Ja natuurlijk vallen die dingen nu op, games worden steeds beter. Overigens vond ik dat de leukste shines.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 16:01 schreef Noppie2000 het volgende:
Yup, als kind kon ik de game ook meer waarderen dan nu. Recentelijk opnieuw gespeeld, toen vielen me die dingen enorm op. Physics waren één ding, maar veel shines waren gewoon stom. Panchinko noem je al, maar die zandvogel, het opruimen van een strand, de achtbaan en het schommelship, de onderwater boss battle. Teveel shines waren een 'taak' om te doen in plaats van gewoon lol.
Ik snap je punt niet echt, maar oké. Galaxy pretendeert nergens een openworld game te zijn en is inderdaad lineair. Je gaat van planeet naar planeet, net zoals je in 3D World van sectie naar sectie gaat. Ondanks ik genoten heb van 3D World vond ik het wel de minste Mario omdat ik het nergens creatief of verrassend vind worden. Die kersen waarmee je jezelf verdubbelde waren wel cool. Kattenthema = .quote:Voor mij was bij Galaxy lineariteit een minpunt, omdat het in mijn ervaring de levels beperkte. Telkens een deel van een level dat openging wanneer je een objective koos, in plaats van open zoals in 64. Sunshine begon hier ook al mee, maar bij Galaxy vond ik het nog een stapje verder gaan.
3D World is linear, maar daar zit het echt in de stijl verwerkt. Een 2D Mario vertaald naar 3D Verder heb ik genoten van Galaxy hoor, verdient zeker zijn lof, maar wat dat betreft snap ik de kritieken en snap ik waarom mensen iets hebben van, 100% lukte niet (zelf wel gedaan, deel 2 uiteindelijk ook).
Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D Worldquote:Op donderdag 12 oktober 2017 18:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Galaxy pretendeert nergens een openworld game te zijn en is inderdaad lineair.
Daar kan ik het onmogelijk mee eens zijn Maar let's agree to disagreequote:omdat ik het nergens creatief of verrassend vind worden
3d world was zo slechtquote:Op donderdag 12 oktober 2017 18:53 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D World
[..]
Daar kan ik het onmogelijk mee eens zijn Maar let's agree to disagree
Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 18:53 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D World
Dat plaatje lieten ze inderdaad dit jaar, 10 jaar na release van Galaxy, eens een keer zien. Hiervoor was er 10 jaar discussie over de ware aard van Galaxy, opvolger van N64/Sunshine of niet etc. etc., mensen die fel beweerden dat het net zo open was als de eerste twee.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:27 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.
[ afbeelding ]
Je hebt het gewoon niet zo goed begrepen denk ik.
Ik blijf moeite hebben met die afbeelding. Odyssey is natuurlijk een direct vervolg op 64 en Sunshine, maar ik zie 3D Land en 3D World niet als een voortzetting van de Galaxy-games. Andere camera-opstelling, andere besturing en vrij veel gameplay-elementen die compleet anders zijn. Begrijp niet helemaal waarom Nintendo de Mario-serie op deze manier indeelt.quote:
Ik was geen liefhebber van Hyrule Warriors, dus nee. Wacht wel op de echte FE volgend jaar.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:00 schreef Noppie2000 het volgende:
Hier iemand nog van plan Fire Emblem Warriors aan te schaffen?
heb hem. Vind hem erg leuk... heerlijk een potje voetballen in de trein. Ik speel hem in mijn eentje, dus geen idee wat er wegvaltquote:Op woensdag 11 oktober 2017 10:54 schreef CrushNdie het volgende:
Iemand hier FIFA ook op de Switch? Zit toch te twijfelen om deze aan te schaffen.
Heb ook een xbox one maar koop hem liever voor de Switch handheld
Ik ben voornamelijk wel benieuwd welke functionaliteit er wegvalt als je beide met een joy-con speelt.
Galaxy en 3D land/world zijn lineaire 3D platformers. Echt, ik snap niet waarom dat zo moeilijk te herkennen is, maar het zal wel aan mij liggen. Dat je een vrije camera hebt betekent niet dat je je in een openworld game bevindt.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:26 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ik blijf moeite hebben met die afbeelding. Odyssey is natuurlijk een direct vervolg op 64 en Sunshine, maar ik zie 3D Land en 3D World niet als een voortzetting van de Galaxy-games. Andere camera-opstelling, andere besturing en vrij veel gameplay-elementen die compleet anders zijn. Begrijp niet helemaal waarom Nintendo de Mario-serie op deze manier indeelt.
[..]
Ik was geen liefhebber van Hyrule Warriors, dus nee. Wacht wel op de echte FE volgend jaar.
TB staat hoog op mijn lijstje. Ben bijna klaar met Golf Story (leuke game!), daarna misschien Thumbleweeb aanschaffenquote:Op donderdag 12 oktober 2017 22:28 schreef AMDB het volgende:
Gister trouwens Thimbleweed Park uitgespeeld. Grappige en goede game. Ongeveer 15 uur ingestoken. Voor zulke games is de Switch echt ideaal. Geen verrassing dat veel Indie developers voor de Switch willen ontwikkelen. Voor mij werkt dit in handheld mode 100x beter dan op TV.
Nu twijfel of ik me aan Stardew Valley ga wagen...
Heb je Galaxy en 3D World wel eens achter elkaar gespeeld? Voelt totaal anders aan. Terwijl de transformatie van 64 naar Sunshine of bijvoorbeeld Mario 3 naar World heel natuurlijk is.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 21:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Galaxy en 3D land/world zijn lineaire 3D platformers. Echt, ik snap niet waarom dat zo moeilijk te herkennen is, maar het zal wel aan mij liggen.
Ik bedoel, het klopt dat Galaxy geen open world game is, dus wat dat betreft kun je de distinctie maken, maar ik ben het totaal niet eens met deze categorisatie, en ik denk dat degene die het gemaakt heeft bij Nintendo behoorlijk de plank misgeslagen heeft.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:27 schreef Bananenpap het volgende:
Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.
[ afbeelding ]
Je hebt het gewoon niet zo goed begrepen denk ik.
Ik kon niet wennen aan de controls van 3d world.quote:
Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:07 schreef Gutanoth het volgende:
Ik vraag me af of Odyssey genoeg op voorraad zal zijn, ik ga namelijk niet pre-orderen
Topquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.
Ik wel maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.
Ik wil anderen de kans geven mij een kerstcadeau te gevenquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:16 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik wel maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.
Waarom willen mensen eigenlijk geen pre-order plaatsen? Online binnen 2 minuten klaar zonder aanbetaling of wat dan ook.
Omdat ik op vrijdag gelijk 's ochtends langs de winkel kan om te spelen ipv tot 15:00 te moeten wachten voor de brievenbus.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:16 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik wel maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.
Waarom willen mensen eigenlijk geen pre-order plaatsen? Online binnen 2 minuten klaar zonder aanbetaling of wat dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |