Plaatjestwitter:Clinnick1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 17:13:21 When in traffic, @HitachiRailEU Azuma (electric) can do 0-125mph in 277 secs, 91/Mk 4 0-125mph in 340 secs and HST 0-125mph in 689 secs. reageer retweet
Ik ben al een tijdje niet meer in Zwolle geweest, maar de IC richting Deventer gaat toch vanaf spoor 10?quote:Op woensdag 27 september 2017 12:35 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.
De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.quote:Op woensdag 27 september 2017 15:21 schreef bork het volgende:
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht
[..]
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds nietquote:Op woensdag 27 september 2017 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paarquote:Op woensdag 27 september 2017 19:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet
Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar
Logisch natuurlijk, de hele godteringzooi wordt daar standaard ondergekotst. EN het is echt wel een enorme way out. Amersfoort och jah dat kun je in blessuretijd nog wel even bedienen. Ik vind het niet zo raar hoor dat nachtvervoer naar Brabant zo veel duurder is dan een klein ommetje aan de rand van de Randstad.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.
Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen
De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld.
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".quote:Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
EN het is echt wel een enorme way out.
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevantquote:Op woensdag 27 september 2017 20:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".
Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.
Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.quote:Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Ben jij helemaal met je hoofd op een stoeprand gevallen of zo. Concurrerenquote:Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel redenquote:Op woensdag 27 september 2017 20:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
De bussen zijn in december 2015 gaan rijden, het was de bedoeling om ze 3 jaar als proef te laten rijden. Uiteindelijk zouden de bussen zonder subsidie moeten rijden.quote:Op woensdag 27 september 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
quote:Bij start van de pilot hadden de samenwerkende overheden in totaal ¤ 300.000,- ter beschikking gesteld waarbij met name het eerste jaar meer vraagt aan de opstart- en marketingkosten. Na stopzetten van de pilot op 7 juli komen de kosten van Late Nachtnet na afrekening uit op circa ¤ 200.000,- voor de deelnemende overheden waarvan de helft voor rekening komt van de provincie.
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappenquote:Op woensdag 27 september 2017 20:23 schreef James1988 het volgende:
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen...
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.quote:Op woensdag 27 september 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen
En dat.quote:Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrondquote:Op woensdag 27 september 2017 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.
[..]
En dat.
Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
quote:Op woensdag 27 september 2017 20:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |