das laag manquote:Op maandag 25 september 2017 17:11 schreef MichelWuyts het volgende:
piloot of glazenwasser van wolkenkrabbers.
Daar hebben ze er al genoeg van. Ondanks dat de PVV ons anders wil doen geloven is er steeds minder criminaliteit.quote:Op maandag 25 september 2017 17:26 schreef Dennism het volgende:
Kun je met zo'n studie niet de advocatuur in? Kennis van me is ook advocaat en ik heb niet direct de indruk dat hij continu achter de PC zit. Wel regelmatig uiteraard, maar ook zeer geregeld op pad naar clienten en rechtzaken.
Strafrechtadvocaten zitten alleen maar in de auto en maken uren die ik niet wil makenquote:Op maandag 25 september 2017 17:26 schreef Dennism het volgende:
Kun je met zo'n studie niet de advocatuur in? Kennis van me is ook advocaat en ik heb niet direct de indruk dat hij continu achter de PC zit. Wel regelmatig uiteraard, maar ook zeer geregeld op pad naar clienten en rechtzaken.
Het is meer gewoon dat ik dan het idee krijg dat ik wat aan mijn studie heb en niet al die jaren verspilt heb. Heb soms spijt dat ik niet gewoon een praktische mbo opleiding heb gedaan waar je lekker de hele dag met je handen aan je werk bent maar omdat ik vrij hoge cijfers had werd mij altijd gepushed om naar de universiteit te gaanquote:Op maandag 25 september 2017 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
'Op niveau' is altijd zo lastig voor afgestudeerden... want wat is je 'niveau' als je direct van de uni komt? Verkijk je niet op waar je 'recht' op denkt te hebben, zeg maar. Kijk naar wat mogelijk en reëel is en bedenk je dat je nog steeds heel veel moet leren, dus staar je niet blind op salarissen en titels. Da's mijn gratis tip.
warom ben je dan aan studie strafrecht begonnen? Wil je lesgeven?quote:Op maandag 25 september 2017 17:46 schreef Rayden01 het volgende:
[..]
Strafrechtadvocaten zitten alleen maar in de auto en maken uren die ik niet wil maken
Wat ze je bij voorlichtingen vertellen weerspiegelt helaas niet de realiteit. Als ik wist dat bij de overheid werken zo frustrerend was dan had ik het niet gedaan.quote:Op maandag 25 september 2017 17:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
warom ben je dan aan studie strafrecht begonnen? Wil je lesgeven?
Haha, dit had ik ook kunnen schrijven. Maar aan het einde van de dag kan je blij zijn met je comfortabele kantoorbaan tegen een riant salaris als je eens objectief kijkt hoe hard uitvoerend personeel moet werken voor de helft van jouw (toekomstige) salaris.quote:Op maandag 25 september 2017 17:47 schreef Rayden01 het volgende:
[..]
Het is meer gewoon dat ik dan het idee krijg dat ik wat aan mijn studie heb en niet al die jaren verspilt heb. Heb soms spijt dat ik niet gewoon een praktische mbo opleiding heb gedaan waar je lekker de hele dag met je handen aan je werk bent maar omdat ik vrij hoge cijfers had werd mij altijd gepushed om naar de universiteit te gaan
Iets met pillen. Drugsdealer schijnt ook wel wat op te brengen. Veel contact met mensen en je kan je eigen uren bepalen.quote:Op maandag 25 september 2017 17:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Omscholen? Iets economisch, dat verdient ook nog beter.
Hoop mensen die er jaloers op zijn inderdaad. Je moet er alleen voor waken dat je een beetje in conditie blijft als je 8 uur per dag achter een bureau zit weg te rotten. Ik ben altijd al een stijve hark geweest, en ik merk al na een paar weken actief op vakantie gaan dat ik de rest van het jaar lichamelijk eigenlijk te weinig uitvoer.quote:Op maandag 25 september 2017 18:55 schreef Geelman het volgende:
[..]
Haha, dit had ik ook kunnen schrijven. Maar aan het einde van de dag kan je blij zijn met je comfortabele kantoorbaan tegen een riant salaris als je eens objectief kijkt hoe hard uitvoerend personeel moet werken voor de helft van jouw (toekomstige) salaris.
Second.quote:Op maandag 25 september 2017 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
Welkom in de wereld van de grote mensen, niet alles is leuk en niets is wat het lijkt.
Misschien is rechercheur worden wat voor jou.quote:Op maandag 25 september 2017 17:47 schreef Rayden01 het volgende:
[..]
Het is meer gewoon dat ik dan het idee krijg dat ik wat aan mijn studie heb en niet al die jaren verspilt heb. Heb soms spijt dat ik niet gewoon een praktische mbo opleiding heb gedaan waar je lekker de hele dag met je handen aan je werk bent maar omdat ik vrij hoge cijfers had werd mij altijd gepushed om naar de universiteit te gaan
In principe gingen mensen vroeger verrot door fysieke arbeid, nu door zittende arbeid.quote:Op maandag 25 september 2017 19:44 schreef Henno het volgende:
[..]
Hoop mensen die er jaloers op zijn inderdaad. Je moet er alleen voor waken dat je een beetje in conditie blijft als je 8 uur per dag achter een bureau zit weg te rotten. Ik ben altijd al een stijve hark geweest, en ik merk al na een paar weken actief op vakantie gaan dat ik de rest van het jaar lichamelijk eigenlijk te weinig uitvoer.
Massage op het werk is dan i.i.g. een goede arbeidsvoorwaarde
^^ Dit. Maar gelukkig kan kantoorwerk ook leuk en uitdagend zijn.quote:Op maandag 25 september 2017 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
Welkom in de wereld van de grote mensen, niet alles is leuk en niets is wat het lijkt.
Ja als je goed kunt lullen en dat ook leuk vindt om heel de dag te moeten doen.quote:Op maandag 25 september 2017 21:25 schreef bokkepoot het volgende:
Inderdaad, beetje ervaring opdoen en voor je het weet zit je in allerlei meetings en overleggen en dat soort geneuzel.
Je houdt dan soms nog weinig tijd over om achter de pc te hangen.
Belastingadviseur? Lijkt me dat je contact hebt met mensen. Alles op WO-niveau met het woord 'adviseur' (weliswaar in soortgelijke branche als strafrecht) lijkt me wat voor jou, omdat je contact hebt met mensen.quote:Op maandag 25 september 2017 17:08 schreef Rayden01 het volgende:
Iemand nog tips? Ik ben bijna klaar met mijn studie strafrecht en loop momenteel stage bij het ministerie van V&J. Er is mij al verteld dat als ik afstudeer dat ze mij een 1-jarige contract willen geven. Nu zijn de arbeidsvoorwaarden van dat contract zeer riant, zeker gezien het feit dat er op het gebied van strafrecht bijna geen werk is. Ik zou met de helft genoegen nemen als het werk was dat ik wel echt leuk vond.
Echter bestaat mijn werk uit 8 uur lang achter een computer zitten en juridische documenten opmaken. Ik heb vrijwel geen contact met andere mensen en er is ook geen drang om te presteren of mogelijkheid om je te onderscheiden.
Nu schijnt het dus zo te zijn dat je bij vrijwel elke juridische functie zoveel achter de computer zit. Toen ik aan deze studie begon dacht ik dat het meer mensenwerk zou zijn en je daardoor veel in contact bent met cliënten andere mensen en dat heb ik vrijwel niet behalve als ik stukken moet opvragen of certificaten moet opsturen.
Zijn er universitaire geschoolde beroepen waar ik eventueel met minimale omscholing als nog in terecht kan komen en waar je niet alleen maar achter de computer zit?
strafrecht en belastingrecht liggen echt mijlenver uit elkaarquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:26 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Belastingadviseur? Lijkt me dat je contact hebt met mensen. Alles op WO-niveau met het woord 'adviseur' (weliswaar in soortgelijke branche als strafrecht) lijkt me wat voor jou, omdat je contact hebt met mensen.
Dan is er een omscholingstraject nodigquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:47 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
strafrecht en belastingrecht liggen echt mijlenver uit elkaar
Dat is in het begin ook gewoon 8 uur achter de pc hoor, spreek uit ervaring.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:26 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Belastingadviseur? Lijkt me dat je contact hebt met mensen. Alles op WO-niveau met het woord 'adviseur' (weliswaar in soortgelijke branche als strafrecht) lijkt me wat voor jou, omdat je contact hebt met mensen.
Dat ook ja. Met een master strafrecht word je geen belastingadviseur.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:47 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
strafrecht en belastingrecht liggen echt mijlenver uit elkaar
Eerder een bachelor en dan een master fiscaal recht, 90 EC bachelor en een master erbij en je bent er.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:54 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Dan is er een omscholingstraject nodig
Dat is toch precies omscholing? 't Is geen bijscholing.quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is in het begin ook gewoon 8 uur achter de pc hoor, spreek uit ervaring.
[..]
Dat ook ja. Met een master strafrecht word je geen belastingadviseur.
[..]
Eerder een bachelor en dan een master fiscaal recht, 90 EC bachelor en een master erbij en je bent er.
Als je uitdaging zoekt moet je geen deurwaarder wordenquote:Op dinsdag 26 september 2017 19:04 schreef Renesite het volgende:
Veel beroepen met de naam consulent en coach
Deurwaarder
Salesmannetje
Dingen met sociaal in de naam.
Deels, je hoeft er geen 100% andere opleiding voor te volgen. Gaat om een halve bachelor en een hele master die je erbij moet doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is toch precies omscholing? 't Is geen bijscholing.
tja, je bent wel lekker veel onderwegquote:Op dinsdag 26 september 2017 19:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Als je uitdaging zoekt moet je geen deurwaarder worden.
En voor beide het instellingscollegegeld betalen? Dan mag TS eerst een flink aantal jaar geld binnen harken bij V&Jquote:Op dinsdag 26 september 2017 19:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is toch precies omscholing? 't Is geen bijscholing.
Fair enough; niet 100% anders. Wel 2-3 jaar extra. 't Is geen LOI-cursus om even bij te scholen, in elk geval.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:36 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Deels, je hoeft er geen 100% andere opleiding voor te volgen. Gaat om een halve bachelor en een hele master die je erbij moet doen.
Ik adviseer niet een extra bachelor + master te doen. Dan had TS dit vooraf moeten bedenken en een minder specifieke master moeten doen.quote:Op woensdag 27 september 2017 08:00 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
En voor beide het instellingscollegegeld betalen? Dan mag TS eerst een flink aantal jaar geld binnen harken bij V&J
Actief deelnemen ipv een hit and run topic maken.quote:
Vergeet het discussiëren met je mede engineers/programmeurs niet. Dat neemt nog altijd de meeste tijd in beslag. Zeker bij het begin (klant contact is toch iets meer iets waar je in groeit en niet zozeer waarmee je begint als software engineer). Afhankelijk wel van in wat voor een bedrijf je gaat zitten maar het is opmerkelijk genoeg niet ongebruikelijk dat je als software engineer minder dan 20% van je tijd aan het programeren bent. Enfin, het achter de pc zitten wordt denk ik toch al snel meer dan 50% van je tijd (documentatie, software ontwerp, etc).quote:Op woensdag 27 september 2017 11:09 schreef bagpiper001 het volgende:
Je zou een carrière-switch naar IT kunnen overwegen. Programmeur is wel een leuke. Denk je heel de dag op je gemak leuke dingen te kunnen knutselen, wordt je ieder half uur in een 'Standup-', 'retrospective-', 'update naar de klant-' of een 'uitleg aan de manager wat je aan het doen bent-' meeting geroepen. En als je dan denkt dat je het gehad hebt moet je ook nog in discussie met Sales omdat die alles beter weten, met de klant omdat die niet echt weet wat hij nou wil en met collega's, omdat je toch ook met mensen op niveau wil discussiëren. 8 uur naar een scherm staren is er echt niet bij, ideaal dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |