http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJN
DONDERDAG 5 OKTOBER
- De vijver wordt nu 'gedregd'. Mogelijk liggen in het water meer sporen van Anne.
- Bij een vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide is aan het begin van de avond een fiets gevonden. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat de fiets erg lijkt op de fiets van Anne.
- De nieuwe zoekactie is bij de Soester Duinen, zo'n vijf kilometer van de plek in Huis ter Heide waar dinsdag en woensdag gezocht is. De ME krijgt assistentie van een politiehelikopter, speurhonden en vrienden en familie van Anne.
- De ME is opgeroepen voor een nieuwe zoekactie.
- De familie wil dat het leger gaat zoeken.
- Dag 6 van de vermissingzaak. Hoe nu verder?. De politie hoopt onder meer de telefoon en fiets van Anne nog te vinden. Ook worden camerabeelden van organisaties en bewoners langs de vermoedelijke fietsroute bestudeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 15:15:02 ]
Ik ben bang die beide camera's alleen maar op het eigen terrein zijn gericht en niet op de straat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:03 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Kolpen twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 15:01:43@PolitieUtrecht Van vindplek jas naar dumpplek vijver (bij standbeeld) kom je langs de Ruysdaellaan. Nr 1 en 3 hebb… https://t.co/rUF2bzjZkq reageer retweet
[ afbeelding ]
We kunnen nu wel eindeloos speculeren of ze vrijwillig is verdwenen maar daar was ze volgens vrienden en familie niet echt de persoon voor, en de politie gaat daar ook helemaal niet van uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je onderweg met iemand hebt afgesproken om samen (met diens auto?) te verdwijnen is het wel logisch(er) om jas en fiets te dumpen. Herkenbaarheid voorkomen.
Nee, niet openbaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
Heeft haar vriend nog berichten op Facebook geplaatst afgelopen dagen?
Niemand moet ergens van uitgaan juist. Ik hou alleen persoonlijk graag die mogelijkheid ook open. Het is namelijk niet uitgesloten. En hoe onlogisch het ook zou zijn - wie zou idd z'n familie en geliefden zoiets aandoen om vrijwillig te verdwijnen - het komt voor. En dan zou ze nog leven. Nee het is niet voor de hand liggend en zoals gezegd zal het ook wel niet, maar toch. Opties open houden zal de politie neem ik aan ook doen.quote:Ik begrijp dat je het als optie ziet, maar gezien de omstandigheden denk ik niet dat we hier van uit moeten gaan Greys.
Ik hoop dat je gelijk hebt Greys maar ik verwacht helaas het ergste.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je onderweg met iemand hebt afgesproken om samen (met diens auto?) te verdwijnen is het wel logisch(er) om jas en fiets te dumpen. Herkenbaarheid voorkomen.
Daarbuiten stuurde ze nog in haar laatste actieve uur een selfie naar haar vriend met tekst eronder terwijl ze naar hem opweg was.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
We kunnen nu wel eindeloos speculeren of ze vrijwillig is verdwenen maar daar was ze volgens vrienden en familie niet echt de persoon voor, en de politie gaat daar ook helemaal niet van uit.
Zelfmoord is ook een optie dan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:11 schreef Greys het volgende:
Kan mobiel niet quoten uit dicht topic dus ff zo.
@Jor_dii
[..]
Niemand moet ergens van uitgaan juist. Ik hou alleen persoonlijk graag die mogelijkheid ook open. Het is namelijk niet uitgesloten. En hoe onlogisch het ook zou zijn - wie zou idd z'n familie en geliefden zoiets aandoen om vrijwillig te verdwijnen - het komt voor. En dan zou ze nog leven. Nee het is niet voor de hand liggend en zoals gezegd zal het ook wel niet, maar toch. Opties open houden zal de politie neem ik aan ook doen.
Met je eens en natuurlijk hopen we allemaal op een goede afloop, maar realistisch kunnen we dat al bijna afstrepen. Ik ben in dit soort gevallen vaak snel van 'het glas is half leeg'.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:11 schreef Greys het volgende:
@Jor_dii
[..]
Niemand moet ergens van uitgaan juist. Ik hou alleen persoonlijk graag die mogelijkheid ook open. Het is namelijk niet uitgesloten. En hoe onlogisch het ook zou zijn - wie zou idd z'n familie en geliefden zoiets aandoen om vrijwillig te verdwijnen - het komt voor. En dan zou ze nog leven. Nee het is niet voor de hand liggend en zoals gezegd zal het ook wel niet, maar toch. Opties open houden zal de politie neem ik aan ook doen.
Hollandsche Rading om 18:16 als ik me niet vergis (onderkant hiervab is zichtbaar bij de screenshot van het whatsapp gesprek, daar zegt ze zelf ben bij Hollandse Rading)quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Is al achterhaald waar deze genomen is en hoe laat/naar wie verstuurd is?
Eindeloos speculeren gebeurt hier al 22 delen en ik mag niet de optie voorleggen (eindeloos? Vijf minuten) dat het vrijwillig zou kúnnen zijn gezien de nog vermiste fluoriserende tas? Okéquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
We kunnen nu wel eindeloos speculeren of ze vrijwillig is verdwenen maar daar was ze volgens vrienden en familie niet echt de persoon voor, en de politie gaat daar ook helemaal niet van uit.
Het is in geval van zelfmoord natuurlijk enorm lastig je eigen lichaam te verbergen.quote:
Mja je mag tikken wat je wilt maar het is enorm onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Eindeloos speculeren gebeurt hier al 22 delen en ik mag niet de optie voorleggen (eindeloos? Vijf minuten) dat het vrijwillig zou kúnnen zijn gezien de nog vermiste fluoriserende tas? Oké
Succes verder, Sherlockjes van me.
Zal de politie toch wel uitgezocht hebben neem ik aan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Is al achterhaald waar deze genomen is en hoe laat/naar wie verstuurd is?
Ik begrijp ook niet precies wat je van de politie verwacht om dit als optie open te houden? Het enige verschil is dat er dan niet gezocht gaat worden, wil je dat?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:11 schreef Greys het volgende:
@Jor_dii
[..]
Damn, lijkt me echt niet de goeie tactiek. Ik hoop echt dat er al voldoende links van de fiets & jas is gezocht in het bos. Hopelijk heeft de politie meer aanleiding.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:12 schreef Zipportal het volgende:
15:04 De zoektocht verplaatst zich nu richting Den Dolder. Er wordt een lange lijn gemaakt met agenten en vrijwilligers, die dwars door het bos gaan.
Ga er maar van uit dat de politie dit doet op bassis van alle informatie die zij hebben, en niet slechts op wat er in de media verschijnt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:14 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Damn, lijkt me echt niet de goeie tactiek. Ik hoop echt dat er al voldoende links van de fiets & jas is gezocht in het bos. Hopelijk heeft de politie meer aanleiding.
Probleem is er is amper informatiequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:15 schreef manifold het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat de politie dit doet op bassis van alle informatie die zij hebben, en niet slechts op wat er in de media verschijnt.
Nee die is er gewoon niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Die zal er wel zijn maar deze wordt niet gedeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |