abonnement Unibet Coolblue
pi_174022812
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het over Nederland. Hoe houdt Nederland die zaken in stand?
Eh, door door jou betaalde mensen met wapens (het leger) te sturen, wellicht?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:39:00 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022820
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Eh, door door jou betaalde mensen met wapens (het leger) te sturen, wellicht?
Wij zijn in Noord-Korea? Wij waren in de Oekraïne in de jaren 20 en 30? Wij waren in Ethiopië in de jaren '80?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:40:24 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:36 schreef noescom het volgende:

[..]

Er zijn twee groepen mensen. De eerlijke mensen en de criminelen. De criminelen kunnen zo een wapen kopen. De eerlijke mensen zijn aangewezen op de disfunctionerende politiedienst van de overheid. Hiep hiep hoera voor de overheid!
Ja. En in het superieure Libertaria zijn de eerlijke mensen geen flikker waard, tenzij ze middelen bezitten om 'zaken' in te kopen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja. En in het superieure Libertaria zijn de eerlijke mensen geen flikker waard, tenzij ze middelen bezitten om 'zaken' in te kopen
Als je jezelf niet kunt beschermen, dan heb je hulp nodig van anderen. Je kunt die hulp op twee manieren organiseren: vrijwillig of via dwang. Aangezien ik mensen dwingen om een dienst te verlenen immoreel vindt, kies ik voor optie 1. Hoe die interactie verder plaatsvindt is mij om het even.
pi_174022849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wij zijn in Noord-Korea? Wij waren in de Oekraïne in de jaren 20 en 30? Wij waren in Ethiopië in de jaren '80?
Je hebt ook zat lobbyisten die handelen wetende dat ze door de staten uit de wind gehouden worden.

Wat vind jij, Etto, zullen we in Mali de Franse fosfaat- en uraniumbelangen gaan beschermen met mensen die wél bevoegd zijn wapens te dragen en jij niet?
Ja, goed plan, algoede Staat, please do!
En jij Ilse, ben je het daarmee eens?
Nee!
Jammer voor je.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:43:59 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Als je jezelf niet kunt beschermen, dan heb je hulp nodig van anderen. Je kunt die hulp op twee manieren organiseren: vrijwillig of via dwang. Aangezien ik mensen dwingen om een dienst te verlenen immoreel vindt, kies ik voor optie 1. Hoe die interactie verder plaatsvindt is mij om het even.
Noem dat maar moreel. Die vrijwilligheid zorgt er ongetwijfeld voor dat er mensen buiten de boot vallen, maar hé, er is in ieder geval geen dwang.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem dat maar moreel. Die vrijwilligheid zorgt er ongetwijfeld voor dat er mensen buiten de boot vallen, maar hé, er is in ieder geval geen dwang.
Maar als jij zo begaan bent met mensen die buiten de boot vallen, dan kun je daar toch wat aan doen?
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:44:50 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022863
quote:
9s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Je hebt ook zat lobbyisten die handelen wetende dat ze door de staten uit de wind gehouden worden.

Wat vind jij, Etto, zullen we in Mali de Franse fosfaat- en uraniumbelangen gaan beschermen met mensen die wél bevoegd zijn wapens te dragen en jij niet?
Ja, goed plan, algoede Staat, please do!
En jij Ilse, ben je het daarmee eens?
Nee!
Jammer voor je.

Ik heb die meeting van de illuminatie toen gemist. Ik had aquajoggen die middag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:45:12 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:44 schreef noescom het volgende:

[..]

Maar als jij zo begaan bent dat er mensen buiten de boot vallen, dan kun je daar toch wat aan doen?
Dat doe ik dan ook. O.a. door niet te zeuren over belastingen die de rest, en mijzelf, ten goede komen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook. O.a. door niet te zeuren over belastingen die de rest, en mijzelf, ten goede komen
M.a.w. je laat jezelf en je buurman bestelen, je stemt eens per vier jaar en hoopt dat de overheid jouw belangen behartigd. Wat meestal niet zo is. Chapeau voor je goede inzet.
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:47:28 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:46 schreef noescom het volgende:

[..]

M.a.w. je laat jezelf en je buurman bestelen, je stemt eens per vier jaar en hoopt dat de overheid jouw belangen behartigd. Wat meestal niet zo is. Chapeau voor je goede inzet.
Dat. En ik verleen mantelzorg en werk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat. En ik verleen mantelzorg en werk.
Kijk, dat is nu wel wél te prijzen (geen sarcasme). ^O^
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:48:37 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:48 schreef noescom het volgende:

[..]

Kijk, dat is nu wel wél te prijzen (geen sarcasme). ^O^
Dank, maar ik ben 1 persoon. Dit land kent er 17 miljoen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022902
Met deze positieve afsluiter ga ik ervandoor, want anders ben ik morgen helemaal geen mens op mijn werk. Een fijne nacht.
  Beste debater 2022 woensdag 27 september 2017 @ 00:49:19 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174022903
Ga ook slapen. Tot morgen en fijne nacht
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174022923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:44 schreef noescom het volgende:

[..]

Maar als jij zo begaan bent met mensen die buiten de boot vallen, dan kun je daar toch wat aan doen?
Ja, en in je eentje kun je vast iedereen helpen / redden hé. :')

Kom er gewoon voor uit dat die vrijwilligheid geen enkele garantie geeft dat er niet op z'n minst enkelen buiten de boot vallen. Als er überhaupt al voldoende zal worden opgehaald om het gros voldoende te helpen want dat betwijfel ik (voor een medische ingreep ben je bijvoorbeeld ook al zo tienduizenden euro's verder, dat zal in een libertarische samenleving niet anders zijn).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174022962
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, en in je eentje kun je vast iedereen helpen / redden hé. :')

Kom er gewoon voor uit dat die vrijwilligheid geen enkele garantie geeft dat er niet op z'n minst enkelen buiten de boot vallen. Als er überhaupt al voldoende zal worden opgehaald om het gros voldoende te helpen want dat betwijfel ik (voor een medische ingreep ben je bijvoorbeeld ook al zo tienduizenden euro's verder, dat zal in een libertarische samenleving niet anders zijn).
Daar heb je ook gewoon verzekeringen. Volledige garantie bestaat sowieso niet, het is altijd afhankelijk van de wil en middelen van degene die de garantie biedt. En die zijn niet oneindig.
pi_174022995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:28 schreef noescom het volgende:

[..]

Je kunt een wapen onder je kussen leggen, goed alarmsysteem op je deur... Dit kun je niet zelf verzinnen?
Alsof je daarmee een militie van een grote corporatie tegenhoudt. :')
pi_174022996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Daar heb je ook gewoon verzekeringen. En volledige garantie bestaat sowieso niet, het is altijd afhankelijk van de wil en middelen van degene die de garantie biedt.
In een libertarische samenleving zijn er niet of nauwelijks regels, dus zorgverzekeringen zullen geen acceptatieplicht kennen zoals nu het geval is.

Kortom, ouderen, chronisch zieken en gehandicapten kunnen zich alvast niet verzekeren.

Er zal ook geen verzekeraar komen die wel op deze doelgroep inspringt want geen enkel commercieel bedrijf zal zich richten op een doelgroep die meer kost dan deze oplevert (tenzij de premie torenhoog wordt; ergo onbetaalbaar dus).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174023020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Als je jezelf niet kunt beschermen, dan heb je hulp nodig van anderen. Je kunt die hulp op twee manieren organiseren: vrijwillig of via dwang. Aangezien ik mensen dwingen om een dienst te verlenen immoreel vindt, kies ik voor optie 1. Hoe die interactie verder plaatsvindt is mij om het even.
Ja, dat je daarmee de ongelijkheid de pan uit laat rijzen, is je waarschijnlijk ook om het even. Dat mensen zichzelf geen enkele bescherming kunnen bieden tegen grote organisaties, is je ook om het even, want, natuurrecht. :')
pi_174023030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In een libertarische samenleving zijn er niet of nauwelijks regels, dus zorgverzekeringen zullen geen acceptatieplicht kennen zoals nu het geval is.

Kortom, ouderen, chronisch zieken en gehandicapten kunnen zich alvast niet verzekeren.

Er zal ook geen verzekeraar komen die wel op deze doelgroep inspringt want geen enkel commercieel bedrijf zal zich richten op een doelgroep die meer kost dan deze oplevert (tenzij de premie torenhoog wordt; ergo onbetaalbaar dus).
De onrendabelen bloeden langzaamaan dood, dat is immers ook natuurrecht.
pi_174023066
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In een libertarische samenleving zijn er niet of nauwelijks regels, dus zorgverzekeringen zullen geen acceptatieplicht kennen zoals nu het geval is.

Kortom, ouderen, chronisch zieken en gehandicapten kunnen zich alvast niet verzekeren.

Er zal ook geen verzekeraar komen die wel op deze doelgroep inspringt want geen enkel commercieel bedrijf zal zich richten op een doelgroep die meer kost dan deze oplevert (tenzij de premie torenhoog wordt; ergo onbetaalbaar dus).
Waarom zouden toekomstige ouders zich niet kunnen verzekeren voor het geval hun kind kostbare zorg nodig heeft? Beetje creatiever denken.
pi_174023084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 01:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom zouden toekomstige ouders zich niet kunnen verzekeren voor het geval hun kind kostbare zorg nodig heeft? Beetje creatiever denken.
Dat kan voor toekomstige generaties inderdaad, maar dan ga je wel voorbij aan de paar miljoen mensen die nu al leven in ons land. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174023098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 01:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom zouden toekomstige ouders zich niet kunnen verzekeren voor het geval hun kind kostbare zorg nodig heeft? Beetje creatiever denken.
Omdat zo'n verzekering al snel hoger is dan je inkomen. Voor de gemiddelden dan. Maar goed, die onrendabelen moeten dan ook gewoon dood.
pi_174023107
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 01:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat zo'n verzekering al snel hoger is dan je inkomen. Voor de gemiddelden dan. Maar goed, die onrendabelen moeten dan ook gewoon dood.
Wie zegt bovendien dat verzekeraars tussentijds niet alsnog de voorwaarden wijzigen? Of te dure klanten alsnog royeren.

Niemand die ze tegenhoudt in dat geval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')