abonnement Unibet Coolblue
pi_174276721
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat zijn toch andere tijden man

Voetbal is alleen maar populairder geworden de afgelopen 10 jaar. Het heeft ook vaak met economische situaties te maken van de supporters. Dankzij internet is voetbal alleen maar populairder geworden in Nederland. Het leeft gewoon veel meer bij de jeugd. Tegenwoordig kunnen jongetjes van 5 heel het elftal van Real Madrid opnoemen.
Ja leuk, maar jij stelt dat voetbal altijd wel mensen zal trekken. Dat is gewoon nergens op gebaseerd als je om je heen kijkt.
pi_174276753
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:18 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Vanaf nu wordt alles beter.
Waar basseer je dat enorme vertrouwen op?
Niet dat ik niet positief ben, maar het is wel belangrijk dat we niet stil gaan staan nu.
quote:
We zitten momenteel op 86% van de begroting van ajax en op 98,1% van de begroting van PSV.
Nee, dat met Ajax is minimaal 20 % (als het niet meer is) en met PSV ook over de 15 %. Zal het even opzoeken zo.

quote:
Als, als, als. Er staan hierin louter aannames en er wordt gewerkt met onjuiste getallen. Graag geen leugens verspreiden.
Het was even een voorbeeldje met 100 als gemakkelijk getal om te rekenen genomen, ter illustratie. Niet een bewering van iets.

quote:
Klopt. En die omzetbedragen gaan we ook zonder een nieuw stadion bereiken.
Waar moet dat volgens jou dan vandaan komen? Zelfs de KNVB wil de wedstrijden van Oranje niet meer bij ons spelen.

quote:
we zitten al binnen die 15%.

Nope. Al lopen we nu wel in op PSV, want die hebben de begroting terug moeten schroeven terwijl wij de onze hebben opgeschroeft.
quote:
Dat lukt nu ook al. De jeugd loopt al jaren niet meer weg, op een of twee ontrouwe teringlijertjes die überhaupt maar één jaar bij Feyenoord zaten na.
Klopt, je ziet wel de trend dat jongens als Karsdorp, Kongolo, Vilhena etc. tegenwoordig langer bleven/blijven (al is dat misschien ook wel door gebrek aan interesse geweest soms) Maar je moet wel zorgen dat dat zo blijft. En je grootste talenten een goed contract geven vind ik een goede investering, beter dan exotische verrassingen van buiten de EU gaan kopen ofzo.
quote:
De laatste was Rodney, en die ga je ook met een begroting van 150 miljoen niet tegenhouden als City op de deur bonst.
En mag intussen z'n wedstrijden spelen met Doncaster Rovers in de altijd tot de verbeelding sprekende toppers tegen Southend en Bury in de League One _O-
pi_174276776
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet gekker, maar wel anders. Ik kijk uit naar het komende kampioenschap, zonder al dat 18 jaar gezanik want daar werd ik op een gegeven moment wel doodziek van.
True, true. Maar dat wordt toch minder bijzonder dan 14 mei 2017.

Überhaupt wel een krankzinnig jaar dat 2017. Getrouwd met de mooiste en liefste vrouw van het westelijk halfrond, huis gekocht, kampioenschapje, huwelijksreissie. Niets mis mee. Mooi man. Lekker toch, niet dan.
pi_174276797
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:44 schreef Roland010 het volgende:

Nee, dat met Ajax is minimaal 20 % (als het niet meer is) en met PSV ook over de 15 %. Zal het even opzoeken zo.
Nu niet ineens met andere rekenmethoden gaan werken. Je reageert verder ook niet op mijn eigen post inzake het vergroten van de omzet zonder een nieuw stadion, dus ik ben een beetje klaar met je knurft. Ik beschouw de rest als TL:DR

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 11:46:01 ]
pi_174276816
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:44 schreef Roland010 het volgende:
Waar moet dat volgens jou dan vandaan komen? Zelfs de KNVB wil de wedstrijden van Oranje niet meer bij ons spelen.
OH DE KNVB ZEGT HET NEE DAN WETEN WE GENOEG, DOE UIT DAT LICHT, WEG MET DIE CLUB, OPDOEKEN DAT STADION
pi_174276830
zie onderstaande getallen dan zie je toch dat het de laatste 15 jaar gewoon heel erg gegroeid is

En natuurlijk is het ene jaar hoger dan het andere jaar maar structureel is het gewoon giga gestegen

als je vanaf seizoen 2003-2004 kijkt dat is het toeschouwersaantaal bijna met een 1 miljoen toegenomen in het nederlands voetbal

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174276882
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:47 schreef klaasweetalles het volgende:
zie onderstaande getallen dan zie je toch dat het de laatste 15 jaar gewoon heel erg gegroeid is

En natuurlijk is het ene jaar hoger dan het andere jaar maar structureel is het gewoon giga gestegen

als je vanaf seizoen 2003-2004 kijkt dat is het toeschouwersaantaal bijna met een 1 miljoen toegenomen in het nederlands voetbal

[ afbeelding ]
Ja, dat noemen we dus cherrypicking.

Je kunt niet beginnen met statistieken vanaf het moment dat het jou uitkomt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 11:50:28 ]
pi_174276903
en vrijwel helemaal aan Ajax (opening Arena) en Feyenoord te danken, schat ik zo.
pi_174276904
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:50 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja, dat noemen we dus cherrypicking.

Je kunt niet beginnen met statistieken vanaf het moment dat het jou uitkomt.

Vanaf waar moet ik mijn statistieken beginnen dan?1908?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174276910
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:50 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja, dat noemen we dus cherrypicking.

Je kunt niet beginnen met statistieken vanaf het moment dat het jou uitkomt.

Sinds 2012/2013 zie ik een dalende trend als ik ga cherrypicken.

Klaasgod.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 11:52:11 ]
pi_174276940
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:51 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Sinds 2012/2013 zie ik een dalende trend als ik ga cherrypicken.

Klaasgod.
ik niet

het heeft ook vaak te maken welke ploegen degraderen en promoveren

als excelsior degradeert en er komt een ploeg voor terug in de eredivisie die 5 keer zoveel toeschouwers trekt dan hebben we weer een stijgende trend
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174277011
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik niet

het heeft ook vaak te maken welke ploegen degraderen en promoveren

als excelsior degradeert en er komt een ploeg voor terug in de eredivisie die 5 keer zoveel toeschouwers trekt dan hebben we weer een stijgende trend
Er zit eigenlijk op dit moment niets in de Jupiler League. Alleen als Excelsior eruit gaat voor NEC of Go Ahead ofzo, heeft dat een (vrij minimaal) effect. Waarschijnlijk iets van 100.000 meer supporters t.o.v. Excelsior over een heel jaar. Dat is 1/60e deel. Druppel op een gloeiende plaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 11:57:43 ]
pi_174277102
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:57 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Er zit eigenlijk op dit moment niets in de Jupiler League. Alleen als Excelsior eruit gaat voor NEC of Go Ahead ofzo, heeft dat een (vrij minimaal) effect. Waarschijnlijk iets van 100.000 meer supporters t.o.v. Excelsior over een heel jaar. Dat is 1/60e deel. Druppel op een gloeiende plaat.
Je weet toch hoe het werkt in voetbal? het is vaak heel erg afhankelijk van succesfactor. Als ploegen met grote stadions goed presteren dan komt er vanzelf meer toeschouwers

Je zou die getallen per ploeg moeten analiseren dan kom je vanzelf wel tot die conclusie.

Kijk naar groningen op dit moment....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174277108
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:45 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

True, true. Maar dat wordt toch minder bijzonder dan 14 mei 2017.

Überhaupt wel een krankzinnig jaar dat 2017. Getrouwd met de mooiste en liefste vrouw van het westelijk halfrond, huis gekocht, kampioenschapje, huwelijksreissie. Niets mis mee. Mooi man. Lekker toch, niet dan.
14 mei had dan ook wel echt alles, jongensboekachtig met Kuyt, een trainer opgeleid op Varkenoord die nog maar net kwam kijken, verliezen bij Excelsior, etc.

En ja, jouw 2017 gaat maar moeilijk overtroffen worden :D. Ik had je al gefeliciteerd, maar die heb je niet gezien geloof ik, dus bij deze alsnog gefeliciteerd :).
pi_174277118
Lekker jaartje hoor helpmefok
pi_174277343
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:26 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens vind ik de verschillen van 10, maximaal 15% erg uit de lucht gegrepen.
Het was even een getal wat ongeveer de marge moest aangeven. Het kan ook 9 % zijn, of 16 % voor mijn part. Het is geen absoluut getal wat vast staat. Ik wil ermee zeggen dat het een goede maatstaf zou moeten zijn.
quote:
Waarop is gebaseerd dat het verschil maximaal zo klein/groot kan zijn om mee te kunnen doen? Ik zou wel eens gedegen onderzoek willen zien wat dat ondersteunt.
Met een beetje gezond verstand en het bekijken van de onderlinge verhoudingen in de begroting i.c.m. met de prestaties van de topclubs in Nederland en Europa. Om even onze eigen competitie te pakken: PSV en Ajax doen in Nederland structureel mee om de titel, Feyenoord incidenteel. PSV's begroting is meestal lager dan die van Ajax, maar wordt nooit lager dan maximaal zo'n 15 % Dat is een marge waarin de begroting van de clubs geen direct duidelijk verband hebben met de prestaties den kik. En dat klopt ook wel, want die 1,2 miljoen ofzo maakt het verschil niet meer. Als het 30 % ofzo wordt (zoals de afstand tussen Ajax en ons vaak was in het verleden) dan kun je nog steeds kampioen worden, maar veel minder structureel.

Er is nergens in Europa een top 3/4 met 3/4 structurele kampioenskandidaten (over 10 of 20 jaar gezien) waarin de ene club b.v. een 40 % of 50 % hogere omzet dan de ander heeft. Is ook logisch, als zulke marges allemaal niet uitmaakten dan konden bij ons Heerenveen of Utrecht ook lekker meedoen om de titel.

Er zullen overigens zeker wel zat onderzoeken zijn naar het verband tussen begroting en eindklasseringen op langere termijn, en hoe sterk dit verband is. Dat is er natuurlijk sowieso, maar hij is niet 100 % (dan zou je niet eens een competitie hoeven spelen want dan wist je de eindklassering al).
pi_174277447
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik niet

het heeft ook vaak te maken welke ploegen degraderen en promoveren

als excelsior degradeert en er komt een ploeg voor terug in de eredivisie die 5 keer zoveel toeschouwers trekt dan hebben we weer een stijgende trend
Excelsior out 4500
NAC in 19.000

+14.500

_O-
pi_174277478
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Excelsior out 4500
NAC in 19.000
:
+14.500

_O-
x 17
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174277583
76500
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

x 17
Idd. Scheelt al 24.6500 supporters zie ik.
pi_174277595
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

14 mei had dan ook wel echt alles, jongensboekachtig met Kuyt, een trainer opgeleid op Varkenoord die nog maar net kwam kijken, verliezen bij Excelsior, etc.

En ja, jouw 2017 gaat maar moeilijk overtroffen worden :D. Ik had je al gefeliciteerd, maar die heb je niet gezien geloof ik, dus bij deze alsnog gefeliciteerd :).
Haha, thanks ouwe reus! Mooi jaartje geweest. Dat jongensboek van Kuyt, elke keer nog kippenvel, ik zweer het je.
pi_174277601
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:16 schreef Roland010 het volgende:

Met een beetje gezond verstand
Rest niet gelezen.

Met een beetje gezond verstand zie je in dat onze omzet nog makkelijk 10-15 miljoen omhoog kan zonder een nieuw stadion.
pi_174277617
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Excelsior out 4500
NAC in 19.000

+14.500

_O-
NAC zit er al in, en nog steeds is ons gemiddelde dit jaar lager dan ooit de afgelopen vijf jaar. Doeidoei.
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:11:30 #223
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_174278185
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe kan je het nou eens zijn met iemand die zegt dat je niets hebt aan een hogere omzet? :')

Meer geld is ALTIJD beter. En als er geen meerwaarde meer te halen valt in het verhogen van het spelersbudget, dat valt er wel, dan investeer je het in andere zaken. We kunnen op zoveel vlakken nog groeien.
Je hebt gelijk, op dat punt ben ik het niet met hem eens. Dus geen 100% toch maar :P
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:43:27 #224
357045 Grifte
Feijenoord
pi_174278826
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=1

Mocht iemand nog wat oude shirts aan de haak willen slaan.
pi_174280665
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:34 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Rest niet gelezen.
Als je dat nou wel had gedaan dan had je misschien ook gelezen dat ik zei dat er meer dan genoeg onderzoeken zullen zijn die bevestigen dat er een correlatie tussen begroting en eindklassering is (goh) en dat als het onderlinge verschil qua begroting tussen 2 top-teams te groot wordt, dat 2e team op langere termijn gemiddeld veel minder vaak kampioen zal worden. Die 10-15 % vond ik daarin een realistische marge, die kan iets hoger (of lager zelfs) liggen. Maar zoals gezegd: op langere termijn wijkt een gemiddelde eindklassering gezien echt niet 20-30 % af van de begroting. Dan zou 1 partij structureel moeten bovenpresteren en de andere partij structurueel onderpresteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')