abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174384032
Twist wij hebben dat wel gedaan, van rompers naar onderbroekjes toen ze zo af en toe op het potje of de wc ging. En eigenlijk vond ik het zoveel handiger dan rompers dat we toen maar meteen helemaal op onderbroekjes over zijn gegaan. Idd ook luierbroekjes gebruikt in die overgangsfase. En bloot/in onderbroek laten lopen maar goed dan moet de temperatuur wel een beetje mee zitten.

Herkenbaar ja Razz :'), alleen hier Frozen en natuurlijk rooooze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vwb nachtzindelijkheid, was op een gegeven moment een gok (bij zoon, dochter is nog niet nachtzindelijk) na X droge luiers in de ochtend. Vanaf toen geprobeerd zonder luier en met potje naast het bed, ging goed.
pi_174384242
Ik denk dat ik 't gewoon een keer ga proberen ^O^ In het ergste geval een nat bed.

Wij gingen na maat 98 in rompers over naar hemd+boxer, ondanks luier. Vind een luier zonder romper of boxer zo hangen :+.
pi_174384937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:30 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat ik 't gewoon een keer ga proberen ^O^ In het ergste geval een nat bed.

Wij gingen na maat 98 in rompers over naar hemd+boxer, ondanks luier. Vind een luier zonder romper of boxer zo hangen :+.
Ja vind ik ook hoor, zonder onderbroek was dat echt geen porem :+, kan ook niet lekker zitten zo'n hangende plasbrok. :7
pi_174385801
Het voordeel van onderbroeken/boxer kopen die over de luier passen is dat je er heel lang mee kunt doen :+ F draagt al dik een jaar 86/92 boxers van de hema.
pi_174390590
Dank voor de input! ^O^
Zag van de week al van die schattige hemdjes en boxertjes hangen, dus ga er toch maar gewoon een stel halen en kijken wat ze er van vindt denk ik O+

Perfecte timing heeft ze ook; ik zie het echt al voor me dat we straks precies in de kraamtijd met een ik-wil-geen-luier-aan-peuter zitten :')
Ach, de kraamhulp wast toch al extra vaak waarschijnlijk :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174391165
Ach toen ze hier zelf geen luier meer aanwilde waren er eigenlijk nauwelijks ongelukjes...
pi_174391474
Lijkt me juist een perfecte tijd inderdaad, Twist! ;)

S. gaat iedere keer als we de luier verschonen op het potje en plast dan ook steeds. Zijn luiers zijn nog wel steeds nat, maar we stimuleren het gewoon en we zien wel.
Ik maak overigens wel van ieder potje-plasje een feestje, met 1001 complimenten en sticker plakken. En het stickervel wordt bij iedere kraamvisite met trots getoond *)

Hij draagt daardoor tegenwoordig ook altijd onderbroeken en hemdjes, veel handiger, want we hebben al eens een natte romper gehad die net op het moment suprème omlaag viel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174391677
N. is bijna 2,5 en heeft nog nooit iets op het potje of op de wc gedaan. Ze zit er wel eens maakt op, zegt dan "pffffrt, kijk mama, ik heb geplast!", maar dat is ook alles. Ze geeft al wel aan dat ze in haar luier aan het plassen is op het moment dat het gebeurt, maar bij de vraag of ze dat dan volgende keer op de wc of het pitje gaat doen antwoordt ze steevast nee. Verder maken we er geen ding van, maar van mij mag het nu wel eens komen. Helemaal zindelijk hoeft nog lang niet, maar af en toe plassen zou ik toch wel fijn vinden. De ken jullie dat wij het actiever (positief) moeten stimuleren of haar volledig de regie laten houden?

Verder groeit ze nu echt uit haar 86/92 rompers, zouden jullie dan nieuwe rompers kopen of gewoon alvast onderbroekjes en hemdjes, ook al is zindelijkheid nog heel ver weg?
pi_174392063
Misschien leuk om boekjes bij de bieb te lenen over zindelijkheid? S. vindt dat heel leuk. Verder zou ik het stimuleren, maar niet te dwingend.
Ken je andere kindjes die al wel op de wc/potje plassen? Misschien daar eens laten meekijken :)

Ik zou geloof ik gewoon alvast aan de onderbroekjes gaan. Kan ook zomaar een zetje zijn, want onderbroeken zijn natuurlijk wel voor echte grote meiden :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174392426
Selvaria wij hadden precies hetzelfde; totaal geen haast om echt helemaal zindelijk te worden, maar ze toonde gewoon echt 0,0 interesse.

Wij hebben het op subtiele manieren wel proberen te stimuleren, maar zodra ze echt 'nee' zei, ook steeds weer even laten rusten. Geen idee wat nu de reden is dat ze opeens wel interesse toont, misschien een gelukkige samenloop van omstandigheden en misschien is ze er nu gewoon wel aan toe en eerder niet.

Wat wij o.a. geprobeerd hebben: potje gekocht (haar uit laten kiezen), haar met veel complimenten door laten spoelen als er iets in zat, boekjes uit de bieb geleend, wc-verkleiner gekocht (die sloeg echt meteen aan!) en goed opletten zodat je het op het juiste moment kunt opperen (als er ook echt iets aan zit te komen ;) ).
En we hadden de mazzel dat er bij de gastouder een ouder jongetje is wat al zindelijk is en waar ze heel erg naar toe trekt. Dus toen hij op de wc ging plassen deze week, wilde zij ook opeens.

Ik bedenk me nu trouwens dat man en ik pas geleden al tegen elkaar zeiden dat ons opviel dat ze zich opeens terugtrok als ze moest poepen (gewoon in d'r luier), terwijl ze dat eerder juist het liefst met een zo groot mogelijk publiek deed :')
Dus dat was misschien ook wel een signaal dat ze zich er in elk geval wat meer van bewust was :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174393990
Wat een feest der herkenning Twist, alles wat je schrijft gaat bij N. ook zo. Gewoon nog even wachten en hopen dat het komt dus. N. gaat wel naar een kdv, ik zal leidsters eens vragen hoe veel kindjes van haar groep zindelijk zijn en of N. daar wel interesse toont.

LeSage, ik geloof dat de bieb geen boekjes meer heeft over zindelijk worden die wij nog niet hebben gehad. :+
pi_175781989
Even een kick.

Mijn zoontje wordt volgende maand 6 en is 's nachts nog helemaal niet zindelijk.Hij slaapt met een luierbroekje, en dat is 's ochtends nog echt behoorlijk vol (al wordt het de laatste tijd wel minder), en met enige regelmaat ook zo vol dat zijn bed ook nat is.Overdag is hij al twee jaar of zo zindelijk, heeft ook nooit ongelukjes, dus dan kan hij het goed aanvoelen.

Nu wil ik in de kerstvakantie toch maar een poging wagen om hem zonder luier te laten slapen. Iemand nog tips? De meningen zijn nogal verdeeld over wel of niet wakker maken tussen 22 en 23, maar ik denk dat ik dat toch maar ga doen.
pi_175784334
Wij maken W (5) soms nog even wakker, vraagt ze dan zelf om. Meestal niet trouwens.
W heeft nog nooit een droge luier gehad sochtends, maar zodra zonder ging t meteen goed. Heel af en toe n ongelukje.
pi_175786971
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wij maken W (5) soms nog even wakker, vraagt ze dan zelf om. Meestal niet trouwens.
W heeft nog nooit een droge luier gehad sochtends, maar zodra zonder ging t meteen goed. Heel af en toe n ongelukje.
Dat zou mooi zijn! We hebben het twee jaar geleden ook een poosje geprobeerd zonder luier (toen hij een paar maanden overdag zindelijk was), en konden toen twee keer per nacht zijn bed verschonen, dus daar waren we naar een paar dagen wel weer klaar mee. Toen was hij ook nog zo jong, dat we dachten, laat maar, komt vanzelf wel. Maar het komt dus niet.

Hij is overdag ook niet uit zichzelf zindelijk geworden, trouwens. Heb ik ook gezegd 'en nu doen we geen luier meer aan'. Dat ging wel vrij snel goed.
pi_176162652
Up! De luierloze poging in oktober strandde al gauw, maar nu bij poging 2 lijkt het aardig te gaan. Vandaag geen ongelukjes gehad, wel een aantal keer dat peuter van mij op het potje moest terwijl hij zelf eigenlijk niet wilde (en dan toch plaste).
Hoe doe je dat buitenshuis, als je ergens heen gaat waar geen wc is of in de auto ofzo? Het voelde gisteren ook stom toen hij in de winkel zei dat hij moest plassen, dat ik zei dat het wel in zijn luier mocht.
pi_176163103
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:40 schreef Hupje het volgende:
Up! De luierloze poging in oktober strandde al gauw, maar nu bij poging 2 lijkt het aardig te gaan. Vandaag geen ongelukjes gehad, wel een aantal keer dat peuter van mij op het potje moest terwijl hij zelf eigenlijk niet wilde (en dan toch plaste).
Hoe doe je dat buitenshuis, als je ergens heen gaat waar geen wc is of in de auto ofzo? Het voelde gisteren ook stom toen hij in de winkel zei dat hij moest plassen, dat ik zei dat het wel in zijn luier mocht.
Winkels hebben vaak een toilet voor klanten :)

Hier sinds een paar dagen zindelijk. Overdag dan, snachts doen we nog wel een luier. Ik was het van de week na een fikse poepluier best zat, dus ik zei dat het nu echt met 3,5 jaar tijd is om het zonder luier te proberen. En opeens zei ze dat het goed was. Dus in de afgelopen dagen eigenlijk altijd op het potje/wc geplast en gepoept en tot nu toe maar 1 ongelukje. Ik ben blij (en trots!) :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-12-2017 20:58:56 ]
pi_176163143
Laten plassen voor je de deur uit gaat, en elke winkel heeft in elk geval een wc voor het personeel. Met zo’n kleintje mag je daar eigenlijk altijd gebruik van maken, is mijn ervaring.

Bij ons gaat het best goed, zonder luier slapen. Nu al twee nachten droog. Hij is apetrots op zichzelf.
pi_176164880
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:40 schreef Hupje het volgende:
Up! De luierloze poging in oktober strandde al gauw, maar nu bij poging 2 lijkt het aardig te gaan. Vandaag geen ongelukjes gehad, wel een aantal keer dat peuter van mij op het potje moest terwijl hij zelf eigenlijk niet wilde (en dan toch plaste).
Hoe doe je dat buitenshuis, als je ergens heen gaat waar geen wc is of in de auto ofzo? Het voelde gisteren ook stom toen hij in de winkel zei dat hij moest plassen, dat ik zei dat het wel in zijn luier mocht.
ik heb standaard een bekertje met deksel in mijn tas voor als het echt niet anders kan. Meer met de achterliggende gedachte dat zelfs ventjes van drie een boete voor wildplassen kunnen krijgen
pi_176167537
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:26 schreef Bleie het volgende:
Even een kick.

Mijn zoontje wordt volgende maand 6 en is 's nachts nog helemaal niet zindelijk.Hij slaapt met een luierbroekje, en dat is 's ochtends nog echt behoorlijk vol (al wordt het de laatste tijd wel minder), en met enige regelmaat ook zo vol dat zijn bed ook nat is.Overdag is hij al twee jaar of zo zindelijk, heeft ook nooit ongelukjes, dus dan kan hij het goed aanvoelen.

Nu wil ik in de kerstvakantie toch maar een poging wagen om hem zonder luier te laten slapen. Iemand nog tips? De meningen zijn nogal verdeeld over wel of niet wakker maken tussen 22 en 23, maar ik denk dat ik dat toch maar ga doen.
Je kunt ook een plaswekker huren. Wordt volgens mij zelfs (gedeeltelijk) vergoed door de zorgverzekeraar. Die wekker gaat af zodra er nattigheid waargenomen wordt. Door de wekker wordt het kind wakker en kan dan alsnog naar de wc gaan. De bedoeling is dat een kind op deze manier leert dat als het moet plassen het wakker moet worden om naar de wc te gaan. Ik heb in mijn omgeving een paar succesverhalen gehoord. De wekker was uiteindelijk maar heel kort nodig, als in enkele weken. Daarna waren de kinderen dus helemaal zindelijk 's nachts. Misschien is zoiets een optie.
pi_176181676
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Je kunt ook een plaswekker huren. Wordt volgens mij zelfs (gedeeltelijk) vergoed door de zorgverzekeraar. Die wekker gaat af zodra er nattigheid waargenomen wordt. Door de wekker wordt het kind wakker en kan dan alsnog naar de wc gaan. De bedoeling is dat een kind op deze manier leert dat als het moet plassen het wakker moet worden om naar de wc te gaan. Ik heb in mijn omgeving een paar succesverhalen gehoord. De wekker was uiteindelijk maar heel kort nodig, als in enkele weken. Daarna waren de kinderen dus helemaal zindelijk 's nachts. Misschien is zoiets een optie.
Ja, heb ik naar gekeken, maar het gaat nu eigenlijk heel goed. Inmiddels drie nachten achter elkaar droog.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:22:20 #46
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184699422
Schopje maar weer eens :)

Mijn dochter is nu 3,5 en voelt al heel lang aan wanneer ze moet plassen en poepen. Ze wil alleen echt niet zonder luier. Als ze er eens geen aan heeft, gaat ze netjes op het potje/ de wc. Bij de opa's en oma's gaat het ook goed. Alleen thuis wil ze het niet eens proberen zonder luier. Ze had op het kdv afgesproken met de juf dat ze morgen zonder luier zou komen, maar toen ik haar daar net aan herinnerde was het dikke tranen. Ik weet niet zo goed waar ze bang voor is; ik denk voor ongelukjes, een soort faalangst dus (heeft ze met andere dingen ook wel vaak).

Wat nu? Ik wil haar niet pushen, want ik denk dat het averechts werkt, dat wordt alleen maar huilen. Anderzijds denk ik dat het prima zou lukken, als ze het maar wilde proberen... Tips?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184699484
Saskia. Hier was de situatie bijna hetzelfde. Ze wist dat ze moest, maar wilde niet op het toilet.
Ik ben toen naar het cb gegaan. Hier een hele fijne cb en ze luisterde ook naar R (toen 3j10m). Ze gaf wat tips waar ik normaal niet zo van met belonen. En ik ben dat uiteindelijk gaan toepassen.
Ze was heel snel dag en nacht zindelijk. En ze is ook nog steeds heel erg intrinsiek gemotiveerd op andere vlakken. (Wat een beetje mijn angst was destijds. Dat ze dat kwijt zou raken.)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:30:34 #48
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184699562
Ah, wat voor tips waren dat zoal? Of was het erg persoonlijk toegespitst?
Het CB hier vind ik meestal vrij nutteloos, dus of ik daar nou wat aan heb...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184700181
Herkenbaar ook Saskia.. Q is al iets van een half jaar zindelijk. Als in, hij voelt het goed, kan het goed ophouden en goed aangeven. Nu alleen nog op potje/wc willen.. Tijdje terug was hij zo ver dat zijn luier haast de hele dag uit was en als hij dat aangaf z'n luier aanging en hij op het potje in z'n luier plaste. Zonder luier wil hij écht niet. Ging een paar weken goed, totdat ik de kriebels kreeg na een rondleiding op z'n nieuwe school en ik tegen hem zei dat hij niet naar school kon als hij nog in z'n luier plast. Meteen wilde hij niet meer naar school en hij wilde z'n luier níet meer uit.
Daarna losgelaten en het ging weer vooruit, weer vaker thuis z'n luier uit (sowieso op het kdv) en weer wat stickers verdient met op de pot in de luier plassen. Toen 1,5e week kerstvakantie van de kdv's en meteen was z'n motivatie weg en sindsdien wil hij thuis weer z'n luier niet uit (op het kdv nog wel).
Inmiddels heeft school aangegeven hem te accepteren met hoe de situatie nu is, dus hij mag over 1,5e maand gewoon beginnen, gelukkig. Het medische kdv geeft aan dat we het voor nu los moeten laten maar argghhh ik word hier stiekem behoorlijk zenuwachtig van :X

Dus ja, ook op zoek naar tips :P
pi_184700488
Nee. De tips waren niet persoonlijk. R gaf tijdens dat gesprek aan dat ze het zo eng vond om naar het toilet te gaan.
In overleg met R spraken we af dat we haar vijf momenten op een toilet zouden zetten. En dat telkens belonen met een sticker. (Of ze nou wel of niet iets deed)
Ze mocht daarna telkens haar luier om.
Het werkte hier heel snel en goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')