abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174238861
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_174238871
Adrian wat een gezellige foto zo samen in bed.

sylver die site had ik idd al gezien. zijn nog een paar dingetjes die we aan kunnen passen. Het in de ochtend naar buiten gaan bijvoorbeeld. Vaak slaapt ze om 8 uur eindelijk en ben ik zo moe dat ik ook nog 2 uurtjes meepak. Als ik dan wakker wordt, ontbeten heb, me aankleed, haar voed en daarna mijn borsten leegkolf is de ochtend meestal alweer voorbij.

skittles klopt zeker dat ze niet oververmoeid moet raken, maar ergens moet de cirkel doorbroken worden lijkt me? Haar laten slapen lukt niet, maar haar wakker krijgen dus ook al niet :')

ze werd om 16:00 wakker voor een voeding en is tot 17:30 wakker geweest. Ben benieuwd hoe het verder gaat, ik ga iig slapen als vriend thuis is en ik het eten op heb. :O
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:38:08 #3
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174240687
Wakker houden in de hoop dat ze dan 's avonds moe is werkt idd niet, maar ik had niet de indruk dat je dat doet?
In die link staat wel het advies om elke 3 uur wakker te maken voor een voeding, ik geloof dat je dat probeert toch?

Ik moest in de eerste weken mijn oudste 's nachts wakker maken voor een voeding, die was een stille hongeraar. Wat een ramp zeg, een uur bezig met d'r een beetje wakker krijgen en vervolgens viel ze tijdens de voeding steeds weer in slaap.
Kleertjes uit, voetjes kietelen, oortjes friemelen. Wat een gedoe was dat.

Hopelijk wordt het idd beter na 6 weken. Dat is nog een week, toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174242046
Nolita, dat ritme is ook wel echt heel vervelend. Het breekt je zo snel op. Ik kan je helaas niet verder helpen geloof ik.

Wat een heerlijke foto, Adrian O+

Sylver, mijn beide jongens deden dat de eerste week, omdat ze teveel afvielen en daardoor vielen ze in slaap tijdens het eten. En dan heel de trukendoos opentrekken inderdaad.

Ik ben vanavond voor het eerst alleen met 2 kinderen en meteen ook tijdens het naar bed brengen. Maar het is nu 20.40 en ik geloof het bijna niet, maar er ligt een dreumes in bed te snurken en een baby in zijn wieg beneden :o ik ben naar de wc geweest, heb drinken binnen handbereik en het huis is zowaar geen bende. Ik verwacht niet dat dit standaard is, maar van dit moment ga ik even genieten O+
(Dreumes ligt wel in een veel te kleine slaapzak, omdat die van hem ondergekotst in de was zitten, maar hé, je kunt niet alles hebben :+ )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174242145
Wat heb ik een heerlijk kind gebakken zeg. O+ Vanmiddag was Dirk wakker en de wereld aan het verkennen met zijn ogen. Net lag hij bij zijn papa gekke bekken te trekken. En elke dag ontdek ik nieuwe dingen aan hem, hij is zo leuk. Ik kan nog steeds amper geloven dat hij echt niet meer weggaat, dat we echt met z'n drietjes zijn vanaf nu.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174242243
Overwinning lesage O+

Nolita, hopenlijk snel verandering en slaap voor jullie.

Nanuke; gek he want tegelijk lijkt je leven zonder hem zo enorm ver weg.

Mijn baby heeft prioriteiten, hij zegt nu -mama- saatje -ja- en taart.... :') papa vertikt hij dus :P
S. 2014
J. 2016
pi_174242316
Nolita, wordt je kleintje soezig van badderen/douchen? Misschien is dat nog wat om in je avond ritueel te proberen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174242828
Taart :9 heel nuttig wel :D

Nanuke, zo bijzonder hè?

Inmiddels toch mét baby op schoot, die zijn regeldag behoorlijk serieus aan het nemen is geloof ik :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174243537
LeSage wat fijn dat het op bed leg-gedeelte goed ging! Da’s toch altijd weer een overwinning vind ik.

Hier ging het iets minder soepel. (J. ging brullen tijdens het voorlezen en wilde NU eten en niet pas als zijn zus al voorgelezen en toegezongen in bed lag :') )

Je klinkt heel gelukkig Nanuke!

Taart voor James, haha. Prioriteiten stellen he :9

Nolita zou er nog iets anders kunnen spelen dan dag/nachtritme omgedraaid? Koud/warm? Behoefte aan jullie nabijheid? Ik roep maar wat hoor. J. had ook een omgedraaid ritme en dat was na een week twee goed (dezelfde tips als eerdergenoemd toegepast). Nu met bijna 3 maanden kan hij nog steeds een gat in de dag slapen en slaapt ‘s nachts ook meestal prima (1-2 voedingen).
pi_174243554
LeSage heerlijk he als je alles in bed hebt én dat je kindjes slapen.
Nouja, sliepen dan, regelen en clusteren is ook belangrijk O+
pi_174243736
Ik verwen M. 's nachts gewoon nog lekker met een kruik, Nolita. Stond op die site ook als tip. Kan me wel voorstellen dat dat fijn slaapt.

Ik vind de kindjes wakker heel lief, maar slapend ook ja! :Y

Mijn post-zwangerschapshormonen hebben vandaag besloten dat we echt een Bugaboo donkey nodig hebben. Dus die is vriend vanavond halen :@ wel van marktplaats, maar alsnog een rib uit ons lijf :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174244072
Regeldagen zijn er ook om heel serieus genomen te worden!

Is een kruik verwennen ja? :P die krijgt Cas ook nog lekker elke nacht. Bedje voorverwarmen en als hij ligt lekker tegen hem aan. Tijdens een voeding weer de kruik op zijn slaapplekje zodat het warm blijft. Verwend nest nu al dus :+
pi_174244175
Als ze nog zo klein zijn is een kruikje toch heerlijk O+

Ik kwam.nog even een filmpje bij mn praatje posten.

https://www.dropbox.com/s(...)1006_181941.mp4?dl=0
S. 2014
J. 2016
pi_174244307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ze nog zo klein zijn is een kruikje toch heerlijk O+

Ik kwam.nog even een filmpje bij mn praatje posten.

https://www.dropbox.com/s(...)1006_181941.mp4?dl=0
Das écht geen baby meer! Wat een leukerd! O+

Wat irritant, die omgekeerde dagen en nachten. Geen tips, hopelijk is het gewoon snel over.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:26:53 #15
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174244344
Taart _O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_174244394
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:25 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Das écht geen baby meer! Wat een leukerd! O+

Wat irritant, die omgekeerde dagen en nachten. Geen tips, hopelijk is het gewoon snel over.


Heus nog 13 dagen :+ maar weinig babyigs nog aan. En dank je O+
S. 2014
J. 2016
pi_174244655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:14 schreef Skittles het volgende:
Regeldagen zijn er ook om heel serieus genomen te worden!

Is een kruik verwennen ja? :P die krijgt Cas ook nog lekker elke nacht. Bedje voorverwarmen en als hij ligt lekker tegen hem aan. Tijdens een voeding weer de kruik op zijn slaapplekje zodat het warm blijft. Verwend nest nu al dus :+
Ik vind dat wel verwennen ja, maar dat verdienen onze prinsjes en prinsesjes toch ook O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174247498
Die van mij moeten gewoon bikkelen, hup dat koude eigen bed weer in! Misschien dat Em daardoor ook steeds weer wakker wordt bij overleggen, maar de ene keer dat we kruikjes probeerden maakte geen verschil.

Het woordje taart kennen is ook erg belangrijk vlak voor je verjaardag!

Belachelijk duur zijn die dingen he LeSage! Wij hebben echt lang getwijfeld, vooral omdat ze ook tweedehands nog duur zijn. Maar toen kwam opeens schoonvader met een zak geld aanzetten bedoeld voor de baby's en heb ik op de 9 maandenbeurs een goede deal kunnen maken om het voor mezelf een beetje te verantwoorden. Maar het is echt een heerlijke wagen. Op het kdv lenen ze hem als de meiden daar zijn en daar zijn ze er ook heel enthousiast over.

Wat een leuke foto Adrian4! En wat lijkt Kevin al groot! Drie zou ik op basis van die foto (hoe hij uit zijn ogen kijkt met name) een stuk ouder schatten.

[ Bericht 10% gewijzigd door FlyingFish op 07-10-2017 00:58:57 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174249201
Onze overweging was ook dat we onze oude wagen nu kunnen verkopen, want de Bugaboo kan ook mono. En hij is straks ook weer goed door te verkopen.
Hij ziet er overigens echt splinternieuw uit, blijkbaar hielden de oude eigenaren niet zo van wandelen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174250184
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:52 schreef FlyingFish het volgende:


Wat een leuke foto Adrian4! En wat lijkt Kevin al groot! Drie zou ik op basis van die foto (hoe hij uit zijn ogen kijkt met name) een stuk ouder schatten.
Ja, dat hoor ik heel vaak. Hij kan niet zo veel, maar kijkt wel wijs uit zijn ogen. Mijn wijsneus!
pi_174250364
Godverdomme Zara, hou op hoor met die leuke baby truien. Nu heb ik een hele plank vol met truien voor Goedzakje en er net weer 4 besteld.

En heeft James nu ook kuiltjes in zijn wangen? :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174250939
doe je goed lesage, zo'n eerste avond alleen!

Kevin ziet er idd al wijs uit!

Nanuke klinkt heerlijk daar!

sylver, ik probeer idd wakker maken voor voeding als basis voor het wakker maken te houden.
Nooit gedacht dat een baby wakker maken zo moeilijk kon zijn :D
Donderdag bereiken we idd de 6 weken, ben benieuwd of dat een magische verandering geeft, maar zal er maar niet teveel op hopen.

LDG helaas een badje vooraf leidt niet tot beter slapen.

kazy kan zeker dat er meer speelt dan alleen het ritme. behoefte aan nabijheid speelt ook wel een rol, in onze armen is ze redelijk snel stil en als we geduld hebben valt ze dan ook een keer in slaap.

Vannacht geprobeerd haar in eigen bed in slaap te laten vallen. Na de voeding van 22:00 was ze vanaf 23:45 in slaap tot 2:45 (jeej!). Na de voeding van 3:00 weer geprobeerd maar na weer drinken om 4:30 en 6:00 en tussendoor niet slapen heeft vriend haar om 6:30 mee naar beneden genomen zodat ik nog 2 uurtjes kon slapen. En nu zitten wij beneden en ligt N boven in haar bedje te slapen..

zometeen maar eens een wandelingetje maken!
pi_174251385
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:27 schreef LeSage het volgende:
Onze overweging was ook dat we onze oude wagen nu kunnen verkopen, want de Bugaboo kan ook mono. En hij is straks ook weer goed door te verkopen.
Hij ziet er overigens echt splinternieuw uit, blijkbaar hielden de oude eigenaren niet zo van wandelen :')
Ik heb hem na bestellen ook een tijdje nog alleen voor O gebruikt. Die boodschappenmand was ideaal met dikke buik, scheelde bukken. En ze verkopen idd nog goed door, was voor ons ook de reden om er toch maar een te kopen. Ik kan er alleen de Kleine Etos dichtbij niet mee in, en kruidvat schijnt ook drama te zijn maar die zit hier niet op loopafstand. In vergelijking met een gewone wagen is het wel echt een bakbeest.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174251564
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:52 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij moeten gewoon bikkelen, hup dat koude eigen bed weer in! Misschien dat Em daardoor ook steeds weer wakker wordt bij overleggen, maar de ene keer dat we kruikjes probeerden maakte geen verschil.
Ik ben ook van team verwennerij, maar Dirk wordt alsnof wel eens wakker met het wegleggen. Deels omdat ik nog niet zo handig ben, maar volgens mij ook gewoon omdat hij even moet wennen aan het niet meer dichtbij/tegen mama aangeplakt zitten. Dus ik denk dat wel of geen kruik niet echt uitnaakt. Ik vind het gewoon een fijn idee, dat hij lekker knus en warm ligt. :)

Lastig al die verhalen over verkeerd ritme en weinig slapen. Ik duim dat er snel wat verandering plaatsvindt. Slaapgebrek is echt hel. :*

Nog meer truien voor Goedzakje!

LeSage, ik heb wel bewondering voor je hoor. 2 kinderen netjes op bed krijgen. Ook al wilde M daarna clusteren/regelen, je had het maar mooi voor elkaar!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174252368
Nolita even een yay voor toch een stuk slapen in het eigen bedje *O* kleine overwinningen zijn ook overwinningen *O* positieve vibes jullie kant op O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174254241
Ik heb ook bewondering voor je LeSage, ik vind het nog steeds moeilijk om twee kinderen op bed te krijgen. :D Maar goed, dat komt ook wel omdat peuter nog een tijdje doorfeest omdat ze net wel/net niet haar middagslaapje nog nodig heeft. }:|

Hier hebben we eindelijk twee tandjes! *O* Na twee keer vals alarm is het nu toch echt zo ver. Nou moet ik bij twee kinderen aan tanden poetsen denken. :'(
pi_174256193
Daar faal ik bij 1 vaak al hard in, Selv :@

Nolita, al beter dan je nachten ervoor. Het is een begin :)

We zijn net voor het eerst buiten geweest *O* door de regen naar de Lidl. Hoe idyllisch :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174256290
Lesage: Fijn dat je avond alleen goed ging! En voor het eerst-naar-buiten-mijlpaal!

Nanuke: Je bent nu een echt gezinnetje O+

GM: Awww taart! Maar wat gaat het snel :'(

Nolita: Yayy in-eigen-bed-mijlpaal

Ik heb een doorslaapnacht-mijlpaal! Van 1:00 - 9:15. Hoe ik het gedaan heb geen idee :? Maar hopelijk vannacht weer
pi_174262833
Wat lekker Memoru!

LeSage voor het eerst naar buiten *O*

Tandjes! *O* dat voelt voor mij nog lichtjaren weg. Tandvleeslachjes O+

Een nachtslaap in bed voor Nolitababy!

Kiek nah. Mijn wiebelhoofdbaby met persoonlijke cheerleader O+

pi_174265005
Mnoh, dat wiebelhoofdje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174265767
thnx voor de positieve vibes! Nadat ze met papa en bad is geweest heb ik haar gevoed en zojuist in bed gelegd...Ze was meteen weg en ik ben benieuwd voor hoelang!

tandjes voor L! *O*

1ste keer naar buiten voor lesage, dat vond ik heerlijk!

wow memoru wat een mega doorslaapnacht! Dat zal hier nog wel even duren :')

en jeetje skittles wat knap, dat wiebelhoofd zo hoog! Even teruggezocht maar N is maar 3 dagen jonger en heeft nog weinig zin om haar hoofd op te tillen als ik haar op haar buik leg. Wat een verschil dan met de jouwe! :o
Zou dat door het verschil in na en voor ud geboren zijn komen of puur ontwikkelingsverschillen tussen alle baby's..
pi_174269981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:46 schreef Nanuke het volgende:
Wat heb ik een heerlijk kind gebakken zeg. O+ Vanmiddag was Dirk wakker en de wereld aan het verkennen met zijn ogen. Net lag hij bij zijn papa gekke bekken te trekken. En elke dag ontdek ik nieuwe dingen aan hem, hij is zo leuk. Ik kan nog steeds amper geloven dat hij echt niet meer weggaat, dat we echt met z'n drietjes zijn vanaf nu.
O+
pi_174270062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:55 schreef Skittles het volgende:
Wat lekker Memoru!

LeSage voor het eerst naar buiten *O*

Tandjes! *O* dat voelt voor mij nog lichtjaren weg. Tandvleeslachjes O+

Een nachtslaap in bed voor Nolitababy!

Kiek nah. Mijn wiebelhoofdbaby met persoonlijke cheerleader O+


'Nu kan ik niet meer spelen met mn fwends!' O+ _O-
pi_174273892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:55 schreef Skittles het volgende:
Wat lekker Memoru!

LeSage voor het eerst naar buiten *O*

Tandjes! *O* dat voelt voor mij nog lichtjaren weg. Tandvleeslachjes O+

Een nachtslaap in bed voor Nolitababy!

Kiek nah. Mijn wiebelhoofdbaby met persoonlijke cheerleader O+

Noh 😍

En Lou, hahaha :D
pi_174274160
Dat wiebelhoofd O+

Eerste keer buiten vond ik ook heerlijke Lesage!

Doorslaapmijlpaal voor Memoru *O*

Hier ook een mijlpaaltje. Ik werd vannacht automatisch om kwart over 5 wakker, dan krijgt ie normaal zijn flesje. Maar meneer werd zelf pas om kwart voor 7 wakker :o hoop dat hij dat een beetje vast wilt houden haha. Maar... het is natuurlijk geen garantie voor de toekomst ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Flav op 08-10-2017 08:57:02 ]
pi_174274280
oeh lekker Flav!
Zie nu de foto, wat een leukerd!

Hier heeft ze tot 1:15 geslapen, daarna niet meer helaas (op 2x 20 minuutjes na). Nu nog wakker...
Zijn jullie baby's dan overdag ook zo lang achter elkaar wakker?
pi_174274540
Dat was weer een vermoeiend nachtje, Nolita.

De eerste twee/drie maanden was Y volgens 'het boekje' na twee hooguit drie uur wakker zijn overdag weer toe aan slaap. Nu met ruim vier maanden zit er meer tijd tussen en van de week zelfs een keer een hele middag wakker. Gisteren sloeg hij zijn namiddag slaapje over, maar was 's avonds daardoor wel eerder moe.

Mijn oudste had een minder duidelijk ritme/schema en deed al snel overdag maar een lange slaap. Alle kinderen zijn anders, soms is het wel echt zoeken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174274692
Wij hebben overdag best veel regelmaat (+/- 2 à 2,5 uur wakker tussen slaapjes), 's nachts gaat als het mans beurt is ook altijd goed. De afgelopen twee nachten (mijn beurt) leek het weer nergens op. Ik geef haar de borst en man uiteraard de fles, maar het lijkt of ze te wakker wordt van aan de borst liggen en weer teruggelegd worden. Maar als ik haar laat liggen begint ze ook te feesten. :? Zo langzamerhand zou ik ook wel eens van meer dan 1 nachtvoeding af willen, maar ze heeft geen speen, dus ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken.
pi_174276121
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:58 schreef Nolita het volgende:
oeh lekker Flav!
Zie nu de foto, wat een leukerd!

Hier heeft ze tot 1:15 geslapen, daarna niet meer helaas (op 2x 20 minuutjes na). Nu nog wakker...
Zijn jullie baby's dan overdag ook zo lang achter elkaar wakker?
Oh Nolita ;( :*
Na de voeding overdag is ie ongeveer 1 uur wakker.
Maar hij slaapt ook veel, gister zon 5 uur in de draagzak. Ik merk dat hier warmte de truc is, zowel van mijn lichaam als de kruik in bed.
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:35:12 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174278672
Wat een tof filmpje, en wat waanzinnig knap van Cas! O+

Sterkte met de niet-slaapellende Nolita. Lijkt me zwaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 14:59:05 #41
269689 crew  Viv
pi_174280093
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:32 schreef Nolita het volgende:
en jeetje skittles wat knap, dat wiebelhoofd zo hoog! Even teruggezocht maar N is maar 3 dagen jonger en heeft nog weinig zin om haar hoofd op te tillen als ik haar op haar buik leg. Wat een verschil dan met de jouwe! :o
Zou dat door het verschil in na en voor ud geboren zijn komen of puur ontwikkelingsverschillen tussen alle baby's..
Dat laatste, mijn baby tilt pas zo lang haar hoofd op sinds ze 10 maanden was ofzo. En naar de buik rollen deed ze pas voor het eerst bij ruim 8 maanden. :') Ze begint het nu pas echt leuk te vinden, afgelopen week (bij ruim 11 maanden) heeft ze voor het eerst (achteruit, maar toch) getijgerd! *O*

Oh en ik was op vakantie maar ik wilde hier nog even op reageren:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
James moet echt nog n band opbouwen met zn pa en dat gaat nu eindelijk iets beter.
Wat fijn zeg! O+
pi_174285900
Fijn om jullie ritmes te lezen! Ze heeft inmiddels 4,5 uur slaap erop zitten met een voeding tussendoor, ben benieuwd naar vannacht! We gaan zo iig alvast naar bed.
Vervelend dat het weekend weer voorbij is, want dan kan ik niet meer zoveel terugvallen op mijn vriend als nu. Dus maar even jompelen voor betere nachten de komende week. *O*

vivi, wat goed van het tijgeren! Iedere ontwikkeling weer lijkt me mooi om te zien. Goed om te lezen dat het bij alle baby's anders gaat. Begon al te twijfelen of ik haar vaak genoeg op haar buikje legde!
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:03:25 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174287315
Oh ja dat op de buik leggen, dat vergeet ik. Maar ik vergeet ook de vitaminedruppels en soms zelfs verschonen. Dus tja. Ik denk dat hij het toch wel leert allemaal. Vroeg of laat maakt me niet uit, het lijkt me pas lastig als je een hele poos geen ontwikkeling ziet. Maar vaak zijn ze wel ergens mee bezig dacht ik, of motoriek of spraak ofzo.

Flav, goeie foto! Ik heb dat nog steeds amper. Het lachen is ook niet een langdurig statisch iets, maar meer een korte grinnik, een kreetje, een beweging. Het laat zich amper vangen maar het is wel héél leuk. Oh ja, en niet uit te lokken.

Hm. Als ik er zo over nadenk is Jacobs voornaamste ontwikkeling dat hij zo hard groeit. Daar gaat alle energie heen denk ik :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:04:53 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174287374
Vivi, werd je er zenuwachtig van dat het langzaam ging, of dacht je gewoon 'groot hoofd nogal logisch'?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174289889
Ik let daar wel op, op het buikje liggen, en de ruimte geven om te ontdekken en te spartelen maar dat is ook omdat ik het geworstel en geploeter zo aandoenlijk en grappig vind om te zien. _O- . Het zal wel belangrijk zijn om te doen, maar ik geloof ook dat een baby z'n eigen pad daarin volgt en dat als je kind zulke dingen graag wil gaan doen je dat wel merkt. Zo is Y de laatste twee weken heel fanatiek z'n buikspieren aan het oefenen. Als hij op z'n rug ligt, probeert hij steeds omhoog te komen. Ook in z'n wipstoeltje probeert hij naar voren te gaan leunen.

Ik vind het ook mooi om te zien hoe hij langzaam steeds meer van de wereld wil zien, zo'n nieuwsgierige blik waarmee hij rondkijkt. Hij lijkt daarin echt op z'n zusje die soms in de draagdoek ook bijna haar nek verdraaide om iets te kunnen zien. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 00:05:53 #46
269689 crew  Viv
pi_174292304
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:04 schreef Lemijn het volgende:
Vivi, werd je er zenuwachtig van dat het langzaam ging, of dacht je gewoon 'groot hoofd nogal logisch'?
Dat laatste! :D Het was gewoon erg lastig voor haar, met haar grote hoofd en erg flexibele gewrichten. Soms bleef ze met haar wang op de grond liggen :') en als ze haar hoofd wél optilde, dan maar heel kort en zonder de armpjes te gebruiken. En vooral héél hard huilen tot ik haar weer op de rug legde. Ik oefende het daarom ook hooguit 1 keer per dag en vaak ook niet, want er zat destijds toch geen vooruitgang in en ik ga mijn baby niet meerdere keren per dag over de zeik helpen als het nergens goed voor is. :{w Wat je zegt: ze leert het toch wel allemaal, inmiddels rolt ze zelf naar de buik om te spelen en om te slapen. Ze heeft een kinderfysio die ongeveer eens per maand komt kijken, en die ziet (net als wij) steeds vooruitgang en dat ze op andere vlakken (zoals fijne motoriek) prima functioneert. :Y)
pi_174293427
Wiebelhoofdje! O+ Wat leuk om te zien!

Pfff, die nachtvoedingen zijn soms echt wel vervelend. Dirk is dan vaak hongerig en nog moe tegelijk. Icm een snelle melkstroom waar hij zich in verslikt en steeds van op adem moet komen resulteert dit in afwisselend heel hard huilen en weer in slaap vallen aan de borst. Overdag heb ik daar wel het geduld voor, maar s nachts gaat dat toch minder lekker. Nouja, slapen dan maar weer. :+

Vivi, kan me helemaal voorstellen dat je haar niet vaker gaat pesten dan nodig. Ik zie daar ook niet echt het nut van in, ze leren toch op hun eigen tempo. Stimuleren is prima, maar moet voor beide partijen wel leuk blijven. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174293548
Skittles: awww zo lief wiebelhoofdje!

Flav: lief glimlachje <3

Nolita: vermoeiend nachtje gisteren. Hopelijk vannacht beter!

Vivi: yaayy tijgeren! Nog ff en ze kan lopen! Om eerlijk te zijn nog geen idee bij hoeveel maanden ze precies wat horen te doen. Heb me daar nog niet zo in verdiept.

Lemijn: oops.. ik ben gisteren ook de druppels vergeten..

Nanuke: heyy mede nachtbraker! Op de een of andere manier lijken ze 's nachts ook harder te huilen voor mijn gevoel..

Iedere baby ontwikkeld anders. De ene is net wat sneller dan de andere. Maar ze komen er allemaal wel ;)

Helaas was het doorslapen een eenmalige actie. Gisteren 1x en vannacht tot nu toe ook 1x
pi_174293628
Ventje heeft net hier volle bak over mn vriend gekotst, vriend was niet blij. Dus nu ben ik met klaarwakkere baby op de bank. *O* nachtbrakers unite :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174293719
Het is wat met die baby's. :D Ik was blij dat man net nog thuis was, Dirk had zo'n volle blaas vannacht dat z'n luier het niet aankon. Dus baby nat, kleertjes nat en bedje nat. En heel erg hongerrrr natuurlijk. Nu is alles gelukkig weer droog, eens zien of we nog weer wat kunnen slapen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 9 oktober 2017 @ 06:39:48 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174293769
Maar LDG wat moet je op de bank doen dan? Daar slapen is niet veilig en het lijkt me te vroeg om wakker te blijven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 oktober 2017 @ 06:40:49 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174293770
Werpt wel een nieuw licht op het woord nachtbrakers :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174293783
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 06:39 schreef Lemijn het volgende:
Maar LDG wat moet je op de bank doen dan? Daar slapen is niet veilig en het lijkt me te vroeg om wakker te blijven.
zorgen dat teminste een van ons nog slaapt :') ventje is mega onrustig en slaapt met veel geluidseffecten en driftig gemaai met ledematen dus die ligt hier nu in de box bij mij in de woonkamer. En ik probeer tussen de geluidseffecten en de voeding door af en toe wat te tukken op de bank. Dit wordt n lange dag :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 oktober 2017 @ 07:00:59 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_174293786
Oordoppen. Ik blijf het zeggen :P
disclaimer
pi_174293816
Oei heftig ldg! Is er geen mogelijkheid tot een (lucht)matras in een andere kamer voor je vriend? Jouw slaap lijkt me ook behoorlijk belangrijk :*
Hier gelukkig een vriend die (meestal) door de voedingen etc heen slaapt, wel zo fijn voor hem :7 (en ik geef borstvoeding dus zoveel kan hij ook niet doen)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174293887
Pfoe, nachtbrakers :* hier 1 voeding om 3 uur en 1 om 6 uur. Dus nog heel dikke prima.
Helaas denkt vriend daar heel anders over en die zeurt nu steeds dat hij zo moe is (terwijl ik de flesjes geef 's nachts }:| ). Heb 'm net maar even verteld dat hij zich niet zo moet aanstellen en vooraf moet bedenken dat slapen niet meer zoveel is als voor baby, dan valt het ook niet iedere nacht tegen.

LDG, is het niet slimmer dat je vriend dan op de bank gaat slapen en jij in bed blijft met de kleine? Lijkt me veiliger als je in slaap zou vallen met de baby.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174293924
druk nachtje zo te lezen hier!

Nacht doorbrengen op de bank heb ik ook een paar keer gedaan. Wel met wakkere baby in mijn armen en steeds pogingen met in bed leggen als ze sliep. We hebben nu besloten niet meer naar beneden te gaan, maar naar 1 vd andere kamers boven als ze te lang onrustig is terwijl 1 van ons de slaap nodig heeft.

haha lemijn, moest lachen om de nieuwe dimensie van nachtbraken :D

lesage lijkt me vervelend dat je partner klaagt terwijl het een prima nacht was, goed dat je er iets van zegt. Ik ben gelukkig gezegend met een vriend die in de nacht meer geduld heeft dan mij.

*O* *O* Wij hadden een goede nacht!! Om 1; 4 en 7 (nu dus) een voeding en kon haar steeds binnen een kwartier wegleggen en na eventjes mompelen was ze weg! *O* *O* Heerlijk om wat meer slaap gehad te hebben!
pi_174294068
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 07:10 schreef tombolafan het volgende:
Oei heftig ldg! Is er geen mogelijkheid tot een (lucht)matras in een andere kamer voor je vriend? Jouw slaap lijkt me ook behoorlijk belangrijk :*
Hier gelukkig een vriend die (meestal) door de voedingen etc heen slaapt, wel zo fijn voor hem :7 (en ik geef borstvoeding dus zoveel kan hij ook niet doen)
Bank ligt op zich prima hoor en ik geef geen borstvoeding, dat scheelt n hoop. Ik vind dus ook dat ik niet degene ben met "recht" op meer slaap. We wisselen de brakke nachten n beetje af. Af en toe besluit t ventje om vijf uur dat t n prima plan is om de dag te beginnen, dus de ene keer neemt mn vriend m dan mee naar de woonkamer en vannacht toevallig ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174294076
Nolita je nacht :o *O* ze begint t door te krijgen *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174294767
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 03:56 schreef Memoru het volgende:
Nanuke: heyy mede nachtbraker! Op de een of andere manier lijken ze 's nachts ook harder te huilen voor mijn gevoel..
Oh dus dat ligt niet aan mij? :D Ik zei zo'n zelfde iets gisteren tegen mijn man.

quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 06:40 schreef Lemijn het volgende:
Werpt wel een nieuw licht op het woord nachtbrakers :')
:D :D :D

quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 07:28 schreef LeSage het volgende:
Pfoe, nachtbrakers :* hier 1 voeding om 3 uur en 1 om 6 uur. Dus nog heel dikke prima.
Helaas denkt vriend daar heel anders over en die zeurt nu steeds dat hij zo moe is (terwijl ik de flesjes geef 's nachts }:| ). Heb 'm net maar even verteld dat hij zich niet zo moet aanstellen en vooraf moet bedenken dat slapen niet meer zoveel is als voor baby, dan valt het ook niet iedere nacht tegen.
Dat zijn hier ook ongeveer de tijden en inderdaad bes prima. Man heb ik nog niet horen klagen. Die wordt wel vaak even wakkwr, maar slaapt gewoon weer verder als hij van mij niet een por krijgt om te helpen. Over het algemeen red ik me gelukkig wel, aan borstvoeding valt ook niet zoveel te helpen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174294888
Wat fijn Nolita *O*
pi_174294920
Mja, vriendlief kan echt heel slecht tegen te weinig slaap.
En als hij eenmaal wakker is vindt hij zelf ook wel dat ie niet zo moet klagen, maar dat is lastiger als je midden in de nacht wakker wordt blijkbaar :')

Dat huilen 's nachts is zo hard ja! Ik heb een beetje medelijden met onze buren dan, slaapkamers tegen elkaar en een jaren '30 woning :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:50:41 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_174295083
De meeste buren slapen daar wel doorheen hoor lesage. Ik word ook serieus alleen wakker van mn eigen baby. Niet van mijn man, peuter, wekker of nucleaire oorlogen. :')

En uiteraard klinkt het midden in de nacht harder. Je zintuigen staan dan anders afgesteld. Ik vind de koelkast ook verblindend om 3AM. Sterkte, ik herken de wanhoop, maar het is echt eindig :*
disclaimer
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:38:21 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174295956
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bank ligt op zich prima hoor en ik geef geen borstvoeding, dat scheelt n hoop. Ik vind dus ook dat ik niet degene ben met "recht" op meer slaap. We wisselen de brakke nachten n beetje af. Af en toe besluit t ventje om vijf uur dat t n prima plan is om de dag te beginnen, dus de ene keer neemt mn vriend m dan mee naar de woonkamer en vannacht toevallig ik.
Ik wilde opzoeken in de baby-wiki hoe oud hij is, maar je baby staat er niet bij }:|
Dat er iemand vertrekt zodat er iemand kan slapen snap ik wel. En de box als bed scheelt inderdaad, mocht hij zich bedenken.

Nolita, hoera!

Voor iedereen die steeds over die opdracht in de OP heen leest:
aanvullen aub!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:57:34 #65
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174296344
Oh gezellig was het vannacht. Wij deden ook mee. Wel heel sneu, ze vond het zelf ook niks dat ze steeds wakker werd.

We gaan dag 3 in van superveel dunne poepluiers. Zou zure tandjespoep dan echt een ding zijn? Ik ken het niet van mijn oudste, maar Ella's billen zijn al helemaal stuk ;(

Straks maar even op blote billen en geen billendoekjes gebruiken. Heb helaas geen maïzena in huis, helpt talkpoeder eigenlijk ook?

Kan wel merken dat ze slecht geslapen heeft. Ze viel net tijdens het wandelen weer in slaap nadat ze 30 min had geslapen en al 10 min wakker was, dat doet ze echt nooit.
En thuis sliep ze in de wagen even verder en toen ze wakker werd van de honger, viel ze aan de borst weer in slaap. Dat is echt al maanden niet meer gelukt. Dus ze ligt weer in bedje (met d'r jas nog aan :P)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174296532
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:38 schreef Lemijn het volgende:

Voor iedereen die steeds over die opdracht in de OP heen leest:
aanvullen aub!
Oeps! Heb hem meteen aangevuld :@
pi_174297371
Zure luiers :X
En die schade van vannacht moet wel ingehaald worden, uiteraard!

Lemijn, je bent wel streng hoor :D maar ik heb braaf geluisterd :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174297561
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 06:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zorgen dat teminste een van ons nog slaapt :') ventje is mega onrustig en slaapt met veel geluidseffecten en driftig gemaai met ledematen dus die ligt hier nu in de box bij mij in de woonkamer. En ik probeer tussen de geluidseffecten en de voeding door af en toe wat te tukken op de bank. Dit wordt n lange dag :')
Zo doen wij het idd ook. Baby slaapt hier alleen in een nestje i.p.v. in de box. Baby slaapt namelijk op z'n buik en dan kan ik m beter in de gaten houden ;) Verder wel redelijk geslapen?

Nolita: Yayy goede nacht! Fijn dat ze dan direct weer slaapt!

@Aanvul lijstje: Wat hebben we veel jongens!
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:34:32 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174298413
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef LeSage het volgende:
Lemijn, je bent wel streng hoor :D maar ik heb braaf geluisterd :+
*O* *O* :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:46:34 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174298678
Sterkte aan de nachtbraakouders vandaag :* Dat de koffie maar rijkelijk mag vloeien en goed van sterkte is c_/
En dan gelijk ook een *O* voor de goede nachten!
Wij moesten O vanmorgen wakker maken omdat we naar het cb moesten :@ Mijn slaapkop is het tegenovergestelde van jullie baby's. Die ging er om half 8 in gisteravond en werd dus van ons wakker om 7 uur. Hopelijk houdt ze dit ook vol als ik weer moet werken volgende maand..

Ik heb ook maar braaf naar Lemijn geluisterd O-) En dan meteen een verlate Gefeliciteerd voor de niet-meer-baby van Piper en LA! *O*

En voor de liefhebbers, de stats: morgen 15 weken (bijna 3,5 maand dus), 6900 gram en 62,5 cm *)
pi_174299456
Mijn baby is ook zo'n slaapkop, stroopwafel.

Piper en LA, gefeliciteerd!
pi_174299720
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wilde opzoeken in de baby-wiki hoe oud hij is, maar je baby staat er niet bij }:|
Dat er iemand vertrekt zodat er iemand kan slapen snap ik wel. En de box als bed scheelt inderdaad, mocht hij zich bedenken.

Nolita, hoera!

Voor iedereen die steeds over die opdracht in de OP heen leest:
aanvullen aub!
Done!
Even wat tegenwicht bieden met mijn meisje. ;)
pi_174299755
Och sylver, zo sneu ;( ik smeer dan sudocreme en gebruik waterwipes ipv billendoekjes. En direct verschonen natuurlijk, bij elke natte flats.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 14:00:04 #74
269689 crew  Viv
pi_174300506
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wilde opzoeken in de baby-wiki hoe oud hij is, maar je baby staat er niet bij }:|
Dat er iemand vertrekt zodat er iemand kan slapen snap ik wel. En de box als bed scheelt inderdaad, mocht hij zich bedenken.

Nolita, hoera!

Voor iedereen die steeds over die opdracht in de OP heen leest:
aanvullen aub!
5 weken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174300684
Per ongeluk voor 90 euro boodschappen gedaan, ruzie met vriend daarover. :')

Hier ook vieze dunne poep net voor er tandjes doorkomen, die wie weet Sylver!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 15:23:06 #77
269689 crew  Viv
pi_174301968
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:25 schreef ReginaFalange het volgende:
Per ongeluk voor 90 euro boodschappen gedaan, ruzie met vriend daarover. :')
Maar de gehele inboedel vervangen door nieuwe spullen was geen probleem? :D
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:44:51 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_174302521
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:57 schreef Memoru het volgende:

[..]

Zo doen wij het idd ook. Baby slaapt hier alleen in een nestje i.p.v. in de box. Baby slaapt namelijk op z'n buik en dan kan ik m beter in de gaten houden ;) Verder wel redelijk geslapen?

Nolita: Yayy goede nacht! Fijn dat ze dan direct weer slaapt!

@Aanvul lijstje: Wat hebben we veel jongens!
in een nestje op zijn buik? Hoe kan dat veiliger zijn dan in de box op zijn buik?
disclaimer
pi_174303040
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in een nestje op zijn buik? Hoe kan dat veiliger zijn dan in de box op zijn buik?
Dat vroeg ik me ook af inderdaad.

Hoe doe je precies per ongeluk voor 90 euro boodschappen RF? :D
pi_174304333
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:09 schreef Skittles het volgende:

Hoe doe je precies per ongeluk voor 90 euro boodschappen RF? :D
En dit vroeg ik me ook af. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174304849
Ik vraag me vooral af wat voor gekke dingen er dan tussen zaten. 90 euro boodschappen doe ik ook wel eens, maar dan is het ook wat voorraad enzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174306587
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:13 schreef LeSage het volgende:
Ik vraag me vooral af wat voor gekke dingen er dan tussen zaten. 90 euro boodschappen doe ik ook wel eens, maar dan is het ook wat voorraad enzo.
ja als t voor een week is valt t wel mee toch? Als t voor 1 dag is, tja :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:02:58 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_174306630
Veertig repen chocolade O+
disclaimer
pi_174306694
M'n baby tijgert, rolt alle kanten op, heeft twee tanden... Ze is nog geen 8 maanden, stop met dat snelle! (Oudste was veel minder snel).

Wel leuk om alle andere babies van hier mee te maken O+ ook/juist die hele kleintjes :D

Iemand een tip tegen extreem hard haren trekken? Boos worden/nee zeggen wekt alleen op haar lachspieren... Maar ze heeft af en toe handen vol haren ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174306732
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:02 schreef Stormqueen het volgende:
Veertig repen chocolade O+
joahhhhh :9
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174307051
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:13 schreef LeSage het volgende:
Ik vraag me vooral af wat voor gekke dingen er dan tussen zaten. 90 euro boodschappen doe ik ook wel eens, maar dan is het ook wat voorraad enzo.
En volgens mij doe je dat dan niet 'per ongeluk'. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174307204
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in een nestje op zijn buik? Hoe kan dat veiliger zijn dan in de box op zijn buik?
Omdat wij een u-vormige bank hebben. Daardoor lig ik zo'n 50cm met mn hoofd van m af. Box is zo'n 5 meter van de bank en kan ik m niet zien (ben super blind zonder mijn lenzen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Memoru op 09-10-2017 18:44:09 ]
pi_174307234
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Memoru op 09-10-2017 18:32:16 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:13:24 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174308385
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:05 schreef tombolafan het volgende:
M'n baby tijgert, rolt alle kanten op, heeft twee tanden... Ze is nog geen 8 maanden, stop met dat snelle! (Oudste was veel minder snel).

Wel leuk om alle andere babies van hier mee te maken O+ ook/juist die hele kleintjes :D

Iemand een tip tegen extreem hard haren trekken? Boos worden/nee zeggen wekt alleen op haar lachspieren... Maar ze heeft af en toe handen vol haren ;(
Zelf (overdreven) gaan huilen.
KuikenGuppy
pi_174309715
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zelf (overdreven) gaan huilen.
oh goeie!
Ze houdt ook haar eigen haar vaak vast als ze in slaap valt (ALS ze zelf in slaap valt :+ ) maar goed dat voelt ze vanzelf wel :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174310130
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:05 schreef tombolafan het volgende:
M'n baby tijgert, rolt alle kanten op, heeft twee tanden... Ze is nog geen 8 maanden, stop met dat snelle! (Oudste was veel minder snel).

Wel leuk om alle andere babies van hier mee te maken O+ ook/juist die hele kleintjes :D

Iemand een tip tegen extreem hard haren trekken? Boos worden/nee zeggen wekt alleen op haar lachspieren... Maar ze heeft af en toe handen vol haren ;(
Wat een snelle!
Vind het zo'n gek idee dat M alweer bij de grotere baby's.

Bij haren of teckeltrekken wrik ik zijn handjes los en zeg ik dat t niet mag. Ooit snapt hij t. :')
pi_174315932
Ik heb al heel de avond een jammerende/huilende baby. Niets is goed, hij drinkt steeds maar eventjes, in de box/bedje is niet goed, bij papa is t niet goed, bij mij niet. Ben er verdrietig van. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174316179
ach Nanuke, ik kan daar ook verdrietig van worden, als je baby bij jou niet rustig wordt.
Hopelijk vindt hij snel z'n rust!
pi_174316520
Tombo, ik denk dat je je daar gewoon bij neer moet leggen, meisjes trekken nou eenmaal aan haren :P Die van mij vallen overigens vanzelf wel uit. Zo jammer, had ik eindelijk wat volume, verdwijnt alles weer. En het ligt ook overal :(

Wow wat een stats stroop! Doe je goed! Wij moeten woensdag weer, maar het zou me verbazen als ze de 4,5 kilo aantikken. Nouja, ik heb ook vooral in maat 56 leuke kleding dus daar doen ze extra lang mee, zodra ze er in passen :')

Sterkte Nanuke, zulke dagen moet je snel weer vergeten! Morgen vast een betere dag!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174318040
mijn meisje trekt vanavond ook al behoorlijk aan mijn haar. Ze grijpt het natuurlijk perongeluk vast en laat niet meer los. Geen tips verder, moet haar handje pakken om het los te laten. ik vind de huiltip wel een goede (vanaf een bepaalde leeftijd).

Wat een mini's heb je nog ff!

Ik hoop dat regeldagje 6 weken is aangebroken hier want ze wil sinds 21:30 ieder anderhalf uur drinken:{. Ik ben kapot..
pi_174318041
moest edit zijn..
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:33:25 #97
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174318360
Hoe is de nacht gegaan, Nanuke?

FF, volgens mij was O bij haar geboorte net zo zwaar als jouw duo bij elkaar :D Dus niet vreemd dat ze nu groter is ;)

Sterkte vandaag, Nolita! Kun je lekker lui op de bank hangen vandaag, met middagdutjes?
pi_174319214
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:13 schreef LeSage het volgende:
Ik vraag me vooral af wat voor gekke dingen er dan tussen zaten. 90 euro boodschappen doe ik ook wel eens, maar dan is het ook wat voorraad enzo.
Nou geen gekke dingen dus.
Gewoon groente, fruit, aardappels, vlees, crackers, broodbeleg, flesvoeding en een paar potjes Hipp als reserve voeding. Want ik sta als heuse moederkloek zelf alle maaltijden voor Goedzakje te koken maar vergeet ze vervolgens wel uit de vriezer te halen en dan heeft ie nog niks. :')

Dan wel weer 2 dagen kip en wortel tortilla's voor volgende week alvast.

De hele inboedel vervangen was geen enkel probleem, al merkt hij nu pas af en toe dat er ineens een andere lamp staat ofzo. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174319228
Oh Nanuke :* ik zou er ook verdrietig van worden.
Hoop dat je een beetje slaap hebt kunnen pakken.
pi_174319234
Oh, ik ging van de week even naar de H&M om een paar maillots voor peuter te kopen en stond toen ook ineens voor een bedrag van zo'n 85 euro af te rekenen. :') .

Nanuke & Nolita, zulke dagen/nachten/avonden kun je erbij hebben. Sterkte, hopelijk vandaag wat beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 10-10-2017 09:48:31 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174319356
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:09 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb al heel de avond een jammerende/huilende baby. Niets is goed, hij drinkt steeds maar eventjes, in de box/bedje is niet goed, bij papa is t niet goed, bij mij niet. Ben er verdrietig van. ;(
misschien een sprongetje?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174319387
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:09 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb al heel de avond een jammerende/huilende baby. Niets is goed, hij drinkt steeds maar eventjes, in de box/bedje is niet goed, bij papa is t niet goed, bij mij niet. Ben er verdrietig van. ;(
Sprongetje / fase misschien. Hier hebben we ook van die fases die ineens opkomen en ook ineens weer weg zijn.

Evengoed wel heel vervelend, verdrietig en frustrerend.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174319408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 07:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoe is de nacht gegaan, Nanuke?
Uiteindelijk viel hij tegen kwart voor 12 op mijn buik in slaap. Tegen 12en heb ik hem toen in z'n eigen bedje gelegd, en dat ging goed. Daarna als normaal wakker rond 3u en 6u. Wat het nou geweest is, is me echt een raadsel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174319420
Waarom word je daar dan boos over? :+ Dat zijn toch gewoon spullen die je nodig hebt? Haha.

Franny, dat gebeurt ons ook altijd bij de H&M. 1 ding nodig, tas vol thuis.
Vanmiddag of morgen moet ik mijn bestelling bij Hema ophalen (hydrofielen, saaaai) en dan moet ik de hele winkel door. Ook altijd zeer gevaarlijk ;) maar na de kinderwagen sta ik even 'on a budget', dus deze maand geen gekke dingen.

Sterkte dames met de slechte nachten :* c_/
Wij hadden een topnacht, en ik was alvast op de bank gaan slapen zodat ik die uurtjes al gehad had, dus heerlijk uitgerust vandaag :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174319484
Rf, raar dat hij daar boos over is. Klinkt als gewoon goed voorraad ingeslagen, dat is juist fijn eens in de zoveel tijd!

Dank dames voor de steun. Ik ben benieuwd hoe het overdag gaat. :) Is t niet wat vroeg voor een sprongetje al? Hij is er nog maar net!

LeSage, topnachten zijn ook nodig af en toe! Ik heb de luxe nog van maar 1 kind, dus ik lig smiddags vaak nog even op bed. :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Nanuke op 10-10-2017 10:04:02 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174320945
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:47 schreef Nanuke het volgende:
Dank dames voor de steun. Ik ben benieuwd hoe het overdag gaat. :) Is t niet wat vroeg voor een sprongetje al? Hij is er nog maar net!

Dat is wat baby's continu doen. Net als jij nog aan het bijkomen bent van de laatste verandering beginnen zij weer aan de volgende.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174322137
Heel herkenbaar Franny :D

V. rolde hier net zomaar van z’n buik naar z’n rug.
Dacht dat het toeval was maar toen ik hem weer op z’n buik legde rolde hij weer om :D
Zo leuk al die ontwikkelingen, geniet elke dag meer van hem O+
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:30:54 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174322601
RF, klinkt alsdat jullie normaal heel zuinig boodschappen doen. Ik kom nooit onder de 100,- per week.

Lekker LeSage! Manlief ook weer bijgetankt? ;)

Wat goed Flav!

Ik vind het ook altijd leuk om te zien al ze aan het oefenen zijn. Ella heeft het kruipen even on hold gezet en is nu bezig met proberen te zitten. Het was laatst gelukt, maar ze weet blijkbaar niet meer hoe ze dat heeft gedaan. Dus nu zit ze de hele dag op d'r knietjes met 1 arm in de lucht en met d'r billen te draaien om te proberen te zitten :P
En toen kleuter gisteren haar handje pakte toen ze die weer in de lucht aan het zwaaien was, trok ze zich zo op tot staan!

Ze heeft helaas nog steeds diarree, al lijkt het wel iets minder te worden. Hopelijk is ze er snel vanaf, want d'r billen zien er echt pijnlijk uit. Ze moet nu ook elke keer huilen bij het verschonen ;(
De maïzena lijkt wel iets te helpen, de plekken zijn nog wel rood en verdikt, maar iig niet meer open.
Hopelijk wordt het morgen op de crèche niet erger. Denk dat ik maar gewoon de maïzena meegeef.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174324516
Wij doen meestal rond de 70 euro per week boodschappen inclusief kv.
Maar dan wel weer zonder luiers, shampoo etc.

Hij is niet zo zeer boos over de 20 over boodschappen, maar vindt blijkbaar dat ik als een soort peuter met merchandise hebzucht boodschappen doe en moet stoppen met alles in het karretje te pleuren. Ik vind dat zelf wel meevallen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174325740
Rf: ik zit hier meestal rond de 80 euro per week. Kan eigenlijk wel goedkoper maar ik heb altijd honger als ik boodschappen doen.. misschien heb je deze week veel voorraad gehaald en ben je volgende week goedkoper uit ;)?

Nanuke: klinkt idd als een sprongetje!

Flav: wat goed! Rollende baby's <3

Sylver: zoo leuk!! Je kan er de hele dag wel naar kijken :) vervelend dat ze diarree heeft :'(
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:18:06 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_174325855
wowzers, ik heb een budget van 110 euro per week zonder nutrilon en luiers enzo en daarmee moet ik al uitkijken dat ik er niet overheen ga :')

Jeetje sylver, Ella heeft de turbo er op! Ze heeft noud keihard ingehaald. Die steekt zijn energie momenteel voornamelijk in eten en planken (serieus, die baby's moeten echt killer abs hebben _O-)
Sneu van de kapotte billetjes, hopelijk is ze er snel vanaf :*
disclaimer
pi_174326197
Haha wat SQ zegt, maar ik hou dan ook van eten (en heb een volgestouwde voorraadkast waar je u tegen zegt). Mijn man heeft de discussie maar opgegeven geloof ik :@ :')

Ook weinig slaap hier. Vanaf half 2 ieder uur even wakker geweest door gepruttel en in-slaap-val-huiltjes naast me. Misschien toch maar eens oordoppen overwegen ja :O
pi_174326344
110 holymoly :o
Ik probeer het met 50 euro per week te doen en meestal zit ik daar wel onder :D

Wat sneu van de diarree Sylver ;( :* wel leuke visuals van het proberen tot zit te komen _O-

Flav wat snel! Knap joh!
pi_174327584
Vertel ons je geheim, Skittles.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174328819
Hebben jullie allemaal budgetten, voor verschillende soorten uitgaven?


Sorry heb niet meer zo veel tijd sinds ik weer werk. Maar S doet het nog, heel verdienstelijk ook. Schudt netjes nee als ik «nee» zeg en gaat dan rustig door waar hij mee bezig was. Hij stapt parmantig achter zijn loopwagen aan. Verder praatgorgelt hij er lekker op los. Relrelriideroideroidegløhgløh
pi_174328887
Ik heb geen budget eigenlijk :o ene keer doe ik wat luxer dan de andere keer. Maar ik doe dan ook nooit boodschappen voor de hele week, dat nemen we ons altijd voor, maar komt er nooit van uiteindelijk.
50 euro haal ik het sowieso niet mee _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:45:38 #117
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174328997
50,-! _O_ Hier hetzelfde als SQ. Ik weet dat het wel minder kan als het moet, maar 50,- per week zou ik moeilijk vinden :o

Poeh, planken is hardstikke zwaar joh! Knap dat Noud zo toegewijd is 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:01:09 #118
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174330391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie allemaal budgetten, voor verschillende soorten uitgaven?


Sorry heb niet meer zo veel tijd sinds ik weer werk. Maar S doet het nog, heel verdienstelijk ook. Schudt netjes nee als ik «nee» zeg en gaat dan rustig door waar hij mee bezig was. Hij stapt parmantig achter zijn loopwagen aan. Verder praatgorgelt hij er lekker op los. Relrelriideroideroidegløhgløh
Haha 😄
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174330416
Jezus SQ, wat koop je dan allemaal?!
Of eten jullie echt hele verschillende dingen de hele week?

Wij hebben geen budget maar we vinden het wel zonde om teveel geld uit te geven aan dingen die uit overdaad niet opgegeten worden en in de vuilnisbak belanden. We combineren zoveel mogelijk. De zak aardappels is goed voor een keer aardappelpuree, gebakken aardappels en een paar diepvries maaltijdjes voor Goedzakje.
Zelfde met groente, liefst de grootste zak spinazie voor een avond groente, voor in een groente omelet als lunch en in een smoothie etc.

Ik kan me voorstellen als je echt alles voor 1 x gebruik koopt dat je een stuk duurder uit bent.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174330563
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:40 schreef Franny_G het volgende:
Vertel ons je geheim, Skittles.
Aanbiedingen bekijken en daar ons weekmenu op afstemmen. Ik ga altijd in de ochtend boodschappen doen en dan liggen er meestal wel pakken vlees met korting. Die gooi ik dan de vriezer in. Verder koop ik verzorgingsproducten in bij de 1+1 gratis acties, haal goedkoop verse eieren bij het huis van de molenaar, luiers in de aanbieding.. het sleutelwoord is dus aanbieding :+

En het is niet dat we het niet kunnen betalen, maar ik heb het liever op de spaarrekening staan. Ook zodat we eerder het huis kunnen verbouwen. Dat ouwe is zo lelijk :')
pi_174330584
Wij hebben het ook jaren lang gedaan met 50 euro in de week. Maar langzaamaan werd het een gewoonte om elke dag boodschappen te doen ipv wekelijks en dan verlies je dat toch echt. :') Dus nu heb ik echt geen idee wat we uitgeven gemiddeld.

Sylver, wat sneu die kapotte billetjes. Hopelijk snel over. :*

Roomsoes, dat klinkt echt heerlijk. O+ Niet raar toch dat je minder tijd hebt nu met weer werken?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:07:35 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_174330596
Nou ja, de volwassen eten hier al snel 3 tot 4 ons groente bij de avondmaaltijd. En dat zijn vaak meerdere soorten. Ik zal een avondmaaltijd uitrekenen:
Halve zak farfalle 1 euro
Pakje gehakt 3 euro
Paprika 75 cent
Verse kruiden 1.75
Courgette 75 cent
Champignons 1 euro
Half zakje parmezaanse kaas 1.25

Zit ik al op 9.50 nothing fancy. Eet wel voornamelijk biologisch trouwens.
disclaimer
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:11:11 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_174330696
Oh en dan vergeet ik de tomaten nog :') en de ui.

En naast 8-10 euro per avondmaaltijd heb je nog brood, melk, fruit (10 euro fruit per week haal ik wel) schijtlint, kaas, yoghurt, broodbeleg en frisdrank voor mr.
disclaimer
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:19:11 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174330955
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en dan vergeet ik de tomaten nog :') en de ui.

En naast 8-10 euro per avondmaaltijd heb je nog brood, melk, fruit (10 euro fruit per week haal ik wel) schijtlint, kaas, yoghurt, broodbeleg en frisdrank voor mr.
Hier hetzelfde :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:28:39 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_174331246
Oh en ik flikker echt zelden iets weg hoor ;) ja, de ongeconsumeerde kliekjes van de peuter :')
disclaimer
pi_174331754
SQ: Denk het verschil is dat jullie per portie of maaltijd kopen en wij grote pakken.

Dus we eten meerdere keren per week wel dezelfde groente maar dan wel met hele andere gerechten of combinaties. Op maandag paprika in de pasta en op woensdag vul die andere 2 paprika's met iets, de champignons die over zijn van de pasta kunnen op dinsdag bij een tartaartje met groente etc.

Zo koop ik ook liever een XL pak zilvervliesrijst en een XL pot Nutella etc.

Wij kopen trouwens ook zoveel mogelijk biologisch en als het kan de gezonde variantie van iets.
Ik ga deze week de wortel tortilla's uitproberen, maar nadat ik thuis de ingrediënten heb bekeken ben ik eigenlijk niet heul enthousiast meer.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:46:14 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174331768
Biologisch. Daarvan gaan alle prijzen in het kwadraat ongeveer, SQ.

Overigens vind ik dat je nog best uitgebreide niet-fancy pasta hebt! Hier gaat dat zo:

Half pak penne, ¤0,23
300gr gehakt, ¤1,20 (aanbieding)
Ui + paprika, ¤0,70
Potje saus, ¤0,99
Half zakje geraspte kaas, ¤0,75
KuikenGuppy
pi_174331894
Sinds ik de linzen pasta, courgetti en pompoenspaghetti heb ontdekt eten wij nooit meer pasta. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174334969
Wij kopen ook per dag, heel slecht eigenlijk :')
En als we eens voor meerdere dagen kopen gaat er soms wel eens iets over datum.

Is het heel raar dat het gaat rammelen als ik zwangere of echo foto’s zie :o. Kan ook nog steeds om alles janken, stomme hormonen.
pi_174337723
Na de hele boodschapdiscussie nog eens zitten verzinnen hoe wij zoveel geld kunnen uitgeven. Vroegah kocht ik ook voor ¤50,- per week in (2 personen toen nog) maar toen had ik tijd om naar de markt te gaan en woonde ik ook dichterbij goedkopere supermarkten. Dat scheelt wel echt. Wij eten veel groenten en fruit en dat alleen al tikt aardig aan.

Flav leuk he hormonen. Wel herkenbaar. Ik kan ook flink rammelen, totdat we weer een slapeloze nacht hebben gehad of een avondspits als vanavond incl. brullende vermoeide baby en hongerige peuter die alle aandacht wilde en die gezellig mee ging jammeren met de baby O+

Ik heb nu trouwens volop haaruitval. Echt, ik kom die haren overal tegen. Dit gevolg van de zwangerschap had ik even verdrongen geloof ik.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:36:30 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_174338533
Nou ja weet je wat vooral scheelt, ik heb de luxe positie dat ik kan kopen wat ik het lekkerst vindt, en niet hoef te kiezen wat het goedkoopst is. Op mijn brood ligt dus vers gesneden boerenkaas ipv van een vacuum kiloblok. En ik veeg mijn raid met cushy wit papier enzo. Ik kán echt heel cheap zijn, ooit was ik ook een sponsorloze student, maar dat hoeft gelukkig niet meer. Dus maak ik bewust duurdere keuzes ;)
disclaimer
pi_174340332
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:30 schreef Sylver_ het volgende:
RF, klinkt alsdat jullie normaal heel zuinig boodschappen doen. Ik kom nooit onder de 100,- per week.

Lekker LeSage! Manlief ook weer bijgetankt? ;)

Wat goed Flav!

Ik vind het ook altijd leuk om te zien al ze aan het oefenen zijn. Ella heeft het kruipen even on hold gezet en is nu bezig met proberen te zitten. Het was laatst gelukt, maar ze weet blijkbaar niet meer hoe ze dat heeft gedaan. Dus nu zit ze de hele dag op d'r knietjes met 1 arm in de lucht en met d'r billen te draaien om te proberen te zitten :P
En toen kleuter gisteren haar handje pakte toen ze die weer in de lucht aan het zwaaien was, trok ze zich zo op tot staan!

Ze heeft helaas nog steeds diarree, al lijkt het wel iets minder te worden. Hopelijk is ze er snel vanaf, want d'r billen zien er echt pijnlijk uit. Ze moet nu ook elke keer huilen bij het verschonen ;(
De maïzena lijkt wel iets te helpen, de plekken zijn nog wel rood en verdikt, maar iig niet meer open.
Hopelijk wordt het morgen op de crèche niet erger. Denk dat ik maar gewoon de maïzena meegeef.
Joe! Enige wat hier hielp bij kiesjeuiers was zinkoxidezalf. Veeeel beter dan sudo enzo. En ook beter dan maizena...
Kwak
  woensdag 11 oktober 2017 @ 06:57:09 #133
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174342674
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Joe! Enige wat hier hielp bij kiesjeuiers was zinkoxidezalf. Veeeel beter dan sudo enzo. En ook beter dan maizena...
Ah thanks, heb ik ook in huis! Maar 2 dagen geleden leek dat erg pijn te doen? Het ziet er nu na 2 dagen maizena al een stuk beter uit, misschien dat de zalf nu wel lukt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174344089
SQ: Wij hebben ook geen budget voor boodschappen maar ik vind het toch zonde om veel geld bij de Appie achter te laten. Ik koop veel liever iets leuks dan 3 verschillende soorten crackers, 6 verschillende soorten fruit en 5 soorten vers broodbeleg.

Met kerst en verjaardagen gaan we trouwens wel los op boodschappen, maar de rest van het jaar niet echt.

Vannacht trouwens ineens weer een doorslaper! Geen idee of het te maken had met zijn nieuwe slaapzak, maar hij zag er door de jaren 80 schoudervullingen look erg comfy uit in zijn nieuwe winterslaapzak.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 11:09:53 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_174345445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:46 schreef ReginaFalange het volgende:
SQ: Wij hebben ook geen budget voor boodschappen maar ik vind het toch zonde om veel geld bij de Appie achter te laten. Ik koop veel liever iets leuks dan 3 verschillende soorten crackers, 6 verschillende soorten fruit en 5 soorten vers broodbeleg.

Met kerst en verjaardagen gaan we trouwens wel los op boodschappen, maar de rest van het jaar niet echt.

Vannacht trouwens ineens weer een doorslaper! Geen idee of het te maken had met zijn nieuwe slaapzak, maar hij zag er door de jaren 80 schoudervullingen look erg comfy uit in zijn nieuwe winterslaapzak.
maar de hoeveelheid variatie maakt toch geen biet uit voor de hoeveelheid geld die je uitgeeft? Als ik zes soorten beleg heb, dan doe ik daar toch ook zes keer zo lang mee? :D of reken ik nou zo vreemd.
Het maakt me overigens geen moer uit hoor, ik maak mijn keuzes en een ander de zijne ;)

Fijn van de slaap!
disclaimer
pi_174347059
Wij hebben ook geen budget en kopen wat we lekker vinden. Maar dat betekend niet dat we alles maar in ons mandje kiepen.

V. heeft net z’n eerste spuitjes gehad, ik huilde harder dan hem :')
pi_174347486
Geen idee hoeveel er hier uitgaat aan boodschappen :@ Het is ook heel versplinterd; kaas van de kaasboer, vlees bij de slager, brood bij de bakker, biologisch groentetasje van de boer, luiers bij kruitvat, voorraad spullen bij lidl, verse spullen bij supermarkt.... lijkt wel alsof we er heel veel tijd aan kwijt zijn als ik het zo zie :D maar valt best mee. Groente wordt thuis bezorgd, supermarkt 1x per week, vriend gaat vanuit werk even langs de slager in de stad en de rest doen we misschien 1x per maand.

Lekker RF weer een nachtje doorslaap!

Leuke al die nieuwe skills van de babies O+ Zitten al joh Sylver? Wat een haast :D O+

O slaapt nog steeds niet best, overdag ook niet. Al was ik vannacht erg blij met maar 1x wakker om 5 uur.
pi_174348027
Ik doe zoals Skittles boodschappen op basis van de aanbiedingen en verder koop ik waar ik trek in heb. Van bepaalde dingen weet ik nu ook wanneer ze goed in de aanbieding zijn en dan sla ik ze in tot de volgende aanbieding. Wasmiddel koop ik alleen als ze 50% korting hebben bijv.

Wij hadden weer een elke 2 uur wakker-nacht, met in zijn slaap huilende (ziekige) peuter erbij. Lekker nachtje dus!

Zielig he Flav... Hopelijk heeft hij er geen last van. Hier ook net weer een setje inentingen gehad, en volgens mij zijn m'n oren nu kapot. Em heeft een half uur liggen gillen na afloop, waardoor Lala (die na een halve minuut weer stil was) werd aangestoken en mee ging doen. Erg fijn aankleden dan. Ik heb iig wel besloten dat bij het volgende setje inentingen m'n man maar even een uurtje vrij neemt, dat is voor de meiden en iedereens oren een stuk fijner.

En ze zijn nu 4400 en 4300 gram. Lala precies op de onderste lijn, Em iets daar onder maar niet paniekwaardig volgens de vpk. En met 55cm passen ze eindelijk maat 56!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174348907
Wij gaan ook steeds met z’n tweeen en dan hebben we alleen V. Kan me voorstellen dat alleen met 2 huilende baby’s pittig is FF.

Fijn van die goede nachten RF en Fazz w/

Ohja voor de stats: 5330gr en 56cm
Dus nu even kijken welk kledingstuk maatje 56 hij weinig aangehad heeft want hij gaat als een speer (8>
pi_174349374
FF, op mijn cb zag ik laatst een vader met een baby tweeling die ook allebei heel hard aan het huilen waren bij het aankleden. Ik was zelf ook met baby bezig dus kon niet helpen maar ik had wel met hem te doen. Na een tijdje ging een cb medewerker er heen en nam een baby even op haar schouder. Vond dat heel tof. Eigenlijk zou dat ook vanzelfsprekend moeten zijn dat iemand eventjes helpt op zo'n moment want er speciaal voor vrij nemen vind ik nogal wat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174349817
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 11:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar de hoeveelheid variatie maakt toch geen biet uit voor de hoeveelheid geld die je uitgeeft? Als ik zes soorten beleg heb, dan doe ik daar toch ook zes keer zo lang mee? :D of reken ik nou zo vreemd.
Het maakt me overigens geen moer uit hoor, ik maak mijn keuzes en een ander de zijne ;)

Fijn van de slaap!
Het maakt ook geen drol uit hoor of je 50 euro of 300 per week uitgeeft per week. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik vroeg me alleen oprecht af wat je dan allemaal koopt voor dat geld. :*

Maar 6 verschillende soorten vers beleg zouden wij bijvoorbeeld meer dan de helft weg gooien omdat we dat niet op krijgen. Of je krijgt vlees met van die harde opgekrulde randjes omdat vriend en ik elkaars broodbeleg niet lusten. :'( :r
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:54:37 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_174349883
Dat zijn van die dingen waar je met je eenling nooit bij stilstaat. Naar het consultatiebureau met een meerling... Ik heb echt respect voor meerlingmamas!
disclaimer
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:11:55 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_174350221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:52 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Het maakt ook geen drol uit hoor of je 50 euro of 300 per week uitgeeft per week. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik vroeg me alleen oprecht af wat je dan allemaal koopt voor dat geld. :*
Nou zo ongeveer :+ gezin van 2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby (en vooruit, 2 katzen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's al zo'n 95 euro. En dat zijn voor mij geen extreme dingen. Nou, haal er eens een paar biertjes bij en dan ga je zo over die 100 :D Ik vind het echt heel knap dat mensen het zo spotgoedkoop kunnen!
quote:
Maar 6 verschillende soorten vers beleg zouden wij bijvoorbeeld meer dan de helft weg gooien omdat we dat niet op krijgen. Of je krijgt vlees met van die harde opgekrulde randjes omdat vriend en ik elkaars broodbeleg niet lusten. :'( :r
Van die half verdroogde, half bezwete kaas ;(
disclaimer
pi_174350239
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:29 schreef Franny_G het volgende:
FF, op mijn cb zag ik laatst een vader met een baby tweeling die ook allebei heel hard aan het huilen waren bij het aankleden. Ik was zelf ook met baby bezig dus kon niet helpen maar ik had wel met hem te doen. Na een tijdje ging een cb medewerker er heen en nam een baby even op haar schouder. Vond dat heel tof. Eigenlijk zou dat ook vanzelfsprekend moeten zijn dat iemand eventjes helpt op zo'n moment want er speciaal voor vrij nemen vind ik nogal wat.
Bij ons hebben ze een paar wipstoeltjes staan waar je dus even je baby in kwijt kan. Helpt niet tegen het huilen, maar wel even je handen vrij.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174350511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou zo ongeveer :+ gezin van 2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby (en vooruit, 2 katzen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's al zo'n 95 euro. En dat zijn voor mij geen extreme dingen. Nou, haal er eens een paar biertjes bij en dan ga je zo over die 100 :D Ik vind het echt heel knap dat mensen het zo spotgoedkoop kunnen!

[..]

Van die half verdroogde, half bezwete kaas ;(
Zweetkaas :'(
Of niet goed afgesloten plakjes kaas die dan langzaam plastic-achtig wordt. :'(
Of nog erger, mensen die niet kunnen kaasschaven en de hele kaas stuk maken.

Lekker goedkope katten wel. Onze hond heeft bijna recht op een wajong die heeft echt 1001 allergieën en intoleranties en kost bijna 600 euro per jaar aan hondenvoer. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174350837
Ons budget is 60 euro per week. dat is inc kat hond verzorging en luiers voor 2 kinderen (lisa nog s'nachts) het is even niet anders over 3 jaar is er meer ruimte.

Jason heeft de nachten enorm geterroriseerd met de 6 maanden sprong daarna ging het wel weer goed maar nu sinds een week weer drama. ik word zo moe van 10 keer uit me bed snachts. tegen al mijn gevoel in ben ik in staat oordoppen voor het hele gezin en de buren te halen en maar te laten huilen maarja mijn moederhart kan dat dan weer niet aan. hij sliep zo lekker door al vanaf 2.5 maand.. verder is hij wel een lekker dik en vrolijk ventje en een totaal ander kind dan zijn zus <3

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_174350853
Wij hebben het met z'n tweeën ook ooit gered met 50 euro in de week, maar nu redden we het nog niet eens met 400 euro per maand en daar zitten geen luiers en andere verzorgingsproducten bij. :@ Als het nodig zou zijn kan het zo met 100 a 150 euro minder, maar nu hoeven we niks te laten en gooien we ook regelmatig iets extra's in de kar.
pi_174351007
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:29 schreef Franny_G het volgende:
FF, op mijn cb zag ik laatst een vader met een baby tweeling die ook allebei heel hard aan het huilen waren bij het aankleden. Ik was zelf ook met baby bezig dus kon niet helpen maar ik had wel met hem te doen. Na een tijdje ging een cb medewerker er heen en nam een baby even op haar schouder. Vond dat heel tof. Eigenlijk zou dat ook vanzelfsprekend moeten zijn dat iemand eventjes helpt op zo'n moment want er speciaal voor vrij nemen vind ik nogal wat.
Dit ja. Beetje hulp vind ik ook vanzelfsprekend.
En ik kijk met groot respect naar ouders met een tweeling bij het cb. Wat doe ik dan moeilijk met maar 1 baby.
Pas had er een tweelingbaby-moeder twee grotere kinderen bij. Dat was wel handig geloof ik. Al was het alleen maar om baby 1 op het aankleedmatje in de gaten houden, terwijl moeder baby 2 in de wandelwagen legde. Ik moest wel gniffelen toen baby 1 van de weegschaal op het aankleedmatje werd gelegd en de grote dochter vroeg: "wie is dit?"

Nou ja, en verder moet ik mijn mond houden want ik moet morgen met zowel bijna-peuter als baby naar het cb en ik ben heeeeel blij met mijn moeder die mee gaat.

Ik laat de boodschappen bezorgen door de AH samen met de allerhandebox. Ik vind dat ontzettend lui, maar behoorlijk prettig. Bijkomend voordeel is dat impulsboodschappen niet voorkomen. Ik denk dat we ongeveer 80- / 90- euro per week kwijt zijn en dat is dan incl. flesvoeding maar excl. luiers.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:46:48 #149
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174351049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:24 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Zweetkaas :'(
Of niet goed afgesloten plakjes kaas die dan langzaam plastic-achtig wordt. :'(
Of nog erger, mensen die niet kunnen kaasschaven en de hele kaas stuk maken.
Of nóg erger: mensen die in boter hakken en prikken en poeren }:| dat er allemaal putten in je kuipje boter komen :( #firstworldproblems
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:49:00 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_174351104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Of nóg erger: mensen die in boter hakken en prikken en poeren }:| dat er allemaal putten in je kuipje boter komen :( #firstworldproblems
EN DAARNA DAT GORE BOTERMES ZO IN JE PINDAKAAS PARKEREN :'(
disclaimer
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:51:37 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_174351163
Sam, je foto's doen het niet. Photobucket is een eikel geworden -O-
disclaimer
pi_174351204
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sam, je foto's doen het niet. Photobucket is een eikel geworden -O-
ik merkte het. welke kan ik gebruiken krijg niks echt werkenda gevonden
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:54:12 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_174351228
Imgur. Wel even je privacy-instellingen op "only me" zetten, anders gaan ze je baby dissen.

Mijn baby maakt nu ook selfies:



Inclusief groen snot en boventanden :7
disclaimer
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:24:06 #154
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174351905
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

EN DAARNA DAT GORE BOTERMES ZO IN JE PINDAKAAS PARKEREN :'(
Sowieso mensen die aan mijn pindakaas komen.. :{w

Wat een toffe snot-selfie O+
pi_174355463
Iewww plastic/ zweet kaas :(

Gemiddelde hier voor boodschappen is zo rond de 80. Deze maand wat meer want ik ging boerderijdieren knuffels/plaatjes sparen van de Deen voor E. :@ Tevens zijn de luiers en billendoekjes in Duitsland stukken goedkoper dan in Nederland.

Toffe selfie! Alvast oefenen voor later :D

E. Krijgt volgende week zijn prikjes. Zie er nu al tegen op. Zo'n (voor mijn gevoel) mega naald in zo'n mini baby :'(

Hoe deden jullie dat ik lees verschillende tips: paracetamol zetpil ervoor geven, in gezicht blazen ter afleiding, koud washandje erop en na masseren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Memoru op 11-10-2017 19:03:22 ]
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:59:08 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_174355625
kijken hoe je baby reageert en daar naar handelen ;) de meesten huilen maar 30 seconden ofzo. Komt goed! :*
disclaimer
pi_174355642
Paracetamol beter niet vooraf, dan kan het vaccin minder goed werken.

Mijn baby huilt tijdens de prikjes maar vindt allang weer alles prima op het aankleedkussen. Meestal wat slaperig die dag en veel knuffelen.


Noud zijn selfie. <3
Snap niet hoe mensen selfies maken met hun baby. Ik krijg alleen fotos waarbij ik een babyhand in mijn mond heb, mijn haar eruit wordt getrokken of een zwarte foto want Goedzakje denkt alleen maar GEEF zodra hij een telefoon of tablet ziet.

Hij deelt de laatste tijd alles met mij. Zijn speelgoed, knuffel en nu dus ook al zijn eten. Mijn vriend krijgt niks aangeboden. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174356058
Met een tweeling naar het cb, respect hoor FF! En wat een goede stats! Ik ga morgen naar het weeguurtje (afgesproken in de kraamweek), en ik heb echt geen idee hoe het werkt en gaat en wat nou als baby heel hard huilt alleen maar en al die mensen me aanstaren? :@ Het loopt vast wel los, maar ik voel me nog niet echt zo zeker van mijn mamakunsten. :')

SQ, wat een heerlijke foto! :D

RF, uitdelend Goedzakje, wat leuk! En natuurlijk is mama veel leuker dan papa. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:47:39 #159
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174357398
Memoru, bij ons werd nadrukkelijk gezegd dat we geen paracetamol mochten geven vóór de prik. Wel is het handig ze al in huis te hebben.

En Nanuke, Dirk zal dan vast niet de eerste huilende baby zijn die ze daar zien ;)
pi_174357703
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Of nóg erger: mensen die in boter hakken en prikken en poeren }:| dat er allemaal putten in je kuipje boter komen :( #firstworldproblems
Dat doet mijn peuter bij zelf brood smeren :')

Nanuke, gewoon zeggen dat je voor het eerst komt en vragen hoe het werkt. Ik heb er zeker 4 maanden met een huilende baby gestaan, je kunt er niks aan doen en dat weten mensen echt wel.
pi_174357799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:11 schreef Nanuke het volgende:
Met een tweeling naar het cb, respect hoor FF! En wat een goede stats! Ik ga morgen naar het weeguurtje (afgesproken in de kraamweek), en ik heb echt geen idee hoe het werkt en gaat en wat nou als baby heel hard huilt alleen maar en al die mensen me aanstaren? :@ Het loopt vast wel los, maar ik voel me nog niet echt zo zeker van mijn mamakunsten. :')

SQ, wat een heerlijke foto! :D

RF, uitdelend Goedzakje, wat leuk! En natuurlijk is mama veel leuker dan papa. ;)
Vergeet de badcape niet en verder no worries... komy allemaal echt goed.

Wb pcm zorg wel dat je de 60 mg in huis hebt en niet de 120.
S. 2014
J. 2016
pi_174358134
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vergeet de badcape niet en verder no worries... komy allemaal echt goed.

Wb pcm zorg wel dat je de 60 mg in huis hebt en niet de 120.
Waarom dat? Ik heb nog nooit 60 in huis gehaald. :@
pi_174358743
geprobeerd foto te uploaden via umger maar krijg nergens een img code te zien. helaas :(.

hier alleen de 60 mg gebruikt tot hij de 5 kilo aantikte.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:33:10 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_174358922
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:27 schreef Sam1993 het volgende:
geprobeerd foto te uploaden via umger maar krijg nergens een img code te zien. helaas :(.

hier alleen de 60 mg gebruikt tot hij de 5 kilo aantikte.
nee maar die img code kun je er zelf aan toevoegen natuurlijk :+

Je moet in de imgur app twee keer op je foto tikken en dan zie je het share symbool onderin ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 11-10-2017 20:46:31 ]
disclaimer
pi_174359311
Boterpoerer en faalhaas met kaas schaven meldt zich :')
Er komt geregeld uit de keuken "goffedomme m'n kaaaas :( "

Succes met de prikjes! Vaak zijn ze even na de prik zielig, maar kalmeren al snel weer.
pi_174359524
Nouds groene snot met bijpassend shirtje. O+ .

Memoru, ik kijk zelf gewoon nooit naar die naald, maar naar mijn baby. Meestal huilen ze inderdaad even fel en kort. Snel weer over.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174360178



Gelukt! Zoals ik al zei Dikke vrolijkerd <3

[ Bericht 23% gewijzigd door Sam1993 op 11-10-2017 21:20:23 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 21:16:08 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_174360267
Wat een prachtig haar heeft ie O+
disclaimer
pi_174360916
Wat een snoetje! Ik vind echt niks zo schattig als een baby in zn slaapzakje. Zo lekker comfy, knuffelig en warm. Hoe oud is jouwes sam?

Zin in de Goedzakje knuffels in ons bed morgen ochtend. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174361374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:42 schreef ReginaFalange het volgende:
Wat een snoetje! Ik vind echt niks zo schattig als een baby in zn slaapzakje. Zo lekker comfy, knuffelig en warm. Hoe oud is jouwes sam?

Zin in de Goedzakje knuffels in ons bed morgen ochtend. <3
6.5 maand :) Ik had toen nog geen voetenzak dus dacht weet je wat gewoon slaapzak maatje groter kan prima haha. eig vind ik dat wel fijner dan een voetenzak en jas dus ga nu oma aan het werk zetten en 2 slaapzakken gaten in laten maken voor de gordeltjes!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_174361428
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:16 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een prachtig haar heeft ie O+
gel van max factor extra strong anders valt het om haha. geen zwitsal gel meer hier helaas :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_174361466
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:10 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Waarom dat? Ik heb nog nooit 60 in huis gehaald. :@
Oh ja foutje... t gaat op gewicht natuurlijk en dan moet je kindje daar nog wel in vallen. 120mg doorsnijden is geen goed plan leerde de vpk mij.
S. 2014
J. 2016
pi_174361922
Pcm zit idd niet gelijk verdeeld in een zetpil. Je kind mag 10mg paracetamol per kilo lichaamsgewicht en voor een zetpil mag je dat grofweg x2 doen omdat die minder effectief worden opgenomen. Zo kan je uitrekenen hoeveel je nodig hebt.
pi_174362141
Ohh Noud O+

Haha dat Kuifje Sam!

Memoru, V huilde even heel hard en fel na de prik. Hij was na 1 minuut al weer stil en ik zat nog na te snikken haha :'). Verder veel knuffelen, maar tot nu toe heeft ie alleen maar veel geslapen vandaag. Paracetamol voor de zekerheid in huis gehaald, de 60mg. De 120mg kun je gerust voor een keer doormidden doen, als je het maar in de lange weg doet en met een warm mesje.

Nanuke, ze zijn huilende baby’s echt wel gewend daar. Vooral als ze hun prikjes krijgen. Maar zul je zien dat je kindje hartstikke braaf is en lekker in slaap valt. Maak je niet te druk, komt allemaal goed :*
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:36:25 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174362378
Ik ben pas de paracetamol gaan halen na de vaccinaties, hoewel ik al wel vermoedde dat ie de 6 kg zou gaan aantikken :') En inderdaad daarom de 120 mg gehaald.

Overigens werd hij pas sneu na 24 uur (anders huilen dan ik gewend was en moeilijk te troosten) en toen heb ik wel een zetpil gegeven. De verpleegkundige zei dat het moest bij 38,5 en niet daarvoor, maar ik zei dat ik dat raar vond omdat koorts niet erg is en dat ik het ook wilde geven zonder koorts maar bij zielig. Ze zei 'maar meestal gaat dat samen'. Nou, bij mijnes niet, bleek, en ouders leren dat koorts zonder naar je kind te kijken sowieso een zetpil verdient lijkt me niet zo slim.

Ik vond het prikken zelf niet zo erg. Hij wel. Maar ik heb me, ondanks voorkennis, echt weer even verdiept in het hoe & waarom van vaccineren en was daardoor zo overtuigd dat het een goed idee was dat ik het prima vond en gewoon me geconcentreerd heb om hem troosten. Dat was wel nodig want er kwam een aardig volume uit, kort maar hevig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:42:51 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174362554
Leuk Sam! En ik vond de selfie ook prachtig :o Jacob heeft wel al z'n eerste swipe te pakken. Vrees dat de rest sneller volgt dan ik nu kan bedenken...

Ik was gisteren voor het eerst een avond van huis. Over de dag heen een flesje bij elkaar gesprokkeld, helft van de instructies vergeten te geven en toen op de fiets gestapt. Voelde eigenlijk heel gewoon, en op de weg terug had ik wel zin om J weer te zien maar eigenlijk had ik 'm niet eens heel erg gemist. Het voelde meer als een vanzelfsprekendheid dat hij er was, in mijn huis, en dat ik even iets voor mezelf ging doen maar daarna gewoon weer naar hem terug kwam. Zoiets. Het viel me mee in ieder geval en een maand geleden had ik niet gedacht nu al dit punt te bereiken. Daarom deel ik het even.
Ik zie gelijk niet meer op tegen een aantal leuke dingen die de komende tijd gepland staan, waarbij ik 'm ook even achterlaat *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174362677
Fijn lemijn, een beetje tijd en ruimte voor jezelf! Hier heeft het mannetje ook zn eerste oppasdate gehad :D bij mensen die zelf ook net een kleintje hebben dus we konden hem er zo naast leggen. Heb het geen moment spannend gevonden :o :D en toen we terug kwamen lag hij breeduit op schoot te tukken. Fijne eerste keer :D had het erger verwacht. Bij de opvang wordt t vast wel n klein drama :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174363799
Fijn dat het goed ging Lemijn! LDG, mijn meiden reageren totaal niet op het afscheid op het kdv. Gisteren was de eerste keer dat Lala op het weerzien reageerde door heel hard te gaan gillen toen ik haar weer neerlegde om vesten en mutsjes te pakken terwijl Em normaal de giller is.

Succes met baby en peuter bij het cb Adrian! Het is mij ook ooit gelukt met twee baby's en peuter tegelijk toen m'n schoonvader niet op kon passen (en ze geen prikken kregen gelukkig). Ze hebben daar genoeg speelgoed voor peuters! En ik mocht ook de kinderwagen mee naar binnen rijden, dat scheelde hier ook.

Hier overigens nooit paracetamol gebruikt, doosje ligt nog onaangebroken in de kast want het in huis hebben vind ik dan wel weer handig.

Per wanneer wordt dat kraakbeen in het oor wat steviger? Ik heb regelmatig omgevouwen oortjes hier en word een beetje gek van die elke keer terugklappen als ze net rustig lijken te liggen, maar wil ze ook geen misvormde oren geven...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:53:12 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174364227
Dat is volgens mij het voordeel van vroeg naar de crèche toch, dat het juist wel makkelijk gaat. Jacob reageerde de eerste minuten ook helemaal niet op me toen ik terug was. Keek me nogal blanco aan. Pas een kwartier later maakte hij oogcontact en begon wat geluiden te maken mijn richting op. Oh ja, en een uur lang drinken en boos worden om de afkoppelpogingen, dat is ook wel een reactie. oO<

Je kraakbeenvraag vind ik grappig maar ik heb geen idee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174366585
Wat een prachtige selfie, goed gelukt voor een eerste keer! :D

En wat een leuk manneke sam!

lemijn wat fijn dat het je meeviel en nu kunt uitkijken naar de andere afspraken zonder Jacob in je agenda! Hier 1 avond zonder baby geweest, maar toen hebben schoonouders 1 uurtje overbrugd totdat vriend thuis was. Dat was fijn, dat papa thuis bij haar was.

ff hier zitten haar oortjes wel eens dubbel maar ze klappen altijd wel weer zelf terug als ik haar even verplaats? Ik heb ze nooit dubbel gezien terwijl ze er niet op lag, dus ook niet bewust hoeven terugklappen.

oeh prikjes moeten we ook over anderhalve week aan geloven. Maar nu eerst nacontrole bij de vk en volgens mij voelde N. dat aan. ik heb voor het eerst sinds de bevalling 4 uur achter elkaar geslapen! O+ Om vervolgens een hele tijd wakker te liggen omdat mijn lichaam gewend is om niet heel veel meer dan dat te slapen op een hele nacht }:| ...vandaag is ze 6 weken, zou dat dan toch de truc zijn :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 08:53:11 #181
269689 crew  Viv
pi_174366687
Geen idee wanneer het kraakbeen steviger wordt, maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat oren kunnen misvormen door ze dubbel te vouwen. Je kan bijvoorbeeld ook geen flaporen corrigeren door ze de andere kant op te duwen. ;) En één van mijn katten klapt vaak per ongeluk zijn oren binnenste buiten tijdens het wassen en zijn oren verschillen niet met die van zijn zus. Tot zo ver mijn niet zo wetenschappelijke beschouwing. :Y)
pi_174366734
Hahahaha vivi :D
Er zijn trouwens wel behandelingen voor flaporen waarbij ze bij baby's vastgezet worden met een soort tape dus het kàn wel! Maar bij een paar uur per dag zal t niet snel vergroeien gok ik. En op een gegeven moment gaan ze zo vaak verliggen dat t toch geen zin meer heeft :')

CB hier meestal met alleen baby, soms mag kleuter mee als ze vrij is maar die is al zo groot dat ze vooral hulp is B-)

Mooie snotselfie sq :D
Hier ook weer snot galore, vannacht uur rechtop gezeten met haar vanwege de snot-hoestcombo :{

Maar verder blijft ze vrolijk O+ blij ei O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174366920
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:35 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat het goed ging Lemijn! LDG, mijn meiden reageren totaal niet op het afscheid op het kdv. Gisteren was de eerste keer dat Lala op het weerzien reageerde door heel hard te gaan gillen toen ik haar weer neerlegde om vesten en mutsjes te pakken terwijl Em normaal de giller is.

Succes met baby en peuter bij het cb Adrian! Het is mij ook ooit gelukt met twee baby's en peuter tegelijk toen m'n schoonvader niet op kon passen (en ze geen prikken kregen gelukkig). Ze hebben daar genoeg speelgoed voor peuters! En ik mocht ook de kinderwagen mee naar binnen rijden, dat scheelde hier ook.

Hier overigens nooit paracetamol gebruikt, doosje ligt nog onaangebroken in de kast want het in huis hebben vind ik dan wel weer handig.

Per wanneer wordt dat kraakbeen in het oor wat steviger? Ik heb regelmatig omgevouwen oortjes hier en word een beetje gek van die elke keer terugklappen als ze net rustig lijken te liggen, maar wil ze ook geen misvormde oren geven...
ik ben vooral bang dat ik het kdv n dingetje zal vinden. Baby vindt tot nu toe alles en iedereen wel gezellig :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174367062
Ik vind het achterlaten van mijn baby bij het kdv nog altijd 10.000 keer makkelijker dan bij iemand anders. :D We hebben dan ook niet echt een oppas in de buurt die regelmatig op kan passen, dus het kdv is na man en mij gewoon het meest vertrouwd voor de meisjes. Met mijn peuter gaat het sinds ze ruim 1,5 is bij oma ook goed, maar daarvoor was het drama. L. lijkt precies hetzelfde, al gaat het nu als oma een keertje oppast inmiddels ook redelijk. Volgende week hebben man en ik weer een concert en is het tijd voor oma's (en L.'s) vuurdoop. Als L. iets groter is gaan we een Nannybureau inschakelen als oppas, anders kunnen we zo goed als nooit iets met z'n tweeën ondernemen.

Mijn baby van nog geen 8,5 maand stapt als een pro langs de tafel en bank en maakt zelfs al de oversteek van de een naar de ander. Haast much? }:| O+
pi_174367206
Mijn kraamhulp waarschuwde wel dat we op moesten letten dat de oortjes niet dubbelgeklapt zaten omdat ze anders verkeerd konden gaan staan. Ik heb ook het idee dat ze wat meer flapoortjes beginnen te krijgen maar misschien zit dat tussen m'n eigen oren ( :') ) Mn man is met flinke flaporen geboren en daar ook aan geopereerd, misschien dat ik er daardoor ook teveel op let ofzo. Ik zou iig blij zijn als deze oorfase voorbij is.

LDG, ik neem aan dat hij eerst nog een keer gaat wennen? Gewoon zorgen dat je dan wat leuks voor jezelf plant. Even rustig ergens lunchen oid, wat met kind niet meer zo handig gaat. Ik heb zelf overigens nooit problemen met ze wegbrengen omdat ik weet dat ze vertroeteld worden, meer dan thuis. Ze krijgen zelfs babymassages op het kdv! En bij andere mensen weet ik ook dat ze meer aandacht krijgen dan thuis het geval is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174367274
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:25 schreef Selvaria het volgende:

Mijn baby van nog geen 8,5 maand stapt als een pro langs de tafel en bank en maakt zelfs al de oversteek van de een naar de ander. Haast much? }:| O+
Boks, 7,5 maand :') Althans, hij reikt naar het voorwerp verderop, maar hij durft nog net niet over te steken. Rondjes door de box zijn de bom.
pi_174367613
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Boks, 7,5 maand :') Althans, hij reikt naar het voorwerp verderop, maar hij durft nog net niet over te steken. Rondjes door de box zijn de bom.
Bizar he? :D Echt zo'n ieniemini-acrobaatje thuis. O+
pi_174367930
Wow wat een snelle baby's!

[ Bericht 53% gewijzigd door Cygne op 12-10-2017 11:08:40 ]
pi_174370217
Wat een snelle baby's hebben jullie :o hoewel S. er ook vroeg bij was, liep hij uiteindelijk pas los met 14 maanden ofzo.

Oppassen gebeurt hier eigenlijk altijd door familie, dus daar is S. super vertrouwd mee en M. straks als het goed is ook. Wel een fijn gevoel.

Krampjes :( gewoon nu alweer. Kind is krap 2 weken uit zijn veilige coconnetje en wordt alweer geteisterd door pijn :'( . Vind ik overigens wel het grote voordeel van dat het een tweede is. Het is van korte duur en je kunt er eigenlijk niets aan doen, behalve rust creëeren en er voor hem zijn. Bij S. kon ik er echt een soort paniek van krijgen, dat heb ik nu helemaal niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:02:26 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_174370317
Pas met 14 maanden lesage? Dat lijkt me keurig toch? Niets "pas" aan hoor ;)
disclaimer
pi_174371310
Hier liep oudste pas los met 20 maanden _O-
Kleine voetjes dus moeilijk in evenwicht blijven zeg ik altijd :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174371699
Ik was zelf ook een 'trage' baby. Ik heb nooit gekropen of gestaan, ik ging gelijk lopen. Dus volgens mij was ik in mijn hoofd gewoon heel hard bezig met ontwikkelen, maar dat is natuurlijk niet meetbaar/zichtbaar. En ik denk dat dat voor veel 'trage' baby's geldt, dat ze zich gewoon op andere gebieden aan het ontwikkelen zijn. :)

Terug van het weeguurtje, Dirk was helemaal slaperig (had net gedronken, dus goede timing), alleen t aankleden vond hij niet leuk. Ik werd nog op weg geholpen over waar ik precies moest zijn door een moeder die net weg ging, dus het viel me alles mee. Score, 340 gram aangekomen in iets meer dan een week. :o Volgens mij voer ik hem slagroom. :D

LeSage, krampjes. Ik vind dat ook zo sneu, dat ontroostbare waar je niets aan kan doen behalve er zijn. :*

Lemijn, wat heerlijk dat je nu wat meer zin hebt in de zonder-Jacob-dingen. Ik zie ook nog wel op tegen de eerste keer oppas, gelukkig nog niets in de planning staan waarbij t nodig is. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 13:30:14 #193
269689 crew  Viv
pi_174372262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:57 schreef tombolafan het volgende:
Hahahaha vivi :D
Er zijn trouwens wel behandelingen voor flaporen waarbij ze bij baby's vastgezet worden met een soort tape dus het kàn wel! Maar bij een paar uur per dag zal t niet snel vergroeien gok ik.
Nog even naar gekeken naar dat tapen: dat zou vooral in de eerste 6 weken effect kunnen hebben, omdat het kraakbeen dan nog extra soepel is door de zwangerschapshormonen van de moeder. Je moet dan net zo lang behandelen als het kind oud is, dus een kind van 5 weken oud wordt 5 weken lang getaped. Mij lijkt dus ook dat een baby best een dutje mag doen met een dubbelgeklapt oortje. :)
pi_174376605
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Pas met 14 maanden lesage? Dat lijkt me keurig toch? Niets "pas" aan hoor ;)
De 'pas' sloeg ook niet op 14 maanden an sich, maar dat hij al vanaf 9 maanden ofzo langs de tafel af liep. En toen vond hij het wel prima _O- hij kon het ook best eerder, vanaf het moment dat hij los liep heeft S. nooit meer gekropen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 12 oktober 2017 @ 16:49:09 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174376692
Ik bedacht me afgelopen week dat de krampjes hier voorbij zijn. Hij huilt nu gewoon omdat ie boos is, of moe, of hongerig. Mooi dat het niet meer die pijn is waar je niks aan kan doen maar het huilen is er bepaald niet minder om geworden :') *;
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 12 oktober 2017 @ 17:18:27 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174377190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik bedacht me afgelopen week dat de krampjes hier voorbij zijn. Hij huilt nu gewoon omdat ie boos is, of moe, of hongerig. Mooi dat het niet meer die pijn is waar je niks aan kan doen maar het huilen is er bepaald niet minder om geworden :') *;
't Is een man, dat blijft zo.
KuikenGuppy
pi_174377271
quote:
12s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Is een man, dat blijft zo.
:D
S. 2014
J. 2016
pi_174379041
Bedankt voor de tips betreft t prikken ;)

Sam: leuke foto!

Lemijn: fijn dat het allemaal goed is gegaan! Het is soms wel fijn om even tijd voor jezelf te hebben :)

Ik zou echt blij zijn als die krampjes weg zijn. Nu echt t hoogtepunt. Gisternacht kreeg ik m maar niet stil, hij bleef maar huilen en moest er zelf ook van huilen :'( we zijn om 4:00 's nachts naar huisartsenpost geweest voor paracetamol zetpillen :@
pi_174380016
Oh pfff krampjes in de nacht.. Dat lijkt me echt zwaar!

Hier zijn de krampjes tot nu toe altijd alleen maar overdag/ s'avonds geweest *klopt af*

We zitten dan beiden met oordopjes in en kijken tv met ondertiteling :') omdat hij echt onwijs hard gilt ;(. En dan geven we hem n beetje door om met m te knuffelen en wat met m te lopen. De langste reeks duurde denk ik vijf uur aan een stuk.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 oktober 2017 @ 19:22:13 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174380179
quote:
12s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Is een man, dat blijft zo.
Whehe.

Memoru dat klinkt akelig! Hielp de paracetamol? Hopelijk wordt het snel minder.

Oordopjes en ondertiteling. Best slim eigenlijk. Je doet rare dingen met zo’n kind hè?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174380663
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:22 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oordopjes en ondertiteling. Best slim eigenlijk. Je doet rare dingen met zo’n kind hè?
We maken er maar op n gekke manier een feestje van _O- als ie zn keel op zet pakt de een de oordopjes, zoekt de ander iets om te kijken en installeren we ons op de bank met eten/drinken voor het grijpen. Je doet er niks tegen, kun je het net zo goed zo gerieflijk mogelijk maken :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174381534
Oordopjess <3 nou prima toch als t werkt?

E. Huilde van 0.30 tot 400 en toen de arts m ging onderzoeken was tie natuurlijk stil :') (we twijfelde of t de krampjes waren of toch wat anders, arts kon niks vinden)
Toen we naar huis reden viel E. In slaap en konden m zo in bed leggen. Dus heb de zetpillen niet eens gegeven...
  donderdag 12 oktober 2017 @ 20:25:12 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174381948
Oh, herkenbaar Ldg! Wij liepen ook omstebeurten rondjes door de kamer met ondertiteling op tv :D
Wel blij dat we daar voorbij zijn, zeg.

Klinkt als een pittige nacht, Memoru :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174382666
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:25 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, herkenbaar Ldg! Wij liepen ook omstebeurten rondjes door de kamer met ondertiteling op tv :D
Wel blij dat we daar voorbij zijn, zeg.

Klinkt als een pittige nacht, Memoru :{
ik hoop dat het hier ook opgaat dat t hoogtepunt vd krampjes rond week zes is, dat issie bijna *O*

Hij heeft ook weer een sprongetje gemaakt O+ hij volgt dingen met zijn hoofd 8-) , grijpt dingen vast en knijpt :')

En hoe idioot ook, we zijn er trots op _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174383959
Leuk hé die sprongetjes? E. Deed idd ook na z'n sprongetje. Soms maakt hij ook een brabbel als ik tegen m praat <3

Arme baby's met krampjes :'( E. Is nu 7 weken (maar was 10 dagen te vroeg) dus hoop ook dat het vanaf hier alleen maar minder wordt...

Ik heb ergens gelezen dat rooibos thee iets kon helpen als je borstvoeding geeft. Nja t valt te proberen *drinkt thee*
pi_174388460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:24 schreef Memoru het volgende:
Leuk hé die sprongetjes? E. Deed idd ook na z'n sprongetje. Soms maakt hij ook een brabbel als ik tegen m praat <3

Arme baby's met krampjes :'( E. Is nu 7 weken (maar was 10 dagen te vroeg) dus hoop ook dat het vanaf hier alleen maar minder wordt...

Ik heb ergens gelezen dat rooibos thee iets kon helpen als je borstvoeding geeft. Nja t valt te proberen *drinkt thee*
bij het cb hadden ze het weer over venkelthee :P proost!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174391596
Ik durf het nog geen ritme te noemen maar de kleine kapitein wordt al twee nachten wakker om de vier uur ipv om de drie *O* een keer rond half vier en rond half acht :o O+ dat is gewoon al ochtend :o ochtend!!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174391742
Wat fijn ldg *O* Hier wordt het juist slechter. 2 uur, 4 uur en 6:30 :( x2 plus dat Em moeite heeft met weer inslapen betekent dat er weinig nacht nog overblijft.

Hipp heeft overigens speciale borstvoedingsthee. Kost wel dik 3 euro voor 20 zakjes, maar lag in de afprijsbak van Jumbo voor 50 cent. Aangezien ze dan bij alle jumbo's uit het assortiment gaan wellicht voor anderen ook handig om even te kijken. Het heeft wel een heel apart smaakje (niet vies, maar niet theeig) en ziet er uit als limonade in je glas.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174391854
Sterkte met de krampjes. ;( .

Och, mijn baby is zó verkouden. Dat heb je met een oudere zus die naar een kdv gaat.. Hij heeft een zere schorre keel en veel snot. Gisteren ook een paar keer een voeding eruit gespuugd. Ik vind 'em wel een bikkel, want hij huilt helemaal niet zoveel en gaat ook zo weer lachen. Heb 'em voor de keelpijn een zetpil gegeven en verder zoutoplossing. Mijn vriend had het over de huisarts, maar ik denk zelf dat het niet nodig is, want die kan hier toch ook verder niets mee?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174392160
LDG, wat een lekker nachtje!
Hier was het 23.00-3.45-6.45, daar teken ik voor. Flesje van 23.00 was wel op mijn verzoek, anders had hij zijn hele nacht waarschijnlijk omgegooid. Werkte gelukkig prima dus :)

FF, is het dan ook dat als Em een slechte nacht heeft dat Lala dan ook een slechte nacht heeft? Dat lijkt me behoorlijk vermoeiend zeg.

Franny :o heb jij gewoon een vent zonder manflu in huis? ^O^ Vriend wil hier ook altijd heel snel temperaturen, naar de huisarts en dat soort dingen. Ik vraag me dan vaak ook af wat hij daar dan mee wil bereiken. De huisarts zal met een verkoudheid niet veel kunnen waarschijnlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174392529
Y is ook wel de enige man in huis zonder manflu. Die ander loopt nu steeds dramatisch een beetje te sniffen en te vertellen dat hij echt niet verkouden mag worden omdat hij zondag een hardloopwedstrijd heeft. En ik zeg dan natuurlijk dat de kans heel groot is dat hij precies op die dag de verkoudheid zal hebben overgenomen. 😬
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174392540
Heftige nachten zo ff, hopelijk snel verbetering voor je. Ik vind het al slopend met 1 baby in mijn verlof. Laat staan met 3 kinderen terwijl je werkt!

Wat een bikkel heb je franny!

Goede nachten voor LDG en lesage! Daar sluit ik me bij aan. Het is voor het eerst 2 nachten op rij goed gegaan! Ze sliep vandaag van 23:00 tot 4:30...En daarna tot 8:00 :o. Daar gaat wel een avond van continu willen drinken aan vooraf trouwens. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 13-10-2017 11:28:47 ]
pi_174392788
Hier gaat het slapen ook redelijk, 03.30 en 7.30. Irriteer me meer aan de flesjes die niet worden leeggedronken. Krijsen dat je honger heeft, m’n pink word opgevreten, om vervolgens na 5 min in diepe slaap te vallen met nog meer dan het halve flesje over.
En hem wakker proberen te maken lukt ook niet, hij slaapt gewoon door tijdens een luier wissel haha :')
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:37:51 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174393002
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:22 schreef Franny_G het volgende:
Sterkte met de krampjes. ;( .

Och, mijn baby is zó verkouden. Dat heb je met een oudere zus die naar een kdv gaat.. Hij heeft een zere schorre keel en veel snot. Gisteren ook een paar keer een voeding eruit gespuugd. Ik vind 'em wel een bikkel, want hij huilt helemaal niet zoveel en gaat ook zo weer lachen. Heb 'em voor de keelpijn een zetpil gegeven en verder zoutoplossing. Mijn vriend had het over de huisarts, maar ik denk zelf dat het niet nodig is, want die kan hier toch ook verder niets mee?
Heeft hij koorts of is hij alleen verkouden?
KuikenGuppy
pi_174393041
Stoere Y. Ik ga ook niet zo snel met baby naar de huisarts voor een verkoudheid. Alleen bijvoorbeeld in het geval van hoge koorts.
In ons huishouden ben ik de enige vrouw en de enige die ooit de manflu heeft volgens mij... Mijn bikkels O+

Ik ben, voor de eerste keer in mijn carrière als moeder, een beetje in twijfel gebracht door de verpleegkundige van het CB. Ze vertelde dat baby's met de leeftijd van Kevin nu beginnen door te slapen van vroeg in de avond naar de volgende ochtend. En dat de avondfles er dus nu af mag. Mijn eerste reactie was heel hard lachen. Wij geven in de late avond zelfs nog een fles met 8 ( :@ ) schepjes, omdat ie dan HONGER heeft. We maken hem daarvoor wel wakker, om te voorkomen dat ie midden in de nacht wakker wordt.
Gisterenavond met man overlegd en besloten om het toch eens te proberen. Inderdaad een krijsende baby om 4 uur met heel veel honger. Eerst 6 schepjes naar binnen, maar nog steeds honger. Toen nog 2 er bij en toen ging ie tevreden slapen.
En nu helemaal in de war qua voedingsschema, want vanochtend wou ie nog maar een halve fles.
:(
pi_174393155
Herkenbaar die mannen. Ik moest ook echt met O langs de huisarts omdat hij wat koorts had en hangerig was. En dan kon de tweeling ook gelijk mee met hun verkoudheid. En hij wil ook overal pillen voor geven terwijl je een verkoudheid gewoon even uit moet zitten (oke, met voor het slapen gaan wel neusspray om redelijk te kunnen slapen). Maar hij eet zelf ook rennies en strepsils alsof het snoepjes zijn.

LeSage, dat valt meestal wel mee. Alleen als ze honger hebben worden ze wakker van elkaar wat vaak juist wel fijn is (kan ik in een keer door voeden, scheelt los wakker worden). Lala heeft dus een prima nachtrust gehad. En O wordt er gelukkig ook niet wakker van.

23:00 tot 16:30 is toch niet 1 ruk neem ik aan Nolita? Of moet dat 4:30 zijn?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174393282
Beterschap voor Y! Zolang hij er niet doodziek van is, zou ik niet zo snel de huisarts bellen. M. was hier destijds vanaf 3 maanden tot een jaar permanent verkouden. Paracetamol en neusspray en vanaf zes maanden luuf, dat was onze aanpak. Oja en heeel veeeeel tissues.

Adrian4: herkenbaar dat je je na een advies rot kunt voelen :* Als ik het zo lees, werkt de aanpak die jullie hadden, dus waarom zou je dat anders doen? Of komt hij te veel aan en is dat aanleiding om de fles te laten vallen?

En dat alle baby’s van 4 maanden klokje rond gaan slapen geloof ik niet.. De ene baby is de ander toch niet. M. deed dat pas met een maand of 7 geloof ik en ik zie J. ook niet binnen een maand zijn ritme zo omgooien dat hij 12 uur achter elkaar gaat slapen.
pi_174393693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Herkenbaar die mannen. Ik moest ook echt met O langs de huisarts omdat hij wat koorts had en hangerig was. En dan kon de tweeling ook gelijk mee met hun verkoudheid. En hij wil ook overal pillen voor geven terwijl je een verkoudheid gewoon even uit moet zitten (oke, met voor het slapen gaan wel neusspray om redelijk te kunnen slapen). Maar hij eet zelf ook rennies en strepsils alsof het snoepjes zijn.

LeSage, dat valt meestal wel mee. Alleen als ze honger hebben worden ze wakker van elkaar wat vaak juist wel fijn is (kan ik in een keer door voeden, scheelt los wakker worden). Lala heeft dus een prima nachtrust gehad. En O wordt er gelukkig ook niet wakker van.

23:00 tot 16:30 is toch niet 1 ruk neem ik aan Nolita? Of moet dat 4:30 zijn?
Haha 4:30 natuurlijk ja! Ik ben nog niet bijgeslapen schijnbaar :+
Zal het even aanpassen!
pi_174394120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:40 schreef Adrian4 het volgende:
Stoere Y. Ik ga ook niet zo snel met baby naar de huisarts voor een verkoudheid. Alleen bijvoorbeeld in het geval van hoge koorts.
In ons huishouden ben ik de enige vrouw en de enige die ooit de manflu heeft volgens mij... Mijn bikkels O+

Ik ben, voor de eerste keer in mijn carrière als moeder, een beetje in twijfel gebracht door de verpleegkundige van het CB. Ze vertelde dat baby's met de leeftijd van Kevin nu beginnen door te slapen van vroeg in de avond naar de volgende ochtend. En dat de avondfles er dus nu af mag. Mijn eerste reactie was heel hard lachen. Wij geven in de late avond zelfs nog een fles met 8 ( :@ ) schepjes, omdat ie dan HONGER heeft. We maken hem daarvoor wel wakker, om te voorkomen dat ie midden in de nacht wakker wordt.
Gisterenavond met man overlegd en besloten om het toch eens te proberen. Inderdaad een krijsende baby om 4 uur met heel veel honger. Eerst 6 schepjes naar binnen, maar nog steeds honger. Toen nog 2 er bij en toen ging ie tevreden slapen.
En nu helemaal in de war qua voedingsschema, want vanochtend wou ie nog maar een halve fles.
:(
Baby's zijn geen machines en moeten niks. Bij dit soort advies kan ik alleen maar :') denken, en ben ik stiekem jaloers dat ik niet zulke meisjes maak. :P

L. meldt zich nog steeds 1 of 2 keer 's nachts, zolang ze daarna maar doorslaapt vind ik dat dikke prima en hou ik dat nog wel maanden vol. Maar stiekem hoop ik dat ze toch ook eens een klokje rond doet. Of een 23.00-06.30 oid. :P Gelukkig heeft haar zus al mijn verwachtingen over slaapskills van baby's / dreumesen al lang vermorzeld. :+

Franny, heb je al eens van die pipetjes van Otrivin icm een snotzuiger geprobeerd? Niet te vaak gebruiken, maar zo kan je misschien één of twee keer per dag het ergste snot weghalen. Was bij L. toen ze de eerste +/- 5 maanden van haar leven verkouden (of was het toch hooikoorts? Dat zullen we komend voorjaar wel zien) was echt een lifesaver.
pi_174394517
Raar advies hoor... Wij geven Timo geen late fles, omdat ie 's nachts hoe dan ook kwam en zo kunnen wij iig op tijd naar bed. Dus hij krijgt om 19.00 uur een fles, maar hij redt het bijna nooit tot de volgende ochtend. Deze week toevallig twee keer, een keer tot 05.00 en een keer tot 06.00 uur. Maar dat zijn echt uitzonderingen en Timo is volgens mij ouder..
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:36:40 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174394721
Beterschap voor Y!

Ik las dat er gelukkig weer een paar goede nachten ertussen zaten voor een aantal, fijn! :)
Hier ook een aardige nacht wat betreft baby, ze werd niet al te veel wakker van mijn gehoest. Zelf dus niet zo denderend geslapen vanwege het hoesten, maar ach.

Herkenbaar van het in twijfel gebracht worden. Ik probeer mezelf altijd te helpen herinneren dat als we het zelf niet als een probleem ervaren en iedereen het er goed op doet, om het dan niet te veranderen.
Maar als verschillende 'zorgverleners' iets dan als problematisch beschouwen ga ik toch twijfelen. Ik ben daar jammergenoeg toch wel vatbaar voor.

Hier lukt het zelf gaan zitten steeds beter! Op de bank is het makkelijkste. Op onze gladde parketvloer heeft ze wel een barrière nodig van een stoelpoot ofzo, anders blijft ze naar achteren schuiven.
Was gisteren wel een gekke gewaarwording tijdens het voorlezen van kleuter.
Ella was lekker aan het oefenen op het kleed op kleuters kamer en ineens hoor ik 'EH!', ik kijk op van het voorlezen en zie een lege kamer :?
Hoor ik weer 'ehEH!' onder ons.. Was ze onder het bed geschoven 😋

SPOILER: lekker op de bank
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 13-10-2017 12:44:29 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174394869
Wat een leukerd Sylver!
pi_174395104
Wat een leuk meisje is Ella! O+

En wat een leuk huis van wat ik er van kan maken op de foto :+ !
pi_174395215
Wat leukerd Sylver O+
pi_174395279
Ohhh die ogen O+
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:31:08 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174395532
Awwh,thanks O+
Is helaas niet mijn huis, maar een restaurant op de pier :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174396213
Wat een mooierd Syl!

Ik ben foto´s van Goedzakje en alles waar hij niks meer mee doet kleding en wippertjes etc op de laptop aan het zetten. De laptop zegt dat het nog 2 uur duurt voor het klaar is.

Krijg je er van als je bijna 10 maanden lang geen foto´s verplaatst naar je laptop.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:10:25 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174396442
Dat zijn een hoop foto's, RF :D

Ik was begonnen met duurdere en nog heel mooie kleertjes op de foto aan het zetten om aan te bieden bij V&A. Ook met het oog op opruimen voor de verkoop van het huis. Halverwege ben ik gestopt en toch maar alles naar een goed doel gedaan. Wat een werk zeg! :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:19:34 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174397615
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:10 schreef Sylver_ het volgende:
Dat zijn een hoop foto's, RF :D

Ik was begonnen met duurdere en nog heel mooie kleertjes op de foto aan het zetten om aan te bieden bij V&A. Ook met het oog op opruimen voor de verkoop van het huis. Halverwege ben ik gestopt en toch maar alles naar een goed doel gedaan. Wat een werk zeg! :@
Vaak ook nog eens voor niks volgens mij, ik heb zelfs op zo'n beurs gestaan met een tafeltje maar heb net de deelnamekosten terug verdiend :').
Ik wilde eerst ook alles verkopen, daarna dacht ik aan weggeven of goed doel, maar ik ga denk ik toch een boel houden, want ik rammel me nog suf :@.
KuikenGuppy
pi_174397788
Mooi kindje, Sylver. O+ .

Bedankt voor het meedenken, Selvaria en Burdie. Hij heeft geen koorts, en hij heeft voornamelijk 's nachts last van de hoeveelheid snot in z'n neus, als hij lang achter elkaar heeft liggen slapen op z'n rug. Nu overdag gaat het prima en ik houd het goed bij met spray en z'n neusje schoonmaken. Alleen als hij hoest, begint hij te jammeren, dat doet pijn.

We zijn vanmiddag met de tram naar Scheveningen gegaan voor een beetje zeelucht. Samen naar het strand turen op de pier. En al lacht hij echt veel, hij kan soms ook zo bloedserieus en in verwondering de wereld om zich heen bekijken. Met een beetje kwijl erbij. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174397845
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:35 schreef Franny_G het volgende:
Mooi kindje, Sylver. O+ .

Bedankt voor het meedenken, Selvaria en Burdie. Hij heeft geen koorts, en hij heeft voornamelijk 's nachts last van de hoeveelheid snot in z'n neus, als hij lang achter elkaar heeft liggen slapen op z'n rug. Nu overdag gaat het prima en ik houd het goed bij met spray en z'n neusje schoonmaken. Alleen als hij hoest, begint hij te jammeren, dat doet pijn.

We zijn vanmiddag met de tram naar Scheveningen gegaan voor een beetje zeelucht. Samen naar het strand turen op de pier. En al lacht hij echt veel, hij kan soms ook zo bloedserieus en in verwondering de wereld om zich heen bekijken. Met een beetje kwijl erbij. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een prachtige ogen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:44:31 #232
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174397907
Wat een intense blik! Mooie ogen ook O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174398019
Mooie Ella! Knappe Y. Mooie babies op dit forum :D

En ik weet inderdaad niet waarom we het toch geprobeerd hebben gisterenavond. Normaal luister ik nooit zo goed naar haar :P
Qua gewicht en lengte zit hij precies, exact, op de middenlijn (7,2 kg - 65 cm).
pi_174398122
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:31 schreef Sylver_ het volgende:
Awwh,thanks O+
Is helaas niet mijn huis, maar een restaurant op de pier :+
_O- Toen ik het postte hield ik daar al rekening mee, maar ik wilde het toch kwijt omdat het er zo knus uitzag. :P
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:11:24 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174398357
Dat klinkt heerlijk Franny, samen kijken naar het strand. Mooi kind en hij heeft zeker wat van z’n zus zeg!

De huisarts kan niks voor een verkouden baby doen trouwens. Paar dagen koorts erbij mag, virus moet er vanzelf uit, tegen keelpijn en hoesten helpt niks behalve PCM en geduld. Je moet wel bellen als hij erg ziek is of je je anderszins zorgen maakt maar zo klinkt het niet.
Sneu is het wel!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:12:49 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174398385
Wat een plaatje Sylver, en mooie piekhaartjes! Ik vind jullie kinderen nog veel mooier nu ik er zelf een heb. Grappig is dat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:17:15 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174398462
Oh ja Adrian stom gedoe van het in de war gebracht worden. Bij mij resoneren alle adviezen ook altijd lang na maar het begint inderdaad met bedenken of je zelf een probleem hebt.

Zo kreeg ik gisteren weer eens te horen dat ik Jacob leer dat hij ‘maar hoeft te piepen en dan komt z’n moeder al’. Omdat ik hem in slaap help omdat dat alleen echt niet lukt. Bij 2 maanden. Ik wist niet waar ik moest beginnen met reageren maar weet nu het beste antwoord weer: bedankt voor je advies. Doei.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:17:58 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174398476
Zeg dat 4 op een rij, levert dat nog wat op? Een sticker ofzo? :7
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:50:26 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174398996
Eeuwige roem.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:52:27 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174399015


Speciaal voor jou, Lemijn!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:55:18 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174399061
Sparkly zelfs! Wat passend O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174400087
Lastig hè Adrian. Je neemt je dan voor om je er niets van aan te trekken, maar stiekem doe je dat toch. Ik zou het gewoon lekker zo laten, als je er geen problemen mee hebt.

Afgelopen week was het CB hier thuis. Toen maakte ik een grapje over onze volle slaapkamer (met S. tussen ons in) en de verpleegkundige vroeg of we er zelf problemen mee hadden. Nee, dat hebben we niet.
Oké, prima, mocht je het toch ooit beu zijn, dan kijken we graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden.
^O^ Heel prettig, zonder druk, wel de drempel om aan te kloppen verlaagd.

Knappe baby's O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174402131
Ik heb n beetje n persoonlijke vraag. Hebben jullie ook dat je, als je niest, icm met je bekkenbodemspieren.. Dat je, nou ja, jullie snappen me :@

Ik wil even weten of het "normaal" is of dat ik naar de bekkenfysio moet ermee :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174402666
Je in de broek piest? Ja hier ook al eens voorgekomen :@
pi_174402739
ldg: Ik heb dat niet.
Maar ik heb de hele zwangerschap van verloskundigen en gynaecologes aan moeten horen dat ik hele sterke bekkenbodemspieren heb ("en dat ga je aan je onderkantje voelen tijdens en na de bevalling meis hihihihihi" :r )

Dus geen ervaring, maar ik weet wel dat je er mee naar de fysio kunt en het met training vaak wel te verhelpen of tenminste te verbeteren is.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174402795
Mooie babies zag ik langskomen O+
En adviezen zijn hier soms wel echt prima, maar soms ook niet. Bij oudste vonden ze bij tien maanden dat ze niet goed groeide en raadden ze gerookte zalm en avocado aan, terwijl ze net aan brood at (rest moest ze niet) en bv :D dat zijn dan best heftige dingen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174402855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:30 schreef tombolafan het volgende:
Mooie babies zag ik langskomen O+
En adviezen zijn hier soms wel echt prima, maar soms ook niet. Bij oudste vonden ze bij tien maanden dat ze niet goed groeide en raadden ze gerookte zalm en avocado aan, terwijl ze net aan brood at (rest moest ze niet) en bv :D dat zijn dan best heftige dingen :+
Babies die geen biologische zalm, avocado, olijven en kundig gerijpte kaasjes eten onder het genot van een rood wijntje :{w
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174403071
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb n beetje n persoonlijke vraag. Hebben jullie ook dat je, als je niest, icm met je bekkenbodemspieren.. Dat je, nou ja, jullie snappen me :@

Ik wil even weten of het "normaal" is of dat ik naar de bekkenfysio moet ermee :')
Dat niet, maar ik heb wel een lichte verzakking (balgevoel zeg maar) gehad en heb daarvoor bij de bbfysio gelopen. Ik kreeg elke keer oefeningen mee en zij controleerde dan bij elke afspraak of het beter was. Blij dat ik dat gedaan heb, want nergens meer last van nu. *O*

Je zou ook gewoon uit jezelf wat oefeningen kunnen doen (wellicht heb je er op een zwangerschapscursus wat geleerd?) en kijken of het verbetert.
pi_174403427
Iemand al traphekjes ervaring? Wij hebben een deur naar de gang met de trap.
Die deur houden we nu dicht maar twijfel dus over een hekje achter de deur of echt op de trap.
Wij wonen in een nieuwbouwhuis waarvan de architect dacht dat er reuzen kwamen wonen, de deur is 110 breed en voor de trap moeten we een hek van 119 hebben. Ik krijg het in elk geval nog niet gevonden.

Iemand wijsheid? Zelfde boven aan de trap, weer een enorm breed trapgat.

Op dit moment aan het overwegen om een soort stalen ombouw voor de baby te maken en dat in al zijn kleren te naaien zodat hij zelf niet door het trapgat past, is misschien makkelijker en goedkoper ook.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:07:23 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174403561
De hekjes van Baby Dan zijn breed. De 'Flex' is er in M, L en XL. Bevalt hier goed :)

Of de laatste optie :+
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:08:04 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174403573
Ik weet niet exact na hoeveel tijd wat verbeterd hoort te zijn. Wel dat ik na 2 maanden me heb gemeld bij een bekkenfysio omdat ik niet tevreden ben over mijn herstel, en ze was blij dat ik nu kwam en niet pas over een paar maanden.
Ik zou er even iemand over bellen. Je verloskundige, of rechtstreeks een bekkenfysiotherapeut misschien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174403832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:07 schreef Quoi het volgende:
De hekjes van Baby Dan zijn breed. De 'Flex' is er in M, L en XL. Bevalt hier goed :)

Of de laatste optie :+
:D

Ik zie dat ze ook kooi-achtige hekken verkopen, misschien gewoon een hok van 10 vierkante meter in de kamer maken en de boel de boel laten.
Lekker rustig ook. :')

Ah, we kunnen trouwens niet in de muur boren. Want dan komen er enorme brokken uit de muur. :') Ons huis is ontworpen voor reuzen met obesitas zonder klus ambitie.
Verder best wel een leuk huis.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174404092
Sylver: Wat een mooie foto! O+

Franny: Woww! Die ogen!! O+

Adrian: Goeie statss, fijn! ^O^

LDG: Heb ik af en toe ook... Ik en loop ook bij de bekkenbodemfysio. Ik heb oefeningen meegekregen, Ik kan je die evt geven?
pi_174404591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:33 schreef Memoru het volgende:
Sylver: Wat een mooie foto! O+

Franny: Woww! Die ogen!! O+

Adrian: Goeie statss, fijn! ^O^

LDG: Heb ik af en toe ook... Ik en loop ook bij de bekkenbodemfysio. Ik heb oefeningen meegekregen, Ik kan je die evt geven?
graag ^O^ ik wacht even de nacontrole bij de vlos af en daarna mogelijk naar de fysio als het idd afwijkend blijkt :Y ik las on line dat het tot zekere hoogte zo hoort, en ben ook pas 5,5 wk geleden bevallen. Maar t mag op zich wel over gaan ofzo :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:01:48 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174404626
Nu alvast beginnen met oefenen is wel slim LDG! Ik moest van mijn verloskundige al beginnen na een week.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174404844
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

graag ^O^ ik wacht even de nacontrole bij de vlos af en daarna mogelijk naar de fysio als het idd afwijkend blijkt :Y ik las on line dat het tot zekere hoogte zo hoort, en ben ook pas 5,5 wk geleden bevallen. Maar t mag op zich wel over gaan ofzo :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Memoru op 13-10-2017 22:25:33 ]
pi_174404917
ik had het bij lisa ook broekpiesen bij niezen hoesten springen etc. nu bij jason niet maar wel een verzakking gehad waardoor ik een keer moest plassen en mee dat ik het voelde liep het al. zon balvorm aan de onderkant.. nu is dat weg maar kan erbij horen. bellen met fysio kan geen kwaad maar je kunt ook zelf al oefwningen doen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_174405253
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:13 schreef Memoru het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :* thnx ik ga er vast mee beginnen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:27:48 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_174406348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:13 schreef Memoru het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is toch voor je bekken, niet je bekkenbodemspier :D

Ldg, je moet oefenen met aanspannen van die spier. Zal morgen even het schema posten wat ik van de fysio mee kreeg ;)
disclaimer
pi_174406380
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is toch voor je bekken, niet je bekkenbodemspier :D

Ldg, je moet oefenen met aanspannen van die spier. Zal morgen even het schema posten wat ik van de fysio mee kreeg ;)
Oh oops! Je hebt helemaal gelijk :@
pi_174406792
Oefeningen die ik meekreeg van de fysio:

-Drie tellen aanspannen, drie tellen los, vijf keer achter elkaar, even rusten, al het voorgaande twee keer herhalen.
(uitbreiden naar 4/5/6/7/8/9/10 seconden over de weken. Ik deed een maand of 4 over het van 3 naar 10 seconden gaan.)

-Een seconde aanspannen, een seconde los, tien keer herhalen, zo vaak als je wil op een dag, kan zo tussendoor.
pi_174407031
Nu we het toch over intieme onderwerpen hebben... :@ Zijn er meer vrouwen hier die na de bevalling het idee van seks maar eng vinden? Ik weet dat t sowieso pas kan/mag als je gestopt bent met vloeien en na zoveel weken. Maar ik merk dat ik alleen het idee al heel erg eng, naar of vervelend (een goede omschrijving is er niet echt denk ik) vind. Zelfs op de momenten dat ik mijn man erg aantrekkelijk vind, en ik zou willen dat die weken wat sneller zouden gaan zeg maar. :+

Rf, als je besluit zo'n kooi in z'n kleren te maken, laat je even weten of het goed werkt? Wij kunnen pas na 4 treden eventueel een traphekje bevestigen, dus een alternatief zou leuk zijn. :D

Verder las ik over goede nachten, en daar sluit ik me bij aan. Ik hoop dat Dirk dat thema vannacht ook aanhoudt, want ik ben voor het eerst een nacht alleen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174407165
Ik heb er deze keer geen last van Nanuke (nog een voordeel van een geplande keizersnede) maar herken het wel van de vorige keer. Het is even iets waar je psychisch doirheen moet. Ik was heel bang dat m'n hechtingen open zouden scheuren oid, maar uiteindelijk verschilde het vrij weinig met voor die tijd. Deze keer is het vooral het gebrek aan energie icm twee baby's naast het bed wat niet zo positief werkt.

De oefeningen van Selvaria kreeg ik ook van de VK en ook nog eens mee vanuit het ziekenhuis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:34:21 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174407303
Voor de bekkenbodem had ik ook nog deze (iets gevorderde) oefening:

Span je bekkenbodemspier zo hard mogelijk aan. Beeld je in dat dit een 10 is op een schaal van 1-10, waarbij 1 volledig ontspannen is.
Ontspan helemaal.
Span weer tot 10.
Ontspan tot 5, en daarna tot 1.
Span aan tot 5 en dan tot 10, etc.
Dit opbouwen in sessies waarbij je uiteindelijk ook meerdere tussenstapjes gaat maken, bijv 1-3-5-8-10 en weer terug.
KuikenGuppy
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:36:07 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174407327
Nanuke, de eerste keer vond ik doodeng, dat was gelukkig daarna snel voorbij.
KuikenGuppy
pi_174408497
Handig die oefeningen, moet ik ook maar eens doen. Bij mij heeft er nooit iemand iets over gezegd (vk, kraamzorg of zh!?) Gaat ook wel redelijk goed geloof ik, maar kan nooit kwaad ze wat te trainen nu!

De traphekje tips volg ik ook alvast. Wij hebben een zeer ingewikkelde trap (2 openingen naast elkaar naar boven en naar beneden zonder tussenschot. De trap naar boven kan iig ook na 3 treden zeker een traphekje, maar is een open trap met gevaar om in het trappengat vd trap naar beneden te vallen. Ik vind het nu al eng! Deuren dichthouden gaat een keer mis ben ik bang (we moeten via de gang naar de keuken).

Nanuke herkenbaar gevoel. Ik moest er een paar weken geleden ook nog niet aan denken. Inmiddels is N 6 weken, ben ik goedgekeurd en is de anticonceptie in huis. ik vind de eerste keer ook wel erg spannend, maar wil wel.graag proberen, ik denk dat je daar even 'doorheen' moet.

N was gisteren de hele dag jengelig, wilde veel drinken en bij me zijn. Na het voeden gisteravond zet ik haar rechtop voor een boertje komt me er toch een sloot voeding uit :o Nooit geweten dat er al zoveel in dat maagje kan. Over zichzelf, mij en de nieuwe bank (wordt dus meteen getest, we hebben garantie dat alle vlekken eruit gaan). Maar even samen onder de douche gegaan en daarna heeft ze tot nu weer een lange slaap gemaakt. Hoop dat dat het was.
pi_174408841
Nanuke, dat had ik ook hoor. Ik vond het ook een naar idee om zelf aan het stukje dat gehecht was te zitten. Bang dat het pijn zou doen, of weer zou scheuren :X. Ik kreeg dat niet uit mijn hoofd en blokkeerde ook helemaal. Ontspannen van mijn bekkenbodem lukte niet meer, waardoor het bij een zeldzame poging extra pijn deed. Ik zat uiteindelijk na een maand of 8 bij de bekkenfysio voor een lichte diastase, en zij heeft me goed geholpen om me weer te leren ontspannen. Toen ging het langzaam beter. Maar voordat het weer pijnloos ging, was ik een jaar verder. Toen had ik ook weer een cyclus, dat zal ook wel geholpen hebben.

Na de geboorte van de tweede heb ik mezelf een beetje gedwongen om sneller over die drempel te gaan. Het bleef eng, maar ik wist dat het alleen maar groter zou worden in mijn hoofd als ik langer zou wachten. Al was ik na 6 weken echt nog niet zover.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:14:12 #268
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174409367
Ook herkenbaar, Nanuke :Y

Bij de tweede niet zo'n last van, maar bij de eerste heel erg. Niet alleen vond ik het fysieke eng (bang vanwege de hechtingen, bang dat het pijn zou doen), maar psychisch vond ik het ook een enorm ding. Ik had moeite met mezelf terugvinden en de verschillende 'rollen' (moeder, partner, vriendin). Ik voelde me de eerste maanden alleen maar moeder en daar pastte seks niet in. Beetje lastig uitleggen.
Het duurde iig een paar maanden voordat ik er een beetje aan toe was. De eerste keer moest ik even een drempeltje over, maar daarna vond ik mezelf weer een beetje terug :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:29:10 #269
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174409413
Hebben jullie baby's ook een lievelingsliedje trouwens? Als ik een liedje zing gaat ze eigenijk altijd door waarmee ze bezig is, tenzij ik 'klap eens in je handjes' ga zingen. Dan stopt ze alles en kijkt me altijd zo aan: :D

En ze heeft zelfs al een lievelings tv-programma :o
De tv staat elke ochtend aan voor kleuter en ze negeert de tv in principe, tenzij Sesamstraat er op is. Die kan ze echt helemaal afkijken hebben we vandaag ontdekt :P
Kleuter zapt altijd weg, want die heeft Sesamstraat nog nooit leuk gevonden, maar vandaag hadden we even gekeken of Ella dat nou echt zo leuk vindt. Blijkbaar wel :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174409940
Sylver, jij verwoordt precies zoals ik het ook heb ervaren over die rollen en dat je even helemaal vast lijkt te zitten in die moederrol.

Ik heb voor beide kinderen een 'eigen liedje", dwz tekstje met de naam erin verwerkt op een bekend melodietje. Die liedjes ben ik vanaf de geboorte veel gaan zingen en dat is echt heel leuk. I vindt het nog mooi als ik het voor haar zing en Y begint ook helemaal te glimmen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174410237
Als ik begin te zingen maakt hij aanstalten om te gaan huilen, zegt genoeg over m’n zangkunsten haha :')

Gister heeft hij om 21:00 z’n laatste flesje gehad en ik ben toen naar bed gegaan. Vriendlief was op de bank in slaap gevallen en kwam rond half 3 met V naar bed. We dachten dat ie zich wel meteen zou melden maar hij kwam pas om 05:45 :o. Normaal krijgt ie rond 12 uur nog een flesje om de nacht wat langer te maken, schijnbaar niet nodig tenzij dit toeval was haha.
pi_174410499
Ik vind het nu nog moeilijk om mijn moedermodus uit te zetten en hij is al bijna 10 maanden.
Wil vriend even gezellig doen in bed, lig ik te denken aan iets leuks om te doen voor zijn verjaardag of gewoon dat hij zo schattig in bed ligt te slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedzakjes lievelingsliedje zijn alle intro liedjes van de programma's die hij leuk vindt. Zodra je een liedje zingt kijkt hij meteen naar de tv, ook al staat die uit. :')
Hier staat 's ochtends ook de tv aan (heel verantwoord ja), maar hij kijkt eigenlijk alleen Teletubbies, Postman Pat, Nijntje en absolute favoriet is Furchester Hotel.

Heerlak dat je je baby 's ochtends gewoon even voor de tv kunt droppen en dan ontbijtjes kunt maken en een goede kop koffie.

[ Bericht 5% gewijzigd door ReginaFalange op 14-10-2017 10:45:16 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174410532
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:18 schreef Franny_G het volgende:
Sylver, jij verwoordt precies zoals ik het ook heb ervaren over die rollen en dat je even helemaal vast lijkt te zitten in die moederrol.

Ik heb voor beide kinderen een 'eigen liedje", dwz tekstje met de naam erin verwerkt op een bekend melodietje. Die liedjes ben ik vanaf de geboorte veel gaan zingen en dat is echt heel leuk. I vindt het nog mooi als ik het voor haar zing en Y begint ook helemaal te glimmen. O+ .
Wij hebben ook zo'n liedje voor M. Hij gaat daar ook altijd zo van glunderen. O+
pi_174410722
Fijn om al die herkenning te lezen. Ik kon niet zo goed de vinger leggen op waarom t zo eng/raar voelde, maar ik denk een combi van bang zijn voor pijn en dat het niet hetzelfde is, en ook raar omdat het inderdaad niet echt lijkt te kloppen bij het moeder zijn heel de tijd.

Liedjes hebben we (nog) niet. Ik kan niet goed zingen en man is niet stemvast, dus ik denk dat het vooral liedjes van de radio/tv worden die hij zal horen. :D

Flav, wat lekker dat hij zo'n lange ruk maakte! Hopelijk was het niet een eenmalig dingetje. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174410771
Hier was seks en zin daarin eigenlijk niet zo'n probleem :@ . Na n week of drie weer begonnen met wat voorzichtig handwerk (en dat met hechtingen letterlijk door mn c_/). Toen dat weer prima voelde ect langzaam doorgegaan en met vijf weken weer de eerste keer seks :Y. Ik kon niet wachten tot dat vloeien over was. Ik vind mn evt lekkende tetten eigenlijk het meest awkward van allemaal :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:55:23 #276
269689 crew  Viv
pi_174410809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:51 schreef littledrummergirl het volgende:
(en dat met hechtingen letterlijk door mn c_/).
Uh, wat? :D
pi_174410822
Oh en liedjes zingen O+ ik zing de hele dag en bepaalde liedjes maken hem echt ontspannen en hij valt er soms van in slaap :D merk soms wel dat je even moet doorzetten als ie huilt, alsof f even moet doordringen dat je aan het zingen bent. Maar als ie t eenmaal weet dan wordtie lekker zen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:57:17 #278
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174410836
Wat leuk Franny en Cygne! Hebben jullie de tekst dan helemaal zelf verzonnen?

Haha Flav, ik zing zo vals als een kraai, maar beide kinderen kunnen het wel waarderen. Nahja, iig tot peuterleeftijd :P

Wat sliep hij lang zeg! Gaan jullie het vanavond weer proberen zonder de voeding van 00.00u?

RF, wel een goede conditionering :D
Ik zou ook de tv inzetten als dat zou werken voor een goede kop koffie, hoor!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174410877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Uh, wat? :D
ja nou :') ik probeerde het nog n beetje kuis te houden op de zaterdagochtend haha. Maar ik ben dus door mn clitoris gehecht :X

Hel op de fiets toen dat gebeurde trouwens :') denk dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad ;( maar dat terzijde
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:03:30 #280
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174410916
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja nou :') ik probeerde het nog n beetje kuis te houden op de zaterdagochtend haha. Maar ik ben dus door mn clitoris gehecht :X

Hel op de fiets toen dat gebeurde trouwens :') denk dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad ;( maar dat terzijde
Au! :o :X ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174410929
Je ging op de fiets weer terug naar huis? :P

Na de eerste bevalling heb ik heel lang geen behoefte gehad aan intimiteit. Dat kwam volgens mij pas in de zwangerschap weer terug :') Nu ook nog steeds niet. Maar ik vloei nog af en toe, dus het mag sowieso niet *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:07:45 #282
269689 crew  Viv
pi_174410969
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:00 schreef littledrummergirl het volgende:
ja nou :') ik probeerde het nog n beetje kuis te houden op de zaterdagochtend haha. Maar ik ben dus door mn clitoris gehecht :X
Oh! Je zei "letterlijk", dus ik had een mental image dat de hechtingen in de rondte vlogen en in je koffie waren beland. :D Tot zover de kuise zaterdagochtend!
pi_174411058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh! Je zei "letterlijk", dus ik had een mental image dat de hechtingen in de rondte vlogen en in je koffie waren beland. :D Tot zover de kuise zaterdagochtend!
Hahaha ik had dat beeld ook voor me _O-
pi_174411060
Jezus door je clitoris heen gescheurd. :o

Over hechtingen gesproken.... ik had er 8 en toen het vorige week zo koud was begon het ineens te trekken toen ik in alle vroegte om 6 uur met de hond naar buiten was.

Denk je dat je de ganzenpas fase van vorige winter achter je kan laten, komt het elk jaar terug.

Wel trouwens 1 kilo afgevallen terwijl er behoorlijk gecheat is! *O*
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174411381
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja nou :') ik probeerde het nog n beetje kuis te houden op de zaterdagochtend haha. Maar ik ben dus door mn clitoris gehecht :X
+1. Wel echt een mini-scheurtje wat enkel gehecht is voor de zekerheid (verkleind kans op infectie blijkbaar), maar ik vind het maar een naar idee. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174411861
:o
Tot zover mijn braaf gestartte zaterdagochtend :')

Qua seks ik heb sinds de 1e er al minder zin in en het is niet beter geworden.
Wat bij mij wel helpt is me er soms 'overheen' te zetten en dan geniet ik er wel van en denk ik achteraf waarom zit ik zo te miepen.
Maar in den beginne na de beide bevallingen, ondanks dat het 2 keer een ks is geweest, rustig opgebouwd en lang leve een tube glijmiddel (advies van mijn vk na de 1e bevalling)
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:04:15 #287
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174411867
Ik had misschien toch liever het beeld van de hechtingen in de koffie gehouden.. :X
Ik was vantevoren ook echt heel angstig voor scheuren en knippen. Uiteindelijk 2 "voor de zekerheid"-hechtingen en had ik na een paar dagen al nergens last meer van. Toch zit ik weer :% als ik denk aan hechtingen..

Hier ook niet zo'n behoefte aan gezelligheid tussen de lakens. Vind het stiekem wel fijn om te horen dat dat niet vreemd is.
pi_174411910
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:57 schreef Sylver_ het volgende:
Wat leuk Franny en Cygne! Hebben jullie de tekst dan helemaal zelf verzonnen?

Daar moet je je in mijn geval niet al teveel bij voorstellen. Voor I zing ik op het wijsje van 'mijn ouwe opa' en dan gaat het dus van "in heel de wereld is er niemand zoals jij" etc. Dus deels gewoon de tekst ook overgenomen. Met dan haar naam ipv opa. 😀. En bij Y is het op het wijsje van 'schaapje schaapje heb je witte wol' en dan is de tekst ook een zwijmelaarijtje over hoe lief ik hem vind. 😀.

Bij I zong ik (en ik kan overigens helemaal niet goed zingen) ook heel veel zelfbedachte liedjes en het grappige is dat zij dat nu als peuter ook veel doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174412110
Er is een liedje met je eigen naam er in zonder dat je wat hoeft te verzinnen: wist je dat de zon al slaapt. Twee vaders die allerlei namen hebben ingezongen en op aanvraag ook andere namen inzingen. Betaal je een vrijwillige bijdrage voor, je kan elk bedrag invullen. Is op Facebook te vinden.
pi_174412294
Goedemiddag allemaal :o :D

Even een rondje door het dorp en over een festivalterreintje werd een hele uitstap.
Iedereen wil de kleine zien en oma moest m overal showen. Hendig, in een dorp wonen :)
Iedereen vraagt me of ik al een beetje herstellende ben, maar ik voel me zo goed dat ik er steeds bij stil moet staan dat het pas 2,5 week geleden is :')
Het voelt ook zo vertrouwd, 2 kinderen. Alsof het altijd zo was en altijd zo moest zijn.
Eerst was ik ook overtuigd dat ik 3 kinderen wilde, nu voelt 2 eigenlijk al af. Misschien over een paar jaar als 'toetje' :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174414050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:25 schreef Nazil het volgende:
Er is een liedje met je eigen naam er in zonder dat je wat hoeft te verzinnen: wist je dat de zon al slaapt. Twee vaders die allerlei namen hebben ingezongen en op aanvraag ook andere namen inzingen. Betaal je een vrijwillige bijdrage voor, je kan elk bedrag invullen. Is op Facebook te vinden.
lieffff O+ gedaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:10:56 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174414098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:25 schreef Nazil het volgende:
Er is een liedje met je eigen naam er in zonder dat je wat hoeft te verzinnen: wist je dat de zon al slaapt. Twee vaders die allerlei namen hebben ingezongen en op aanvraag ook andere namen inzingen. Betaal je een vrijwillige bijdrage voor, je kan elk bedrag invullen. Is op Facebook te vinden.
Die hebben wij ook voor S&S, is idd heel lief O+. Destijds ging het bedrag naar Kika, weet niet of dat standaard is?
pi_174414143
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Die hebben wij ook voor S&S, is idd heel lief O+. Destijds ging het bedrag naar Kika, weet niet of dat standaard is?
ik zag nu een of ander afrikaans doel, schooltjes in kenia oid :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:39:30 #294
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174415566
Ja! Een randje van een tandje gespot! Rechts onderin. Dus toch he :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174418950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:25 schreef Nazil het volgende:
Er is een liedje met je eigen naam er in zonder dat je wat hoeft te verzinnen: wist je dat de zon al slaapt. Twee vaders die allerlei namen hebben ingezongen en op aanvraag ook andere namen inzingen. Betaal je een vrijwillige bijdrage voor, je kan elk bedrag invullen. Is op Facebook te vinden.
Ja, die hebben wij dus!
En verder ook wat Franny doet. Sowieso veel liedjes en man die dan de verkeerde tekst erdoorheen brult. :')
pi_174419151
Goedzakje wordt waarschijnlijk die rare kleuter die alleen jaren 80 + 90 pop en 2000 rock zingt terwijl alle klasgenootjes K3 of Justin Bieber appelsapjes zingen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174419370
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:06 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, die hebben wij dus!
En verder ook wat Franny doet. Sowieso veel liedjes en man die dan de verkeerde tekst erdoorheen brult. :')
Ja, herkenbaar. Vriend heeft ook ooit teksten waarvan ik denk, hoe verzin je deze tekst :?
Verder is het hier vrij veel zingen en hysterisch meedansen met muziek.
Is wel heel leuk, want S. zingt en danst nu ook echt de hele dag O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174421886
Pff, wat een avond weer. Man is weer naar voetbal en ik zit weer met twee krijzende kinderen die met geen mogelijkheid stil te krijgen zijn. Of nouja, de ene wel maar door het gillen van de ander raakt zij ook steeds weer overstuur. Ik heb ze nu maar gewoon in de slaapkamer gelegd met de deur dicht omdat ik de neiging krijg niet zo lief meer tegen ze te zijn. Ga over vijf minuten wel weer bij ze kijken.

Nog 8,5e maand ongeveer tot ze leuk worden... :'(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174422329
Oh FF, wat lijkt het me vreselijk om je zo onmachtig te voelen. ;( Kan je ze niet uit elkaar halen, zodat de een de ander niet meer aansteekt? Ik hoop dat je man snel weer thuis is zodat je in elk geval niet meer alleen bent. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174422343
Oh FF.
Kan je frustratie en wanhoop begrijpen.

Kun je ze van elkaar scheiden? De ene in de kinderwagen of box in de woonkamer en de andere in een bedje een paar kamers verderop?

Dan kun je er misschien 1 sussen en kan de ander slapen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174422425
Wat sneu FF, kun je je man niet bellen en vragen of hij naar huis komt?

Liedjes zingen O+ Ik heb voor O nu een tekst gemaakt op Denis' van Blondie :+

Seks :') genoeg issues hier die niet bijdragen aan het libido helaas. Maar wat ik wel gemerkt het is dat het na een bevalling zonder schade, het een stuk fijner is :s) Na kind 1 (met knip) heeft het echt heel lang geduurd voordat het pijnloos werd.

M'n baby heeft vanmiddag 3 uur gehuild, geen idee wat er nou was :'( Ze slaapt nu, hopelijk gaat vannacht wel goed...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')