Oh goed punt Away. Nav dit gesprek hier, had ik ook zoiets van oh shit ja, wat waren wij van plan met zijn spaarrekening. Wij hebben een wat aparte constructie, maar die volgens de consumentenbond de meeste rente opleverde (iets van 2,5 % ofzo) maar iets meer risico dan gewoon sparen, maar het staat wel vast voor 18 jaar. Ik moet het weer eens nakijken merk ik

Volgens mij staat het op mijn naam en kan het vanaf 18 op R. zijn naam, dus dan hebben wij geen probleem als het officieel nog van ons is. Maar goed, het doel ervan moet ik eens bespreken weer met man. Ik ben absoluut voorstander van rijbewijs, studieboeken, dure schoolreis, of studeren. Wij sparen dacht ik maar 10 euro in de maand en extra's gaan er zo nu en dan op, of als iemand een groot bedrag wil geven. En de spaarpot met kleingeld (laatst 100 euro) gaat er ook op. Niet meer via rabo, want daar moest man een bedrag voor betalen voor dat storten

Dan maar via mijn rekening via ING, daar kost het de eerste 6x dacht ik niets.
Hier ook een peuter die al over drie weken, 3 wordt

Ik ben nu bezig met BSO (naschoolse opvang) voor straks als hij op school zit, om dat aan te melden. Ik heb geen idee hoe en wat, maar het zal die ene dag toch moeten en aanmelden moet nu wel eens. Basisschool nog niet, moeten we eerst maar kijken als hij 3 is geworden bij de beide scholen hier. Ik vind het doodeng, ik weet echt niet waar je naar moet kijken. De ene spreekt ons al wat meer aan, op basis van nauwelijks iets eigenlijk, en de andere heeft een ander soort schoolsysteem dan wat we gewend zijn en komt wat bekrompen over, maar dat is ook niet echt op feiten gebaseerd. Lastig om zo'n beslissing te maken voor de rest van z'n jeugd. Dat sommige van jullie dit als baby al hebben moeten beslissen, wow!