Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
quote:Meer kleding
Behalve een jas is er volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens meer kleding gevonden. De ouders van Anne Faber en haar vriend is gevraagd of de kleding van haar zou kunnen zijn. Uit hun antwoord trekt de politie de conclusie dat het 'vrijwel zeker' om kleding van de vrouw gaat. ,,We hopen daar vandaag dus zekerheid over te krijgen.''
Op het fietspad tussen Amersfoort en Utrecht langs Huis ter Heide werd een stuk verderop, richting de Panweg, een T-shirt gevonden. De kans dat dat ook van Anne is, is volgens een agent ter plaatste niet groot, maar alle aanwijzingen worden serieus onderzocht. Het stuk fietspad waar het shirt werd gevonden is nu afgezet.
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
Bron: RTL
Tijdlijn vrijdag 29 september 2017:
18:16 - Hollandsche Rading - appje - bron: screenshot
18:50 - Baarn - selfie bron: screenshot
19:06 - onbekend - appje pa Faber bron: Opsporing Verzocht
~19:30 - "ten zuidwesten van Soest" - verlies contact telefoon bron: Politie
19:47 - appje vriend naar Anne - niet gelezen bron: screenshot
Donderdag, 5 oktobertwitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 05-10-2017 om 19:30:04Fiets gevonden in het water nabij #huisterheide vergelijkbaar met die van #AnneFaber. Politie doet verder onderzoek reageer retweet
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
De locatie van het plaatje bij de tweet ligt iets ten oosten van die vijver. Daar ligt een asielzoekerscentrum en een detentiecentrum van justitie.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:01 schreef Poepz0r het volgende:
Dit al gemeld?Tweet zegt: Echtgenoot weet het wel.twitter:9_3x09 twitterde op donderdag 05-10-2017 om 20:21:55@PolitieUtrecht @PolitieBaarn @PolitieSoest ZAWJ AK WWF LAH#annefaber https://t.co/lsgAH2wsUB reageer retweet
quote:In Detentiecentrum Zeist verblijven vreemdelingen die het land moeten verlaten en beschikbaar worden gehouden voor uitzetting.
De foto zegt: "Dabke zag terecht rechts Sla linksaf"quote:
Geen vreemde gedachte.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:07 schreef manifold het volgende:
[..]
Nee als in geen vreemde gedachte of juist wel vreemd?
Zou dus kunnen dat die persoon meer weet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef YazooW het volgende:
[..]
De locatie van het plaatje bij de tweet ligt iets ten oosten van die vijver. Daar ligt een asielzoekerscentrum en een detentiecentrum van justitie.
[..]
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef YazooW het volgende:
[..]
De locatie van het plaatje bij de tweet ligt iets ten oosten van die vijver. Daar ligt een asielzoekerscentrum en een detentiecentrum van justitie.
[..]
Jongen, echt dit boeit niemand dat gespeculeer.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef Landgeld het volgende:
Versie 2 . Mogelijk scenario:
- na een fietstocht en tegen de avond is accu telefoon leeg rondom Berkenlaantje;
- ze fietst in verband met buien door bos / bedekking bomen richting Utrecht;
- in die Spoorlijn heeft 'hetgeen' (onbekend) plaatsgevonden;
- door worsteling jas verloren of door dader uitgedaan;
- lichaam en fiets meegenomen naar een plek In omgeving (onbekend) - straal max. 800 meter. Jas door haast en deze afstand niet opgehaald;
- dader dumpt de fiets onderweg in een vijver en loopt verder. Het is tenslotte een park,
* zoekgebied zou in dit geval nog meer geconcentreerd moeten worden de vindplaats van de jas. Dit is grotendeels gebeurd maar de vraag in welke straal . Is alles 1km rondom plaats de kledimg volledig doorzocht? Lijkt me niet , aangezien ze de vijver vandaag pas hebben doorzocht. Dat was op 500 meter.
* Dader alleen en lopend - warme avond in donkere bosomgeving.
Of gewoon een troll die misbruikt maakt van de situatie om te kunnen kankeren op asielzoekers.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou dus kunnen dat die persoon meer weet.
Dat denk ik eerderquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:10 schreef YazooW het volgende:
[..]
Of gewoon een troll die misbruikt maakt van de situatie om te kankeren op asielzoekers.
Nee dit is weer zo'n puzzeltroll.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:10 schreef Poepz0r het volgende:
Reeel scenario is dat de Tweeter de dader kent? Of de dader is of de dader heeft tegen hem gesproken etc.
Misschien was ze de weg kwijt en heeft ze het aan een bewoner van het AZC gevraagd.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
De foto zegt: "Dabke zag terecht rechts Sla linksaf"
Nee account is al veel ouder en andere tweets bevatten gewoon normale tekst, zie geen troll berichten op dat account.quote:
Dit iddquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:11 schreef EternalNow het volgende:
Dit is wel een mogelijk scenario, dat iemand die de dader kent het vermoeden heeft dat hij er bij betrokken is en mogelijk een hint wilt geven.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:09 schreef YazooW het volgende:
[..]
[..]
Waarom tweet hij dan de locatie net naast waar ze aan het zoeken zijn?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:11 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Nee dit is weer zo'n puzzeltroll.
Ik zie alleen 2 tweets met allemaal vage tekens?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee account is al veel ouder en andere tweets bevatten gewoon normale tekst, zie geen troll berichten op dat account.
Gooi die tekens in Googlequote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:12 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik zie alleen 2 tweets met allemaal vage tekens?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom tweet hij dan de locatie net naast waar ze aan het zoeken zijn?
lol nee al sinds 8AMquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:14 schreef zomer86 het volgende:
Zitten jullie vandaag voor het eerst op internet?
Er staat: Echtgenoot weet het welquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:15 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Wie kent er cryptografie?
De AIVD puzzels staan er ook vol mee.
Hoe ontcijfer je dat ?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er staat: Echtgenoot weet het wel
In Google zie de reacties onder die tweet. Het is wel vreemd. Het AZC zit daar vlakbij en uitgerekend is de Tweet in het Arabisch? En het wijst naar het AZC. Het is OF een troll (wat ik niet denk) of iemand die meer weet of meer te weten is gekomen.quote:
Google Translate en dan taal op automatisch zetten. Maar volgens mij is dat gewoon puur toeval dat Google een vertaling vindt. De andere teksten op dat Twitter account worden niet herkend.quote:
Logisch die andere Tweets zijn crypto. Dit is Arabisch.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef YazooW het volgende:
[..]
Google Translate en dan taal op automatisch zetten. Maar volgens mij is dat gewoon puur toeval dat Google een vertaling vindt. De andere teksten op dat Twitter account worden niet herkend.
Ik vind de locatie van het laatse signaal van haar telefoon juist zeer relevant...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef westwoodblvd het volgende:
Die tweet is echt niet relevant. Iedere malloot kan wat tweeten.
Wat ik ook niet begrijp, is waarom sommigen het de hele tijd over die spoorwegovergang hebben. Dat daar het laatste signaal is verstuurd kan door van alles komen. Het is veel waarschijnlijker dat zich iets voltrokken heeft in de directe omgeving waar twee persoonlijke bezittingen gevonden zijn. Spoorwegovergang is dus ook niet relevant.
Tenslotte is het ook onnodig om elke 10 reacties te gaan vragen waarom ze is gaan fietsen. Negen van de tien keer zijn dit soort dingen gelegenheidsmisdaden. Ook niet relevant dus.
Vanwaar die aanname?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef zomer86 het volgende:
Het is gewoon een puzzeltroll, niet zo moeilijk te begrijpen toch.
Ik ook, dat de telefoon toevallig uitvalt op een plek wat voor een dader heel goed zou uitkomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Ik vind de locatie van het laatse signaal van haar telefoon juist zeer relevant...
Het is zeer aannemelijk dat de dader dit heeft veroorzaakt. Een lege batterij vind ik in dit geval wel érg toevallig.
Ah je hebt geen argument okequote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:20 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Dat ziet iedereen met wat internetervaring.
Er is tot dusver geen enkel spoor aangetroffen in die omgeving. In tegenstelling tot HtH waar van alles is aangetroffen. Je staart je blind op een omstandigheid die door van alles veroorzaakt kan zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Ik vind de locatie van het laatse signaal van haar telefoon juist zeer relevant...
Het is zeer aannemelijk dat de dader dit heeft veroorzaakt. Een lege batterij vind ik in dit geval wel érg toevallig.
Nee, een Twitter-gebruiker met de naam _9==+3x09 serieus nemen, nee dat is een goed argument. Dit soort puzzeltrolls komen in de Verenigde Staten ook vaak voor, blijkbaar nu ook in Nederland.quote:
Zou ik niet te snel zeggen. Google Translate is gewoon een beetje de weg kwijt. De andere Tweet van dat account wordt bijvoorbeeld automatisch gedetecteerd op Bulgaars.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Logisch die andere Tweets zijn crypto. Dit is Arabisch.
Mwah, nee... ook niet logisch, niet meer overdekt dan andere mogelijke en kortere routes.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Stel dat ze niet de kortste route was maar gezien de regen wel meest overdekte ivm regenval?
Dat zeg ik niet maar je kunt niet zomaar roepen troll. Laat de politie dat eerst onderzoeken.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:21 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Nee, een Twitter-gebruiker met de naam _9==+3x09 serieus nemen, nee dat is een goed argument.
Het is inderdaad wel erg donker...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:17 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Nee, daar zie je echt wel mensen in het donker.
Bij mij als Grieksquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen. Google Translate is gewoon een beetje de weg kwijt. De andere Tweet van dat account wordt bijvoorbeeld automatisch gedetecteerd op Bulgaars.
Ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:23 schreef Paul het volgende:
Kijken jullie de livestream?
https://www.facebook.com/(...)9827/?type=3&theater
Hij heeft het niet ontcijferd. Elke medeklinker staat voor een letter. Bijv a=b b=k c=e etc.quote:
Zeker. Daarom stelde ik al eerder de vraag hoe vaak er eigenlijk contact is met die masten. Hoe nauwkeurig weten we de locatie waar de telefoon ermee ophield en wat zegt dat.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Laat de politie in godsnaam focussen op het feit dat ze net de fiets (!) hebben aangetroffen in plaats van dat ze iedere malloot gaan natrekken. Als je daadwerkelijk wat te melden hebt, dan stap je toch naar de politie of bel je ze op in plaats van dat je het in het openbaar in geheimtaal op internet gooit. Echt hoorquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar je kunt niet zomaar roepen troll. Laat de politie dat eerst onderzoeken.
quote:
Een lege batterij / accu vind ik niet helemaal toevallig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:19 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Nicequote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:25 schreef JorisBit het volgende:
https://twitter.com/wilzem/status/916019569445175296
“Is zgn ‘ROT-17’ encryptie: ‘DBCD ABXK SHXD ABXK TGGX YTUXK’ = ‘KIJK HIER ZOEK HIER ANNE FABER’. Zie rot13.com“
Tekst in de tweet betekent “HIER IS EEN TIP”.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:25 schreef JorisBit het volgende:
https://twitter.com/wilzem/status/916019569445175296
“Is zgn ‘ROT-17’ encryptie: ‘DBCD ABXK SHXD ABXK TGGX YTUXK’ = ‘KIJK HIER ZOEK HIER ANNE FABER’. Zie rot13.com“
Tekst in de tweet betekent “HIER IS EEN TIP”.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rot13twitter:annacarinasola twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:24:56@Wilzem @9_3x09 @PolitieUtrecht @PolitieBaarn @PolitieSoest En het is het azc! https://t.co/n0UfLuAPPP reageer retweet
"EH IK HEB 1 HOND GEZIEN TOT NU TOE. VERDER NOG GEEN ANDERE HONDEN MAAR EH.. DEZE ONDERZOEKT SAMEN MET EEN AGENT ... HET GEBIED"quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:23 schreef Paul het volgende:
Kijken jullie de livestream?
https://www.facebook.com/(...)9827/?type=3&theater
Sow hallo Annabellequote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]twitter:annacarinasola twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:24:56@Wilzem @9_3x09 @PolitieUtrecht @PolitieBaarn @PolitieSoest En het is het azc! https://t.co/n0UfLuAPPP reageer retweet
Nee de tip is zoek rondom het AZC. Misschien is het iemand die wat weet maar bang is voor consequenties etc. Misschien nieteens de dader.quote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee de tip is zoek rondom het AZC. Misschien is het iemand die wat weet maar bang is voor consequenties etc. Misschien nieteens de dader.
Waarom zou dat niet kunnen? AZC is daar toch vlakbij?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef zomer86 het volgende:
[..]![]()
Jij gelooft ook nog in Sinterklaas?
Ik denk eerder een troll.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee de tip is zoek rondom het AZC. Misschien is het iemand die wat weet maar bang is voor consequenties etc. Misschien nieteens de dader.
Dat ligt eraan. Dan moeten ze wel zeker zijn dat ze niet rondom het AZC ligt etc. Dan wel ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef Fokker89 het volgende:
Ik vermoed dat die grappenmaker (tweeter) nog wel een bezoekje krijgt vannacht.
Ja, maar laten we het niet nog krankzinniger maken door een Twitter-troll met gare puzzels serieus te nemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? AZC is daar toch vlakbij?
Hoezo is dat account een troll nogmaals? Alles op internet is troll?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ja, maar laten we het niet nog krankzinniger maken door een Twitter-troll met gare puzzels serieus te nemen.
Dat paadje is het fietspad naar Bilthoven. Over het voormalige spoortraject Bilthoven -Zeist.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat paadje waar kleding gevonden is, was toch alleen bekend bij wandelaars in de buurt?
Hoever is dat vanaf die vijver?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een account met 3 tweets, stuk voor stuk vaag.... en volgens mij met het primaire doel het AZC aan te wijzen als locatie waar men een dader zou kunnen vinden.
Want dat is waar die foto van is, en dat is helemaal niet vlak naast de plek waar nu haar fiets gevonden is.
Natuurlijk is het een troll, net zoals mensen die op een vliegveld zeggen dat ze een bom in hun tas hebbenquote:
succes ermeequote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo is dat account een troll nogmaals? Alles op internet is troll?
Sorry, maar als je dat niet begrijpt, dan weet ik niet wat ik nog moet zeggen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo is dat account een troll nogmaals? Alles op internet is troll?
Nee ik vraag je watquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je dat niet begrijpt, dan weet ik niet wat ik nog moet zeggen.
Dan lijkt dat wel een heel aannemelijke plekquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat paadje is het fietspad naar Bilthoven. Over het voormalige spoortraject Bilthoven -Zeist.
Een heel druk gebruikte fietsroute.
En het is ook onderdeel van de fietsroute die Anne aan het fietsen was.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef Fokker89 het volgende:
Dit is gewoon een aandachttrekker, die je bij vrijwel elke vermissing/moord ziet verschijnen. Kijk geregeld naar Investigation Discovery en dit soort debielen komen vaker voor.quote:
Uiteraard maar dan moet de politie wel eerst heel het AZC uitkammen om er zeker van te zijn dat het een troll is en dat hebben ze gek genoeg nog niet gedaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:31 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Als dit werkelijk getroll is dan is het wel een straf waardig.
Ik bedoel, je moet wel compleet idioot zijn wil je dit doen.
Laten we het hopen ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef Fokker89 het volgende:
Je heb je toch niet speciaal op FOK geregistreerd voor Anne?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:31 schreef EternalNow het volgende:
De psychopaten vind je ook hier online. Als je nu op dit moment troll tweets gaat plaatsen ben je gewoon een psychopaat. Ongepast is hier niet meer het gepaste woord voor.
http://forum.fok.nl/user/history/471802quote:geregistreerd op: dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42
Zo'n Oost-Afrikaan doet dat in zes minuten.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een account met 3 tweets, stuk voor stuk vaag.... en volgens mij met het primaire doel het AZC aan te wijzen als locatie waar men een dader zou kunnen vinden.
Want dat is waar die foto van is, en dat is helemaal niet vlak naast de plek waar nu haar fiets gevonden is.
Het is er 3,6 km vandaan.
Of wel en (nog) niet gemeld.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard maar dan moet de politie wel eerst heel het AZC uitkammen om er zeker van te zijn dat het een troll is en dat hebben ze gek genoeg nog niet gedaan.
Is dat raar?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:32 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je heb je toch niet speciaal op FOK geregistreerd voor Anne?
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/471802
Oh toch wel.
En wat zou je dan verwachten te vinden?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard maar dan moet de politie wel eerst heel het AZC uitkammen om er zeker van te zijn dat het een troll is en dat hebben ze gek genoeg nog niet gedaan.
Hij laat de optie open dat die Tweet misschien toch wat kan zijn. Jij bent er van overtuigd dat het bullshit is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je dat niet begrijpt, dan weet ik niet wat ik nog moet zeggen.
Laten ze maar eerst die vijver onderzoeken, AZC kan daarna nog welquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:33 schreef Poepz0r het volgende:
Heeft de politie al mensen gesproken van het AZC en omgeving? Is geen gekke gedachte dat de dader daarvandaan kwam zeg maar.
Anne of de dader of mensen die wat gezien hebben etc etc. Het is vrij ''logisch'' om te denken dat de dader misschien daar woont.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:33 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En wat zou je dan verwachten te vinden?
Moet je met 1200 man 1 vijver onderzoeken dan?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Laten ze maar eerst die vijver onderzoeken, AZC kan daarna nog wel
Corrupt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef ManianMan het volgende:
[ [url= https://pasteboard.co/GNz6LYl.png ]afbeelding[/url] ]
Het kan zeker wat jij zegt. Maar geef toe, het is wel erg verdacht zo vlak voor haar verdwijning...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Een lege batterij / accu vind ik niet helemaal toevallig.
- telefoon mogelijk al een dag gebruikt incl. foto's;
- telefoon had al een oudere accu;
- aanname: mogelijk gps gebruikt voor de route fietstocht;
- aanname: ze was niet van een perfecte voorbereiding en redelijk spontaan/inspiratiegedreven . Gegeven het feit ze nog ging later op de avond, donker en het weer . Kan me inddenken dat accuduur voor vertrek niet haar hoogste prioriteit had.
Ik ook. Niks mis mee.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:32 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je heb je toch niet speciaal op FOK geregistreerd voor Anne?
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/471802
Oh toch wel.
Hebben ze 1200 man ter beschikking dan?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moet je met 1200 man 1 vijver onderzoeken dan?
Remember Dascha Graafsma die ook zonder jas naar buiten ging en vermoedelijk zelfmoord heeft gepleegd. Het hoeft niet onmogelijk te zijn natuurlijk dat ze zelf dood wilde. In Nederland plegen elk jaar tientallen mensen suicide waarvan de omgeving het niet of nauwelijks zag aankomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
als je dood wil heb je geen jas nodig want je hebt snel geen last meer van kou en regen en hoeft de fiets niet op slot. Dus kan.
Aha het met de vinger wijzen naar het AZC taktiek. Werkte bij Marianne Vaatstra ook zo goed.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Laten ze maar eerst die vijver onderzoeken, AZC kan daarna nog wel
Ik wijs naar de vijverquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aha het met de vinger wijzen naar het AZC taktiek. Werkte bij Marianne Vaatstra ook zo goed.
Dachten ze bij Marianne Vaatstra ook.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Anne of de dader of mensen die wat gezien hebben etc etc. Het is vrij ''logisch'' om te denken dat de dader misschien daar woont.
Bedoel ermee te zeggen moet je met zijn allen bij die vijver zijn dan? Tussentijds kan de politie 10 man op het AZC zetten bijvoorbeeld om mensen te verhoren etc. Hoe sneller hoe beter.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hebben ze 1200 man ter beschikking dan?
Zou kunnen. Maar als iemand z'n mond houdt...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Anne of de dader of mensen die wat gezien hebben etc etc. Het is vrij ''logisch'' om te denken dat de dader misschien daar woont.
Ik weet niet wat de capaciteit is van de politie. Hoe vreselijk deze zaak ook is, het is niet de enige zaakquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bedoel ermee te zeggen moet je met zijn allen bij die vijver zijn dan? Tussentijds kan de politie 10 man op het AZC zetten bijvoorbeeld om mensen te verhoren etc. Hoe sneller hoe beter.
Klopt. Het is ook toevallig dat ze daar was op het verkeerde moment op de verkeerde tijd.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Het kan zeker wat jij zegt. Maar geef toe, het is wel erg verdacht zo vlak voor haar verdwijning...
Ja, daar hebben ze later nog een ander voor geframed.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aha het met de vinger wijzen naar het AZC taktiek. Werkte bij Marianne Vaatstra ook zo goed.
Nee. Totaal niet. Leuk dat je het doet, juist.quote:
Eens. Maar wordt pas veel later ingezet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:37 schreef Patroon het volgende:
Ik loop vooruit op de zaak maar ik denk dat een grootschalig DNA onderzoek best goed kan werken hier (zoals bij Vaatstra). De dader moet gewoon uit de buurt komen. Die plekken weet je niet zomaar.
Screenshotje dan maar voor degene die de Twitter pagina niet hebben kunnen zien:quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:37 schreef zomer86 het volgende:
And it's gone -> https://twitter.com/9_3x09
Ff die ene afbeelding door wat filters gehaald... Enigste duidelijke wat ik heb het is in iedergeval een dame :xquote:
Kwam je er zelf op of las je eerst mijn post?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dachten ze bij Marianne Vaatstra ook.
De aanwas moet toch ergens vandaan komenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee. Totaal niet. Leuk dat je het doet, juist.
Laten we dan ook vooral geen aandacht meer besteden aan zo'n troll.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:38 schreef Super_Fucker_II het volgende:
ZAWJ AK WWF LAH
HIER IS EEN VIS
zou het kunnen zijn
De pagina is inmiddels offline
Tijd om die in de boeien te slaan dus.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Poepz0r het volgende:
Hoor net van iemand uit de buurt waar Anne verdwenen is dat er 1 soort van paragnost.waarzegger was die exact de plek van de fiets heeft aangewezen (vooraf) inclusief het huis etc. Dat is wel bizar en ik geloof totaal niet in die shit.
Het is een post van 2 juniquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ff die ene afbeelding door wat filters gehaald... Enigste duidelijke wat ik heb het is in iedergeval een dame :x
stop ff met die meuk svpquote:
Die heeft de tip gegeven schijnt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:40 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Tijd om die in de boeien te slaan dus.
Dat is mijn geboortedatum, nu moet het wel echt zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
2 juni zelfs, dat maakt het vreemd.
Omdat iemand uit de buurt dat zegt moet je het dan ook niet geloven.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Poepz0r het volgende:
Hoor net van iemand uit de buurt waar Anne verdwenen is dat er 1 soort van paragnost.waarzegger was die exact de plek van de fiets heeft aangewezen (vooraf) inclusief het huis etc. Dat is wel bizar en ik geloof totaal niet in die shit.
Die heeft de tip aan de politie gegeven. Half uur later halen ze die fiets eruit, wel toevallig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef viceversa het volgende:
[..]
Omdat iemand uit de buurt dat zegt moet je het dan ook niet geloven.
Opvallend dat dat soort meldingen altijd achteraf komen...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Poepz0r het volgende:
Och ja, dan weet je alles wel.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:32 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Kijk geregeld naar Investigation Discovery en dit soort debielen komen vaker voor.
Je kan de klok erop gelijk zetten dat mensen gaan vragen wat er op dat Twitter account stond. Daarom post ik ze. Ik zeg nergens dat we dat Twitter account super serieus moeten nemen.quote:
Nee, dat maakt dat het niks met de zaak te maken heeftquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
2 juni zelfs, dat maakt het vreemd.
Hearsayquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die heeft de tip aan de politie gegeven. Half uur later halen ze die fiets eruit, wel toevallig.
Ik had het over 1 iemand die de exacte locatie van de fiets etc wistquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is geen tip, het is gewoon de zoveelste debiel die standaard AZC roept.
Nu hopen dat ze opeens tevoorschijn komtquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, dat maakt dat het niks met de zaak te maken heeftBlij dat het account is verwijderd, nu hopen op resultaat van de politie bij de vijver
Klopt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef gosschalks het volgende:
Tja bij Marianne Vaatstra werd er ook vrij snel naar een azc gewezen, al bleek dat achteraf dus onterecht. Al neemt dat niet weg dat het in dit geval wel mogelijk is, alles is mogelijk. Ze heeft ook een lange fietstocht gemaakt, dus wie weet is iemand al kilometers achter haar aangefietst om te wachten op het juiste moment, om toe te slaan als een roofdier.
Ouwehoer niet zo. Idioot.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had het over 1 iemand die de exacte locatie van de fiets etc wist
Nee, lees dat ze nog maar een klein deel van de vijver hebben onderzocht.. kan nog van alles gebeurenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef SeLang het volgende:
Ze zijn nu al best lang bezig met die vijver, dus ik denk niet dat zij daar is want dan hadden ze haar nu wel gevonden. Mogelijk wel andere aanwijzingen, wie weet.
Een paragnost.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Helemaal zelf, goed he.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kwam je er zelf op of las je eerst mijn post?
Half FOK! heeft al geroepen dat er iets in die vijver moest liggen.... maar goed.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zag het op Twitter voorbijkomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef manifold het volgende:
[..]
Opvallend dat dat soort meldingen altijd achteraf komen...
Ik hoop met je mee, maar ik vrees dat die kans wel akelig klein isquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Nu hopen dat ze opeens tevoorschijn komtlevend. Niet dood, pls.
Bron?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die heeft de tip aan de politie gegeven. Half uur later halen ze die fiets eruit, wel toevallig.
Kan wel degelijk gerelateerd zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, dat maakt dat het niks met de zaak te maken heeftBlij dat het account is verwijderd, nu hopen op resultaat van de politie bij de vijver
Ook EXACT ja?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Half FOK! heeft al geroepen dat er iets in die vijver moest liggen.... maar goed.
Tipquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef Super_Fucker_II het volgende:
ZAWJ AK WWF LAH
HIER IS EEN ?I?
vis klopte niet
Nou en?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:43 schreef Studiotje het volgende:
Wilt RTV Utrecht nu gewoon 'live' zijn wanneer ze eventueel gevonden wordt? Sad.
Ben jij van de politie?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:44 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Kan wel degelijk gerelateerd zijn.
Als politie zijnde zal ik in ieder geval kijken of deze twitteraar een bezoekje kan krijgen.
Jep. Weer Utrecht. Als een rondje om Amersfoortquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:
speelt dit zich weer af in dezelfde provincie waar ook die dubbele moord van die meisjes eerder dit jaar?
gewoon een misdrijf natuurlijk gezien de sporen die er gevonden zijn...
hier is een tip (rot8)quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:41 schreef Super_Fucker_II het volgende:
ZAWJ AK WWF LAH
HIER IS EEN ?I?
vis klopte niet
Agh ja, er zijn online ook zat mensen geweest die dit zeiden en er zullen ook heel veel mensen zijn geweest die iets anders zeiden. Dat 1 gok van iemand uit de buurt tot nu toe lijkt te kloppen (fiets in water dumpen is niet zo gek), zegt niet dat diegene echt helderziend is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Poepz0r het volgende:
Ik woon net een jaartje in Amersfoortquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:45 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Jep. Weer Utrecht. Als een rondje om Amersfoort
hoop gekkies in utrechtquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:45 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik vind het ook behoorlijk aannemelijk dat een evt. dader de fiets van Anne heeft gebruikt om een dwaalspoor te creëren. Misschien is hij daarna wel op de bus gestapt, net als bij de zaak-Savannah.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:30 schreef zomer86 het volgende:
Mijn scenario:
Overmeesterd omgeving Berkenlaantje
Lichaam weggewerkt ergens in die buurt
Telefoon uitgeschakeld
Doorgefietst en haar jas en kleding onderweg weggegooid
Doorgefietst en fiets in vijver gedumpt
Lopend verder gegaan
Zolang nog nergens bekend gemaakt is dat de politie daar gericht is gaan zoeken naar aanleiding van een tip neem ik dit nog niet al te serieus. Nederland kennende zullen de afgelopen dagen al honderden paragnosten zich gemeld hebben met "informatie". Denk dat politie in deze fase zich liever focust op getuigen of sporenonderzoek.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gesprek met iemand uit de regio. Staat ook wat van op FB volgens mij.
Ohja, dit soort kolder kan er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Poepz0r het volgende:
Baksteen in je handtas.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik woon net een jaartje in Amersfoort
En ik hou van (soms alleen) wandelen en fietsen. Kans is natuurlijk enorm klein dat jou zoiets overkomt, maar ik denk er wel vaak aan (laatst nog toen ik een creep tegenkwam in het park/bos hier, en er was verder niemand).
Elk bos rondom en in Amersfoort zit vol met creepsquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En ik hou van (soms alleen) wandelen en fietsen. Kans is natuurlijk enorm klein dat jou zoiets overkomt, maar ik denk er wel vaak aan (laatst nog toen ik een creep tegenkwam in het park/bos hier, en er was verder niemand).
Ze zijn niet meer live tochquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:43 schreef Studiotje het volgende:
Wilt RTV Utrecht nu gewoon 'live' zijn wanneer ze eventueel gevonden wordt? Sad.
Zaken op ID en CI zijn Amerikaans.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:43 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Maar deze troll is zo obvious als obvious troll.
KlaasGod.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:48 schreef klaasweetalles het volgende:
het was gewoon logische dat ze die vijver ooit zouden gaan onderzoeken...
was een kwestie van tijd....
hoef je echt geen tip van een paragnost van te krijgen
mediastunt
Ik heb de naam genoemd van die vijver, maar dat hebben denk ik 99% van de Fokkers geschreven.. de politie zal dit wel sneller nog hebben geweten.. Ik moet nog veel leren over dit moeilijke werk van de politie..pittige studie lijkt me..quote:
Inderdaad. Niet zomaar een snelle hit and run.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:47 schreef kuil het volgende:
[..]
Ik vind het ook behoorlijk aannemelijk dat een evt. dader de fiets van Anne heeft gebruikt om een dwaalspoor te creëren. Misschien is hij daarna wel op de bus gestapt, net als bij de zaak-Savannah.
Feit dat haar lichaam nog steeds niet is gevonden duidt er imho wel op dat de dader behoorlijk professioneel te werk moet zijn gegaan.
Inderdaad. Ik snap dat daar verslaggevers staan .... maar ze mogen van mij heel het gebied afschermen om rustig de hulpverleners hun werk te laten doen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:43 schreef Studiotje het volgende:
Wil RTV Utrecht nu gewoon 'live' zijn wanneer ze eventueel gevonden wordt? Sad.
twitter:suzanneunck twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:43:24Gaan ze het landgoed aan de overkant ook doorzoeken? #AnneFaber reageer retweet
Heb je wel weer wat voor op je cvquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:49 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ik heb de naam genoemd van die vijver, maar dat hebben denk ik 99% van de Fokkers geschreven.. de politie zal dit wel sneller nog hebben geweten.. Ik moet nog veel leren over dit moeilijke werk van de politie..pittige studie lijkt me..
Als godbetert klaasweetalles zich meldt, dan heb je het dieptepunt van de vijver wel bereikt ja.quote:
Het is echt een kwestie van pech hebben. Verkeerde plek op het verkeerde moment. Ik fiets ook lange stukken alleen en door bosgebieden en zal dat ook blijven doen. Bang thuis zitten is ook geen levenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hij laat gewoon de optie open dat er misschien toch wat achter zit. Hij zegt nergens dat hij er 100% van overtuigd is dat dat Twitter account er iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:49 schreef zomer86 het volgende:
Laten we die Twitter-gebruiker ook vragen wanneer aliens de aarde bereiken of kan de paragnost van Poepsnor ons dat ook vertellen? Ik hoor het graag.
Mijn zus is ook een keer in het donker van haar fiets getrokken op een donker stukje (bij Leiden) door een aanrander. Die heeft ze gelukkig van zich af weten te vechten. Scary shit. Ze is om die reden verhuisd.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee, zoeken in het donker is makkelijker.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:50 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Waren ze al klaar met zoeken, lampen gingen uit?
Jammer dit.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan blijf je toch weg? Je krijgt van zelf wel een pushbericht dat ze gevonden is.
Dat is naarquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mijn zus is ook een keer in het donker van haar fiets getrokken op een donker stukje (in Leiden) door een aanrander. Die heeft ze gelukkig van zich af weten te vechten. Scary shit. Ze is om die reden verhuisd.
Bij de Zevende Dag Adventisten?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:50 schreef Poepz0r het volgende:
Goede vraag dittwitter:suzanneunck twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:43:24Gaan ze het landgoed aan de overkant ook doorzoeken? #AnneFaber reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 05-10-2017 om 19:30:04Fiets gevonden in het water nabij #huisterheide vergelijkbaar met die van #AnneFaber. Politie doet verder onderzoek reageer retweet
ik vraag gewoon wat, zeg dan gewoon niksquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:51 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nee, zoeken in het donker is makkelijker.
Wat een spannende thriller Klaasquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:52 schreef klaasweetalles het volgende:
wel vreemd dat haar lichaam niet al boven is komen drijven
dat zou wel moeten na een paar dagen
ik denk dus ook dat ze niet in die vijver ligt...
die fiets is er in gepleurd
en de ontvoerders hebben haar verder in de auto meegenomen denk ik
Een lichaam over een drukke weg slepen lijkt me erg onwaarschijnlijk. Niet onmogelijk, maar ik denk dat er eerst ten noorde van de weg gezocht moet wordenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:50 schreef Poepz0r het volgende:
Goede vraag dittwitter:suzanneunck twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:43:24Gaan ze het landgoed aan de overkant ook doorzoeken? #AnneFaber reageer retweet
Omdat er verder geen nieuws is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:53 schreef EternalNow het volgende:
Waarom gaan we nou zo lang door over die troll en allerlei andere dingen erbij halen?
Ik heb deze tijd op het forum als nuttig ervaren. Wat ik me afvraag..als eens alles is opgelost en alles wat men zoekt is binnen, gaat men dan zo'n hele opsporingsproces nog eens een keer langs? Dus, gaat men checken of de zendmastentheorie ook echt klopt met potitiebepaling etc,..kijken zij ook, waar had het anders gekund? Oprechte vraagquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Heb je wel weer wat voor op je cv
Digitaal rechercheur.
En zo is dat.quote:
Zo iets zat ik ook aan te denken, maar ze zullen wel duikers die plas in hebben gestuurd om te kijken denk je niet?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:52 schreef klaasweetalles het volgende:
wel vreemd dat haar lichaam niet al boven is komen drijven
dat zou wel moeten na een paar dagen
ik denk dus ook dat ze niet in die vijver ligt...
die fiets is er in gepleurd
en de ontvoerders hebben haar verder in de auto meegenomen denk ik
twitter:KoenLaureij twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:54:14Het dregteam heeft het rode deel (zie foto) nu onderzocht. Ze verplaatsen richting het groene. Ook 2 lampen worden... https://t.co/YjsxyKWf2v reageer retweet
Ik denk sowieso niet dat ze daar ligt. Lijkt me aannemelijk dat hij het lichaam zou dumpen bij de fiets in plaats van het lichaam te slepen naar een andere plek bij die vijver.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Zo iets zat ik ook aan te denken, maar ze zullen wel duikers die plas in hebben gestuurd om te kijken denk je niet?
Weg is totaal niet druk. Alleen als de dorpen leeglopen om naar het werk te gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:53 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Een lichaam over een drukke weg slepen lijkt me erg onwaarschijnlijk. Niet onmogelijk, maar ik denk dat er eerst ten noorde van de weg gezocht moet worden
Groene deel lijkt al aannemelijker, meer beschutting van de bomen zodat je op de weg niet zichtbaar bentquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Het dregteam heeft het rode deel (zie foto) nu onderzocht. Ze verplaatsen richting het groene. Ook 2 lampen worden verplaatst.
[ afbeelding ]
ze zoeken nu in de vijver gewoon naar meer sporen van de vrouwquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:53 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wat een spannende thriller Klaas
Zal vast gebeuren. Zo gaat het over het algemeen overal in een leerproces.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:54 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ik heb deze tijd op het forum als nuttig ervaren. Wat ik me afvraag..als eens alles is opgelost en alles wat men zoekt is binnen, gaat men dan zo'n hele opsporingsproces nog eens een keer langs? Dus, gaat men checken of de zendmastentheorie ook echt klopt met potitiebepaling etc,..kijken zij ook, waar had het anders gekund? Oprechte vraag
Onderzoek aan de vijver moeten ze vanavond/vannacht nog kunnen afronden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Het dregteam heeft het rode deel (zie foto) nu onderzocht. Ze verplaatsen richting het groene. Ook 2 lampen worden verplaatst.
[ afbeelding ]twitter:KoenLaureij twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:54:14Het dregteam heeft het rode deel (zie foto) nu onderzocht. Ze verplaatsen richting het groene. Ook 2 lampen worden... https://t.co/YjsxyKWf2v reageer retweet
Voorschoten toevallig? Is er weer een actief de laatste tijd..quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:51 schreef SeLang het volgende:
Mijn zus is ook een keer in het donker van haar fiets getrokken op een donker stukje (bij Leiden) door een aanrander. Die heeft ze gelukkig van zich af weten te vechten. Scary shit. Ze is om die reden verhuisd.
Het is ondertussen al duidelijk dat de dader die Savannah heeft vermoord, (de verdachte dus), het heeft gedaan. Hoe kan haar telefoon bij een jongen in Brabant belanden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ze zoeken nu in de vijver gewoon naar meer sporen van de vrouw
als haar fiets erin is gepleurd dan zouden er ook nog is tastbaar bewijs kunnen liggen
zoals haar mobieltje
die vloog ook ineens uit
deze zaak doet me heel erg denken aan die moord op dat meisje eerder dit jaar
die jongen heeft nog steeds niet bekend.....
fiets....mobieltje.....provindie ...utrecht .moord
komt me allemaal bekend voor
dalijk is het dezelfde dader
Als je alle punten verspreid over je zinnen, in plaats van achter elkaar, wordt het beter leesbaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
als haar fiets erin is gepleurd dan zouden er ook nog is tastbaar bewijs kunnen liggen
zoals haar mobieltje
die vloog ook ineens uit
50/50. Of ze leeft of niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:57 schreef viceversa het volgende:
[..]
Die kans is na bijna een week vermist vrij groot.
Hoe snel gaat leegpompen..? Nee, zal wel niet kunnen dan neem je bewijssporen weg, kleine deeltjes denk ik..quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KoenLaureij twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:54:14Het dregteam heeft het rode deel (zie foto) nu onderzocht. Ze verplaatsen richting het groene. Ook 2 lampen worden... https://t.co/YjsxyKWf2v reageer retweet
die telefoon van savanah is nooit gevonden manquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:57 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Het is ondertussen al duidelijk dat de dader die Savannah heeft vermoord, (de verdachte dus), het heeft gedaan. Hoe kan haar telefoon bij een jongen in Brabant belanden.
Mee eens. Een lichaam is echt moeilijk te verplaatsen, vooral over zo'n afstand en via die kant.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Robin_fok het volgende:
Ik heb zojuist even gekeken op Google Maps/streetview, en om van de plaats waar de kleren lagen te lopen naar het meer van de fiets is toch enkele honderden meters. Verder is het haast onmogelijk hier te komen zonder dat je bij mensen in de tuin loopt, of via de grote buitenweg gaat. Lijkt me heel onlogisch dat als het voorval zich bij de locatie van de kleren heeft afgespeelt, het eventuele lichaam ook in het water is gedropt. Dit zou met veel moeite en risico dan moeten zijn gedaan. Ik denk dat de fiets pas naderhand hier naartoe is gebracht en Anne zelf ergens anders ligt (of is meegenomen, die mogelijkheid blijft bestaan). Hopelijk snel meer antwoorden.
Dezelfde dader? Die nu dus vast zit? Heb je over deze brainfart nagedacht?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zoals haar mobieltje
die vloog ook ineens uit
Die lui van het AZC zijn doorgaans best gespierd.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:58 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Mee eens. Een lichaam is echt moeilijk te verplaatsen, vooral over zo'n afstand en via die kant.
De enige manier die ik zie, na zoveel dagen geen enkel signaal van haar vernomen te hebben, is dat ze ergens vastgehouden wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:57 schreef viceversa het volgende:
[..]
Die kans is na bijna een week vermist vrij groot.
Dan was ik effe in de war.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
die telefoon van savanah is nooit gevonden man
En als er weer eens file op de A28 staat, want prima alternatieve route tussen Amersfoort en Utrecht, sterker nog: het was de route tussen Amersfoort en Utrecht toen de A28 nog niet doorgetrokken was tot Utrecht.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Weg is totaal niet druk. Alleen als de dorpen leeglopen om naar het werk te gaan.
Misschien is ze haar kleding deels verloren omdat ze probeerde te vluchten?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Robin_fok het volgende:
Ik heb zojuist even gekeken op Google Maps/streetview, en om van de plaats waar de kleren lagen te lopen naar het meer van de fiets is toch enkele honderden meters. Verder is het haast onmogelijk hier te komen zonder dat je bij mensen in de tuin loopt, of via de grote buitenweg gaat. Lijkt me heel onlogisch dat als het voorval zich bij de locatie van de kleren heeft afgespeelt, het eventuele lichaam ook in het water is gedropt. Dit zou met veel moeite en risico dan moeten zijn gedaan. Ik denk dat de fiets pas naderhand hier naartoe is gebracht en Anne zelf ergens anders ligt (of is meegenomen, die mogelijkheid blijft bestaan). Hopelijk snel meer antwoorden.
er is helemaal geen bewijs nog dat die goser het gedaan heeftquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:59 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dezelfde dader? Die nu dus vast zit? Heb je over deze brainfart nagedacht?
Goede analyse. Alleen is de locatie rondom kleding al uitgebreidt onderzocht. Dat is het interessante.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Robin_fok het volgende:
Precies. Ik ga eigenlijk steeds meer denken dat ze best ergens vast zou kunnen zitten. Zeker omdat bij de plek van de kleren er niks is gevonden. De dader(s) heeft/hebben haar denk ik niet van die plek honderden meters verplaatst naar de vijver. Daar is alleen achteraf de fiets heengebracht waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:00 schreef EternalNow het volgende:
[..]
De enige manier die ik zie, na zoveel dagen geen enkel signaal van haar vernomen te hebben, is dat ze ergens vastgehouden wordt.
Die heeft geen bekentenis afgelegd dus hij heeft het niet gedaan. BNW logica.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:59 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dezelfde dader? Die nu dus vast zit? Heb je over deze brainfart nagedacht?
je bedoelt prinsesje met knikkers?" Ja dat had betrekking op artikel van iemand op dit forum. Wat was er anders raar aan?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Zal vast gebeuren. Zo gaat het over het algemeen overal in een leerproces.
Je beroep i.c.m je leeftijd en geslacht maakt je overigens een vrij bijzonder profiel. Rare gedachtegang om zoiets in te vullen.
Dan kan het juist op die sluiproutes best druk zijn toch?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als er weer eens file op de A28 staat, want prima alternatieve route tussen Amersfoort en Utrecht, sterker nog: het was de route tussen Amersfoort en Utrecht toen de A28 nog niet doorgetrokken was tot Utrecht.
Ik rij daar eigenlijk nooit op een rustige of nagenoeg verlaten weg.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:01 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Precies. Ik ga eigenlijk steeds meer denken dat ze best ergens vast zou kunnen zitten. Zeker omdat bij de plek van de kleren er niks is gevonden. De dader(s) heeft/hebben haar denk ik niet van die plek honderden meters verplaatst naar de vijver. Daar is alleen achteraf de fiets heengebracht waarschijnlijk.
Weet iemand hier meer over?twitter:Jimmy71682086 twitterde op donderdag 05-10-2017 om 21:58:19@PolitieUtrecht Ik kan me herinneren dat hier een bunker op een heuveltje staat/stond. Is daar al gekeken?… https://t.co/Zml3xJh4Go reageer retweet
Maar dan zou ze nog honderden meters moeten hebben gerend, nogmaals over de buitenweg of tussen tuinen door. Dat zou nooit onopgemerkt zijn gebleven of dan had ze niet gekozen om door te rennen naar het park.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Misschien is ze haar kleding deels verloren omdat ze probeerde te vluchten?
Zou kunnen met bijvoorbeeld een jas.
Of de Zodiac killer.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Dit zou de tip zijn volgens de vermoedelijke Twitter Troll:
DBCD ABXK SHXD ABXK TGGX YTUXK
(Vanavond voor het eerst cryptographie gedaan en dit is erg lastig, dit lijkt geen rot8?).
De "troll" kopieert Theodore Kaczynski, lijkt het wel.
Niet onrealistisch. Kampush zat jaren in een kelder vast.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:03 schreef EternalNow het volgende:
Ik hoop op een of andere manier dat dit toch een soort goede afloop kan hebben. Hopen op de hele kleine kans dat ze is meegenomen door iemand die, hoewel gek genoeg om een vrouw te ontvoeren, meer kickt op het hele idee dat hem gelukt is en de media aandacht en het een spel vindt om te kijken of ze hem kunnen opsporen. Haar vervolgens ongedeerd gevonden laten worden.
Echt een onrealistisch droombeeld, maar je moet wat.
Precies. Daarom moet er nog steeds zeker rekening mee worden gehouden met een ontvoering, of ligt ze ergens verderop bij de kleren waar de politie niet gekeken heeft in de struiken of begraven.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:01 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Goede analyse. Alleen is de locatie rondom kleding al uitgebreidt onderzocht. Dat is het interessante.
Klopt. Hoewel ze zeer waarschijnlijk niets met elkaar te maken hebben blijft het opmerkelijk 4 van de meest verbijsterende moord-/vermissingszaken van de laatste jaren in zo'n relatief klein gebied hebben plaatsgevonden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:45 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik denk dat het lijk niet ver van het plaats delict ligt. En dat lijkt dus niet de locatie te zijn waar de jas en fiets zijn gevonden. Daar is uitgebreid gezocht.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:01 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Precies. Ik ga eigenlijk steeds meer denken dat ze best ergens vast zou kunnen zitten. Zeker omdat bij de plek van de kleren er niks is gevonden. De dader(s) heeft/hebben haar denk ik niet van die plek honderden meters verplaatst naar de vijver. Daar is alleen achteraf de fiets heengebracht waarschijnlijk.
Zij konden hun lol op in deze tijd. Als er een copycat rondloopt in NL zou mij het niets verbazen als hij via twitter te werk gaat, maar ik ga er vooralsnog van uit dat het een troll is.quote:
wat bedoel je manquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Die heeft geen bekentenis afgelegd dus hij heeft het niet gedaan. BNW logica.
Je oppas avonturen. Anyway, back on topic again.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef zoekoog het volgende:
[..]
je bedoelt prinsesje met knikkers?" Ja dat had betrekking op artikel van iemand op dit forum. Wat was er anders raar aan?
rot7quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Dit zou de tip zijn volgens de vermoedelijke Twitter Troll:
DBCD ABXK SHXD ABXK TGGX YTUXK
(Vanavond voor het eerst cryptographie gedaan en dit is erg lastig, dit lijkt geen rot8?).
De "troll" kopieert Theodore Kaczynski, lijkt het wel.
Ja, meestal wel, ik rij daar echt nooit op een lege of bijna lege weg, ongeacht het tijdstip.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan kan het juist op die sluiproutes best druk zijn toch?
Mensen mijden files als de pest. Helemaal dicht bij een stad.
Dat had ik ook al geconcludeerd om dezelfde reden, behalve dat ik eerder denk dat Anne toch in de buurt moet zijn van waar die kleren zijn gevonden en dat de dader de fiets heeft gebruikt voor het eerste stukje van zijn vlucht naar het oosten en hem daarna in de vijver heeft gegooid. De route van Anne heeft waarschijnlijk een stukje ten westen van die vijver gelopen. Zou Anne anders op eigen kracht naar die vijver zijn gekomen? Dat is de verkeerde kant op. En honderden meters slepen met een lichaam door een gebied met redelijk veel huizen en mensen? Dat zie ik niet zo.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Robin_fok het volgende:
Dit is hier niet het topic voor.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat bedoel je man
als die goser blijft ontkennen kan het toch weles zo zijn dat hij niet liegt
ik vond het al een vreemde gang van zaken dat zo een ventje helemaal met de trein afreist naar savanah en haar dan om zeep helpt
lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk
de politie wilde gewoon een dader hebben
misschien hebben ze gelijk maar misschien ook niet
die zwarte auto die diverse vrouwen lastig gevallen heeft hebben we nooit meer iets van gehoord
ik ben beschermend en bewakend, dat vinden de juffen prettig en de kinderen en de oudersquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Je oppas avonturen. Anyway, back on topic again.
Als er een lijk was zou ik dat ook verwachten. Maar ik denk toch echt dit dit bij de jas zou moeten zijn geweest dan. Die is met een worsteling waarschijnlijk vrijgekomen, maar heeft ze daarna dan nog een heel stuk afgelegd voor de dader haar toch te pakken kreeg, en zonder sporen achter te laten? Blijft goed kunnen dat ze gewoon is meegenomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Ik denk dat het lijk niet ver van het plaats delict ligt. En dat lijkt dus niet de locatie te zijn waar de jas en fiets zijn gevonden. Daar is uitgebreid gezocht.
Anne is 1.70m en op de foto's ziet ze er niet mager uit.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die lui van het AZC zijn doorgaans best gespierd.
Van een vrouw van 25 naar een man van 62..... Het is wel even een switch.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:07 schreef Chai het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670798/
Zou het dezelfde dader zijn?
Misschien is het wel de dader.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:07 schreef Chai het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670798/
Zou het dezelfde dader zijn?
twitter:KoenLaureij twitterde op donderdag 05-10-2017 om 22:07:26Het dregteam gepauzeerd. Twee speurhonden gaan in de tussentijd rechts en links rond de vijver. #annefaber reageer retweet
Dit gaat naar mijn idee meer van speculatie naar conspiracy. Niet echt de kant die we op willen gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat bedoel je man
als die goser blijft ontkennen kan het toch weles zo zijn dat hij niet liegt
ik vond het al een vreemde gang van zaken dat zo een ventje helemaal met de trein afreist naar savanah en haar dan om zeep helpt
lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk
de politie wilde gewoon een dader hebben
misschien hebben ze gelijk maar misschien ook niet
die zwarte auto die diverse vrouwen lastig gevallen heeft hebben we nooit meer iets van gehoord
nee ik probeer alleen maar een connectie te leggen dat het misschien weles dezelfde dader zou kunnen zijn omdat er veel opvallende gelijkenissen zijn zoals de fiets, provincie, mobieltje dat uitvliegt....quote:
Het kan wel dat het niet opgemerkt is. Niet iedereen is vroeg thuis van het werken of ze zitten op dat moment net aan tafel te eten. Dan let je niet op wat er buiten gebeurd. En als het bosrijk gebied is of villawijk ( ik heb geen idee verder hoe het daar in die omgeving er precies uitziet) heb je juist door de natuur ook minder in de gaten.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Maar dan zou ze nog honderden meters moeten hebben gerend, nogmaals over de buitenweg of tussen tuinen door. Dat zou nooit onopgemerkt zijn gebleven of dan had ze niet gekozen om door te rennen naar het park.
Zonder meteen conclusies te trekken, dit zou best eens de dader kunnen zijn. Gisteren is de kleding gevonden. Misschien werd het hem al te heet onder de voeten. Dit is letterlijk enkele kilometers verwijdert van Huis Ter Heide.quote:
Jullie hebben het maar druk met dit topic.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:08 schreef Straatcommando. het volgende:
We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, aub dank je wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |