Het is heel vreemd, want een zwembad vindt ze de bom....quote:Op maandag 18 september 2017 10:03 schreef lunapuella het volgende:
Ugh, dat is ook frustrerend Sunshine. Daar heb je toch niks aan. Het gaat er niet om of het gebeurt, maar hoe het gebeurt, toch? Hier is in bad gaan ook maanden compleet drama geweest - en het gebeurde wel, want het moest, maar leuk is toch anders.
Hier was het drama trouwens ook weer van de ene op de andere dag over, en nu gaat hij weer met veel plezier in bad. Hopelijk is dat bij jullie ook snel het geval.
Ja, precies. Slaat iedere nuttige discussie erover dood. Vervelend zeg.quote:Op maandag 18 september 2017 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is heel vreemd, want een zwembad vindt ze de bom....
Maar het gaat gewoon om het principe. Je verteld iets waar je tegenaan loopt en er wordt gereageerd met 'ja, maar je toch de baas?'. Een absolute dooddoener. Alsof dat alles oplost.
Dank je wel! Maar we willen nu juist nieuw kopen omdat 'al' zijn Playmobil al 2e hands is....quote:Op maandag 18 september 2017 19:56 schreef Sylver_ het volgende:
Exode, ken je deze website al voor het kopen van tweedehands Playmobil?
Ik zou het zelf ook eng vinden denk ik. Zou een hemeltje om zijn bed misschien een oplossing zijn? Eentje die hij dicht kan doen?quote:Op maandag 18 september 2017 21:07 schreef AwayTL het volgende:
Ah arme T. Het is ook niet niks.
Even een vraagje tussendoor. Is er iemand bekend met kinderen die met hun hoofd onder de dekens in slaap vallen?
Frans doet dit bijna altijd. Ik heb het idee dat hij de prikkels oid uit wil sluiten. Tegenstrijdig hier aan is dat hij gaat brullen als hij niet met de lamp aan mag gaan slapen. Als hij dutjes gaat doen, doet hij dit ook. Laatst tijdens het verstoppen onder een dekentje en vanmiddag onder mijn jurk. Ik vind het niet heel erg, hij heeft het kennelijk nodig, maar ik vind het ook wel een beetje eng.
Kan het heel veel kwaad en/of heeft er iemand ervaring/betere oplossing?
Studie betalen, uiteraard. Ik hoop alleen dat tegen die tijd studeren nog een beetje betaalbaar is....quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:18 schreef exode het volgende:
Ik wil als ouder betalen voor de studie omdat we dat belangrijk vinden. Mijn schoonouders hebben niets betaald waardoor mijn vrouw en haar broers en zussen het werkende leven begonnen met behoorlijke studieschulden. Terwijl ze allemaal een bijbaan hadden. Mijn vrouw heeft langer gedaan over haar studie niet omdat ze continu aan het stappen was, maar omdat ze die tijd nodig had. Dat wil ik voor B voorkomen. Tenminste ik wil hem het middel aanbieden om dat te voorkomen.
Ik heb een Android waarbij je het scherm op slot kan zetten met screen lock, dus dan kan ze de app waar ze in zit niet uit. Ik dacht dat dat voldoende was maar zo'n advertentie kan kennelijk dus wel naar buiten linken. Normaal gesproken zien we geen advertenties omdat we een abbo op YouTube Red hebben maar dit keer dus wel.quote:Op dinsdag 19 september 2017 10:45 schreef Selvaria het volgende:
Lu, ik moest lachen om Wolk.Maar wel stom dat dat zomaar kan. Speelt ze in een veilige omgeving (Parental control / kinderapp oid)? Als het goed is heb ik ook alles zo ingesteld dat N. niks aan kan schaffen, maar ik zal het nog eens controleren.
Gaaf! En dan ook in het noorden van NL? Drenthe lijkt me ook mooi om te wonen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Franny, wennen weer hè. Door onze vakantie weten wij weer heel zeker dat we over een aantal jaar ergens een plekje op het platteland gaan zoeken.
Waarom niet de veluwe? Daar heb je toch Arnhem en Apeldoorn? Daar in de buurt? Heb je mooie natuur en woon je bij de stad.quote:Op dinsdag 19 september 2017 13:08 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Gaaf! En dan ook in het noorden van NL? Drenthe lijkt me ook mooi om te wonen.
Ik ben hier heel dubbel in. Ik ben een stadsmens, maar ik houd ook erg van de natuur. Als ik op het platteland zou wonen, zou ik de stad echt gaan missen, zeker als de kinderen groter worden. Mijn vriend en ik zitten nu dus een beetje te dubben: we kunnen verhuizen naar een wat rustigere plek/buurt in de stad (maar daar zit een prijskaartje aan en naar een vinexwijk willen we allebei echt niet), we kunnen ook voor een tweede huisje gaan in de natuur (maar dat moet je dan ook weer onderhouden etc.) of we moeten gewoon maar veel op vakantie gaan. Ik vind het lastig.
Ja, we willen hoe dan ook in het noorden blijven! Rondom Stad zijn er zo veel mooie dorpen waar je al heel vrij kan wonen zonder direct van alles verstoken te hoeven zijn. 'Probleem' is wel dat we nu in een huis wonen van 165 m2 met vijf ruime slaapkamers. Wat dat betreft gaan we er dus niet snel op vooruit zonder een flinke bom duiten neer te leggen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 13:08 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Gaaf! En dan ook in het noorden van NL? Drenthe lijkt me ook mooi om te wonen.
Ik ben hier heel dubbel in. Ik ben een stadsmens, maar ik houd ook erg van de natuur. Als ik op het platteland zou wonen, zou ik de stad echt gaan missen, zeker als de kinderen groter worden. Mijn vriend en ik zitten nu dus een beetje te dubben: we kunnen verhuizen naar een wat rustigere plek/buurt in de stad (maar daar zit een prijskaartje aan en naar een vinexwijk willen we allebei echt niet), we kunnen ook voor een tweede huisje gaan in de natuur (maar dat moet je dan ook weer onderhouden etc.) of we moeten gewoon maar veel op vakantie gaan. Ik vind het lastig.
Tsja, dan woon je wel ook in Groningen hè.quote:Op dinsdag 19 september 2017 14:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Groot huis heb je dan DaD! Hier in't dorp kun je daar meteen 8+ ton voor neerleggen
idem.quote:Op dinsdag 19 september 2017 14:07 schreef kwakz0r het volgende:
Wij sparen beter voor M dan voor onszelf
Ja, wat die rente betreft heb je helemaal gelijk. Sparen slaat nu eigenlijk nergens op.quote:Op dinsdag 19 september 2017 14:39 schreef Crumpette het volgende:
Franny, kom je mijn kant op?![]()
Ik heb geen vakantie melancholie. We zijn weer thuis, van een kakvakantie helaas. Moesson, platteland (alles dus rijden), slechte bedden, kind dat niet wil rijdendreumes die niet wil slapen in de wagen/drager- lekker ontspannend allemaal. Oh en de heen/terugreis was ook voornamelijk gekrijs van T. Ik ben me uitermate bewust van hoe comfortabel ons huis is ineens
. Maar bijgekomen zijn we dus niet.
![]()
Sparen voor de kinderen doen wij ook niet. Als je een hypotheek hebt kun je het beter daar in gooien, rentetechnisch. Tegen die tijd kijken we wel hoe we ze gaan steunen, hoewel ik ook wil waken voor te veel geven. Ze moeten wel de waarde van arbeid leren kennen imho.
Give them enough to do something, not enough to do nothing.
+1quote:Op dinsdag 19 september 2017 15:08 schreef kwakz0r het volgende:
J heeft nooit wat gekregen tijdens zijn studie en zit nu met een hele dikke studieschuld. Die van mij is gemiddeld. Als wij geen studieschuld hadden, dan zouden we nu netto per maand 400-500 euro meer te besteden hebben. Ik vind dat nogal wat geld. Zeker nu studeren zonder stufi moet, gun ik M een betere start op de woningmarkt en in zijn financiele leven.
Overigens is de bedoeling ook om van het geld dat we sparen dingen als dure werkweken naar Rome o.i.d. te betalen, in elk geval deels. Hij kan ook wel een deel zelf sparen voor dat soort dingen.
Als wij nu dat geld in de hypotheek stoppen, dan weet ik gewoon dat we uiteindelijk niet het geld zullen hebben om hem te laten studeren... het is niet zozeer sparen voor rente, meer opzij zetten zodat ik het niet uitgeef.
Ja, hij krijgt dus ook niet een smak geld om die reden. Toen we de rekening openden op zijn naam hadden we daar nog niet over nagedacht. Maar tot hij achttien is hebben wij er volledige zeggenschap over, dus t is een kwestie van op tijd t geld verplaatsen (zoveel dat we er enorme belasting over moeten betalen wordt het toch niet).quote:Op dinsdag 19 september 2017 15:38 schreef Crumpette het volgende:
Oh ja maar de hoop is dus dat lagere lasten later ruimte oplevert om te steunen he. Ik geloof iig meer in gaandeweg dan patsboem een bedrag. Welke 18 jarige besteedt dat nou goed? Ik destijds niet iig als ik het had gekregen. Ik ben benieuwd of het tegen die tijd nog gewoon is om op kamers te gaan eigenlijk, of dat dat dan te duur is
.
+1 met het eerste stuk. Vriend heeft een fikse studieschuld, ik niks gelukkig. Bij ons gaat er maandelijks ook een kleine 400 de deur uit. Vriend heeft ondertussen gelukkig wel een goede baan en is die schuld niet voor niks gelukkig. Maar evengoed best een bedrag.quote:Op dinsdag 19 september 2017 15:08 schreef kwakz0r het volgende:
J heeft nooit wat gekregen tijdens zijn studie en zit nu met een hele dikke studieschuld. Die van mij is gemiddeld. Als wij geen studieschuld hadden, dan zouden we nu netto per maand 400-500 euro meer te besteden hebben. Ik vind dat nogal wat geld. Zeker nu studeren zonder stufi moet, gun ik M een betere start op de woningmarkt en in zijn financiele leven.
Overigens is de bedoeling ook om van het geld dat we sparen dingen als dure werkweken naar Rome o.i.d. te betalen, in elk geval deels. Hij kan ook wel een deel zelf sparen voor dat soort dingen.
Als wij nu dat geld in de hypotheek stoppen, dan weet ik gewoon dat we uiteindelijk niet het geld zullen hebben om hem te laten studeren... het is niet zozeer sparen voor rente, meer opzij zetten zodat ik het niet uitgeef.
Ja! Ik ga ook meer salaris krijgenquote:Op woensdag 20 september 2017 13:44 schreef exode het volgende:
Loj, uh wat over 2 weken al drie? Hoe dan?![]()
Wij worden binnenkort rijk begreep ik, mijn vrouw staat voor de klas. Eens nadenken wat we met dat hogere lerarensalaris gaan doen, ik twijfel tussen investeren of een extra brood per maand kopen.![]()
Wij sparen best veel al is het zeer tijdelijk sparen. Er moeten nog wat dingen aan ons nieuwe huis gebeuren dus daar zetten we geld voor opzij. En over 10 jaar verloopt onze rentevast periode, onze rente is nu zo laag dat die wel omhoog moet gaan. Dus we lossen extra af om die klap te verlichten zeg maar.
Dat wil niet zeggen dat je het bedrag voor zijn verjaardag ook weg mag sluizenquote:Op dinsdag 19 september 2017 19:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, hij krijgt dus ook niet een smak geld om die reden. Toen we de rekening openden op zijn naam hadden we daar nog niet over nagedacht. Maar tot hij achttien is hebben wij er volledige zeggenschap over, dus t is een kwestie van op tijd t geld verplaatsen (zoveel dat we er enorme belasting over moeten betalen wordt het toch niet).
Ik zal de voorwaarden er nog eens op naslaan. Volgens mij heb ik dat expres nog nagekeken.quote:Op woensdag 20 september 2017 17:22 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je het bedrag voor zijn verjaardag ook weg mag sluizen. Daar is ooit echt een rechtzaak over gevoerd door kind. Het geld is en blijft een schenking door jullie aan hem. Dat mag je niet zondermeer weghalen.
Dat gezegd hebbende, als er over geprocedeerd wordt is er wel meer aan de hand.
Wij sparen ook en mi naar eigen goeddunken te besteden. Ik hoop dat ze kiezen voor een reis of rijbewijs oid, maar ik ga niet vooraf bepalen dat ze het alleen uit mogen geven aan keuzes die ik verstandig vind.
Mijn broer kon ook niet met geld om gaan en toen hij het gespaarde aan het verbrassen was hebben mijn ouders door gewoon het gesprek aan te gaan op de rem getrapt. Ik heb het zelf bewaard totdat het nodig was omdat we onverwacht een kindje kregen.
Ggirl, ben wel blij dat het in ieder geval iemand bekend in de oren klinkt. Ik ga nog verder denken over een oplossing, het hemeltje is misschien wel in te kleden als de ikeatent oid!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |