abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188505902
Heb ook zeker een paar van die dingen meegemaakt die té bizar en té toevallig waren, en voor mij wel een teken waren. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te typen nu.
Eens kijken
pi_188505989
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:22 schreef Maharski het volgende:
Heb ook zeker een paar van die dingen meegemaakt die té bizar en té toevallig waren, en voor mij wel een teken waren. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te typen nu.
Korte versie wel?
pi_188506426
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:26 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Korte versie wel?
Moeder was overleden, ging dat weekend coke snuiven, voelde me daar heel schuldig over, want 'ze zou me nu eens moeten zien zo...' nou ja, toch mee doorgegaan. Ga 's nachts om 4 uur naar bed, vliegen er ineens 4 joekels van een vlinders door de kamer. En zoiets heb ik nooit daarvoor of daarna meegemaakt. Wel eens een nachtvlindertje of zo, maar nooit dat. Was té symbolisch ook. Later ging ik er info over zoeken, en bleek dat dat ook een veel voorkomend teken te zijn in periodes van rouw en als een direct iemand net is overleden in je leven.
Dat vergeet ik niet.

Verder: uittredingen meegemaakt. Ook zeer heldere dromen met m'n overleden ouders en kat die erg voelde als echt contact. Maar dat vóélt zo, en zou ik zelf ook niet zien als iets echt onomstotelijks. Maar mooi en troostend is zo'n ervaring iig zeker.

Verder ook hele rare 'toevalsmomentjes' die too weird waren om zomaar aan voorbij te gaan. Dat zijn van die dingen die alleen jij zelf snapt op zo'n moment. Momenten van Zien, zoals vroeger enkel 'een ziener' het kon zien zeg maar.

En zo nog veel meer dingen die me nu even zo gauw niet te binnen schieten.

Verder ook me goed verdiept in allerlei zaken rondom leven en dood. Voor mij gaat de weegschaal veel meer na 'ja er is meer' en 'ja, er is leven na de dood' iig dan niet.

Vergeet niet dat ook al dat ongeloof en rationalisme van tegenwoordig maar uit het aangeleerde 'verhaal van het denken' komt hè. Men gelóóft dat het 'zo en zo' zit. Het denken is ergens van overtuigd, heeft een bepaald model van 'hoe het allemaal zit', ingegeven door de huidige stand van de (aangeleerde) wetenschap. Het is allemaal net zo goed geconditioneerd denken. Concepten, modellen, theorieën. Maar in the very end sta je net zo goed met lege handen, want onwetend is uiteindelijk wat we allemaal ten diepste zijn. We hebben het overzicht van het totaal niet. Er zijn ontelbaar veel dingen wat we wellicht compleet over het hoofd zien, of nog maar nooit van gehoord hebben. Uiteindelijk begrijpen we het hele bestaan niet. We kunnen enkel daar komen wat onze eigen bubbel ons toestaat. En dat is waarschijnlijk maar heel beperkt. Niet-weten... niet voor niets één van de diepste spirituele inzichten. Maar het denken kan niet zonder houvast.
Eens kijken
pi_188517013
Enkele jaren geleden is mijn ouderlijk huis afgebroken.
We hebben met de broers en zussen samengewerkt om het huis leeg te maken. In de schuur lagen nog houten balken en in het huis zelf lag nog materiaal wat ik kon gebruiken. Ik zou op zaterdag alleen terugkomen om het hout in stukken te zagen (voor onze kachel) en om hetgene ik nog nodig had op te halen.

Ik heb mijn auto volgepropt met stookhout en ben dan nog eens een allerlaatste keer door het huis gewandeld. Elke kamer in en uit, alles nog eens een laatste keer bekeken en dan ben ik naar buiten gegaan.
Toen ik de achterdeur sloot werd me duidelijk: "dit is de allerlaatste keer dat deze deur gesloten wordt" - het gaf een apart gevoel. Het slot werkte zoals steeds nog heel soepel.

's Anderendaags was ik bij mijn moeder op bezoek. Mijn jongste broer kwam ook langs en hij wou ook nog eens een laatste keer in het huis gaan kijken. Ik gaf hem mijn sleutel mee.
Enkele minuten later belde hij om te vragen of het wel de juiste sleutel was, hij kreeg de deur niet open.
Ik reed er direct naartoe en probeerde, met de sleutel waar ik gisteren de deur mee gesloten had, de deur te openen. Het ging niet! We konden de sleutel een klein beetje draaien maar het slot blokkeerde of zat hopeloos vast. Zeer vreemd!
pi_188529356
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:04 schreef Knopsters het volgende:
Enkele jaren geleden is mijn ouderlijk huis afgebroken.
We hebben met de broers en zussen samengewerkt om het huis leeg te maken. In de schuur lagen nog houten balken en in het huis zelf lag nog materiaal wat ik kon gebruiken. Ik zou op zaterdag alleen terugkomen om het hout in stukken te zagen (voor onze kachel) en om hetgene ik nog nodig had op te halen.

Ik heb mijn auto volgepropt met stookhout en ben dan nog eens een allerlaatste keer door het huis gewandeld. Elke kamer in en uit, alles nog eens een laatste keer bekeken en dan ben ik naar buiten gegaan.
Toen ik de achterdeur sloot werd me duidelijk: "dit is de allerlaatste keer dat deze deur gesloten wordt" - het gaf een apart gevoel. Het slot werkte zoals steeds nog heel soepel.

's Anderendaags was ik bij mijn moeder op bezoek. Mijn jongste broer kwam ook langs en hij wou ook nog eens een laatste keer in het huis gaan kijken. Ik gaf hem mijn sleutel mee.
Enkele minuten later belde hij om te vragen of het wel de juiste sleutel was, hij kreeg de deur niet open.
Ik reed er direct naartoe en probeerde, met de sleutel waar ik gisteren de deur mee gesloten had, de deur te openen. Het ging niet! We konden de sleutel een klein beetje draaien maar het slot blokkeerde of zat hopeloos vast. Zeer vreemd!
Krakers >:O
pi_188533110
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:59 schreef Maharski het volgende:
[..]

quote:
Ga 's nachts om 4 uur naar bed, vliegen er ineens 4 joekels van een vlinders door de kamer. En zoiets heb ik nooit daarvoor of daarna meegemaakt. Wel eens een nachtvlindertje of zo, maar nooit dat. Was té symbolisch ook. Later ging ik er info over zoeken, en bleek dat dat ook een veel voorkomend teken te zijn in periodes van rouw en als een direct iemand net is overleden in je leven.
Dat vergeet ik niet.
Wat bijzonder. Alsof dat haar laatste groet is, ik heb ook een soortgelijk iets meegemaakt, maar dat was niet met 4 vlinders tegelijk. 'Een blauwe vlinder zegt gedag', ken je dat boek? ;)

quote:
Verder: uittredingen meegemaakt. Ook zeer heldere dromen met m'n overleden ouders en kat die erg voelde als echt contact. Maar dat vóélt zo, en zou ik zelf ook niet zien als iets echt onomstotelijks. Maar mooi en troostend is zo'n ervaring iig zeker.
Wanneer vonden die uittredingen plaats? Heb je dat gevoel gehad terwijl je op bed lag?

quote:
Verder ook hele rare 'toevalsmomentjes' die too weird waren om zomaar aan voorbij te gaan. Dat zijn van die dingen die alleen jij zelf snapt op zo'n moment. Momenten van Zien, zoals vroeger enkel 'een ziener' het kon zien zeg maar.
Herkenbaar!
pi_188533623
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 10:07 schreef Charlotte3 het volgende:
Wanneer vonden die uittredingen plaats? Heb je dat gevoel gehad terwijl je op bed lag?
Eigenlijk al vele jaren, maar de sinds de laatste keer dat ik het heb meegemaakt, ben ik het eindelijk gaan herkennen als een uittreding. Ook wel omdat het heel overduidelijk was de laatste keer. En ben ik me ook weer in dat onderwerp gaan verdiepen en vind veel herkenbaarheid qua verschijnselen.
Eens kijken
pi_188534088
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 10:52 schreef Maharski het volgende:

[..]

Eigenlijk al vele jaren, maar de sinds de laatste keer dat ik het heb meegemaakt, ben ik het eindelijk gaan herkennen als een uittreding. Ook wel omdat het heel overduidelijk was de laatste keer. En ben ik me ook weer in dat onderwerp gaan verdiepen en vind veel herkenbaarheid qua verschijnselen.
.
Hoe herken je het zo duidelijk dan?
Ik heb dat gevoel vroeger sterk gehad, een paar keer.. als kind zijnde, op mijn rug liggend op bed.
Nu niet meer.
pi_188536436
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:26 schreef Charlotte3 het volgende:
Hoe herken je het zo duidelijk dan?
Ik heb dat gevoel vroeger sterk gehad, een paar keer.. als kind zijnde, op mijn rug liggend op bed.
Nu niet meer.
Meestal gaat het bij mij gepaard met een vals ontwaken (en soms zelfs een dubbel vals ontwaken, dat is helemaal leip!). Het is dan net alsof ik wakker word, en ik uit bed stap om de huiskamer in te lopen. Als het al licht is, dan is alles volledig identiek aan 'normaal' en super realistisch. Dan gebeurt er iets waardoor ik het ineens besef.

Als het nog niet licht is, dan wil ik vaak de lamp aan doen, maar gaat m'n hand dwars door de lichtknop heen en krijg ik de lamp niet aan. :D En vaak gaat dat gepaard met een paniekerig gevoel. Scary shit vaak. Vaak heb ik dan ook het gevoel van een aanwezigheid. Iets dreigends.
Nou, inmiddels weet ik dan dat ik naar het gordijn moet lopen (heb tegenwoordig de gordijnen al een beetje open, voor het geval het gebeurt, als herkenningspunt en om iets te kunnen zien) en door de kier moet gaan. Dan kan ik dwars door het raam duiken en ben ik buiten en kan het avontuur beginnen...

Verder ook vaak te herkennen aan slaapverlamming en een 'trllingstoestand', wat vaak gepaard gaat met een verschrikkelijk naar geluid. Maar goed, die toestand is wel essentieel om tot uittreden te komen.
Eens kijken
pi_188539670
Ik heb in 1997 meegedaan aan een muziekkwis op TV. Resultaat is minder belangrijk maar er is wel iets opmerkelijks gebeurd.
De tweede ronde van deze quiz bestond uit het raden naar een cryptisch omschreven hit.
In de weken voor de eerste opname heb ik thuis wat geoefend. Veel oefenen ging niet bij die tweede ronde maar ik probeerde me voor de geest te halen hoe men, bijvoorbeeld, "Zoom" van The Fat Larry's Band, cryptisch zou kunnen omschrijven. Iets uit 1982, geen superhit geweest dus misschien niet erg bekend.

In de eerste aflevering haalde ik de tweede ronde. Welk nummer kreeg ik als opgave? Jup. Van de duizenden nummers waar men een raadsel rond kon breien kreeg ik:

Ik vond het zeer opmerkelijk!
pi_188541398
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:29 schreef Knopsters het volgende:
Ik vond het zeer opmerkelijk!
En dus onthoud je het :P
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:23:11 #162
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_188541635
Mijn pleegdochter (8 jaar) heeft 2x een BDE gehad, eentje vlak na haar geboorte en een keer toen ze 4 was en werd dus tot 2x aan toe teruggestuurd naar de wereld des levens.
Maar ze kreeg ook gaven mee, zoals het zien van geesten, helderziendheid en inzicht op verleden, heden en toekomst.

Ik ben verbluft wat ze me allemaal vertelt, niet alles klopt helemaal, maar komt minstens wel heel erg in de buurt.
Voorbeelden:
- De relatie van mijn broertje zou sneuvelen, ik geloofde er niets van want die zag ik nog 100 worden samen, maar 2 weken later kwam m'n broertje met de mededeling dat het over en uit is.

- M'n baas zou ergens in Februari in een warm tropisch land zitten, ha onzin dacht ik, die gaat altijd wintersporten met z'n familie, doet hij immers elk jaar.
Het werd toch 2 weken Suriname

- Ze zag tijdens meditatie een collega van mij, en de uiterlijke omschrijving klopt... (ze heeft hem nooit gezien) hij zou binnen een paar jaar weggaan, ontslag? andere baan? reorganisatie?
Het antwoord kwam iets later van de collega zelf, na een koetjes en kalfjes-praat over een paar jaar gaat hij met pensioen :')

- Een minder leuke voorspelling is dat mijn andere broer binnen 3 jaar komt te overleiden, dat ik met geknepen billen afwachten....

Verder zegt ze dat ik vergezeld word door 2 geesten, een overleden hond en een kind... een jonge versie van mezelf, maar dat kan ik maar moeilijk plaatsen, de spokende hond snap ik nog, maar hoe spook ik mezelf? :')
pi_188541714
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:23 schreef Panfluit het volgende:
Mijn pleegdochter (8 jaar) heeft 2x een BDE gehad, eentje vlak na haar geboorte en een keer toen ze 4 was en werd dus tot 2x aan toe teruggestuurd naar de wereld des levens.
Maar ze kreeg ook gaven mee, zoals het zien van geesten, helderziendheid en inzicht op verleden, heden en toekomst.

Ik ben verbluft wat ze me allemaal vertelt, niet alles klopt helemaal, maar komt minstens wel heel erg in de buurt.
Voorbeelden:
- De relatie van mijn broertje zou sneuvelen, ik geloofde er niets van want die zag ik nog 100 worden samen, maar 2 weken later kwam m'n broertje met de mededeling dat het over en uit is.

- M'n baas zou ergens in Februari in een warm tropisch land zitten, ha onzin dacht ik, die gaat altijd wintersporten met z'n familie, doet hij immers elk jaar.
Het werd toch 2 weken Suriname

- Ze zag tijdens meditatie een collega van mij, en de uiterlijke omschrijving klopt... (ze heeft hem nooit gezien) hij zou binnen een paar jaar weggaan, ontslag? andere baan? reorganisatie?
Het antwoord kwam iets later van de collega zelf, na een koetjes en kalfjes-praat over een paar jaar gaat hij met pensioen :')

- Een minder leuke voorspelling is dat mijn andere broer binnen 3 jaar komt te overleiden, dat ik met geknepen billen afwachten....

Verder zegt ze dat ik vergezeld word door 2 geesten, een overleden hond en een kind... een jonge versie van mezelf, maar dat kan ik maar moeilijk plaatsen, de spokende hond snap ik nog, maar hoe spook ik mezelf? :')
Spooky !
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:46:25 #164
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_188542040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:27 schreef Knopsters het volgende:

[..]

Spooky !
Een paar weken terug had ze ruzie met haar broer, ze was zo boos dat er kastjes gingen klapperen.
Ben altijd sceptisch geweest in bovennatuurlijke zaken, maar nu ik mijn vrouw met pleegkinderen heb word ik er bijna dagelijks mee geconfronteerd.
Eng vind ik het overigens (nog) niet, raar wel.
pi_188604127
Enkele jaren geleden, ik vertrok naar mijn werk. Toen ik enkele tientallen meters gereden had, kwam het woord "accident" in me op, alsof iemand het hardop zei. In een flits zag ik mezelf naast mijn auto staan, vlak na een ongeval waarbij de linker voorkant beschadigd was. Wat was dat? Waar kwam dat vandaan?

Toen ik bijna op mijn werk aankwam, kwam er van links een auto van de oprit van een huis de weg op gereden. Waarschijnlijk zonder eerst uit te kijken zwaaide hij gewoon de weg op, mijn richting in, en kwam daarbij een stuk op mijn baanvak. Ik moest fel uitwijken anders hadden we gebotst en had hij mijn auto geraakt aan de linker voorkant.
pi_188613085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

kijk de eerste 2 min, en kom dan terug om te zeggen dat je niet verder gekeken hebt
Dat ik het langer dan twee minuten heb bekeken wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

Ik kon het na 4 seconden al niet meer volgen.

Wat een hoop crap is deze video. Halve waarheden als feit presenteren, precies weten waar bepaalde lijnen tekst te vinden zijn, en vervolgens de "gevonden" aanwijzingen gebruiken om dit verhaal naar een conclusie te duwen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188629470
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat ik het langer dan twee minuten heb bekeken wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

Ik kon het na 4 seconden al niet meer volgen.

Wat een hoop crap is deze video. Halve waarheden als feit presenteren, precies weten waar bepaalde lijnen tekst te vinden zijn, en vervolgens de "gevonden" aanwijzingen gebruiken om dit verhaal naar een conclusie te duwen.
@Mijk :)
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 12:32:56 #168
57816 crew  Mijk
BAM
pi_188631817
Sup? Ja mij maakt het niet zoveel uit wat iemand gelooft.
As above, so below.
pi_188633490
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 12:32 schreef Mijk het volgende:
Sup? Ja mij maakt het niet zoveel uit wat iemand gelooft.
Nee schat, als soort van lok-quote, omdat je een reactie kreeg in dit topic op je andere username. :P
pi_188795916
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:24 schreef onniedah het volgende:

[..]

Wow, wordt je hier dan bang van of doet het nietzoveel met je?
Overleden famileleden maken je niet bang... dat is een soort acceptatie want ze weten echt wel wat je wel of niet aankunt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_188799811
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:46 schreef Panfluit het volgende:

[..]

Een paar weken terug had ze ruzie met haar broer, ze was zo boos dat er kastjes gingen klapperen.
Ben altijd sceptisch geweest in bovennatuurlijke zaken, maar nu ik mijn vrouw met pleegkinderen heb word ik er bijna dagelijks mee geconfronteerd.
Eng vind ik het overigens (nog) niet, raar wel.
Tot hiertoe geloofwaardig, dit lijkt me echter onzin.
pi_201922147
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:23 schreef Panfluit het volgende:

Leeft je broer nog?
  woensdag 10 november 2021 @ 21:44:16 #173
497858 A6
Randstad _O_
pi_202117821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:09 schreef Begripvol het volgende:
Een neef van mij geloofde niet in spoken. Dus op een nacht liep hij met een fles sterke drank een begraafplaats in Amsterdam binnen. Hij liep de graven voorbij en schold de overledenen die daar in hun graf lagen vies en vuil uit. De volgende ochtend hebben de agenten hem daar dood op een graf gevonden.
Wat :')
pi_202118241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:44 schreef A6 het volgende:

[..]
Wat :')
Hoe weet men dat hij hen uitschold dan?
  woensdag 10 november 2021 @ 22:21:52 #175
497858 A6
Randstad _O_
pi_202118276
quote: