abonnement Unibet Coolblue
pi_174145514
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2017 18:06 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik helemaal niet kan plaatsen is dat K en L in een taxi zouden zijn gestapt waar al 2 mannen in zaten. Daar wordt veel voor gewaarschuwd op info sites voor toeristen, om dat nooit te doen.
Tenzij ze de mannen kenden zouden ze dat toch niet doen denk ik?
Daarom zou het kunnen dat zij een vaste afspraak hadden met die twee jongemannen die zij 's morgens op 1 april hadden gesproken. Leonardo zou dan enigszins ook op de hoogte moeten zijn geweest.

Een jaar later werd Leonardo dood gevonden in een recreatieplas...............
pi_174154645
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:23 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat het ook voorkomt. Maar ik heb niet het idee dat ze in de bus hier een mes op mijn keel gaan zetten voor een goedkope smartphone, jij wel?

Het is gewoon niet logisch zoals ook Cameraman al eerder aangaf. Maar niemand van het misdaad kamp komt met een verklaring waarom het dan zo gebeurd zou moeten zijn. Want het profiel van de crimineel is wel heel specifiek.
dit is de top _O- grappiger als huisvrouwtjes :D
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_174158289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:01 schreef A_S_R het volgende:

[..]

dit is de top _O- grappiger als huisvrouwtjes :D
en maar blijven herhalen, herhalen en herhalen...

Elke pagina weer.
pi_174158805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:01 schreef A_S_R het volgende:

[..]

dit is de top _O- grappiger als huisvrouwtjes :D
Ok..

Geef dan eens een antwoord hierop:

"Uitgaande van een crimineel scenario, waar, wanneer en hoe zijn ze die criminelen tegengekomen, welke crimineel (profielschets) is een week (of langer) bezig met die dames, waar (ongeveer, mogelijke plekken) werden ze zolang vastgehouden, hoe hebben ze die camera ontfutseld, zijn ze ontsnapt die nacht van 8 april en weer gevonden, midden in de nacht?"
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174159197
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:59 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze daar gevallen zijn en heb dat ook nooit beweerd.
Het zou ook kunnen dat ze, of 1 van beide bij de 2e kabelbrug is blijven zitten in de hoop dat er iemand langs zou komen die hulp kon bieden. Tenslotte zijn die kabelbruggen er niet voor niets zullen ze gedacht hebben. Helaas worden die kabelbruggen niet het hele jaar gebruikt. Als het rivierwater laag staat gaan de locals door laag water de rivier oversteken. Die plekken moet je dan wel weten te vinden, die veilige oversteekplaatsen bij laag water.

Waarom de foto's dan in de nacht. Ze waren misschien niet als foto bedoeld maar als lichtsignaal.
Die takjes en zo lagen dan niet speciaal uitgestalt voor de foto's maar lagen daar gewoon al omdat K en/of L daar al wat langer was. (ik denk dat ze niet meer samen waren toen)

Overdag zwaaien met de tak met zakjes en 's nachts lichtsignalen.
Tis maar een idee.
Bedankt voor je uitleg.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.

Als ik alle sporen met elkaar combineer dan klopt heel veel niet en zijn er tegelijkertijd teveel toevalligheden. Daar worstel ik mee.

Op het moment dat K&L zich bij Q1 bevonden, verkeerden ze nog niet in survival-mode. Ze hadden nog maar 1 uur gelopen vanaf de mirador.

Vanaf dat punt hebben ze die middag geen foto's meer genomen. Dat is tot daar aan toe, maar de dag erna ook niet en dag erna ook niet, etc.

Op zich begrijp ik dat ze in eerste instantie door zouden kunnen zijn gelopen richting Paddock, maar na een eerste koude nacht begrijp ik niet waarom ze de volgende dag, 2 april, niet besloten hadden om gewoon terug te lopen.

De plek waar ze de nachtfoto's zouden hebben gemaakt, zou bij de 2eKB zijn, wederom bij het pad. Daar zou ook het broekje zijn gevonden.

De afstand van KB tot de plek waar de eerste lichaamsresten zijn gevonden is te kort om voor een lichaam uit elkaar te kunnen vallen: 2km.

Bij een verdwaling verwacht ik bijvoorbeeld dat ze in het open veld zouden gaan staan en zwaaien naar de helikopters i.p.v. aan de rand van de rivier tussen de rotsen en de overhangende begroeiing.

De kabelbruggen (die we van beeldmateriaal kennen) hangen nota bene naast paddocks. Ga daar dan staan, dan ziet iedereen je.

Het pad wordt regelmatig belopen (mata, ontken het maar niet) door locals. Ik kan me niet voorstellen dat niemand ze heeft gespot, daar achter de mirador in hun shorts. Ze zouden erg zijn opgevallen. Of niemand durft het te zeggen, dat is heel goed mogelijk.

Het begin van de Paddock aan het einde van het Pad, dus na 2eQ, heeft zelfs een naam onder de locals. Het is een populaire plek waar mensen zich daar verschansen om pauze te nemen. Die plek heet El Parque. Ik beweer niet dat daar de hele dag door mensen zitten, maar het toeval wil dat de laatste foto van K&L een half uur vóór El Parque is genomen.

Ik sluit een ongeluk niet uit, maar veel vreemde dingen en toevalligheden kunnen worden verklaard als derden daar een hand in hebben gehad.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:27:03 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_174159309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:01 schreef A_S_R het volgende:

[..]

dit is de top _O- grappiger als huisvrouwtjes :D
En de Cameraman als kenner beschouwen

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 03-10-2017 10:47:37 ]
pi_174161190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.

Als ik alle sporen met elkaar combineer dan klopt heel veel niet en zijn er tegelijkertijd teveel toevalligheden. Daar worstel ik mee.

Op het moment dat K&L zich bij Q1 bevonden, verkeerden ze nog niet in survival-mode. Ze hadden nog maar 1 uur gelopen vanaf de mirador.

Vanaf dat punt hebben ze die middag geen foto's meer genomen. Dat is tot daar aan toe, maar de dag erna ook niet en dag erna ook niet, etc.

Op zich begrijp ik dat ze in eerste instantie door zouden kunnen zijn gelopen richting Paddock, maar na een eerste koude nacht begrijp ik niet waarom ze de volgende dag, 2 april, niet besloten hadden om gewoon terug te lopen.

De plek waar ze de nachtfoto's zouden hebben gemaakt, zou bij de 2eKB zijn, wederom bij het pad. Daar zou ook het broekje zijn gevonden.

De afstand van KB tot de plek waar de eerste lichaamsresten zijn gevonden is te kort om voor een lichaam uit elkaar te kunnen vallen: 2km.

Bij een verdwaling verwacht ik bijvoorbeeld dat ze in het open veld zouden gaan staan en zwaaien naar de helikopters i.p.v. aan de rand van de rivier tussen de rotsen en de overhangende begroeiing.

De kabelbruggen (die we van beeldmateriaal kennen) hangen nota bene naast paddocks. Ga daar dan staan, dan ziet iedereen je.

Het pad wordt regelmatig belopen (mata, ontken het maar niet) door locals. Ik kan me niet voorstellen dat niemand ze heeft gespot, daar achter de mirador in hun shorts. Ze zouden erg zijn opgevallen. Of niemand durft het te zeggen, dat is heel goed mogelijk.

Het begin van de Paddock aan het einde van het Pad, dus na 2eQ, heeft zelfs een naam onder de locals. Het is een populaire plek waar mensen zich daar verschansen om pauze te nemen. Die plek heet El Parque. Ik beweer niet dat daar de hele dag door mensen zitten, maar het toeval wil dat de laatste foto van K&L een half uur vóór El Parque is genomen.

Ik sluit een ongeluk niet uit, maar veel vreemde dingen en toevalligheden kunnen worden verklaard als derden daar een hand in hebben gehad.
Er zijn zeker onduidelijkheden. Maar dat geldt net zo goed voor een misdaadscenario.

Nog eens wat reacties uit Boquete Ning in de eerste dagen na de vermissing. Hier lees je dat het achter de mirador geen wandeling in een toeristen park is. Het is de echte wildernis en dun bevolkt. Bovendien lopen de locals niet dagelijks van hun huis of dorpje heen en weer naar Boquete.

I just had a thought! I have worked with the children in the mountains for a long time. They have better eye sight than most of the adults and can spot things i normally I never see .(they are trained as young children to spot snakes, cougar, and anything of danger). Since tomorrow is Sat. why not let the children in on helping look for the girls ..the more the better? and they are also use to running through the trails. I have been praying for the girls and sending them down many prayer chains. Continuing to pray.

Does anyone have any idea what they were wearing? It gets very cold at night. God Bless them and I hope that they are found. If there is anything I can do

Dit gaat ook over het gebied achter de mirador dus ook het Pianista pad aan de Bocas kant.

iff you are out of shape and not actively fit, an inexperienced hiker, and unaccustomed to hiking off the beaten path, then you should not be helping out in the search. The terrain is not easy for the inexperienced, it is, rocky, straight up, and rough with as many as 22 trails in that area. These not regular trails meaning that they are not traveled on daily like the popular El Pianista Trail.

De helikopters hebben de 1e dagen in een ander gebied gezocht dan waar ze waren. Kan zijn dat K en L die richting toen op zijn gaan lopen. Je kan wel midden op een paddock gaan zitten wachten maar als je dan ziet dat er helikopters zoeken in een ander gebied dan blijf je daar ook niet eindeloos zitten.

Zeker blijven er vragen maar het gebied waar de resten en rugzak gevonden zijn is een wildernis vol gevaren waar je makkelijk kan verdwalen als toerist. In dat gebied kwamen en komen helemaal geen toeristen zonder gids en ook met gids gebeurde dat niet regelmatig.
F vertelt dat hij de meerdaagse hike naar Bocas enkele keren per jaar deed met toeristen en alleen als die in een goede conditie waren.

Wat je zoal nodig hebt voor zo'n hike;

When hiking or searching, please bring the basics: small plastic jar of bleach (to purify water), matches and lighter, first aide kit, rope, utility knife, flares, flashlight, rain poncho, rubber or hiking boots, power food like trail mix, water, Gatorade, compass, boat horn, pepper spray. If lost follow a stream/ river down hill, if injured make a fire in and around rocks, make smoke signals and you can use the rocks for warmth at night. Water better running, better clear, Food test berries on skin, wait, on lips wait, on tongue, wait swallow a bit of one wait, try some more wait
http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=3#comments

Van die soort van picnick plek El Parque midden in de jungle heb ik niet eerder gehoord, ik kan me voorstellen dat daar ergens wat sobere voorzieningen zijn maar moet ik me dat als een soort ontmoetingsplaats voorstellen? Heb je documentatie of een bron van die informatie?

Je blijft herhalen dat het Pianista pad aan de Bocas zijde een regelmatig belopen en overzichtelijk pad is zonder al te veel gevaren. De locals en expats zeggen wat anders.
Mata is niet de enige die het niet met je eens is hierin, ik heb genoeg gelezen om daar anders over te denken en zal dat net zo goed blijven herhalen.

Nogmaals, een misdrijf sluit ik niet uit maar dat is niet omdat ik denk dat het achter de mirador een makkelijk te bewandelen gebied is waar je altijd wel iemand tegenkomt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 03-10-2017 17:48:32 ]
pi_174161459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de Cameraman als kenner beschouwen
Ja, ook dat nog!
pi_174161568
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.

Als ik alle sporen met elkaar combineer dan klopt heel veel niet en zijn er tegelijkertijd teveel toevalligheden. Daar worstel ik mee.

Op het moment dat K&L zich bij Q1 bevonden, verkeerden ze nog niet in survival-mode. Ze hadden nog maar 1 uur gelopen vanaf de mirador.

Vanaf dat punt hebben ze die middag geen foto's meer genomen. Dat is tot daar aan toe, maar de dag erna ook niet en dag erna ook niet, etc.

Op zich begrijp ik dat ze in eerste instantie door zouden kunnen zijn gelopen richting Paddock, maar na een eerste koude nacht begrijp ik niet waarom ze de volgende dag, 2 april, niet besloten hadden om gewoon terug te lopen.

De plek waar ze de nachtfoto's zouden hebben gemaakt, zou bij de 2eKB zijn, wederom bij het pad. Daar zou ook het broekje zijn gevonden.

De afstand van KB tot de plek waar de eerste lichaamsresten zijn gevonden is te kort om voor een lichaam uit elkaar te kunnen vallen: 2km.

Bij een verdwaling verwacht ik bijvoorbeeld dat ze in het open veld zouden gaan staan en zwaaien naar de helikopters i.p.v. aan de rand van de rivier tussen de rotsen en de overhangende begroeiing.

De kabelbruggen (die we van beeldmateriaal kennen) hangen nota bene naast paddocks. Ga daar dan staan, dan ziet iedereen je.

Het pad wordt regelmatig belopen (mata, ontken het maar niet) door locals. Ik kan me niet voorstellen dat niemand ze heeft gespot, daar achter de mirador in hun shorts. Ze zouden erg zijn opgevallen. Of niemand durft het te zeggen, dat is heel goed mogelijk.

Het begin van de Paddock aan het einde van het Pad, dus na 2eQ, heeft zelfs een naam onder de locals. Het is een populaire plek waar mensen zich daar verschansen om pauze te nemen. Die plek heet El Parque. Ik beweer niet dat daar de hele dag door mensen zitten, maar het toeval wil dat de laatste foto van K&L een half uur vóór El Parque is genomen.

Ik sluit een ongeluk niet uit, maar veel vreemde dingen en toevalligheden kunnen worden verklaard als derden daar een hand in hebben gehad.
Volgens mij zullen er zeker wel mensen zijn die meer weten maar uit veiligheidsoverwegingen fijn hun mond houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door gynaika op 03-10-2017 12:05:38 ]
pi_174161625
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:
ik heb genoeg gelezen om daar anders over te denken en zal dat net zo goed blijven herhalen.

Doe geen moeite, hun beeld staat al vast. Waarop dit precies gebaseerd is weet niemand.

Verder goede post! ^O^
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174168841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:02 schreef ITrade het volgende:

[..]

Doe geen moeite, hun beeld staat al vast. Waarop dit precies gebaseerd is weet niemand.

Verder goede post! ^O^
Wel denk ik dat je dit soort zaken niet alleen kunt oplossen in de trant van 1+1 = 2

Vrouwelijke intuïtie kan een welkome bijdrage leveren.
pi_174173028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.

Als ik alle sporen met elkaar combineer dan klopt heel veel niet en zijn er tegelijkertijd teveel toevalligheden. Daar worstel ik mee.

Op het moment dat K&L zich bij Q1 bevonden, verkeerden ze nog niet in survival-mode. Ze hadden nog maar 1 uur gelopen vanaf de mirador.
Dat is waar. Maar, dan... de survival-modus kan door een ongeval daar bij Q1 zijn gekomen.

quote:
Vanaf dat punt hebben ze die middag geen foto's meer genomen. Dat is tot daar aan toe, maar de dag erna ook niet en dag erna ook niet, etc.
We weten niet of ze geen foto's hebben genomen; ze kunnen weer verwijderd zijn, maar ook dat zou vaag zijn.

Maar idd, die break in foto's is vaag en klopt niet met de eerdere heppie-de-peppie vakantie, waar elke 20 min een foto of meer werden gemaakt.

Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- een misdrijf; een stel kwaadwillenden tegengekomen die ze dat beletten (nog steeds geen idee hoe de voorstanders van dat scenario zich dat voorstellen)
- een ongeval waarbij de een in Q1 kukelt (of Q2 als ze daar überhaupt geweest zijn) en de ander uit alle macht probeert haar te bereiken en dan zo snel mogelijk probeert oproepen te doen, zonder succes (ook hier in het misdrijfscenario; hoe wisten die criminelen dat ze 112 moesten bellen? Onder dwang van K en L gehoord??? "Tell me the emergency number of Holanda, so I can make a fake call"? Of hadden die criminelen die kennis in hun hoofd (razend ongeloofwaardig, beide scenario's)
- misschien was de rugzak wel gevallen in Q1 en naar beneden gedonderd, de camera buiten bereik brengend. De meiden erachteraan (met alle mogelijke stressvolle ongelukmogelijkheden vandien)...

Dat ze in al die dagen tussen 1 april en 8 april 's nachts geen foto's gemaakt hebben, ook niet om de weg te kunnen terugvinden of de spaarzame landmarks te markeren, is inderdaad vaag, dat ben ik met je eens. Maar ook dat kan passen in een de één is de ander kwijt stress-scenario van vele dagen.

quote:
Op zich begrijp ik dat ze in eerste instantie door zouden kunnen zijn gelopen richting Paddock, maar na een eerste koude nacht begrijp ik niet waarom ze de volgende dag, 2 april, niet besloten hadden om gewoon terug te lopen.
Omdat je per sé een scenario uitsluit dat er een ongeluk (of een serie) is gebeurd. Alles is mogelijk, behalve een ongeluk in Q1.

We waren het erover eens dat bij een zo drastische verandering in terrein, gecombineerd met de al gelopen afstand, het tijdstip en de nood om voor het donker terug in Boquete te zijn (zelfs als ze dachten aan een pad dat een lus maakt een enorme wandeling), er een beslissingsmoment moet komen. Op de video van Edwin en zijn vrienden is heel duidelijk het contrast te zien tussen het dichtbeboste nauwe pad wat je verlaat en in open, dunbebost grassig terrein aankomt (begin paddocks). Je krijgt als je dat zelf loopt een gevoel van "hè hè, eindelijk dat donkere bos uit".

Maar, dan kom je aan bij hekjes van prikkeldraad (AFK video), graslanden, en nog steeds geen beschaving, geen dorpje, niks. Dat er een paar hutten staan kan je helemaal niet zien door het glooiende terrein. Het kostte ons, met alle luxe van Google Earth en rustig vanaf onze zolderkamertjes, al veel moeite die tiental hutten in kaart te brengen.

Wat ook nog zou kunnen, als je per sé die val in Q1 (of Q2, zonder foto's te maken daar of vóór dat moment) wil uitsluiten, is dat de meiden ruzie hebben gekregen. De één er vast van overtuigd dat er een lus is, terug naar Boquete en de ander juist terug wil over hetzelfde duidelijke pad waar je -dat geldt alleen voor het stuk Mirador-bosuitgang - "niet kan verdwalen".

Een ruzie die weer kan uitlopen op een valpartij, omdat je niet goed op het terrein let. Zelfs als je wel let op elke stap die je maakt, is zo'n tropisch gebied haske gevaarlijk. Vergeleken met de rubberen tegels van Roelofarendsveen.

quote:
De plek waar ze de nachtfoto's zouden hebben gemaakt, zou bij de 2eKB zijn, wederom bij het pad. Daar zou ook het broekje zijn gevonden.
Dat wordt gezegd door die gidsen, die het gebied op hun duimpje kennen. Ik zie geen reden dat te betwijfelen. Anderen hier hebben dat al voordat dat bekend werd geopperd, dat die foto's bij KB2 genomen zouden zijn. Volgens mij heeft Baru het ook al ingebracht.

quote:
De afstand van KB tot de plek waar de eerste lichaamsresten zijn gevonden is te kort om voor een lichaam uit elkaar te kunnen vallen: 2km.
Hoe weet je dat? Hoezo kunnen ze niet ergens op een heuvel omgekomen zijn, ontbonden en pas erna in de rivier gespoeld? Het regenseizoen is lang en onvoorspelbaar. Ook de afzetting van die rivieren is niet constant. In sommige bochten wordt meer afgezet dan in andere. Begroeiing (waar resten in kunnen blijven steken) langs de wal is heel veranderlijk.

quote:
Bij een verdwaling verwacht ik bijvoorbeeld dat ze in het open veld zouden gaan staan en zwaaien naar de helikopters i.p.v. aan de rand van de rivier tussen de rotsen en de overhangende begroeiing.
Als ze daartoe in staat waren. Dat weten we niet. Wie weet hadden ze allebei flinke breuken en was een open veld (wat niet zichtbaar is vanuit het rivierdal) bereiken helemaal niet mogelijk. Of wel en hebben ze de helikopters misgelopen.

quote:
De kabelbruggen (die we van beeldmateriaal kennen) hangen nota bene naast paddocks. Ga daar dan staan, dan ziet iedereen je.
Die kabelbruggen gaan door een rivierdal. Die paddocks liggen verscholen achter de bebossing (lintbos langs rivieren is heel normaal, overal ter wereld).

Nog een punt is de keuze (als ze mobiel zouden zijn); blijven we op het pad in de hoop daar mensen tegen te komen of gaan we een onbekende paddock op met de mogelijkheid de aandacht van helikopters te trekken?

quote:
Het pad wordt regelmatig belopen (mata, ontken het maar niet) door locals. Ik kan me niet voorstellen dat niemand ze heeft gespot, daar achter de mirador in hun shorts. Ze zouden erg zijn opgevallen. Of niemand durft het te zeggen, dat is heel goed mogelijk.
Er is niet 1 pad. Er is 1 pad "waar je niet kan verdwalen" tussen de Mirador en uitgang bos/begin paddocks. Dat is ook waar de ouders het over hebben.

Maar daarachter heb je vele paden. Logisch, want die boertjes moeten met hun koeien vanaf hun stukken land naar dat pad "waar je niet kan verdwalen" komen.

We hebben toen op basis van Google Earth vele mogelijke looproutes uitgestippeld. Baru heeft het hoofdpad aangegeven, maar ook dat er daar allerlei mogelijkheden zijn daarvan af te wijken.

quote:
Het begin van de Paddock aan het einde van het Pad, dus na 2eQ, heeft zelfs een naam onder de locals. Het is een populaire plek waar mensen zich daar verschansen om pauze te nemen. Die plek heet El Parque. Ik beweer niet dat daar de hele dag door mensen zitten, maar het toeval wil dat de laatste foto van K&L een half uur vóór El Parque is genomen.
Volgens mij is de tijdsafstand van Q1 naar Q2 "20 minuten" en van Q2 naar "El Parque" (uitgang bos, begin paddocks) 30 min. Dus rond 15:00 zouden ze daar, als ze niet in Q1 of Q2 gedonderd zijn of omgekeerd, terug naar Boquete, en criminelen tegengekomen, aangekomen zijn.

15:00 daar is een heel moeilijk moment en juist dan zou er niemand zijn daar. Het is dan 2 uur naar de Mirador en dus 4 naar Boquete, waardoor je het laatste deel in het donker zou lopen. Locals uit Boquete zouden niet snel om 15:00 bij El Parque zijn.
Het is de andere kant op nog veel verder. Naar Alto Romero is het nog langer. Dus de kans dat een local uit die paar huisjes van Alto Romero om 15:00 bij El Parque zijn is nóg kleiner. Ook omdat Boquete in het schemerdonker nog wel te doen is, de paden in Bocas zonder enige verlichting is toch ff wat anders.

quote:
Ik sluit een ongeluk niet uit, maar veel vreemde dingen en toevalligheden kunnen worden verklaard als derden daar een hand in hebben gehad.
Er zijn m.i. 2 opvallende punten:
- geen foto's tussen 1 en 8 april (of wel foto's maar dan verwijderd, wat nog vager zou zijn)
- de vondsten gedaan door F (wat aan de andere kant ook wel weer logisch is, omdat hij die rivierloop kent en dus kan nagaan waar sediment (inclusief menselijke resten) wordt afgezet

Het probleem is, dat een alternatief scenario van criminelen die:
- een week (of langer) met die meiden bezig geweest moeten zijn
- óók niet gespot zijn door anderen (als je argument vóór een crimineel scenario is, dat "het pad regelmatig belopen wordt", kan je dat niet zomaar droppen als het tegelijkertijd een argument tégen wordt)
- geen interesse hadden in makkelijk mee te nemen contant geld, luxe telefoons, een camera en een paspoort, wat je in Latijns-Amerika makkelijk op de grote zwarte markt kan verpatsen

nóg meer bochten kent dan een ongelukscenario met vele hachelijke momenten, keuzes, stress, invloed van klimaat, dorst, honger, slangen, tapirs, ruzie, angst, insecten, spinnen, prikkelstruiken, etc. etc. etc.

De natuur kent enorm veel gevaren en zeker in zo'n ruig gebied.
De kans op mensen is al klein daar, maar de kans op criminelen nog kleiner.

De berichten over criminelen komen allemaal uit Boquete, veel van expats die daar wonen en voor geen goud die "onbegaanbare jungle" achter de Mirador ingaan. En die criminaliteit (roof) is heel goed voorstelbaar. Maar dat is met uitvalswegen, veel mogelijke doelwitten, etc.

Die gidsen, die het gebied veul beter kennen dan jij en ik ooit voor elkaar krijgen, zeggen ook allemaal dat de natuur en ongelukken een veel grotere kanshebber zijn dan een verdwaalde crimineel daar in dat gebied.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174177252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de Cameraman als kenner beschouwen
En dit soort commentaar de discussie helpt? Madame de Mod.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_174177304
I've not followed the whole story in any real depth but it does seem that the travellers did indeed have a tragic accident.
Thank you for the thoughtful, informative posts.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:55:32 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_174177516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

En dit soort commentaar de discussie helpt? Madame de Mod.
Het is toch gewoon de waarheid Monsieur Tingo?
Hij praat er over alsof hij er geweest is terwijl hij er nooit een stap gezet heeft. Dat mag best gezegd worden. Zeker als meneer zichzelf in beledigende termen uitlaat tegen iedereen die het niet met hem eens is.
pi_174178344
Quote "cameraman" :
Die gidsen, die het gebied veul beter kennen dan jij en ik ooit voor elkaar krijgen, zeggen ook allemaal dat de natuur en ongelukken een veel grotere kanshebber zijn dan een verdwaalde crimineel daar in dat gebied.


Waarom een verdwaalde crimineel in dat gebied?

Er zijn toch ook andere mogelijkheden naar voren gebracht?
pi_174178933
Ik kon het topic niet vinden op NWS dus dan maar hier..

Van moord op Zweedse journaliste verdachte duikbootfreak in bezit van snuffmovies
Beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden waarschijnlijk authentiek

Op een harde schijf van de Deense uitvinder en duikbootontwerper Peter Madsen zijn ‘snuffmovies’ aangetroffen met beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden. Volgens de Deense politie zijn de beelden hoogstwaarschijnlijk authentiek. Madsen wordt verdacht van moord op de Zweedse journalist Kim Wall.

Volgens Madsen kwam Wall om het leven toen zij een luik op haar hoofd kreeg. Hij heeft haar toen een zeemansgraf gegeven. De naakte romp van Wall is 21 augustus in een baai bij Kopenhagen gevonden. Walls hoofd en ledematen zijn nog steeds spoorloos. Uit obductie blijkt nu dat er ook vijftien messteken op het lichaam zijn aangetroffen. De aanklager stelt dat Madsen de stoffelijke resten in stukken sneed en in zee gooide om de doodsoorzaak en haar dood te verhullen.

De doodsoorzaak is nog steeds onbekend. Madsen blijft nog tot minimaal 31 oktober vastzitten.

http://nieuws.tpo.nl/2017(...)k-bezit-snuffmovies/
´
pi_174178965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:22 schreef gynaika het volgende:
Quote "cameraman" :
Die gidsen, die het gebied veul beter kennen dan jij en ik ooit voor elkaar krijgen, zeggen ook allemaal dat de natuur en ongelukken een veel grotere kanshebber zijn dan een verdwaalde crimineel daar in dat gebied.


Waarom een verdwaalde crimineel in dat gebied?

Er zijn toch ook andere mogelijkheden naar voren gebracht?
Heb je gelijk in.

Jij stelde voor dat ze met die twee "onbekende jongens" de Pianista zijn opgegaan.

- waarom zouden Kris en Lisanne zoiets doen? Kende ze die twee lui al zo goed dat ze dat vertrouwden? Commentaren over hen in Bocas was dat ze redelijk op zichzelf waren.
- waarom is er op 1 berichtje na nooit een aanwijzing voor gevonden dat ze "die twee onbekende jongens" hebben ontmoet en al helemaal niet dat ze op de Pianista waren met hen
- waarom geen foto's van en met die jongens?
- waarom geen foto's samen genomen door die jongens?
- waarom hebben de ouders, die alle belang hadden bij het vinden van een schuldige voor dit drama, daar nooit iets mee gedaan, daar niet sterk op gehamerd?

geen idee wat voor "jongens" jij je voorstelt, maar als het backpackers waren; hoe kunnen zij ongezien een week met die meiden bezig zijn geweest en heeft niemand dat opgemerkt in hun hostel in Boquete?
Als het lokalen waren wordt het meegaan nog bizarder, maar hetzelfde probleem; een alibi gedurende een week ergens.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174179026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik kon het topic niet vinden op NWS dus dan maar hier..

Van moord op Zweedse journaliste verdachte duikbootfreak in bezit van snuffmovies
Beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden waarschijnlijk authentiek

Op een harde schijf van de Deense uitvinder en duikbootontwerper Peter Madsen zijn ‘snuffmovies’ aangetroffen met beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden. Volgens de Deense politie zijn de beelden hoogstwaarschijnlijk authentiek. Madsen wordt verdacht van moord op de Zweedse journalist Kim Wall.

Volgens Madsen kwam Wall om het leven toen zij een luik op haar hoofd kreeg. Hij heeft haar toen een zeemansgraf gegeven. De naakte romp van Wall is 21 augustus in een baai bij Kopenhagen gevonden. Walls hoofd en ledematen zijn nog steeds spoorloos. Uit obductie blijkt nu dat er ook vijftien messteken op het lichaam zijn aangetroffen. De aanklager stelt dat Madsen de stoffelijke resten in stukken sneed en in zee gooide om de doodsoorzaak en haar dood te verhullen.

De doodsoorzaak is nog steeds onbekend. Madsen blijft nog tot minimaal 31 oktober vastzitten.

http://nieuws.tpo.nl/2017(...)k-bezit-snuffmovies/
Hmm, interessant! ^O^

On the night of 10–11 August 2017, Swedish freelance journalist Kim Wall disappeared while on board the UC3 Nautilus, a privately-built midget submarine owned by Danish inventor Peter Madsen, in the bay of Køge, Denmark. The submarine sank under suspicious circumstances on the morning of 11 August; Madsen was rescued afterwards. Ten days later, Wall's headless and dismembered torso was found washed up on a beach in the south west of Amager. Madsen was charged with negligent manslaughter in Wall's death.

...

School of International and Public Affairs (SIPA) at Columbia University.

In 2016, she was awarded the Hansel Mieth Prize for Best Digital Reportage for "Exodus", a work on """climate change""' and """nuclear""" weapons testing in the Marshall Islands.

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Kim_Wall

Hmm... Columbia University is een enorme spook (spionnen) school. Journaliste... Het hoeft niks te betekenen, maar kan ook een aanwijzing zijn.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174179344
Spionnenschool. :D
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:04:46 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174179376
_O-

Een soort Hogwarts.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174181917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik kon het topic niet vinden op NWS dus dan maar hier..

Van moord op Zweedse journaliste verdachte duikbootfreak in bezit van snuffmovies
Beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden waarschijnlijk authentiek

Op een harde schijf van de Deense uitvinder en duikbootontwerper Peter Madsen zijn ‘snuffmovies’ aangetroffen met beelden waarop vrouwen verhangen en verbrand worden. Volgens de Deense politie zijn de beelden hoogstwaarschijnlijk authentiek. Madsen wordt verdacht van moord op de Zweedse journalist Kim Wall.

Volgens Madsen kwam Wall om het leven toen zij een luik op haar hoofd kreeg. Hij heeft haar toen een zeemansgraf gegeven. De naakte romp van Wall is 21 augustus in een baai bij Kopenhagen gevonden. Walls hoofd en ledematen zijn nog steeds spoorloos. Uit obductie blijkt nu dat er ook vijftien messteken op het lichaam zijn aangetroffen. De aanklager stelt dat Madsen de stoffelijke resten in stukken sneed en in zee gooide om de doodsoorzaak en haar dood te verhullen.

De doodsoorzaak is nog steeds onbekend. Madsen blijft nog tot minimaal 31 oktober vastzitten.

http://nieuws.tpo.nl/2017(...)k-bezit-snuffmovies/
Mooi, we hadden er juist op dit topic al eerder over gesproken.
pi_174183042
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.

Jij stelde voor dat ze met die twee "onbekende jongens" de Pianista zijn opgegaan.

- waarom zouden Kris en Lisanne zoiets doen? Kende ze die twee lui al zo goed dat ze dat vertrouwden? Commentaren over hen in Bocas was dat ze redelijk op zichzelf waren.
- waarom is er op 1 berichtje na nooit een aanwijzing voor gevonden dat ze "die twee onbekende jongens" hebben ontmoet en al helemaal niet dat ze op de Pianista waren met hen
- waarom geen foto's van en met die jongens?
- waarom geen foto's samen genomen door die jongens?
- waarom hebben de ouders, die alle belang hadden bij het vinden van een schuldige voor dit drama, daar nooit iets mee gedaan, daar niet sterk op gehamerd?

geen idee wat voor "jongens" jij je voorstelt, maar als het backpackers waren; hoe kunnen zij ongezien een week met die meiden bezig zijn geweest en heeft niemand dat opgemerkt in hun hostel in Boquete?
Als het lokalen waren wordt het meegaan nog bizarder, maar hetzelfde probleem; een alibi gedurende een week ergens.
hoop vragen "verzin" je weer, heb er maar een voor jou: waarom zou men een alibi van een week moeten hebben?

Welke aannames maak je daar allemaal weer voor... Kijk dit is het hele probleem met jou op elk topic waar je post op Fok. Jouw hersentjes maken een eigen verhaaltje en dat is dan ook meteen DE waarheid. Je kunt je vervolgens geen ander scenario voorstellen, laat staan begrijpen wat een ander bedoeld.

Het heeft dan ook totaal geen zin om te proberen je dingen uit te leggen. Dat niveau kun je gewoon niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 04-10-2017 09:52:29 ]
pi_174183363
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er zijn zeker onduidelijkheden. Maar dat geldt net zo goed voor een misdaadscenario.

Nog eens wat reacties uit Boquete Ning in de eerste dagen na de vermissing. Hier lees je dat het achter de mirador geen wandeling in een toeristen park is. Het is de echte wildernis en dun bevolkt. Bovendien lopen de locals niet dagelijks van hun huis of dorpje heen en weer naar Boquete.

1. I just had a thought! I have worked with the children in the mountains for a long time. They have better eye sight than most of the adults and can spot things i normally I never see .(they are trained as young children to spot snakes, cougar, and anything of danger). Since tomorrow is Sat. why not let the children in on helping look for the girls ..the more the better? and they are also use to running through the trails. I have been praying for the girls and sending them down many prayer chains. Continuing to pray.

Does anyone have any idea what they were wearing? It gets very cold at night. God Bless them and I hope that they are found. If there is anything I can do

Dit gaat ook over het gebied achter de mirador dus ook het Pianista pad aan de Bocas kant.

2. iff you are out of shape and not actively fit, an inexperienced hiker, and unaccustomed to hiking off the beaten path, then you should not be helping out in the search. The terrain is not easy for the inexperienced, it is, rocky, straight up, and rough with as many as 22 trails in that area. These not regular trails meaning that they are not traveled on daily like the popular El Pianista Trail.

De helikopters hebben de 1e dagen in een ander gebied gezocht dan waar ze waren. Kan zijn dat K en L die richting toen op zijn gaan lopen. Je kan wel midden op een paddock gaan zitten wachten maar als je dan ziet dat er helikopters zoeken in een ander gebied dan blijf je daar ook niet eindeloos zitten.

Zeker blijven er vragen maar het gebied waar de resten en rugzak gevonden zijn is een wildernis vol gevaren waar je makkelijk kan verdwalen als toerist. In dat gebied kwamen en komen helemaal geen toeristen zonder gids en ook met gids gebeurde dat niet regelmatig.
F vertelt dat hij de meerdaagse hike naar Bocas enkele keren per jaar deed met toeristen en alleen als die in een goede conditie waren.

Wat je zoal nodig hebt voor zo'n hike;

When hiking or searching, please bring the basics: small plastic jar of bleach (to purify water), matches and lighter, first aide kit, rope, utility knife, flares, flashlight, rain poncho, rubber or hiking boots, power food like trail mix, water, Gatorade, compass, boat horn, pepper spray. If lost follow a stream/ river down hill, if injured make a fire in and around rocks, make smoke signals and you can use the rocks for warmth at night. Water better running, better clear, Food test berries on skin, wait, on lips wait, on tongue, wait swallow a bit of one wait, try some more wait
http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=3#comments

3. Van die soort van picnick plek El Parque midden in de jungle heb ik niet eerder gehoord, ik kan me voorstellen dat daar ergens wat sobere voorzieningen zijn maar moet ik me dat als een soort ontmoetingsplaats voorstellen? Heb je documentatie of een bron van die informatie?

4. Je blijft herhalen dat het Pianista pad aan de Bocas zijde een regelmatig belopen en overzichtelijk pad is zonder al te veel gevaren. De locals en expats zeggen wat anders.
Mata is niet de enige die het niet met je eens is hierin, ik heb genoeg gelezen om daar anders over te denken en zal dat net zo goed blijven herhalen.

Nogmaals, een misdrijf sluit ik niet uit maar dat is niet omdat ik denk dat het achter de mirador een makkelijk te bewandelen gebied is waar je altijd wel iemand tegenkomt.
1. Ja, dit fenomeen ken ik. In een eerdere post heb ik aangegeven dat indianen goed kunnen zien in het donker. Ik heb gepost over de nachtelijke fauna in de Amazone.

2. Jere heeft het niet zozeer over de paden achter de mirador. Ze reageert op een post van Felipe (verwijderd?) en op het kaartje van Keith waarin hij aangeeft waar de Pianista (het deel vóór Mirador) loopt.
Jere heeft het over paden die minder worden belopen dan de Pianista. In deze post schetst zij dat de Pianista meer wordt belopen dan de andere trails.
"These not regular trails meaning that they are not traveled on daily like the popular El Pianista Trail." Deze (niet-reguliere) trails worden niet dagelijks belopen zoals de populaire Pianista (wel dagelijks wordt belopen).

3. volgt in aparte post

4. Volgens mij is hier sprake van een misinterpretatie van wat Jere gezegd heeft. Zie bij 3.
Begrijp me goed, ik bagatelliseer niets hiermee, hoor. Ik geef alleen aan dat Jere een andere boodschap had. En ja, natuurlijk zijn er gevaren achter de mirador, alleen kan ik de sporen van K&L niet rijmen met de gevaren die er zouden zijn. Dat is mijn punt.
En ook ik sluit nog altijd een ongeluk niet uit. (herhaal ik ook :) )

Eerder gaf je aan dat je vermoedt dat het pad schoon werd gemaakt voordat de ouders er gingen lopen (AFK). Kijkend naar de beelden van het pad:
- op de foto's van K&L (april 2014)
- op de foto's van Emily (eind april / begin mei 2014)
- beeldmateriaal van Telemetro (juni 2014)
- AFK (begin aug 2014)

Zie ik geen verschillen, qua breedte, opgeruimdheid, etc. Het pad is even breed. Wel verschil in moddergehalte, dat hangt van neerslag af. Toen K&L op pad waren was het krukdroog, maar dat weten we al.
pi_174183395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mooi, we hadden er juist op dit topic al eerder over gesproken.
Ja, ik zag het via Google :') want was op zoek naar het topic dat ik niet kon vinden.
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')