Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?quote:Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.
Lijkt me niet dus. Airbus heeft in haar orderboek (per 31 augustus) 39 A350-900 en 37 A350-1000 orders van Qatar; totaal 76 toestellen. Als Reuters gelijk heeft en Qatar dus deze 4 toestellen toch afneemt staan ze weer bij hun oorspronkelijke 80 toestellen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?
quote:·Aiming to bring a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission
·First test aircraft in the world combining a transonic laminar wing profile with a standard aircraft internal primary structure
Airbus’ A340 laminar-flow “BLADE” test demonstrator aircraft (A340-300 MSN001) has made its successful maiden flight for the EU-sponsored Clean Sky “Blade” project. The aircraft, dubbed “Flight Lab”, took off from the Tarbes aerodrome in southern France at local time 11:00, and after a series of successful tests it landed at Airbus’ facilities in Toulouse Blagnac. The overall flight time was 3hrs/38mins.
The BLADE project – which stands for “Breakthrough Laminar Aircraft Demonstrator in Europe” – is tasked with assessing the feasibility of introducing the technology for commercial aviation. It aims to improve aviation’s ecological footprint, bringing with it a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission. Airbus’ A340 Flight Lab is the first test aircraft in the world to combine a transonic laminar wing profile with a true internal primary structure.
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?quote:Op woensdag 27 september 2017 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aanquote:Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/quote:Op woensdag 27 september 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aan
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uitquote:Op woensdag 27 september 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/
De MD11 werd echter pas 1986 aan het publiek gepresenteerd
Ik ben benieuwd . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden .quote:Op woensdag 27 september 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uit
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...quote:Op donderdag 28 september 2017 00:27 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren (26 september) heeft KLM CEO Pieter Elbers persoonlijk de nieuwste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen.
PH-BVU heeft de naam "Grand Canyon National Park" gekregen en is de 14e 777-300ER in de KLM vloot en de 29e 777.
Het is tevens ook de allerlaatste 777 voor de maatschappij en ook de laatste 777 voor de AF/KLM-groep.
De groep heeft nu 99 Boeing 777's in haar vloot en is hiermee na Emirates de grootste gebruiker van de 777.
Vandaag is de 777 bij de Boeing delivery center afgeleverd samen met Air France's 3e 787-9.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/KLM9866/f05c195
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 09:40 uur.
Hij past hier op zich mooi in de voortuin, ben alleen bang dat de baas thuis dat niet ziet zitten...quote:Op donderdag 28 september 2017 01:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden .
Lijkt te gaan landen op de Polderbaanquote:Op donderdag 28 september 2017 09:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...
Oostbaan dusquote:Op donderdag 28 september 2017 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt te gaan landen op de Polderbaan
Een romponderdeel als vleugelonderdeel classificeren.quote:Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de Rolling Stones zijn in Nederland voor hun concert in de Amsterdam Arena zaterdagavond.quote:Luchtgevecht over Schiphol
Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol. Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol.
't is wachten op de eerste band die de A380's van Hi Fly gaat huren.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:46 schreef flipsen het volgende:
Tks, een 767. Deed Iron Maiden toch een stukkie beter
Grappigquote:Op vrijdag 29 september 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk: Lufthansa gaat vanwege grote vraag in de gehele maand november de 747-400 inzetten op de route Frankfurt - Berlin Tegel.
63 retourvluchten zullen in de 30 dagen plaatsvinden met de Jumbo i.p.v. de reguliere A320.
En nu?quote:Op donderdag 28 september 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
1988 belde:
[ afbeelding ]
En Finow 1992 ook:
[ afbeelding ]
Jep, dat vliegveldje wat volgens het (niet-bindend) referendum afgelopen zondag gewoon open zou moeten blijven. Dat is dan wel weer een leuk side-effect van dat de boel zo lang doorsukkelt.quote:Op vrijdag 29 september 2017 09:41 schreef LintuxCx het volgende:
Tegel, oh Tegel ... dat kleine vliegveldje dat in 2012 zou sluiten toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |