http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.![]()
twitter:VSchildkamp twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 14:55:07Het was dus niks, lijkt me, troepenverplaatsing van vrijwilligers #AnneFaber https://t.co/CgXiZBq1DJ reageer retweet
![]()
Geen nieuwe ontwikkelingen.
Met jas, fiets en tas valt te slepen. Eventuele is zeer sluw tewerk gegaan om dit van elkaar te verplaatsen.
Lichaam nig verder terug zoeken.Love is in the air!![]()
Eens. Blijft echter super irritant dat mensen 'nieuwtjes' dumpen die al geplaatst zijn simpelweg omdat ze niet up-to-date zijn met meelezen van het topic.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:56 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een bron er bij is altijd wel prettig.![]()
zou ook nog kunnen, maar met dader alleen lijkt me dat ingewikkeld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je gaat ook geen honderden meters slepen met een lichaam.. Vrij onwaarschijnlijkSchenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen![]()
Heel simpel: kennelijk heeft de dader(s) niet heel veel moeite gedaan om de rugzak, jas en fiets goed te verbergen. Als de dader daar redelijk onvoorzichtig mee om is gegaan, dan zal het lijk van Anne ook niet super goed verstopt liggen. Daar zal ie dan ook niet zo veel moeite voor hebben gedaan - anders had die dat ook wel voor haar spullen gedaan. Enige verklaring: ze zoeken tot nu toe in de verkeerde gebieden.![]()
Behalve als dader daar met de auto moet zijn, toeslaat in korte tijd spullen dumpt en om ontdekking te voorkomen lichaam per auto meeneemt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:00 schreef zoekoog het volgende:
Op zaterdag 7 oktober 2017 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je gaat ook geen honderden meters slepen met een lichaam.. Vrij onwaarschijnlijk![]()
Je weet niet waar wat gebeurd is, met fiets, jas en rugtas kun je wel een eind komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:00 schreef zoekoog het volgende:
[..]
zou ook nog kunnen, maar met dader alleen lijkt me dat ingewikkeld.![]()
Dat ben ik dan weer met jou eens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens. Blijft echter super irritant dat mensen 'nieuwtjes' dumpen die al geplaatst zijn simpelweg omdat ze niet up-to-date zijn met meelezen van het topic.![]()
daar dacht ik ook aan, vanuit die theorie ga ik dan ook uit van een dader die dit niet doordacht heeft maarja voorlopig is dit mooie mens al dik een week spoorloosquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:01 schreef RokendeSigaret het volgende:
Heel simpel: kennelijk heeft de dader(s) niet heel veel moeite gedaan om de rugzak, jas en fiets goed te verbergen. Als de dader daar redelijk onvoorzichtig mee om is gegaan, dan zal het lijk van Anne ook niet super goed verstopt liggen.![]()
http://www.rtvutrecht.nl/(...)naar-anne-faber.html met rechts een filmpje van de werkzaamheden bij de vijver.![]()
![]()
deze topics gaan natuurlijk wel snel dus dat is lastigquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens. Blijft echter super irritant dat mensen 'nieuwtjes' dumpen die al geplaatst zijn simpelweg omdat ze niet up-to-date zijn met meelezen van het topic."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Nouja, dan was ze inmiddels wel gevonden, een lichaam vind je makkelijker dan een tas of een fiets in het water.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:01 schreef RokendeSigaret het volgende:
Heel simpel: kennelijk heeft de dader(s) niet heel veel moeite gedaan om de rugzak, jas en fiets goed te verbergen. Als de dader daar redelijk onvoorzichtig mee om is gegaan, dan zal het lijk van Anne ook niet super goed verstopt liggen.![]()
maar ja topic is al zo groot/lang dat zo'n beetje alles wel voorbij is gekomen..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer met jou eens.![]()
Daarom zou het ook fijn zijn als iedereen zich gewoon bij de feiten houdt, en eventuele Twitter updates van journalisten posts, en al voor ze dat doen even de laatste 2 pagina's terug lezen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:03 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
maar ja topic is al zo groot/lang dat zo'n beetje alles wel voorbij is gekomen..![]()
Nou ja, zou je voor een lichaam verbergen niet iets meer moeite doen...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:03 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nouja, dan was ze inmiddels wel gevonden, een lichaam vind je makkelijker dan een tas of een fiets in het water.![]()
Maar dan wel graag met de tweet zelf, en als je mobiel zit en de tweet dus niet kunt embedden de link naar de tweet erbij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:05 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Daarom zou het ook fijn zijn als iedereen zich gewoon bij de feiten houdt, en eventuele Twitter updates van journalisten posts, en al voor ze dat doen even de laatste 2 pagina's terug lezen.![]()
Lijkt langzamerhand weer een dag te gaan worden zonder resultaten, terwijl iedereen dacht dat we zo dichtbij zaten. Zo ongelooflijk frustrerend...![]()
De dag is nog niet voorbij.. hoop houden!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:07 schreef Robin_fok het volgende:
Lijkt langzamerhand weer een dag te gaan worden zonder resultaten, terwijl iedereen dacht dat we zo dichtbij zaten. Zo ongelooflijk frustrerend...![]()
heb je dat filmpje op de telegraaf al gezien, met die misdaadjournalist...die had het over weken, sinds het zoekgebied zo groot is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:07 schreef Robin_fok het volgende:
Dat zeg ik, Gamma.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan wel graag met de tweet zelf, en als je mobiel zit en de tweet dus niet kunt embedden de link naar de tweet erbij.![]()
Ik denk dat het ergens langs dat lange beschutte bos fietspad is gebeurt nabij waar haar jas is gevonden of iets eerder waar ze haar signaal verloor nabij soesterduinen. Ze waren daar al heel lang bezig bij en om de vijver toen ze haar rugzak 150 meter verderop vonden later.
Het kan wel maar ik geloof niet dat de dader(s) die spullen meenam om een dwaalspoor uit te zetten, maar de fiets uit gemakzucht om een stukje sneller af te leggen en weg te gaan bij het plaats delict en de tas en eventueel de jas om op kostbaarheden te controleren.
Het zou me ook niets verbazen als ze haar tas gewoon nog achterop de fiets had onder de snelbinders omdat die los leken op de foto toen deze uit het water werd gehaald.
Dat ontkracht ook meteen de vraag dat ze haar tas eerst af zou moeten doen om haar jas af te doen plus op de foto in de regen lijkt het ook alsof ze haar tas niet op haar rug draagt maar ergens op de fiets.![]()
Van Twitter geplukt, hoop dat er iets op staat.
Weet iemand de afstand tussen de vindplaats van de fiets en de jas / rugzak?Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
We? Een topicje op Fok draagt helemaal niks bij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:07 schreef Robin_fok het volgende:
Lijkt langzamerhand weer een dag te gaan worden zonder resultaten, terwijl iedereen dacht dat we zo dichtbij zaten. Zo ongelooflijk frustrerend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |