Je stipt geen hiaat in hun idealisme aan. Je stelt dat er een probleem is, terwijl dat helemaal geen probleem is. Dat is het tegenovergestelde van een hiaat aanstippen, dat is huilie doen omdat je het ergens niet mee eens bent. En daar mag jij als 'boodschapper' best op gewezen worden.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nope, is simpelweg een feit dat je sneller klaar bent als alles duidelijk te vinden is.
Maar goed, aangezien je een simpel feit meent te moeten negeren omdat het je niet uitkomt houdt onze discussie hierbij op.
[..]Kwaad? Ik? Ik vind het wel vermakelijk dat wanneer ik een hiaat in hun idealisme aanstip juist de voorvechters van genderneutraliteit zich (als het ware) 'betrapt' voelen en hun 'gelijk' menen te moeten botvoeren door de boodschapper van het een en ander te betichten.
En wat is het probleem dan. Of is er ook een HEMA ploeg die je de winkel in dwingt?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit een marketingtruc. En ze spelen slim in op de genderhype (de normverschuiving) die er dus in de samenleving speelt.
Volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens hoor.
Misschien is dat groepje een stuk groter dan je beseft...quote:Op woensdag 20 september 2017 10:11 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Welnee. Een klein groepje met een grote bek dringt zijn wil op aan de meerderheid. Net zoals met Zwarte Piet.
Wie zegt dat ik een probleem heb?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
En wat is het probleem dan. Of is er ook een HEMA ploeg die je de winkel in dwingt?
Om dit assortiment te kunnen vermarkten hoeft er volgens mij geen normverschuiving plaats te hebben gevonden hoor.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit een marketingtruc. En ze spelen slim in op de genderhype (de normverschuiving) die er dus in de samenleving speelt.
Volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens hoor.
Ik vind het wel een goed onderwerp voor een referendum.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien is dat groepje een stuk groter dan je beseft...
Moslimfundamentalisten zijn ook een klein groepje met een grote mond (wat heet), en zij krijgen helemaal niets gedaan. Wat is het verschil dan?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Precies! Alles is de schuld van het kleine groepje met de grote mond!
Ja, en ik stond vanmorgen op het schoolplein, daar stonden wel 200 kinderen. Vrijwel geen van de meisjes hadden een roze jas, toch haalde je ze er allemaal zo uit. Het is namelijk gewoon kolder dat jongens altijd in het blauw gaan en meisjes in het roze. De verschillen zitten veel meer in het model.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zag dit weekend een roedel kinderen en de meisjes haal je er zo uit: roze jasjes. De jongens in blauw.
Voor vrouwen: probeer eens géén bloemengeurtje te vinden bij de damesparfums. Of ondergoed zonder strikjes en kantjes en bloemetjes.
Maar het "genderneutraal" draait eerder om de manier waarop vrouwen worden benaderd in het openbaar, de sociale interactie. Dat er in een restaurant vanuit wordt gegaan dat de man betaald, bijvoorbeeld. De voorbeeldendan vrouwen anders (en in veel gevallen minderwaardig) worden behandeld dan mannen zijn legio, en dan gaat het beslist niet om verschillen die door chromosomen worden aangestuurd - en die in andere culturen en andere tijden inderdaad anders waren, omdat het niet aan het biologische geslacht is gekoppeld. Dingen die je dus best kunt wijzigen zonder je biologische geslacht te hoeven aanpassen.
Jij wilt een referendum over hoe een privaat bedrijf haar winkels inricht?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:18 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed onderwerp voor een referendum.
En dat is één. Met spelfout.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:20 schreef HSG het volgende:
Ik heb er meer moeite mee dat Hema Pasen in lentefeest en Kerst in Winterfeest veranderd maar ondertussen vol met het Suikerfeest gaat promoten.
quote:Op woensdag 20 september 2017 10:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij wilt een referendum over hoe een privaat bedrijf haar winkels inricht?
Een referendum over Zwarte Piet of een referendum over de Hema?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:18 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed onderwerp voor een referendum.
Pasen is niet meer! Lentefeest!!!11!!quote:
Het enige waar ik vooralsnog een referendum over zou willen is een Nexit. Maar da's een andere discussie.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een referendum over Zwarte Piet of een referendum over de Hema?
In beide gevallen ga ik hard lachen.
Neen. Je probeert heel erg krampachtig een 'hiaat' te vinden die niet bestaat. Als men een Cars T-shirt wil kopen dan loopt men naar de plek waar de Cars T-shirts liggen. Jouw hyperbool komt simpelweg niet voor, je probeert een probleem uit te vinden dat er niet is. De reden laat zich raden:quote:Op woensdag 20 september 2017 10:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nope, is simpelweg een feit dat je sneller klaar bent als alles duidelijk te vinden is.
Maar goed, aangezien je een simpel feit meent te moeten negeren omdat het je niet uitkomt houdt onze discussie hierbij op.
Tja. Even lekker de 'voorvechters van genderneutraliteit' (wie dat dan ook mogen zijn) proberen te irriteren.quote:Kwaad? Ik? Ik vind het wel vermakelijk dat wanneer ik een hiaat in hun idealisme aanstip juist de voorvechters van genderneutraliteit zich (als het ware) 'betrapt' voelen en hun 'gelijk' menen te moeten botvoeren door de boodschapper van het een en ander te betichten.
Al die 'is'-en altijd. Jij 'vindt' dat, en ik 'vind' dat. Ik vind het prettig om snel en zakelijk mijn t-shirt te kunnen vinden. Ik heb een hekel aan 'shoppen'. En zo zullen er meer denken (met name mannen vermoed ik). Dat is geen huilie doen, maar aanstippen dat er óók mensen zijn die niet blij zijn met deze aanpassing om voor hen moverende redenen. M.i. minstens zo'n geldige redenen dan die gender neutrale, maar om een -andere- praktische reden.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je stipt geen hiaat in hun idealisme aan. Je stelt dat er een probleem is, terwijl dat helemaal geen probleem is. Dat is het tegenovergestelde van een hiaat aanstippen, dat is huilie doen omdat je het ergens niet mee eens bent. En daar mag jij als 'boodschapper' best op gewezen worden.
De tweede zin is, zoals jij het zegt, geen spelfout maar een grammaticale fout.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Pasen is niet meer! Lentefeest!!!11!!
Get your facts straight.
En verandert. Stam plus t.
Oh je hebt het dus niet eens gelezen. Nog mooierquote:Op woensdag 20 september 2017 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Al die 'is'-en altijd. Jij 'vindt' dat, en ik 'vind' dat. Ik vind het prettig om snel en zakelijk mijn t-shirt te kunnen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |