http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJN
DONDERDAG 5 OKTOBER
- De vijver wordt nu 'gedregd'. Mogelijk liggen in het water meer sporen van Anne.
- Bij een vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide is aan het begin van de avond een fiets gevonden. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat de fiets erg lijkt op de fiets van Anne.
- De nieuwe zoekactie is bij de Soester Duinen, zo'n vijf kilometer van de plek in Huis ter Heide waar dinsdag en woensdag gezocht is. De ME krijgt assistentie van een politiehelikopter, speurhonden en vrienden en familie van Anne.
- De ME is opgeroepen voor een nieuwe zoekactie.
- De familie wil dat het leger gaat zoeken.
- Dag 6 van de vermissingzaak. Hoe nu verder?. De politie hoopt onder meer de telefoon en fiets van Anne nog te vinden. Ook worden camerabeelden van organisaties en bewoners langs de vermoedelijke fietsroute bestudeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook b
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, aub dank je wel.
Kan best een gelegenheidsdader zijn geweest, net zoals in de zaak Marianne Vaatstra. Een alternatief scenario waarbij ze langere tijd achtervolgd werd en vervolgens overmeesterd acht ik toch niet heel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:27 schreef Andromache het volgende:
Hoe dan ook is ze overvallen, en ze heeft de beslissing genomen om dat stuk te fietsen, tja, heb maar niet de illusie dat dat ook maar iets had uitgemaakt. Het is domme afschuwelijke pech.
Ik zie het, ga morgen eens precies opletten hoe snel het donker wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:45 schreef Leandra het volgende:
Hier nog een filmpje, terwijl de fiets al tegen het standbeeld stond, dus na 19.00 uur.
Hier heeft FOK de speciale [twitter] tag voorquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:49 schreef Robin_fok het volgende:
"De slangen worden uitgerold door de brandweer. De vijver gaat zo te zien inderdaad leeg."
https://twitter.com/MrNedjerov/status/916057671761039360
Daarnaast dat honden volgens mij prima in staat zijn iets te ruiken als er iets zou zijn. Het water zelf zou er gewoon een verdachte geur door krijgen (voor honden waarneembaar).quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef theDutcher het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat (en hoe) er gebeurd is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een eventuele dader ná het voorval bewust een dwaalspoor is gaan creëren, met alle risico's van dien...
Hup, een jasje hier, fietsje daar en laat ik haar lichaam hier maar eens begraven...
Nah, ongeacht het tijdstip en hoe rustig en donker het misschien ook zal zijn, je kunt er vergif op innemen dat, in een buurt met zulke dikke huizen, er voldoende camera's hangen.
Het zou me oprecht verbazen als ze haar lichaam in die vijver aantreffen. Ik denk dat ze hopen op haar telefoon...
Deze dagen scheelt het ongeveer 1 a 3 minuten per dag. We zijn 6 dagen verder dan agelopen vrijdag. Trek er dus maar een kwartier vanafquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:51 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik zie het, ga morgen eens precies opletten hoe snel het donker wordt.
Het zou wel een gelegenheidsdader(s) kunnen zijn die haar op de route had gespot en achtervolgd heeft. Ik zou het ook niet weten. Hoop dat ze op de een of andere manier nog leeft, en anders dat haar lichaam in ieder geval gevonden kan worden, niet dat (zoals iemand eerder zei) de dader(s) die nacht terug is/zijn gekomen om het lichaam op te halen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef kuil het volgende:
[..]
Kan best een gelegenheidsdader zijn geweest, net zoals in de zaak Marianne Vaatstra. Een alternatief scenario waarbij ze langere tijd achtervolgd werd en vervolgens overmeesterd acht ik toch niet heel waarschijnlijk.
Lijkt me nogal snel?twitter:MrNedjerov twitterde op donderdag 05-10-2017 om 23:52:46Leegpompen van de vijver zou minimaal 4 uur moeten duren, klinkt hier. Water gaat via pompen t riool in. #AnneFaber reageer retweet
Ook dat inderdaad.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:53 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Daarnaast dat honden volgens mij prima in staat zijn iets te ruiken als er iets zou zijn. Het water zelf zou er gewoon een verdachte geur door krijgen (voor honden waarneembaar).
Lijkt me ook steeds waarschijnlijker dat dit wel het geval.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:54 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Het zou wel een gelegenheidsdader(s) kunnen zijn die haar op de route had gespot en achtervolgd heeft. Ik zou het ook niet weten. Hoop dat ze op de een of andere manier nog leeft, en anders dat haar lichaam in ieder geval gevonden kan worden, niet dat (zoals iemand eerder zei) de dader(s) die nacht terug is/zijn gekomen om het lichaam op te halen.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:55 schreef ondeugend het volgende:
Lijkt me nogal snel?twitter:MrNedjerov twitterde op donderdag 05-10-2017 om 23:52:46Leegpompen van de vijver zou minimaal 4 uur moeten duren, klinkt hier. Water gaat via pompen t riool in. #AnneFaber reageer retweet
Wanneer het gemiddeld 0,75 meter diep is (wat ook prima zou kunnen als de dreggers met waadpakken erdoorheen kunnen wandelen) en het riool in de buurt is en voldoende capaciteit heeft (wat voor de hand ligt omdat het nacht is en het niet regent) kloppen die 4 uur inderdaad wel aardig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:46 schreef Waterdrinker het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dompelpomphaakarmbak
Die dingen kunnen blijkbaar 8.000 liter per minuut wegpompen, of is daar nog verschil tussen?
Volgens Google Earth heeft die vijver een oppervlakte van ongeveer 2.800 m2. Stel dat het gemiddeld 1,5 meter diep is (???) dan heb je dus 4.200 m3. Da's dus 4.200.000 liter water. Met 8.000 liter per minuut doe je daar 8 uur en 45 minuten over.
twitter:KoenLaureij twitterde op donderdag 05-10-2017 om 23:55:57Twee dompelpompen zijn neergezet. Eén aan de westkant, één aan de oostkant. Het ziet er naar uit dat de vijver leeggepompt gaat worden. reageer retweet
Verwacht ook niet dat ze lichaam zullen vinden. Maar eventuele andere spullen (telefoon?) zou wellicht nog kunnen.quote:
Dat je niks over het hoofd ziet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:06 schreef theDutcher het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is het voordeel van leegpompen tegenover duikers? Zeker in zo'n relatief kleine vijver...
De vijver is nog best groot. En het is best makkelijk om bij bewegen in water kleine spullen te verplaatsen zonder het door te hebben en mogelijk die mist.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:06 schreef theDutcher het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is het voordeel van leegpompen tegenover duikers? Zeker in zo'n relatief kleine vijver...
misschien is het goed voor je geestelijke gesteldheid om wat afstand te nemen van dit topic en deze zaak.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:05 schreef EternalNow het volgende:
Ik blijf ook nog steeds ergens in mijn achterhoofd houden dat er een mogelijkheid is dat ze ergens is opgesloten en daar gewoon is achtergelaten. In een of andere verlaten bunker of iets dergelijks. Geen eten of drinken. Dat ze misschien nog leeft op een of andere manier maar dat nog steeds elke minuut telt. Dat het uberhaupt een mogelijkheid is maakt me echt niet goed.
Ben ik niet zo van overtuigd omdat je als dader dan geen controle hebt over de situatie. Ik ben juist bang dat ze is opgesloten om een lange tijd door de dader misbruikt te kunnen worden, Natascha Kampusch achtige taferelen, of om naar het buitenland meegenomen te worden en te dienen als prostituee ofzo. Heel eng. Toch hoop ik dat een van deze opties de juiste is zodat ze hopelijk nog snel gevonden zou kunnen worden en levend terug kan keren naar haar familie en vrienden. Laten we hopen dat er snel antwoorden komen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:05 schreef EternalNow het volgende:
Ik blijf ook nog steeds ergens in mijn achterhoofd houden dat er een mogelijkheid is dat ze ergens is opgesloten en daar gewoon is achtergelaten. In een of andere verlaten bunker of iets dergelijks. Geen eten of drinken. Dat ze misschien nog leeft op een of andere manier maar dat nog steeds elke minuut telt. Dat het uberhaupt een mogelijkheid is maakt me echt niet goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |