Je bedoelt met welk familielid je het beste kans maakt op gezonde kinderen?quote:Op zondag 1 oktober 2017 21:59 schreef Onnoman het volgende:
Vanaf welke afsplitsing binnen een familie kan een relatie tot stand komen zonder dat je abnormale kinderen krijgt?
Nee, TS is niet verliefd op zijn nicht
Tweedelijns nicht lijkt mij de eerste veilige lijn.quote:Op zondag 1 oktober 2017 21:59 schreef Onnoman het volgende:
Vanaf welke afsplitsing binnen een familie kan een relatie tot stand komen zonder dat je abnormale kinderen krijgt?
is dit ethisch al mogelijk?quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je bedoelt met welk familielid je het beste kans maakt op gezonde kinderen?
Ik zou zeggen met de dochter van je neef/nicht ofzo.
Met je neef of nicht mag ook gewoon.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:06 schreef Onnoman het volgende:
[..]
is dit ethisch al mogelijk?
Dan spreek je volgens mij nog steeds over een 1/6 bloedverwant?
Dat vind ik namelijk al best gevaarlijk
Altijd lekker!quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met je neef of nicht mag ook gewoon.
Tsja, ethisch is ook zo lekker subjectief.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:06 schreef Onnoman het volgende:
[..]
is dit ethisch al mogelijk?
Dan spreek je volgens mij nog steeds over een 1/6 bloedverwant?
Dat vind ik namelijk al best gevaarlijk
Dat is toch een verwaarloosbaar risico, of ben ik nou gek?quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:04 schreef The_Temp het volgende:
Bij achterneef-achternicht is het extra risico ongeveer 0,5 tot 1 procent. Dus om 'veilig' te zijn zou ik in ieder geval nog een familiegraadje verder gaan zitten
quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tsja, ethisch is ook zo lekker subjectief.
Er zijn broers en zussen die een relatie hebben met elkaar. En moeders zonen, vaders dochters etc. En ze lijken heel gelukkig met elkaar.
Je kan nog kiezen: Neef en nicht vrijt licht. Nicht en neef vrijt scheef.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:05 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Tweedelijns nicht lijkt mij de eerste veilige lijn.
Maar ik heb het niet uitgeprobeerd.
En je weet hè. Trouwen met je nicht, geeft scheef gezicht.
Ik vind dat zo'n irrelevante vraag.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:13 schreef Onnoman het volgende:
waar zou voor eenieder de grens liggen?
eerlijk?
hoezo?quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n irrelevante vraag.
Broer/zus vind ik raar maar verder...quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:13 schreef Onnoman het volgende:
eerlijk?
Weet ik veel.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
hoezo?
zou jij verliefd kunnen worden op je neef die je na 25 jaar voor de eerste keer ziet?
Voor mij is zus/broer/ouder/kind absoluut not done.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:13 schreef Onnoman het volgende:
eerlijk?
Familiehuwelijken zijn er historisch gezien alleen maar op gericht om bezit in de familie te houden.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Broer/zus vind ik raar maar verder...
Ik kom in mijn stamboomonderzoek regelmatig neef/nicht-huwelijken of in ieder geval achterneef/nicht-huwelijken tegen. Iedere genealoog kan dit beamen.
Leuk.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:21 schreef Fatoeman het volgende:
Het kan in principe al met je nicht. Vraag maar aan mohammed van de slager
Neuh, ik zie het ook voornamelijk in kleine gemeenschappen/dorpen waar mensen geeneens bezit hadden omdat ze zo arm waren.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:21 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Familiehuwelijken zijn er historisch gezien alleen maar op gericht om bezit in de familie te houden.
Het risico neemt wel toe als je het generatie op generatie er van neemt binnen de familie, dat zie je ook met de bv Marokkaanse en Volendamse gemeenschap.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:04 schreef The_Temp het volgende:
De kans op aangeboren afwijkingen is normaal gesproken rond de 2,5 procent. Bij neef-nicht komt daar nog 2 a 3 procent bovenop. Da's dus ongeveer een verdubbeling van het risico.
Bij achterneef-achternicht is het extra risico ongeveer 0,5 tot 1 procent. Dus om 'veilig' te zijn zou ik in ieder geval nog een familiegraadje verder gaan zitten
Of gewoon aan inheemse lui zoals Volendammers, met hun eigen AMC spreekuur in hun lokale ziekenhuisquote:Op zondag 1 oktober 2017 22:21 schreef Fatoeman het volgende:
Het kan in principe al met je nicht. Vraag maar aan mohammed van de slager
Volendamse ziekte.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:36 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Of gewoon aan inheemse lui zoals Volendammers, met hun eigen AMC spreekuur in hun lokale ziekenhuis
Volendammers inderdaad, ook zo'n volk wat het graag met eigen familie doetquote:Op zondag 1 oktober 2017 22:36 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Of gewoon aan inheemse lui zoals Volendammers, met hun eigen AMC spreekuur in hun lokale ziekenhuis
Ik weet even niet hoe ik dit nu moet lezen maar dat kan aan t tijdstip liggenquote:Op zondag 1 oktober 2017 22:20 schreef Dagoduck het volgende:
Of gewoon zoals bij deze man. Top.
[ afbeelding ]
Gijsbert Heuff (beneden) daarboven zijn ouders, nog eentje hoger grootouders, bovenste 8 zijn overgrootouders.quote:Op maandag 2 oktober 2017 00:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik weet even niet hoe ik dit nu moet lezen maar dat kan aan t tijdstip liggen
En zijn ene opa was een halfbroer van zijn andere oma.quote:Op maandag 2 oktober 2017 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gijsbert Heuff (beneden) daarboven zijn ouders, nog eentje hoger grootouders, bovenste 8 zijn overgrootouders.
Hij had dus 4 overgrootouders die Heuff heetten en 3 Van Steenis.
Ben je verliefd op je neef dan?quote:Op zondag 1 oktober 2017 21:59 schreef Onnoman het volgende:
quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:21 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Familiehuwelijken zijn er historisch gezien alleen maar op gericht om bezit in de familie te houden.
quote:Op maandag 2 oktober 2017 05:55 schreef Lunatiek het volgende:
Als het een keertje voorkomt in een familie is het geen ramp, dat wordt het wel als het cumulatief is: dat de voorgaande generaties ook binnen de familie trouwden.
Dat het alleen bij arme families voorkwam is niet waar, juist bij de allerrijksten en machtigsten was het schering en inslag, bestudeer de stambomen van de koninklijke families en de hoge adel maar.
Als je geen kinderen krijgt maakt het eigenlijk niets uit, behalve dan op familiebijeenkomstenquote:Op maandag 2 oktober 2017 01:27 schreef defokkingfoker het volgende:
Afstand is in principe het begrip dat de meetbare ruimte tussen twee niet samenvallende objecten aangeeft. Deze meetbare ruimte kan zowel tussen concrete als tussen abstracte objecten bestaan. Op de vraag "Hoeveel afstand moet er in de familie zitten?" valt er geen eenduidig antwoord te geven. Wat kan worden aangehouden bij deze vraagstelling is; vermijd seksuele penetratie, de inbrenging van de penis in de vagina van het familielid met als doel het beleven van een seksuele ervaring. Andere lichaamsopeningen kunnen ten alle tijden worden gepenetreerd.
Ik houd zelf 30 cm aan.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:13 schreef Onnoman het volgende:
eerlijk?
en dan afvragen waar de "meest voorkomende achternaam" vandaan komt..quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:21 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Het feit dat het AMC een eigen spreekuur heeft voor Volendamse stellen met een kinderwens geeft al aan dat er daar toch een behoorlijk probleem is wat betreft erfelijke aandoeningen die doorgegeven kunnen worden. De reden daartoe is simpel: de gewoonte om te trouwen met mensen die teveel aan elkaar gerelateerd zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:28 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe zit dat met Volendam? Veel incest?
Ben van België dus ik weet niet wat dit specifiek betekent?
Volendam. Vissersdorp. Hechte gemeenschap. Ons kent ons mentaliteit en alle Volendammers schijnen af te stammen van 12 oerfamilies. Op zich is dat geen bijzonder gegeven, maar onvoldoende toestroom van vers bloed van buitenaf leidt tot dit soort kwalen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:28 schreef Lenny77 het volgende:
Ja....dat kwam vroeger heel vaak voor ja.quote:Op zondag 1 oktober 2017 22:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Broer/zus vind ik raar maar verder...
Ik kom in mijn stamboomonderzoek regelmatig neef/nicht-huwelijken of in ieder geval achterneef/nicht-huwelijken tegen. Iedere genealoog kan dit beamen.
Nee, het gaat erom dat door onderlinge huwelijken in het verleden 1 op de 7 Volendammers drager is van een gendefect.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:28 schreef Lenny77 het volgende:
Je vergat de illustratie:quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:44 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Volendam. Vissersdorp. Hechte gemeenschap. Ons kent ons mentaliteit en alle Volendammers schijnen af te stammen van 12 oerfamilies. Op zich is dat geen bijzonder gegeven, maar onvoldoende toestroom van vers bloed van buitenaf leidt tot dit soort kwalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |