quote:Op donderdag 28 september 2017 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Sterkte met de schouder Exode!
Gefeliciteerd FR! Ze is heel jarig op die foto. Veel plezier bij de kleuters!
Wat fijn dat het goed ging NIKKI. Hopelijk drinkt hij gauw wat makkelijker. Gekke rietjes / toffe beker / water met rare ijsklontjes (bijv met ingevroren fruit of gekke kleurtjes erin nog een idee?
Ik ben na een week vol met teveel werk en zenuwslopend familiegezeur waardoor ik haast niet sliep zo afgedraaid dat we vanmorgen een bed in de kamer hebben gemaakt van een berg dekens en kussens en achtereenvolgens Belle en het Beest én De Kleine Zeemeermin hebben gekeken. Waarna de peuter uitriep: “Mama, dit is echt de allerbeste dag van altijd!” :’) .
Die uitspraak van jouw peuter.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Sterkte met de schouder Exode!
Gefeliciteerd FR! Ze is heel jarig op die foto. Veel plezier bij de kleuters!
Wat fijn dat het goed ging NIKKI. Hopelijk drinkt hij gauw wat makkelijker. Gekke rietjes / toffe beker / water met rare ijsklontjes (bijv met ingevroren fruit of gekke kleurtjes erin nog een idee?
Ik ben na een week vol met teveel werk en zenuwslopend familiegezeur waardoor ik haast niet sliep zo afgedraaid dat we vanmorgen een bed in de kamer hebben gemaakt van een berg dekens en kussens en achtereenvolgens Belle en het Beest én De Kleine Zeemeermin hebben gekeken. Waarna de peuter uitriep: “Mama, dit is echt de allerbeste dag van altijd!” :’) .
Wat klinkt dat heerlijk. Sowieso zingende peuters.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:40 schreef Krisvc het volgende:
Nikki, wat fijn dat alles goed is gegaan! Snel opknappen nu T.
Ik zit me te verbazen over hoe goed mijn peuter zingt. Ze rent nu luidkeels zingend: Hondje waf, wafwafwaf. Blijven van een lekkers af. Deze koek, isse mij. O wat heerlijk smullen wij.
Heeft die muziekles toch nog zin.
recepten mogen gedeeld wordenquote:Op vrijdag 29 september 2017 10:42 schreef AwayTL het volgende:
Goed dat je even eem luie dag hebt ingelast Razz. Het klinkt heerlijk!
Wij hebben vanavond een opblijfavond. Heb net met Frans brood gekneed. Zit nu in de multicooker te rijzen! Frans vond het kneden heel leuk, aanrader!
Beterschap met T Nikki. Lief van S dat hij zo goed zorgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Franny wat herkenbaar, ik zou me daar ook heel naar van voelen.
Liedjes hier ook, de hele dag. En dansen. Dansen dansen dansen. Ohja en de tekst vervangen door ‘poep’. “OoooosewiesewoooosewiesePOEPPOEP Hahaaaa mama hoorde je dat ik zei POEP”. Tas doet er ook al vrolijk bij mee. Tof hoor. Dacht dat die fase pas later kwam.
Hoe is ‘t nu met de patient NIKKI? Wat fijn dat hij zo graag bij z’n tante is.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2017 13:35:28 ]
http://www.thefreshloaf.com/lessons/yourfirstloafquote:Op vrijdag 29 september 2017 12:14 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
recepten mogen gedeeld worden
N. loopt alles zelf als ik alleen met haar + baby ben. Ik doe dan ook alleen relatief korte afstanden. Als man er ook is (en we langer gaan lopen) hebben we of de draagzak of de buggy bij ons voor haar, maar ook dan loopt ze eigenlijk 9/10 keer zelf. Een plankje hebben we wel geprobeerd in de winkel, maar ze moest er toen (22 maanden, dus wel een stukje jonger dan Minion straks) niks van weten. Ik mis hem nooit eigenlijk.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:36 schreef twist02 het volgende:
Even een snelle binnen-val-vraag:
Onze Minion is 2,5 als dr broertje geboren wordt (nov/dec) en we twijfelen over zo'n meerijdplanlje voor de kinderwagen. We lopen geen hele grote afstanden, maar uiteraard wel boodschappen of naar de stad ofzo.
Wat waren jullie overwegingen / wat zijn jullie ervaringen met zo'n plankje; yay or nay?
Het deed op zich wat ie moet doen, maar ik gebruikte het uiteindelijk niet zo heel vaak omdat ik het lawaai dat het plankje maakte tijdens het rijden niet fijn (dan moest ik elke keer stoppen als mn peuter wat vroeg om hem te kunnen verstaanquote:Op zondag 1 oktober 2017 17:36 schreef twist02 het volgende:
Even een snelle binnen-val-vraag:
Onze Minion is 2,5 als dr broertje geboren wordt (nov/dec) en we twijfelen over zo'n meerijdplanlje voor de kinderwagen. We lopen geen hele grote afstanden, maar uiteraard wel boodschappen of naar de stad ofzo.
Wat waren jullie overwegingen / wat zijn jullie ervaringen met zo'n plankje; yay or nay?
M is een meisje he.. nog zo'n 11 jaar vermoed ik.quote:Op zondag 1 oktober 2017 19:29 schreef kazy het volgende:
Twist: hier hetzelfde als bij Selv. Geen plankje en dat gaat prima. Als we met z’n allen op stap gaan, gaat de buggy mee en dat eindigt ook meestal in een vergelijkbare situatie als op de foto van Selv
Verder moest ik nog hard lachen om de foto van Mauw met de lamp(Mijn M. heeft het trouwens ook over een luiler ipv een luier.)
Oh enne.. Hoe lang duurt zo’n mamamamama-allesismama-fase eigenlijk? Sinds kort hangt M. de hele dag aan mij incl. dus constant mamamamaaaa-geroep. Ik word er een klein beetje kriegel van eerlijk gezegd, maar ik vrees dat deze fase nog wel even gaat duren :’)
Hier komt t en gaat t... ene moment is alles mamamamamamamamamama maar op t moment is alles weer papapapapapapaquote:Op zondag 1 oktober 2017 19:29 schreef kazy het volgende:
Twist: hier hetzelfde als bij Selv. Geen plankje en dat gaat prima. Als we met z’n allen op stap gaan, gaat de buggy mee en dat eindigt ook meestal in een vergelijkbare situatie als op de foto van Selv
Verder moest ik nog hard lachen om de foto van Mauw met de lamp(Mijn M. heeft het trouwens ook over een luiler ipv een luier.)
Oh enne.. Hoe lang duurt zo’n mamamamama-allesismama-fase eigenlijk? Sinds kort hangt M. de hele dag aan mij incl. dus constant mamamamaaaa-geroep. Ik word er een klein beetje kriegel van eerlijk gezegd, maar ik vrees dat deze fase nog wel even gaat duren :’)
Hier is het juist de jongensmini die mij opeist en zelfs kwaad wordt als z'n zus bij mij op schoot zit. "NEE! MAMA MIJ!" . Ik hoop dat die fase snel voorbij gaat want het leidt tot nogal wat geduw en getrek en gemep over en weerquote:Op zondag 1 oktober 2017 20:04 schreef AwayTL het volgende:
[..]
M is een meisje he.. nog zo'n 11 jaar vermoed ik.
Bij jongens duurt de fase ook langerquote:Op zondag 1 oktober 2017 22:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier is het juist de jongensmini die mij opeist en zelfs kwaad wordt als z'n zus bij mij op schoot zit. "NEE! MAMA MIJ!" . Ik hoop dat die fase snel voorbij gaat want het leidt tot nogal wat geduw en getrek en gemep over en weer.
Verder nog eenvoor N achter de buggy en een dikke
![]()
![]()
voor Mauw met de lamp . Heerlijk, die peuters van ons
.
Dikkevoor T, NIKKI! Ik hoop dat hij snel minder pijn heeft want het klinkt bijzonder sneu allemaal!
Hoe was 't feestje Franny? Wat klinkt dat al groot, een echt feestje zonder dat je er als ouders bij blijft! Hier op de PSZ werden trouwens laatst al uitnodigingen uitgedeeld voor een feestje van een meisje dat 3 werd. Ik vond dat iets totaal belachelijks, mag dat nog even wachten tot de basisschool? Of ben ik daar ouderwets in?
Always wat fijn dat er weer dutjes samen zijn. Hier lijken ze definitief afgelopen
. Ik ben nog in de ontkenningsfase..
Meerijplankje nooit gehad, wel duowagen want Annie was pas 1,5 toen Tas kwam. Vond het heerlijk om haar nog vast te kunnen klikken in de supermarkt. En zelfs nu ligt ze nog wel eens languit onderin (het tweede stoeltje is eruit maar de bodem van die wagen is echt huge) 'Want ik ben zoooo moe mama' . Oftewel, dat ding gaat nog lang niet weg
.
Hard praten doet ze hier niet 's nachts, wel snurken! Jeetje, hele bomen worden er omgezaagd in die peuterkamer. Als je er last van hebt is oordopjes wellicht handiger dan stickers? Wat je in je half-slaap midden in de nacht allemaal uitspookt lijkt me nog zo onbewust bij die kleintjes..
En dan doorrrr naar de puberteitquote:Op zondag 1 oktober 2017 20:04 schreef AwayTL het volgende:
[..]
M is een meisje he.. nog zo'n 11 jaar vermoed ik.
SPOILER: werkgezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Wij hebben N ingeschreven bij de vrije school, al voordat ze geboren was, omdat veel van onze kennissen er erg tevreden over waren. Ik heb nog steeds geen open dag bezocht... Ik ga nu de komende weken wel kijken bij een paar Montessorischolen, maar die hebben al een wachtlijst, dus daar kan ze wrs toch niet meer terecht. Maar het voelt toch handig om een backup te hebben, voor geval de vrije school echt niet bij haar blijkt te passen ofzo.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Nijntjewekker is wel gemakkelijk in gebruik. Eén keer de tijd instellen en dan is het een kwestie van elke avond een knop indrukken.
Zijn er trouwens meer die de keuze voor de basisschool hebben gebaseerd op het bezoeken van slechts één school? Wij zijn gisteren bij onze eerste keus gaan kijken en we hebben er een heel goed gevoel over, maar het voelt alsof we ons er dan te gemakkelijk vanaf maken of zo.. (Wat ook niet helpt, is dat de school van onze tweede keus al vorige week een mail zou sturen met een overzicht met data waarop we langs kunnen komen, maar dat nog steeds niet heeft gedaan.)
Dat dacht ik na school 1 ook, maar het werd school 2... ondanks mijn eigen onderwijservaring realiseerde ik me pas bij school 2 wat er allemaal beter was dan op school 1 daar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Nijntjewekker is wel gemakkelijk in gebruik. Eén keer de tijd instellen en dan is het een kwestie van elke avond een knop indrukken.
Zijn er trouwens meer die de keuze voor de basisschool hebben gebaseerd op het bezoeken van slechts één school? Wij zijn gisteren bij onze eerste keus gaan kijken en we hebben er een heel goed gevoel over, maar het voelt alsof we ons er dan te gemakkelijk vanaf maken of zo.. (Wat ook niet helpt, is dat de school van onze tweede keus al vorige week een mail zou sturen met een overzicht met data waarop we langs kunnen komen, maar dat nog steeds niet heeft gedaan.)
Batterijen ftw!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat schaap heeft echt een draak van een bediening (gelukkig alleen bij logeerpartijtjes van de netstroom waarna je alles opnieuw moet instellen) maar werkt hier ook al bijna drie jaar prima.
Wij hebben ook bij 1 school gekeken, voelde goed, en ingeschreven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aan wat voor dingen moet ik dan denken?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat dacht ik na school 1 ook, maar het werd school 2... ondanks mijn eigen onderwijservaring realiseerde ik me pas bij school 2 wat er allemaal beter was dan op school 1 daar.
Ik zou gaan, al is het maar om zeker te weten dat je gevoel over deze school goed zit.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Batterijen ftw!
Wij zijn gisteren voor Kuiken bij een school wezen kijken, en dat voelde zo goed dat ik er van moest huilen![]()
.
Ik woon in een dorp en hier is ook genoeg "tuig"quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:01 schreef Selvaria het volgende:
Het kan gewoon in één keer raak zijn toch? Klinkt erg goed.
Ik zit best met het hele scholengedoe. Ik twijfel of ik hier in de stad wil blijven wonen of toch liever richting een dorp of kleinere stad wil gaan, omdat dat me voor de kinderen toch fijner lijkt om op te groeien, maar man vindt het klinkklare onzin. Erg lastig, want wij zijn beide wel heel gek op het levendige stadscentrum, maar er zijn toch best veel slechte wijken en van wat ik zelf op de (middelbare, dat dan weer wel) scholen hier heb gezien vind ik (in vergelijking met de scholen die ik in andere plaatsen heb gezien) best wel heftig.
We zullen sowieso binnen 2 jaar verhuizen, maar het is dus lastig om ons al goed te oriënteren. N. staat al wel ergens ingeschreven.
Kleermakerszit!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Haihai!
Weet dat ik hier al tijden niet meer ben geweest, was niet helemaal ons jaar tot nu toe, maar wij hebben inmiddels ook al twee maanden een echte peuter![]()
En ik had even een heel praktisch vraagje. Wij hebben een autostoel die ook achterstevoren kan, en dat adviseren ze ook zo lang mogelijk te doen, maar weet iemand waar je dan die peuterbeentjes moet laten?
Wij hebben onze keuze gebaseerd op één bezoek, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat voornamelijk te maken had met het feit dat hier in het dorp slechts 1 school is. Het alternatief wat bepaald niet onze voorkeur had, was een school in een ander dorp. Maar dan plaats je je kind meteen in een uitzonderingspositie (nog los van de praktische nadelen) dus alleen als onze indruk echt niet goed was geweest, was dat een overweging geweest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Neh, maar wel veel achterstandswijken hier. Ik slaap er nog wel even heel wat nachtjes over hoor, maar het houdt me wel bezig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Maar jij woont toch niet in zo'n lijpe metropool selvaria? Jouw stad is toch ook meer een soort groot dorp? Een soort Eindhoven light
(Ik vind Eindhoven al niet echt stads namelijk)
School 1 leek leuk, maar in vergelijking met school 2 was het er eigenlijk wel erg rommelig en onaf (qua inrichting en qua duidelijkheid van het beleid en programma). Het was er veel drukker dan op school 2 (onrustig), en de directeur was vee chaotischer en had eigenlijk helemaal niet zovee verteld.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Aan wat voor dingen moet ik dan denken?
Ik ben daar namelijk wel een beetje bang voor, dat we er te snel genoegen mee nemen of zo. Terwijl de school wel echt alle boxes tickte en ons gevoel er heel goed bij is. I vroeg gisteren ook al drie keer wanneer hij weer naar de school mocht - ook een goed teken lijkt me. Lastig hoor!
Je bent toch tienermoeder gewordenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:44 schreef Skittles het volgende:
Team 1 school bezocht en daar ingeschreven
Lastig dat je dan niet met je man op 1 lijn zit Selvaria.
Ik ben opgegroeid in een serieuze achterstandswijk in Rotterdam, heb er op school gezeten en nog tot m'n 18e gewoond. Voor zover ik weet heb ik er niks aan overgehouden
Wel kinderen met normale namenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:09 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Je bent toch tienermoeder geworden![]()
F's school is een jenaplan school. Zijn we beide niet mee bekend maar het voelde meteen heel goed. Dat het een kleine school is vind ik ook een pré
Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef Burdie het volgende:
Oh, Montessori sprak mij (hier) iig totaal niet aan. Ik kreeg het gevoel dat het vooral fijn is voor "gemiddelde" leerlingen.
Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat 1 verfplaat tegelijk zo beperkt![]()
Ik houd van ontdekken met mijn zoontje. Ik bedoel eigenlijk meer het hem laten ontdekken of iets tot leven laten komen of het anders benaderen. En zo laat hij mij ook weer gewone dingen anders beleven en benaderen of ervarenEen mooie wisselwerking die de creatieve stromen en leerprocessen tot leven laten komen.
Deze week is hij ontzettend met letters bezig. De P van papa of van poep of paardjes. De K van konijntjes, de L van wurmIk had met witte wasco krijt op een blanco vel simpele tekeningen gemaakt en daar naast een letter in kleur geschreven. Hij ging over de tekening heen verven. Zodra hij merkte dat hij naast een letter ging verven kwam daar een beestje of voorwerp tevoorschijn. Dat vond hij zo magisch en geweldig!
Benoemde dan ook de letter en beestje of voorwerp.
toepasselijke trui: 2 cool 4 school
Schudden voor gebruik
Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjesquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool
Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
School 1 leek leuk, maar in vergelijking met school 2 was het er eigenlijk wel erg rommelig en onaf (qua inrichting en qua duidelijkheid van het beleid en programma). Het was er veel drukker dan op school 2 (onrustig), en de directeur was vee chaotischer en had eigenlijk helemaal niet zovee verteld.
Dat merkten we door de rust op school 2, en de directeur die heel veel vertelde en ook aan ons vroeg, etc.
Lastig uit te leggen dusmaar ik denk dat als je al heel blij bent met school 1, je toch minder twijfels hebt dan wij hadden. Ik had na school 1 wel vraagtekens.
Maar ik ben ook net als Mineola zo dat ik sowieso twee scholen wilde bekijken om te kunnen vergelijken. School 3 hebben we ibv blij met school 2 en slechte verhalen maar laten zitten...
Ja, absoluut! We hoeven hier ook eigenlijk niet weg hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjes)
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.
Grapje toch? Jullie huis isquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool
Jammer. Het zou juist een goede vorm voor jouw snelle jongens moeten zijn maar het klinkt alsof deze school niet goed hun eigen onderwijsvorm in de praktijk brengt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
Top! Nou volgens mij ben je eruit!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen..
De directeur nam alle tijd voor ons en wist I al direct heel raak te typeren (nadat hij hem even had geobserveerd tijdens het spelen). Hij kende ook alle kinderen bij naam. Het was heel rustig in de school, hoewel in alle klassen (waar we ook gewoon naar binnen mochten) veel kinderen met verschillende dingen bezig waren. De leerkrachten hadden het duidelijk heel goed onder controle.
Wat ik ook heel positief vond: ze hadden ervoor gekozen om twee groepen 3 van elk 15 leerlingen te maken in plaats van één groep van 30.
Volgens mij is het wel duidelijk wat ik wil..
.
Het is al wel even geleden, maar ik was ook begin/halverwege groep acht 'klaar' met het montessori-lesprogramma (en de extra's) en moest mijn tijd uitzitten door te helpen bij de kleuters en thee naar de docenten te brengen.. Er is dus wel ruimte voor het eigen tempo, maar enkel tot de lesstof op isquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
Sjaak (heeft natuurlijk ook twee moeders) heeft zeer veel last van manflu, terwijl hij dat nergens kan hebben afgekeken. Dus ja, ik vind dat het echt bestaat.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:00 schreef exode het volgende:
Ok....gewetensvraag: is dat van de man flu echt? B is verkouden, als in hij hoest wat en snottert licht. Hij is er zelf melodramatisch over. Hij is zoooo verkouden en zieeeeek.
Of hebben een drama queen nou ja king te pakken?
Sorry genderneutrale wereld
Zekers! Jij ook Loj (aka JufMariska)quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:00 schreef Loj het volgende:
Gefeliciteerd met je 3 jarige peuter JufMariska(als je meeleest
)
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak (heeft natuurlijk ook twee moeders) heeft zeer veel last van manflu, terwijl hij dat nergens kan hebben afgekeken. Dus ja, ik vind dat het echt bestaat.
Wij zijn er 'gewoon' mee begonnen en hebben het opgebouwd. Vanaf 15 maanden begon hij de nacht op zijn eigen kamer. Even knuffelen en voeden op de schommelstoel in zijn kamer, dan viel hij vaak op mijn schoot in slaap en kon ik hem in zijn bedje leggen. De eerste weken werd hij dan wel weer na een uurtje of wat wakker. Meestal kreeg ik hem dan niet meer rustig terug in zijn bedje en nam ik hem mee naar onze kamer om de nacht af te maken. Dat moment van wakker worden schoof wel telkens een beetje op, tot hij de hele nacht in zijn eigen kamer sliep. En langzaam aan viel hij ook niet meer op mijn schoot in slaap, maar kon ik hem wakker wegleggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
Ze slaapt nu ook nog steeds bij ons in bed, daar willen we eigenlijk wel vanaf, want man en ik slapen er onrustiger van. Heeft iemand nog tips over hoe je dat aan kan pakken?
Staat het bed er al?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
Gefeliciteerd jarigen!![]()
![]()
Hier vanochtend heel veel gehuil bij het wegbrengen naar kdvIk denk dat het eraan ligt dat we haar wakker moesten maken en we te veel haast hadden, maar haar ritme is nog steeds onhandig (wakker rond 8 uur, slaapje van 16-18 uur en dan weer naar bed om 22 uur). Soms redt ze het zonder middagslaapje, dan slaapt ze van 19.30 tot 7.30, dat is echt ideaal. Maar vaak lukt dat nog niet. Dus we modderen nog maar even aan...
Ze slaapt nu ook nog steeds bij ons in bed, daar willen we eigenlijk wel vanaf, want man en ik slapen er onrustiger van. Heeft iemand nog tips over hoe je dat aan kan pakken?
Dat klinkt echt super fijn!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:53 schreef Skittles het volgende:
[..]
Staat het bed er al?
Wij moesten de hele kamer nog behangen en haar bed monteren enzo. We hebben haar daar enorm bij betrokken. Zelf haar behang uitkiezen (uit drie opties), bij het monteren van het bed zijn, beddengoed uitkiezen en samen het bed opmaken. Daarna heb ik de hele dag het bed opgehemeld tegenover haar "wauw wat heb jij een mooi bed zeg!dat ligt vast suuuperfijn!! Awww ga je lekker liggen? Leuk he?"
Die avond is ze gaan liggen en na een verhaaltje op bed, een knuffel en "welterusten!" ben ik naar mijn slaapkamer gelopen om dichtbij te blijven als ze het moeilijk had. Ze viel gewoon in slaap en bleef ook slapen (tot verbazing van mij). Ik had het er veel moeilijker mee, zeker de eerste 3 dagen. De eerste nacht moest ik bijna huilen. Dat waren vast de zwangerschapshormonen
Dat was afgelopen juli pas, dus ze was ruim 2,5
Zwitsal heeft ook gel! Maar volgens mij stelt dat weinig voor qua stevigheid.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 06:51 schreef Hilmo het volgende:
Dat je dan kan slapen Stippel! Haha.
Ik wil eens een klein beetje gel in het haar van R doen (een klein kuifje maken). Maar ik heb geen idee wat voor soort gel? Bij de kruidvat laatst gekeken, veel soorten maar veel extra strong en weet ik veel wat en dat is misschien veel te heftig... iemand een aanrader? Wou laatst van dermo care van paw patrol zoeken, maar die hebben ze hier niet.
En R is begonnen met uit het ledikant te klimmen, neeeeh he.Wel alleen als er een krukje binnen handbereik staat, oh ja en met slaapzak. Man kwam hem ineens op de overloop tegen
De zijkant moet er maar uit en op naar de ikea voor nu toch een groot bed, wat een stap
Oh ik vind die extra strong niet zo spannend hoor, gaat alleen in het haar, tochquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 06:51 schreef Hilmo het volgende:
Dat je dan kan slapen Stippel! Haha.
Ik wil eens een klein beetje gel in het haar van R doen (een klein kuifje maken). Maar ik heb geen idee wat voor soort gel? Bij de kruidvat laatst gekeken, veel soorten maar veel extra strong en weet ik veel wat en dat is misschien veel te heftig... iemand een aanrader? Wou laatst van dermo care van paw patrol zoeken, maar die hebben ze hier niet.
Ah, heerlijk herkenbaar dit! Maar dan met juf A.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Melba wil geen "jel". Dan smeert hij nadat hij moord en brand geschreeuwd heeft zijn hoofd af aan de bank. Dus...
Hij komt wel vaak met "jel" in zijn haar terug van het kdv, juf R nag namelijk wel gel erin doen.
Die van mij wel elke dag. Jam, pindakaas, boter...quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
T heeft echt nog nooit iets in z'n haar gehad...
De juf van de PSZ mag inderdaad wel vlechtjes in Annies haar maken. Ik niet. “Dat doet auw”.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Melba wil geen "jel". Dan smeert hij nadat hij moord en brand geschreeuwd heeft zijn hoofd af aan de bank. Dus...
Hij komt wel vaak met "jel" in zijn haar terug van het kdv, juf R nag namelijk wel gel erin doen.
Ik heb molding waxspul en jip en janneke gel van de hema, juf heeft een grote pot groene gel van zo'n budgetding.
Ja ik denk zelf ook dat het dan wel de lengte zal zijn idd!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 14:06 schreef pinquit het volgende:
Das hier ook met wax. Doet net niks, behalve van die lekkere vette stroken in 't haar maken. Maar misschien is 't haar van m'n peuter er te lang voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle principes zijn nu overboord, dus ik denk dat ik haar vanaf nu ook gewoon maar iedere avond pannenkoeken laat eten."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 16:33 schreef Franny_G het volgende:
Als je heel stellig zegt dat je iets nooit zult doen als je eenmaal kinderen hebt, dan kun je er wel van op aan dat je dat juist wel ooit zeker weten zult doen.
Zo heb ik altijd gezegd dat ik echt no way aan de prinsessenjurken zou gaan voor mijn kind. Wat een hekel had ik altijd aan die meisjes in die stomme jurken. Maar deze week was de 'druppel' dat I voor de zoveelste keer in een prinsessenjurk van een buurmeisje thuiskwam en weigerde die uit te trekken, en ook zei dat ze erin ging slapen. Dat buurmeisje is zo lief de jurk aan haar uit te lenen, maar ik begin me bezwaard te voelen. Dus heb ik een prinsessenjurk besteld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle principes zijn nu overboord, dus ik denk dat ik haar vanaf nu ook gewoon maar iedere avond pannenkoeken laat eten.
Min dochter krijgt morgen een triple pink prinsessen hartentaart voor haar verjaardag, ik weet precies hoe je je voelt
disclaimer
Oh jaaa, jij ook verjaarsweekendquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Min dochter krijgt morgen een triple pink prinsessen hartentaart voor haar verjaardag, ik weet precies hoe je je voelt
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh jaaa, jij ook verjaarsweekend
Hier bijna net zo, roze-paars-blauwe unicorn glittertaart. Met extra roze.
Ik maak dat wel goed voor jullie hoor. Zelf bakken ja daaaaagquote:
Oh verrek ja ik had het over mn kleuterquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 20:36 schreef Phaidra het volgende:
Jullie peuters hebben haar?! Het begint bij A nu eindelijk iets te groeien, maar gel hebben we echt voorlopig niet nodig![]()
PSZ is vooral korter qua tijd per dag. Als E naar het KdV gaat zou het niet echt nodig moeten zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoimag ik even inbreken in dit topic voor een vraag aan de ervaringsdeskundigen?
E gaat 1 a 2 dagen pw naar het KDV. Is het aan te raden om haar straks ook naar de PSZ te doen of totaal onnodig? Ik snap het verschil niet zo goed. Is een PSZ wat 'schoolser'? Is dat echt een meerwaarde? Wat zijn jullie ervaringen/tips/adviezen..?
En sorry als het niet in dit topic hoort, dan haal ik het wel weg.
Die van mij kan ook heel gelukkig worden van haar eigen jurken en rokjes hoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:12 schreef kazy het volgende:
Mijn ouders vertelden vanmiddag dat ze op zoek waren naar een prinsessenjurk voor M. Mijn reactie was iets in de trant van: ‘neeeeeee! Waaaarom?? Doe alsjeblieft niet!’ Ik verwacht veel drama met betrekking tot het uittrekken van zo’n jurk en vooralsnog vindt ze zichzelf al een mooie prinses als ze een gewone jurk aan heeft. Incl. pirouettes draaien voor de spiegel en zo. (En als papa een ochtendjas aan heeft, dan is hij ook een mooie prinses) Dat vond ik eignlijk wel prima zo. Ik begrijp echter uit het bovenstaande dat een prinsessenjurk toch echt een essentieel onderdeel is van de peutergarderobe..
![]()
I. ziet er overigens wel prachtig uit in haar prinsessenjurk.
Ik vond 2 dagen kdv al genoeg, en ze deden al voldoende uitdagende activiteiten voor 3+quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoimag ik even inbreken in dit topic voor een vraag aan de ervaringsdeskundigen?
E gaat 1 a 2 dagen pw naar het KDV. Is het aan te raden om haar straks ook naar de PSZ te doen of totaal onnodig? Ik snap het verschil niet zo goed. Is een PSZ wat 'schoolser'? Is dat echt een meerwaarde? Wat zijn jullie ervaringen/tips/adviezen..?
En sorry als het niet in dit topic hoort, dan haal ik het wel weg.
Bij ons hebben ze inderdaad ook niet van die programma's of kindvolgsysteem of hoe heet het precies? Maar ik denk dat ze op die leeftijd het meeste leren van het met of naast elkaar spelen en lekker naar buiten gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ons kdv is écht heel anders dan normaal, geen programma's en thema's en al dat gedoe, en toch totaal geen behoefte aan ook nog psz. Ik denk ook niet dat ze wat mist eigenlijkdus als het gedoe geeft vooral niet aan beginnen.
ja precies, zoals het oorspronkelijk ook bedoeld isquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:43 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat een psz echt toegevoegde waarde heeft voor kinderen die niet naar een kdv gaan. Gewoon om alvast te leren hoe het is om in een groep te functioneren, social skills enzo.
Dit denk ik ook.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 21:43 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat een psz echt toegevoegde waarde heeft voor kinderen die niet naar een kdv gaan. Gewoon om alvast te leren hoe het is om in een groep te functioneren, social skills enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
De sproeipoeperquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 22:17 schreef Radyhyn het volgende:
Lucas wat een scheetje
En nog gefeliciteerd!
Sjaak .. die blik!![]()
![]()
In onze gemeente zijn PSZ's afgeschaft. Dit wordt overgenomen door de KDV's waarbij je kan kiezen of je je kindje voor een paar uurtjes brengt (PZS-tijden) of gewoon een heel dagdeel. Zijn ook gewoon KDV-prijzen. We hebben gekozen voor 2 dagdelen (ochtenden) per week waar hij daar dus ook mee doet met het middag eten. Vandaag waren ze als uitje naar de boekenwinkel geweest waar ze het boek 'De poepsproeier' (.. iets met een nijlpaard) hadden gekocht.. hij was helemaal wild van het boek en praatte er honderduit over toen ik hem op kwam halen
Ik ookquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 22:28 schreef Radyhyn het volgende:
Whaha sproeipoeper klinkt inderdaad nog veel leuker.
Ik kan mij wel vinden in dat niveautje
Dat klinkt tof! Forten bouwen!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:59 schreef Loj het volgende:
Iedereen een leuke verjaardag gehad?
De wobbel was hier een groot succes, en verder was het heeeeeel veeeeeel Cars!
Morgen gaan mijn mannen een enorme treinbaan bouwen, een fort bouwen en met autootjes spelen en ik... ik ga aan de studie
Ook naar jip en janneke?quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:35 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd nog voor alle jarigen! Hopelijk zijn er veel leuke feestjes gevierd dit weekend.
Geen ervaring met een Wobbel hier. En ik heb ook niet het idee dat ik iets mis. Boekjes, puzzelen, auto's en vooral Duplo is hier in trek.
Ik was voor het eerst met J naar het theaterZeker voor herhaling vatbaar. Hij zat grote delen stilletjes op zijn stoel (of op schoot), maar heeft genoten en thuis kwamen alle verhalen er uit
![]()
En ook voor het eerst was ik dit weekend naar een kinderbeurs waarbij alle kleding op maat lag ipv losse tafels per verkoper. Ideaal! Ik heb in J's huidige en volgende maat weer genoeg speelbroeken nu.
Je kan er eentje met vilt er onder bestellen. En ja als ouder kan je er ook prima op. Leuk is het als de andere ouder er bijna af valtquote:Op zondag 8 oktober 2017 15:49 schreef Aerenia het volgende:
Over 2.5 week is A een peuter! Ik zit nu hard te denken over een verjaardagscadeau. Die Wobbel... gaat je laminaat dan niet naar de filistijnen? En is het ook voor ouders leuk?
Dit jaquote:Op zondag 8 oktober 2017 19:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Je kan er eentje met vilt er onder bestellen. En ja als ouder kan je er ook prima op. Leuk is het als de andere ouder er bijna af valt
Glitter is net als herpesquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Nog gefeliciteerd wmik! En gefeliciteerd voor spees!
Ik poets de glitter nog even uit mijn vloergroeven
Gefeliciteerdquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is ineens zķ bewust jarig dat ik net geheel tegen mijn principes in een traktatie heb zitten knutselen
[ afbeelding ]
Roze glitterprinses:
[ afbeelding ]
Chillaxen in dr kado:
[ afbeelding ]
Mauw de prinsesquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is ineens zķ bewust jarig dat ik net geheel tegen mijn principes in een traktatie heb zitten knutselen
[ afbeelding ]
Roze glitterprinses:
[ afbeelding ]
Chillaxen in dr kado:
[ afbeelding ]
mooie hakjes hequote:Op zondag 8 oktober 2017 20:32 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd alle jarigen!
Die schoenen van Mauw.![]()
Welke zitzak is dat? Ik wil er voor kerst/sinterklaas een op de kamer van de meisjes, maar er is zoveel keuze..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hadden dat voor de zomer met B. Overdag ging het goed tot een uur of 15:30/16:00, vervolgens koorts en dat liep gedurende de avond op. Heeft een week geduurd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:52 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Jagarhadden jullie een maandagochtend even tussendoor gratis trouwerij of er meer van gemaakt? Leuke foto's ook van T, al lijkt het bijna winter!
Pratende dreumessenDie ontwikkeling is zo leuk en gaat ook zo snel, ondanks dat hij pas een half jaar papa (en later) mama zegt. Het herhalen is ook wel mooi, m'n man stootte laatst z'n teen oid met een luid "kak!" waarna O enthousiast twintig keer kak in tien seconden zei. M'n man kan soms best echt schelden, dus dit was wel even een kleine eyeopener voor hem waar we wel onpedagogisch hard om moesten lachen.
Alle net jarigen gefeliciteerd
O zit al een paar dagen te kwakkelen. Twee weken geleden was hij wat ziekjes, maar nu weer. S nachts en s avonds heeft hij koorts en is hij hangerig, overdag is hij wat warmer maar lijkt hij nergens last van te hebben. Hij is nog niet echt ziek geweest dus ben nog nieuw hiermee, maar is het normaal dat het 'ziek' zijn zo schommelt op een dag? Eten en drinken gaat wel oke, alleen zijn eetlust is een flink stuk kleiner. Waar hij normaal probleemloos eet, moeten we hem nu bij het avondeten overtuigen om te eten, ook zijn favoriete eten, het gaat heel traag af en toe zijn mond in.
Wat een reactie...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Dat praten is zo hilarisch! A zat net in de bakfiets en we haalden iemand in een rolstoel in. Roept hij heel hard: Joepie, ik gewonnen!!![]()
En dat voor een zoon van 2 lesbiennesquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:51 schreef exode het volgende:
'Mama, dat is geen vrouw dat is een man want hij heeft geen lang haar'
Haha ja! Wij zijn dan ook enorme lipstick pottenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dat voor een zoon van 2 lesbiennes
Het antwoord om zes uur 's ochtends is de wat meer beschaafde versie van dit.quote:
ja wij zijn volgens mij wel aardig uit hetzelfde hout gesneden in dat opzichtquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:15 schreef Mariposas het volgende:
Haha, ik ben benieuwd hoe dat hier zal gaan.naar het schijnt zette ik vooral mijn familie voor lul. Bijvoorbeeld door tegen de caissičre te zeggen: ‘mijn mama kan heel harde scheten/boeren/etc laten!’ of in de mcdonalds: ‘mijn zusje heeft in haar broek geplast !
‘
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |