abonnement Unibet Coolblue
pi_173912063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:13 schreef Elpis het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze met helemaal niet betalen er niet meer op terugkomen? 8)7
Ze willen niet inzien dat het allemaal wat vreemd is.
High in the clouds is no way to be free
pi_173912276
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:37 schreef Pietiserniet het volgende:

Ze willen niet inzien dat het allemaal wat vreemd is.
Je hebt dus een aanmaning ontvangen, wat correct is, want je had al bij aflevering moeten betalen en bleef dus in gebreke? Die aanmaning heb je niet voldaan, maar je bent gelijk gaan reclameren?

Uiteindelijk is de vordering doorgestuurd naar een incassobureau en nu word je geconfronteerd met extra kosten.

Je heb twee betaalmomenten gehad, bij de deur en na de aanmaning, beide heb je niet gebruikt om te betalen. Hoe moeten zij inzien dat het vreemd is, als jij je beloftes niet nakomt?
pi_173912913
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:15 schreef kmkmmr het volgende:
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de datums

- wanneer heb je de bestelling geplaatst?
- wanneer kwam de bestelling aan / kon je het pakket in ontvangst nemen?
- wanneer heb je geprobeerd te betalen bij de apotheek zelf?
- wanneer heb je de brief (aanmaning) ontvangen?
- wanneer heb je bezwaar ingediend?

en verder:
- wat kreeg je te horen toen je aan de deur niet kon betalen?
- waarom kon/mocht je niet betalen bij de apotheek zelf? en hoe kon je volgens de apotheek dan wel betalen? (meer in de zin van: waarom wachten op een brief als je ook meteen op dat moment kon betalen?!)
- heb je al contact opgenomen met famed, en ze verteld over je situatie? en dan met name dat je meteen een aanmaning hebt gekregen en géén herinneringsbrief hebt ontvangen?
- heb je ze gebeld nadat je de brief hebt ontvangen, voordat je een bezwaar hebt ingediend, en dan met name omdat je volgens de brief van famed wel een herinneringsbrief zou moeten gehad hebben?
Jammer dat TS deze post over het hoofd lijkt te hebben gezien...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173913440
Kan het zijn dat de eerste rekeningen naar een ander adres zijn gestuurd?

Ik heb eens een geval gezien dat de herinnering de eerste nota was die van Famed ontvangen werd. Toen bleken de eerste nota's naar een ander adres zijn gestuurd.
pi_173919398
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:48 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Je hebt dus een aanmaning ontvangen, wat correct is, want je had al bij aflevering moeten betalen en bleef dus in gebreke? Die aanmaning heb je niet voldaan, maar je bent gelijk gaan reclameren?

Uiteindelijk is de vordering doorgestuurd naar een incassobureau en nu word je geconfronteerd met extra kosten.

Je heb twee betaalmomenten gehad, bij de deur en na de aanmaning, beide heb je niet gebruikt om te betalen. Hoe moeten zij inzien dat het vreemd is, als jij je beloftes niet nakomt?
Ik mócht niet betalen.
High in the clouds is no way to be free
pi_173919538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:54 schreef Pietiserniet het volgende:

Ik mócht niet betalen.
Niet bij de apotheek, maar die staat buiten dit verhaal, want jij hebt ervoor gekozen om je medicatie thuis te laten sturen dor famed.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:00:37 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173919588
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niet bij de apotheek, maar die staat buiten dit verhaal, want jij hebt ervoor gekozen om je medicatie thuis te laten sturen dor famed.
Door Famed? :?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173919665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:00 schreef Lienekien het volgende:

Door Famed? :?
Famed.. Factoring.. Regelt alleen de betaling Je hebt gelijk, ze leveren geen pillen.
pi_173919685
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niet bij de apotheek, maar die staat buiten dit verhaal, want jij hebt ervoor gekozen om je medicatie thuis te laten sturen dor famed.
Nee, door de apotheek.
High in the clouds is no way to be free
pi_173919719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:04 schreef Pietiserniet het volgende:

Nee, door de apotheek.
Die zal zijn facturatie laten afhandelen door Famed. Toch had je gelijk bij aflevering moeten betalen, of gelijk bij de aanmaning.

Begrijp niet waarom je na de aanmaning niet betaald hebt?
pi_173919764
quote:
5s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:05 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Die zal zijn facturatie laten afhandelen door Famed. Toch had je gelijk bij aflevering moeten betalen, of gelijk bij de aanmaning.

Begrijp niet waarom je na de aanmaning niet betaald hebt?
Ik MOCHT niet aan de deur betalen en niet in de apotheek, de eerste brief die ik krijg is van Famed MET incassokosten á 40 euro.
High in the clouds is no way to be free
  donderdag 21 september 2017 @ 22:09:27 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173919824
Sommige mensen lezen toch echt slecht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173919879
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:09 schreef Lienekien het volgende:
Sommige mensen lezen toch echt slecht.
Dat kun je wel zeggen. Maar ik ben benieuwd hoe dit juridisch zit.
High in the clouds is no way to be free
pi_173919882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:07 schreef Pietiserniet het volgende:

Ik MOCHT niet aan de deur betalen en niet in de apotheek, de eerste brief die ik krijg is van Famed MET incassokosten á 40 euro.
Ah, verkeerd gelezen, je zei kon niet aan de deur betalen, mocht niet in de apotheek. Gek genoeg nam ik aan dat het twee verschillende redenen waren, aangezien je andere woorden koos. Mijn tekortkoming. :)
Dan nu alsnog het originele bedrag betalen en via een email uitleggen wat de stappen zijn geweest, met hierbij een bewijs van de betaling van 8 euro. Als zij verder gaan over de incassokosten dan moeten zij kunnen aantonen dat ze een factuur hebben verstuur en een aanmaning, voordat ze over zijn gegaan tot het overdragen van de vordering. Hierbij moeten ze ook aantonen welke kosten ze hebben gemaakt die de 40 euro onderbouwen. Dat gezeik willen ze meestal niet. Dus stel deze vragen alvast. Vraag om kopieën van die documenten en geef aan dat je graag wilt betalen indien zij kunnen aantonen dat je in gebreke bent gebleven.
pi_173919914
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:11 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ah, verkeerd gelezen, je zei kon niet aan de deur betalen, mocht niet in de apotheek. Gek genoeg nam ik aan dat het twee verschillende redenen waren, aangezien je andere woorden koos. Mijn tekortkoming. :)
Dan nu alsnog het originele bedrag betalen en via een email uitleggen wat de stappen zijn geweest, met hierbij een bewijs van de betaling van 8 euro. Als zij verder gaan over de incassokosten dan moeten zij kunnen aantonen dat ze een factuur hebben verstuur en een aanmaning, voordat ze over zijn gegaan tot het overdragen van de vordering. Hierbij moeten ze ook aantonen welke kosten ze hebben gemaakt die de 40 euro onderbouwen. Dat gezeik willen ze meestal niet. Dus stel deze vragen alvast. Vraag om kopieën van die documenten en geef aan dat je graag wilt betalen indien zij kunnen aantonen dat je in gebreke bent gebleven.
Dan ga ik dat doen, merci!

EDIT: aan Famed of het incassobureau?
High in the clouds is no way to be free
pi_173919923
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:09 schreef Lienekien het volgende:
Sommige mensen lezen toch echt slecht.
Nee, sommige mensen zijn slordig in het kiezen van hun bewoording.
pi_173919970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:12 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Dan ga ik dat doen, merci!

EDIT: aan Famed of het incassobureau?
Het incassobureau is nu verantwoordelijk, maar je kan Famed in de cc zetten. Hoeft niet, kan.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:16:37 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173920027
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:12 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, sommige mensen zijn slordig in het kiezen van hun bewoording.
Dit lijkt me toch vrij duidelijk.

Post 2, 3, 5 en 6:


quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Toen je van de apotheek niet mocht betalen, hoe moest je volgens hen dan wel betalen?
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:56 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Er zou nog wel een brief komen, dat was direct een aanmaning.
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:02 schreef Elpis het volgende:

[..]

Maar waarom ben je in bezwaar gegaan en heb je niet gewoon betaald? Bij een eerste aanmaning komen er geen extra kosten bij.
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:02 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Daar zaten gelijk incassokosten bij, dus ik heb bezwaar gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173920131
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch vrij duidelijk.

Post 2, 3, 5 en 6:

Nou niet dus. Nergens wordt expliciet genoemd dat er bij de deur niet betaald mocht worden. Hij had daar ook geen (contant) geld kunnen hebben. Het kan zijn dat jij op hetzelfde spoor zat, daardoor staat het er nog niet.

Geeft verder niet. We deden beide een aanname, jij de juiste, ik de verkeerde. Desondanks stelde ik vragen, dus was ik sowieso op het juiste pad gekomen.

Vragen stellen. O+
  donderdag 21 september 2017 @ 22:22:08 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173920187
quote:
99s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:20 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nou niet dus. Nergens wordt expliciet genoemd dat er bij de deur niet betaald mocht worden. Hij had daar ook geen (contant) geld kunnen hebben. Het kan zijn dat jij op hetzelfde spoor zat, daardoor staat het er nog niet.

Geeft verder niet. We deden beide een aanname, jij de juiste, ik de verkeerde. Desondanks stelde ik vragen, dus was ik sowieso op het juiste pad gekomen.

Vragen stellen. O+
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:03 schreef Janneke141 het volgende:
Kon je helemaal niet aan de deur afrekenen, of kon je niet op de gewenste manier aan de deur afrekenen?
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:05 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Bij mij dus wel of ik heb een brief gemist.

[..]

Ik kon helemaal niet afrekenen.
}:|
The love you take is equal to the love you make.
pi_173920225
quote:
^O^
pi_173920509
Prima, ik had het beter kunnen opschrijven :*
High in the clouds is no way to be free
pi_173920649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:33 schreef Pietiserniet het volgende:
Prima, ik had het beter kunnen opschrijven :*
Doe niet zo gek joh. Beetje theater hoort erbij.
pi_173920721
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:38 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Doe niet zo gek joh. Beetje theater hoort erbij.
Daar is het incassobureau ook goed in :D
High in the clouds is no way to be free
pi_173920852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:41 schreef Pietiserniet het volgende:

Daar is het incassobureau ook goed in :D
En veel mensen schieten dan in de stress en gaan betalen. :P

Ik wilde vooral weten of er geen eerdere betalingsmogelijkheden waren en of ze dat niet kunnen aantonen (bijvoorbeeld als er een factuur in je pakketje had gezeten)

Oh.. Refereer aan het onderstaande, dat ze hier niet aan voldaan hebben en je daarom niet akkoord bent met de bijkomende kosten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')