Sowieso*quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wie. Één man loopt sowiezo altijd absurd veel.
Denk het wel. En hij komt uit eigen gelederen, dat is een voordeelquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
18.00 tegenwoordig toch?![]()
Ik houd me niet zo heel veel bezig met de uitvoering.
@sebas: heeft team 3 er al zin in dat ze een nieuwe teamleider krijgen?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Sowieso*
Dezelfde die vandaag ook nog in de voorbereiding heeft geholpen voor anderhalf uur?
Klopt. Was mijn oude postverdeler toen ik daar nog liep.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Denk het wel. En hij komt uit eigen gelederen, dat is een voordeelBen zelf nu vaak ook al werkzaam in dat team.
FNV Postbezorgers is op zoek naar concrete voorbeelden daarvan, dus wanneer welke wijken blijven staan, welk depot. Zal nog even speuren of ik dat bericht kan vinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:24 schreef Yreal het volgende:
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben
Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan
Wel eens in Spanje de bevestiging gekregen dat ik de volgende dag vrij hadquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Had ik ook een keer met een collega. Hadden we vrij gevraagd voor een studiereis naar Schotland. Gekregen, en vervolgens was het gokken bij wie van ons te telefoon ging voor openstaande wijken die week. En ja, na drie dagen was het raak
Had voor half twee al weekend. Was toen al klaar met het drie uurs wijkje dat ik liep.quote:
Whut? Zo lang? Dat is toch niet gezond? Zo krap zitten ze bij ons gelukkig nog niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze moeten blij zijn dat het weg komt. Sprak een planner vandaag, bezorgers met 13 uur uitvoering vandaag.
Die gebruik ik al bij sommige wijkenquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt. Was mijn oude postverdeler toen ik daar nog liep.
Toen ik er van de week was om hem te feliciteren kwam er een tegen en die hoopte dat ik weer terug zou komen.
Ik kom van de week nog een keer langs om stickers te brengen. Kunnen jullie ook alvast op de codeerregel ingooien en zetten.
Jij bent de enige daar hoorde ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:42 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die gebruik ik al bij sommige wijkenIk zag gelijk een berg fouten omdat ik nu ook nog de andere methode kan gebruiken.
Bij ons zijn deze week ook al enkele wijken via de nieuwe methode gezet. Kasten onbezet en dan precies op die kasten moesten dan nog meerdere wijken. Kast ernaast onbezet, dus daar ging een postbode die al op de nieuwe manier doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jij bent de enige daar hoorde ik.
Al dat oude grut moet de verandering eens omarmen![]()
en wat is daar dan de uiteindelijk winst van?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:42 schreef diesnelle het volgende:
[..]
FNV Postbezorgers is op zoek naar concrete voorbeelden daarvan, dus wanneer welke wijken blijven staan, welk depot. Zal nog even speuren of ik dat bericht kan vinden.
Waarschijnlijk niks, maar ze willen in de CAO-onderhandelingen aantonen dat sommige zaken echt niet meer kunnen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
en wat is daar dan de uiteindelijk winst van?
Is de Loopwijzer niet genummerd bij jullie?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Werkt een stuk makkelijker dan 1000x de loopwijzer er bij te pakken. En als je die loopwijzer even nummert dan kan je ongecodeerde stukken ook zo oplossen.
Ik had het systeem eigenlijk meteen wel door. Het is niet echt raketwetenschapquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is de Loopwijzer niet genummerd bij jullie?
Je mag anders binnenkort wel een keer langs komen om te kijken hoe mijn unit het doet. We zijn sinds augustus er al mee bezig om te oefenen. 21 november gaat het officieel draaien.
Je hebt je vak nummer nodig omdat je meerdere lopen in één instraateenheid hebt. Dan kan je niet op bundel nummer gooien.quote:Op zondag 29 oktober 2017 06:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik had het systeem eigenlijk meteen wel door. Het is niet echt raketwetenschap![]()
Overigens lijkt me het vaknummer best doelloos als je het systeem definitief gebruikt. Dan kan je namelijk gewoon de eerste bundel linksboven doen en de laatste bundel rechtsonderin. Heb je alleen die laatste 4 cijfers nodig.
Kijk eens aan, op maandag lekker post bezorgenquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:24 schreef Yreal het volgende:
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben
Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan
Ik snap niet dat ze er niet gewoon een loopwijzer bij geven voor het geval dat poststukken niet gecodeerd zijn. Dat zou toch steeds minder moeten voorkomen, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om 7 uur stipt klaar is. Kun jij aan de klanten weer uitleggen waarom je hun pakjes niet bij je hebt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 07:37 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, ik ben tot nu toe niet heel erg enthousiast over dat nieuwe systeem met de codeerregel. Het gaat wel iets sneller, maar eigenlijk valt de tijdwinst wel behoorlijk tegen. Er komen veel meer fouten in dan voorheen, maar het grootste probleem is toch wel dat er nu zoveel spul vertraging oploopt. Het is maar goed dat het niet landelijk overal tegelijk in is gevoerd, anders zouden we volgens mij echt bij lange na niet meer voldoen aan dat percentage wat we moeten halen qua overkomstduur.
Echt bakken vol pakjes waar geen codes op staan en die dus met een beetje pech pas een dag later meegaan. Nee, voor de klant is dit nieuwe systeem tot nu toe niet bepaald een verbetering.
Oh, of er zit wel een codeerregel op maar die kun je niet lezen omdat het op een donkere ondergrond staat, of je kunt het niet lezen doordat het dubbel gedrukt is, of het staat er maar half op.
maar je kan uberhaupt geen straten zien op de kasten, dus dat kost dan veel te veel tijd.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:31 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze er niet gewoon een loopwijzer bij geven voor het geval dat poststukken niet gecodeerd zijn. Dat zou toch steeds minder moeten voorkomen, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om 7 uur stipt klaar is. Kun jij aan de klanten weer uitleggen waarom je hun pakjes niet bij je hebt.
Hadden ze dan wat op moeten bedenken, je kan toch op straat ook niet zomaar sommige post een dag later doen? Daar staat zowat de doodstraf op. Waarom zou het binnen zo makkelijk kunnen?quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar je kan uberhaupt geen straten zien op de kasten, dus dat kost dan veel te veel tijd.
omdat het in theorie natuurlijk perfect zou werken, naar de praktijk kijken ze meestal niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:34 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Hadden ze dan wat op moeten bedenken, je kan toch op straat ook niet zomaar sommige post een dag later doen? Daar staat zowat de doodstraf op. Waarom zou het binnen zo makkelijk kunnen?
Maar wel op de loopwijzer. Als je op die loopwijzer het vaknummer zet dan ben je zo klaar. Of niet zo zeer een loopwijzer, maar een lijst waarop de straten alfabetisch staan. Pakje voor straat A, even op de lijst kijken bij straat A.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:33 schreef gelestipjes het volgende:
men, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |