Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen
- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.
Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
-'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!
-Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal
gewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?
(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen. excuses daarvoor
)
Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...
quote:Ik geloof je jongen... hopelijk doet mijn huidige vriendin dit niet bij mij
Op dinsdag 17 december 2002 17:50 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Dankjewel, dit is mij dus precies op dit moment aan het overkomen...Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
- 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
- Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!
quote:Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!
°°knip-teveel quoten is niet nodig-knip°°
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 17-12-2002 20:54]
quote:Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Femke13 het volgende:[..]
Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!
* Jojogirl heeft een keer een relatie beïndigd nadat ze was vreemdgegaan.
Hij was het er niet mee eens, wilde me terug, zei vervolgens dat ie nooit meer vertrouwen in vrouwen zou kunnen hebben en had vervolgens binnen een maand een ander.
quote:Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen
Op dinsdag 17 december 2002 18:00 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
En blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit opvalt dus het zullen heel veel vrouwen zijn die zo doen.
quote:Reageer eens niet zo stupide op een generalisatie.
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Femke13 het volgende:[..]
Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!
quote:binnen één week!
Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:-Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
quote:nounounou...nooit een gebroken hart (of een lange relatie) gehad, merk ik.
ik zal toegeven dat dit een vrij generaliserend verhaal is maar, zoals ik bovenaan vermelde, niet alleen uit eigen ervaring opgetekend.
quote:..and you're not the only one
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen
Ik heb in ieder geval nog niet anders meegemaakt.
quote:Nog zo'n vrouw die generalisaties niet snapt.
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Kortom: overbodig. Slotje
quote:Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Dus niet zo'n grote mond als je geen idee hebt waar je het over hebt.
quote:Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef micha het volgende:
Mannen zijn net zo erg.
quote:Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!
quote:Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.
Op dinsdag 17 december 2002 18:12 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.
quote:
]Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen.
[...]
quote:Tja, ik snap dat je bedoelde 'het stramien waarmee sommige vrouwen het uitmaken', maar Femke13 voelde zich toch aangesproken. Ik snap wat je bedoelt - ik heb het zelf meegemaakt, en dan van 2 kanten: nl. dat ik een relatie zelf op die manier heb beëindigd, en dat een latere vriendin dat bij mij deed. De reden? Ik kan er niets anders van maken dan 'bindingsangst'. Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Femke13 het volgende:
[..]
Relaties = rondwinkelen voor je je bindt. Helaas werkt het niet hetzelfde als echt rondwinkelen, want als je een betere deal zag in de vorige winkel, ga je daar gewoon naar terug. Met relaties ligt dat ietsje ingewikkelder...
quote:Precies, altijd die domme defensieve omkeringen van het punt
Op dinsdag 17 december 2002 18:11 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.
quote:Ja over mannen zeiken mag natuurlijk, maar als hun gang van zaken aan het licht wordt gebracht gaan alle alarmen af.
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef raampje het volgende:
de vrouwen hier zijn wel gelijk allemaal op hun teentjes getrapt..
En dan zijn er ook de mannen in de 'ontkenningsfase' die niet willen erkennen dat vrouwen net zo erg zo niet erger zijn dan mannen.
quote:wat bedoel je daar nou meer mee...???
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.
quote:Zeeer herkenbaar
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen
Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!
Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaalgewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?
(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen.
excuses daarvoor
)
Heb het zelf tot 3 keer toe meegemaakt.. elke keer precies hetzelfde en precies zoals jij het beschrijft.
"
quote:Dat je niet het soort man bent dat heeft meegemaakt waar de topicstarter het over heeft.
Op dinsdag 17 december 2002 18:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
wat bedoel je daar nou meer mee...???
quote:Ik ben geen vrouw ei.
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef raampje het volgende:
de vrouwen hier zijn wel gelijk allemaal op hun teentjes getrapt..
En als jullie allen zo krampachtig probeerden vats te houden aan jullie relatie dan vind ik het niet gek dat jullie exen er met een ander vandoor gingen
quote:Ow en hoe weet jij dat..???
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Dat je niet het soort man bent dat heeft meegemaakt waar de topicstarter het over heeft.
Voorts wil ik nog even benadrukken dat ik bovenstaand verhaal heb geconstrueerd aan de hand van meerdere, op elkaar lijkende, gevallen in mijn omgeving.
Daarnaast vind ik reacties als
'Dom!' en 'Onzin!' erg kinderachtig en onnodig als ze niet onderbouwd worden met argumenten.
quote:generalisaties zijn over het algemeen dom en onzin
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef Preset het volgende:
Daarnaast vind ik reacties als'Dom!' en 'Onzin!' erg kinderachtig en onnodig als ze niet onderbouwd worden met argumenten.
quote:heb het niet eens over jou.....duidde meer op Femke13 enzo..
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik ben geen vrouw ei.
En als jullie allen zo krampachtig probeerden vats te houden aan jullie relatie dan vind ik het niet gek dat jullie exen er met een ander vandoor gingen
ei
quote:Inderdaad.
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef Preset het volgende:
Ik realiseer me dat diegenen die elke maand weer een andere 'relatie' hebben zich bij dit verhaal niets bij voor kunnen stellen.
Voorts wil ik nog even benadrukken dat ik bovenstaand verhaal heb geconstrueerd aan de hand van meerdere, op elkaar lijkende, gevallen in mijn omgeving.Daarnaast vind ik reacties als
'Dom!' en 'Onzin!' erg kinderachtig en onnodig als ze niet onderbouwd worden met argumenten.
quote:Probeer is wat opener te zijn en eerlijker (en dit alles wat eerder dan op het laatste moment) lijkt me
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef zwijntje het volgende:
Wat ik me dan afvraag: Hoe zouden vrouwen het dan wel moeten uitmaken, volgens de topicstarter? Want de bovengenoemde stijl valt niet zo goed, begrijp ik, dus ik zou zeggen, doe wat suggesties.
Zodat je volgende vriendin het met meer stijl kan uitmaken.
quote:Misschien is het de topicstarter gewoon niet opgevallen. Of wilde hij het niet zien.
Op dinsdag 17 december 2002 18:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Probeer is wat opener te zijn en eerlijker (en dit alles wat eerder dan op het laatste moment) lijkt me
quote:Ja misschien, maar je hoeft daar toch niet op vooruit te lopen?
Op dinsdag 17 december 2002 18:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
Misschien is het de topicstarter gewoon niet opgevallen. Of wilde hij het niet zien.
Liefde maakt nou eenmaal blind.
quote:Niet zo van de ene op de andere dag.
Op dinsdag 17 december 2002 18:17 schreef zwijntje het volgende:
Wat ik me dan afvraag: Hoe zouden vrouwen het dan wel moeten uitmaken, volgens de topicstarter? Want de bovengenoemde stijl valt niet zo goed, begrijp ik, dus ik zou zeggen, doe wat suggesties.
Ben ik de enige die dat moreel gewoon onverantwoord vindt?
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:23 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja misschien, maar je hoeft daar toch niet op vooruit te lopen?
quote:Okee, ten eerste wil ik even zeggen dat dit eigenlijk een luchtig topic had moeten worden maar dat dat in mijn verhaaltje een beetje een andere kant opgelopen is. Daarvoor wil ik graag even naar de laatste regel van mijn post verwijzen (let op de
Ten tweede realiseer ik mij natuurlijk ook dat er geen makkelijke manier is om een lange relatie te beeindigen. Je kunt dat eigenlijk niet 'met stijl' doen.
Mijn post is eerder een uiting van het rotgevoel dat je hebt als een relatie uitraakt (hoewel dat voor mij alweer een tijd terug is dat ik me daar rot over voelde) en van de herkenning van ervaringen van anderen.
quote:En de openingspost is niet dom en defensief? Het slaat gewoon nergens op en is alleen maar generaliserend. Dat iemand deze conclusie trekt kan ik snappen maar je kan geen discussie aangaan door louter en alleen maar vrouwen af te gaan kraken. iedereen hoopt wel straks wat met een leuke vrouw te krijgen.. Kom dan ook met hoe je het wel wil zien, wat er goed gaat, etc.
Op dinsdag 17 december 2002 18:15 schreef kamagurka het volgende:[..]
Precies, altijd die domme defensieve omkeringen van het punt
![]()
![]()
quote:Een paar maanden lopen chagrijnen en klagen zodat de boodschap voortijdig aankomt lijkt me ook niet moreel verantwoord!
Op dinsdag 17 december 2002 18:24 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Ben ik de enige die dat moreel gewoon onverantwoord vindt?
Waar het volgens mij op neerkomt: er is altijd "een manier waarop" het uitgemaakt wordt, en die "manier waarop" is nooit goed omdat gedumpt worden nou eenmaal rot voelt.
quote:Helemaal mee eens!!!
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef Frenkie het volgende:
Wat een kul zeg.
Generaliserend.
Dom
En het geldr ongetwijfeld ook voor mannen.Kortom: overbodig. Slotje
quote:Op hoe het bij de starter van dit topic wel gegaan zal zijn..
Op dinsdag 17 december 2002 18:25 schreef Frenkie het volgende:[..]
leg dat eens uit..???
waarop loop ik nou vooruit..??
Aan de stelling dat mannen net zo corrupt in elkaar zitten doe ik niets af echter
quote:Aaah, okee, dan zijn we het toch redelijk eens.
Op dinsdag 17 december 2002 18:26 schreef Preset het volgende:Ten tweede realiseer ik mij natuurlijk ook dat er geen makkelijke manier is om een lange relatie te beeindigen. Je kunt dat eigenlijk niet 'met stijl' doen.
Mijn post is eerder een uiting van het rotgevoel dat je hebt als een relatie uitraakt (hoewel dat voor mij alweer een tijd terug is dat ik me daar rot over voelde) en van de herkenning van ervaringen van anderen.
quote:Duidelijk is de topicstarter op zijn teentjes getrapt, anders opent ie niet zo'n stom topic!
Op dinsdag 17 december 2002 18:18 schreef raampje het volgende:[..]
heb het niet eens over jou.....duidde meer op Femke13 enzo..
ei
quote:Maar tot de dag voor ze het uitmaakt praten over samenwonen?? Wat vind je daar dan van?
Op dinsdag 17 december 2002 18:27 schreef zwijntje het volgende:[..]
Een paar maanden lopen chagrijnen en klagen zodat de boodschap voortijdig aankomt lijkt me ook niet moreel verantwoord!
Waar het volgens mij op neerkomt: er is altijd "een manier waarop" het uitgemaakt wordt, en die "manier waarop" is nooit goed omdat gedumpt worden nou eenmaal rot voelt.
quote:Nog zo'n man die altijd domme mutsen als vriendin neemt en dan later gaat klagen dat ze het uitmaakt zoals alle domme mutsen dat doen
Op dinsdag 17 december 2002 18:06 schreef De_Gelaarsde_Kat het volgende:[..]
Nog zo'n vrouw die generalisaties niet snapt.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 17-12-2002 18:35]
quote:ZOu het dan anders gebeurd zijn..?? Hij zegt zelf dat het hem meermaals is overkomen. Toeval..????
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef kamagurka het volgende:
Op hoe het bij de starter van dit topic wel gegaan zal zijn..
Tja, als aanvulling hier op: sprak dus mn ex vandaag. Die had al na 5 weken een nw relatie: zie ook mijn topic hier.
Goed, zij is dus helemaal happy met die gast, maar zegt tegen mij: "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor". "Als het straks uit is, kan het toch nooit goedkomen tussen ons, want dan heb jij een nw vriendinnetje".
Zij kickt op aandacht van jongens en geeft dat ook toe. In zoverre klopt dat rebound 100%. Je ziet het erg vaak...
quote:Dat hebben lelijke vrouwen wel vaker.
Op dinsdag 17 december 2002 18:32 schreef KonnieKipke het volgende:
Zij kickt op aandacht van jongens en geeft dat ook toe. In zoverre klopt dat rebound 100%. Je ziet het erg vaak...
quote:jij hebt het duidelijk niet begrepen in het leven...
Op dinsdag 17 december 2002 18:33 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat hebben lelijke vrouwen wel vaker.
EN ik vind vijf weken best netjes
quote:Zo, wat ben je een stoere volwassen vent
quote:ow en waarom dat dan..??
Op dinsdag 17 december 2002 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
jij hebt het duidelijk niet begrepen in het leven...
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:36 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Zo, wat ben je een stoere volwassen vent
quote:Even voor de volledigheid: mijn reactie, waaruit je de eerste paragraaf uit je reactie quote.
Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.Tja, als aanvulling hier op: sprak dus mn ex vandaag. Die had al na 5 weken een nw relatie: zie ook mijn topic hier.
Goed, zij is dus helemaal happy met die gast, maar zegt tegen mij: "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor". "Als het straks uit is, kan het toch nooit goedkomen tussen ons, want dan heb jij een nw vriendinnetje".
En dat "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor" - kijk, dat zegt ze dus tegen jou; dat zou ze eens tegen die gast zelf moeten zeggen...
[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 17-12-2002 18:42]
quote:Ow dus mannen zijn gewoon dom, want dat soort meisjes krijgen wel de aandacht die ze willen hebben.
quote:Ik ken jou ook niet, maar ik mag alleen jouw manier van reakties uitlokken niet
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
bedankt zeg, jou ken ik niet, dus ik weet niet of het voor jou ook geldt.
quote:Niet zo zeer op mijn teentjes getrapt maar indertijd vooral zeer teleurgesteld door iemand die ik volledig vertrouwde.
Duidelijk is de topicstarter op zijn teentjes getrapt, anders opent ie niet zo'n stom topic!
Kun jij even aangeven wat er allemaal zo 'stom' is aan deze topic?
Ik zie dat een aantal mensen zich niets bij deze situatie kunnen voorstellen of zich aangevallen voelen. Maar ik dacht ook dat ik onderliggende motieven van mijn beweringen had aangegeven. Daarnaast zie ik ook genoeg herkenning, dus om dit topic nou af te doen als 'dom', 'stom' of 'alleen maar generaliserend' vind ik een beetje te ver gaan.
quote:Knappe vrouwen zijn veruit in de minderheid.
quote:juist, ik moest wel een beetje in mn vuistje lachen, want ze vertelt veel tegen me; zie ook: 5 weken uit, zij is al weer verliefd op 'n ander (eerste ruzietje).
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Philosocles het volgende:[..]
Even voor de volledigheid: mijn reactie, waaruit je de eerste paragraaf uit je reactie quote.
En dat "Tja, als ik wat beters tegenkom ga ik daar gewoon voor" - kijk, dat zegt ze dus tegen jou; dat zou ze eens tegen die gast zelf moeten zeggen...
quote:Ja natuurlijk zijn er domme mannen.
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ow dus mannen zijn gewoon dom, want dat soort meisjes krijgen wel de aandacht die ze willen hebben.
quote:Frenkie, niet iedereen is een enorm ongevoelige bikkel die bij het roepen "biertje" gelijk weer een nieuw wijf aan zijn piemel heeft klitten en al het voorgaande vergeet.
Op dinsdag 17 december 2002 18:31 schreef Frenkie het volgende:[..]
ZOu het dan anders gebeurd zijn..?? Hij zegt zelf dat het hem meermaals is overkomen. Toeval..????
quote:hoho ik heb ook zo mijn gevoelige kanten. EN ik ben ook wel eens gedumpd. En dat zag ik ook niet aankomen. Alleen achteraf had ik dat wel moeten zien aankomen, want alle signalen waren er wel. Alleen zag ik die niet. Want ik was verblind door haar schoonheid en mijn eigen verliefdheid.
Op dinsdag 17 december 2002 18:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Frenkie, niet iedereen is een enorm ongevoelige bikkel die bij het roepen "biertje" gelijk weer een nieuw wijf aan zijn piemel heeft klitten en al het voorgaande vergeet.
Misschien ligt het wel ns aan mentaliteit van anderen en "doe je gewoon niet zoveel fout".
quote:Er zijn van die dagen, dan ben ik het voor de volle 100% met je eens. Vandaag is zo'n dag
Op dinsdag 17 december 2002 18:42 schreef Femke13 het volgende:
Het is toch niet voor niks uit?? Als zij naar twee weken wat met een ander heeft, wat maakt dat dan uit? Is dat een probleem, het is toch uit??? Snap dat niet.
quote:gezien je hobby's (uitgaan, lezen, voetbal, filmpje, lekker eten, slapen, feesten, skieen, mensen kijken, zonnen, terasje pakken.. etc) behoor je ook tot die catagorie.
Op dinsdag 17 december 2002 18:41 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ja natuurlijk zijn er domme mannen.
Maar het lijkt wel of er hier extra veel van rondlopen.
quote:gezien jouw hobby's doe jij de hele dag niks. Wat is je punt..???
Op dinsdag 17 december 2002 18:44 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
gezien je hobby's (uitgaan, lezen, voetbal, filmpje, lekker eten, slapen, feesten, skieen, mensen kijken, zonnen, terasje pakken.. etc) behoor je ook tot die catagorie.
quote:dat jij in een serieuze topic aan het flamen bent!
Op dinsdag 17 december 2002 18:44 schreef Frenkie het volgende:[..]
gezien jouw hobby's doe jij de hel dag niks. Wat is je punt..???
quote:Dan ken jij toch de verkeerde vrouwen
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaalgewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?
(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen.
excuses daarvoor
)
quote:Tja, het gaat hier wel om langdurige relaties, en in het algemeen gaan mensen je niet in de kouwe kleren zitten. Als je je ex na 2 weken met een ander ziet als je meer dan een jaar een relatie had, dan kun je serieuze vraagtekens plaatsen bij de waarde die je ex aan de relatie hechtte. Maar ergens heb je natuurlijk gelijk; zoals Melissa Etheridge in 1 of ander liedje zong: all in love is fair...
Het is toch niet voor niks uit?? Als zij naar twee weken wat met een ander heeft, wat maakt dat dan uit? Is dat een probleem, het is toch uit??? Snap dat niet.
quote:Ow is dit een serieus topic.
Op dinsdag 17 december 2002 18:46 schreef KonnieKipke het volgende:
dat jij in een serieuze topic aan het flamen bent!
quote:OK, maar dat is dus jouw ervaring, misschien was dat bij hem niet zo..
Op dinsdag 17 december 2002 18:43 schreef Frenkie het volgende:[..]
hoho ik heb ook zo mijn gevoelige kanten. EN ik ben ook wel eens gedumpd. En dat zag ik ook niet aankomen. Alleen achteraf had ik dat wel moeten zien aankomen, want alle signalen waren er wel. Alleen zag ik die niet. Want ik was verblind door haar schoonheid en mijn eigen verliefdheid.
Maar de topicstarter geeft al toe enigzins generaliserend over te komen door zijn verdriet, tsja..
quote:Kortom een onzinnig topic.
Op dinsdag 17 december 2002 18:48 schreef kamagurka het volgende:
Maar de topicstarter geeft al toe enigzins generaliserend over te komen door zijn verdriet, tsja..
quote:Hangt af van hoelang de relatie heeft geduurd en hoeveel je je genaaid voelt door iemand... jij hebt ook vast wel eens gevoel in je donder
quote:Deeltje 1 t/m .......
Op dinsdag 17 december 2002 18:50 schreef Frenkie het volgende:
Misschien moeten we gaan pleiten voor een centraal liefdesverdriet topic
quote:Maar dan maak je dus de fout om voor een ander te gaan denken. Wat heeft de waarde van een beindigde relatie te maken met hoe snel iemand wat heeft met een ander?
Op dinsdag 17 december 2002 18:47 schreef Philosocles het volgende:[..]
Tja, het gaat hier wel om langdurige relaties, en in het algemeen gaan mensen je niet in de kouwe kleren zitten. Als je je ex na 2 weken met een ander ziet als je meer dan een jaar een relatie had, dan kun je serieuze vraagtekens plaatsen bij de waarde die je ex aan de relatie hechtte. Maar ergens heb je natuurlijk gelijk; zoals Melissa Etheridge in 1 of ander liedje zong: all in love is fair...
quote:sterker nog als ze snel een ander heeft, dan weet je tenminste zeker dat je niet moet hopen op eenvervolg. Terwijl je bij een half jaar vaak wel nog hoop kan hebben. Denk ik zo.
Op dinsdag 17 december 2002 18:52 schreef Femke13 het volgende:[..]
Maar dan maak je dus de fout om voor een ander te gaan denken. Wat heeft de waarde van een beindigde relatie te maken met hoe snel iemand wat heeft met een ander?
Moet je "volgens de algemene normen en waarden" een halfjaar gaan wachten? Maakt dat de pijn van iemand dan minder? Nee, dus dat is onzin.
quote:natuurlijk is degene die het uitmaakte verder dan de ander; wat ik alleen raar vind, is dat als ze tegen je zeggen dat ze voorlopig vrijgezel willen zijn en rust willen, ze na 4 weken al aan een andere relatie beginnen.
Op dinsdag 17 december 2002 18:52 schreef Femke13 het volgende:[..]
Maar dan maak je dus de fout om voor een ander te gaan denken. Wat heeft de waarde van een beindigde relatie te maken met hoe snel iemand wat heeft met een ander?
Moet je "volgens de algemene normen en waarden" een halfjaar gaan wachten? Maakt dat de pijn van iemand dan minder? Nee, dus dat is onzin.
quote:Tja, dat moeten ze dan ook niet zeggen. Het probleem is bij mensen dat ze denken voor anderen. Dat is zo'n grote fout!
Op dinsdag 17 december 2002 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
natuurlijk is degene die het uitmaakte verder dan de ander; wat ik alleen raar vind, is dat als ze tegen je zeggen dat ze voorlopig vrijgezel willen zijn en rust willen, ze na 4 weken al aan een andere relatie beginnen.
quote:Heb jij wel eens een lange relatie gehad? Als degene van wie je zielsveel houdt er van de ene dag op de andere vandoor gaat dan ben ik niet iemand die daar zijn schouders voor ophaalt. En ik blijkbaar niet alleen
Als je een lange reatie hebt dan steun je op je 'wederhelft'. Als die die steun in 1 X onder je wegrukt dan pleur je wel even hard op je bek.
Verder wil ik er nogmaals even op wijzen dat ondanks de toon (zie laatste regel van mijn post) mijn verhaal geen direct verwijt is of zo.
ik wilde vooral een herkenbare situatie schetsen
Mijn eigen ervaring is dat dit soort (blijkbaar veel voorkomende) situaties bijzonder kut zijn, vooral voor diegene die gedumpt is, maar ook dat je er verder niets aan kan doen.Wat dat betreft heb je natuurlijk gelijk als je zegt 'uit is uit'.. Het is echter wel bijzonder frustrerend. Maar daar zullen we allemaal mee moeten leren leven.
Mannen komen van Mars...etc..dat is het probleem
quote:het wordt wel steeds korter. En wat had ze dan mnoeten zeggen..?? Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.
Op dinsdag 17 december 2002 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
natuurlijk is degene die het uitmaakte verder dan de ander; wat ik alleen raar vind, is dat als ze tegen je zeggen dat ze voorlopig vrijgezel willen zijn en rust willen, ze na 4 weken al aan een andere relatie beginnen.
quote:Nou, tis misschien eens leerzaam
Op dinsdag 17 december 2002 18:59 schreef Frenkie het volgende:[..]
het wordt wel steeds korter. En wat had ze dan mnoeten zeggen..?? Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.
quote:Als dat waar is dan hoor ik dat liever dat dan 1 of andere zalvende kutsmoes. Hoe de vork werkelijk in de steel zit komt toch wel naar boven. Als blijkt dat je dan al die tijd een beetje dom gehouden bent ('voor je eigen bestwil') voel je je nog meer genaaid.
Ik vind je niet meer zo leuk. dat wil je ook niet horen.
btw, even voor de duidelijkheid...ik ben zelf niet onlangs gedumpt of zo (da's alweer een hele tijd geleden ). Ik kwam op dit topic omdat ik dit weekend van een bekende voor de zoveelste keer zo'n verhaal hoorde en ik veel van mijn eigen toenmlige situatie herkende. Ik wilde even polsen wie zich nog meer in dit verhaal kon vinden.
Je zit lekker te wippen, samen, je gaat op en neer, alles is normaal.
En dan ineens springt die ander er vanaf. Daar gaat je stuitje!
Jij was er niet op voorbereid, maar die ander wist al dat die eraf ging springen en zit er dus niet zo mee.
In beide gevallen was een waarschuwing leuk geweest, of wat sympathie met de pijn die je er aan over hebt gehouden.
quote:leuke metafoor; jammer dat ze dan ook vaak naar een andere wip lopen
Op dinsdag 17 december 2002 19:10 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Ik zie het als een wip in het park.Je zit lekker te wippen, samen, je gaat op en neer, alles is normaal.
Jij was er niet op voorbereid, maar die ander wist al dat die eraf ging springen en zit er dus niet zo mee.
In beide gevallen was een waarschuwing leuk geweest, of wat sympathie met de pijn die je er aan over hebt gehouden.
quote:Ja dat was ook nog vergeten, zij loopt doodleuk naar een andere wip terwijl jij beduust op je lege wip blijft zitten.
Op dinsdag 17 december 2002 19:13 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
leuke metafoor; jammer dat ze dan ook vaak naar een andere wip lopen
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:47 schreef ik het volgende:
[..]
Tja, het gaat hier wel om langdurige relaties, en in het algemeen gaan mensen je niet in de kouwe kleren zitten. Als je je ex na 2 weken met een ander ziet als je meer dan een jaar een relatie had, dan kun je serieuze vraagtekens plaatsen bij de waarde die je ex aan de relatie hechtte. Maar ergens heb je natuurlijk gelijk; zoals Melissa Etheridge in 1 of ander liedje zong: all in love is fair...
quote:"Serieuze vraagtekens plaatsen" is niet hetzelfde als voor een ander denken. Je zegt "het is niet onwaarschijnlijk dat de ander zus en zo dacht" - en dat is in zo'n situatie gefundeerd. En dit topic gaat natuurlijk niet over de vraag hoe lang iemand wel niet moet gaan wachten voor-ie een nieuwe relatie aangaat (hoewel de pijn na een halfjaar zeer waarschijnlijk minder is dan na 2 weken) - maar over hoe het toch komt dat goede relaties als donderslag bij heldere hemel kunnen eindigen, en wat voor pijn dat teweeg kan brengen.
Op dinsdag 17 december 2002 18:52 schreef Femke13 het volgende:
[..]
quote:Haha, goed bedacht...
Ik zie het als een wip in het park.
Je zit lekker te wippen, samen, je gaat op en neer, alles is normaal.
en inderdaad, terwijl jij nog over je pijnlijke stuitje wrijft is de ander alweer met iemand anders aan het wippen.
Ik wil een pauze... nee niet dat het uit is, want wil je echt neit kwijt hoor, maar wil gewoon tijd om na te denken... Bam, binnen paar dagen uit! Gegarandeert~!!!!!!!!!!!!
quote:Ja die pauze en dat nadenken bericht heb ik dus gister gekregen... *zucht*
Op dinsdag 17 december 2002 19:31 schreef bigwig het volgende:
Deze is ook zeeeeeer herkenbaar....Ik wil een pauze... nee niet dat het uit is, want wil je echt neit kwijt hoor, maar wil gewoon tijd om na te denken... Bam, binnen paar dagen uit! Gegarandeert~!!!!!!!!!!!!
quote:Dat is je er wel heel gemakkelijk van af maken....
Op dinsdag 17 december 2002 18:46 schreef SheDeviltje het volgende:[..]
Dan ken jij toch de verkeerde vrouwen
quote:tja, zeer herkenbaar...
Op dinsdag 17 december 2002 19:41 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Ja die pauze en dat nadenken bericht heb ik dus gister gekregen... *zucht*
quote:Herkenbaar, doch met een vervolg. mevrouw trouwt vervolgens met dat nieuwe vriendje, krijgt een kind en raakt zwanger van de tweede... halverwege de zwangerschap valt nieuwe vriendje dood neer..
gewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?
excuses daarvoor
)
Hoe reageer je?
Mij overkwam het.. 8 jaar nadat het uitging (zie boven voor de symptomen met dit verschil dat ze letterlijk uit mijn leven verdween) hoorde ik dat haar man dood was neergevallen. het is niet aardig, maar ik heb er wel een borrel op genomen... Ben er niet trots op, dat niet... Maar... <zucht>...
quote:5 weken man!!! iedereen moet toch door met z'n leven!
Op dinsdag 17 december 2002 19:52 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
tja, zeer herkenbaar...
rustperiode en na 5 weken weer een ander;
5 weken uit, zij is al weer verliefd op 'n ander
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Herkenbaar, doch met een vervolg. mevrouw trouwt vervolgens met dat nieuwe vriendje, krijgt een kind en raakt zwanger van de tweede... halverwege de zwangerschap valt nieuwe vriendje dood neer..
Hoe reageer je?
Mij overkwam het.. 8 jaar nadat het uitging (zie boven voor de symptomen met dit verschil dat ze letterlijk uit mijn leven verdween) hoorde ik dat haar man dood was neergevallen. het is niet aardig, maar ik heb er wel een borrel op genomen... Ben er niet trots op, dat niet...
Maar... <zucht>...
quote:Het deed me 'genoegen' (als dat het woord is) juist vanwege de manier van uitmaken. Donderdag zeggen dat het uit is, zaterdag de deur uitgaan (na 4 jaar samenwonen) en gewoon niks meer laten horen...
Op dinsdag 17 december 2002 19:58 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
wel grof hoor, maar moest ff lachen.
tja, het leven is zo betrekkelijk. Sterker nog; ik denk wel eens waar zit ik me druk over te maken; over 50 jaar lig ik onder de zoden en kraait er geen haan meer naar me. Dus liefdesverdriet kan erg zijn, maar is ow zo betrekkelijk.
quote:dat is waar, maar als je altijd van relatie in relatie springt met iedere keer het idee rust en tijd voor jezelf te nemen, dan vind ik het snel gaan.
Op dinsdag 17 december 2002 19:58 schreef KumA het volgende:[..]
5 weken man!!! iedereen moet toch door met z'n leven!
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 17-12-2002 20:04]
quote:dat is kei en kei hard
Op dinsdag 17 december 2002 20:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Het deed me 'genoegen' (als dat het woord is) juist vanwege de manier van uitmaken. Donderdag zeggen dat het uit is, zaterdag de deur uitgaan (na 4 jaar samenwonen) en gewoon niks meer laten horen...
't is zo jammer dat een (voor jou) onvrijwillige beeindiging van een relatie zo lang in je kop kan blijven spoken. Je wilt niets liever dan je er niet druk om maken en doorgaan...maar dat gaat in de praktijk verdomd moeilijk.
't is voor mij alweer een tijd geleden dat mij zoiets overkwam maar het zal niet voor niets zijn dat ik de behoefte voelde om hier nog eens iets over te schrijven.
Als alle relaties nou eens eindigden in goed overleg of met een knetterende ruzie.....dan was alles al een stuk makkelijker!
quote:Och, het is nu 10 jaar geleden en als dit haar net zo hard raakt als haar actie mij raakte, zit ze nog minstens 6 jaar in de shit...
Op dinsdag 17 december 2002 20:01 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
dat is kei en kei hard
![]()
kan me jou wel voorstellen (4 jaar!!!)
quote:.........and god put his vengeance upon him
Op dinsdag 17 december 2002 20:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Och, het is nu 10 jaar geleden en als dit haar net zo hard raakt als haar actie mij raakte, zit ze nog minstens 6 jaar in de shit...
't is wel luguber... kan me je gevoel wel enigszins voorstellen.
quote:jij zegt dat nou zo, maar zou het zoiets zijn? Ik ben een hardcore atheist, maar dingen als dit laten me soms toch nadenken over de Hemelse Rechtvaardigheid
Op dinsdag 17 december 2002 20:08 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
.........and god put his vengeance upon him
quote:nah, ik ben ook atheist en ik zou het ook geen rechtvaardigheid willen noemen. Ik bedoel, er is jou groot leed aangedaan, maar dat pleit niet voor de dood van die vent.
Op dinsdag 17 december 2002 20:10 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
jij zegt dat nou zo, maar zou het zoiets zijn? Ik ben een hardcore atheist, maar dingen als dit laten me soms toch nadenken over de Hemelse Rechtvaardigheid
quote:Niet?
Op dinsdag 17 december 2002 20:11 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
nah, ik ben ook atheist en ik zou het ook geen rechtvaardigheid willen noemen. Ik bedoel, er is jou groot leed aangedaan, maar dat pleit niet voor de dood van die vent.
Serieus: nee, da's waar. Je wenst niemand dood, hoewel ik de eerste jaren wel dromen heb gehad van naar belgie gaan, geweertje kopen en ze allebei afschieten.. Maar ja.. Hoe kom je zonder auto in Belgie?
Mijn vriendin woont in Amerika, ik ga daar telkens heen, kost een vermogen, maar ja "ze is het waard".
Nou ga ik er aankomende maandag weer heen, krijg ik gister, 7 dagen vantevoren, een mailtje van haar dat ik niet welkom ben omdat ze moet "nadenken".
Mijn ticket is niet in te leveren, dit is natuurlijk de doodsteek voor deze relatie als ik er niet heen ga, want als ik nu niet ga ga ik nooit meer. Ik heb stomweg het geld niet om tickets te kopen en ze weg te gooien.
quote:Zwaar klote.. heb ik ooit gehad met een vriendin in Engeland. Minder duur natuurlijk, maar idee is hetzelfde..
Op dinsdag 17 december 2002 20:14 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Ook niet leuk:Mijn vriendin woont in Amerika, ik ga daar telkens heen, kost een vermogen, maar ja "ze is het waard".
Nou ga ik er aankomende maandag weer heen, krijg ik gister, 7 dagen vantevoren, een mailtje van haar dat ik niet welkom ben omdat ze moet "nadenken".
Mijn ticket is niet in te leveren, dit is natuurlijk de doodsteek voor deze relatie als ik er niet heen ga, want als ik nu niet ga ga ik nooit meer. Ik heb stomweg het geld niet om tickets te kopen en ze weg te gooien.
quote:Ja... ik heb niks te verliezen... heb hier nog sokken van der liggen, het is op dit moment goedkoper die persoonlijk te komen brengen dan ze op te sturen...
Op dinsdag 17 december 2002 20:45 schreef Philosocles het volgende:
Hmz, BigWillyDerSuperSpender, da's kut, maar als 'k jou was zou 'k toch maar gaan, maar wel een cheap hotelletje voor een paar daagjes achter de hand houden om te pitten. Dan kun je er in ieder geval face-to-face achter komen wat er loos is, en heb je in het ergste geval alleen een vliegreisje (voor teveel geld) gemaakt.
Ehhh... ik heb t dus over die goede vriend van mij hè
t kan mij in elk geval echt weinig schelen, t is
zelfs een beetje fijn, heb je duidelijkheid, van zo: nu is het 'echt' over!
ik snap wel dat je dat betrekt op jezelf en dat je je daarom
zo kut voelt, zie het positief: ga feesten, geniet van je vrijheid
en nieuwe ronde, nieuwe kansen!
quote:Eerst ff hierop reageren...
Op dinsdag 17 december 2002 20:14 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Ook niet leuk:Mijn vriendin woont in Amerika, ik ga daar telkens heen, kost een vermogen, maar ja "ze is het waard".
Zou gewoon gaan als ik jou was... (al was het om haar sokken terug te brengen Dan kun je het iig uit praten of iig iets wat er op lijkt. Ik weet niet waar je vriendin in Amerika woont, maar als het er een beetje warm is kun je er nog een klein vakantie'tje door brengen als het echt nix wordt.... beetje relaxen beetje nadenken hoe je nu verder gaat. Lijkt me zo perfecte manier om het af te sluiten (helemaal in je uppie ff zonder vrienden en familie) En als je dan weer in NL op de grond staat gaat er een nieuwe wereld voor je open....
Ik weet niet hoe het zit met vliegtickets (vlieg zelden tot nooit) of je die kan verkopen. Als het zou kunnen zou ik bovenstaande verhaal vergeten en de ¤¤¤ pakken.
quote:De vluigtickets zijn non-refundable (tsja je hebt vertrouwen in een relatie of niet...) en op naam.
Op woensdag 18 december 2002 02:03 schreef martijnisgek het volgende:[..]
Eerst ff hierop reageren...
Zou gewoon gaan als ik jou was... (al was het om haar sokken terug te brengen
Dan kun je het iig uit praten of iig iets wat er op lijkt. Ik weet niet waar je vriendin in Amerika woont, maar als het er een beetje warm is kun je er nog een klein vakantie'tje door brengen als het echt nix wordt.... beetje relaxen beetje nadenken hoe je nu verder gaat. Lijkt me zo perfecte manier om het af te sluiten (helemaal in je uppie ff zonder vrienden en familie) En als je dan weer in NL op de grond staat gaat er een nieuwe wereld voor je open....
Ik weet niet hoe het zit met vliegtickets (vlieg zelden tot nooit) of je die kan verkopen. Als het zou kunnen zou ik bovenstaande verhaal vergeten en de ¤¤¤ pakken.
Om er even op door te gaan, ik krijg zojuist van een vriend van me daar te horen dat ze bij der ex-vriend is... nou weet ik natuurlijk niet wat dat te betekenen heeft, maar aangezien ze niet met mij wil praten (heb er gebeld, belt niet terug) kan ik het ergste vermoeden...
Kan me eigenlijk best goed vinden in hetgeen wat je verteld. Ik denk wel dat je realistisch moet blijven nadenken en je bedenken dat elke relatie weer anders is. En voor jezelf eens kritisch terug kijkt op de relatie die je gehad hebt en dan na gaat of er echt geen tekens waren... Want meestal worden die gewoon niet gezien, omdat men over zijn oren verliefd is. Wel wil ik ff duidelijk zeggen dat die 're-bound-vriendjes' echt bijzonder irritant zijn vooral als je dan merkt dat je ex er niet serieus mee omgaat en je op een of andere manier jaloers probeert te maken(als ze jou gedumpt heeft, maar nog meer als ze zelf gedumpt is).
quote:Jezus, dat maakt het nog nastier.
Op woensdag 18 december 2002 02:08 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
[..]
Om er even op door te gaan, ik krijg zojuist van een vriend van me daar te horen dat ze bij der ex-vriend is... nou weet ik natuurlijk niet wat dat te betekenen heeft, maar aangezien ze niet met mij wil praten (heb er gebeld, belt niet terug) kan ik het ergste vermoeden...
quote:Ik had het niet treffender kunnen omschrijven. Ik heb het zelf ook gehad (binnen een paar dagen, na een relatie van 3 jaar).
-Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Je gaat jezelf nl. continu vergelijken met zo'n gast (wat heeft hij beter dan mij? waarom zit ze nu bij hem) en dat doet je nog minder voelen dan de niksnut in kwestie!
quote:Zo lijkt het misschien voor de topicstarter maar degene die de relatie verbreekt is hier echt al een stuk langer mee bezig.....en heeft de voors en tegens tegen zijn/haar idee van een goede relatie afgewogen. En is tot de conclusie gekomen dat het dit niet is, dat het voor de persoon aan de andere kant als donderslag bij heldere hemel komt is niet altijd zoals het echt gegaan is
Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.
quote:vertaling:
quote:De relatie is ten einde, alle mooie woorden die bij het afscheid of daarvoor gevallen zijn ten spijt, wat de ander doet na een relatie heb je geen enkele zeggenschap op. Er is geen opzegtermijn van 2 maanden binnen een relatie. Je kan geen claim leggen op iemand als de relatie voorbij is. Als je hier niet tegen kan, dan ga je nog een zwaar leven tegemoet
Kreeg ook te horen dat het niet aan mij lag maar als ik nu terug denk lag het aan beide. En als ze nu een andere vind tja moet ze zelf weten ik ga ook niet een maand thuis zitte depri zijn ben gewoon weer lekker op zoek
Misschien snel maar zag het al aankomen 2 weken geleden dus ben er nu al redelijk overheen hoe erg ik het soms ook vind.
quote:get a life man.. het was toen al acht jaar uit. als je er dan nog mee bezig bent..
Het deed me 'genoegen' (als dat het woord is) juist vanwege de manier van uitmaken. Donderdag zeggen dat het uit is, zaterdag de deur uitgaan (na 4 jaar samenwonen) en gewoon niks meer laten horen...
quote:ja, en? Klaarblijkelijk ben jij er zo een die de een na de ander verslijt en niet weet wat echte liefde is.. Als iemand waar je alles voor geeft je op die manier dumpt, schud je dat niet in 2 dagen van je af. Verwerken van een relatie duurt vaak net zo lang als de relatie geduurd heeft. gezien jouw reactie heb je dus een relatieduur van 2 dagen of zo...
Op woensdag 18 december 2002 10:01 schreef Frenkie het volgende:[..]
get a life man.. het was toen al acht jaar uit. als je er dan nog mee bezig bent..
quote:2 dagen of 8 jaar.... klein nuanceverschil. Daarbij toost jke zoiezo niet op iemands dood... maar goed ik ken geen rancune.
Op woensdag 18 december 2002 10:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
ja, en? Klaarblijkelijk ben jij er zo een die de een na de ander verslijt en niet weet wat echte liefde is.. Als iemand waar je alles voor geeft je op die manier dumpt, schud je dat niet in 2 dagen van je af. Verwerken van een relatie duurt vaak net zo lang als de relatie geduurd heeft. gezien jouw reactie heb je dus een relatieduur van 2 dagen of zo...
quote:Dat verschilt ook per persoon, iedereen heeft een andere manier van verwerken! dat heeft niks te maken over het wel of niet weten wat echte liefde is!
Op woensdag 18 december 2002 10:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
ja, en? Klaarblijkelijk ben jij er zo een die de een na de ander verslijt en niet weet wat echte liefde is.. Als iemand waar je alles voor geeft je op die manier dumpt, schud je dat niet in 2 dagen van je af. Verwerken van een relatie duurt vaak net zo lang als de relatie geduurd heeft. gezien jouw reactie heb je dus een relatieduur van 2 dagen of zo...
quote:Oke, maar dan is een commentaar als 'get a life' niet echt dat je zegt tactisch, toch?
Op woensdag 18 december 2002 10:07 schreef poep het volgende:[..]
Dat verschilt ook per persoon, iedereen heeft een andere manier van verwerken! dat heeft niks te maken over het wel of niet weten wat echte liefde is!
Zag ik haar afgelopen vrijdag met haar Rebound partner !
Dus die analyse klopt als de neten!
ode aan de analist !
Greetingz the Chef.
dat ze in die 8 jaar geen contact meer met jou heeft gewild, is toch haar keus....het is haar leven, en daarmee moet ze doen wat zij wil. Dat jij het daar moeilijk mee hebt, is vervelend voor je, maar is niet anders.
quote:dat is mij een keer overkomen... precies zo!!!... echt helemaal...
- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal
Ze had ook binne een week een ander... grrrr ...
en dit gebeurde mwah, begin van de zomervakantie... en ze heeft nog steeds met die gozer...
Dit was ff ter verduidelijking.
quote:dat zeg ik...gamma
Op woensdag 18 december 2002 10:30 schreef Frenkie het volgende:
Okee ik zal het een keer verduidelijken vanaf de andere kant.
Stel je hebt een relatie. Op een gegeven moment zijn je gevoelens weg en ga je twijfelen aan je relatie. Maar ja sex is altijd wel lekker. En het is ook best wel gezellig. En dan na lang twijfelen (kan dagen, weken, maar ook zlefs maanden zijn) maak je het uit.Dit was ff ter verduidelijking.
quote:wij niet. wij manenn zijn brave schepsels. jij vals sekreet
Op woensdag 18 december 2002 10:56 schreef mixxy het volgende:
precies dezelfde klote-steek zijn jullie mannen trouwens ook wel verbluffend goed in staat leveren..
Hoor ik na een week of wat van een vriendin van haar dat ze binnen 2 weken een ander had (waar ze nu overigens nog steeds mee loopt, en die gast is zo triest dat ie me telkens even wil laten weten dat hij met mijn ex loopt :S .. en hij snapt niet dat ik nu bijna 2 jaar later er totaal niet meer van onder de indruk ben, was ik na een maand of 3 al niet meer).
Heb haar toen zelf nog gevraagd wat er waar van was met die rebound relatie, maar dat was gelogen en ze had geen vriend .. Tja, dan vraag ik me af, tegenover wie ben je nu niet eerlijk bezig, tegen over mij, je rebound vriend of jezelf .......
Leuk detail is wel dat vriendinnen van haar die rebound vriend dus totaal niet mogen en ook met haar weinig tot geen contact meer hebben en dat ik, dat wat ooit haar vriendinnen waren, nog steeds contact met die meiden heb.
quote:Geloof niet dat er hier dan sprake is van een rebound vriendje.....de eerste vriend die ze na jou krijgt hoeft niet per definitie een rebound partner te zijn.....dan zou nl. iedere partner die iedereen krijgt (op de allereerste na) een rebound partner zijn.
Op woensdag 18 december 2002 11:08 schreef MrTux het volgende:
De analyse van de topicstarter komt mij ook zeer bekend voor. Is mij vorig jaar ook over komen, zo lig je nog bij elkaar in bed en de volgende dag krijg je het bericht dat ze niet verder wil en vrij wil zijn voorlopig.Hoor ik na een week of wat van een vriendin van haar dat ze binnen 2 weken een ander had (waar ze nu overigens nog steeds mee loopt, en die gast is zo triest dat ie me telkens even wil laten weten dat hij met mijn ex loopt :S .. en hij snapt niet dat ik nu bijna 2 jaar later er totaal niet meer van onder de indruk ben, was ik na een maand of 3 al niet meer).
Heb haar toen zelf nog gevraagd wat er waar van was met die rebound relatie, maar dat was gelogen en ze had geen vriend .. Tja, dan vraag ik me af, tegenover wie ben je nu niet eerlijk bezig, tegen over mij, je rebound vriend of jezelf .......
Leuk detail is wel dat vriendinnen van haar die rebound vriend dus totaal niet mogen en ook met haar weinig tot geen contact meer hebben en dat ik, dat wat ooit haar vriendinnen waren, nog steeds contact met die meiden heb.
JA, eerst geeft ze een ring en 2 dagen later maakt ze het uit.
Ze wist het niet meer. Niet meer verliefd. Maar na 2.5 jaar is dat toch houden van
NEE, wel na drie maanden! En dat met iemand waarmee ze al wegging tijdens onze relatie.
quote:je gaat je inderdaad vergelijken met die gozer; maar je kan het eigenlijk ook niet. Ieder mens is anders. Ik zit me ook continu af te vragen wat ze bij hem zoekt. Kom maar tot 1 ding: uiterlijk. Misschien dat ze zich meer aangetrokken voelt tot hem. Ik berust erin dat zij bij hem nooit het geluk zal vinden dat ze bij mij krijgt.
Op woensdag 18 december 2002 04:29 schreef Ravage het volgende:[..]
Ik had het niet treffender kunnen omschrijven. Ik heb het zelf ook gehad (binnen een paar dagen, na een relatie van 3 jaar).
Het frustrerende van die reboundvriend in mijn geval was juist dat het zo'n ontzettende niksnut was (hoewel het natuurlijk wel moeilijk is objectief te blijven...)Je gaat jezelf nl. continu vergelijken met zo'n gast (wat heeft hij beter dan mij? waarom zit ze nu bij hem) en dat doet je nog minder voelen dan de niksnut in kwestie!
quote:Waarschijnlijkberust hij er zich in dat hij WEL het geluk bij haar vindt wat jij NOOIT meer krijgt.
Op woensdag 18 december 2002 11:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik berust erin dat zij bij hem nooit het geluk zal vinden dat ze bij mij krijgt.
quote:Frenkie heeft sowieso een klein subtiliteitsprobleem als het op gevoelige zaken bij anderen aankomt:
Op woensdag 18 december 2002 10:12 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Oke, maar dan is een commentaar als 'get a life' niet echt dat je zegt tactisch, toch?
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------Dat hebben lelijke vrouwen wel vaker.
quote:Tja, ik generaliseer niet graag, maar uit zijn profiel en commentaren hier komt wel een bepaald beeld naar voren..
Op woensdag 18 december 2002 11:33 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Frenkie heeft sowieso een klein subtiliteitsprobleem als het op gevoelige zaken bij anderen aankomt:
[..]
quote:oke, mee eens.
Op woensdag 18 december 2002 10:30 schreef Frenkie het volgende:
Okee ik zal het een keer verduidelijken vanaf de andere kant.
Stel je hebt een relatie. Op een gegeven moment zijn je gevoelens weg en ga je twijfelen aan je relatie. Maar ja sex is altijd wel lekker. En het is ook best wel gezellig. En dan na lang twijfelen (kan dagen, weken, maar ook zlefs maanden zijn) maak je het uit.Dit was ff ter verduidelijking.
quote:Kan ik beter:
Op woensdag 18 december 2002 11:36 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
oke, mee eens.
Alleen, mijn ex schreef me een week van te voren nog een brief dat ze het zo zag zitten met mij en verder wil.. blah.
Dat is gewoon niet fair.
Een week ervoor op een verjaardag zitten waar iemand als grapje aan haar vraagt wanneer we gaan trouwen en zij zegt bloedserieus 'volgend jaar'..
quote:ja dahag
Op woensdag 18 december 2002 11:36 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
oke, mee eens.
Alleen, mijn ex schreef me een week van te voren nog een brief dat ze het zo zag zitten met mij en verder wil.. blah.
Dat is gewoon niet fair.
quote:uit jouw profiel kan ik enkel halen dat je geen hobby;s hebt. vandaar dat je een vriendin zoekt
Op woensdag 18 december 2002 11:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Tja, ik generaliseer niet graag, maar uit zijn profiel en commentaren hier komt wel een bepaald beeld naar voren..
...en het klopt allemaal precies
quote:Zoek ik dat? Goh, zal m'n vrouw leuk vinden als ze dat hoort...
Op woensdag 18 december 2002 11:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
uit jouw profiel kan ik enkel halen dat je geen hobby;s hebt. vandaar dat je een vriendin zoekt
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zoek ik dat? Goh, zal m'n vrouw leuk vinden als ze dat hoort...
quote:als je er in blijft geloven, dan komt dat vast nog wel eens. Of ze loopt weer zo bij je weg. Kan je weer fijn gaan borrelen om iemands dood
quote:Dus je bent zelf getrouwd inmiddels, en drinkt een borrel om de dood van de man van je ex, omdat zij in die 8 jaar geen contact meer met je heeft gezocht??
Jeetje, die haat van jou zit echt diep, zou je er niet eens over gaan praten met iemand
quote:En dat hij proost om de dood van haar man is toch zijn keuze dan?
dat ze in die 8 jaar geen contact meer met jou heeft gewild, is toch haar keus....het is haar leven
quote:Heb je haar ook laten weten hoe de borrel gesmaakt heeft?
quote:Bij de weg, prima analyse inderdaad!
Op woensdag 18 december 2002 18:04 schreef KingCold het volgende:[..]
Heb je haar ook laten weten hoe de borrel gesmaakt heeft?
quote:Jij snapt t echt niet he?
Op woensdag 18 december 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je er in blijft geloven, dan komt dat vast nog wel eens. Of ze loopt weer zo bij je weg. Kan je weer fijn gaan borrelen om iemands dood
quote:Dit gebeurde 2 jaar geleden hoor, toen was ik alleen. tegenwoordig
Op woensdag 18 december 2002 13:25 schreef skyhigh het volgende:[..]
Dus je bent zelf getrouwd inmiddels, en drinkt een borrel om de dood van de man van je ex, omdat zij in die 8 jaar geen contact meer met je heeft gezocht??
Jeetje, die haat van jou zit echt diep, zou je er niet eens over gaan praten met iemand
quote:Nee hoor.. Zo ben ik niet
Op woensdag 18 december 2002 18:04 schreef KingCold het volgende:[..]
Heb je haar ook laten weten hoe de borrel gesmaakt heeft?
quote:Het trucje is mij nu wel duidelijk, geloof ik.
Op dinsdag 17 december 2002 18:06 schreef De_Gelaarsde_Kat het volgende:
Nog zo'n vrouw die generalisaties niet snapt..
Alle mannen zijn klootzakken! .
Dit is gewoon zo toepasselijk, zeker voor meisjes wiens zelfvertrouwen bij het begin van de relatie al niet bijster veel was. Die gebruiken de jongens als ego-boost tot de volgende met een leuk praatje komt.
Dat zo'n nieuw vriendje (rebound) per sé kortdurig is wil ik niet zeggen. Soms dient het meer ter bevestiging voor de voormalige vriendin om lang ermee door te gaan en er bij te blijven als vorm van overgang om er later achter te komen dat het vorige vriendje nog nie zo slecht was. Soms kan het ook dienen als manier om het verbreken van de vorige relatie te bevestigen en goed te praten, wat soms erg lang kan duren, vooral in het geval van lichtelijk labiele personen. Verder kan men het rebound-jongen gebruiken uit angst weer terug te keren in de vorige relatie waar men een plotse drang voelt om uit te stappen. ( vergelijk het met een spontane psychose)
Volgens mij is dit vooral het geval bij lange relaties en niet zo zeer een probleem bij hap-snap relaties.
Vergelijk het met een pleister erafhalen, er snel aftrekken en weggooien doet een stuk minder pijn dan langzaam erafhalen.
Just my two cents
quote:Geen boek, komt allemaal uit mn hoofd en enige persoonlijke ervaring in directe en indirecte zin.
Op woensdag 18 december 2002 22:37 schreef Anemoon het volgende:
Wat een interessante analyse.Uit welk boek heb je dit geciteerd??
quote:Handig, dan kun je er in het vervolg heel nuchter en objectief tegenover staan als
Op woensdag 18 december 2002 22:49 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Geen boek, komt allemaal uit mn hoofd en enige persoonlijke ervaring in directe en indirecte zin.
Mensen hier, kunnen met dit inzicht ook weer hun voordeel doen: niet verbaasd of gek van jaloezie worden bijvoorbeeld. Scheelt een heel stuk.
quote:Ik heb het al eens eerder gezegd op dit forum, een relatie draait 9/10 keer op de BASIS, is die niet goed dan zal dat op den duur blijken.
Op woensdag 18 december 2002 22:52 schreef Anemoon het volgende:[..]
Handig, dan kun je er in het vervolg heel nuchter en objectief tegenover staan als
een exje zo'n soort "vriendje" heeft.Mensen hier, kunnen met dit inzicht ook weer hun voordeel doen: niet verbaasd of gek van jaloezie worden bijvoorbeeld. Scheelt een heel stuk.
Helaas blijk ik keer op keer een roepende in een woestijn...
Ik ben overigens altijd al vrij nuchter over relaties geweest hoor, ik kan me ook niet heugen dat één relatie van mij ook niet werkte toen ie er nog was. Vooral erna bleek keer op keer de onjuiste basis...
Maar op het moment heb ik nix te klagen, heel lief vriendinnetje nu
Verliefdheid laat zich niet dwingen.....maar ook niet afremmen....ook al is diegene niet de juiste op de meer rationele vlakken.
Ach uiteindelijk draait het weer eens om één ding: de juiste balans
quote:Eerst basis en dan balans. Het gaat erom hoe je de relatie instapt kort door de bocht genomen.
Op woensdag 18 december 2002 23:07 schreef Anemoon het volgende:
Ach uiteindelijk draait het weer eens om één ding: de juiste balans
quote:
excuses daarvoor
)
De vrouw is dus emotioneel minder gebonden en als er een nieuw iemand komt die nog meer moeite wil doen, is de vrouw gevlogen...
(ff heel kort door de bocht, geen zin in uitwijdingen op dit tijdstip)
Sjies ik heb rare gedachten
Volgens mij zie jij het persoonlijk niet zodanig als je het nu brengt hier...
quote:Ja.
Op donderdag 19 december 2002 00:07 schreef Anemoon het volgende:
Pffffff, sja daar zit wat in, maar is het ook echt zo ongenuanceerd??![]()
Ik was een tijdje een andere mening toegedaan maar aan het einde van de dag steekt de vork zo in de steel.
Vandaaar...
Maar kan daar dan helemaal geen verandering in worden gebracht. Bijvoorbeeld dat
je beiden er heel anders mee omgaat, dus niet zo instinctief enzo?
Meer bewust, zegmaar.
quote:Ik vond je al grappig, maar nu wordt je hilarisch trancie. Jij en nuchter over een relatie..????
Op woensdag 18 december 2002 23:00 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben overigens altijd al vrij nuchter over relaties geweest hoor, ik kan me ook niet heugen dat één relatie van mij ook niet werkte toen ie er nog was. Vooral erna bleek keer op keer de onjuiste basis...
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 19-12-2002 11:33]
quote:whahahahaha ga jij even je sm spelletjes ergens anders spelen
Op donderdag 19 december 2002 00:02 schreef Tranceptor het volgende:
ultralong shot: vrouwen zijn niet afhankelijk van de man in de zin dat de man afhankelijk is van de vrouw. De vrouw bezit de macht om de man sexueel en dus emotioneel onderdanig te laten zijn, de man wil iets van haar.De vrouw is dus emotioneel minder gebonden en als er een nieuw iemand komt die nog meer moeite wil doen, is de vrouw gevlogen...
Dat mannen hun lul achterna lopen (en zo hoort het tenslotte) is tot daar aan toe. Maar emotioneel afhankelijk..
quote:Trancie heeft een verleden. en dat "rebound"-gelul is toch enkel jaloezie. Niks meer niks minder. Dat pleister verhaal kennen we al, en gaat in weze niet eens op.
Op donderdag 19 december 2002 00:31 schreef Anemoon het volgende:
Tranceptor heeft toch een heel goede kijk op de zaak vind ik, heel nuchter en
zeer bewust ook!
punt
uit
quote:De nuance is natuurlijk dat een relatie om meer draait dan het sexuele aspect maar bewust stilstaan bij waarom je een relatie met iemand wilt (of niet) dat doen maar weinig mensen en wanneer het dan uitgaat krijg je het soort algemeenheden als in dit topic. Mensen (en met name jonge mensen) stappen een relatie binnen met het idee dat dit dé persoon is, jeweetwel, die ene maar het is stervensdruk daarbuiten!
Op donderdag 19 december 2002 00:15 schreef Anemoon het volgende:
Maar kan daar dan helemaal geen verandering in worden gebracht. Bijvoorbeeld dat
je beiden er heel anders mee omgaat, dus niet zo instinctief enzo?
Meer bewust, zegmaar.
Bovendien kennen mensen zichzelf negen van de tien keer niet eens dus een relatie beginnen is per definitie vragen om problemen.
(Ik ben een beetje duf nu dus als dit je vraag niet beantwoord dan komt dat omdat ik de vraag niet begrepen heb en gewoon mijn eigen mening aan het ventileren ben, mocht dat het geval zijn dan probeer ik het morgen nogeens )
Het antwoord zit er wel degelijk in!
Het komt er dus op neer dat het wel bestaat dat er mensen veel bewuster
met hun relatie omgaan maar dat dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel zullen zijn. Die indruk had ik ook al ja....
In ieder geval is mijn hoop en vermoeden dat het dus wel zou kunnen wel op
waarheid gebaseerd. Dat alles geldt weer MITS je je maar bewust bent van wie
jij zelf bent.
Ken Uzelve... is dus weer eens de sleutel!
quote:Misschien kun je je ondertitel wat aanpassen aan het karakter dat uit je antwoorden in dit topic spreekt.
Op woensdag 18 december 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je er in blijft geloven, dan komt dat vast nog wel eens. Of ze loopt weer zo bij je weg. Kan je weer fijn gaan borrelen om iemands dood
quote:Nergens staat ietas van haat in de post van degene op wie je reageert.
Op woensdag 18 december 2002 13:25 schreef skyhigh het volgende:[..]
Dus je bent zelf getrouwd inmiddels, en drinkt een borrel om de dood van de man van je ex, omdat zij in die 8 jaar geen contact meer met je heeft gezocht??
Mij dunkt dat het dan verder wel goed zit met zijn werkelijkheidsbeleving. Ik hoop dat hij het hoofdstuk en het boek relatie met zijn EX met die laatste toast definitief heeft kunnen afsluiten.
Voor de zich schamende toaster:
Bedenk je dat het beeld dat jij 8 jaar lang in stand gehouden hebt slechts jouw projectie is gebaseerd op jouw beleving, jouw gedachten, jouw ervaringen, jouw ensen en jouw frustraties. Het gaat dus niet om een beeld van WIJ (jij en je ex) maar een beeld dat jij jezelf bedacht hebt.
Vraag je af of zo'n beeld je goed doet. Zo nee, neem er afscheid van en zet je wer toe aan te investeren in geluk met je huidige partner. Dat gaat vast niet vaqn de ene op de andere dag, die sporen moet je er bewust in willen slijten. Sterkte in een nieuwe werkelijjkheidsbeleving.
quote:Voor mij werkt een andere sleutel prima: Vermaak uzelve.
Op donderdag 19 december 2002 00:55 schreef Anemoon het volgende:
Dit is een zeer verhelderend antwoord. Bedankt daarvoor.Het antwoord zit er wel degelijk in!
Het komt er dus op neer dat het wel bestaat dat er mensen veel bewuster
met hun relatie omgaan maar dat dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel zullen zijn. Die indruk had ik ook al ja....In ieder geval is mijn hoop en vermoeden dat het dus wel zou kunnen wel op
waarheid gebaseerd. Dat alles geldt weer MITS je je maar bewust bent van wie
jij zelf bent.Ken Uzelve... is dus weer eens de sleutel!
Lift er iemand mee dan is dat prachtig, vertrekt diegene weer dan is dat uiteraard weer wennen maar het biedt ook weer kansen op nieuwe kennissen. Mensen komen op je af als je hen iets te bieden hebt. Zorg er gewoon voor dat je het leuk hebt en dat je daarbij anderen niet vergeet.
Als je nu vanaf het begin van de relatie die partner eenzelfde levensinstelling kunt meegeven dan wordt je altijd beter van een relatie, ook als die eindigt.
quote:inderdaad, jij hebt erover nagedacht.
[b]Dit is gewoon zo toepasselijk, zeker voor meisjes wiens zelfvertrouwen bij het begin van de relatie al niet bijster veel was. Die gebruiken de jongens als ego-boost tot de volgende met een leuk praatje komt.
Dat zo'n nieuw vriendje (rebound) per sé kortdurig is wil ik niet zeggen. Soms dient het meer ter bevestiging voor de voormalige vriendin om lang ermee door te gaan en er bij te blijven als vorm van overgang om er later achter te komen dat het vorige vriendje nog nie zo slecht was. Soms kan het ook dienen als manier om het verbreken van de vorige relatie te bevestigen en goed te praten, wat soms erg lang kan duren, vooral in het geval van lichtelijk labiele personen. Verder kan men het rebound-jongen gebruiken uit angst weer terug te keren in de vorige relatie waar men een plotse drang voelt om uit te stappen. ( vergelijk het met een spontane psychose)
Volgens mij is dit vooral het geval bij lange relaties en niet zo zeer een probleem bij hap-snap relaties.Vergelijk het met een pleister erafhalen, er snel aftrekken en weggooien doet een stuk minder pijn dan langzaam erafhalen.
Just my two cents
quote:juist; onderzoek altijd de motivatie van je gevoel. Bij mij was die dat ik haar ook uit problemen wilde helpen. Dat kan nooit een goede basis vormen... Echter, mijn visie is als je vanelkaar houdt, kan je hier uitkomen.
Op woensdag 18 december 2002 23:28 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Eerst basis en dan balans. Het gaat erom hoe je de relatie instapt kort door de bocht genomen.
quote:hoe zie jij het dan dat mensen al 40 jaar getrouwd zijn? Lijkt me dat daar wel wat emotionele afhankelijkheid bij komt kijken.
Op donderdag 19 december 2002 00:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
whahahahaha ga jij even je sm spelletjes ergens anders spelen
dit is wel de grootste onzin die er is.. weet je sommige mannen zijn watjes. Maar afhankelijk van de vrouw..
no way. never nooit niet. Hooguit wederzijdse afhankelijkheid. Maar zelfs dat is twijfelachtig.
Dat mannen hun lul achterna lopen (en zo hoort het tenslotte) is tot daar aan toe. Maar emotioneel afhankelijk..
quote:die is dan toch wederzijds..?? of niet soms..
Op donderdag 19 december 2002 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
hoe zie jij het dan dat mensen al 40 jaar getrouwd zijn? Lijkt me dat daar wel wat emotionele afhankelijkheid bij komt kijken.
quote:Ik vind toch grappig dat iemand die mij niet kent zo'n overduidelijk beeld over me schijnt te hebben. Punt een ik ben slechts lichtelijk jaloers en punt 2 verachteringen? Toch jammer dat je weer een hopeloze poging moet wagen een leuk topic om zeep te helpen door op de man te spelen.
Op donderdag 19 december 2002 00:28 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik vond je al grappig, maar nu wordt je hilarisch trancie. Jij en nuchter over een relatie..????
![]()
![]()
Waarscahijnlijk stikt je vriendinnetje waar je nu gelukkig mee denkt te zijn uiteindelijk ook in jouw jaloezie en verachtingen. En dan, dan gaat ze op zoek naar wat beters en open jij hier weer een topic.
Tot dan
Nou ja, leuk geprobeerd...
quote:Sowwi hoor
Op donderdag 19 december 2002 00:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
whahahahaha ga jij even je sm spelletjes ergens anders spelen
dit is wel de grootste onzin die er is.. weet je sommige mannen zijn watjes. Maar afhankelijk van de vrouw..
no way. never nooit niet. Hooguit wederzijdse afhankelijkheid. Maar zelfs dat is twijfelachtig.
quote:Gelukkig heb jij geen verleden en naar mijn weten verschillende lange relaties gehad...
Op donderdag 19 december 2002 00:34 schreef Frenkie het volgende:[..]
Trancie heeft een verleden. en dat "rebound"-gelul is toch enkel jaloezie. Niks meer niks minder. Dat pleister verhaal kennen we al, en gaat in weze niet eens op.
punt
uit
Rebound-verhaal is deels natuurlijk jaloezie, maar aan de andere kant zegt het meer over degene die op de rebound gaat dan over de persoon die gedumpt is.
quote]Op donderdag 19 december 2002 11:31 schreef Frenkie het volgende:
[..]
die is dan toch wederzijds..?? of niet soms..
bovendien gata die post over het "principe" niet over stelletjes.
Maar als jij graag alaafs wil zijn dan mag dat hoor. Alleen zijn er maar weinig vrouwen die het waarderen.
[/quote]
beter dan slaaf van mn ... Wat heeft het in godsnaam met slavernij te maken? Het is wederzijdse afhankelijkheid omdat je zolang al samen door het leven gaat en het steeds moeilijk wordt voor te stellen zonder die persoon.
Ik zou je willen adviseren deze keer de botte opmerkingen voor je te houden, ik denk (aan je reacties te zien) dat je hier de plank volledig misslaat. Je hebt geen enkel besef van een lange relatie blijkbaar ( dat lijkt in ieder geval uit je reactie op te maken, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een treiterbui hebben).
Erg jammer van je Frenkie, die misplaatste persoonlijke aanval is nog jammerder. Als je echt wilt weten hoe ik 'veracht en jaloers ben', verwijs ik je naar mijn vriendin.
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:40]
quote:Volgens meneer Frenkie zit ik er 100% naast hoor
Op donderdag 19 december 2002 11:20 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
inderdaad, jij hebt erover nagedacht.
Mijn ex had echt een zelfvertrouwen van 0,0 doordat zij in vorige relatie steeds de grond was ingetrapt. Nu duikt zij van relatie in relatie omdat zij iemand nodig heeft die haar bevestiging geeft. En zij heeft een jongen nodig om goed te voelen.
quote:leuk he dat op de man spelen. Maar gebruik dan wel argumenten die waar zijn.
Op donderdag 19 december 2002 11:34 schreef Tranceptor het volgende:
Gelukkig heb jij geen verleden en naar mijn weten verschillende lange relaties gehad...
quote:Die opmerking was sarcasme jongen. Naar mijn weten heb jij nog geen lange relaties gehad en wel degelijk een verleden.( en dan vooral van de een na de ander).
Op donderdag 19 december 2002 11:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
leuk he dat op de man spelen. Maar gebruik dan wel argumenten die waar zijn.
Ik zeg 'naar mijn weten', dus tenzij anders blijkt.
Nou benk wel benieuwd, Frenkie hoelang was dan je langste relatie?
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:45]
quote:Absoluut, al eerder meegemaakt en precies zoals boven aangegeven. Alleen dat rebound-vriendje gebeurde eerder. Na een week al. Toen heb ik haar en haar nieuwe vriendje flink de huid volgescholden, want dat lucht heerlijk op.
- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.-'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
Komt bekend voor?
quote:Jij doet verkeerde aannames.
Op donderdag 19 december 2002 11:42 schreef Tranceptor het volgende:
Die opmerking was sarcasme jongen. Naar mijn weten heb jij nog geen lange relaties gehad en wel degelijk een verleden.( en dan vooral van de een na de ander).Ik zeg 'naar mijn weten', dus tenzij anders blijkt.
En sarcasme zou ik als ik jou was, maar even laten voor wat het was. Het komt niet echt over.
quote:sorry daarvoor nog. Maar ik miste het zo
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Partygurl het volgende:
Nee mannen dan:
het is uit!
Waarom?
Ik heb even tijd voor mezelf nodig want ik weet het even niet meer maar we blijven wel vrienden!
quote:Mannen: Ik wil mijn vrijheid terug, ik ben nog niet toe aan een relatie.
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Partygurl het volgende:
Nee mannen dan:
het is uit!
Waarom?
Ik heb even tijd voor mezelf nodig want ik weet het even niet meer maar we blijven wel vrienden!
En binnen twee weken zijn ze gebonden aan een ander.
quote:Ik verwacht ook niet van jou dat je mijn sarcasme waardeert, gelukkig zijn er anderen. Nou Frenkie vertel, wie was zo 'labiel' (geintje!) dat ze het lang met jou uithield? Nou ben ik HEEL benieuwd.
Op donderdag 19 december 2002 11:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
Jij doet verkeerde aannames.
laten we het daar maar op houden.
En sarcasme zou ik als ik jou was, maar even laten voor wat het was. Het komt niet echt over.
quote:Het was een schatje..
Op donderdag 19 december 2002 11:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik verwacht ook niet van jou dat je mijn sarcasme waardeert, gelukkig zijn er anderen. Nou Frenkie vertel, wie was zo 'labiel' (geintje!) dat ze het lang met jou uithield? Nou ben ik HEEL benieuwd.
Volgens mij zijn er nog een paar mogelijkheden:
-Ze maakt het uit en is er vervolgens een jaar stuk van, maar er is gewoon geen andere mogelijkheid.
-Je ziet het al van verre aankomen: ze wordt afstandelijker, jullie krijgen steeds meer ruzie en het loopt gewoon stuk
quote:jeez, jij bent echt een stakker. Met je botte opmerkingen hier op dit forum en zodra er dan aan jou wordt gevraagd wat je langste relatie was, gaat het geen reet aan.
Op donderdag 19 december 2002 11:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
Het was een schatje..
en het duurde ruim 11 maanden.. maar eigenlijk gaat het je geen reet aan. En er zijn er wel wat meer geweest die langer dan 6 weken mochten blijven, maar niet veel.
quote:Oke Ropley
Op donderdag 19 december 2002 11:52 schreef Ripley het volgende:
Frankie en Tranceptor, kan het geruzie even wat minder. Het gaat hier tenslotte om de grote boze vrouwen die het uitmaken.
quote:le-zen is moeilijk of niet soms..??
Op donderdag 19 december 2002 11:53 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
jeez, jij bent echt een stakker. Met je botte opmerkingen hier op dit forum en zodra er dan aan jou wordt gevraagd wat je langste relatie was, gaat het geen reet aan.
quote:Ik wilde enkel mijn ,toch al beperkte beeld, van je bijstellen. Dank je.
Het was een schatje..
en het duurde ruim 11 maanden.. maar eigenlijk gaat het je geen reet aan. En er zijn er wel wat meer geweest die langer dan 6 weken mochten blijven, maar niet veel.
Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest of breng in ieder geval je mening wat genuanceerder naar voren. Misschien een idee om mijn ideeen over de BASIS van een relatie onaannemelijk te noemen en op basis van argumenten te weerleggen in plaats van deze houding. Maar goed, het is maar een idee...
quote:als je er op zo'n manier tegen aan gaat kijken is toch zoiezo de lol er van af...
Op donderdag 19 december 2002 11:55 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik wilde enkel mijn ,toch al beperkte beeld, van je bijstellen. Dank je.
Denk je niet, als je heel redelijk bent, dat je met 1 ervaring van 11 maanden niet relaties van 3-8 jaar ook maar enigzins kunt beoordelen.
De eerste relatiedip zit rond het tijdstip waarvan die van jou ophield. Mensen die 3 jaar of langer hebben gehad hebben meerdere dips en problemen overwonnen en hebben een stuk intiemere en sterkere banden met hun partners dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt.Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest of breng in ieder geval je mening wat genuanceerder naar voren. Misschien een idee om mijn ideeen over de BASIS van een relatie onaannemelijk te noemen en op basis van argumenten te weerleggen in plaats van deze houding. Maar goed, het is maar een idee...
-Hij maakt het uit en woont twee weken later samen met een ander
-Hij maakt het uit en heeft vervolgens spijt en wil je terug
-Hij maakt het uit en je hebt geen idee waarom, want hij was gewoon opeens van de aardbodem verdwenen.
-Hij maakt het uit en begint aan een soort tweede jeugd met veel drugs en drank.
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 19-12-2002 11:58]
quote:Potverdikkie ik had net besloten niet meer in dit topic te kijken.
Op donderdag 19 december 2002 11:57 schreef Ripley het volgende:
Zullenw e er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie.
-Hij maakt het uit en je hebt geen idee waarom, want hij was gewoon opeens van de aardbodem verdwenen.
-Hij maakt het uit en begint aan een soort tweede jeugd met veel drugs en drank.
quote:Hij maakt het uit, hij maakt het weer aan, neukt je drie keer, vergeet het officieel uit te maken en gaat dan weer weg.
Euhn It wasn't me
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 19-12-2002 11:59]
quote:Komt me niet bekend voor.
quote:Nummer 2 en 4 zijn uit eigen ervaring, nummers 1 en 3 gebaseerd op vriendinnen. Maar feel free om er wat aan toe te voegen.
Op donderdag 19 december 2002 11:58 schreef Disorder het volgende:[..]
Komt me niet bekend voor.
quote:Het heeft allemaal met de re-bound te maken volgens mij
Op donderdag 19 december 2002 11:59 schreef Ripley het volgende:[..]
Nummer 2 en 4 zijn uit eigen ervaring, nummers 1 en 3 gebaseerd op vriendinnen. Maar feel free om er wat aan toe te voegen.
quote:- Ik kon het niet laten om haar aan te kijken met een blik van 'ik ga je vermoorden' als haar vriendje in de buurt stond.
Op donderdag 19 december 2002 11:59 schreef Ripley het volgende:[..]
Nummer 2 en 4 zijn uit eigen ervaring, nummers 1 en 3 gebaseerd op vriendinnen. Maar feel free om er wat aan toe te voegen.
quote:Of hij lag tussen 6 planken ergens, of kwam ergens bovendrijven, onherkenbaar. Luguber!
Zullen we er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie.
quote:Nou is het echt een ONZIN topic geworden
Op donderdag 19 december 2002 12:01 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Of hij lag tussen 6 planken ergens, of kwam ergens bovendrijven, onherkenbaar. Luguber!
Schopje naar ONZIN. bitte
Ik vind dat het in zeker de helft van de relaties zo gaat als de topicstarter in zijn post meldde.
edit:
oops ik zag niet dat dit topic 5 paginas had
quote:9 pagina's zelfs..
Op donderdag 19 december 2002 12:08 schreef Flaman het volgende:
oops ik zag niet dat dit topic 5 paginas had
quote:ik heb 50 reacties pp
Op donderdag 19 december 2002 12:11 schreef Disorder het volgende:[..]
9 pagina's zelfs..
quote:hehehe, ja wat kunnen sommige mensen zich toch druk maken over niets
Op donderdag 19 december 2002 11:33 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Sowwi hoor
, het was maar een lollige gedachte op de late avond
quote:En 11 maanden vind jij lang?
Het was een schatje..
quote:Hoe zou dat nou komen hé? Volgende keer misschien wat minder of ruzie via de mail. Dank u.
Op donderdag 19 december 2002 12:03 schreef Frenkie het volgende:[..]
Nou is het echt een ONZIN topic geworden
Schopje naar ONZIN. bitte
quote:Ja.. in mijn referentiekader wel ja!
Op donderdag 19 december 2002 15:06 schreef Oesie het volgende:
En 11 maanden vind jij lang?
quote:Frenkie, wat hou ik toch van je. Hoe krijg je het toch voor elkaar om keer op keer heel erg oppervlakkig over te komen?
Op donderdag 19 december 2002 16:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ja.. in mijn referentiekader wel ja!
quote:omdat makkelijk wat anders is dan oppervlakkig.
Op donderdag 19 december 2002 17:56 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Frenkie, wat hou ik toch van je. Hoe krijg je het toch voor elkaar om keer op keer heel erg oppervlakkig over te komen?
quote:dus jij vind het normaal dat ze met een ander heeft EN met jou?
Op dinsdag 17 december 2002 18:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik ben geen vrouw ei.
ik weet het niet maar het lijkt me toch normaal als je je relatie goed wil houden en van je vriendin houd.
ik weet niet wat jij met een relatie bedoelt maar zo te zien is het niet iets algemeens.
quote:whatever..
Op donderdag 19 december 2002 18:13 schreef Anemoon het volgende:
Okay dan; makkelijk en oppervlakkig gaan meestal samen.
quote:Wat heb je met 'm gedaan?
Zullen we er ook even wat mannen-vooroordelen tussendoor gooien, speciaal voor Frenkie.
quote:Lees even het hele topic door dan vind je in mijn reacties mijn beweegredenen en motivaties terug.
Ik denk dan ook dat de topicstarter net gedumpt is en het heel hoog zit? de frustratie moet eruit, logisch, maar wel reeël blijven he.
quote:Ik geef de topicstarter geen ongelijk
Op donderdag 19 december 2002 18:25 schreef Preset het volgende:[..]
Lees even het hele topic door dan vind je in mijn reacties mijn beweegredenen en motivaties terug.
quote:Waardoor trap je er dan toch weer in?
Op donderdag 19 december 2002 23:01 schreef frank_woei het volgende:[..]
Ik geef de topicstarter geen ongelijk
Ken die stappen redelijk goed bij meiden. Bleh, en dan toch telkens er weer intrappen
quote:Ik vrees de liefde voor een persoon
Op donderdag 19 december 2002 23:03 schreef Anemoon het volgende:[..]
Waardoor trap je er dan toch weer in?
Wat doet jou die stap dan toch weer nemen?
quote:Marco Borsato - Waarom nou jij
Op donderdag 19 december 2002 23:18 schreef frank_woei het volgende:even slikken en weer doorgaan (welk liedje was dat ook alweer)
ok ik herken dat wat de topicstarter beweert (ja ik heb het helemaal gelezen i know ik ben echt ziek) maar ook moet ik zeggen dat het idd niet ALLE vrouwen zijn maar wel heel veel. ik heb eigenlijk maar weinig keren megemaakt dat t anders ging. maar jah niet vreemd dat t zo gaat heo anders moet je het doen ale andere manieren zijn net zo vervelend en als iedereen het anders gaat doen valt dat toch ook op.
quote:Jij gelooft in "de ware".
Op donderdag 19 december 2002 23:18 schreef frank_woei het volgende:[..]
Ik vrees de liefde voor een persoon
Je kan nooit weten of je bij mekaar past, dat leer je pas als je de stap waagt. En lukt het dan niet, dan is het even slikken en weer doorgaan (welk liedje was dat ook alweer)
totdat je ooit de ware hebt gevonden.
quote:Hij zingt over een dierbare die is overleden.
Op vrijdag 20 december 2002 02:59 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Marco Borsato - Waarom nou jij
Staat hoog genoteerd in de top tien bij begrafenissen en crematies.
quote:
Op donderdag 19 december 2002 02:41 schreef hoppe het volgende:[..]
Nergens staat ietas van haat in de post van degene op wie je reageert.
Kennelijk had hij het even nodig stil te staan bij de dood van zijn opvolger/plaatsvervanger.
De poster geeft ook nog eens aan zich hiervoor te schamen.Mij dunkt dat het dan verder wel goed zit met zijn werkelijkheidsbeleving. Ik hoop dat hij het hoofdstuk en het boek relatie met zijn EX met die laatste toast definitief heeft kunnen afsluiten.
Voor de zich schamende toaster:
Bedenk je dat het beeld dat jij 8 jaar lang in stand gehouden hebt slechts jouw projectie is gebaseerd op jouw beleving, jouw gedachten, jouw ervaringen, jouw ensen en jouw frustraties. Het gaat dus niet om een beeld van WIJ (jij en je ex) maar een beeld dat jij jezelf bedacht hebt.Vraag je af of zo'n beeld je goed doet. Zo nee, neem er afscheid van en zet je wer toe aan te investeren in geluk met je huidige partner. Dat gaat vast niet vaqn de ene op de andere dag, die sporen moet je er bewust in willen slijten. Sterkte in een nieuwe werkelijjkheidsbeleving.
M'n vriendin heeft het nu na 6 weken uitgemaakt, maar na een week van vaagheid is het op zich wel een opluchting "dat het dit maar was"...OK, het kan best zijn dat ze een ander heeft, maar ik ben iig blij dat er nix ergs gebeurt is met d'r...
Ik d8 al even dat ze een of ander ongeluk gehad had waardoor ze de telefoon niet meer opnam....
Bij mij laten ze dus het meeste van de tijd gewoon nix meer horen...maar ja, het went. Na een tijdje heb ik de limiet van 3 weken ingesteld...3 weken nix meer horen = uit (desperate times call for desperate measures...)
Er was ook een andere jongen die wat met haar zat te praten, daar zit ik dan niet echt mee. Maar later bleek dat hij tegen haar had gezegd dat hij wat achter haar aan zat. Toen zij ze dat er een probleem was, want ik en haar was ook 'lopende'. Daarna ging ze naar huis, ik heb haar nog aangesproken want ik dacht; ik vraag het gewoon, anders blijft die twijfel. Toen zij ze heel zenuwachtig (zo kon ik haar helemaal niet) dat ze het niet wist en ze moest nadenken. Nouja, dan weet ik wel genoeg.
Dat kwam hard aan, ik was helemaal gefixeerd op haar, op haar alleen. De rest deed me niet zoveel. Ik was echt verliefd zegmaar. Ik heb die nacht niet geslapen (vannacht dus) ik kon even nergens anders aan denken. Ik ben nu dus vet depri, kan er niks aan doen. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zo fucking depri ben om een meisje. En ik hoop dat ik er snel weer af ben. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?
Ik heb de komende tijd veel dingen te doen die belangrijk zijn voor mijn toekomst en zal hier 100% mee bezig moeten zijn, op deze manier lukt dat niet.
Een ding weet ik iig wel; depri zijn om zo'n reden zuigt echt zwaar!
quote:- check
- 'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
- Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
quote:Vrouwen kunnen er btw bijzonder slecht tegen als je hen opdezelfde manier op straat zet is mijn ervaring
- 'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.
- Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.
quote:Weet je dit is een kopie van mijn verhaal zowat.
Op zondag 5 januari 2003 17:21 schreef DJH het volgende:
Vorige week ben ik met een meisje geweest (31/12). Dat zat er al wat aan te komen. Het kostte mij veel moeite want ik wist niet hoe ze met bepaalde dingen omging. Ons 'contact' was maar eenmalig want ik bracht haar toen thuis en ja, dan gaat ze naar huis daarna. Nu waren we wat aan het sms'en en hadden het zo afgesproken dat ik haar gister weer zag. Ze deed heel aardig, maar ik wist niet wat ik er mee aan moest.Er was ook een andere jongen die wat met haar zat te praten, daar zit ik dan niet echt mee. Maar later bleek dat hij tegen haar had gezegd dat hij wat achter haar aan zat. Toen zij ze dat er een probleem was, want ik en haar was ook 'lopende'. Daarna ging ze naar huis, ik heb haar nog aangesproken want ik dacht; ik vraag het gewoon, anders blijft die twijfel. Toen zij ze heel zenuwachtig (zo kon ik haar helemaal niet) dat ze het niet wist en ze moest nadenken. Nouja, dan weet ik wel genoeg.
![]()
Dat kwam hard aan, ik was helemaal gefixeerd op haar, op haar alleen. De rest deed me niet zoveel. Ik was echt verliefd zegmaar. Ik heb die nacht niet geslapen (vannacht dus) ik kon even nergens anders aan denken. Ik ben nu dus vet depri, kan er niks aan doen. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zo fucking depri ben om een meisje. En ik hoop dat ik er snel weer af ben. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?
Ik heb de komende tijd veel dingen te doen die belangrijk zijn voor mijn toekomst en zal hier 100% mee bezig moeten zijn, op deze manier lukt dat niet.
Een ding weet ik iig wel; depri zijn om zo'n reden zuigt echt zwaar!
Das rap dacht ik nog.
Maar je gaat wel omdat je ongeloofelijk verliefd bent.
Tot 12 uur echt goed gehad en ik kon ook met de ouders goed babbelen.
Daarna kwam haar buurjongen ik mocht het kereltje wel maar goed hij was niet bij ons weg te slaan en lette als een politieagentje op zijn buurmeisje aka beste vriendin.
Het werd 5 uur hij ging weg en wij op bed..ik kuste nog met haar
En besloot het maar een avondje te noemen en zo te rusten.
De volgende ochtend was ze ineens afstandelijk en ''afwezig'' Haar ouders hadden het wel door want toen ik mijn mobieltje terug plaatste in mijn jas hoorde ik haar moeder vragen waarom zij haar vriend (mij dus:P) zo vaak alleen liet. De rest van de middag heeft ze niks gezegd laat staan mij willen aanzien. Toen haar ouders vertrokken zij ze dat ze het niet wist en wilde nadenken over ons als stel. Ze bracht mij naar de bus en zei ''vind je het erg als ik weer vertrek?'' Op 1 januari in de stromende regen dus he? Hoezo hard!
Ik heb haar toen verteld dat ik iig zo niet uit elkaar wilde gaan.
Eenmaal thuis vet depri en ze zou nadenken.
2 dagen heb ik niet geslapen of gegeten. Het vrat mij op van binnen
Toen ze online kwam de vrijdag moest ik mijn belofte verbreken want ik hield het niet meer. Zegt zij doodleuk dat ze me lief vind etc. ''maar ik denk niet dat ik wat voor je ga voelen'' En ''Ik zie je meer als een goede vriend dan een vriendje''
Op de vraag wanneer ze het mij zou vertellen zei ze morgen
(deze afgelopen zaterdag dus)
Lekker van iemand die de avonden ervoor je bestempelde als haar nieuwe vriend
''Maar wij kunnen wel vrienden blijven'' Ja graag of niet zou ik zeggen.
Ok dus ik heb nog wel gevoelens voor haar ook al weet ik dat het nooit wat word
Maar dat over vrienden zijn moet ik maar ernstig nadenken. Zoals ze mij heeft behandeld en heeft geprobeerd in de toekomst te behandelen (aan het lijntje houden)
Neem ik haar zeker niet in dank af!!
Maar goed mijn tip is vraag om duidelijkheid..pijnig jezelf niet langer.
Z'on lot verdient niemand! Ik wens zoiets mijn ergste vijand niet eens toe.
Ik voel me op het moment niet super maar goed ik weet waar ik aan toe ben.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt als mij
Sterkte ermee in ieder geval
quote:Tja net zoiets. Jij hebt dus ook zo'n depressieve bui. Dat is wel zo klote. Ik ga idd om duidelijkheid vragen, en nu echt duidelijk. Want zo ist ook niks.
Op zondag 5 januari 2003 22:07 schreef Dracar het volgende:[..]
-knip-
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef jdmorpheus het volgende:
binnen één week!
quote:oeps...
excuses daarvoor
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |