abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2017 @ 08:36:43 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174024829
De Amerikaanse Keith Tharpe kreeg in 1991 de doodstraf voor het vermoorden van zijn schoonzus. Zijn veroordeling werd beïnvloed door een racistisch jurylid. Tharpes executie staat gepland voor 26 september 2017.

Amnesty roept de autoriteiten op Keith Tharpe niet te executeren en zijn doodstraf om te zetten.

Tharpes advocaten spraken in 1998 met een voormalig jurylid. Het werd duidelijk dat racisme van invloed was op Tharpes veroordeling. De advocaten lieten de man een verklaring ondertekenen met daarin zijn racistische opvattingen.

Later beweerde het jurylid dat hij dronken was toen hij de verklaring tekende, maar hij trok zijn racistische uitspraken niet in. Het gerechtshof bepaalde echter dat de verklaring ontoelaatbaar was.
_
Teken hier en help Keith: https://secure.amnesty.nl/urgentaction/KeithTharpe
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 27 september 2017 @ 08:37:30 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174024835
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft de executie van een gevangene uit de staat Georgia op het laatste moment opgeschort.

De man zat in de dodencel omdat hij zijn schoonzus 27 jaar geleden had doodgeschoten na een conflict met zijn ex-vrouw. Zijn executie stond gepland voor eerder vandaag, maar de uitspraak van het Hooggerechtshof werd nog afgewacht.

De advocaat van de 59-jarige zwarte man zegt dat zijn cliënt verstandelijk beperkt is, tijdens de moord cocaïne had gebruikt en daarom ontoerekeningsvatbaar was. Dat de jury hem tot de doodstraf veroordeelde, is volgens de advocaat ingegeven door racistische motieven.

Eerder vandaag werd het verzoek om de executie uit te stellen door een lagere rechter afgewezen, maar vier uur na de geplande executie kwam het verlossende woord dat het Hooggerechtshof opnieuw naar de zaak wil kijken.
https://nos.nl/artikel/21(...)tste-moment-uit.html
_
Nos zit op fok voor nieuws :')
pi_174024856
Terechte veroordeling en strafmaat, het enige wat mij niet zint is de 27 jaar in de isolatiecel, om die reden verdient hij een omzetting in levenslang zonder vrijlating, maar dat zal er niet van komen, want dat is het aangedragen argument niet. :')
  woensdag 27 september 2017 @ 08:41:31 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174024862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:40 schreef Hdero het volgende:
Terechte veroordeling en strafmaat, het enige wat mij niet zint is de 27 jaar in de isolatiecel, om die reden verdient hij een omzetting in levenslang zonder vrijlating, maar dat zal er niet van komen, want dat is het aangedragen argument niet. :')
Tuirlijk wel joh. Positief er tegenaan kijken.
pi_174024883
Het zou misschien geen slecht idee zijn als er een soort van 'redmiddel' door de rechtbanken aan doodstrafveroordeelden wordt asngeboden. Weten ze meer dan 20 jaar lang hun straf te ontlopen dmv procesvoeringen, krijgen ze die straf niet meer opgelegd. Zal veel uitstel door de verdachten zelf tegengaan, en de rechtbanken krijgen een impuls om sneller en efficiënter zaken af te handelen - wat ook geld kan sparen. Enig mogelijk nadeel is een gebrek aan grondigheid.
pi_174024885
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:37 schreef _--_ het volgende:
van de 59-jarige zwarte man
Wat is de meerwaarde van deze informatie?

Moet ik hem, die veroordeelde moordenaar, nou extra zielig vinden ofzo?
pi_174024897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aan het slachtoffer denkt TS niet
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_174025109
quote:
De advocaat van de 59-jarige zwarte man zegt dat zijn cliënt verstandelijk beperkt is, tijdens de moord cocaïne had gebruikt en daarom ontoerekeningsvatbaar was. Dat de jury hem tot de doodstraf veroordeelde, is volgens de advocaat ingegeven door racistische motieven.
Zielig hoor.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174025482
quote:
Uhm.. Dit stond gewoon op CNN hoor.
pi_174025490
Ik ben tegenstander van de doodstraf, maar vind wel dat als je als land dan voor die straf kiest je hem wel moet uitvoeren. Dus mensen niet eerst jaren in de cel laten zitten na veroordeling.
pi_174025567
Een verhelderend stuk op CNN:

http://edition.cnn.com/20(...)execution/index.html
quote:
Then, in May 1998, lawyers from Georgia Resource Center conducted interviews with each juror as part of a routine investigation to prepare for Tharpe's petition for habeas corpus, the process of determining whether his imprisonment was unlawful.

In his interview, Gattie showed that he "harbored very atrocious, racist views about black people," Kammer said.
In 1998 was dat hele "Gattie-is-a-racist" al bekend. Waarom duurt het dan bijna 20 jaar om dát te gebruiken om van de doodstraf af te komen?

Komt me over als dat het al die tijd niet eens een (wettelijke) strohalm was, maar gegeven de recente 'climate change' m.b.t. links activisme, SJW/BLM etc dat de tijd nu rijp is om de doodstraf alsnog om te laten zetten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 september 2017 @ 09:57:41 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_174025730
Weer een voorbeeld dat de VS op veel vlakken op een derde wereld land lijkt.
De doodstraf is middeleeuws en heeft niets te zoeken in een moderne beschaving.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_174028608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:57 schreef Harvest89 het volgende:
Weer een voorbeeld dat de VS op veel vlakken op een derde wereld land lijkt.
De doodstraf is middeleeuws en heeft niets te zoeken in een moderne beschaving.
De rijke olielanden hebben ook de doodstraf, zelfs op mensen die anders denken, maar het zijn geen derde wereldlanden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_174028742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

In 1998 was dat hele "Gattie-is-a-racist" al bekend. Waarom duurt het dan bijna 20 jaar om dát te gebruiken om van de doodstraf af te komen?

Komt me over als dat het al die tijd niet eens een (wettelijke) strohalm was, maar gegeven de recente 'climate change' m.b.t. links activisme, SJW/BLM etc dat de tijd nu rijp is om de doodstraf alsnog om te laten zetten.
Ja precies zo komt het wel over hè.
pi_174028791
quote:

[..]

Nou misschien heb ik geen bepaald soort bril op om het te begrijpen, maar kan iem mij verklaren wat er zo racistisch is aan zijn uitspraken als hij enkel en alleen het woord neger in de momd genomen zou hebben? Volgens mij is dat een gangbare term in de VS, allicht een beetje stoer, en niet iets dat je direct tegen een zwarte zou zeggen. Maar verder komt het veel voor? Lijkt me dat het pas 'afschuwelijk' is als hij daar iets aan had toegevoegd zoals 'alle negers moeten branden' of 'negers zijn stupide, waardeloze klootzakken'.

Ook die opmerking over 'zielloos' zijn kan ik niet echt daaronder scharen. Des te meer niet daar het in directe verband stond met zijn vorige opmerking over de Bijbel lezen.

En zeggen dat negers tov goede zwarten bestaan lijkt me ook een culturele opvatting.

Mocht er iets totaal ongepast zijn aan de uitspraken wil ik dat natuurlijk niet goedpraten, maar ik zie alleen niet in wat dat zou zijn.
pi_174029680
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:37 schreef _--_ het volgende:
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft de executie van een gevangene uit de staat Georgia op het laatste moment opgeschort.

De man zat in de dodencel omdat hij zijn schoonzus 27 jaar geleden had doodgeschoten na een conflict met zijn ex-vrouw. Zijn executie stond gepland voor eerder vandaag, maar de uitspraak van het Hooggerechtshof werd nog afgewacht.

Eerder vandaag werd het verzoek om de executie uit te stellen door een lagere rechter afgewezen, maar vier uur na de geplande executie kwam het verlossende woord dat het Hooggerechtshof opnieuw naar de zaak wil kijken.
https://nos.nl/artikel/21(...)tste-moment-uit.html
_
Nos zit op fok voor nieuws :')
Hebben ze ook overgenomen dat hij geëxecuteerd wordt door een uitspraak van een racistisch jurylid?

Ik ga er vanuit dat ze bij de NOS nog steeds denken dat het gebeurt door middel van een dodelijke injectie.
pi_174036454
Maar wat denken jullue dat het beslissing gast zijn van het Hooggerechtshof? Volgens mij gaan ze hem afwijzen aangezien ze al ruime tijd bekend zijn met zijn procesgeschiedenis, en in het verleden talloze verzoeken van hem in zijn nadeel hebben beslecht. Dit laatste uitstel is volgens mij niet anders dan een uiterste voorzichtigheid voor de zekerheid, en zelfs daar waren er 3 afwijkenden. Als je een andere mening hebt, hoor ik die graag.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 september 2017 @ 21:15:37 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_174040824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

:?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 september 2017 @ 21:16:09 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_174040839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben tegenstander van de doodstraf, maar vind wel dat als je als land dan voor die straf kiest je hem wel moet uitvoeren. Dus mensen niet eerst jaren in de cel laten zitten na veroordeling.
Ken je Paradise Lost ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 september 2017 @ 21:18:16 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_174040886
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:31 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nou misschien heb ik geen bepaald soort bril op om het te begrijpen, maar kan iem mij verklaren wat er zo racistisch is aan zijn uitspraken als hij enkel en alleen het woord neger in de momd genomen zou hebben? Volgens mij is dat een gangbare term in de VS, allicht een beetje stoer, en niet iets dat je direct tegen een zwarte zou zeggen. Maar verder komt het veel voor? Lijkt me dat het pas 'afschuwelijk' is als hij daar iets aan had toegevoegd zoals 'alle negers moeten branden' of 'negers zijn stupide, waardeloze klootzakken'.

Ook die opmerking over 'zielloos' zijn kan ik niet echt daaronder scharen. Des te meer niet daar het in directe verband stond met zijn vorige opmerking over de Bijbel lezen.

En zeggen dat negers tov goede zwarten bestaan lijkt me ook een culturele opvatting.

Mocht er iets totaal ongepast zijn aan de uitspraken wil ik dat natuurlijk niet goedpraten, maar ik zie alleen niet in wat dat zou zijn.
OJ Simpson werd vrijgesproken door een jury, omdat de dienstdoende agent het woord niger had gebruikt dus misschien wel de bebloede handschoen voor de deur van het appartement had gelegd.

pi_174040916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:44 schreef Hdero het volgende:
Enig mogelijk nadeel is een gebrek aan grondigheid.
Wel vrij belangrijk bij een mogelijke veroordeling tot de doodstraf, vind je niet?
pi_174041094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

OJ Simpson werd vrijgesproken door een jury, omdat de dienstdoende agent het woord niger had gebruikt dus misschien wel de bebloede handschoen voor de deur van het appartement had gelegd.

Tja dat was toen er met DNA forensische analyse alles nog in de kinderschoenen stond en ook met vingerafdrukopnametechnieken waardoor daarmee gerommeld kon worden. Tegenwoordig zou OJ, mits zijn DNA erop stond, veroordeeld zijn daarvoor. Maar ik herinner mij de details niet meer van de zaak.
pi_174041239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:19 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Wel vrij belangrijk bij een mogelijke veroordeling tot de doodstraf, vind je niet?
Ja maar dat is sws voor de vervolging, anders krijgen ze geen veroordeling, dus hetvimpacteert de verdachte niet negatief. Win-win. Ik vind alles meer dan 15 jaar dodencel extreme straf. :P
pi_174041383
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Tja dat was toen er met DNA forensische analyse alles nog in de kinderschoenen stond en ook met vingerafdrukopnametechnieken waardoor daarmee gerommeld kon worden. Tegenwoordig zou OJ, mits zijn DNA erop stond, veroordeeld zijn daarvoor. Maar ik herinner mij de details niet meer van de zaak.
If the glove don't fit you must acquit. Wat een geweldige rechtsspraak.
pi_174047325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

:?

Wat doet de omschrijving dat hij zwart is er toe?
pi_174050517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

:')
  donderdag 28 september 2017 @ 14:53:42 #27
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174053085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Lees je eens in, man man man.
pi_174055412
quote:

[..]

Alstublieft, maak hier geen rechts-links discussie van. De tering :')
pi_174055589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

:') is geen reactie. Of ga jij ook lullen dat racisme alleen bij blanken voorkomt en niet bij zwarten?
pi_174055605
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:53 schreef _--_ het volgende:

[..]

Lees je eens in, man man man.
Lees hierboven.
  donderdag 28 september 2017 @ 23:15:38 #31
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174063733
Gewoon een spuitje geven nix mis mee :')
pi_174066047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:15 schreef bijstandboy het volgende:
Gewoon een spuitje geven nix mis mee :')
Das racisme! :')
  vrijdag 29 september 2017 @ 05:27:33 #33
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174066335
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 02:56 schreef Hdero het volgende:

[..]

Das racisme! :')
Dat is dan jammer voor hem :')
pi_174066339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:27 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Dat is dan jammer voor hem :')
Moet de spuitnaald wit of zwart zijn? En als het helder is? Das toch racistisch? :')
pi_174066345
Is die vent onderhand al dood of wat?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 29 september 2017 @ 05:34:02 #36
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174066352
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Moet de spuitnaald wit of zwart zijn? En als het helder is? Das toch racistisch? :')
Zet hem in een kamer vol met regenboog negers en geef hem last rites door zo'n grijze dakduif dominee onder toeziend oog van kkk & blm aanhangers om het allemaal zo eerlijk mogelijk te houden dan :')
  vrijdag 29 september 2017 @ 05:44:56 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174066376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is die vent onderhand al dood of wat?
Ondanks het feit dat hij een dappere poging tot zelfmoord deed (bron) leeft hij nog steeds ja.
pi_174066379
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ondanks het feit dat hij een dappere poging tot zelfmoord deed (bron) leeft hij nog steeds ja.
Daar staat niks over een zelfmoordpoging.
  vrijdag 29 september 2017 @ 05:51:49 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174066382
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:47 schreef Hdero het volgende:

[..]

Daar staat niks over een zelfmoordpoging.
Jij vindt zoveel junkfood bestellen gezond?
pi_174066388
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij vindt zoveel junkfood bestellen gezond?
pi_174066390
Geen voedsel is op zich rommel, teveel van alles kan je vernietigen.
pi_174066425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

:') is geen reactie. Of ga jij ook lullen dat racisme alleen bij blanken voorkomt en niet bij zwarten?
Echt he, man man. Heb je de op al gelezen?
pi_174067081
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Echt he, man man. Heb je de op al gelezen?
Ja. En nu? Wat mis ik volgens jou?

En wees een vent en wordt concreet.
pi_174067227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja. En nu? Wat mis ik volgens jou?

En wees een vent en wordt concreet.
Dat het in dit topic het er niet over gaat dat racisme bij alle bevolkingsgroepen voorkomt.

Dit topic gaat over uitstel van executie n.a.v. een beroep waarin verwezen wordt naar een racistische uitspraak van een blank jurylid een aantal jaren na de rechtszaak.
pi_174067368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat het in dit topic het er niet over gaat dat racisme bij alle bevolkingsgroepen voorkomt.
En daar heb ik het waar over?

Sterker nog, ik geef aan dat het er geen reet toe doet waar jij met een ' :') ' op reageert.

Leg dan eens uit waar die :') dan op slaat?
quote:
Dit topic gaat over uitstel van executie n.a.v. een beroep waarin verwezen wordt naar een racistische uitspraak van een blank jurylid een aantal jaren na de rechtszaak.
En de toevoeging dat het jurylid blank is, heeft welke reden? Het staat immers niet in de OP die ik van jou zo aandachtig door moest lezen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:44:23 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174069988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 09:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En daar heb ik het waar over?

Sterker nog, ik geef aan dat het er geen reet toe doet waar jij met een ' :') ' op reageert.

Leg dan eens uit waar die :') dan op slaat?

[..]

En de toevoeging dat het jurylid blank is, heeft welke reden? Het staat immers niet in de OP die ik van jou zo aandachtig door moest lezen.
Vorige topic in de reeks gelezen?
pi_174070037
Ligt die nikker nou eindelijk de maaien te voeren of laten die racistische VSAmerikanen hem nog langer lijden?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 29 september 2017 @ 12:18:24 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174070721
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:46 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ligt die nikker nou eindelijk de maaien te voeren of laten die racistische VSAmerikanen hem nog langer lijden?
Ik mag toch hopen dat ze hem bij het chemisch afval gooien nadat ze hem vol zooi gespoten hebben, arme maden. ;(
pi_174070800
Deed het pijn ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 september 2017 @ 12:39:06 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_174071099
Heel z'n leven zuipen, spuiten, hoeren en snoeren.

Zijn ze in Nederland, wordt ie omgebracht. :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')