abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179628713
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:10 schreef Redefine het volgende:
Even het topic kicken, want Krakau verdient het om weer even onder aandacht gebracht te worden. Als ik veel andere plekken heb gehad, wil ik er absoluut nog een keer naar terug. En voor de mensen die twijfelen om het te combineren met een bezoekje aan Warschau, gewoon doen. Ook dat is een leuke stad (niet zo tof als Krakau, maar dat is ook lastig).
Polen heeft sowieso veel leuke steden, Gdansk, Poznan, Wroclaw, Krakau, Warschau en goed combineerbaar door goede treinverbindingen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:22:13 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179628755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Polen heeft sowieso veel leuke steden, Gdansk, Poznan, Wroclaw, Krakau, Warschau en goed combineerbaar door goede treinverbindingen.
Gdansk lijkt mij ook mooi. Wroclaw heb ik nog over gedacht om daar een combi mee te maken, maar dat kwam toch net te onhandig uit.

Maar wie weet een andere keer, qua prijs is het in ieder geval goed te doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179628787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:22 schreef Redefine het volgende:

[..]

Gdansk lijkt mij ook mooi. Wroclaw heb ik nog over gedacht om daar een combi mee te maken, maar dat kwam toch net te onhandig uit.

Gdansk vooral in de zomer (samen met Sopot/Hel). Wroclaw kun je in de combi doen met Poznan.
pi_179628809
En Krakau eigenlijk voor een weekje doen in combinatie met een paar dagen Zakopane. :@
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:24:39 #105
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179628810
Keek laatst nog de aflevering over Krakau van Oplichters in het Buitenland terug, puur voor de plaatjes (het programma zelf vind ik niet veel aan). Zelf ben ik ook een keer aangesproken door een vrouw die vroeg of ik 'Live Girls' wilde zien, daar vriendelijk voor bedankt. Die dacht, goh een toerist alleen, die moeten we hebben.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:27:07 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179628878
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:24 schreef MCH het volgende:
En Krakau eigenlijk voor een weekje doen in combinatie met een paar dagen Zakopane. :@
Zakopane lijkt mij ook mooi. Al kom ik wel al genoeg in de bergen, dus is het niet direct mijn eerste keus (gezien de vele andere leuke plekken in het land). :)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:28:01 #107
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179628895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Gdansk vooral in de zomer (samen met Sopot/Hel). Wroclaw kun je in de combi doen met Poznan.
Een havenstad kun je inderdaad beter in de zomer doen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 23:05:45 #108
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_179629790
quote:

[..]

Gdansk is prachtig, ik was er toen het sneeuwde (in maart). O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 23:10:48 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179629921
quote:

[..]

Gdánsk is fantastisch O+ vorig jaar een weekend geweest en vond het echt heel tof. Gecombineerd met een dagje Sopot, ook leuk om heen te gaan. Alleen wel enorm druk in de zomer :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 5 juni 2018 @ 23:25:17 #110
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179630275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:05 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Gdansk is prachtig, ik was er toen het sneeuwde (in maart). O+
Met sneeuw zal het ook wel mooie plaatjes geven ja.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 23:27:16 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179630313
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gdánsk is fantastisch O+ vorig jaar een weekend geweest en vond het echt heel tof. Gecombineerd met een dagje Sopot, ook leuk om heen te gaan. Alleen wel enorm druk in de zomer :o
Is vooral ook populair bij studenten, waardoor de zomer wel extra druk zal zijn. De stad sowieso nog wel op mijn lijst. Maar eerst nog andere landen aan de beurt.
pi_179631841
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:24 schreef Redefine het volgende:
Keek laatst nog de aflevering over Krakau van Oplichters in het Buitenland terug, puur voor de plaatjes (het programma zelf vind ik niet veel aan). Zelf ben ik ook een keer aangesproken door een vrouw die vroeg of ik 'Live Girls' wilde zien, daar vriendelijk voor bedankt. Die dacht, goh een toerist alleen, die moeten we hebben.
Zijn dat die vrouwen die je aanspreken, die met een paraplu rondlopen ? Werd je inderdaad een beetje moe van :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_179631905
quote:

[..]

Lublin is ook de moeite waard, vooral als je het ook nog met Zamosc combineert.
  woensdag 6 juni 2018 @ 07:03:57 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179632017
Het lijkt mij juist interessant om Krakau te gebruiken als begin- en eindpunt van een rondreis door West-Galicië. Over de steden daar hoor je zelden iets, zoals Tarnow, Krosno en Nowy Sacs en ook niet over het natuurschoon op de noordhellingen van de Karpaten, op Zakopane na.

quote:

[..]

Ja, want als mensen Amsterdam willen bezoeken kun je dat wegens goede treinverbindingen ook goed combineren met Parijs Hannover en Keulen?
Beter combineer je met Slowakije, gewoon met de bus naar Stare Smokovec (vanuit de toeristenoorden in de Slowaakse Tatra worden dagexcursies naar Krakau aangeboden).

[ Bericht 11% gewijzigd door Lunatiek op 06-06-2018 07:13:34 ]
pi_179632226
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 07:03 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt mij juist interessant om Krakau te gebruiken als begin- en eindpunt van een rondreis door West-Galicië. Over de steden daar hoor je zelden iets, zoals Tarnow, Krosno en Nowy Sacs en ook niet over het natuurschoon op de noordhellingen van de Karpaten, op Zakopane na.

[..]

Ja, want als mensen Amsterdam willen bezoeken kun je dat wegens goede treinverbindingen ook goed combineren met Parijs Hannover en Keulen?
Beter combineer je met Slowakije, gewoon met de bus naar Stare Smokovec (vanuit de toeristenoorden in de Slowaakse Tatra worden dagexcursies naar Krakau aangeboden).
Man man man, kan toch zijn dat niet iedereen op de hoogte is van het goede Poolse treinnet. Betaal je ook nog eens een stuk minder voor dan Amsterdam - Parijs.
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:06:07 #116
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179632324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 06:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zijn dat die vrouwen die je aanspreken, die met een paraplu rondlopen ? Werd je inderdaad een beetje moe van :).
Nee geen paraplu. Ik bedoel meer dat dit waarschijnlijk zo'n scam was. Werd gelukkig maar één keer aangesproken.
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:11:20 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179632364
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 07:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Man man man, kan toch zijn dat niet iedereen op de hoogte is van het goede Poolse treinnet. Betaal je ook nog eens een stuk minder voor dan Amsterdam - Parijs.
Kennelijk is ook niet iedereen ervan op de hoogte dat er in Polen totaal verschillende culturen zijn. Natuurlijk kun je vanuit Krakau vrij makkelijk in willekeurig welke andere stad komen, maar dat noem ik niet "combineren met". Dat is meer van "als je daar dan toch een paar dagen bent (in Krakau), pik dan ook even dit mee vanuit die standplaats, zelfde cultuur, net even andees". Zakopane en de Tatra, of Auschwitz. Dan krijg je een soort doitgaand verhaal van de streek te zien.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:02:52 #118
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179643921
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 08:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kennelijk is ook niet iedereen ervan op de hoogte dat er in Polen totaal verschillende culturen zijn. Natuurlijk kun je vanuit Krakau vrij makkelijk in willekeurig welke andere stad komen, maar dat noem ik niet "combineren met". Dat is meer van "als je daar dan toch een paar dagen bent (in Krakau), pik dan ook even dit mee vanuit die standplaats, zelfde cultuur, net even andees". Zakopane en de Tatra, of Auschwitz. Dan krijg je een soort doitgaand verhaal van de streek te zien.
Ik snap echt niet waarom je zo gepikeerd reageert en waarom je suggereert dat er hier geroepen wordt dat heel Polen cultureel hetzelfde is. Het is vrij logisch dat als je ergens naartoe reist dat je kijkt naar combinaties met locaties die daar in de buurt zijn. Dat noemen ze nou een vakantiereis maken. Anders moet je namelijk nog een tweede keer ernaartoe gaan en dat doe je minder snel dan een uitgebreidere reis maken.

Als je nou aangeeft dat met de reistijd men niet te licht erover moet denken en er meer tijd en afstand zit tussen al die locaties, dan zou je een punt hebben. Maar nu niet, omdat je zelf iets suggereert wat mensen denken, wat helemaal niet van toepassing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')