Probleem opgelost toch?quote:Op donderdag 28 september 2017 18:20 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Onzin. Het is uit studies aangetoond dat het deel uitmaakt van het instinctieve gedrag van mensen om aantrekkelijke mensen beter te behandelen. Zo kijken baby's langer naar de gezichten van aantrekkelijke personen. Vanaf hun geboorde worden aantrekkelijke personen ook al beter behandeld, zo is uit studies aangetoond dat aantrekkelijke baby's meer affecties van hun ouders krijgen.
Je kunt wel cultuur de schuld blijven geven dat we zoveel aandacht geven aan uiterlijk, maar het is gewoon de menselijke natuur om zo narcistisch en oppervlakkig te zijn.
En ja, een plastisch chirurg gaat mijn leven beter maken. Ik heb hier een kleine quiz voor je gemaakt. Jij mag mij zeggen of je denkt dat deze mensen een vooruitgang in de kwaliteit van hun leven gekregen hebben, doordat ze beter behandeld worden door hun betere uiterlijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima, oude man. Besteed je tijd maar met vissen, voetbal kijken en musea bezoeken, of whatever oude mensen doen om hun tijd door te komenquote:Op donderdag 28 september 2017 18:28 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Prima jongen, jij je zin. Ik ben te volwassen voor deze puberale onzin.
Ik heb met je te doen dat je hier zo ontzettend diep van overtuigd bent. Dat je je zo ontzettend zwaar met je uiterlijk en je lichaam identificeert. Maar ik kan van mijlenverre afstand zien dat dit een berg van een illusie is die zich gewoon in jouw hoofd afspeelt, en nergens anders.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:40 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Prima, oude man. Besteed je tijd maar met vissen, voetbal kijken en musea bezoeken, of whatever oude mensen doen om hun tijd door te komen![]()
Jammer dat oude mensen nog altijd niet doorhebben dat je uiterlijk het meest belangrijke aspect van je leven is en het elke sociale interactie in elke context voor een groot deel bepaalt. Of je nou op de sportvereniging zit, als wetenschapper in een laboratorium of in het weekend op familiebezoek. Jouw uiterlijk bepaald hoe mensen over jou denken en jou behandelen.
Mijn ouders waren ook zulke wereldvreemde figuren zoals jij die mij nooit geleerd hebben om mij op mijn uiterlijk te focussen. Daardoor is mijn jeugd verneukt en ben ik nu een emotioneel beschadigde en sociaal onontwikkelde, depressieve 22-jarige. Mogelijk dat plastische chirurgie mij een menselijk uiterlijk gaat geven, waardoor ik niet meer als freak behandeld wordt en mijn achterstand in kan halen. Maar anders is het voorbij en moet ik mij eens in gaan lezen in dat zelfmoord conserveringsmiddel van die coöperatie Laatste Wil.
De samenleving wil lelijke mensen dood hebben? Jullie je zin.
Knap vrouwtje, goed gekleed ookquote:Op donderdag 28 september 2017 18:49 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Ik heb met je te doen dat je hier zo ontzettend diep van overtuigd bent. Dat je je zo ontzettend zwaar met je uiterlijk en je lichaam identificeert. Maar ik kan van mijlenverre afstand zien dat dit een berg van een illusie is die zich gewoon in jouw hoofd afspeelt, en nergens anders.
Je maakt jezelf en je uiterlijk zo ontzettend belangrijk, maar in werkelijkheid nobody fucking cares about you and your issues... en dat bedoel ik niet als: haha, je staat er alleen voor, niemand geeft om je. Maar als je begrijpt hoe ik dat bedoel en je realiseert wat het betekent, zou er een last van je af kunnen vallen en zou het een bevrijdend inzicht zijn.
Je bent niet belangrijk, je uiterlijk is niet belangrijk. Het is niets dan je eigen denken en je eigen overtuigingen die rondjes draaien in je hoofd en jou laten denken dat het allemaal zo superbelangrijk is.
Jim carrey weet wat ik bedoel:
Duh, ze is the host van een fashion top-modellenshow.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:54 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Knap vrouwtje, goed gekleed ook
Zou haar wel doenquote:Op donderdag 28 september 2017 18:56 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Duh, ze is the host van een fashion top-modellenshow.
Ik vrees hetzelfde. Zelfs als ik met plastische chirurgie er uiteindelijk normaal uit ga zien en mij eindelijk sociaal kan gaan ontwikkelen, dan zal ik altijd dat gat in mijn leven hebben. Een gat van jarenlange sociale en emotionele verwaarlozing door mijn uiterlijk en de realisatie die daar uit voortgekomen is hoe shit mensen eigenlijk zijn en hoe oppervlakkig ze zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:52 schreef Fatoeman het volgende:
Ik word altijd onzeker van deze topics
Je gaat jezelf echt weer die oude foute gedachten aanmeten, maar toch blijft dit soort topics fascinerend
Negativiteit werkt aanstekelijkquote:Op donderdag 28 september 2017 18:52 schreef Fatoeman het volgende:
Ik word altijd onzeker van deze topics
Je gaat jezelf echt weer die oude foute gedachten aanmeten, maar toch blijft dit soort topics fascinerend
Als je nooit enige activiteiten naast school hebt gehad dan heb je enorme sociale tekortkomingen die écht niet enkel bepaald worden door je uiterlijk. Dat projecteer je nu allemaal op je uiterlijk, omdat je wrs geen idee hebt hoe je over komt op mensen en waar het grootste probleem werkelijk ligt.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:02 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik vrees hetzelfde. Zelfs als ik met plastische chirurgie er uiteindelijk normaal uit ga zien en mij eindelijk sociaal kan gaan ontwikkelen, dan zal ik altijd dat gat in mijn leven hebben. Een gat van jarenlange sociale en emotionele verwaarlozing door mijn uiterlijk en de realisatie die daar uit voortgekomen is hoe shit mensen eigenlijk zijn en hoe oppervlakkig ze zijn.
Ja, ik realiseer me net zoals jullie hoe oppervlakkig deze focus op aantrekkelijkheid wel niet is. Ik heb mij hier jarenlang ook niet mee bezig gehouden. Ik heb hard mijn best gedaan op school, met cum laude mijn VWO-diploma gehaald en een Natuurkunde studie gestart met het doel om mijzelf intellectueel uit te dagen en hopelijk in de toekomst een bijdrage te kunnen leveren aan de voortgang van de samenleving. Zo heeft kernfusie technologie mij altijd gefascineerd en wilde ik hieraan een bijdrage leveren.
Ik was altijd sociaal geïsoleerd, ik heb nooit leuke dingen gedaan met vrienden na school, nooit een vriendin gehad en op school werd ik gepest door mijn uiterlijk. Maar ik ben altijd hoopvol gebleven. Ik had het idee dat als ik mij bewezen zou hebben als waardevolle mens door optimaal te presteren op school, dat ik dan op een gegeven moment meer respect zou krijgen en een leuker leven zou kunnen gaan hebben. Dit is ook wat mijn ouders mij geleerd hebben. Blijven focussen op je studie! Dat is wat telt!
Maar op de universiteit ging het uiteraard op dezelfde manier door, dus die hoop is eruit gemept. Nooit ergens bij kunnen horen, nooit vrienden kunnen maken. En nu zie ik mijzelf dan eindelijk hoe anderen mij al die jaren al gezien hebben: Een lelijkerd.
Ik ken dat fragment van Jim Carrey overigens al. Interessant, maar ik kan mij niet inleven in een goed uitziende, wereldbekende miljonair die gaat lopen roepen dat het allemaal niet belangrijk is. Dat is als een rijk iemand die tegen een arm iemand gaat zeggen dat geld niet belangrijk is. Ik zou zo mijn hele leven opgeven om een week als Jim Carrey te kunnen leven. En die vent heeft niet eens door hoe goed hij het heeft en gaat hij zijn tijd 'verspillen' aan 'meaningless' dingen, terwijl hij ook net zoals ik in een zolderkamer achter de computer had kunnen creperen met 0 opties of mogelijkheden.
Nog een doodsteek richting mensen zoals ik door de menselijke natuur: als je eenmaal in de problemen zit en hulp het hardst nodig hebt, dan willen mensen het minst met je te maken hebben, omdat je negativiteit projecteert. Daarom is mijn situatie ook uitzichtloos.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:11 schreef viceversa het volgende:
[..]
Negativiteit werkt aanstekelijk
Klopt inderdaadquote:Op donderdag 28 september 2017 19:11 schreef viceversa het volgende:
[..]
Negativiteit werkt aanstekelijk
Die slachtofferrol is wel comfortabel voor je he?quote:Op donderdag 28 september 2017 19:19 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nog een doodsteek richting mensen zoals ik door de menselijke natuur: als je eenmaal in de problemen zit en hulp het hardst nodig hebt, dan willen mensen het minst met je te maken hebben, omdat je negativiteit projecteert. Daarom is mijn situatie ook uitzichtloos.
Enige hoop is door er na plastische chirurgie zo goed uit te zien dat het Halo-Effect van mijn uiterlijk mijn negativiteit voldoende overstemt.
Hangt er vanaf, mensen willen best helpen als ze weten dat het wat gaat worden. Maar jij projecteert een enorme klaagzang op anderen zonder maar iets te willen veranderen, ja en de meeste mensen hebben daar geen geduld voor wat goed te begrijpen isquote:Op donderdag 28 september 2017 19:19 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nog een doodsteek richting mensen zoals ik door de menselijke natuur: als je eenmaal in de problemen zit en hulp het hardst nodig hebt, dan willen mensen het minst met je te maken hebben, omdat je negativiteit projecteert. Daarom is mijn situatie ook uitzichtloos.
Enige hoop is door er na plastische chirurgie zo goed uit te zien dat het Halo-Effect van mijn uiterlijk mijn negativiteit voldoende overstemt.
Ik ben jarenlang vrijwilliger bij het Rode Kruis geweest en EHBO verleend op evenementen, jarenlang in een vioolorkest gezeten en jarenlang in een basketbalteam gezeten en ook wedstrijden gespeeld daarmee in het weekend. Elk jaar carnaval gevierd, ging naar feestjes wanneer dat kon, etc.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:18 schreef viceversa het volgende:
[..]
Als je nooit enige activiteiten naast school hebt gehad dan heb je enorme sociale tekortkomingen die écht niet enkel bepaald worden door je uiterlijk. Dat projecteer je nu allemaal op je uiterlijk, omdat je wrs geen idee hebt hoe je over komt op mensen en waar het grootste probleem werkelijk ligt.
Nerd-vrienden had ik wel, die zag ik vaker op school en wel een aantal keer een LAN-party mee gedaan. Maar zij zagen er beter uit dan ik en waren daarom ook beter sociaal geïntegreerd met de rest van de school. Ik had echt alleen hen, maar zij hadden ook nog andere vrienden zeg maar.quote:De grootste lelijke nerds van school, althans de scholen die ik ken, hadden nog een vriendengroep. Ze hadden elkaar. Als je dat niet had dan ligt dat ook wel degelijk aan andere factoren dan uiterlijk alleen. En ik heb een foto van je gezien, dus dit weet ik eigenlijk wel zeker.
Ik krijg meerdere malen per week verteld dat ik eruit zie als een moordenaar/uitsmijter/bodyguard/militair, puur en alleen omdat ik een lelijk aardappel hoofd heb. Geen wonder dat niemand ooit vrienden met mij wilt zijn.quote:Hebben sommige mensen een uiterlijk waardoor mensen op ze af komen, geldt dit voor de meeste mensen niet. Dat als enige oorzaak zien voor al je sociale problemen, alsof je in dat opzicht een uniek slachtoffer bent, is lariekoek.
Die complimenten zou ik ook wel willen krijgen tbhquote:Op donderdag 28 september 2017 19:26 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik krijg meerdere malen per week verteld dat ik eruit zie als een moordenaar/uitsmijter/bodyguard/militair, puur en alleen omdat ik een lelijk aardappel hoofd heb. Geen wonder dat niemand ooit vrienden met mij wilt zijn.
quote:Op donderdag 28 september 2017 19:25 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, mensen willen best helpen als ze weten dat het wat gaat worden. Maar jij projecteert een enorme klaagzang op anderen zonder maar iets te willen veranderen, ja en de meeste mensen hebben daar geen geduld voor wat goed te begrijpen is
Ik geloof niet in vrije wil, mijn gedrag komt voort uit mijn genen + aangeleerd gedrag uit mijn persoonlijke ervaringen op deze aardkloot.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:25 schreef viceversa het volgende:
[..]
Die slachtofferrol is wel comfortabel voor je he?
Negativiteit projecteren zoals jij het doet, is een keuze.
Iedere dag is een dag om het anders te doen, maar iedere dag dat je het niet anders wilt gaan doen is weer een verloren dagquote:Op donderdag 28 september 2017 19:28 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof niet in vrije wil, mijn gedrag komt voort uit mijn genen + aangeleerd gedrag uit mijn persoonlijke ervaringen op deze aardkloot.
Niemand heeft ooit gedacht dat 'het wat gaat worden' met mij. Er is nooit hoop geweest dat het met mij ooit goed zou komen.
Je doet net alsof de breinstructuren waaruit jouw hersenen zijn opgebouwd, zomaar ongedaan zijn te maken. Alsof iemand die nog nooit piano gespeeld heeft, opeens kan besluiten de beste pianospeler ooit te zijn en de 21ste symfonie te spelen vanuit het niets.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:29 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Iedere dag is een dag om het anders te doen, maar iedere dag dat je het niet anders wilt gaan doen is weer een verloren dag
Snel plastich chirurgie doen, daarna wordt het allemaal beter! Echt!quote:Op donderdag 28 september 2017 19:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Zo kan ik niet opeens 'normaal' zijn vanuit het niets en de gedragingen en gewoontes die ik mijzelf heb aangeleerd om mijzelf te beschermen tegen emotioneel leed opeens kan lozen . Noch opeens de drive ergens vandaan te halen normaal te willen zijn, nadat ik door trauma's uit het verleden die drive al volledig kwijt ben.
Mwah, als je er zo uit ziet:quote:Op donderdag 28 september 2017 19:28 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Die complimenten zou ik ook wel willen krijgen tbh
ben jij ditquote:Op donderdag 28 september 2017 19:47 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Mwah, als je er zo uit ziet: [ afbeelding ] Dan wil niemand je vriend zijn
Ik zeg niet dat je in een keer de beste piano speler kan worden, maar ik zeg wel dat iedere dag er eentje is om te beginnen om een goede piano speler te worden. Maar jij begint niet met pianospelen en gaat dan huilen dat je het niet kan zonder te oefenen. Snap je wat ik hiermee bedoel. Als je iets witl veranderen kun je daar iedere dag mee beginnen aan te werken en telkens wordt het een stukje beterquote:Op donderdag 28 september 2017 19:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Je doet net alsof de breinstructuren waaruit jouw hersenen zijn opgebouwd, zomaar ongedaan zijn te maken. Alsof iemand die nog nooit piano gespeeld heeft, opeens kan besluiten de beste pianospeler ooit te zijn en de 21ste symfonie te spelen vanuit het niets.
Zo kan ik niet opeens 'normaal' zijn vanuit het niets en de gedragingen en gewoontes die ik mijzelf heb aangeleerd om mijzelf te beschermen tegen emotioneel leed opeens kan lozen . Noch opeens de drive ergens vandaan te halen normaal te willen zijn, nadat ik door trauma's uit het verleden die drive al volledig kwijt ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |