Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?quote:Op woensdag 27 september 2017 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aanquote:Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/quote:Op woensdag 27 september 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aan
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uitquote:Op woensdag 27 september 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/
De MD11 werd echter pas 1986 aan het publiek gepresenteerd
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 27 september 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uit
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...quote:Op donderdag 28 september 2017 00:27 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren (26 september) heeft KLM CEO Pieter Elbers persoonlijk de nieuwste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen.
PH-BVU heeft de naam "Grand Canyon National Park" gekregen en is de 14e 777-300ER in de KLM vloot en de 29e 777.
Het is tevens ook de allerlaatste 777 voor de maatschappij en ook de laatste 777 voor de AF/KLM-groep.
De groep heeft nu 99 Boeing 777's in haar vloot en is hiermee na Emirates de grootste gebruiker van de 777.
Vandaag is de 777 bij de Boeing delivery center afgeleverd samen met Air France's 3e 787-9.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/KLM9866/f05c195
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 09:40 uur.
Hij past hier op zich mooi in de voortuin, ben alleen bang dat de baas thuis dat niet ziet zitten...quote:Op donderdag 28 september 2017 01:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden
.
Lijkt te gaan landen op de Polderbaanquote:Op donderdag 28 september 2017 09:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...
Oostbaan dusquote:Op donderdag 28 september 2017 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt te gaan landen op de Polderbaan
Een romponderdeel als vleugelonderdeel classificeren.quote:Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de Rolling Stones zijn in Nederland voor hun concert in de Amsterdam Arena zaterdagavond.quote:Luchtgevecht over Schiphol
Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol. Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol.
't is wachten op de eerste band die de A380's van Hi Fly gaat huren.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:46 schreef flipsen het volgende:
Tks, een 767. Deed Iron Maiden toch een stukkie beter
Grappigquote:Op vrijdag 29 september 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk: Lufthansa gaat vanwege grote vraag in de gehele maand november de 747-400 inzetten op de route Frankfurt - Berlin Tegel.
63 retourvluchten zullen in de 30 dagen plaatsvinden met de Jumbo i.p.v. de reguliere A320.
En nu?quote:Op donderdag 28 september 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
1988 belde:
[ afbeelding ]
En Finow 1992 ook:
[ afbeelding ]
Jep, dat vliegveldje wat volgens het (niet-bindend) referendum afgelopen zondag gewoon open zou moeten blijven. Dat is dan wel weer een leuk side-effect van dat de boel zo lang doorsukkelt.quote:Op vrijdag 29 september 2017 09:41 schreef LintuxCx het volgende:
Tegel, oh Tegel ... dat kleine vliegveldje dat in 2012 zou sluiten toch?![]()
quote:PARIJS - Een Airbus A380 van Air France heeft boven Groenland het voorste deel van één van de motoren verloren. Het toestel moest daarop een voorzorgslanding maken op de luchthaven van Goose Bay in Canada.
Vlucht AF66 was op weg van Parijs naar Los Angeles toen het incident gebeurde. Op foto’s is te zien dat een flink deel van motor 4 is weggeslagen.
Volgens Air France is de landing zonder noemenswaardigheden verlopen. Voor passagiers worden alternatieve vluchten gezocht.
Het incident doet sterk denken aan dat van Qantas vlucht QF32, waarbij een motorstoring zorgde voor zware schade aan het toestel. Dat stond vervolgens maanden aan de grond voor reparaties. De A380’s van Qantas zijn voorzien van Rolls-Royce Trent 900’s, terwijl Air France met de Engine Alliance GP7000 vliegt.
quote:Op 4 oktober 1992, om 18.36 uur, boort een Boeing 747 zich in de flats Groeneveen en Kruitberg in de Bijlmer. Met als gevolg 43 doden en een enorme ravage. 25 jaar later is deze ramp voor veel (ex) bewoners nog steeds geen geschiedenis, maar een blijvende pijn.
Het trauma van mensen die plotseling werden beroofd van hun veiligheid. Andere Tijden keert met betrokkenen van toen terug naar die vierde oktober 1992. Hun emotionele verhalen over die dag worden geïllustreerd met archiefmateriaal van de centrale meldkamer van de Amsterdamse politie, waarin te horen is hoe een gewone zondag het leven voor velen voorgoed veranderde.
quote:KLM-topman Elbers wil dat Schiphol blijft groeien.
KLM-topman Pieter Elbers is voorstander van meer vluchten vanaf Schiphol. Dat zegt hij in een interview met Nieuwsuur. Elbers haalde de luchtvaartmaatschappij uit de rode cijfers en wil nu graag doorgroeien. Hoe groot die groei precies moet zijn, is nog niet duidelijk. Het huidige plafond is 500.000 vliegbewegingen per jaar tot 2020, maar dat wordt waarschijnlijk volgend jaar al gehaald. Lang niet iedereen vindt dat er meer gevlogen moet worden op Schiphol. De groeiplannen van Schiphol en KLM stuiten op verzet in de Tweede Kamer. Ook omwonenden en milieuorganisaties zijn bezorgd.
Scarebus 380.quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
AIR FRANCE A380 WIJKT UIT NAAR CANADA WEGENS ERNSTIGE MOTORSTORING
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?quote:The passengers report they were kept on board of the aircraft until arrival of the replacement aircraft because the airport does not have stairs to accomodate the A380.
Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.quote:The airline later reported that airline staff reached Goose Bay and now takes care of the passengers. Two flights were dispatched to Goose Bay to pick up the passengers and take them to Los Angeles. An Air France Boeing 777-300 registration F-GZNO arriving from Montreal,QC (Canada) reached Goose Bay at about 02:50L (05:50Z) and is estimated to depart Goose Bay at 04:15L (07:15Z). An additional Boeing 737-300 registration C-GNLQ leased in from Nolinor arrived 3 hours ago and already departed Goose Bay as flight NRL-580 to Winnipeg,MB (Canada) and further to Los Angeles.
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomenquote:Op zondag 1 oktober 2017 12:47 schreef FredvZ het volgende:
Als ik zo eens naar die foto's kijk dan valt de schade aan de motor zelf nog wel mee en is het vooral de behuizing er omheen die weggeslagen is.
Van http://avherald.com/h?article=4af15205
[..]
Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?
En hoe zouden die passagiers dan over moeten stappen op andere toestel? Springen?
[..]
Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:quote:Op zondag 1 oktober 2017 12:50 schreef Fokker89 het volgende:
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomen
Daar wordt je ook niet echt vrolijk van neequote:Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]
Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
heerlijk man, die kleine terminals; alles lekker simpel, geen hectiek, bagage handling lekker vlot.. Als ik de keuze heb; anytimequote:Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]
Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |