http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 07-10-2017 12:48:24 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik neem aan dat ze duidelijke redenen hebben om daar opnieuw te zoeken. Ze delen heus niet alles met publiek ivm daderinformatie![]()
twitter:nielskalkman twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 12:42:04Bij de vijver die gisternacht werd leeggepompt is nu weinig activiteit. Zoektocht concentreert zich nu op de bossen https://t.co/ILUePBHh70 reageer retweet
![]()
''Wie verder kijkt ziet dat hetzelfde ‘V-teken’ ook voor het cijfer twee staat. Anne zou met dat teken hebben kunnen aangeven dat de batterij van haar GSM nog maar 2% aangaf, voordat deze leeg zou zijn. Ook dat kan een reden zijn waarom het laatste telefoonsignaal ruim voor de Amersfoortseweg werd opgepikt. De batterij was simpelweg leeg, verbinding onmogelijk.''
http://www.misdaadjournal(...)de-gevonden-spullen/
Hier heb ik nog niet eens aan gedacht joh.![]()
Neem je toch ook niet serieus mag ik hopen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
''Wie verder kijkt ziet dat hetzelfde ‘V-teken’ ook voor het cijfer twee staat. Anne zou met dat teken hebben kunnen aangeven dat de batterij van haar GSM nog maar 2% aangaf, voordat deze leeg zou zijn. Ook dat kan een reden zijn waarom het laatste telefoonsignaal ruim voor de Amersfoortseweg werd opgepikt. De batterij was simpelweg leeg, verbinding onmogelijk.''
Hier heb ik nog niet eens aan gedacht joh.
graag verwijderen![]()
Wat een onzin zeg :’)quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
Hier heb ik nog niet eens aan gedacht joh.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit lijkt me echt allemaal veel te ver gezocht. Het bericht dat ze onder de foto stuurde maakte duidelijk dat het gewoon een grap was.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
Het is een selfie waarin ze beteuterd kijkt omdat ze is natgeregendquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
Hier heb ik nog niet eens aan gedacht joh.Niks meer, niks minder
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Eigenlijk moeten ze even andersom, in de volgorde van de route:quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat hier op de Dennenweg gewoon een bordje richting knooppunt 50.
Hier op de hoek Barnseweg Spoorlaan ook gewoon een knooppuntenkaart.
Hier op de hoek Vossenlaan Barnseweg weer een bordje.
Hoek Taveernelaan Vossenlaan.
Dolderseweg Reelaan bordje.
Andreas Foxlaan - Dolderseweg; bordje
Bocht Andreas Foxlaan; bordje
Hoek Fornheselaan - Andreas Foxlaan; kaart en bordjes.
Overigens is het gros de helft van de streetviewafbeeldingen van april 2010, dus mogelijk zijn er inmiddels wat bordjes aangepast.
Hoek Fornheselaan - Andreas Foxlaan; kaart en bordjes.
Bocht Andreas Foxlaan; bordje
Andreas Foxlaan - Dolderseweg; bordje
Dolderseweg Reelaan bordje.
Hoek Taveernelaan Vossenlaan.
Hier op de hoek Vossenlaan Barnseweg weer een bordje.
Hier op de hoek Barnseweg Spoorlaan ook gewoon een knooppuntenkaart.
Er staat hier op de Dennenweg gewoon een bordje richting knooppunt 50.![]()
Maar dat stuk van het daderprofiel, dat hij uit de buurt komt kan ik wel in mee...hij kent de omgeving goedquote:![]()
Dit gaat helemaal nergens meer over. Het was GEWOON een onschuldige selfie, zoals alle selfies.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
jeetje wat enorm vergezocht. Als op moment van nemen van foto de telefoon nog maar 2% had kon ze niet daarna nog selfie versturen en whatsapp bericht typenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
Hier kan je wel een beetje zien dat je daar echt niet zomaar als dader tussen gaat staan en op je dooie gemak onder toeziend oog van een paar dozijn agenten en vrijwilligers bewijs gaat lopen planten en wegmaken. Dat is echt zo opvallend dan word het alleen maar sneller opgelost. Ik zie die dader(s) daar al rondlopen met hun fel gele rugzakje wachtend tot niemand kijkt om het snel ergens in de bosjes te leggen dan heb je echt een doodswens.twitter:VSchildkamp twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 12:30:08Gaan we weer: “Met verkorte tussenruimte schouder aan schouder,” roept de leiding #AnneFaber https://t.co/MECYNx4tFr reageer retweet
![]()
Wat.Een.Slecht.Stuk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Fred0w het volgende:
Waaruit blijkt dat? Een jas en tas in het bos en een fiets in een vijver?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:46 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
Maar dat stuk van het daderprofiel, dat hij uit de buurt komt kan ik wel in mee...hij kent de omgeving goed![]()
Kan natuurlijk ook zijn om je op die manier minder verdacht te makenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:47 schreef Maktub het volgende:
Hier kan je wel een beetje zien dat je daar echt niet zomaar als dader tussen gaat staan en op je dooie gemak onder toeziend oog van een paar dozijn agenten en vrijwilligers bewijs gaat lopen planten en wegmaken. Dat is echt zo opvallend dan word het alleen maar sneller opgelost. Ik zie die dader(s) daar al rondlopen met hun fel gele rugzakje wachtend tot niemand kijkt om het snel ergens in de bosjes te leggen dan heb je echt een doodswens.twitter:VSchildkamp twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 12:30:08Gaan we weer: “Met verkorte tussenruimte schouder aan schouder,” roept de leiding #AnneFaber https://t.co/MECYNx4tFr reageer retweet
Ook op de site van HJ
“Ik ken dat parkje en die McDonald’s goed. Begin jaren 90 zat ik in De Lindenhorst, een half gesloten en gesloten inrichting voor meisjes. Dat ligt vlakbij, op loopafstand. Het was echt een privilege om naar buiten te mogen. Als je in het halfopen deel kwam (gezinsvervangend of driekwart PIJ) dan kon dat wat vaker.
Dan ging je naar de McDonald’s. Maar als je dan naar de overkant ging, had je kans daar jongens uit Den Engh te kunnen treffen. We hadden allerlei manieren om ‘afspraakjes’ te maken. Onder andere door te krassen in de deur van de wc’s van McDonald’s.
Er zijn dus heel veel ex-cliënten van Den Engh die aan dat parkje warme en zelfs pikante herinneringen hebben. Naar mijn gevoel kan dit wel eens met de verdwijning van Anne Faber te maken hebben. Er zaten daar natuurlijk jongens voor verkrachting of aanranding. Ik denk dat het een oude Den Engher is die nu in de veertig is of zo die met een jongere vrouw wil herbeleven wat zijn beste herinneringen aan die tijd was. Dit was mijn tip.”
Zegt Lieke![]()
Als of de politie bij de een aantal verdachten gaat denken "oh jij hebt meegeholpen, dan ben jij zeker de verdachte niet"quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook zijn om je op die manier minder verdacht te makenHoe dom denk je dat ze zijn bij de politie?
![]()
Ik denk niet dat de politie dom is, ik denk dat de dader dom isquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:49 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Als of de politie bij de een aantal verdachten gaat denken "oh jij hebt meegeholpen, dan ben jij zeker de verdachte niet"Hoe dom denk je dat ze zijn bij de politie?
Maar is het een algemeen gezegde: "a criminal always return to the scene of the crime"
Nee man, die facebookgeneratie mensen zijn echt wat op het spoor. Ik denk dat de illuminatie er mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is een selfie waarin ze beteuterd kijkt omdat ze is natgeregendNiks meer, niks minder
![]()
Lekker onderbuik gevoel, net zoals meteen verwijzen naar het AZC...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Ook op de site van HJ
“Ik ken dat parkje en die McDonald’s goed. Begin jaren 90 zat ik in De Lindenhorst, een half gesloten en gesloten inrichting voor meisjes. Dat ligt vlakbij, op loopafstand. Het was echt een privilege om naar buiten te mogen. Als je in het halfopen deel kwam (gezinsvervangend of driekwart PIJ) dan kon dat wat vaker.
Dan ging je naar de McDonald’s. Maar als je dan naar de overkant ging, had je kans daar jongens uit Den Engh te kunnen treffen. We hadden allerlei manieren om ‘afspraakjes’ te maken. Onder andere door te krassen in de deur van de wc’s van McDonald’s.
Er zijn dus heel veel ex-cliënten van Den Engh die aan dat parkje warme en zelfs pikante herinneringen hebben. Naar mijn gevoel kan dit wel eens met de verdwijning van Anne Faber te maken hebben. Er zaten daar natuurlijk jongens voor verkrachting of aanranding. Ik denk dat het een oude Den Engher is die nu in de veertig is of zo die met een jongere vrouw wil herbeleven wat zijn beste herinneringen aan die tijd was. Dit was mijn tip.”
Zegt Lieke![]()
twitter:nielskalkman twitterde op zaterdag 07-10-2017 om 12:44:21Dit is hoeveel politie en ME er hier aanwezig is bij de zoektocht naar #AnneFaber https://t.co/KaipLVaf6a reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |