Doe het anders zoals ik het doe:quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:29 schreef EP3 het volgende:
[..]
Mja... Het is eigenlijk niet te doen,.
Ik vind het wel best zo,quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:40 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Doe het anders zoals ik het doe:
- rip de muziekdragers in iTunes;
- geef de tracks een cijfer (1 tot 5);
- tel het aantal gegeven punten van de tracks van een album bij elkaar op;
- tel het aantal tracks van een album bij elkaar op;
- deel het totaal aantal gegeven punten door het aantal tracks van het album.
En dan heb je een eindcijfer van een album.
Best wel veel hoor? Ik tel zo al 19 keer arcade fire in de lijstjesquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:59 schreef MauroPicotto het volgende:
Het valt op dat ik nauwelijks Arcade Fire zie, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Een hype in de muziekwereld?
Serieus? De voorgaande jaren zag ik hun steeds bovenin staan. Mogelijk dat die personen dit jaar dan overslaan? Maar goed.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Best wel veel hoor? Ik tel zo al 19 keer arcade fire in de lijstjes
Ik zie het ja, Spoon staat er zelfs dubbel in.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:29 schreef EP3 het volgende:
[..]
Mja... Het is eigenlijk niet te doen,.
Bij mij zijn ze wel ruim gezakt. Funeral ruim uit de top 10, reflector van de top 30 nog net in mijn lijst en the suburbs van top 40 mijn lijst uitquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:01 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Serieus? De voorgaande jaren zag ik hun steeds bovenin staan. Mogelijk dat die personen dit jaar dan overslaan? Maar goed.
Dus voor jou was het meer een soort van momentopname en niet iets wat echt indruk heeft gemaakt...? Zo kan muziek ook zijn, uiteindelijk draait het om smaak en/of gevoel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze wel ruim gezakt. Funeral ruim uit de top 10, reflector van de top 30 nog net in mijn lijst en the suburbs van top 40 mijn lijst uit
Aangepast. Op 44 stond/staat idd een andere plaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik zie het ja, Spoon staat er zelfs dubbel in.
Leuke lijst verder trouwens hoor!
Wel steeds lager ja, dat klopt. Bij mij niet trouwensquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:01 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Serieus? De voorgaande jaren zag ik hun steeds bovenin staan. Mogelijk dat die personen dit jaar dan overslaan? Maar goed.
Ook die indruk is een momentopname natuurlijk. In mijn lijst staan albums die ik een paar jaar ken tussen albums die al ruim 30 jaar in mijn album top lijst staan. Hoe dat zich gaat ontwikkelen is altijd maar afwachten natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:13 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Dus voor jou was het meer een soort van momentopname en niet iets wat echt indruk heeft gemaakt...? Zo kan muziek ook zijn, uiteindelijk draait het om smaak en/of gevoel.
Ik heb niet altijd hetzelfde idee van muziek, nee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:13 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Dus voor jou was het meer een soort van momentopname en niet iets wat echt indruk heeft gemaakt...? Zo kan muziek ook zijn, uiteindelijk draait het om smaak en/of gevoel.
Zo doe ik het ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:40 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
"Singles voor singles"quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:35 schreef ranja het volgende:
Komend weekend wil ik het topic voor de singles starten; eens kijken wanneer ik deze kan afsluiten.
Niet te lang daarna in elk geval
Het verschil is dat je op jouw manier een album als verzameling van losse liedjes ziet. Vandaar waarschijnlijk ook zoveel 'best of's in je lijst. Een album kan als geheel echter wel beter zijn dan de som van de liedjes, of juist hetzij omhoog hetzij omlaag gehaald worden door een paar betere of mindere nummers. Het album als geheel beschouwen lukt niet als je per liedje kijkt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:40 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 15:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Het verschil is dat je op jouw manier een album als verzameling van losse liedjes ziet. Vandaar waarschijnlijk ook zoveel 'best of's in je lijst. Een album kan als geheel echter wel beter zijn dan de som van de liedjes, of juist hetzij omhoog hetzij omlaag gehaald worden door een paar betere of mindere nummers. Het album als geheel beschouwen lukt niet als je per liedje kijkt.
Een voorbeeld daarvan vind ik wel Revolver van The Beatles. Als ik die tracklist zie denk ik 'is dat nou zo geweldig' maar als ik het album draai dan past helemaal en overstijgt het album de afzonderlijke nummers. Dan mag er zelfs een Yellow Submarine op staan (wel als afsluiter van kant 1).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |