abonnement Unibet Coolblue
pi_174069312
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:31 schreef ITrade het volgende:

[..]

Want de verkoper heeft geen t&t bewijs van dat ze aan de deur hebben gestaan maar dat ze niet thuis waren?

Ze hebben het dus opgestuurt.
Dat is niet ts zijn probleem.
Moeten ze maar zorgen dat ze langs komen als ts er is. Of een afspraak maken of hem ergens neerleggen waar ts het kan ophalen.

Feit is nu dat ze weigeren te leveren, dus fraude.
pi_174069415
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:08 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dat is niet ts zijn probleem.
Moeten ze maar zorgen dat ze langs komen als ts er is. Of een afspraak maken of hem ergens neerleggen waar ts het kan ophalen.

Feit is nu dat ze weigeren te leveren, dus fraude.
Omgekeerde wereld, ts moet zorgen dat hij er gewoon is. De wereld draait niet om ts, zo'n bedrijf heeft nog zat andere dingen te doen.

T&t is ook nog in zijn nadeel gezien hij niet voldoende zijn best heeft gedaan het op te halen. Geen barcode moet je geen genoegen meenemen, even het hoofdkantoor bellen en het is zo opgelost is mijn ervaring in een exact gelijke situatie. Bedrijf heeft geleverd, ts was er niet maar had optie het op te halen, niet gelukt en is retour gegaan. Bedrijf vraagt nu opnieuw verzendkosten wat terecht is.
pi_174070388
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:16 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld, ts moet zorgen dat hij er gewoon is. De wereld draait niet om ts, zo'n bedrijf heeft nog zat andere dingen te doen.

T&t is ook nog in zijn nadeel gezien hij niet voldoende zijn best heeft gedaan het op te halen. Geen barcode moet je geen genoegen meenemen, even het hoofdkantoor bellen en het is zo opgelost is mijn ervaring in een exact gelijke situatie. Bedrijf heeft geleverd, ts was er niet maar had optie het op te halen, niet gelukt en is retour gegaan. Bedrijf vraagt nu opnieuw verzendkosten wat terecht is.
Ts probeerde het op te halen en dat lukte niet.

De verkopende partij is verantwoordelijk voor als er iets mis gaat met de bezorging.

Zo moeilijk is dit toch niet?
pi_174073005
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:00 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ts probeerde het op te halen en dat lukte niet.

De verkopende partij is verantwoordelijk voor als er iets mis gaat met de bezorging.

Zo moeilijk is dit toch niet?
Je zal in het Amerikaans wetboek moeten kijken. Ligt er helemaal aan of de verkopende partij zich specifiek richt op de NL markt, of dat TS iets heeft besteld mij een leverancier, die toevallig ook naar Nederland pakketjes stuurt.
pi_174074498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 01:46 schreef MiepGirl het volgende:
Ik bedoel dat ik gewoon het pakket gratis opnieuw verzonden wil.. Bedoel je met terugbetaling dat ik dan het pakket niet krijg en het geld exclusief verzendkosten teruggestort krijg? Want dan ben ik dus nog steeds $50,- kwijt want zoveel was shipping. :(
Die 50 dollar ben je kwijt als de verkoper kan aantonen dat hij het verstuurd heeft. Aan de hand van je verhaal met track en trace is dit zeer aannemelijk.

Je had meer stampij moeten maken bij het PostNL punt
pi_174078292
Volgens de track n trace is het pakket niet aangeboden of afgeleverd op het postkantoor. Dat geeft Ts een hele sterke zaak bij Paypal. Niks te maken met fraude, maar het pakket is nu eenmaal door fouten buiten de koper om niet afgeleverd.
.
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:35:09 #32
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174082098
Dat lijkt mijn bestelling wel.
Tijdens mijn vakantie is er een briefje in de bus gedaan zonder enige informatie.
Pakketje, vanaf morgen op te halen.
Na thuiskomst was deze al retour gestuurd, want men bewaart maar X-dagen (staat niet in de app en niet op het papiertje).
In de app stond het pakketje nog steeds op een militair vliegveld (?).
Geen afzender ingevuld, alleen een barcode.
Op de barcode ook niets te vinden.

Ben er wel achtergekomen dat er inklaringskosten ed. (80 euro :o ) betaald zouden moeten worden.
Maar ik weet nog steeds niet wat het is geweest. Misschien 3 T-shirts van Teechip van ca. 75 euro, maar dat weet ik niet zeker. De T-shirts had ik namelijk niet ontvangen en zijn nageleverd. Zij hadden echter niets retour ontvangen.
pi_175080557
Deze situatie is onlangs opgelost dus ik dacht ik doe even een laatste update. Voor de mensen die ervanuit gaan dat ik niet lastig heb gedaan bij het PostNL ophaalpunt, ik heb anderhalf uur gevraagd hoe dit opgelost kon worden. Voor en na het bellen van PostNL, die ook niet kon helpen omdat de T&T niet was geupdatet. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat ik de boel bij elkaar schreeuw en ruzie maak met het personeel die gewoon hun werk doet. Ik heb beleefd gevraagd of ik mijn bewijs van betaling of identiteitsbewijs kon laten zien zodat zij gewoon het pakket met mijn naam konden zoeken, maar dat "kon niet".

Daarnaast 2x PostNL gebeld, met zo'n medewerker gechat, elke keer antwoord dat ik het niet-opgehaald briefje maar als niet verzonden moest beschouwen, en dat als er iets mis was dat het Amerikaanse postordebedrijf verantwoordelijk is.
Nu is UPS lastig te bereiken: je kan ze niet mailen, je moet een verloren verzoek indienen die weken/maanden duurt om opgelost te worden, of bellen maar dat is hartstikke duur. Ik heb nog steeds geen uitkomst op mijn verloren verzoek, dus dat geeft wel een indicatie van hoe lang het duurt denk ik.

Het bedrijf waar ik mijn bestelling heb geplaatst, wachtte nog op mijn reactie of ik de verzending opnieuw wilde betalen of mijn geld terugwilde voor de producten. Ik had hier niet op gereageerd in afwachting op reactie van USPS. Denk dat ze uiteindelijk toch medelijden kregen omdat ik wel deze tijd beleefd ben gebleven, en ik confirmatie gaf dat mijn adres wel gewoon klopte dus dat dat ook niet het probleem was. Hierdoor hebben ze het opnieuw (gratis) verzonden. Maarja, nog steeds wel heel raar gedoe, ik vind het maar een streng gedoe met die barcode van PostNL. Alles was waarschijnlijk verholpen als de regels hier niet zo streng over waren en ik gewoon mijn pakketje kon krijgen met mijn identiteitsbewijs of bewijs van betaling oid.
Voor de mensen die vinden dat ik gewoon thuis had moeten zijn: ik snap je punt, maar aan de andere kant had ik ook geen enkele mogelijkheid om te weten wanneer mijn pakket zou komen door de T&T die niet updatete.

TL/DR: Bedrijf heeft alsnog het pakket gratis opnieuw verzonden. Zowel PostNL en USPS bieden geen hulp bij het uitzoeken van het probleem. PostNL ophaalpunten zouden wel iets flexibeler kunnen zijn met hun ophaalregels (bewijs van betaling of identiteitsbewijs zou ook moeten voldoen).
pi_175081863
Klacht indienen bij Postnl. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')