Daar ben ik ook bang voor. NS gaat niet zomaar die concessie opgeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het zal wel weer een steekpartij met alleen maar verliezers worden. Kan haast niet anders.
Dan komt er gewoon een nieuwe HRN concessie, oude openbreken, nieuwe concessie waarin ook de aanbesteding van wat stoptreintjes is geregeld en klaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.
Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen.
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
Ik vind het persoonlijk slecht nieuws, maar het zal de gemiddelde reiziger niet veel doen.quote:
Niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
In hoeverre kan de overheid nu al eisen dat de NS met een vaste groep mcn over de HSL gaat rijden?
Natuurlijk wel, dat is in de spoorwegwet te regelen.quote:
Zou het niet een eerlijker verhaal zijn om uit te zoeken wat nu echt door ns wordt veroorzaakt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet, lijkt me.
Hoe NS haar bedrijfsvoering regelt is aan NS zelf, zolang er maar aan de afspraken wordt voldaan. Op het HRN lukt dat goed, op de HSL door allerlei omstandigheden minder.
Waarom zou je in de wet willen vastleggen hoe een vervoerder z'n personeel inzet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat is in de spoorwegwet te regelen.
Je wil het wel voor een concessie vastleggen maar niet in de wet? Enig idee hoe achterlijk dat klinkt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zou je in de wet willen vastleggen hoe een vervoerder z'n personeel inzet?
Ik wil helemaal niks?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je wil het wel voor een concessie vastleggen maar niet in de wet? Enig idee hoe achterlijk dat klinkt?
Insinueer dat dan ook niet.quote:
Dat deed ik ook niet?quote:
Wegbekendheid voor machinisten is al een eis in de spoorwegwetgeving. Op dit moment is de invulling daarvan nog aan de vervoerder zelf, dat zou je misschien aan kunnen scherpen. Dat kan wel nadelig zijn voor goederenvervoerders die standaard over de Betuweroute rijden en zelden wegbekendheid voor omleidingsroutes gebruiken.quote:Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen. Stel Arriva mag over de HSL rijden dan bestellen ze gewoon een FLIRT in IC-uitvoering die drukdicht is.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.
Ja, dat zeg ik net. Waarom zou Arriva die treinen dan niet willen overnemen? Zelf iets bestellen duurt langer.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen.
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Insinueer dat dan ook niet.
Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Materieelbekendheid in combinatie met ERTMS en de soms ongelukkige plaatsing van spanningssluiten en fasescheidingen lijkt het grootste issue te zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.
Je krijgt een factuur per post, bij ons althans gaat het zo anders ff mailen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:47 schreef boriq het volgende:
Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders?
een of andere stoomtractor.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
En welk type is dit?![]()
[ afbeelding ]
Bij Big Thunder Mountain altijd de linkerrij kiezenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
En welk type is dit?![]()
[ afbeelding ]
Tja, één verkeerd cijfertje levert dit soort vreemde reisinfo opquote:
er was kennelijk ook een 303119 ingeplandquote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, één verkeerd cijfertje levert dit soort vreemde reisinfo op
333119 07.02 +25m ZLSM Stoomtrein Nijmegen 3 VIRM-4,VIRM-4quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er was kennelijk ook een 303119 ingepland
https://www.ovtijden.com/avtdag/ED/20171010
ik welquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
333119 07.02 +25m ZLSM Stoomtrein Nijmegen 3 VIRM-4,VIRM-4
Heb nog nooit een stomende VIRM gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |