abonnement Unibet Coolblue
pi_174378399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:01 schreef Noppie2000 het volgende:
Yup, als kind kon ik de game ook meer waarderen dan nu. Recentelijk opnieuw gespeeld, toen vielen me die dingen enorm op. Physics waren één ding, maar veel shines waren gewoon stom. Panchinko noem je al, maar die zandvogel, het opruimen van een strand, de achtbaan en het schommelship, de onderwater boss battle. Teveel shines waren een 'taak' om te doen in plaats van gewoon lol.
Ja natuurlijk vallen die dingen nu op, games worden steeds beter. Overigens vond ik dat de leukste shines. :')

quote:
Voor mij was bij Galaxy lineariteit een minpunt, omdat het in mijn ervaring de levels beperkte. Telkens een deel van een level dat openging wanneer je een objective koos, in plaats van open zoals in 64. Sunshine begon hier ook al mee, maar bij Galaxy vond ik het nog een stapje verder gaan.

3D World is linear, maar daar zit het echt in de stijl verwerkt. Een 2D Mario vertaald naar 3D :) Verder heb ik genoten van Galaxy hoor, verdient zeker zijn lof, maar wat dat betreft snap ik de kritieken en snap ik waarom mensen iets hebben van, 100% lukte niet :P (zelf wel gedaan, deel 2 uiteindelijk ook).
Ik snap je punt niet echt, maar oké. Galaxy pretendeert nergens een openworld game te zijn en is inderdaad lineair. Je gaat van planeet naar planeet, net zoals je in 3D World van sectie naar sectie gaat. Ondanks ik genoten heb van 3D World vond ik het wel de minste Mario omdat ik het nergens creatief of verrassend vind worden. Die kersen waarmee je jezelf verdubbelde waren wel cool. Kattenthema = :') .
  Redactie Games donderdag 12 oktober 2017 @ 18:53:01 #102
181272 crew  Noppie2000
pi_174379503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 18:09 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Galaxy pretendeert nergens een openworld game te zijn en is inderdaad lineair.
Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D World _O_
quote:
omdat ik het nergens creatief of verrassend vind worden
Daar kan ik het onmogelijk mee eens zijn :P Maar let's agree to disagree :+
pi_174379817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 18:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D World _O_

[..]

Daar kan ik het onmogelijk mee eens zijn :P Maar let's agree to disagree :+
3d world was zo slecht
  Redactie Games donderdag 12 oktober 2017 @ 19:09:11 #104
181272 crew  Noppie2000
pi_174379882
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

3d world was zo slecht
Goede toevoeging, well done ^O^
pi_174380320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 18:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Integendeel, daarvoor deelt het teveel kenmerken met 64/Sunshine. Een Hub waarin je je level kiest, objective based, meerdere objectives per level, 360 graden movement en meer mogelijkheden van Mario, je verzamelt sterren. Dat zijn kenmerken van 3D open Mario-games, maar door de lineaire aard is daar een mismatch. In 3D World juist niet, de opzet is hetzelfde als Mario: ren van A naar B en raak de vlag aan. Daar voelt het een stuk natuurlijker, uiteraard voor mij dan. Leveldesign is ook overheerlijk in 3D World _O_
Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.



Je hebt het gewoon niet zo goed begrepen denk ik. :+
  Redactie Games donderdag 12 oktober 2017 @ 19:35:51 #106
181272 crew  Noppie2000
pi_174380533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.

[ afbeelding ]

Je hebt het gewoon niet zo goed begrepen denk ik. :+
Dat plaatje lieten ze inderdaad dit jaar, 10 jaar na release van Galaxy, eens een keer zien. Hiervoor was er 10 jaar discussie over de ware aard van Galaxy, opvolger van N64/Sunshine of niet etc. etc., mensen die fel beweerden dat het net zo open was als de eerste twee.

Beetje lullige opmerking dat 'niet zo goed begrepen' als ik gewoon uitleg hoe ik het ervaar, zeker nadat ik al aangeef dat het misschien beter is om elkaars mening te respecteren en verder te gaan. Weten we dat ook weer :)
  donderdag 12 oktober 2017 @ 19:54:06 #107
192683 AMDB
Visionair.
pi_174381032
Voor mij gaat Odyssey de eerste Mario-game sinds 64 (vooral op een handheld gespeeld, weet niet meer welke, volgens mij de eerste 3DS) worden die ik weer actief ga spelen. Sunshine weleens een keer aangeraakt maar nooit veel gespeeld.

Kan niet wachten _O_ Open world Mario _O_
  Redactie Games donderdag 12 oktober 2017 @ 20:00:29 #108
181272 crew  Noppie2000
pi_174381228
Hier iemand nog van plan Fire Emblem Warriors aan te schaffen? O+
pi_174381976
quote:
Ik blijf moeite hebben met die afbeelding. Odyssey is natuurlijk een direct vervolg op 64 en Sunshine, maar ik zie 3D Land en 3D World niet als een voortzetting van de Galaxy-games. Andere camera-opstelling, andere besturing en vrij veel gameplay-elementen die compleet anders zijn. Begrijp niet helemaal waarom Nintendo de Mario-serie op deze manier indeelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:00 schreef Noppie2000 het volgende:
Hier iemand nog van plan Fire Emblem Warriors aan te schaffen? O+
Ik was geen liefhebber van Hyrule Warriors, dus nee. Wacht wel op de echte FE volgend jaar.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_174382059
Wat heb ik er zin aan de nieuwe Mario. Zit er aan te denken een snipperdag voor op te nemen..
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_174383647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:54 schreef CrushNdie het volgende:
Iemand hier FIFA ook op de Switch? Zit toch te twijfelen om deze aan te schaffen.
Heb ook een xbox one maar koop hem liever voor de Switch :) handheld :D
Ik ben voornamelijk wel benieuwd welke functionaliteit er wegvalt als je beide met een joy-con speelt.
heb hem. Vind hem erg leuk... heerlijk een potje voetballen in de trein. Ik speel hem in mijn eentje, dus geen idee wat er wegvalt
pi_174384723
quote:
5s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:26 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ik blijf moeite hebben met die afbeelding. Odyssey is natuurlijk een direct vervolg op 64 en Sunshine, maar ik zie 3D Land en 3D World niet als een voortzetting van de Galaxy-games. Andere camera-opstelling, andere besturing en vrij veel gameplay-elementen die compleet anders zijn. Begrijp niet helemaal waarom Nintendo de Mario-serie op deze manier indeelt.

[..]

Ik was geen liefhebber van Hyrule Warriors, dus nee. Wacht wel op de echte FE volgend jaar.
Galaxy en 3D land/world zijn lineaire 3D platformers. Echt, ik snap niet waarom dat zo moeilijk te herkennen is, maar het zal wel aan mij liggen. :') Dat je een vrije camera hebt betekent niet dat je je in een openworld game bevindt.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 22:28:03 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_174386844
Gister trouwens Thimbleweed Park uitgespeeld. Grappige en goede game. Ongeveer 15 uur ingestoken. Voor zulke games is de Switch echt ideaal. Geen verrassing dat veel Indie developers voor de Switch willen ontwikkelen. Voor mij werkt dit in handheld mode 100x beter dan op TV.

Nu twijfel of ik me aan Stardew Valley ga wagen...
  Redactie Games donderdag 12 oktober 2017 @ 22:32:16 #114
181272 crew  Noppie2000
pi_174386992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:28 schreef AMDB het volgende:
Gister trouwens Thimbleweed Park uitgespeeld. Grappige en goede game. Ongeveer 15 uur ingestoken. Voor zulke games is de Switch echt ideaal. Geen verrassing dat veel Indie developers voor de Switch willen ontwikkelen. Voor mij werkt dit in handheld mode 100x beter dan op TV.

Nu twijfel of ik me aan Stardew Valley ga wagen...
TB staat hoog op mijn lijstje. Ben bijna klaar met Golf Story (leuke game!), daarna misschien Thumbleweeb aanschaffen :)
pi_174388434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Galaxy en 3D land/world zijn lineaire 3D platformers. Echt, ik snap niet waarom dat zo moeilijk te herkennen is, maar het zal wel aan mij liggen. :')
Heb je Galaxy en 3D World wel eens achter elkaar gespeeld? Voelt totaal anders aan. Terwijl de transformatie van 64 naar Sunshine of bijvoorbeeld Mario 3 naar World heel natuurlijk is.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:32:27 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174388501
Galaxy past eigenlijk niet in het rijtje, letterlijk out of this world zo bijzonder.

3D World is een 3D omzetting van de 2D games. Sunshine en 64 zijn hub-games. Daar past Odyssey inderdaad wel achter denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:40:52 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_174388603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:27 schreef Bananenpap het volgende:
Dat het kenmerken zijn maakt het nog niet tot een 3D open Mariogame. In een open mario game heb je de vrijheid om een hele wereld te verkennen zonder lineair pad, Galaxy is dat niet. Nintendo zegt zelf dat Galaxy geen openworld game is, maar een lineair avontuur. Ze lieten zelfs dit zien bij de trailer.

[ afbeelding ]

Je hebt het gewoon niet zo goed begrepen denk ik. :+
Ik bedoel, het klopt dat Galaxy geen open world game is, dus wat dat betreft kun je de distinctie maken, maar ik ben het totaal niet eens met deze categorisatie, en ik denk dat degene die het gemaakt heeft bij Nintendo behoorlijk de plank misgeslagen heeft.

In de game aesthetics (ervaringen) categorisatie van Hunicke et al. (2004) zou ik Mario Galaxy 1 groeperen bij Mario 64 als een Expression en in mindere mate Sensation type game. Dat zie je bij Mario 64 aan de manier waarop het ontworpen is: in de eerste plaats alleen Mario en een tuin, totdat het leuk aanvoelde om acrobatische bewegingen met hem te maken. De levels volgen meer als een natuurlijke extensie van de moveset, een podium om je acrobatiek op los te laten. Galaxy valt duidelijk in dit stramien met dezelfde vrije acrobatische move set. 3D World daarentegen is duidelijk een klassiekere Game-as-obstacle-course Challenge aesthetic game, ook dat zie je terug in de veel gelimiteerdere bewegingsset van Mario. Niet het bewegen van Mario zelf is wat het leuk maakt, maar de obstakels die hij tegenkomt in de level design. De levels gaan voor de expressie. De moveset is zelfs noodzakelijk teruggeschroefd, omdat de challenge uit de levels moet komen; er is minder autonomie gewenst. 3D World wordt ook ontzettend moeilijk in de extra werelden, waarentegen Galaxy 1 eigenlijk vrij makkelijk blijft. Dat is logisch, want challenge is niet een belangrijke aesthetic, en werkt zelfs tegen de self-expressie aesthetic waar het voor gaat.

Galaxy 2 valt er een beetje tussenin, Je ziet al duidelijk een veel lineairdere en meer uitdagende obstacle course design, maar het heeft nog wel een redelijk uitgebreide moveset.

Hunicke, R., LeBlanc, M., & Zubek, R. (2004, July). MDA: A formal approach to game design and game research. In Proceedings of the AAAI Workshop on Challenges in Game AI (Vol. 4, No. 1, p. 1722). (ja dat is Robin Hunicke van voormalig thatgamecompany, die was ooit onderzoeker)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174389179
Vandaag Mario Odyssey pre-ordered voor ¤39 bij Game Mania, nu rustig afwachten :)
pi_174390324
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:09 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Goede toevoeging, well done ^O^
Ik kon niet wennen aan de controls van 3d world.
Vooral dat Mario monentum moest maken voordat hij kon rennen heeft mij een hoop frustratie op.
pi_174391589
Ik vraag me af of Odyssey genoeg op voorraad zal zijn, ik ga namelijk niet pre-orderen :P
pi_174391681
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:07 schreef Gutanoth het volgende:
Ik vraag me af of Odyssey genoeg op voorraad zal zijn, ik ga namelijk niet pre-orderen :P
Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174391722
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:12 schreef Aether het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.
Top :D
  Redactie Games vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:16:50 #123
181272 crew  Noppie2000
pi_174391748
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:12 schreef Aether het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat een Nintendo 1st party titel óveral uitverkocht was.
Ik wel :P maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.

Waarom willen mensen eigenlijk geen pre-order plaatsen? Online binnen 2 minuten klaar zonder aanbetaling of wat dan ook.
pi_174391759
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:16 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ik wel :P maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.

Waarom willen mensen eigenlijk geen pre-order plaatsen? Online binnen 2 minuten klaar zonder aanbetaling of wat dan ook.
Ik wil anderen de kans geven mij een kerstcadeau te geven :P
pi_174391771
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:16 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ik wel :P maar dat zal met Odyssey niet gebeuren.

Waarom willen mensen eigenlijk geen pre-order plaatsen? Online binnen 2 minuten klaar zonder aanbetaling of wat dan ook.
Omdat ik op vrijdag gelijk 's ochtends langs de winkel kan om te spelen ipv tot 15:00 te moeten wachten voor de brievenbus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')