abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:40:32 #1
36876 Preset
en mijn volgende googletruuc..
pi_7392126
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.

Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen

- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.

Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.

-'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.

Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!

-Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.

Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal

gewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?

(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen. excuses daarvoor )

dinsdag 17 december 2002 @ 17:50:41 #2
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_7392316
Dankjewel, dit is mij dus precies op dit moment aan het overkomen...

Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:54:26 #3
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_7392389
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:50 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Dankjewel, dit is mij dus precies op dit moment aan het overkomen...

Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...

Ik geloof je jongen... hopelijk doet mijn huidige vriendin dit niet bij mij
Voor de rest weet ik niet hoe het voelt omdat ik altijd de klootzak was die de ander dumpte...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_7392442
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
- 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
- Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!
pi_7392451
quote:
°°knip-teveel quoten is niet nodig-knip°°
Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 17-12-2002 20:54]

Altijd blijven lachen
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:00:08 #6
You choo-choo-choose me?
pi_7392513
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!

Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
En blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit opvalt dus het zullen heel veel vrouwen zijn die zo doen.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:01:33 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7392539
Wat een onzin.

* Jojogirl heeft een keer een relatie beïndigd nadat ze was vreemdgegaan.

Hij was het er niet mee eens, wilde me terug, zei vervolgens dat ie nooit meer vertrouwen in vrouwen zou kunnen hebben en had vervolgens binnen een maand een ander.

pi_7392548
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:00 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
En blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit opvalt dus het zullen heel veel vrouwen zijn die zo doen.

Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen Ik heb in ieder geval nog niet anders meegemaakt.
pi_7392576
quote:

[..]

Reageer eens niet zo stupide op een generalisatie. .
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:04:39 #10
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7392586
Mannen zijn net zo erg.
pi_7392592
quote:

binnen één week!
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:05:02 #12
36876 Preset
pi_7392595
quote:
nounounou...nooit een gebroken hart (of een lange relatie) gehad, merk ik.

ik zal toegeven dat dit een vrij generaliserend verhaal is maar, zoals ik bovenaan vermelde, niet alleen uit eigen ervaring opgetekend.

pi_7392605
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen Ik heb in ieder geval nog niet anders meegemaakt.

..and you're not the only one
pi_7392617
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Nog zo'n vrouw die generalisaties niet snapt. .
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_7392670
Wat een kul zeg.
Generaliserend.
Dom
En het geldr ongetwijfeld ook voor mannen.

Kortom: overbodig. Slotje

dinsdag 17 december 2002 @ 18:09:51 #16
You choo-choo-choose me?
pi_7392673
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!

Dus niet zo'n grote mond als je geen idee hebt waar je het over hebt.

dinsdag 17 december 2002 @ 18:11:09 #17
You choo-choo-choose me?
pi_7392694
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef micha het volgende:
Mannen zijn net zo erg.
Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.
pi_7392709
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!
Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:13:05 #19
You choo-choo-choose me?
pi_7392732
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.

Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.
pi_7392733
de vrouwen hier zijn wel gelijk allemaal op hun teentjes getrapt..
Doh!
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:13:40 #21
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7392745
quote:
]Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen.
[...]
quote:
[..]
Tja, ik snap dat je bedoelde 'het stramien waarmee sommige vrouwen het uitmaken', maar Femke13 voelde zich toch aangesproken. Ik snap wat je bedoelt - ik heb het zelf meegemaakt, en dan van 2 kanten: nl. dat ik een relatie zelf op die manier heb beëindigd, en dat een latere vriendin dat bij mij deed. De reden? Ik kan er niets anders van maken dan 'bindingsangst'. Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.

Relaties = rondwinkelen voor je je bindt. Helaas werkt het niet hetzelfde als echt rondwinkelen, want als je een betere deal zag in de vorige winkel, ga je daar gewoon naar terug. Met relaties ligt dat ietsje ingewikkelder...

iedereen is uniek behalve ik
pi_7392764
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:11 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.

Precies, altijd die domme defensieve omkeringen van het punt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:15:17 #23
You choo-choo-choose me?
pi_7392769
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef raampje het volgende:
Ja over mannen zeiken mag natuurlijk, maar als hun gang van zaken aan het licht wordt gebracht gaan alle alarmen af.

En dan zijn er ook de mannen in de 'ontkenningsfase' die niet willen erkennen dat vrouwen net zo erg zo niet erger zijn dan mannen.

pi_7392770
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.

wat bedoel je daar nou meer mee...???
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:15:23 #25
28938 I_m_m_0
Illuminated....
pi_7392772
quote:
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.

Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.

Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!

Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal

(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen. excuses daarvoor )

Zeeer herkenbaar

Heb het zelf tot 3 keer toe meegemaakt.. elke keer precies hetzelfde en precies zoals jij het beschrijft.
"

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:16:02 #26
You choo-choo-choose me?
pi_7392790
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:15 schreef Frenkie het volgende:

[..]

wat bedoel je daar nou meer mee...???

Dat je niet het soort man bent dat heeft meegemaakt waar de topicstarter het over heeft.
pi_7392795
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef raampje het volgende:
Ik ben geen vrouw ei.

En als jullie allen zo krampachtig probeerden vats te houden aan jullie relatie dan vind ik het niet gek dat jullie exen er met een ander vandoor gingen

pi_7392803
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Dat je niet het soort man bent dat heeft meegemaakt waar de topicstarter het over heeft.

Ow en hoe weet jij dat..???
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:17:18 #29
36876 Preset
pi_7392807
Ik realiseer me dat diegenen die elke maand weer een andere 'relatie' hebben zich bij dit verhaal niets bij voor kunnen stellen.

Voorts wil ik nog even benadrukken dat ik bovenstaand verhaal heb geconstrueerd aan de hand van meerdere, op elkaar lijkende, gevallen in mijn omgeving.

Daarnaast vind ik reacties als

'Dom!' en 'Onzin!' erg kinderachtig en onnodig als ze niet onderbouwd worden met argumenten.

pi_7392815
Wat ik me dan afvraag: Hoe zouden vrouwen het dan wel moeten uitmaken, volgens de topicstarter? Want de bovengenoemde stijl valt niet zo goed, begrijp ik, dus ik zou zeggen, doe wat suggesties.
Zodat je volgende vriendin het met meer stijl kan uitmaken.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_7392829
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef Preset het volgende:

'Dom!' en 'Onzin!' erg kinderachtig en onnodig als ze niet onderbouwd worden met argumenten.

generalisaties zijn over het algemeen dom en onzin
pi_7392836
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw ei.

En als jullie allen zo krampachtig probeerden vats te houden aan jullie relatie dan vind ik het niet gek dat jullie exen er met een ander vandoor gingen

heb het niet eens over jou.....duidde meer op Femke13 enzo..

ei

Doh!
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:18:56 #33
You choo-choo-choose me?
pi_7392845
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef Preset het volgende:
Ik realiseer me dat diegenen die elke maand weer een andere 'relatie' hebben zich bij dit verhaal niets bij voor kunnen stellen.

Voorts wil ik nog even benadrukken dat ik bovenstaand verhaal heb geconstrueerd aan de hand van meerdere, op elkaar lijkende, gevallen in mijn omgeving.

Inderdaad.
pi_7392868
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef zwijntje het volgende:
Wat ik me dan afvraag: Hoe zouden vrouwen het dan wel moeten uitmaken, volgens de topicstarter? Want de bovengenoemde stijl valt niet zo goed, begrijp ik, dus ik zou zeggen, doe wat suggesties.
Probeer is wat opener te zijn en eerlijker (en dit alles wat eerder dan op het laatste moment) lijkt me
pi_7392909
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Probeer is wat opener te zijn en eerlijker (en dit alles wat eerder dan op het laatste moment) lijkt me

Misschien is het de topicstarter gewoon niet opgevallen. Of wilde hij het niet zien.
Liefde maakt nou eenmaal blind.
pi_7392935
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:21 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Misschien is het de topicstarter gewoon niet opgevallen. Of wilde hij het niet zien.
Liefde maakt nou eenmaal blind.

Ja misschien, maar je hoeft daar toch niet op vooruit te lopen?
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:24:03 #37
You choo-choo-choose me?
pi_7392951
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef zwijntje het volgende:
Niet zo van de ene op de andere dag.
Het gaat de hele tijd fantastisch, ze praat over samenwonen, trouwen en kinderen. Hoe geweldig je wel niet bent, dat je het beste bent wat haar ooit is overkomen, etc.
En dan de volgende dag: peng! over.
Ze wil tijd alleen zegt ze, ze weet niet wat het is.
Binnen een maand heeft ze iemand anders, geen 'rouw' periode, ze schijnt je alweer vergeten te zijn.

Ben ik de enige die dat moreel gewoon onverantwoord vindt?

pi_7392977
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja misschien, maar je hoeft daar toch niet op vooruit te lopen?

leg dat eens uit..???
waarop loop ik nou vooruit..??
pi_7392987
godsamme; dit klopt echt letterlijk
Nahja, te triest voor woorden natuurlijk, maar goed...
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:26:05 #40
36876 Preset
pi_7392997
Dit gaat niet over krampachtig vasthouden van relaties maar meer over een soort gevoel van compleet onbegrip tegenover de persoon die je tot even terug als je beste 'maatje' had beschouwd.
quote:
Okee, ten eerste wil ik even zeggen dat dit eigenlijk een luchtig topic had moeten worden maar dat dat in mijn verhaaltje een beetje een andere kant opgelopen is. Daarvoor wil ik graag even naar de laatste regel van mijn post verwijzen (let op de en de )

Ten tweede realiseer ik mij natuurlijk ook dat er geen makkelijke manier is om een lange relatie te beeindigen. Je kunt dat eigenlijk niet 'met stijl' doen.

Mijn post is eerder een uiting van het rotgevoel dat je hebt als een relatie uitraakt (hoewel dat voor mij alweer een tijd terug is dat ik me daar rot over voelde) en van de herkenning van ervaringen van anderen.

dinsdag 17 december 2002 @ 18:26:45 #41
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7393012
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Precies, altijd die domme defensieve omkeringen van het punt

En de openingspost is niet dom en defensief? Het slaat gewoon nergens op en is alleen maar generaliserend. Dat iemand deze conclusie trekt kan ik snappen maar je kan geen discussie aangaan door louter en alleen maar vrouwen af te gaan kraken. iedereen hoopt wel straks wat met een leuke vrouw te krijgen.. Kom dan ook met hoe je het wel wil zien, wat er goed gaat, etc.
pi_7393029
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:24 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Ben ik de enige die dat moreel gewoon onverantwoord vindt?

Een paar maanden lopen chagrijnen en klagen zodat de boodschap voortijdig aankomt lijkt me ook niet moreel verantwoord!

Waar het volgens mij op neerkomt: er is altijd "een manier waarop" het uitgemaakt wordt, en die "manier waarop" is nooit goed omdat gedumpt worden nou eenmaal rot voelt.

pi_7393033
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef Frenkie het volgende:
Wat een kul zeg.
Generaliserend.
Dom
En het geldr ongetwijfeld ook voor mannen.

Kortom: overbodig. Slotje

Helemaal mee eens!!!
Altijd blijven lachen
pi_7393063
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:25 schreef Frenkie het volgende:

[..]

leg dat eens uit..???
waarop loop ik nou vooruit..??

Op hoe het bij de starter van dit topic wel gegaan zal zijn..

Aan de stelling dat mannen net zo corrupt in elkaar zitten doe ik niets af echter

pi_7393067
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:26 schreef Preset het volgende:

Ten tweede realiseer ik mij natuurlijk ook dat er geen makkelijke manier is om een lange relatie te beeindigen. Je kunt dat eigenlijk niet 'met stijl' doen.

Mijn post is eerder een uiting van het rotgevoel dat je hebt als een relatie uitraakt (hoewel dat voor mij alweer een tijd terug is dat ik me daar rot over voelde) en van de herkenning van ervaringen van anderen.

Aaah, okee, dan zijn we het toch redelijk eens.
pi_7393074
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:18 schreef raampje het volgende:

[..]

heb het niet eens over jou.....duidde meer op Femke13 enzo..

ei

Duidelijk is de topicstarter op zijn teentjes getrapt, anders opent ie niet zo'n stom topic!
Altijd blijven lachen
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:30:39 #47
You choo-choo-choose me?
pi_7393089
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:27 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Een paar maanden lopen chagrijnen en klagen zodat de boodschap voortijdig aankomt lijkt me ook niet moreel verantwoord!

Waar het volgens mij op neerkomt: er is altijd "een manier waarop" het uitgemaakt wordt, en die "manier waarop" is nooit goed omdat gedumpt worden nou eenmaal rot voelt.

Maar tot de dag voor ze het uitmaakt praten over samenwonen?? Wat vind je daar dan van?
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:30:56 #48
4177 Jojogirl
pi_7393095
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:06 schreef De_Gelaarsde_Kat het volgende:

[..]

Nog zo'n man die altijd domme mutsen als vriendin neemt en dan later gaat klagen dat ze het uitmaakt zoals alle domme mutsen dat doen

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 17-12-2002 18:35]

pi_7393097
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef kamagurka het volgende:
Op hoe het bij de starter van dit topic wel gegaan zal zijn..
ZOu het dan anders gebeurd zijn..?? Hij zegt zelf dat het hem meermaals is overkomen. Toeval..????
pi_7393122
Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.

Tja, als aanvulling hier op: sprak dus mn ex vandaag. Die had al na 5 weken een nw relatie: zie ook mijn topic hier.
Goed, zij is dus helemaal happy met die gast, maar zegt tegen mij: "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor". "Als het straks uit is, kan het toch nooit goedkomen tussen ons, want dan heb jij een nw vriendinnetje".
Zij kickt op aandacht van jongens en geeft dat ook toe. In zoverre klopt dat rebound 100%. Je ziet het erg vaak...

pi_7393150
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:32 schreef KonnieKipke het volgende:
Zij kickt op aandacht van jongens en geeft dat ook toe. In zoverre klopt dat rebound 100%. Je ziet het erg vaak...
Dat hebben lelijke vrouwen wel vaker.
EN ik vind vijf weken best netjes
pi_7393209
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:33 schreef Frenkie het volgende:

[..]

jij hebt het duidelijk niet begrepen in het leven...
pi_7393220
quote:

[..]

Zo, wat ben je een stoere volwassen vent
pi_7393225
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

jij hebt het duidelijk niet begrepen in het leven...

ow en waarom dat dan..??
kan je dat toe lichten..??
pi_7393254
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:36 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Zo, wat ben je een stoere volwassen vent

bedankt zeg, jou ken ik niet, dus ik weet niet of het voor jou ook geldt.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:38:42 #56
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7393267
quote:
Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.

Tja, als aanvulling hier op: sprak dus mn ex vandaag. Die had al na 5 weken een nw relatie: zie ook mijn topic hier.
Goed, zij is dus helemaal happy met die gast, maar zegt tegen mij: "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor". "Als het straks uit is, kan het toch nooit goedkomen tussen ons, want dan heb jij een nw vriendinnetje".

Even voor de volledigheid: mijn reactie, waaruit je de eerste paragraaf uit je reactie quote.

En dat "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor" - kijk, dat zegt ze dus tegen jou; dat zou ze eens tegen die gast zelf moeten zeggen...

[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 17-12-2002 18:42]

dinsdag 17 december 2002 @ 18:38:53 #57
4177 Jojogirl
pi_7393275
quote:

[..]

Ow dus mannen zijn gewoon dom, want dat soort meisjes krijgen wel de aandacht die ze willen hebben.
pi_7393286
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Frenkie het volgende:

[..]

bedankt zeg, jou ken ik niet, dus ik weet niet of het voor jou ook geldt.

Ik ken jou ook niet, maar ik mag alleen jouw manier van reakties uitlokken niet
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:39:45 #59
36876 Preset
pi_7393291
quote:
Duidelijk is de topicstarter op zijn teentjes getrapt, anders opent ie niet zo'n stom topic!
Niet zo zeer op mijn teentjes getrapt maar indertijd vooral zeer teleurgesteld door iemand die ik volledig vertrouwde.

Kun jij even aangeven wat er allemaal zo 'stom' is aan deze topic?

Ik zie dat een aantal mensen zich niets bij deze situatie kunnen voorstellen of zich aangevallen voelen. Maar ik dacht ook dat ik onderliggende motieven van mijn beweringen had aangegeven. Daarnaast zie ik ook genoeg herkenning, dus om dit topic nou af te doen als 'dom', 'stom' of 'alleen maar generaliserend' vind ik een beetje te ver gaan.

pi_7393300
quote:

[..]

Knappe vrouwen zijn veruit in de minderheid.
pi_7393301
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Even voor de volledigheid: mijn reactie, waaruit je de eerste paragraaf uit je reactie quote.

En dat "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor" - kijk, dat zegt ze dus tegen jou; dat zou ze eens tegen die gast zelf moeten zeggen...

juist, ik moest wel een beetje in mn vuistje lachen, want ze vertelt veel tegen me; zie ook: 5 weken uit, zij is al weer verliefd op 'n ander (eerste ruzietje).
pi_7393319
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ow dus mannen zijn gewoon dom, want dat soort meisjes krijgen wel de aandacht die ze willen hebben.

Ja natuurlijk zijn er domme mannen.
Maar het lijkt wel of er hier extra veel van rondlopen.
pi_7393334
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ZOu het dan anders gebeurd zijn..?? Hij zegt zelf dat het hem meermaals is overkomen. Toeval..????

Frenkie, niet iedereen is een enorm ongevoelige bikkel die bij het roepen "biertje" gelijk weer een nieuw wijf aan zijn piemel heeft klitten en al het voorgaande vergeet.
Misschien ligt het wel ns aan mentaliteit van anderen en "doe je gewoon niet zoveel fout".
pi_7393348
Het is toch niet voor niks uit?? Als zij naar twee weken wat met een ander heeft, wat maakt dat dan uit? Is dat een probleem, het is toch uit??? Snap dat niet.
Altijd blijven lachen
pi_7393364
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Frenkie, niet iedereen is een enorm ongevoelige bikkel die bij het roepen "biertje" gelijk weer een nieuw wijf aan zijn piemel heeft klitten en al het voorgaande vergeet.
Misschien ligt het wel ns aan mentaliteit van anderen en "doe je gewoon niet zoveel fout".

hoho ik heb ook zo mijn gevoelige kanten. EN ik ben ook wel eens gedumpd. En dat zag ik ook niet aankomen. Alleen achteraf had ik dat wel moeten zien aankomen, want alle signalen waren er wel. Alleen zag ik die niet. Want ik was verblind door haar schoonheid en mijn eigen verliefdheid.
pi_7393376
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:42 schreef Femke13 het volgende:
Het is toch niet voor niks uit?? Als zij naar twee weken wat met een ander heeft, wat maakt dat dan uit? Is dat een probleem, het is toch uit??? Snap dat niet.
Er zijn van die dagen, dan ben ik het voor de volle 100% met je eens. Vandaag is zo'n dag
pi_7393380
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:41 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja natuurlijk zijn er domme mannen.
Maar het lijkt wel of er hier extra veel van rondlopen.

gezien je hobby's (uitgaan, lezen, voetbal, filmpje, lekker eten, slapen, feesten, skieen, mensen kijken, zonnen, terasje pakken.. etc) behoor je ook tot die catagorie.
pi_7393394
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:44 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

gezien je hobby's (uitgaan, lezen, voetbal, filmpje, lekker eten, slapen, feesten, skieen, mensen kijken, zonnen, terasje pakken.. etc) behoor je ook tot die catagorie.

gezien jouw hobby's doe jij de hele dag niks. Wat is je punt..???
pi_7393413
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:44 schreef Frenkie het volgende:

[..]

gezien jouw hobby's doe jij de hel dag niks. Wat is je punt..???

dat jij in een serieuze topic aan het flamen bent!
pi_7393426
quote:

Dan ken jij toch de verkeerde vrouwen
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:47:43 #71
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7393448
quote:
Tja, het gaat hier wel om langdurige relaties, en in het algemeen gaan mensen je niet in de kouwe kleren zitten. Als je je ex na 2 weken met een ander ziet als je meer dan een jaar een relatie had, dan kun je serieuze vraagtekens plaatsen bij de waarde die je ex aan de relatie hechtte. Maar ergens heb je natuurlijk gelijk; zoals Melissa Etheridge in 1 of ander liedje zong: all in love is fair...
pi_7393451
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:46 schreef KonnieKipke het volgende:
dat jij in een serieuze topic aan het flamen bent!
Ow is dit een serieus topic.
Als je nou eens meer postst had gelezen dan had je ook de serieuze er uit gehaald. Maar jij was vast druk met je intellegente hobby's
pi_7393462
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:43 schreef Frenkie het volgende:

[..]

hoho ik heb ook zo mijn gevoelige kanten. EN ik ben ook wel eens gedumpd. En dat zag ik ook niet aankomen. Alleen achteraf had ik dat wel moeten zien aankomen, want alle signalen waren er wel. Alleen zag ik die niet. Want ik was verblind door haar schoonheid en mijn eigen verliefdheid.

OK, maar dat is dus jouw ervaring, misschien was dat bij hem niet zo..
Ik ken wel verhalen van mensen waar je nekharen van overeind gaan staan in de zin van ongevoelige valse loeders die dus echt zo met vriendjes omgaan... het kán dus wel.

Maar de topicstarter geeft al toe enigzins generaliserend over te komen door zijn verdriet, tsja..

pi_7393497
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:48 schreef kamagurka het volgende:
Maar de topicstarter geeft al toe enigzins generaliserend over te komen door zijn verdriet, tsja..
Kortom een onzinnig topic.
Misschien moeten we gaan pleiten voor een centraal liefdesverdriet topic
pi_7393513
quote:
Hangt af van hoelang de relatie heeft geduurd en hoeveel je je genaaid voelt door iemand... jij hebt ook vast wel eens gevoel in je donder
pi_7393542
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:50 schreef Frenkie het volgende:

Misschien moeten we gaan pleiten voor een centraal liefdesverdriet topic

Deeltje 1 t/m .......
pi_7393548
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:47 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Tja, het gaat hier wel om langdurige relaties, en in het algemeen gaan mensen je niet in de kouwe kleren zitten. Als je je ex na 2 weken met een ander ziet als je meer dan een jaar een relatie had, dan kun je serieuze vraagtekens plaatsen bij de waarde die je ex aan de relatie hechtte. Maar ergens heb je natuurlijk gelijk; zoals Melissa Etheridge in 1 of ander liedje zong: all in love is fair...

Maar dan maak je dus de fout om voor een ander te gaan denken. Wat heeft de waarde van een beindigde relatie te maken met hoe snel iemand wat heeft met een ander?
Moet je "volgens de algemene normen en waarden" een halfjaar gaan wachten? Maakt dat de pijn van iemand dan minder? Nee, dus dat is onzin.
Altijd blijven lachen
pi_7393612
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:52 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Maar dan maak je dus de fout om voor een ander te gaan denken. Wat heeft de waarde van een beindigde relatie te maken met hoe snel iemand wat heeft met een ander?
Moet je "volgens de algemene normen en waarden" een halfjaar gaan wachten? Maakt dat de pijn van iemand dan minder? Nee, dus dat is onzin.

sterker nog als ze snel een ander heeft, dan weet je tenminste zeker dat je niet moet hopen op eenvervolg. Terwijl je bij een half jaar vaak wel nog hoop kan hebben. Denk ik zo.
pi_7393615
quote:

[..]

natuurlijk is degene die het uitmaakte verder dan de ander; wat ik alleen raar vind, is dat als ze tegen je zeggen dat ze voorlopig vrijgezel willen zijn en rust willen, ze na 4 weken al aan een andere relatie beginnen.
pi_7393661
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

natuurlijk is degene die het uitmaakte verder dan de ander; wat ik alleen raar vind, is dat als ze tegen je zeggen dat ze voorlopig vrijgezel willen zijn en rust willen, ze na 4 weken al aan een andere relatie beginnen.

Tja, dat moeten ze dan ook niet zeggen. Het probleem is bij mensen dat ze denken voor anderen. Dat is zo'n grote fout!
Wees eerlijk als je het uitmaakt!
Altijd blijven lachen
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:58:48 #81
36876 Preset
pi_7393683
quote:
Heb jij wel eens een lange relatie gehad? Als degene van wie je zielsveel houdt er van de ene dag op de andere vandoor gaat dan ben ik niet iemand die daar zijn schouders voor ophaalt. En ik blijkbaar niet alleen

Als je een lange reatie hebt dan steun je op je 'wederhelft'. Als die die steun in 1 X onder je wegrukt dan pleur je wel even hard op je bek.

Verder wil ik er nogmaals even op wijzen dat ondanks de toon (zie laatste regel van mijn post) mijn verhaal geen direct verwijt is of zo.

ik wilde vooral een herkenbare situatie schetsen

Mijn eigen ervaring is dat dit soort (blijkbaar veel voorkomende) situaties bijzonder kut zijn, vooral voor diegene die gedumpt is, maar ook dat je er verder niets aan kan doen.Wat dat betreft heb je natuurlijk gelijk als je zegt 'uit is uit'.. Het is echter wel bijzonder frustrerend. Maar daar zullen we allemaal mee moeten leren leven.

Mannen komen van Mars...etc..dat is het probleem

pi_7393692
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

het wordt wel steeds korter. En wat had ze dan mnoeten zeggen..?? Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.
pi_7393823
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:59 schreef Frenkie het volgende:

[..]

het wordt wel steeds korter. En wat had ze dan mnoeten zeggen..?? Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.

Nou, tis misschien eens leerzaam ("je stinkt!!", "je bent kaal geworden!", "je bent gewoon een domme eikel!!" )
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:09:47 #84
36876 Preset
pi_7393924
quote:
Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.
Als dat waar is dan hoor ik dat liever dat dan 1 of andere zalvende kutsmoes. Hoe de vork werkelijk in de steel zit komt toch wel naar boven. Als blijkt dat je dan al die tijd een beetje dom gehouden bent ('voor je eigen bestwil') voel je je nog meer genaaid.

btw, even voor de duidelijkheid...ik ben zelf niet onlangs gedumpt of zo (da's alweer een hele tijd geleden ). Ik kwam op dit topic omdat ik dit weekend van een bekende voor de zoveelste keer zo'n verhaal hoorde en ik veel van mijn eigen toenmlige situatie herkende. Ik wilde even polsen wie zich nog meer in dit verhaal kon vinden.

dinsdag 17 december 2002 @ 19:10:44 #85
You choo-choo-choose me?
pi_7393942
Ik zie het als een wip in het park.

Je zit lekker te wippen, samen, je gaat op en neer, alles is normaal.
En dan ineens springt die ander er vanaf. Daar gaat je stuitje!
Jij was er niet op voorbereid, maar die ander wist al dat die eraf ging springen en zit er dus niet zo mee.

In beide gevallen was een waarschuwing leuk geweest, of wat sympathie met de pijn die je er aan over hebt gehouden.

pi_7394006
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:10 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

Jij was er niet op voorbereid, maar die ander wist al dat die eraf ging springen en zit er dus niet zo mee.

In beide gevallen was een waarschuwing leuk geweest, of wat sympathie met de pijn die je er aan over hebt gehouden.

leuke metafoor; jammer dat ze dan ook vaak naar een andere wip lopen
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:14:33 #87
You choo-choo-choose me?
pi_7394033
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:13 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

leuke metafoor; jammer dat ze dan ook vaak naar een andere wip lopen

Ja dat was ook nog vergeten, zij loopt doodleuk naar een andere wip terwijl jij beduust op je lege wip blijft zitten.
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:15:10 #88
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7394048
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:47 schreef ik het volgende:
[..]
quote:
[..]
"Serieuze vraagtekens plaatsen" is niet hetzelfde als voor een ander denken. Je zegt "het is niet onwaarschijnlijk dat de ander zus en zo dacht" - en dat is in zo'n situatie gefundeerd. En dit topic gaat natuurlijk niet over de vraag hoe lang iemand wel niet moet gaan wachten voor-ie een nieuwe relatie aangaat (hoewel de pijn na een halfjaar zeer waarschijnlijk minder is dan na 2 weken) - maar over hoe het toch komt dat goede relaties als donderslag bij heldere hemel kunnen eindigen, en wat voor pijn dat teweeg kan brengen.
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:17:09 #89
36876 Preset
pi_7394099
quote:

Haha, goed bedacht... goeie metafoor.

en inderdaad, terwijl jij nog over je pijnlijke stuitje wrijft is de ander alweer met iemand anders aan het wippen.

pi_7394343
vrouwen maken meer kapot dan drank goed kan maken
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:31:32 #91
32360 phunc
thinkin of a masterplan
pi_7394427
damn precies zelfde meegemaakt... of ik nou blij moet daarmee....
The word "peace" is just an expression,used to say bye when it's time to jet
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:31:50 #92
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_7394432
Deze is ook zeeeeeer herkenbaar....

Ik wil een pauze... nee niet dat het uit is, want wil je echt neit kwijt hoor, maar wil gewoon tijd om na te denken... Bam, binnen paar dagen uit! Gegarandeert~!!!!!!!!!!!!

dinsdag 17 december 2002 @ 19:41:41 #93
You choo-choo-choose me?
pi_7394658
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:31 schreef bigwig het volgende:
Deze is ook zeeeeeer herkenbaar....

Ik wil een pauze... nee niet dat het uit is, want wil je echt neit kwijt hoor, maar wil gewoon tijd om na te denken... Bam, binnen paar dagen uit! Gegarandeert~!!!!!!!!!!!!

Ja die pauze en dat nadenken bericht heb ik dus gister gekregen... *zucht*
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:49:25 #94
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7394816
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:46 schreef SheDeviltje het volgende:

[..]

Dan ken jij toch de verkeerde vrouwen

Dat is je er wel heel gemakkelijk van af maken....
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7394881
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:41 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Ja die pauze en dat nadenken bericht heb ik dus gister gekregen... *zucht*

tja, zeer herkenbaar...
rustperiode en na 5 weken weer een ander;
5 weken uit, zij is al weer verliefd op 'n ander
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:55:32 #96
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7394949
quote:

Herkenbaar, doch met een vervolg. mevrouw trouwt vervolgens met dat nieuwe vriendje, krijgt een kind en raakt zwanger van de tweede... halverwege de zwangerschap valt nieuwe vriendje dood neer..

Hoe reageer je?

Mij overkwam het.. 8 jaar nadat het uitging (zie boven voor de symptomen met dit verschil dat ze letterlijk uit mijn leven verdween) hoorde ik dat haar man dood was neergevallen. het is niet aardig, maar ik heb er wel een borrel op genomen... Ben er niet trots op, dat niet... Maar... <zucht>...

dinsdag 17 december 2002 @ 19:58:06 #97
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_7395008
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:52 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

tja, zeer herkenbaar...
rustperiode en na 5 weken weer een ander;
5 weken uit, zij is al weer verliefd op 'n ander

5 weken man!!! iedereen moet toch door met z'n leven!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_7395015
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Herkenbaar, doch met een vervolg. mevrouw trouwt vervolgens met dat nieuwe vriendje, krijgt een kind en raakt zwanger van de tweede... halverwege de zwangerschap valt nieuwe vriendje dood neer..

Hoe reageer je?

Mij overkwam het.. 8 jaar nadat het uitging (zie boven voor de symptomen met dit verschil dat ze letterlijk uit mijn leven verdween) hoorde ik dat haar man dood was neergevallen. het is niet aardig, maar ik heb er wel een borrel op genomen... Ben er niet trots op, dat niet... Maar... <zucht>...

wel grof hoor, maar moest ff lachen.
tja, het leven is zo betrekkelijk. Sterker nog; ik denk wel eens waar zit ik me druk over te maken; over 50 jaar lig ik onder de zoden en kraait er geen haan meer naar me. Dus liefdesverdriet kan erg zijn, maar is ow zo betrekkelijk.
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:00:01 #99
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7395054
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:58 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

wel grof hoor, maar moest ff lachen.
tja, het leven is zo betrekkelijk. Sterker nog; ik denk wel eens waar zit ik me druk over te maken; over 50 jaar lig ik onder de zoden en kraait er geen haan meer naar me. Dus liefdesverdriet kan erg zijn, maar is ow zo betrekkelijk.

Het deed me 'genoegen' (als dat het woord is) juist vanwege de manier van uitmaken. Donderdag zeggen dat het uit is, zaterdag de deur uitgaan (na 4 jaar samenwonen) en gewoon niks meer laten horen...
pi_7395057
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:58 schreef KumA het volgende:

[..]

5 weken man!!! iedereen moet toch door met z'n leven!

dat is waar, maar als je altijd van relatie in relatie springt met iedere keer het idee rust en tijd voor jezelf te nemen, dan vind ik het snel gaan.
Het lijkt wel of ze geen tijd te verliezen heeft. Maar goed. wat moonah zegt in de topic klopt ook wel.. mn ex had wel een borderline trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 17-12-2002 20:04]

pi_7395091
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Het deed me 'genoegen' (als dat het woord is) juist vanwege de manier van uitmaken. Donderdag zeggen dat het uit is, zaterdag de deur uitgaan (na 4 jaar samenwonen) en gewoon niks meer laten horen...

dat is kei en kei hard
kan me jou wel voorstellen (4 jaar!!!)
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:04:30 #102
36876 Preset
pi_7395151
Tuurlijk, alles is betrekkelijk.

't is zo jammer dat een (voor jou) onvrijwillige beeindiging van een relatie zo lang in je kop kan blijven spoken. Je wilt niets liever dan je er niet druk om maken en doorgaan...maar dat gaat in de praktijk verdomd moeilijk.

't is voor mij alweer een tijd geleden dat mij zoiets overkwam maar het zal niet voor niets zijn dat ik de behoefte voelde om hier nog eens iets over te schrijven.

Als alle relaties nou eens eindigden in goed overleg of met een knetterende ruzie.....dan was alles al een stuk makkelijker!

dinsdag 17 december 2002 @ 20:06:25 #103
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7395205
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:01 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

dat is kei en kei hard
kan me jou wel voorstellen (4 jaar!!!)

Och, het is nu 10 jaar geleden en als dit haar net zo hard raakt als haar actie mij raakte, zit ze nog minstens 6 jaar in de shit...
pi_7395274
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Och, het is nu 10 jaar geleden en als dit haar net zo hard raakt als haar actie mij raakte, zit ze nog minstens 6 jaar in de shit...

.........and god put his vengeance upon him

't is wel luguber... kan me je gevoel wel enigszins voorstellen.

dinsdag 17 december 2002 @ 20:10:03 #105
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7395304
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

.........and god put his vengeance upon him

jij zegt dat nou zo, maar zou het zoiets zijn? Ik ben een hardcore atheist, maar dingen als dit laten me soms toch nadenken over de Hemelse Rechtvaardigheid
pi_7395347
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:10 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

jij zegt dat nou zo, maar zou het zoiets zijn? Ik ben een hardcore atheist, maar dingen als dit laten me soms toch nadenken over de Hemelse Rechtvaardigheid

nah, ik ben ook atheist en ik zou het ook geen rechtvaardigheid willen noemen. Ik bedoel, er is jou groot leed aangedaan, maar dat pleit niet voor de dood van die vent.
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:14:15 #107
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7395422
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:11 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

nah, ik ben ook atheist en ik zou het ook geen rechtvaardigheid willen noemen. Ik bedoel, er is jou groot leed aangedaan, maar dat pleit niet voor de dood van die vent.

Niet?

Serieus: nee, da's waar. Je wenst niemand dood, hoewel ik de eerste jaren wel dromen heb gehad van naar belgie gaan, geweertje kopen en ze allebei afschieten.. Maar ja.. Hoe kom je zonder auto in Belgie?

dinsdag 17 december 2002 @ 20:14:20 #108
You choo-choo-choose me?
pi_7395427
Ook niet leuk:

Mijn vriendin woont in Amerika, ik ga daar telkens heen, kost een vermogen, maar ja "ze is het waard".
Nou ga ik er aankomende maandag weer heen, krijg ik gister, 7 dagen vantevoren, een mailtje van haar dat ik niet welkom ben omdat ze moet "nadenken".
Mijn ticket is niet in te leveren, dit is natuurlijk de doodsteek voor deze relatie als ik er niet heen ga, want als ik nu niet ga ga ik nooit meer. Ik heb stomweg het geld niet om tickets te kopen en ze weg te gooien.

dinsdag 17 december 2002 @ 20:19:33 #109
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7395568
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:14 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Ook niet leuk:

Mijn vriendin woont in Amerika, ik ga daar telkens heen, kost een vermogen, maar ja "ze is het waard".
Nou ga ik er aankomende maandag weer heen, krijg ik gister, 7 dagen vantevoren, een mailtje van haar dat ik niet welkom ben omdat ze moet "nadenken".
Mijn ticket is niet in te leveren, dit is natuurlijk de doodsteek voor deze relatie als ik er niet heen ga, want als ik nu niet ga ga ik nooit meer. Ik heb stomweg het geld niet om tickets te kopen en ze weg te gooien.

Zwaar klote.. heb ik ooit gehad met een vriendin in Engeland. Minder duur natuurlijk, maar idee is hetzelfde..
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:45:48 #110
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7396115
Hmz, BigWillyDerSuperSpender, da's kut, maar als 'k jou was zou 'k toch maar gaan, maar wel een cheap hotelletje voor een paar daagjes achter de hand houden om te pitten. Dan kun je er in ieder geval face-to-face achter komen wat er loos is, en heb je in het ergste geval alleen een vliegreisje (voor teveel geld) gemaakt.
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:48:27 #111
You choo-choo-choose me?
pi_7396172
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:45 schreef Philosocles het volgende:
Hmz, BigWillyDerSuperSpender, da's kut, maar als 'k jou was zou 'k toch maar gaan, maar wel een cheap hotelletje voor een paar daagjes achter de hand houden om te pitten. Dan kun je er in ieder geval face-to-face achter komen wat er loos is, en heb je in het ergste geval alleen een vliegreisje (voor teveel geld) gemaakt.
Ja... ik heb niks te verliezen... heb hier nog sokken van der liggen, het is op dit moment goedkoper die persoonlijk te komen brengen dan ze op te sturen...
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:23:15 #112
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_7396916
Wat je daar zegt in je post klopt wel, komt echt EXACT, maar dan ook EXACT overeen met mijn ervaring.
Alleen vind ik binnen een maand een beetje ruim genomen, in mijn geval was het gewoon een binnen een week.
Maargoed, ik was de dag erna ook al met een ander aan de gang, dus ik moet niet zeiken.

Ehhh... ik heb t dus over die goede vriend van mij hè

"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_7399014
ik snap niet waarom je je zo laat opnaaien.
als zij dat nieuwe vriendje wil, leuk voor haar toch?

t kan mij in elk geval echt weinig schelen, t is
zelfs een beetje fijn, heb je duidelijkheid, van zo: nu is het 'echt' over!

ik snap wel dat je dat betrekt op jezelf en dat je je daarom
zo kut voelt, zie het positief: ga feesten, geniet van je vrijheid
en nieuwe ronde, nieuwe kansen!

pi_7401793
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:14 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Ook niet leuk:

Eerst ff hierop reageren...

Zou gewoon gaan als ik jou was... (al was het om haar sokken terug te brengen Dan kun je het iig uit praten of iig iets wat er op lijkt. Ik weet niet waar je vriendin in Amerika woont, maar als het er een beetje warm is kun je er nog een klein vakantie'tje door brengen als het echt nix wordt.... beetje relaxen beetje nadenken hoe je nu verder gaat. Lijkt me zo perfecte manier om het af te sluiten (helemaal in je uppie ff zonder vrienden en familie) En als je dan weer in NL op de grond staat gaat er een nieuwe wereld voor je open....

Ik weet niet hoe het zit met vliegtickets (vlieg zelden tot nooit) of je die kan verkopen. Als het zou kunnen zou ik bovenstaande verhaal vergeten en de ¤¤¤ pakken.

woensdag 18 december 2002 @ 02:08:56 #115
You choo-choo-choose me?
pi_7401820
quote:
Op woensdag 18 december 2002 02:03 schreef martijnisgek het volgende:

[..]

Eerst ff hierop reageren...

Zou gewoon gaan als ik jou was... (al was het om haar sokken terug te brengen Dan kun je het iig uit praten of iig iets wat er op lijkt. Ik weet niet waar je vriendin in Amerika woont, maar als het er een beetje warm is kun je er nog een klein vakantie'tje door brengen als het echt nix wordt.... beetje relaxen beetje nadenken hoe je nu verder gaat. Lijkt me zo perfecte manier om het af te sluiten (helemaal in je uppie ff zonder vrienden en familie) En als je dan weer in NL op de grond staat gaat er een nieuwe wereld voor je open....

Ik weet niet hoe het zit met vliegtickets (vlieg zelden tot nooit) of je die kan verkopen. Als het zou kunnen zou ik bovenstaande verhaal vergeten en de ¤¤¤ pakken.

De vluigtickets zijn non-refundable (tsja je hebt vertrouwen in een relatie of niet...) en op naam.

Om er even op door te gaan, ik krijg zojuist van een vriend van me daar te horen dat ze bij der ex-vriend is... nou weet ik natuurlijk niet wat dat te betekenen heeft, maar aangezien ze niet met mij wil praten (heb er gebeld, belt niet terug) kan ik het ergste vermoeden...

pi_7401831
Tja, kennelijk kunnen ze wat beters krijgen... Or so they think.
Ars longa, vita brevis
pi_7401855
Nog ff kleine reactie op de topicstarter...

Kan me eigenlijk best goed vinden in hetgeen wat je verteld. Ik denk wel dat je realistisch moet blijven nadenken en je bedenken dat elke relatie weer anders is. En voor jezelf eens kritisch terug kijkt op de relatie die je gehad hebt en dan na gaat of er echt geen tekens waren... Want meestal worden die gewoon niet gezien, omdat men over zijn oren verliefd is. Wel wil ik ff duidelijk zeggen dat die 're-bound-vriendjes' echt bijzonder irritant zijn vooral als je dan merkt dat je ex er niet serieus mee omgaat en je op een of andere manier jaloers probeert te maken(als ze jou gedumpt heeft, maar nog meer als ze zelf gedumpt is).

woensdag 18 december 2002 @ 02:27:19 #118
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7401878
quote:
Op woensdag 18 december 2002 02:08 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
[..]
Om er even op door te gaan, ik krijg zojuist van een vriend van me daar te horen dat ze bij der ex-vriend is... nou weet ik natuurlijk niet wat dat te betekenen heeft, maar aangezien ze niet met mij wil praten (heb er gebeld, belt niet terug) kan ik het ergste vermoeden...
Jezus, dat maakt het nog nastier. Het lijkt me dat je ff bij die vriend gaat chillen. Strikt genomen moet je geen 'voorbarige conclusies trekken' maar als je 1 + 1 hier optelt weet je het wel bijna zeker. 'k Zou eerlijk gezegd niet zeker weten of ik dan nog wel zou gaan, maar als je daar idd. nog meer gasten kent, waarom niet. Sterkte dermee.
  woensdag 18 december 2002 @ 04:29:20 #119
27699 Ravage
thinking about you
pi_7402168
quote:

Ik had het niet treffender kunnen omschrijven. Ik heb het zelf ook gehad (binnen een paar dagen, na een relatie van 3 jaar).
Het frustrerende van die reboundvriend in mijn geval was juist dat het zo'n ontzettende niksnut was (hoewel het natuurlijk wel moeilijk is objectief te blijven...)

Je gaat jezelf nl. continu vergelijken met zo'n gast (wat heeft hij beter dan mij? waarom zit ze nu bij hem) en dat doet je nog minder voelen dan de niksnut in kwestie!

i'm not living, i'm just killing time
pi_7402897
quote:

Zo lijkt het misschien voor de topicstarter maar degene die de relatie verbreekt is hier echt al een stuk langer mee bezig.....en heeft de voors en tegens tegen zijn/haar idee van een goede relatie afgewogen. En is tot de conclusie gekomen dat het dit niet is, dat het voor de persoon aan de andere kant als donderslag bij heldere hemel komt is niet altijd zoals het echt gegaan is
quote:
vertaling:
het ligt niet aan mij, het ligt aan jou.....
eigenlijk hetzelfde als bij de 1e manier om een relatie te verbreken
vaak word deze manier gebruikt om de ander niet te kwetsen, er niet helemaal bij stil staand dat voor de meesten het verbreken van een relatie altijd pijnlijk is
quote:
De relatie is ten einde, alle mooie woorden die bij het afscheid of daarvoor gevallen zijn ten spijt, wat de ander doet na een relatie heb je geen enkele zeggenschap op. Er is geen opzegtermijn van 2 maanden binnen een relatie. Je kan geen claim leggen op iemand als de relatie voorbij is. Als je hier niet tegen kan, dan ga je nog een zwaar leven tegemoet
pi_7403004
Gister gedumpt naja gedumpt het ging gewoon niet meer voelde me niet op me gemak bij haar. Maar je verhaal komt me wel een beetje bekent voor zo was het ook in het begin het gevoel was weg. Maar later bleek er meer te zijn dat ze er al een hele tijd mee liep.

Kreeg ook te horen dat het niet aan mij lag maar als ik nu terug denk lag het aan beide. En als ze nu een andere vind tja moet ze zelf weten ik ga ook niet een maand thuis zitte depri zijn ben gewoon weer lekker op zoek

Misschien snel maar zag het al aankomen 2 weken geleden dus ben er nu al redelijk overheen hoe erg ik het soms ook vind.

-
pi_7403285
quote:

[..]

get a life man.. het was toen al acht jaar uit. als je er dan nog mee bezig bent..
  woensdag 18 december 2002 @ 10:03:54 #123
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7403309
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:01 schreef Frenkie het volgende:

[..]

get a life man.. het was toen al acht jaar uit. als je er dan nog mee bezig bent..

ja, en? Klaarblijkelijk ben jij er zo een die de een na de ander verslijt en niet weet wat echte liefde is.. Als iemand waar je alles voor geeft je op die manier dumpt, schud je dat niet in 2 dagen van je af. Verwerken van een relatie duurt vaak net zo lang als de relatie geduurd heeft. gezien jouw reactie heb je dus een relatieduur van 2 dagen of zo...
pi_7403323
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

ja, en? Klaarblijkelijk ben jij er zo een die de een na de ander verslijt en niet weet wat echte liefde is.. Als iemand waar je alles voor geeft je op die manier dumpt, schud je dat niet in 2 dagen van je af. Verwerken van een relatie duurt vaak net zo lang als de relatie geduurd heeft. gezien jouw reactie heb je dus een relatieduur van 2 dagen of zo...

2 dagen of 8 jaar.... klein nuanceverschil. Daarbij toost jke zoiezo niet op iemands dood... maar goed ik ken geen rancune.
  woensdag 18 december 2002 @ 10:07:18 #125
1687 poep
praat geen poep
pi_7403344
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat verschilt ook per persoon, iedereen heeft een andere manier van verwerken! dat heeft niks te maken over het wel of niet weten wat echte liefde is!
houdt van spannend...
  woensdag 18 december 2002 @ 10:12:22 #126
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7403381
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:07 schreef poep het volgende:

[..]

Dat verschilt ook per persoon, iedereen heeft een andere manier van verwerken! dat heeft niks te maken over het wel of niet weten wat echte liefde is!

Oke, maar dan is een commentaar als 'get a life' niet echt dat je zegt tactisch, toch?
pi_7403440
Ik heb een maand geleden ook een relatie van +/- 3 jaar afgesloten.
Was als eens eerder uitgegaan, exact op de manier die in dit topic genoemd wordt!
Is later weer aan gekomen, Heb het nu zelf uitgemaakt en heb me nog nooit zo goed gevoeld!

Zag ik haar afgelopen vrijdag met haar Rebound partner !

Dus die analyse klopt als de neten! ode aan de analist !

Greetingz the Chef.

Hij kwam, zag en dronk een pilsje
pi_7403469
De eerste twee punten zijn in ieder geval zeeeer zeker herkenbaar, kunnen ze lullen wat ze willen hier
geen commentaar
pi_7403476
8 jaar nadat de relatie verbroken is, nog zo verbitterd zijn dat je drinkt op iemands dood....nee dat is gezond.

dat ze in die 8 jaar geen contact meer met jou heeft gewild, is toch haar keus....het is haar leven, en daarmee moet ze doen wat zij wil. Dat jij het daar moeilijk mee hebt, is vervelend voor je, maar is niet anders.

pi_7403551
OMG!!!
quote:

dat is mij een keer overkomen... precies zo!!!... echt helemaal...

Ze had ook binne een week een ander... grrrr ...

en dit gebeurde mwah, begin van de zomervakantie... en ze heeft nog steeds met die gozer...

To pwn or not to pwn
pi_7403618
Okee ik zal het een keer verduidelijken vanaf de andere kant.
Stel je hebt een relatie. Op een gegeven moment zijn je gevoelens weg en ga je twijfelen aan je relatie. Maar ja sex is altijd wel lekker. En het is ook best wel gezellig. En dan na lang twijfelen (kan dagen, weken, maar ook zlefs maanden zijn) maak je het uit.

Dit was ff ter verduidelijking.

pi_7403785
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:30 schreef Frenkie het volgende:
Stel je hebt een relatie. Op een gegeven moment zijn je gevoelens weg en ga je twijfelen aan je relatie. Maar ja sex is altijd wel lekker. En het is ook best wel gezellig. En dan na lang twijfelen (kan dagen, weken, maar ook zlefs maanden zijn) maak je het uit.

dat zeg ik...gamma
  woensdag 18 december 2002 @ 10:56:20 #133
27702 mixxy
my prrrrrrecious!
pi_7403964
precies dezelfde klote-steek zijn jullie mannen trouwens ook wel verbluffend goed in staat leveren..
[url=http://members.lycos.nl/mixx/]nu ook AH bonuskaarten[/url] - [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27702]fotoboek[/url]
pi_7404001
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:56 schreef mixxy het volgende:
precies dezelfde klote-steek zijn jullie mannen trouwens ook wel verbluffend goed in staat leveren..
wij niet. wij manenn zijn brave schepsels. jij vals sekreet
pi_7404164
De analyse van de topicstarter komt mij ook zeer bekend voor. Is mij vorig jaar ook over komen, zo lig je nog bij elkaar in bed en de volgende dag krijg je het bericht dat ze niet verder wil en vrij wil zijn voorlopig.

Hoor ik na een week of wat van een vriendin van haar dat ze binnen 2 weken een ander had (waar ze nu overigens nog steeds mee loopt, en die gast is zo triest dat ie me telkens even wil laten weten dat hij met mijn ex loopt :S .. en hij snapt niet dat ik nu bijna 2 jaar later er totaal niet meer van onder de indruk ben, was ik na een maand of 3 al niet meer).

Heb haar toen zelf nog gevraagd wat er waar van was met die rebound relatie, maar dat was gelogen en ze had geen vriend .. Tja, dan vraag ik me af, tegenover wie ben je nu niet eerlijk bezig, tegen over mij, je rebound vriend of jezelf .......

Leuk detail is wel dat vriendinnen van haar die rebound vriend dus totaal niet mogen en ook met haar weinig tot geen contact meer hebben en dat ik, dat wat ooit haar vriendinnen waren, nog steeds contact met die meiden heb.

Character is what you are; Reputation is what people think you are!
pi_7404326
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:08 schreef MrTux het volgende:
De analyse van de topicstarter komt mij ook zeer bekend voor. Is mij vorig jaar ook over komen, zo lig je nog bij elkaar in bed en de volgende dag krijg je het bericht dat ze niet verder wil en vrij wil zijn voorlopig.

Hoor ik na een week of wat van een vriendin van haar dat ze binnen 2 weken een ander had (waar ze nu overigens nog steeds mee loopt, en die gast is zo triest dat ie me telkens even wil laten weten dat hij met mijn ex loopt :S .. en hij snapt niet dat ik nu bijna 2 jaar later er totaal niet meer van onder de indruk ben, was ik na een maand of 3 al niet meer).

Heb haar toen zelf nog gevraagd wat er waar van was met die rebound relatie, maar dat was gelogen en ze had geen vriend .. Tja, dan vraag ik me af, tegenover wie ben je nu niet eerlijk bezig, tegen over mij, je rebound vriend of jezelf .......

Leuk detail is wel dat vriendinnen van haar die rebound vriend dus totaal niet mogen en ook met haar weinig tot geen contact meer hebben en dat ik, dat wat ooit haar vriendinnen waren, nog steeds contact met die meiden heb.

Geloof niet dat er hier dan sprake is van een rebound vriendje.....de eerste vriend die ze na jou krijgt hoeft niet per definitie een rebound partner te zijn.....dan zou nl. iedere partner die iedereen krijgt (op de allereerste na) een rebound partner zijn.
pi_7404351
[quote]Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
[quote]

JA, eerst geeft ze een ring en 2 dagen later maakt ze het uit.

Ze wist het niet meer. Niet meer verliefd. Maar na 2.5 jaar is dat toch houden van

NEE, wel na drie maanden! En dat met iemand waarmee ze al wegging tijdens onze relatie.

pi_7404406
Daar is het wel mee om begonnen. M'n ex wil vrij zijn, komt er achter dat ze toch iets mist en gaat daar naar op zoek. Dat gene wat ze mist (de aandacht van iemand in het bijzonder) vind ze (was wel met carnaval, dus de vraag of het echt de bedoeling was dat het langer ging duren kun je je afvragen). Komt ook nog eens bij dat hoe negatiever haar vriendinnen over hem waren in het begin, hoe meer zij bij hem was om nog meer aandacht te krijgen die ze ineens niet meer van haar vriendinnen kregen (is niet door mij zelf bedacht, maar door een vriendin verteld, die met zowel mij als haar contact heeft, eigenlijk hoor ik het niet eens te weten). Daar is uiteindelijk de hele relatie uitgerolt.
Character is what you are; Reputation is what people think you are!
pi_7404501
quote:
Op woensdag 18 december 2002 04:29 schreef Ravage het volgende:

[..]

Ik had het niet treffender kunnen omschrijven. Ik heb het zelf ook gehad (binnen een paar dagen, na een relatie van 3 jaar).
Het frustrerende van die reboundvriend in mijn geval was juist dat het zo'n ontzettende niksnut was (hoewel het natuurlijk wel moeilijk is objectief te blijven...)

Je gaat jezelf nl. continu vergelijken met zo'n gast (wat heeft hij beter dan mij? waarom zit ze nu bij hem) en dat doet je nog minder voelen dan de niksnut in kwestie!

je gaat je inderdaad vergelijken met die gozer; maar je kan het eigenlijk ook niet. Ieder mens is anders. Ik zit me ook continu af te vragen wat ze bij hem zoekt. Kom maar tot 1 ding: uiterlijk. Misschien dat ze zich meer aangetrokken voelt tot hem. Ik berust erin dat zij bij hem nooit het geluk zal vinden dat ze bij mij krijgt.
pi_7404532
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik berust erin dat zij bij hem nooit het geluk zal vinden dat ze bij mij krijgt.
Waarschijnlijkberust hij er zich in dat hij WEL het geluk bij haar vindt wat jij NOOIT meer krijgt.
pi_7404557
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:12 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Oke, maar dan is een commentaar als 'get a life' niet echt dat je zegt tactisch, toch?

Frenkie heeft sowieso een klein subtiliteitsprobleem als het op gevoelige zaken bij anderen aankomt:
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

woensdag 18 december 2002 @ 11:35:20 #142
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7404585
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:33 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Frenkie heeft sowieso een klein subtiliteitsprobleem als het op gevoelige zaken bij anderen aankomt:
[..]

Tja, ik generaliseer niet graag, maar uit zijn profiel en commentaren hier komt wel een bepaald beeld naar voren..
pi_7404597
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:30 schreef Frenkie het volgende:

oke, mee eens.
Alleen, mijn ex schreef me een week van te voren nog een brief dat ze het zo zag zitten met mij en verder wil.. blah.
Dat is gewoon niet fair.
  woensdag 18 december 2002 @ 11:37:32 #144
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7404626
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:36 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

oke, mee eens.
Alleen, mijn ex schreef me een week van te voren nog een brief dat ze het zo zag zitten met mij en verder wil.. blah.
Dat is gewoon niet fair.

Kan ik beter:

Een week ervoor op een verjaardag zitten waar iemand als grapje aan haar vraagt wanneer we gaan trouwen en zij zegt bloedserieus 'volgend jaar'..

pi_7404643
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:36 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

oke, mee eens.
Dat is gewoon niet fair.

ja dahag eersr gaan generaliseren en dan later of afzonderlijke gevallen beginnen. Dat is niet normaal discussieren.
pi_7404658
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tja, ik generaliseer niet graag, maar uit zijn profiel en commentaren hier komt wel een bepaald beeld naar voren..

uit jouw profiel kan ik enkel halen dat je geen hobby;s hebt. vandaar dat je een vriendin zoekt
  woensdag 18 december 2002 @ 11:59:48 #147
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_7404997
Hihi..nou was het in mijn geval niet zo'n lange relatie. Maar in een aantal gevallen in mijn vriendenkring wel.

...en het klopt allemaal precies

hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  woensdag 18 december 2002 @ 12:06:24 #148
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7405122
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

uit jouw profiel kan ik enkel halen dat je geen hobby;s hebt. vandaar dat je een vriendin zoekt

Zoek ik dat? Goh, zal m'n vrouw leuk vinden als ze dat hoort...
pi_7405529
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

pi_7405746
quote:

[..]

als je er in blijft geloven, dan komt dat vast nog wel eens. Of ze loopt weer zo bij je weg. Kan je weer fijn gaan borrelen om iemands dood
pi_7406223
Heb ook precies hetzelfde mee gemaakt! Al kan me het als het uit is niet echt meer boeien. Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen he!
pi_7406419
quote:

[..]

Dus je bent zelf getrouwd inmiddels, en drinkt een borrel om de dood van de man van je ex, omdat zij in die 8 jaar geen contact meer met je heeft gezocht??

Jeetje, die haat van jou zit echt diep, zou je er niet eens over gaan praten met iemand

woensdag 18 december 2002 @ 18:02:26 #153
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_7412040
quote:
dat ze in die 8 jaar geen contact meer met jou heeft gewild, is toch haar keus....het is haar leven
En dat hij proost om de dood van haar man is toch zijn keuze dan?
  woensdag 18 december 2002 @ 18:04:32 #154
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_7412087
quote:

[..]

Heb je haar ook laten weten hoe de borrel gesmaakt heeft?
  woensdag 18 december 2002 @ 18:09:33 #155
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_7412197
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:04 schreef KingCold het volgende:

[..]

Bij de weg, prima analyse inderdaad!
  woensdag 18 december 2002 @ 18:55:55 #156
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7412880
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

als je er in blijft geloven, dan komt dat vast nog wel eens. Of ze loopt weer zo bij je weg. Kan je weer fijn gaan borrelen om iemands dood

Jij snapt t echt niet he? Geeft niet hoor... Gaat wel over als je een meisje bent
  woensdag 18 december 2002 @ 18:57:15 #157
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7412908
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:25 schreef skyhigh het volgende:

[..]

Dus je bent zelf getrouwd inmiddels, en drinkt een borrel om de dood van de man van je ex, omdat zij in die 8 jaar geen contact meer met je heeft gezocht??

Jeetje, die haat van jou zit echt diep, zou je er niet eens over gaan praten met iemand

Dit gebeurde 2 jaar geleden hoor, toen was ik alleen. tegenwoordig boeit het me niet meer..
  woensdag 18 december 2002 @ 18:58:02 #158
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7412921
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:04 schreef KingCold het volgende:

[..]

Nee hoor.. Zo ben ik niet
pi_7414995
Mijn relatie is ook na 2 jaar uit, ineens... En hij heeft nog steeds geen ander (na 2 maanden) en ik ook niet! Zucht...
Kelly
pi_7416766
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:06 schreef De_Gelaarsde_Kat het volgende:

Het trucje is mij nu wel duidelijk, geloof ik.

Alle mannen zijn klootzakken! .

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 18 december 2002 @ 21:54:13 #161
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7416855
Ik denk weleens: verander het woordje "mannen" in bijvoorbeeld "Marokkanen" en je
word meteen gebanned.. en terecht hoor!
Maar als het over mannen of vrouwen gaat zijn ineens allerlei lage generalisaties toegestaan ofzow....
pi_7417708

Dit is gewoon zo toepasselijk, zeker voor meisjes wiens zelfvertrouwen bij het begin van de relatie al niet bijster veel was. Die gebruiken de jongens als ego-boost tot de volgende met een leuk praatje komt.
Dat zo'n nieuw vriendje (rebound) per sé kortdurig is wil ik niet zeggen. Soms dient het meer ter bevestiging voor de voormalige vriendin om lang ermee door te gaan en er bij te blijven als vorm van overgang om er later achter te komen dat het vorige vriendje nog nie zo slecht was. Soms kan het ook dienen als manier om het verbreken van de vorige relatie te bevestigen en goed te praten, wat soms erg lang kan duren, vooral in het geval van lichtelijk labiele personen. Verder kan men het rebound-jongen gebruiken uit angst weer terug te keren in de vorige relatie waar men een plotse drang voelt om uit te stappen. ( vergelijk het met een spontane psychose)
Volgens mij is dit vooral het geval bij lange relaties en niet zo zeer een probleem bij hap-snap relaties.

Vergelijk het met een pleister erafhalen, er snel aftrekken en weggooien doet een stuk minder pijn dan langzaam erafhalen.

Just my two cents

woensdag 18 december 2002 @ 22:37:10 #163
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7417748
Wat een interessante analyse.

Uit welk boek heb je dit geciteerd??

pi_7418002
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:37 schreef Anemoon het volgende:
Wat een interessante analyse.

Uit welk boek heb je dit geciteerd??

Geen boek, komt allemaal uit mn hoofd en enige persoonlijke ervaring in directe en indirecte zin.
  woensdag 18 december 2002 @ 22:52:42 #165
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7418070
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:49 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Geen boek, komt allemaal uit mn hoofd en enige persoonlijke ervaring in directe en indirecte zin.

Handig, dan kun je er in het vervolg heel nuchter en objectief tegenover staan als
een exje zo'n soort "vriendje" heeft.

Mensen hier, kunnen met dit inzicht ook weer hun voordeel doen: niet verbaasd of gek van jaloezie worden bijvoorbeeld. Scheelt een heel stuk.

pi_7418223
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:52 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Handig, dan kun je er in het vervolg heel nuchter en objectief tegenover staan als
een exje zo'n soort "vriendje" heeft.

Mensen hier, kunnen met dit inzicht ook weer hun voordeel doen: niet verbaasd of gek van jaloezie worden bijvoorbeeld. Scheelt een heel stuk.

Ik heb het al eens eerder gezegd op dit forum, een relatie draait 9/10 keer op de BASIS, is die niet goed dan zal dat op den duur blijken.

Helaas blijk ik keer op keer een roepende in een woestijn...

Ik ben overigens altijd al vrij nuchter over relaties geweest hoor, ik kan me ook niet heugen dat één relatie van mij ook niet werkte toen ie er nog was. Vooral erna bleek keer op keer de onjuiste basis...

Maar op het moment heb ik nix te klagen, heel lief vriendinnetje nu

woensdag 18 december 2002 @ 23:07:17 #167
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7418370
Vantevoren kun je niet helemaal duidelijk stellen of de basis goed is. Dat moet wel de kans krijgen om te ontstaan en ik heb vaak de indruk dat veel mensen dat geduld niet kunnen opbrengen om het te laten groeien. Ook veel te hoge verwachtingen van de ander en/of van zichzelf maken het bij voorbaat al onmogelijk.
En tenslotte komt er ook nog een heel stuk "chemie" bij kijken waar wij geen of
nauwelijks grip op hebben.

Verliefdheid laat zich niet dwingen.....maar ook niet afremmen....ook al is diegene niet de juiste op de meer rationele vlakken.

Ach uiteindelijk draait het weer eens om één ding: de juiste balans

pi_7418878
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:07 schreef Anemoon het volgende:

Ach uiteindelijk draait het weer eens om één ding: de juiste balans

Eerst basis en dan balans. Het gaat erom hoe je de relatie instapt kort door de bocht genomen.
pi_7419303
quote:

Geweldig het klopt precies. Ik dacht dat ik de enige was bij wie dit steeds overkwam.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_7419537
ultralong shot: vrouwen zijn niet afhankelijk van de man in de zin dat de man afhankelijk is van de vrouw. De vrouw bezit de macht om de man sexueel en dus emotioneel onderdanig te laten zijn, de man wil iets van haar.

De vrouw is dus emotioneel minder gebonden en als er een nieuw iemand komt die nog meer moeite wil doen, is de vrouw gevlogen...

(ff heel kort door de bocht, geen zin in uitwijdingen op dit tijdstip)

Sjies ik heb rare gedachten

donderdag 19 december 2002 @ 00:07:23 #171
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7419598
Pffffff, sja daar zit wat in, maar is het ook echt zo ongenuanceerd??

Volgens mij zie jij het persoonlijk niet zodanig als je het nu brengt hier...

pi_7419654
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:07 schreef Anemoon het volgende:
Pffffff, sja daar zit wat in, maar is het ook echt zo ongenuanceerd??
Ja.

Ik was een tijdje een andere mening toegedaan maar aan het einde van de dag steekt de vork zo in de steel.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  donderdag 19 december 2002 @ 00:15:23 #173
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7419737
Oei.. dus toch!

Vandaaar...

Maar kan daar dan helemaal geen verandering in worden gebracht. Bijvoorbeeld dat
je beiden er heel anders mee omgaat, dus niet zo instinctief enzo?
Meer bewust, zegmaar.

pi_7419923
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:00 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben overigens altijd al vrij nuchter over relaties geweest hoor, ik kan me ook niet heugen dat één relatie van mij ook niet werkte toen ie er nog was. Vooral erna bleek keer op keer de onjuiste basis...
Ik vond je al grappig, maar nu wordt je hilarisch trancie. Jij en nuchter over een relatie..????
Waarscahijnlijk stikt je vriendinnetje waar je nu gelukkig mee denkt te zijn uiteindelijk ook in jouw jaloezie en verwachtingen. En dan, dan gaat ze op zoek naar wat beters en open jij hier weer een topic.
Tot dan

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 19-12-2002 11:33]

donderdag 19 december 2002 @ 00:31:19 #175
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7419967
Tranceptor heeft toch een heel goede kijk op de zaak vind ik, heel nuchter en
zeer bewust ook!
pi_7419987
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:02 schreef Tranceptor het volgende:
ultralong shot: vrouwen zijn niet afhankelijk van de man in de zin dat de man afhankelijk is van de vrouw. De vrouw bezit de macht om de man sexueel en dus emotioneel onderdanig te laten zijn, de man wil iets van haar.

De vrouw is dus emotioneel minder gebonden en als er een nieuw iemand komt die nog meer moeite wil doen, is de vrouw gevlogen...

whahahahaha ga jij even je sm spelletjes ergens anders spelen dit is wel de grootste onzin die er is.. weet je sommige mannen zijn watjes. Maar afhankelijk van de vrouw.. no way. never nooit niet. Hooguit wederzijdse afhankelijkheid. Maar zelfs dat is twijfelachtig.

Dat mannen hun lul achterna lopen (en zo hoort het tenslotte) is tot daar aan toe. Maar emotioneel afhankelijk..

pi_7420007
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:31 schreef Anemoon het volgende:
Tranceptor heeft toch een heel goede kijk op de zaak vind ik, heel nuchter en
zeer bewust ook!
Trancie heeft een verleden. en dat "rebound"-gelul is toch enkel jaloezie. Niks meer niks minder. Dat pleister verhaal kennen we al, en gaat in weze niet eens op.

punt
uit

pi_7420055
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:15 schreef Anemoon het volgende:
Maar kan daar dan helemaal geen verandering in worden gebracht. Bijvoorbeeld dat
je beiden er heel anders mee omgaat, dus niet zo instinctief enzo?
Meer bewust, zegmaar.
De nuance is natuurlijk dat een relatie om meer draait dan het sexuele aspect maar bewust stilstaan bij waarom je een relatie met iemand wilt (of niet) dat doen maar weinig mensen en wanneer het dan uitgaat krijg je het soort algemeenheden als in dit topic. Mensen (en met name jonge mensen) stappen een relatie binnen met het idee dat dit dé persoon is, jeweetwel, die ene maar het is stervensdruk daarbuiten!

Bovendien kennen mensen zichzelf negen van de tien keer niet eens dus een relatie beginnen is per definitie vragen om problemen.

(Ik ben een beetje duf nu dus als dit je vraag niet beantwoord dan komt dat omdat ik de vraag niet begrepen heb en gewoon mijn eigen mening aan het ventileren ben, mocht dat het geval zijn dan probeer ik het morgen nogeens )

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  donderdag 19 december 2002 @ 00:55:27 #179
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7420249
Dit is een zeer verhelderend antwoord. Bedankt daarvoor.

Het antwoord zit er wel degelijk in!
Het komt er dus op neer dat het wel bestaat dat er mensen veel bewuster
met hun relatie omgaan maar dat dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel zullen zijn. Die indruk had ik ook al ja....

In ieder geval is mijn hoop en vermoeden dat het dus wel zou kunnen wel op
waarheid gebaseerd. Dat alles geldt weer MITS je je maar bewust bent van wie
jij zelf bent.

Ken Uzelve... is dus weer eens de sleutel!

pi_7420964
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Misschien kun je je ondertitel wat aanpassen aan het karakter dat uit je antwoorden in dit topic spreekt.
salva cum reverentia
pi_7421007
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:25 schreef skyhigh het volgende:

[..]

Nergens staat ietas van haat in de post van degene op wie je reageert.
Kennelijk had hij het even nodig stil te staan bij de dood van zijn opvolger/plaatsvervanger.
De poster geeft ook nog eens aan zich hiervoor te schamen.

Mij dunkt dat het dan verder wel goed zit met zijn werkelijkheidsbeleving. Ik hoop dat hij het hoofdstuk en het boek relatie met zijn EX met die laatste toast definitief heeft kunnen afsluiten.

Voor de zich schamende toaster:
Bedenk je dat het beeld dat jij 8 jaar lang in stand gehouden hebt slechts jouw projectie is gebaseerd op jouw beleving, jouw gedachten, jouw ervaringen, jouw ensen en jouw frustraties. Het gaat dus niet om een beeld van WIJ (jij en je ex) maar een beeld dat jij jezelf bedacht hebt.

Vraag je af of zo'n beeld je goed doet. Zo nee, neem er afscheid van en zet je wer toe aan te investeren in geluk met je huidige partner. Dat gaat vast niet vaqn de ene op de andere dag, die sporen moet je er bewust in willen slijten. Sterkte in een nieuwe werkelijjkheidsbeleving.

salva cum reverentia
pi_7421025
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:55 schreef Anemoon het volgende:
Dit is een zeer verhelderend antwoord. Bedankt daarvoor.

Het antwoord zit er wel degelijk in!
Het komt er dus op neer dat het wel bestaat dat er mensen veel bewuster
met hun relatie omgaan maar dat dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel zullen zijn. Die indruk had ik ook al ja....

In ieder geval is mijn hoop en vermoeden dat het dus wel zou kunnen wel op
waarheid gebaseerd. Dat alles geldt weer MITS je je maar bewust bent van wie
jij zelf bent.

Ken Uzelve... is dus weer eens de sleutel!

Voor mij werkt een andere sleutel prima: Vermaak uzelve.

Lift er iemand mee dan is dat prachtig, vertrekt diegene weer dan is dat uiteraard weer wennen maar het biedt ook weer kansen op nieuwe kennissen. Mensen komen op je af als je hen iets te bieden hebt. Zorg er gewoon voor dat je het leuk hebt en dat je daarbij anderen niet vergeet.

Als je nu vanaf het begin van de relatie die partner eenzelfde levensinstelling kunt meegeven dan wordt je altijd beter van een relatie, ook als die eindigt.

salva cum reverentia
pi_7423583
quote:
[b]Dit is gewoon zo toepasselijk, zeker voor meisjes wiens zelfvertrouwen bij het begin van de relatie al niet bijster veel was. Die gebruiken de jongens als ego-boost tot de volgende met een leuk praatje komt.
Dat zo'n nieuw vriendje (rebound) per sé kortdurig is wil ik niet zeggen. Soms dient het meer ter bevestiging voor de voormalige vriendin om lang ermee door te gaan en er bij te blijven als vorm van overgang om er later achter te komen dat het vorige vriendje nog nie zo slecht was. Soms kan het ook dienen als manier om het verbreken van de vorige relatie te bevestigen en goed te praten, wat soms erg lang kan duren, vooral in het geval van lichtelijk labiele personen. Verder kan men het rebound-jongen gebruiken uit angst weer terug te keren in de vorige relatie waar men een plotse drang voelt om uit te stappen. ( vergelijk het met een spontane psychose)
Volgens mij is dit vooral het geval bij lange relaties en niet zo zeer een probleem bij hap-snap relaties.

Vergelijk het met een pleister erafhalen, er snel aftrekken en weggooien doet een stuk minder pijn dan langzaam erafhalen.

Just my two cents

inderdaad, jij hebt erover nagedacht.
Mijn ex had echt een zelfvertrouwen van 0,0 doordat zij in vorige relatie steeds de grond was ingetrapt. Nu duikt zij van relatie in relatie omdat zij iemand nodig heeft die haar bevestiging geeft. En zij heeft een jongen nodig om goed te voelen.
pi_7423619
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:28 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Eerst basis en dan balans. Het gaat erom hoe je de relatie instapt kort door de bocht genomen.

juist; onderzoek altijd de motivatie van je gevoel. Bij mij was die dat ik haar ook uit problemen wilde helpen. Dat kan nooit een goede basis vormen... Echter, mijn visie is als je vanelkaar houdt, kan je hier uitkomen.
pi_7423655
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

whahahahaha ga jij even je sm spelletjes ergens anders spelen dit is wel de grootste onzin die er is.. weet je sommige mannen zijn watjes. Maar afhankelijk van de vrouw.. no way. never nooit niet. Hooguit wederzijdse afhankelijkheid. Maar zelfs dat is twijfelachtig.

Dat mannen hun lul achterna lopen (en zo hoort het tenslotte) is tot daar aan toe. Maar emotioneel afhankelijk..

hoe zie jij het dan dat mensen al 40 jaar getrouwd zijn? Lijkt me dat daar wel wat emotionele afhankelijkheid bij komt kijken.
pi_7423807
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

hoe zie jij het dan dat mensen al 40 jaar getrouwd zijn? Lijkt me dat daar wel wat emotionele afhankelijkheid bij komt kijken.

die is dan toch wederzijds..?? of niet soms..
bovendien gata die post over het "principe" niet over stelletjes.
Maar als jij graag alaafs wil zijn dan mag dat hoor. Alleen zijn er maar weinig vrouwen die het waarderen.
pi_7423836
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik vond je al grappig, maar nu wordt je hilarisch trancie. Jij en nuchter over een relatie..????
Waarscahijnlijk stikt je vriendinnetje waar je nu gelukkig mee denkt te zijn uiteindelijk ook in jouw jaloezie en verachtingen. En dan, dan gaat ze op zoek naar wat beters en open jij hier weer een topic.
Tot dan

Ik vind toch grappig dat iemand die mij niet kent zo'n overduidelijk beeld over me schijnt te hebben. Punt een ik ben slechts lichtelijk jaloers en punt 2 verachteringen? Toch jammer dat je weer een hopeloze poging moet wagen een leuk topic om zeep te helpen door op de man te spelen.

Nou ja, leuk geprobeerd...

pi_7423850
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Sowwi hoor , het was maar een lollige gedachte op de late avond
pi_7423879
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:34 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Trancie heeft een verleden. en dat "rebound"-gelul is toch enkel jaloezie. Niks meer niks minder. Dat pleister verhaal kennen we al, en gaat in weze niet eens op.

punt
uit

Gelukkig heb jij geen verleden en naar mijn weten verschillende lange relaties gehad...

Rebound-verhaal is deels natuurlijk jaloezie, maar aan de andere kant zegt het meer over degene die op de rebound gaat dan over de persoon die gedumpt is.

quote]Op donderdag 19 december 2002 11:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

die is dan toch wederzijds..?? of niet soms..
bovendien gata die post over het "principe" niet over stelletjes.
Maar als jij graag alaafs wil zijn dan mag dat hoor. Alleen zijn er maar weinig vrouwen die het waarderen.
[/quote]

beter dan slaaf van mn ... Wat heeft het in godsnaam met slavernij te maken? Het is wederzijdse afhankelijkheid omdat je zolang al samen door het leven gaat en het steeds moeilijk wordt voor te stellen zonder die persoon.

Ik zou je willen adviseren deze keer de botte opmerkingen voor je te houden, ik denk (aan je reacties te zien) dat je hier de plank volledig misslaat. Je hebt geen enkel besef van een lange relatie blijkbaar ( dat lijkt in ieder geval uit je reactie op te maken, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een treiterbui hebben).

Erg jammer van je Frenkie, die misplaatste persoonlijke aanval is nog jammerder. Als je echt wilt weten hoe ik 'veracht en jaloers ben', verwijs ik je naar mijn vriendin.

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:40]

pi_7423912
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:20 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

inderdaad, jij hebt erover nagedacht.
Mijn ex had echt een zelfvertrouwen van 0,0 doordat zij in vorige relatie steeds de grond was ingetrapt. Nu duikt zij van relatie in relatie omdat zij iemand nodig heeft die haar bevestiging geeft. En zij heeft een jongen nodig om goed te voelen.

Volgens meneer Frenkie zit ik er 100% naast hoor Gelukkig is hij heel goed in staat mee te praten.
pi_7423944
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:34 schreef Tranceptor het volgende:
Gelukkig heb jij geen verleden en naar mijn weten verschillende lange relaties gehad...
leuk he dat op de man spelen. Maar gebruik dan wel argumenten die waar zijn.
pi_7424019
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:38 schreef Frenkie het volgende:

[..]

leuk he dat op de man spelen. Maar gebruik dan wel argumenten die waar zijn.

Die opmerking was sarcasme jongen. Naar mijn weten heb jij nog geen lange relaties gehad en wel degelijk een verleden.( en dan vooral van de een na de ander).

Ik zeg 'naar mijn weten', dus tenzij anders blijkt.

Nou benk wel benieuwd, Frenkie hoelang was dan je langste relatie?

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:45]

pi_7424043
quote:

Komt bekend voor?

Absoluut, al eerder meegemaakt en precies zoals boven aangegeven. Alleen dat rebound-vriendje gebeurde eerder. Na een week al. Toen heb ik haar en haar nieuwe vriendje flink de huid volgescholden, want dat lucht heerlijk op.
pi_7424078
Nee mannen dan:
het is uit!
Waarom?
Ik heb even tijd voor mezelf nodig want ik weet het even niet meer maar we blijven wel vrienden!

.
pi_7424082
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:42 schreef Tranceptor het volgende:
Die opmerking was sarcasme jongen. Naar mijn weten heb jij nog geen lange relaties gehad en wel degelijk een verleden.( en dan vooral van de een na de ander).

Ik zeg 'naar mijn weten', dus tenzij anders blijkt.

Jij doet verkeerde aannames. laten we het daar maar op houden.

En sarcasme zou ik als ik jou was, maar even laten voor wat het was. Het komt niet echt over.

pi_7424097
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Partygurl het volgende:
Nee mannen dan:
het is uit!
Waarom?
Ik heb even tijd voor mezelf nodig want ik weet het even niet meer maar we blijven wel vrienden!

sorry daarvoor nog. Maar ik miste het zo
pi_7424118
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Partygurl het volgende:
Nee mannen dan:
het is uit!
Waarom?

Mannen: Ik wil mijn vrijheid terug, ik ben nog niet toe aan een relatie.

En binnen twee weken zijn ze gebonden aan een ander.

pi_7424144
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Jij doet verkeerde aannames. laten we het daar maar op houden.

En sarcasme zou ik als ik jou was, maar even laten voor wat het was. Het komt niet echt over.

Ik verwacht ook niet van jou dat je mijn sarcasme waardeert, gelukkig zijn er anderen. Nou Frenkie vertel, wie was zo 'labiel' (geintje!) dat ze het lang met jou uithield? Nou ben ik HEEL benieuwd.
pi_7424192
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik verwacht ook niet van jou dat je mijn sarcasme waardeert, gelukkig zijn er anderen. Nou Frenkie vertel, wie was zo 'labiel' (geintje!) dat ze het lang met jou uithield? Nou ben ik HEEL benieuwd.
Het was een schatje.. en het duurde ruim 11 maanden.. maar eigenlijk gaat het je geen reet aan. En er zijn er wel wat meer geweest die langer dan 6 weken mochten blijven, maar niet veel.
pi_7424198
Frankie en Tranceptor, kan het geruzie even wat minder. Het gaat hier tenslotte om de grote boze vrouwen die het uitmaken.

Volgens mij zijn er nog een paar mogelijkheden:

-Ze maakt het uit en is er vervolgens een jaar stuk van, maar er is gewoon geen andere mogelijkheid.
-Je ziet het al van verre aankomen: ze wordt afstandelijker, jullie krijgen steeds meer ruzie en het loopt gewoon stuk

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7424231
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:51 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Het was een schatje.. en het duurde ruim 11 maanden.. maar eigenlijk gaat het je geen reet aan. En er zijn er wel wat meer geweest die langer dan 6 weken mochten blijven, maar niet veel.

jeez, jij bent echt een stakker. Met je botte opmerkingen hier op dit forum en zodra er dan aan jou wordt gevraagd wat je langste relatie was, gaat het geen reet aan.
pi_7424236
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:52 schreef Ripley het volgende:
Frankie en Tranceptor, kan het geruzie even wat minder. Het gaat hier tenslotte om de grote boze vrouwen die het uitmaken.
Oke Ropley
pi_7424254
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:53 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

jeez, jij bent echt een stakker. Met je botte opmerkingen hier op dit forum en zodra er dan aan jou wordt gevraagd wat je langste relatie was, gaat het geen reet aan.

le-zen is moeilijk of niet soms..??
pi_7424259
quote:

[..]

Ik wilde enkel mijn ,toch al beperkte beeld, van je bijstellen. Dank je.
Denk je niet, als je heel redelijk bent, dat je met 1 ervaring van 11 maanden niet relaties van 3-8 jaar ook maar enigzins kunt beoordelen.
De eerste relatiedip zit rond het tijdstip waarvan die van jou ophield. Mensen die 3 jaar of langer hebben gehad hebben meerdere dips en problemen overwonnen en hebben een stuk intiemere en sterkere banden met hun partners dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt.

Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest of breng in ieder geval je mening wat genuanceerder naar voren. Misschien een idee om mijn ideeen over de BASIS van een relatie onaannemelijk te noemen en op basis van argumenten te weerleggen in plaats van deze houding. Maar goed, het is maar een idee...

pi_7424288
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:55 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik wilde enkel mijn ,toch al beperkte beeld, van je bijstellen. Dank je.
Denk je niet, als je heel redelijk bent, dat je met 1 ervaring van 11 maanden niet relaties van 3-8 jaar ook maar enigzins kunt beoordelen.
De eerste relatiedip zit rond het tijdstip waarvan die van jou ophield. Mensen die 3 jaar of langer hebben gehad hebben meerdere dips en problemen overwonnen en hebben een stuk intiemere en sterkere banden met hun partners dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt.

Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest of breng in ieder geval je mening wat genuanceerder naar voren. Misschien een idee om mijn ideeen over de BASIS van een relatie onaannemelijk te noemen en op basis van argumenten te weerleggen in plaats van deze houding. Maar goed, het is maar een idee...

als je er op zo'n manier tegen aan gaat kijken is toch zoiezo de lol er van af...
anyway.. het zal allemaal wel
pi_7424292
Zullen we er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie .

-Hij maakt het uit en woont twee weken later samen met een ander
-Hij maakt het uit en heeft vervolgens spijt en wil je terug
-Hij maakt het uit en je hebt geen idee waarom, want hij was gewoon opeens van de aardbodem verdwenen.
-Hij maakt het uit en begint aan een soort tweede jeugd met veel drugs en drank.

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 19-12-2002 11:58]

pi_7424314
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:57 schreef Ripley het volgende:
Zullenw e er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie .

-Hij maakt het uit en je hebt geen idee waarom, want hij was gewoon opeens van de aardbodem verdwenen.
-Hij maakt het uit en begint aan een soort tweede jeugd met veel drugs en drank.

Potverdikkie ik had net besloten niet meer in dit topic te kijken.
pi_7424316
quote:
Hij maakt het uit, hij maakt het weer aan, neukt je drie keer, vergeet het officieel uit te maken en gaat dan weer weg.

Euhn It wasn't me

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:59]

pi_7424325
quote:
Komt me niet bekend voor.
pi_7424345
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

Komt me niet bekend voor.

Nummer 2 en 4 zijn uit eigen ervaring, nummers 1 en 3 gebaseerd op vriendinnen. Maar feel free om er wat aan toe te voegen.
pi_7424363
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nummer 2 en 4 zijn uit eigen ervaring, nummers 1 en 3 gebaseerd op vriendinnen. Maar feel free om er wat aan toe te voegen.

Het heeft allemaal met de re-bound te maken volgens mij
pi_7424369
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

- Ik kon het niet laten om haar aan te kijken met een blik van 'ik ga je vermoorden' als haar vriendje in de buurt stond.
pi_7424379
quote:
Zullen we er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie .

Of hij lag tussen 6 planken ergens, of kwam ergens bovendrijven, onherkenbaar. Luguber!
pi_7424409
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Of hij lag tussen 6 planken ergens, of kwam ergens bovendrijven, onherkenbaar. Luguber!

Nou is het echt een ONZIN topic geworden

Schopje naar ONZIN. bitte

donderdag 19 december 2002 @ 12:08:47 #215
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_7424505
grappig dat alle vrouwen hier bleren 'wat een onzin ik zou zo iets nooooooooit doen' (dus dan is het automatisch niet waar want jij vertegenwoordigt natuurlijk alle vrouwen.

Ik vind dat het in zeker de helft van de relaties zo gaat als de topicstarter in zijn post meldde.

edit:

oops ik zag niet dat dit topic 5 paginas had

pi_7424547
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:08 schreef Flaman het volgende:
oops ik zag niet dat dit topic 5 paginas had
9 pagina's zelfs..
pi_7424706
Ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt hoor! ik geef wel toe dat het vaak op die manier gaat. Maar we mogen natuurlijk niet uitsluiten dat het mannelijke geslacht ook vaak zo te werk gaat. Ik heb beide al eens meegemaakt. Je kunt meestal als je t uitmaakt of als je relatie uitgemaakt wordt niet meer objectief naar dingen kijken. Ik denk dan ook dat de topicstarter net gedumpt is en het heel hoog zit? de frustratie moet eruit, logisch, maar wel reeël blijven he.
Allebei de geslachten kunnen er wat van, jammer dat wij allemaal een handje kunnen hebben van op deze manier handelen. Vaak zoek je troost of zoiets dergelijks en wil je een nieuw leventje beginnen voor je gevoel omdat je je alleen en verlaten voelt. je wilt bevestiging dat je nog leuk bent enz. enz. Mannen uiten dit meestal door bijvoorbeeld een 'weddenschapje: wie zoent de meeste wijven vanavond' en vrouwen door: 'ik heb al een nieuwe vriend, hij is zooooooo lief'. De eerste twee maanden nadat je realtie sruk is gelopen kun je dat niet eigenlijk, tenminste niet op een manier waarbij je voor 100 % zeker wete wat je voelt. Vaak eindigt dit dan ook in niks, en een rot gevoel met veel spijt.
Maar nogmaals, mannen en vrouwen doen dit allebei op hun eigen vervelende manier!
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
  donderdag 19 december 2002 @ 12:21:33 #218
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_7424748
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:11 schreef Disorder het volgende:

[..]

9 pagina's zelfs..

ik heb 50 reacties pp
  donderdag 19 december 2002 @ 13:04:17 #219
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7425555
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:33 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Sowwi hoor , het was maar een lollige gedachte op de late avond

hehehe, ja wat kunnen sommige mensen zich toch druk maken over niets
Grappig en amusant om te zien.
pi_7427896
quote:

[..]

En 11 maanden vind jij lang?
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:03 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Nou is het echt een ONZIN topic geworden

Schopje naar ONZIN. bitte

Hoe zou dat nou komen hé? Volgende keer misschien wat minder of ruzie via de mail. Dank u.
pi_7429523
quote:
Op donderdag 19 december 2002 15:06 schreef Oesie het volgende:
En 11 maanden vind jij lang?
Ja.. in mijn referentiekader wel ja!
pi_7431164
quote:
Op donderdag 19 december 2002 16:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja.. in mijn referentiekader wel ja!

Frenkie, wat hou ik toch van je. Hoe krijg je het toch voor elkaar om keer op keer heel erg oppervlakkig over te komen?
pi_7431404
quote:
Op donderdag 19 december 2002 17:56 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Frenkie, wat hou ik toch van je. Hoe krijg je het toch voor elkaar om keer op keer heel erg oppervlakkig over te komen?

omdat makkelijk wat anders is dan oppervlakkig.
  donderdag 19 december 2002 @ 18:13:30 #224
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7431450
Okay dan; makkelijk en oppervlakkig gaan meestal samen.
  donderdag 19 december 2002 @ 18:21:09 #225
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7431581
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw ei.

dus jij vind het normaal dat ze met een ander heeft EN met jou?

ik weet het niet maar het lijkt me toch normaal als je je relatie goed wil houden en van je vriendin houd.

ik weet niet wat jij met een relatie bedoelt maar zo te zien is het niet iets algemeens.

pi_7431619
quote:
Op donderdag 19 december 2002 18:13 schreef Anemoon het volgende:
Okay dan; makkelijk en oppervlakkig gaan meestal samen.
whatever..
pi_7431621
quote:

Wat heb je met 'm gedaan?
'99 MB E320 CDI T-model
  donderdag 19 december 2002 @ 18:25:19 #228
36876 Preset
pi_7431672
quote:
Ik denk dan ook dat de topicstarter net gedumpt is en het heel hoog zit? de frustratie moet eruit, logisch, maar wel reeël blijven he.
Lees even het hele topic door dan vind je in mijn reacties mijn beweegredenen en motivaties terug.
pi_7438822
quote:
Op donderdag 19 december 2002 18:25 schreef Preset het volgende:

[..]

Lees even het hele topic door dan vind je in mijn reacties mijn beweegredenen en motivaties terug.

Ik geef de topicstarter geen ongelijk Ken die stappen redelijk goed bij meiden. Bleh, en dan toch telkens er weer intrappen
  donderdag 19 december 2002 @ 23:03:37 #230
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7438878
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:01 schreef frank_woei het volgende:

[..]

Ik geef de topicstarter geen ongelijk Ken die stappen redelijk goed bij meiden. Bleh, en dan toch telkens er weer intrappen

Waardoor trap je er dan toch weer in?
Wat doet jou die stap dan toch weer nemen?
pi_7439362
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:03 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Waardoor trap je er dan toch weer in?
Wat doet jou die stap dan toch weer nemen?

Ik vrees de liefde voor een persoon Je kan nooit weten of je bij mekaar past, dat leer je pas als je de stap waagt. En lukt het dan niet, dan is het even slikken en weer doorgaan (welk liedje was dat ook alweer) totdat je ooit de ware hebt gevonden.
  vrijdag 20 december 2002 @ 02:21:26 #232
20603 Runeblades
[]D [] []V[] []D
pi_7442909
dit komt erg bekend voor alleen ik ging de re-bound relatie aan, en heb hier de GROOTSTE spijt van in m'n leven, ben in die re-bound erachter gekomen dat ik nog zo veel van m'n ex hou, dat het gewoon pijn doet en mezelf op zit te vreten
pi_7443280
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:18 schreef frank_woei het volgende:

even slikken en weer doorgaan (welk liedje was dat ook alweer)

Marco Borsato - Waarom nou jij

vrijdag 20 december 2002 @ 12:44:13 #234
42202 sniker
ouwe lurker
pi_7446770
[offtopic] jezus wat een enorm lang topic dit is schijnbaar en heikel onderwerp [offtopic]

ok ik herken dat wat de topicstarter beweert (ja ik heb het helemaal gelezen i know ik ben echt ziek) maar ook moet ik zeggen dat het idd niet ALLE vrouwen zijn maar wel heel veel. ik heb eigenlijk maar weinig keren megemaakt dat t anders ging. maar jah niet vreemd dat t zo gaat heo anders moet je het doen ale andere manieren zijn net zo vervelend en als iedereen het anders gaat doen valt dat toch ook op.

please don't show any ass, tits or other female body parts. it wil drive annimal inside crazy.
  vrijdag 20 december 2002 @ 15:34:24 #235
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7449996
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:18 schreef frank_woei het volgende:

[..]

Ik vrees de liefde voor een persoon Je kan nooit weten of je bij mekaar past, dat leer je pas als je de stap waagt. En lukt het dan niet, dan is het even slikken en weer doorgaan (welk liedje was dat ook alweer) totdat je ooit de ware hebt gevonden.

Jij gelooft in "de ware".
Je verwacht dus iets te vinden.
  vrijdag 20 december 2002 @ 15:35:52 #236
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7450018
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 02:59 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Marco Borsato - Waarom nou jij

Hij zingt over een dierbare die is overleden.

Staat hoog genoteerd in de top tien bij begrafenissen en crematies.

vrijdag 20 december 2002 @ 15:42:26 #237
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7450124
quote:
Op donderdag 19 december 2002 02:41 schreef hoppe het volgende:

[..]

Nergens staat ietas van haat in de post van degene op wie je reageert.
Kennelijk had hij het even nodig stil te staan bij de dood van zijn opvolger/plaatsvervanger.
De poster geeft ook nog eens aan zich hiervoor te schamen.

Mij dunkt dat het dan verder wel goed zit met zijn werkelijkheidsbeleving. Ik hoop dat hij het hoofdstuk en het boek relatie met zijn EX met die laatste toast definitief heeft kunnen afsluiten.

Voor de zich schamende toaster:
Bedenk je dat het beeld dat jij 8 jaar lang in stand gehouden hebt slechts jouw projectie is gebaseerd op jouw beleving, jouw gedachten, jouw ervaringen, jouw ensen en jouw frustraties. Het gaat dus niet om een beeld van WIJ (jij en je ex) maar een beeld dat jij jezelf bedacht hebt.

Vraag je af of zo'n beeld je goed doet. Zo nee, neem er afscheid van en zet je wer toe aan te investeren in geluk met je huidige partner. Dat gaat vast niet vaqn de ene op de andere dag, die sporen moet je er bewust in willen slijten. Sterkte in een nieuwe werkelijjkheidsbeleving.

Jij snapt het...
  zaterdag 21 december 2002 @ 00:42:22 #238
26249 Eomer
Room design by Tekenix
pi_7459878
Ik herken een aantal dingen uit dit topic wel bij mezelf...(steekproefsgewijs...;))...maar bij mij overheerst het toch dat ze over het algemeen gewoon nix meer laten horen. Heel simpel.

M'n vriendin heeft het nu na 6 weken uitgemaakt, maar na een week van vaagheid is het op zich wel een opluchting "dat het dit maar was"...OK, het kan best zijn dat ze een ander heeft, maar ik ben iig blij dat er nix ergs gebeurt is met d'r...

Ik d8 al even dat ze een of ander ongeluk gehad had waardoor ze de telefoon niet meer opnam....

Bij mij laten ze dus het meeste van de tijd gewoon nix meer horen...maar ja, het went. Na een tijdje heb ik de limiet van 3 weken ingesteld...3 weken nix meer horen = uit (desperate times call for desperate measures...)

pi_7721976
Vorige week ben ik met een meisje geweest (31/12). Dat zat er al wat aan te komen. Het kostte mij veel moeite want ik wist niet hoe ze met bepaalde dingen omging. Ons 'contact' was maar eenmalig want ik bracht haar toen thuis en ja, dan gaat ze naar huis daarna. Nu waren we wat aan het sms'en en hadden het zo afgesproken dat ik haar gister weer zag. Ze deed heel aardig, maar ik wist niet wat ik er mee aan moest.

Er was ook een andere jongen die wat met haar zat te praten, daar zit ik dan niet echt mee. Maar later bleek dat hij tegen haar had gezegd dat hij wat achter haar aan zat. Toen zij ze dat er een probleem was, want ik en haar was ook 'lopende'. Daarna ging ze naar huis, ik heb haar nog aangesproken want ik dacht; ik vraag het gewoon, anders blijft die twijfel. Toen zij ze heel zenuwachtig (zo kon ik haar helemaal niet) dat ze het niet wist en ze moest nadenken. Nouja, dan weet ik wel genoeg.

Dat kwam hard aan, ik was helemaal gefixeerd op haar, op haar alleen. De rest deed me niet zoveel. Ik was echt verliefd zegmaar. Ik heb die nacht niet geslapen (vannacht dus) ik kon even nergens anders aan denken. Ik ben nu dus vet depri, kan er niks aan doen. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zo fucking depri ben om een meisje. En ik hoop dat ik er snel weer af ben. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

Ik heb de komende tijd veel dingen te doen die belangrijk zijn voor mijn toekomst en zal hier 100% mee bezig moeten zijn, op deze manier lukt dat niet.

Een ding weet ik iig wel; depri zijn om zo'n reden zuigt echt zwaar!

pi_7722080
Je grenzen bijstellen , soms heeft een meisje tijd nodig en weet ze niet meteen of ze wat met een jongen wil . Het is niet altijd alles of niets in relaties.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7722300
quote:
- 'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
- Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
- check
- check
- check

zondag 5 januari 2003 @ 17:46:03 #242
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7722325
quote:
- 'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
- Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
Vrouwen kunnen er btw bijzonder slecht tegen als je hen opdezelfde manier op straat zet is mijn ervaring
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_7727468
quote:
Op zondag 5 januari 2003 17:21 schreef DJH het volgende:
Vorige week ben ik met een meisje geweest (31/12). Dat zat er al wat aan te komen. Het kostte mij veel moeite want ik wist niet hoe ze met bepaalde dingen omging. Ons 'contact' was maar eenmalig want ik bracht haar toen thuis en ja, dan gaat ze naar huis daarna. Nu waren we wat aan het sms'en en hadden het zo afgesproken dat ik haar gister weer zag. Ze deed heel aardig, maar ik wist niet wat ik er mee aan moest.

Er was ook een andere jongen die wat met haar zat te praten, daar zit ik dan niet echt mee. Maar later bleek dat hij tegen haar had gezegd dat hij wat achter haar aan zat. Toen zij ze dat er een probleem was, want ik en haar was ook 'lopende'. Daarna ging ze naar huis, ik heb haar nog aangesproken want ik dacht; ik vraag het gewoon, anders blijft die twijfel. Toen zij ze heel zenuwachtig (zo kon ik haar helemaal niet) dat ze het niet wist en ze moest nadenken. Nouja, dan weet ik wel genoeg.

Dat kwam hard aan, ik was helemaal gefixeerd op haar, op haar alleen. De rest deed me niet zoveel. Ik was echt verliefd zegmaar. Ik heb die nacht niet geslapen (vannacht dus) ik kon even nergens anders aan denken. Ik ben nu dus vet depri, kan er niks aan doen. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zo fucking depri ben om een meisje. En ik hoop dat ik er snel weer af ben. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

Ik heb de komende tijd veel dingen te doen die belangrijk zijn voor mijn toekomst en zal hier 100% mee bezig moeten zijn, op deze manier lukt dat niet.

Een ding weet ik iig wel; depri zijn om zo'n reden zuigt echt zwaar!

Weet je dit is een kopie van mijn verhaal zowat.
Ik msnde al tijden met een leuk lief meisje. Het chatten werd leuker en leuker. daarna Smsjes (heel lieve smsjes). We ontmoeten elkaar in een disco en toen was er meteen een connectie. Daarna natuurlijk meteen een vervolg afspraak gemaakt voor een filmpje,uit eten geweest en meteen uitgenodigd worden voor oud en nieuw bij haar ouders.

Das rap dacht ik nog.
Maar je gaat wel omdat je ongeloofelijk verliefd bent.
Tot 12 uur echt goed gehad en ik kon ook met de ouders goed babbelen.
Daarna kwam haar buurjongen ik mocht het kereltje wel maar goed hij was niet bij ons weg te slaan en lette als een politieagentje op zijn buurmeisje aka beste vriendin.
Het werd 5 uur hij ging weg en wij op bed..ik kuste nog met haar
En besloot het maar een avondje te noemen en zo te rusten.

De volgende ochtend was ze ineens afstandelijk en ''afwezig'' Haar ouders hadden het wel door want toen ik mijn mobieltje terug plaatste in mijn jas hoorde ik haar moeder vragen waarom zij haar vriend (mij dus:P) zo vaak alleen liet. De rest van de middag heeft ze niks gezegd laat staan mij willen aanzien. Toen haar ouders vertrokken zij ze dat ze het niet wist en wilde nadenken over ons als stel. Ze bracht mij naar de bus en zei ''vind je het erg als ik weer vertrek?'' Op 1 januari in de stromende regen dus he? Hoezo hard!
Ik heb haar toen verteld dat ik iig zo niet uit elkaar wilde gaan.

Eenmaal thuis vet depri en ze zou nadenken.
2 dagen heb ik niet geslapen of gegeten. Het vrat mij op van binnen
Toen ze online kwam de vrijdag moest ik mijn belofte verbreken want ik hield het niet meer. Zegt zij doodleuk dat ze me lief vind etc. ''maar ik denk niet dat ik wat voor je ga voelen'' En ''Ik zie je meer als een goede vriend dan een vriendje''
Op de vraag wanneer ze het mij zou vertellen zei ze morgen
(deze afgelopen zaterdag dus)

Lekker van iemand die de avonden ervoor je bestempelde als haar nieuwe vriend

''Maar wij kunnen wel vrienden blijven'' Ja graag of niet zou ik zeggen.
Ok dus ik heb nog wel gevoelens voor haar ook al weet ik dat het nooit wat word

Maar dat over vrienden zijn moet ik maar ernstig nadenken. Zoals ze mij heeft behandeld en heeft geprobeerd in de toekomst te behandelen (aan het lijntje houden)
Neem ik haar zeker niet in dank af!!

Maar goed mijn tip is vraag om duidelijkheid..pijnig jezelf niet langer.
Z'on lot verdient niemand! Ik wens zoiets mijn ergste vijand niet eens toe.

Ik voel me op het moment niet super maar goed ik weet waar ik aan toe ben.

Ik hoop dat jij meer geluk hebt als mij

Sterkte ermee in ieder geval

Forza Alfa Romeo!
pi_7742494
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:07 schreef Dracar het volgende:

[..]

-knip-

Tja net zoiets. Jij hebt dus ook zo'n depressieve bui. Dat is wel zo klote. Ik ga idd om duidelijkheid vragen, en nu echt duidelijk. Want zo ist ook niks.
pi_7744261
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef jdmorpheus het volgende:
binnen één week!

Nee, nog dezelfde avond Wijven...

Generaliserend? De topicstarter heeft het over een bepaalde tendens (als ik het goed gelezen heb) bij vrouwen die hun vriendje dumpen; zal ongetwijfeld ook voorkomen bij mannen, maar daar gaat het nu niet over hé?!

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 21 januari 2003 @ 20:25:58 #246
21715 moonglade
just a glimmer in on the water
pi_8034051
quote:

oeps...
ik herken mezelf...
ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles van je weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')