Ferrari heeft het zo vaak laten liggen dit jaar. Dat Lewis bovenaan staat komt puur door zijn geweldige rondjes in Q3 en een paar domme fouten van Vettel.quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:39 schreef opreis het volgende:
Had Horner niet gezegd dat ze na de zomerstop meer punten wilden verzamelen dan Ferrari? Ik heb ff niet de stand maar het klinkt opeens zo onhaalbaar niet meer. Ferrari heeft echt een sloot aan punten laten ligge de afgelopen 2 races. Ipv 2 1-2 finishes slechts 1 4de plek.
Ligt aan het asfalt. Asfalt met weinig grip is Mercedes de betere in de regen, asfalt met veel grip Red Bull.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ligt in Suzuka wel een beetje anders
ik dacht dat het meer lag aan het soort bochten, Monza is meer een stop and go circuit.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ligt aan het asfalt. Asfalt met weinig grip is Mercedes de betere in de regen, asfalt met veel grip Red Bull.
Silverstone was Mercedes ook heel snel in de regen en in Singapore reed Hamilton ook met gemak weg bij Ricciardo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat het meer lag aan het soort bochten, Monza is meer een stop and go circuit.
ja klopt maar heb toch wel het idee dat Red Bull wat dat betreft wat grotere stappen heeft gemaaktquote:Op maandag 2 oktober 2017 15:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silverstone was Mercedes ook heel snel in de regen en in Singapore reed Hamilton ook met gemak weg bij Ricciardo.
Ligt meer aan die goedkope troep van Pirelli. Singapore is 2 weken geleden. Asfalt met weinig grip is het lastig om deze banden goed op temperatuur te krijgen en dat kan de Mercedes goed, bij asfalt met veel grip raken ze snel te warm bij Merc.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja klopt maar heb toch wel het idee dat Red Bull wat dat betreft wat grotere stappen heeft gemaakt
FP1 afgelopen race gezien? Red Bull was hier verreweg de snelste.quote:
Ja asfalt met veel grip. Het hangt dus van een aantal factoren af. Red Bull is niet per definiete sneller dan Merc in de regen. 2 weken eerder kreeg Ricciardo nog meer dan een seconde per ronde aan zijn broek van Hamilton.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
FP1 afgelopen race gezien? Red Bull was hier verreweg de snelste.
Je weet dat Ricciardo versnellingsbak problemen had en dat hij moest inhouden om uberhaupt te finishen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja asfalt met veel grip. Het hangt dus van een aantal factoren af. Red Bull is niet per definiete sneller dan Merc in de regen. 2 weken eerder kreeg Ricciardo nog meer dan een seconde per ronde aan zijn broek van Hamilton.
Ricciardo is een mindere regenrijder en had de hele race last van versnellingsbakproblemen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja asfalt met veel grip. Het hangt dus van een aantal factoren af. Red Bull is niet per definiete sneller dan Merc in de regen. 2 weken eerder kreeg Ricciardo nog meer dan een seconde per ronde aan zijn broek van Hamilton.
Red Bull gaf zelf al aan dat het met een goede bak ook niet gelukt was. In het droog had Mercedes daar juist veel meer problemen. Ook in Monza was het gat in de regen groter dan in droge omstandigheden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ricciardo is een mindere regenrijder en had de hele race last van versnellingsbakproblemen.
Edit: Wat SnowOokami zegt, dus.
het schijnt dat Mercedes sowieso problemen heeft in warme omstandighedenquote:Op maandag 2 oktober 2017 15:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Red Bull gaf zelf al aan dat het met een goede bak ook niet gelukt was. In het droog had Mercedes daar juist veel meer problemen. Ook in Monza was het gat in de regen groter dan in droge omstandigheden.
Ja dat geeft hetzelfde effect.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
het schijnt dat Mercedes sowieso problemen heeft in warme omstandigheden
Het feit dat dit weekend de minimale bandendruk (en verschil tussen voor- en achterwielen) door Pirelli verhoogd werd zal ook meegespeeld hebben.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
het schijnt dat Mercedes sowieso problemen heeft in warme omstandigheden
Alles leuk en aardig, maar dit artikel suggereert dat men ineens naar aanleiding van zijn overwinning gisteren bereid is om hem koste wat kost binnen te halen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:00 schreef Mothzor het volgende:
Ferrari en Mercedes bereid minstens 20 miljoen per jaar aan salaris te betalen om Max onder contract te krijgenKrijgt nu ongeveer 5 miljoen per jaar bij Red Bull.
Na 3 seizoenen al zulke contracten aangeboden krijgen (ten minste de geruchten). Wat gaat die jongen wel niet verdienen over pak en beet 10 jaar?
Opvallend ook dat dit artikel aangeeft dat Verstappen naar ferrari, ten koste van Vettel zou gaan. Ze zien Verstappen meer een svhumachter tijdperk beginnen
https://www.standard.co.u(...)ix-win-a3648356.html
Gaat hij boxen dan?quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:06 schreef whosvegas het volgende:
Ergens gelezen dat ze verwachten dat hij een van de rijkste sportmannen ter wereld gaat worden.
Zo te zien gaat hij alle verwachtingen nog waar maken ook
2 jaar? Volgend seizoen is in december 2018 al afgelopen..quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:12 schreef beantherio het volgende:
Een overgang naar een ander team speelt pas over 2 jaar en in de tussentijd kan er enorm veel veranderen. Hopelijk rekent Max zich (in tegenstelling tot de schrijver van het gelinkte artikel) niet rijk wat dat betreft.
Als RBR met een echt goeie auto kan komen (misschien met een top presterende Honda-motor?) dan kan ie beter daar blijven. De echte hoge salarissen zullen ze daar niet kunnen betalen maar het is wel een team met een hele fijne sfeer en een goeie houding. Als jonge rijder had Max bij geen beter team kunnen zitten wat dat betreft.
Veel geld boeit hem nniet heb ik de indruk, als hij maar kampioen wordtquote:Op maandag 2 oktober 2017 19:12 schreef beantherio het volgende:
Een overgang naar een ander team speelt pas over 2 jaar en in de tussentijd kan er enorm veel veranderen. Hopelijk rekent Max zich (in tegenstelling tot de schrijver van het gelinkte artikel) niet rijk wat dat betreft.
Als RBR met een echt goeie auto kan komen (misschien met een top presterende Honda-motor?) dan kan ie beter daar blijven. De echte hoge salarissen zullen ze daar niet kunnen betalen maar het is wel een team met een hele fijne sfeer en een goeie houding. Als jonge rijder had Max bij geen beter team kunnen zitten wat dat betreft.
Dat gaat je niet lukken met F1.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:06 schreef whosvegas het volgende:
Ergens gelezen dat ze verwachten dat hij een van de rijkste sportmannen ter wereld gaat worden.
Zo te zien gaat hij alle verwachtingen nog waar maken ook
100% waar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:30 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Veel geld boeit hem nniet heb ik de indruk, als hij maar kampioen wordt
Roepen ze altijd over de teamradio: "You need to box now Max".quote:
Hij heeft voor 2019 ook een contract hoor. Zie o.a. https://nl.motorsport.com(...)-bull-racing-928832/quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:16 schreef Justevo het volgende:
[..]
2 jaar? Volgend seizoen is in december 2018 al afgelopen..
mja, die laatste drie hebben wel een wereldtitel op zak, dus zo slecht hebben ze het niet gedaanquote:Op maandag 2 oktober 2017 19:39 schreef Fer het volgende:
Door de jaren heen zijn er wel vaker veelbelovende talenten langsgekomen, maar uiteindelijk in een topauto naast een echte topcoureur toch het net niet blijken te zijn.
Denk bijvoorbeeld aan Coulthard, Webber, Button, Rosberg of .... Raikkonen
Tja .....quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die laatste drie hebben wel een wereldtitel op zak, dus zo slecht hebben ze het niet gedaan
Uhm... Drie van de vijf die je opnoemt zijn wereldkampioen geweest.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:39 schreef Fer het volgende:
Door de jaren heen zijn er wel vaker veelbelovende talenten langsgekomen, maar uiteindelijk in een topauto naast een echte topcoureur toch het net niet blijken te zijn.
Denk bijvoorbeeld aan Coulthard, Webber, Button, Rosberg of .... Raikkonen
Dat is een als als contract. Zitten een hoop voorwaarden aan vast waar RBR aan moet voldoen, onder meer een auto met kampioensmogelijkheden of iets in die trend. Er zijn niet voor niets zoveel geruchten over dat volgend jaar z'n laatste jaar kan zijn en dat Bottas en Kimi steeds maar een 1-jarig contract krijgen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij heeft voor 2019 ook een contract hoor. Zie o.a. https://nl.motorsport.com(...)-bull-racing-928832/
Het contract van Ricciardo loopt volgend jaar trouwens wel af.
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind uiteindelijk niet dat ze dezelfde kwaliteit zijn als Hamilton Alonso of Vettel, zelfs van die laatste is het maar afwachten, heeft toch soms wat issues. Aan de andere kant zie ik Ricicardo ook nog wel uitgroeien tot een topper, wie weet hoe de toekomst gaat.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die laatste drie hebben wel een wereldtitel op zak, dus zo slecht hebben ze het niet gedaan
Max zei toch ook dat ie problemen met de upshifts had?quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:10 schreef SnowOokami het volgende:
Net @ Peptalk dat Max wel een lekkage in z'n versnellingsbak had maar dat ze hem dat niet hebben verteld
Ja, maar vind het toch wel ernstig dat die versnellingsbak zo snel kapot gaat, ding had nagenoeg 0 kilometers gelopenquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Max zei toch ook dat ie problemen met de upshifts had?
je bent niet verplicht om te kijkenquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:18 schreef Justevo het volgende:
Wat stellen ze toch de meeste debiele vragen in peptalk.. Plaatsvervangende schaamte.
"Moet je wel eens niezen tijdens de start?" Kom op.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
je bent niet verplicht om te kijken
Is wel kut als het gebeurt...quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:28 schreef Justevo het volgende:
[..]
"Moet je wel eens niezen tijdens de start?" Kom op.
O, ik zat aan boksen te denkenquote:Op maandag 2 oktober 2017 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Roepen ze altijd over de teamradio: "You need to box now Max".
Dat was waarschijnlijk ook wat hij bedoelde.quote:
Te laat, ik was met wat anders bezigquote:Op maandag 2 oktober 2017 19:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken met F1.
Zelfs met reclame inkomsten erbij geteld niet.
===
Peptalk in het teken van de F1.
Als RBR bij de constructeurs top 3 eindigt in 2018 zit Max vast aan zijn contract.quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:55 schreef Justevo het volgende:
[..]
Dat is een als als contract. Zitten een hoop voorwaarden aan vast waar RBR aan moet voldoen, onder meer een auto met kampioensmogelijkheden of iets in die trend. Er zijn niet voor niets zoveel geruchten over dat volgend jaar z'n laatste jaar kan zijn en dat Bottas en Kimi steeds maar een 1-jarig contract krijgen.
Top 3 ja?quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:46 schreef aesop het volgende:
[..]
Als RBR bij de constructeurs top 3 eindigt in 2018 zit Max vast aan zijn contract.
Tijdens t pitten direct eruit springen vuisten omhoog, waar?! Waar dan?! Pap, wie nu?quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze ook, ff de armen en vuisten strekken tijdens de race.
Volgend jaar vegen McLaren en Toro Rosso met iedereen de vloer aanquote:Op maandag 2 oktober 2017 20:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Top 3 ja?
Sterk onderhandelt door de Verstappentjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |