abonnement Unibet Coolblue
pi_173843950
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 12:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

'Boehoe, mensen die andere keuzes maken dan ik zijn sjtom!' :') Get over yourself.

[..]

Ja, dat is zeg maar het punt.
nou dit is wel erg lowlife als je zo weinig zelfvertrouwen hebt, je zo'n manier zoekt om opgenomen te worden door een groep.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_173844192
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:17 schreef Micson het volgende:
De hele aflevering draait om een ongepaste opmerking van een twintigjarig ventje, die hij zich in het heetst van de strijd laat ontglippen. Nou nou..

Tussen neus en lippen door merkt men op dat enkele jaren later een eerstejaars sterft met een roetkap op zijn hoofd. Hadden ze daar niet de aflevering om kunnen laten draaien?
Viel wel mee. Wat andere tijden vaak doet is op basis van hedendaagse gebeurtenissen terugblikken op hoe het er in een eerder tijdperk aan toe ging.
In dit geval betrof het de berichten omtrent studentenverenigingen van de laatste tijd.
In de afleveringen ging het in bredere zin om hoe de ontgroening er destijds aan toe ging. De reden dat het Dachuatje spelen werd uitgelicht is dat er een andere parallel is, namelijk de media-aandacht, tot aan de NYT aan toe. Andere tijden heeft ook wel wat achtergrondinformatie op o.a. hun social media kanalen waarin onder andere dit incident, het incident met de roetkap en de gewonden bij het invechten werden aangehaald als redenen dat daarna de ontgroening veel minder heftig werden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173844464
Topic half gelezen.
Ontgroeningen...Werkelijk te triest voor woorden. Kan nooit echt zeggen wie ik triester vind, degene die het laat gebeuren of de kansloze loser die zichzelf belangrijk voelt in de enige machtspositie hij ooit zal hebben.
You look like you can use some boytox...
  zondag 17 september 2017 @ 23:52:47 #54
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173845268
quote:
15s.gif Op zondag 17 september 2017 23:14 schreef BoyTox het volgende:
Topic half gelezen.
Ontgroeningen...Werkelijk te triest voor woorden. Kan nooit echt zeggen wie ik triester vind, degene die het laat gebeuren of de kansloze loser die zichzelf belangrijk voelt in de enige machtspositie hij ooit zal hebben.
Corpsleden worden later vaak juist machtige figuren. :P

Willem Alexander, Pechtold en de helft van de bankdirecteuren, om maar iets te noemen.
  maandag 18 september 2017 @ 00:00:53 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173845392
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Viel wel mee. Wat andere tijden vaak doet is op basis van hedendaagse gebeurtenissen terugblikken op hoe het er in een eerder tijdperk aan toe ging.
In dit geval betrof het de berichten omtrent studentenverenigingen van de laatste tijd.
In de afleveringen ging het in bredere zin om hoe de ontgroening er destijds aan toe ging. De reden dat het Dachuatje spelen werd uitgelicht is dat er een andere parallel is, namelijk de media-aandacht, tot aan de NYT aan toe. Andere tijden heeft ook wel wat achtergrondinformatie op o.a. hun social media kanalen waarin onder andere dit incident, het incident met de roetkap en de gewonden bij het invechten werden aangehaald als redenen dat daarna de ontgroening veel minder heftig werden.
Ik moest bij de term 'invechten' denken aan Rutte die als antwoord op institutioneel racisme altijd heeft 'dat je je dan maar moet invechten'. :')
pi_173846214
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:52 schreef Micson het volgende:

[..]

Corpsleden worden later vaak juist machtige figuren. :P

Willem Alexander, Pechtold en de helft van de bankdirecteuren, om maar iets te noemen.
Van Willem-Alexander had je dat totaal niet verwacht inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173846250
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 06:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van Willem-Alexander had je dat totaal niet verwacht inderdaad.
Typisch iemand die door t old boys network is opgeklommen.
pi_173846313
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:10 schreef bamibij het volgende:

[..]

Typisch iemand die door t old boys network is opgeklommen.
Toch goed gedaan hoor. Lid geweest bij Minerva en nu Koning der Nederlanden. Toevallig bewandelde zijn moeder ongeveer hetzelfde pad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173846612
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:52 schreef Micson het volgende:

[..]

Corpsleden worden later vaak juist machtige figuren. :P

Willem Alexander, Pechtold en de helft van de bankdirecteuren, om maar iets te noemen.
Willem Alexander werd dat bij geboorte.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 september 2017 @ 08:26:10 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173846716
Als Minerva een loserclubje was geweest zou WA er vast geen lid van zijn geworden.
pi_173847225
quote:
6s.gif Op zondag 17 september 2017 12:05 schreef Nielsch het volgende:
Is dat trouwens Edwin Rutten, op de foto zittend aan de tafel tussen twee mannen die staan (waarvan de linker met een vlag om zijn schouders)?
Lijkt me niet dat een feut er zo bij zit toch? Begreep uit het artikel tenminste dat hij toen feut was.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173847294
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:10 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat een feut er zo bij zit toch? Begreep uit het artikel tenminste dat hij toen feut was.
ja ik dacht dat hij een van de ontgroeners was maar heb nu de uitzending gezien en volgens mij was hij inderdaad feut...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173847315
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Willem Alexander werd dat bij geboorte.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 09:17:19 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173847344
Ik heb ooit (rond m'n zestiende) met véél plezier De ontgroening van Boudewijn van Houten gelezen, dat boek heeft me tevens definitief genezen van de neiging om misschien toch lid te willen worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173864199
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Als Minerva een loserclubje was geweest zou WA er vast geen lid van zijn geworden.
Die mensen die de studentenvereniging verheffen tot iets zaligmakends - dat is een klein groepje mensen die heel beperkt denken - geven de vereniging een slechte naam’, zei Willem-Alexander in 1995. ‘Tegen hen heb ik me ook afgezet. Na twee jaar Engeland en na twee jaar in de marine over de hele wereld gevaren te hebben, werd mij verteld hoe de wereld in elkaar zit door een paar mensen die niet meer hadden gezien dan hun ouderlijk huis, de middelbare school en een hockeyclub. Eerst probeerde ik nog wel een discussie met hen aan te gaan. Maar dat had eindelijk geen zin. Ze zaten een jaar langer dan ik bij de vereniging en hadden op grond daarvan gelijk. Op een gegeven moment word je dan wijzer en zeg je: laat ze maar.’

http://www.mareonline.nl/artikel/0910/22/06/

Is het enige mij bekende citaat van WA over Minerva. Hij heeft een punt.
pi_173864824
Tja, die jonge patsertjes denken dat ze met alles wegkomen: En helaas is dat ook vaak zo, door rijke papa's die in het old boys netwerk zitten.
pi_173864829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:40 schreef Handleiding het volgende:
Rutten vindt zichzelf altijd zo grappig.
Hij kwam altijd lunchen in cafe waar mijn vriend werkte, en dan maar de hele tijd: Joepie de Poepie roepen zodat maar duidelijk was wie er in de zaak was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:21 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173866777
Lusten jullie ook een broodje poep
Bah Ome Willem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173867091
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 08:19 schreef Bugno het volgende:

[..]

Duidelijk dat de mentaliteit toen al net zo verdorven was als in de corpora nu. Gadverdamme..
Hou toch op. Je weet waar je aan begint. Moet je niet gaan janken om het feit dat je pappie in een kamp heeft gezeten.
pi_173867178
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Viel wel mee. Wat andere tijden vaak doet is op basis van hedendaagse gebeurtenissen terugblikken op hoe het er in een eerder tijdperk aan toe ging.
In dit geval betrof het de berichten omtrent studentenverenigingen van de laatste tijd.
In de afleveringen ging het in bredere zin om hoe de ontgroening er destijds aan toe ging. De reden dat het Dachuatje spelen werd uitgelicht is dat er een andere parallel is, namelijk de media-aandacht, tot aan de NYT aan toe. Andere tijden heeft ook wel wat achtergrondinformatie op o.a. hun social media kanalen waarin onder andere dit incident, het incident met de roetkap en de gewonden bij het invechten werden aangehaald als redenen dat daarna de ontgroening veel minder heftig werden.
Het ging helemaal nergens over. Toen ik hoorde over 'Dachuatje spelen' had ik martelingen en wekenlange uithongering verwacht.
pi_173867192
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 09:17 schreef Ringo het volgende:
Ik heb ooit (rond m'n zestiende) met véél plezier De ontgroening van Boudewijn van Houten gelezen, dat boek heeft me tevens definitief genezen van de neiging om misschien toch lid te willen worden.
Waarom?
pi_173875454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het ging helemaal nergens over. Toen ik hoorde over 'Dachuatje spelen' had ik martelingen en wekenlange uithongering verwacht.
Goede argumenten wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173875885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:46 schreef Caland het volgende:
Ik moest toch glimlachen om de vondst dachautje spelen
Niet leuk en zeker niet 17 jaar na afloop van de tweede wereldoorlog.
pi_173876072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Goede argumenten wel.
Argumenten? gewoon een beschrijving van mijn gevoel. Heb jij de docu met trillende lippen zitten kijken?
pi_173878773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:34 schreef Rangono het volgende:

[..]

Argumenten? gewoon een beschrijving van mijn gevoel. Heb jij de docu met trillende lippen zitten kijken?
Nee, maar ik kijk nooit met 'trillende lippen' naar andere tijden. Zou ook niet weten waarom dat zou moeten. Als je enkel je gevoelens wilt uiten dan moet je mijn post niet citeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173893907
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar ik kijk nooit met 'trillende lippen' naar andere tijden. Zou ook niet weten waarom dat zou moeten. Als je enkel je gevoelens wilt uiten dan moet je mijn post niet citeren.
Och, trillende lippen. Maar bepaalde historische gebeurtenissen doen mij wel iets.
pi_173897049
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 09:17 schreef Ringo het volgende:
Ik heb ooit (rond m'n zestiende) met véél plezier De ontgroening van Boudewijn van Houten gelezen, dat boek heeft me tevens definitief genezen van de neiging om misschien toch lid te willen worden.
Ik wist er eigenlijk niks van voordat ik ging studeren en het leek me wel wat op basis van wat ik gehoord had. Ze waren het ruigst, hielden van een biertje, je zou er vrienden voor het leven aan overhouden, ze waren elitair en je moest een initiatieritueel door. Dat laatste sprak me juist aan.

Maar ik had altijd de schurft aan hockey en enig inzicht in het soort mensen had ik helemaal gemist. Het bleek al snel om een papa's geld-elite te gaan ipv om een intellectuele elite. Na een halfuurtje in de luidruchtige leeghoofdigheid van de kroeg daar had ik pas door dat het helemaal niets voor mij was, zelden zo snel zo vastbesloten geweest dat ik daar absoluut niet bij hoorde of wilde horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')