abonnement Unibet Coolblue
pi_174065541
Hoihoi!
Ik heb een pakket besteld uit de VS, die waarschijnlijk 24 juli bij mijn deur heeft gestaan terwijl ik niet thuis was. Ik heb namelijk een PostNL brief gekregen waarop staat dat er een poging is gedaan mijn pakket te bezorgen en ik hem op kon halen bij het postkantoor. Adres en naam klopte, het enige probleem was dat de bezorger de barcode niet op dit briefje heeft geschreven. Ik ben met de brief naar het postkantoor gegaan, en kreeg mijn pakket niet mee door het ontbreken van de barcode, en er was ook geen mogelijkheid om even te kijken of er ergens een pakket lag met mijn naam erop.
PostNL gebeld, maar de track&trace was niet geüpdated, waardoor er (al ruim een maand) stond dat het pakket nog in transit oid was vanuit de VS. Dus dit is ook het enige wat PostNL kon inzien, dus mocht ik de brief maar als niet verzonden beschouwen.
14 September eindelijk een update op de track & trace, jaja, hij is weer terug bij de afzender. Ik mailen, en inderdaad ze hebben hem ontvangen. Zij bieden mij als optie dat ze het pakket weer kunnen opsturen, maar dat ik dan wel de shipping nogmaals moet betalen, die maar liefst $50,- bedraagt (het pakket zelf $80,-). Ik vroeg of zij niet dit konden voorschieten, waarna zij mij verwezen naar de bezorgdienst in Nederland, PostNL dus.
Nu heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met PostNL over dit probleem, en het antwoord wat ik kreeg is dat bij dergelijke problemen de bezorgdienst in het land waarvandaan het pakket wordt verzonden verantwoordelijk is voor compensatie, en dat de afzender contact moet opnemen met de bezorgdienst hiervoor. Daarbij dat PostNL vaak ook gewoon moet betalen als een pakket in het buitenland pas kwijtraakt, en dat dat nou eenmaal de wet is.
Ik heb dit nu gemaild naar de afzender, maar ik ben bang dat zij het niet met mij eens zullen zijn, omdat ik ervanuit ga dat zij allang zouden moeten weten dat zij het moeten fixen als dat echt zo is.

Heel lang verhaal dus, maar ik weet niet hoe relevant al die details zijn, sorry daarvoor O-)
Hebben jullie enig idee of ik recht heb op compensatie en van wie, en hoe ik dit zou kunnen krijgen? Ik ben zelf van mening dat PostNL zou moeten betalen, ik heb de brief waarop staat dat ik een pakket zou krijgen bewaard, en het lijkt me zo enorm sterk dat iemand 'toevallig' een brief bij mij met mijn naam en adres in de bus gooit terwijl er niemand aan de deur is geweest met een pakket. Bedankt voor het meelezen en -denken! :)
pi_174065602
Je verhaal is langdradig, moeilijk te begrijpen, en verstrooid. Volgens mij, als je het pakket niet ontvangt, kun je gewoon terugbetaling vragen. Snap niet je wat je met 'compensatie' bedoelt, dat klinkt bij mij als schadevergoeding, en je hebt geen schade geleden. Dus dat valt af. Maar ik bestel dan ook altijd via amazon en ebay, dus terugbetaling is vrijwel automatisch (met een beetje schopje in de kont telefoontje als motivatie ;) ). Weet niet hoe dat bij andere bedrijven zit, ergste geval vraag je stornering bij de bank.
pi_174065647
Ik bedoel dat ik gewoon het pakket gratis opnieuw verzonden wil.. Bedoel je met terugbetaling dat ik dan het pakket niet krijg en het geld exclusief verzendkosten teruggestort krijg? Want dan ben ik dus nog steeds $50,- kwijt want zoveel was shipping. :(
pi_174065841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 01:46 schreef MiepGirl het volgende:
Ik bedoel dat ik gewoon het pakket gratis opnieuw verzonden wil.. Bedoel je met terugbetaling dat ik dan het pakket niet krijg en het geld exclusief verzendkosten teruggestort krijg? Want dan ben ik dus nog steeds $50,- kwijt want zoveel was shipping. :(
Als het pakket niet afgeleverd wordt dan maskt de verzender ook geen verzendkosten dacht ik, of zie ik dat verkeerd. Ik ben er geen expert in trouwens. Wat ik wel van mijn 17+ jaar bestelervaring met UPS, DHL, en Fedex weet is dat als het product teruggestuurd wordt naar ebay of amazon of vroeger was het een van die hele grote postorderbedrijven zoals tigerdirect, je gewoon om een volledige terugbetaling vroeg en die ook kreeg.
pi_174065892
Hoe heb je betaald? Vaak bieden betaaldiensten een verzekering voor dit soort dingen.
pi_174065928
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe heb je betaald? Vaak bieden betaaldiensten een verzekering voor dit soort dingen.
Bij UPS en Fedex kan de afzender het pakket laten verzekeren, maar dat is eerder om diefstal of verlies te dekken. Bij retourzendingen zijn er geen kosten gemaakt dacht ik. Maar je zal het bij de bezorgdienst zelf vragen, en in dit geval helpt zelfs dat niet want de afzender betaalde die kosten en die kan achterbaks gaan doen.
pi_174065934
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe heb je betaald? Vaak bieden betaaldiensten een verzekering voor dit soort dingen.
Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?
pi_174065949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:29 schreef MiepGirl het volgende:

[........]

Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?
Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).
pi_174066009
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:31 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).
Klinkt goed.. Even afwachten op hun laatste antwoord en dan misschien toch maar doen inderdaad. Bedankt!
pi_174066022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:43 schreef MiepGirl het volgende:

[..]

Klinkt goed.. Even afwachten op hun laatste antwoord en dan misschien toch maar doen inderdaad. Bedankt!
Ik weet alleen niet hoe bereid diezelfde verkoper zal zijn om toekomstige transacties met je te doen, meestal zien ze dit als een ongewenst conflict en willen ze niks meer met je te maken hebben, dus dat moet je laatste optie zijn.
pi_174066389
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:31 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).
Fraude?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_174066391
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Fraude?
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt. Dit kan ik weten, is mij gebeurd als verkoper in 2008. Ze hebben ook al je gegevens. Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten. :') Ik geloof dat het bij de meeste verkopers nooit zal ernstig zal worden.
pi_174066479
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten. :')
Wat is daar emogifwaardig aan?
  vrijdag 29 september 2017 @ 07:47:52 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174066743
Je pakket lag dus op het Postkantoor, maar ze waren daar te lamlendig om even te zoeken op je naam en adres.

Ik was gewoon nog een keer met dat bericht ernaartoe gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174066789
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt. Dit kan ik weten, is mij gebeurd als verkoper in 2008. Ze hebben ook al je gegevens. Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten. :') Ik geloof dat het bij de meeste verkopers nooit zal ernstig zal worden.
Daar is hier echter geen sprake van. De zending is netjes opgestuurd en ik ga er even vanuit dat de verkoper dit ook netjes kan bewijzen. Inclusief bewijs dat TS niet thuis was bij eerste aflevering en dat TS het daarna niet heeft opgehaald bij het afhaalpunt, daarnaast geven ze de optie opnieuw te verzenden aan TS. Waarbij het imho vrij logisch is vauit de verkoper gezien dat zij opnieuw betaald willen worden.

Mogelijk dat TS iets kan met een claim wanneer hij op papier heeft dat hij niet kon afhalen zonder de barcode. Heeft hij dit niet dan zie ik een Paypal nog niet direct als zeer kansrijk in op dit punt daar de registratie van de verloop van de bezorging in zijn nadeel zal zijn.
pi_174066806
Je zal even het Amerikaanse wetboek erbij moeten pakken om te achterhalen wat je rechten zijn, in principe gelden de wetten van het land waar je iets koopt.

De enige uitzondering hierop is wanneer het bedrijf zich specifiek richt op klanten uit Nederland/Europa. Dan heeft de EU bedacht dat de Europese regels van toepassing zijn als het om business to consumer transacties gaat.
  vrijdag 29 september 2017 @ 08:03:21 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174066820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 07:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Je zal even het Amerikaanse wetboek erbij moeten pakken om te achterhalen wat je rechten zijn, in principe gelden de wetten van het land waar je iets koopt.

De enige uitzondering hierop is wanneer het bedrijf zich specifiek richt op klanten uit Nederland/Europa. Dan heeft de EU bedacht dat de Europese regels van toepassing zijn als het om business to consumer transacties gaat.
Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174066935
Dit is dus exact die reden waarom PayPal voor bedrijven gewoon uitermate kut is.

Er is hier geen sprake van fraude. Bedrijf kan er niks aan doen. Maar klant dient wel even een fraude claim in en daar gaat PayPal vrijwel altijd in mee :r
pi_174066947
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.
Dat is er waarschijnlijk wel, want TS is geen opdrachtgever richting PostNL voor deze levering, dat is de Amerikaanse leverancier (via de partij waarmee hij verzonden heeft). TS is geen partij voor PostNL en heeft bij PostNL dus ook niets te claimen, alleen de opdrachtgever kan dat, als er al iets te claimen is.
pi_174067148
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.
Jawel, die is verantwoordelijk voor een juiste bezorging van de bestelde goederen.
pi_174067225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:29 schreef MiepGirl het volgende:

[..]

Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?
Dan kan je de transactie betwisten.Klacjt bij PayPal indienen.

Dat jij je pakket niet hebt gekregen door fouten in de keten is niet jouw probleem.

Dan moet de leverancier het maar uitzoeken. 2e keer verzenden kan je dan wel vergeten natuurlijk.
Whatever...
pi_174067235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:17 schreef Blue_note het volgende:
Dit is dus exact die reden waarom PayPal voor bedrijven gewoon uitermate kut is.

Er is hier geen sprake van fraude. Bedrijf kan er niks aan doen. Maar klant dient wel even een fraude claim in en daar gaat PayPal vrijwel altijd in mee :r
Bedrijf moet zijn postbedrijf erop aanspreken en die moeten de boel gratis alsnog bezorgen.
Whatever...
pi_174068041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:17 schreef Blue_note het volgende:
Dit is dus exact die reden waarom PayPal voor bedrijven gewoon uitermate kut is.

Er is hier geen sprake van fraude. Bedrijf kan er niks aan doen. Maar klant dient wel even een fraude claim in en daar gaat PayPal vrijwel altijd in mee :r
Hoezo? Bedrijf is verantwoordelijk dag er geleverd wordt, en dan weigeren ze nu.
Als ts met mastercard had betaald had die de zelfde claim kunnen neerleggen en die betalen ook zo terug.
pi_174068784
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt.
Want de verkoper heeft geen t&t bewijs van dat ze aan de deur hebben gestaan maar dat ze niet thuis waren?

Ze hebben het dus opgestuurt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 29 september 2017 @ 10:37:01 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174068891
Waarom zo ingewikkeld doen? Je hebt iets besteld maar je hebt het nooit ontvangen. Gewoon 100% geld terug dus of de leverancier stuurt het kosteloos opnieuw op.

Jij hebt helemaal niets te maken met PostNL. Dat is een probleem voor de leverancier.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')