Ligt eraan. Een fitte getrainde vent die kan wel honderden meters of zelfs enkele kilometers lopen met een lichaam < 70 kg. Alleen ongezien is een ander verhaal natuurlijk.
Cast a cold Eye
On Life, on Death.
Horseman, pass by!
pi_174262951
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Precies!

Je weet 't niet.
Maar jij roept dat men voluit naar 't Panbos moet. Maar je weet verder niets.
Dat is wat ik zou doen op basis van wat ik weet. Wat zou jij doen als je politie was en alleen weet wat wij nu weten? Niks doen is geen optie, je moet ergens zoeken.
pi_174262955
Als ze al dood is dan denk ik dat het lichaam door een random voorbijganger gevonden zal gaan worden.
pi_174262966
quote:
:D
pi_174262971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:59 schreef Winston_Smith het volgende:

[..]

Ligt eraan. Een fitte getrainde vent die kan wel honderden meters of zelfs enkele kilometers lopen met een lichaam < 70 kg. Alleen ongezien is een ander verhaal natuurlijk.
Ja, voor de sterkste man van Nederland zal het ook een peulenschil zijn, ik bedoel uiteraard voor de gemiddelde mens.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:00:31 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174262975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:59 schreef Winston_Smith het volgende:

[..]

Wat terecht werd opgemerkt was dat Anne ook nog onder dwang zou kunnen zijn meegelopen. Dan is er geen sprake van slepen met een lichaam
pi_174262989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:59 schreef Poepz0r het volgende:
Als ze al dood is dan denk ik dat het lichaam door een random voorbijganger gevonden zal gaan worden.
Zo gaat het meestal. Dus daar hoop ik op.
pi_174262993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat terecht werd opgemerkt was dat Anne ook nog onder dwang zou kunnen zijn meegelopen. Dan is er geen sprake van slepen met een lichaam
Moet er niet aan denken dat meisje ;(
pi_174263002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:59 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Dat is wat ik zou doen op basis van wat ik weet. Wat zou jij doen als je politie was en alleen weet wat wij nu weten? Niks doen is geen optie, je moet ergens zoeken.
We weten niet eens precies waar wel en niet gezocht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')