abonnement Unibet Coolblue
pi_173816924
Ik wil binnenkort een biefstuk friet maken maar twijfel welk vlees ik zal gebruiken, wat is jullie advies? Ossenhaas? Rib-eye? Zesrib of toch de klassieke entrecote?

Daarnaast wat zouden jullie erbij serveren? Saus? Groente? Salade?
speak only if it improves the silence.
pi_173817117
Ik hou het zelf graag simpel. Ik zou dus gaan voor de entrecote, een beetje barbecuesaus en wat truffelmayonaise. Als salade wat rucola met balsamico-dressing en misschien nog een verdwaalde olijf.
pi_173817381
Een lekker stuk paardekogelbief, bedolven onder een berg steppegras.

Lekker op z'n Belgisch.
pi_173817797
Wagyu.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:55:59 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173817923
Wat is je budget, waar ga je je vlees kopen, wat vind je lekker?
pi_173817964
Zelf gesneden patat en een entrecote, lekker stukje vet voor de smaak, maar nog goed in een pan te bakken. Vetter vlees moet je grillen.
.
pi_173818274
T-Bone steak. Geen saus (ik vind het echt een doodzonde om biefstuk met saus te eten). Salade: kropsla, eikenbladsla, lollo rosso & rucola met kleine stukjes komkommer, groene olijven en witte kaasblokjes in olie (de olie gebruik je tevens als dressing).
pi_173829921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:55 schreef RobinOok het volgende:
Wat is je budget, waar ga je je vlees kopen, wat vind je lekker?
Ik koop mijn vlees altijd bij siem van der gragt, budget is er niet, daarom dacht ik aan ossenhaas.
speak only if it improves the silence.
  zondag 17 september 2017 @ 14:43:03 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173830100
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik koop mijn vlees altijd bij siem van der gragt, budget is er niet, daarom dacht ik aan ossenhaas.
Als je daar je vlees koopt, waarom lijkt het in de OP dan net alsof je nooit kookt?

Maar goed, mijn antwoord : entrecote, friet, sla.
Ossenhaas is voor mietjes.
pi_173830479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:08 schreef madam-april het volgende:
T-Bone steak. Geen saus (ik vind het echt een doodzonde om biefstuk met saus te eten). Salade: kropsla, eikenbladsla, lollo rosso & rucola met kleine stukjes komkommer, groene olijven en witte kaasblokjes in olie (de olie gebruik je tevens als dressing).
Tbone zou ik grillen, net als Ribeye
.
pi_173831294
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Als je daar je vlees koopt, waarom lijkt het in de OP dan net alsof je nooit kookt?

Maar goed, mijn antwoord : entrecote, friet, sla.
Ossenhaas is voor mietjes.

Die twee dingen hebben toch niks met elkaar te maken? Een goede slager maakt nog geen goede kok.

Daarnaast kook ik dagelijks maar dat wil niet zeggen dat iemand thuis is in alle soorten steaks die verkrijgbaar zijn!

Graag dan nog anwoord op de vraag waarom entrecote en geen ossenhaas? Die laatste wordt omschreven als het meest malse.
speak only if it improves the silence.
pi_173831508
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Graag dan nog anwoord op de vraag waarom entrecote en geen ossenhaas? Die laatste wordt omschreven als het meest malse.
Wat wil je? Mals of smaak? Als je mals wil is ossenhaas een goede keuze. Dat is natuurlijk geen budgetkeuze. Wil je smaak is entrecote een goede keuze. Vet = smaak.

Als je een budgetkeuze wil met smaak, koop dan longhaas. Niet mals, wel veel smaak en redelijk goedkoop.
Eet het zelf bijna nooit omdat ik weinig bij een slager kom.
  zondag 17 september 2017 @ 15:33:48 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173831539
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Graag dan nog anwoord op de vraag waarom entrecote en geen ossenhaas? Die laatste wordt omschreven als het meest malse.
Ossenhaas is inderdaad de meest malse, maar ook de meest smakeloze en toch de duurste.
Ik vind entrecote lekkerder. Ribeye is moeilijker, door al het vet dat erdoor loopt, dat kun je thuis makkelijk verkloten.

Hou van rood, rose of doorbakken?
pi_173832162
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ossenhaas is inderdaad de meest malse, maar ook de meest smakeloze en toch de duurste.
Ik vind entrecote lekkerder. Ribeye is moeilijker, door al het vet dat erdoor loopt, dat kun je thuis makkelijk verkloten.

Hou van rood, rose of doorbakken?
Rose, rood is geen optie ivm leeftijd gasten, doorbakken zijn schoenzolen.
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 15:32 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Wat wil je? Mals of smaak? Als je mals wil is ossenhaas een goede keuze. Dat is natuurlijk geen budgetkeuze. Wil je smaak is entrecote een goede keuze. Vet = smaak.

Als je een budgetkeuze wil met smaak, koop dan longhaas. Niet mals, wel veel smaak en redelijk goedkoop.
Eet het zelf bijna nooit omdat ik weinig bij een slager kom.
Fijn dat er ook mensen kunnen antwoorden zonder het opgeheven vingertje, bedankt en ik zal je informatie meenemen in de keuze.
speak only if it improves the silence.
pi_173836145
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:33 schreef RobinOok het volgende:

Ossenhaas is inderdaad de meest malse, maar ook de meest smakeloze en toch de duurste.
Ik vind entrecote lekkerder. Ribeye is moeilijker, door al het vet dat erdoor loopt, dat kun je thuis makkelijk verkloten.

Hou van rood, rose of doorbakken?
Eens wat betreft de ossenhaas :Y Het duurst en het meest teleurstellend. Erg smakeloos. Eigenlijk vind ik de structuur ook tè fijn en dat doet me dan aan het super goedkope lever denken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 17 september 2017 @ 17:57:19 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_173836202
Jodenhaas/diamanthaas.
pi_173836493
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Tbone zou ik grillen, net als Ribeye
Dat is inderdaad absoluut het lekkerste..
pi_173836784
Flat iron steak. Op zijn Nederlands een sukade waar de zeen uit is gesneden. Erg onbekend (in NL) maar erg veel smaak. Wel medium rare eten, dan is ie het meest mals.
  zondag 17 september 2017 @ 18:18:09 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173836786
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 17:57 schreef Verbodsbord het volgende:
Jodenhaas/diamanthaas.
Daar zou ik niet mee beginnen als je niet al te ervaren bent in het bakken van rood vlees.
pi_173836830
Steak (de) Bavette met gewoon de 'jus' van het vlees als saus, frites en (boter)sla. Sla kan je aanvullen en aanmaken met wat je wilt, al zou ik dat zelf vooral simpel/fris/licht houden, zowel qua dressing als qua overige ingrediënten.

Steak de Bavette is af en toe (tijdens de Franse weken geloof ik?) bij de Lidl te koop en die is heerlijk vind ik zelf. Ook al een aantal keren voor gasten geserveerd en die waren er ook zeer over te spreken (de laatste keer bleef er zo goed als niks meer voor Mr. Forbry en voor mijzelf over, omdat de gasten het nog lekkerder vonden dan verwacht :') ). Wel goed klaarmaken met de juiste temperatuur en juiste snijwijze enzo. :)

Eventueel zou je voor een iets apartere noot, de frites van polenta kunnen maken. Erg lekker (en krokant). :Y

Bij de Lidl verkopen ze ook een (lekkere) (rode) wijn die er erg goed bij Steak (de) Bavette past, de Pays d'Oc Cabernet Sauvignon IGP 2015.
Tails tell tales
  zondag 17 september 2017 @ 18:24:39 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173836938
Bavette, bij Siem van de Gragt nog steeds 37,50 euro de kilo. Hallo. Fucking hell.
Misschien dat het goedkoper is als je om vanglap vraagt? 8-)

Zijn entrecote is goedkoper, 37 euro de kilo. 8)7
pi_173836974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:08 schreef madam-april het volgende:
T-Bone steak. Geen saus (ik vind het echt een doodzonde om biefstuk met saus te eten). Salade: kropsla, eikenbladsla, lollo rosso & rucola met kleine stukjes komkommer, groene olijven en witte kaasblokjes in olie (de olie gebruik je tevens als dressing).
Dan heb jij nog nooit paardenlendebiefstuk met cantharellensaus gegeten.
pi_173837017
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dan heb jij nog nooit paardenlendebiefstuk met cantharellensaus gegeten.
Paardenbiefstuk is heel lekker, ik kreeg het altijd als we naar opa in limburg gingen, maar waar is zo iets tegenwoordig nog te koop? de slager heeft het niet.
speak only if it improves the silence.
pi_173837073
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Paardenbiefstuk is heel lekker, ik kreeg het altijd als we naar opa in limburg gingen, maar waar is zo iets tegenwoordig nog te koop? de slager heeft het niet.
Hier in Utrecht heb je paardenslagers
pi_173837112
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Paardenbiefstuk is heel lekker, ik kreeg het altijd als we naar opa in limburg gingen, maar waar is zo iets tegenwoordig nog te koop? de slager heeft het niet.
Kanaalstraat in Utrecht heeft nog een heuse paardenslager, maar sinds het paardenvleesschandaal is het best gangbaar. Zelfs de lokale Vomar heeft het in de schappen liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')