quote:Reizigers in Fryslân en Groningen mogen meedenken over inrichting nieuwe Arriva-treinen
In juni 2017 werd bekendgemaakt dat de provincies Fryslân en Groningen en Niedersachsen de treinconcessie in Noord-Nederland aan Arriva hebben gegund. Arriva was al de regionale vervoerder op alle treintrajecten in het noorden en met deze gunning mag Arriva deze trajecten blijven verzorgen van 13 december 2020 tot en met 2035. In deze nieuwe concessie gaat Arriva rijden met 18 gloednieuwe treinen, speciaal ontwikkeld voor deze regio. Voor de aanschaf van de nieuwe treinen brengt de vervoerder 20, 21 en 22 november een bezoek aan de fabriek van de Zwitserse treinfabrikant. Arriva nodigt reizigers uit om mee te gaan en mee te denken over de inrichting van de treinen.
Tijdens de driedaagse reis naar Zwitserland worden er op locatie, de fabriek van treinfabrikant Stadler, keuzes gemaakt voor de inrichting van het interieur van de treinen. Denk hierbij aan onder andere aan de bekleding en de opstelling van de stoelen, uitvoering en plaatsing van de oplaadpunten, de locatie van de AED en de opstelling voor rolstoelen en fietsen. Hiernaast gaat de vervoerder met de aanwezigen in gesprek over de reisinformatie.
Daarvoor is Arriva op zoek naar reizigers van jong tot oud en uit verschillende regio’s van de provincies Fryslân en Groningen. Zij mogen meedenken over de invulling van de diverse opties in de inrichting van de trein.
Aanmelden
Reizigers die geïnteresseerd zijn kunnen zich aanmelden via www.arriva.nl/nieuwetreinen. Onder de aanmelders worden 12 reizigers geselecteerd om mee te gaan met de door Arriva verzorgde reis naar Zwitserland. Aanmelden kan tot en met zondag 22 oktober. Op woensdag 25 oktober maakt Arriva bekend welke reizigers uitgenodigd worden.
Hè hè, eindelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.quote:
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 21:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.
Daar ben ik ook bang voor. NS gaat niet zomaar die concessie opgeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het zal wel weer een steekpartij met alleen maar verliezers worden. Kan haast niet anders.
Dan komt er gewoon een nieuwe HRN concessie, oude openbreken, nieuwe concessie waarin ook de aanbesteding van wat stoptreintjes is geregeld en klaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.
Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen.
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
Ik vind het persoonlijk slecht nieuws, maar het zal de gemiddelde reiziger niet veel doen.quote:
Niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
In hoeverre kan de overheid nu al eisen dat de NS met een vaste groep mcn over de HSL gaat rijden?
Natuurlijk wel, dat is in de spoorwegwet te regelen.quote:
Zou het niet een eerlijker verhaal zijn om uit te zoeken wat nu echt door ns wordt veroorzaakt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet, lijkt me.
Hoe NS haar bedrijfsvoering regelt is aan NS zelf, zolang er maar aan de afspraken wordt voldaan. Op het HRN lukt dat goed, op de HSL door allerlei omstandigheden minder.
Waarom zou je in de wet willen vastleggen hoe een vervoerder z'n personeel inzet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat is in de spoorwegwet te regelen.
Je wil het wel voor een concessie vastleggen maar niet in de wet? Enig idee hoe achterlijk dat klinkt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zou je in de wet willen vastleggen hoe een vervoerder z'n personeel inzet?
Ik wil helemaal niks?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je wil het wel voor een concessie vastleggen maar niet in de wet? Enig idee hoe achterlijk dat klinkt?
Insinueer dat dan ook niet.quote:
Dat deed ik ook niet?quote:
Wegbekendheid voor machinisten is al een eis in de spoorwegwetgeving. Op dit moment is de invulling daarvan nog aan de vervoerder zelf, dat zou je misschien aan kunnen scherpen. Dat kan wel nadelig zijn voor goederenvervoerders die standaard over de Betuweroute rijden en zelden wegbekendheid voor omleidingsroutes gebruiken.quote:Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen. Stel Arriva mag over de HSL rijden dan bestellen ze gewoon een FLIRT in IC-uitvoering die drukdicht is.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.
Ja, dat zeg ik net. Waarom zou Arriva die treinen dan niet willen overnemen? Zelf iets bestellen duurt langer.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen.
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Insinueer dat dan ook niet.
Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Materieelbekendheid in combinatie met ERTMS en de soms ongelukkige plaatsing van spanningssluiten en fasescheidingen lijkt het grootste issue te zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.
Je krijgt een factuur per post, bij ons althans gaat het zo anders ff mailen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:47 schreef boriq het volgende:
Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders?
een of andere stoomtractor.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
En welk type is dit?![]()
[ afbeelding ]
Bij Big Thunder Mountain altijd de linkerrij kiezenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
En welk type is dit?![]()
[ afbeelding ]
Tja, één verkeerd cijfertje levert dit soort vreemde reisinfo opquote:
er was kennelijk ook een 303119 ingeplandquote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, één verkeerd cijfertje levert dit soort vreemde reisinfo op
333119 07.02 +25m ZLSM Stoomtrein Nijmegen 3 VIRM-4,VIRM-4quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er was kennelijk ook een 303119 ingepland
https://www.ovtijden.com/avtdag/ED/20171010
ik welquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
333119 07.02 +25m ZLSM Stoomtrein Nijmegen 3 VIRM-4,VIRM-4
Heb nog nooit een stomende VIRM gezien
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:07 schreef MTL het volgende:
Dat James1988 eindelijk een IC Brussel voor de deur heeft
quote:
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:42 schreef Maegrim het volgende:
Dat Salatrel binnenkort fijn op Traxx cursus mag
quote:
zou wel goed zijn voor de prestaties op de HSLquote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:42 schreef Maegrim het volgende:
Dat Salatrel binnenkort fijn op Traxx cursus mag
Weer een IC minder per uur voor Dordrecht ten gunste van de brabantlobby.quote:
Het zijn alleen die lelijke stoffe dingen uit de op één na oudste serie. Ik had graag ooit zo'n koploperbank willen hebben als mijn huis oneindig groot was.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:14 schreef MCH het volgende:
NS heeft een fanshop geopend op Utrecht Centraal, een bank uit een virm kost 150
Met korting deze week of was dat vorige week?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:14 schreef MCH het volgende:
NS heeft een fanshop geopend op Utrecht Centraal, een bank uit een virm kost 150
Geen idee of die korting ook daaroo geldt, rest was wel korting inderdaad.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 21:58 schreef bork het volgende:
[..]
Met korting deze week of was dat vorige week?
Tevens, is er ook een duitse spoor planner waar werkzaamheden in verwerkt zijn zoals bij die van de NS?quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende:
Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
DB Navigator (dat is een app), of de planner op www.bahn.dequote:Op vrijdag 13 oktober 2017 22:45 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tevens, is er ook een duitse spoor planner waar werkzaamheden in verwerkt zijn zoals bij die van de NS?
Ik denk het VRR EinzelTicket Preisstufe D. Die kost ¤15.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende:
Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
Je kan ook op zaterdag bellen. Protip, boek altijd vanaf Amsterdam, er zit toch geen meerprijs aanquote:
Nog kutter; als die goederentrein twee kilometer lang is en gaat rangeren op de bewuste overweg.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:12 schreef b2py het volgende:
Weet je wat kut is? Een goederentrein die met locs stil gaan staan op de overweg ipv ervoor
Zou ik niet doen, het kan zijn dat de train manager je plek heeft weggegeven aan iemand die op het laatste moment nog mee wilde vanaf Amsterdam terwijl jij niet kwam opdagen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook op zaterdag bellen. Protip, boek altijd vanaf Amsterdam, er zit toch geen meerprijs aan
Dat is er best veel hoor. Het is gewoon een manier voor reizigers om een grotere kans op een zitplaats aan te schaffen (een vervoersbewijs staat immers niet gelijk aan een zitplaats, in tegenstelling tot wat veel tegenstanders beweren).quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:15 schreef cherrycoke het volgende:
ongelofelijk dat er nog vraag is naar eerste klasse anno 2017
’Merica fuck yeahquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nog kutter; als die goederentrein twee kilometer lang is en gaat rangeren op de bewuste overweg.
Wat het leuk maakte was een idioot die over de koppeling heenkroop.
Hey een NS’erquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is er best veel hoor. Het is gewoon een manier voor reizigers om een grotere kans op een zitplaats aan te schaffen (een vervoersbewijs staat immers niet gelijk aan een zitplaats, in tegenstelling tot wat veel tegenstanders beweren).
Uiteindelijk 40 minuten gewacht maar omlopen was 50 minuten geweest.quote:
Het kostte mij 4 minuten, ik heb daarna iets te hard geredenquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Uiteindelijk 40 minuten gewacht maar omlopen was 50 minuten geweest.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende:
Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
Maar als je met 3 of 4 man bent kunt je beter een VRR-Tagesticket kopen: http://vrr.de/de/tickets/abundzu/tagesticket/index.htmlquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 22:57 schreef freako het volgende:
[..]
Ik denk het VRR EinzelTicket Preisstufe D. Die kost ¤15.
Met maar 1 trein per dag tussen Praag en Krakau is er nog zat ruimte om meer treindiensten aan te bieden tussen Praag en Krakau.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 06:51 schreef greavy het volgende:
De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.
Weet ook niet waarop dat gebaseerd is, maar het wordt gewoon dinsdagquote:Op donderdag 12 oktober 2017 00:06 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt gemeld dat de binnenlandse drgl in de loop van vrijdag online moet komen.
Gaafquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:06 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Onderweg tussen Bareveld en Stadskanaal.
Dan hebben ze een slechte aan me bij Thalysquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, het kan zijn dat de train manager je plek heeft weggegeven aan iemand die op het laatste moment nog mee wilde vanaf Amsterdam terwijl jij niet kwam opdagen.
Hoezo, jij komt toch niet opdagen?quote:Op zondag 15 oktober 2017 11:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan hebben ze een slechte aan me bij Thalys
In Baarland zal dezelfde foto ook wel mogelijk zijn. Het is echter de vraag of DM '90 daar ooit geweest is.quote:Op zondag 15 oktober 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik was even in de war met Baarland. Tussen dat en Stadskanaal ligt zo'n beetje heel Nederland
quote:Op zondag 15 oktober 2017 11:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan hebben ze een slechte aan me bij Thalys
Foto’s van die kutsouvenirtjes.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoin. Groetjes vanaf Mallorca. Morgen vliegen we weer naar huis. Geen trein gezien. Liesj0n is wel naar Soller geweest. Ik heb alleen maar aan het zwembad gelegen.
En woest schrale kutsouvenirtjes gekocht.
Einde bericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |