abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 september 2017 @ 17:26:35 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174034940
Cijfertjes :s)
Clinnick1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 17:13:21 When in traffic, @HitachiRailEU Azuma (electric) can do 0-125mph in 277 secs, 91/Mk 4 0-125mph in 340 secs and HST 0-125mph in 689 secs. reageer retweet
Plaatjes

Azuma:

Class 91 + Mk4:

HST:
pi_174035167
Diesel vergelijken met electrisch :')
  woensdag 27 september 2017 @ 18:00:29 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174035556
Ik mis de cijfertjes voor de Azuma (diesel). Dat zou een zinvolle vergelijking zijn.
pi_174035918
Daar kan je lang op wachten. Ik meende hier te hebben begrepen dat het spul 110 mph doet onder diesel :')
  woensdag 27 september 2017 @ 18:27:45 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174036105
Breda en Tilburg onderzoeken mogelijkheid lightrail tussen beide steden

6 treinen per uur per richting is niet genoeg? :P
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 19:06:30 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174036984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:35 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.

De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein ;)
Ik ben al een tijdje niet meer in Zwolle geweest, maar de IC richting Deventer gaat toch vanaf spoor 10? :)

Verder nog trammelant gehad dan in de trein?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174037437
quote:
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174037514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet :)
net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174037781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar :D
Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.

Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen

De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.

Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen

De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld.
Logisch natuurlijk, de hele godteringzooi wordt daar standaard ondergekotst. EN het is echt wel een enorme way out. Amersfoort och jah dat kun je in blessuretijd nog wel even bedienen. Ik vind het niet zo raar hoor dat nachtvervoer naar Brabant zo veel duurder is dan een klein ommetje aan de rand van de Randstad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:01:47 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
EN het is echt wel een enorme way out.
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".

Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.

Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
pi_174038568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".

Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.

Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
  woensdag 27 september 2017 @ 20:06:01 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
pi_174038629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Ben jij helemaal met je hoofd op een stoeprand gevallen of zo. Concurreren :')

Die bussen waren in het leven geroepen als poging tot betaalbare optie toen bleek dat er voor treinvervoer geen markt was. Concurreren denk na man :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174038643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
  woensdag 27 september 2017 @ 20:10:38 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
De bussen zijn in december 2015 gaan rijden, het was de bedoeling om ze 3 jaar als proef te laten rijden. Uiteindelijk zouden de bussen zonder subsidie moeten rijden.

In juli 2017 is echter de stekker uit de proef getrokken omdat de reizigersaantallen bij de verwachtingen achterbleven.

quote:
Bij start van de pilot hadden de samenwerkende overheden in totaal ¤ 300.000,- ter beschikking gesteld waarbij met name het eerste jaar meer vraagt aan de opstart- en marketingkosten. Na stopzetten van de pilot op 7 juli komen de kosten van Late Nachtnet na afrekening uit op circa ¤ 200.000,- voor de deelnemende overheden waarvan de helft voor rekening komt van de provincie.
pi_174039061
Tsja, er zijn teveel 'grote' steden die allemaal niet de aantrekkingskracht hebben om mensen uit alle regionen te trekken en daarmee ook te weinig potentie hebben voor nachtbussen. Amsterdam is een magneet voor de gehele regio, net als Rotterdam, daar komt voldoende volk op af
  woensdag 27 september 2017 @ 20:23:36 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039116
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen... :s)
pi_174039433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:23 schreef James1988 het volgende:
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen... :s)
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen :N

Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:36:39 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen :N
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.
quote:
Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
En dat.

Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
pi_174039625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.

[..]

En dat.

Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond
  woensdag 27 september 2017 @ 20:40:33 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond
_O-

Vooral die oost-Brabanders. Mensen uit Breda vallen mee O-)
pi_174039671
en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund :') Maar ja, het verke lust het kuus nie :{w :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')