Als het pakket niet afgeleverd wordt dan maskt de verzender ook geen verzendkosten dacht ik, of zie ik dat verkeerd. Ik ben er geen expert in trouwens. Wat ik wel van mijn 17+ jaar bestelervaring met UPS, DHL, en Fedex weet is dat als het product teruggestuurd wordt naar ebay of amazon of vroeger was het een van die hele grote postorderbedrijven zoals tigerdirect, je gewoon om een volledige terugbetaling vroeg en die ook kreeg.quote:Op vrijdag 29 september 2017 01:46 schreef MiepGirl het volgende:
Ik bedoel dat ik gewoon het pakket gratis opnieuw verzonden wil.. Bedoel je met terugbetaling dat ik dan het pakket niet krijg en het geld exclusief verzendkosten teruggestort krijg? Want dan ben ik dus nog steeds $50,- kwijt want zoveel was shipping.
Bij UPS en Fedex kan de afzender het pakket laten verzekeren, maar dat is eerder om diefstal of verlies te dekken. Bij retourzendingen zijn er geen kosten gemaakt dacht ik. Maar je zal het bij de bezorgdienst zelf vragen, en in dit geval helpt zelfs dat niet want de afzender betaalde die kosten en die kan achterbaks gaan doen.quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe heb je betaald? Vaak bieden betaaldiensten een verzekering voor dit soort dingen.
Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe heb je betaald? Vaak bieden betaaldiensten een verzekering voor dit soort dingen.
Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:29 schreef MiepGirl het volgende:
[........]
Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?
Klinkt goed.. Even afwachten op hun laatste antwoord en dan misschien toch maar doen inderdaad. Bedankt!quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:31 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).
Ik weet alleen niet hoe bereid diezelfde verkoper zal zijn om toekomstige transacties met je te doen, meestal zien ze dit als een ongewenst conflict en willen ze niks meer met je te maken hebben, dus dat moet je laatste optie zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:43 schreef MiepGirl het volgende:
[..]
Klinkt goed.. Even afwachten op hun laatste antwoord en dan misschien toch maar doen inderdaad. Bedankt!
Fraude?quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:31 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dien je een Paypal claim in. Vrij standaard procedure. Meestal eerst even voor de formaliteit een bericht naar de verkoper sturen met verzoek om teeugbetaling. Als die weigert of niet reageert, bemiddelt Paypal voor je (ze zijn streng anti-fraude).
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt. Dit kan ik weten, is mij gebeurd als verkoper in 2008. Ze hebben ook al je gegevens. Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten. Ik geloof dat het bij de meeste verkopers nooit zal ernstig zal worden.quote:
quote:Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt.
Wat is daar emogifwaardig aan?quote:Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten.
Daar is hier echter geen sprake van. De zending is netjes opgestuurd en ik ga er even vanuit dat de verkoper dit ook netjes kan bewijzen. Inclusief bewijs dat TS niet thuis was bij eerste aflevering en dat TS het daarna niet heeft opgehaald bij het afhaalpunt, daarnaast geven ze de optie opnieuw te verzenden aan TS. Waarbij het imho vrij logisch is vauit de verkoper gezien dat zij opnieuw betaald willen worden.quote:Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt. Dit kan ik weten, is mij gebeurd als verkoper in 2008. Ze hebben ook al je gegevens. Ik mocht gelijk terugbetalen anders zou die vrouw de politie mogen inlichten. Ik geloof dat het bij de meeste verkopers nooit zal ernstig zal worden.
Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.quote:Op vrijdag 29 september 2017 07:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Je zal even het Amerikaanse wetboek erbij moeten pakken om te achterhalen wat je rechten zijn, in principe gelden de wetten van het land waar je iets koopt.
De enige uitzondering hierop is wanneer het bedrijf zich specifiek richt op klanten uit Nederland/Europa. Dan heeft de EU bedacht dat de Europese regels van toepassing zijn als het om business to consumer transacties gaat.
Dat is er waarschijnlijk wel, want TS is geen opdrachtgever richting PostNL voor deze levering, dat is de Amerikaanse leverancier (via de partij waarmee hij verzonden heeft). TS is geen partij voor PostNL en heeft bij PostNL dus ook niets te claimen, alleen de opdrachtgever kan dat, als er al iets te claimen is.quote:Op vrijdag 29 september 2017 08:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.
Jawel, die is verantwoordelijk voor een juiste bezorging van de bestelde goederen.quote:Op vrijdag 29 september 2017 08:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen geschil met de Amerikaanse leverancier.
Dan kan je de transactie betwisten.Klacjt bij PayPal indienen.quote:Op vrijdag 29 september 2017 02:29 schreef MiepGirl het volgende:
[..]
Via Paypal, en verder ook niet bij een grote handelaar zoals Amazon oid.. hoe zou ik dan achter een dergelijke verzekering aan kunnen gaan als die er is in dit geval?
Bedrijf moet zijn postbedrijf erop aanspreken en die moeten de boel gratis alsnog bezorgen.quote:Op vrijdag 29 september 2017 08:17 schreef Blue_note het volgende:
Dit is dus exact die reden waarom PayPal voor bedrijven gewoon uitermate kut is.
Er is hier geen sprake van fraude. Bedrijf kan er niks aan doen. Maar klant dient wel even een fraude claim in en daar gaat PayPal vrijwel altijd in mee
Hoezo? Bedrijf is verantwoordelijk dag er geleverd wordt, en dan weigeren ze nu.quote:Op vrijdag 29 september 2017 08:17 schreef Blue_note het volgende:
Dit is dus exact die reden waarom PayPal voor bedrijven gewoon uitermate kut is.
Er is hier geen sprake van fraude. Bedrijf kan er niks aan doen. Maar klant dient wel even een fraude claim in en daar gaat PayPal vrijwel altijd in mee
Want de verkoper heeft geen t&t bewijs van dat ze aan de deur hebben gestaan maar dat ze niet thuis waren?quote:Op vrijdag 29 september 2017 06:01 schreef Hdero het volgende:
Ze zien bet als fraude als je via paypal zaken verkoopt maar vervolgens niet opstuurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |