abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:14:13 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174310253
Je zal maar een onwetende toerist zijn... xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174310681
Brand in een container dat in een American Airlines Boeing 777-300ER werd geladen op de luchthaven van Hong Kong:





pi_174317687
Tering. En ook nog zo dicht bij de vleugels. :%
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174318037
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
Brand in een container dat in een American Airlines Boeing 777-300ER werd geladen op de luchthaven van Hong Kong:
Weten we al wat erin zat? Lithium batterijen?
pi_174318703
't was de lader die in de fik gevlogen Was: http://www.dailymail.co.u(...)epares-AA-plane.html
pi_174332354
Garuda Indonesia heeft zich in de lange rij van ex-747 operators aangesloten.
Het Hajj-seizoen is afgelopen en dus vloog de maatschappij afgelopen vrijdag haar laatste 747-400 vlucht van Medina naar Makassar gevolgd door een ferry flight terug naar Jakarta.
Gisteren was er een afscheidsceremonie.

De maatschappij heeft 3 747-400's in service gehad; naast een aantal die ze geleased hebben.








De 747's van Garuda (ook de -200) zijn lang een vast gezicht geweest op Schiphol:




Interessant weetje; Garuda had als een van de weinig maatschappijen net als KLM de forward galleyin de lengte zitten:



Zoals ik hierboven al aangaf heeft Garuda ook vaak 747's geleased, veelal voor de Hajj.
(Twee 747s van Wamos Air zijn paar dagen geleden ook teruggekeerd naar Madrid na lease aan Garuda)
In het verleden hebben ze ook geleased van KLM wat ietwat rommelige liveries opleverde :P:

pi_174333613
Voor de mensen die ook BBC4 ontvangen: vanavond om 22:00 - 23:00 uur:

Concorde: A Supersonic Story
quote:
The life of the most glamorous plane ever built - told by the people whose lives she touched. We uncover rare footage telling the forgotten row between the French and British governments over the name of Concorde which threatened to derail the whole project. On the eve of the opening of Bristol's multi-million pound aerospace museum, a cast of engineers, flight technicians and frequent fliers tell the supersonic story aided by Lord Heseltine and Dame Joan Collins - and we meet the passenger who shared an intimate moment with The Rolling Stones.

Narrated by Sophie Okonedo.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:03:25 #108
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174337241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:05 schreef Iemand91 het volgende:
Garuda Indonesia heeft zich in de lange rij van ex-747 operators aangesloten.
Het Hajj-seizoen is afgelopen en dus vloog de maatschappij afgelopen vrijdag haar laatste 747-400 vlucht van Medina naar Makassar gevolgd door een ferry flight terug naar Jakarta.
Gisteren was er een afscheidsceremonie.

De maatschappij heeft 3 747-400's in service gehad; naast een aantal die ze geleased hebben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De 747's van Garuda (ook de -200) zijn lang een vast gezicht geweest op Schiphol:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Interessant weetje; Garuda had als een van de weinig maatschappijen net als KLM de forward galleyin de lengte zitten:

[ afbeelding ]

Zoals ik hierboven al aangaf heeft Garuda ook vaak 747's geleased, veelal voor de Hajj.
(Twee 747s van Wamos Air zijn paar dagen geleden ook teruggekeerd naar Madrid na lease aan Garuda)
In het verleden hebben ze ook geleased van KLM wat ietwat rommelige liveries opleverde :P:

[ afbeelding ]
Volgend jaar de hadj met de A380's van HiFly? :D
So we just called him Fred
pi_174339560
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:03 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar de hadj met de A380's van HiFly? :D
Kunnen ze misschien beter bij de buren kijken. Maar zou op zich best kunnen.
Wat zelfs ook nog zou kunnen gebeuren is dat een chartermaatschappij een van de 2 747's overneemt (1 is al naar Oriënt Thai Airlines) en dat Garuda deze later weer leased voor de Hadj. :P

Bovenstaande Concorde documentaire is wel écht een aanrader hoor. Fantastisch. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2017 23:19:13 ]
pi_174344606
quote:
Motor wordt eraf gehaald en naar Cardiff gevlogen waar het onderzocht kan worden.
Een spare-engine neemt de plek van deze motor in en de A380 zal een 3-engine ferry flight terug naar huis maken.

Aangezien een Engine Allianc GP7270 - die Air France onder hun A380's heeft hangen - niet in z'n geheel in een 747-freighter past heeft men een Antonov 124 nodig om deze te vervoeren.
Tenzij men de core en fan gescheiden in het toestel meeneemt; maar dat lijkt me veel gedoe op zo'n aparte locatie.
(Voorbeeld is de 777 van Swiss waarbij de Antonov de GE90 moest invliegen: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #36)
pi_174360317
Geweldige shot. Kan bijna het plekje zien (links) waar ik zelf altijd spot.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174369866
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:18 schreef Blistering het volgende:
Geweldige shot. Kan bijna het plekje zien (links) waar ik zelf altijd spot.
Jij loopt nooit een stuk dat grasveldje in? :P

Lufthansa koopt groot gedeelte airberlin
quote:
Grote delen van de failliete Duitse luchtvaartmaatschappij airberlin worden door branchegenoot Lufthansa overgekocht. Zo laat Lufthansa topman Carsten Spohr weten aan de Rheinische Post. Vanmiddag worden de handtekeningen gezet.

Verkoop
Lufthansa zal 81 vliegtuigen overkopen van airberlin en ook 3000 werknemers. De totale kosten zullen 1,5 miljard euro bedragen. De vliegtuigen zullen hoogstwaarschijnlijk gebruikt worden om de dochter luchtvaartmaatschappij Eurowings uit te breiden. Het failliete airberlin heeft goede hoop dat 80 procent van de werknemers snel een andere baan zal vinden bij andere luchtvaartmaatschappijen.

Lufthansa
Lufthansa topman Sphor geeft aan de passagiers die de dupe geworden zijn van het faillissement van airberlin tegen een eerlijke vergoeding alsnog naar hun bestemmingen te brengen “in hoeverre de capaciteit zich daarvoor leent”. Vanaf 28 oktober vliegt airberlin niet meer met eigen vluchtnummers. Reizigers die voor 15 augustus hun ticket hebben gekocht krijgen geen geld terug. Passagiers die na die datum een ticket hebben geboekt krijgen wel een vergoeding.
pi_174383133
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:
quote:
Lelystad Airport heeft één start- en landingsbaan die in de aanloop naar 2019 wordt verlengd en verbreed. Deze baan wordt straks in twee richtingen gebruikt, afhankelijk van de windrichting. Er komen geen start- en landingsbanen bij. De start- en landingsbaan mag van 6.00 uur tot 23.00 uur worden gebruikt, met een uitloop tot uiterlijk 24.00 uur bij vertragingen. In de eerste vijf jaar breidt het aantal vluchten zich geleidelijk uit tot gemiddeld 15 starts en 15 landingen per dag. Dat zijn ongeveer 2 tot 3 naderingen vanuit het noordoosten (vanaf Steenwijkerland) en 12 tot 13 vanuit het zuidoosten (vanaf Lemelerveld). Dat telt op tot bij elkaar 10.000 vliegbewegingen per jaar in vijf jaar.

De aansluitroute voor vliegverkeer vanuit en naar het zuidwesten lopen over Wageningens grondgebied. De routes voor naderend verkeer en vertrekkend verkeer liggen over elkaar. In de eerste vijf jaar worden deze routes tot ongeveer 6 tot 8 keer per dag voor vertrekkend verkeer en 6 tot 8 keer per dag voor naderend verkeer gebruikt. Het gaat dus om 12 tot 16 vliegbewegingen per dag boven Wagenings grondgebied. Dat aantal kan na deze vijf jaar toenemen. De vlieghoogte bedraagt minimaal 2.700 meter
Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Voorheen Post ID 101472
pi_174383738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jij loopt nooit een stuk dat grasveldje in? :P

Lufthansa koopt groot gedeelte airberlin

[..]

Owh ja, keek verkeerd. Inderdaad altijd een stuk dat grasveld inlopen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174384553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:04 schreef Estate2 het volgende:
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:

[..]

Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Heb even op flightradar wat vluchten zitten bekijken en bijna alles wat vanuit het zuidwesten op schiphol aankomt zit rond 63 kilometer (Schouwen Duivenland) zo tussen de 2800 en 3200 meter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174384611
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:19 schreef Blistering het volgende:
Owh ja, keek verkeerd. Inderdaad altijd een stuk dat grasveld inlopen.
Voor de 'ervaring' is dat leuker, voor fotografie kun je beter niet zo dichtbij de centerline gaan staan is mijn ervaring.

Heb ook wel eens naast deze jongen gestaan; ook leuk qua fotografie, maar verder niet echt aan te raden. :+
pi_174388934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:35 schreef Iemand91 het volgende:
Heb ook wel eens naast deze jongen gestaan; ook leuk qua fotografie, maar verder niet echt aan te raden. :+
Wat grappig, zo'n rabbit light "midden op" de weg. :D :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174392422
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:34 schreef Karstman het volgende:

[..]

Heb even op flightradar wat vluchten zitten bekijken en bijna alles wat vanuit het zuidwesten op schiphol aankomt zit rond 63 kilometer (Schouwen Duivenland) zo tussen de 2800 en 3200 meter.
In principe komt elk vliegtuig vanuit het zuidwesten/zuiden aan over hoek van holland waar ze op of onder de 10.000 voet moet zitten, met een minimum van 7.000.
Alleen in de nacht/vroege ochtend mag het vaak hoger, maar dat is afhankelijk van de gebruikte landingsbaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_174394126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:00 schreef LintuxCx het volgende:
Wat grappig, zo'n rabbit light "midden op" de weg. :D :D
Bood ook de nodige houvast op die windige middag. :%
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:38:15 #121
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174394757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:04 schreef Estate2 het volgende:
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:

[..]

Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Dat staat er imho niet

Dit haal ik er uit:
• 12-16 vliegbewegingen over de gemeente Wageningen komen van en naar Lelystad
• De minimale hoogte bedraagt 2700m

In de praktijk zullen imho vliegtuigen van/naar Lelystad hoger dan 2700m over Wageningen heen vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:46:26 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174397937
Over een uurtje of 2 landt de ZS-NEX weer op Schiphol, met aan boord de Rolling Stones.
Interieur van het toestel is hier in 360 graden te zien.

Eind september was het toestel hier ook al:
So we just called him Fred
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:06:48 #123
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174398272
Ik ben op zoek naar de constructie nummers van de MiG-31 Foxhound-Bs op de storage lines van Lipetsk-2. Iemand die?
pi_174398528
De eerste Boeing 787-10 heeft haar paintjob gekregen en is gisteren de painthal uitgerold;
9V-SCB voor Singapore Airlines:




pi_174402698
Elk rondje is anders...


(8 uur durende A350-1000 ETOPS certificatievlucht)

A fond farewell to the Boeing 747
quote:
Since her induction into our fleet, the Boeing 747 aka the "Queen of the Skies" has been one of our most recognizable aircrafts with a unique upper deck, giving her an instantly recognizable hump silhouette. Over the years, she's built up a considerable fanbase, winning the hearts of customers and employees alike. Before she flies into the sunset next month, join us as we pay homage to the Queen of the Skies after 47 years of service with United. #UA747Farewell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')