Als je het wilt bewaren stuur je het van Bittrex naar een eigen wallet (bv Electrum) op je computer. Als je er klaar mee bent en euro's voor wilt kan je het idd verkopen weer via bv Bitonic of op een andere exchange waar ik nog geen verstand van heb.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:52 schreef Patroon het volgende:
Nog even een noob vraagje he:
Ik heb nu 250 euro aan BTC staan op Bittrex. Stel ik wil dat laten uitbetalen, moet ik het dan eerst weer naar Bitonic overboeken?
Oke bedankt. Ja ik ben nog niets van plan, maar wilde het vast even weten.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het wilt bewaren stuur je het van Bittrex naar een eigen wallet (bv Electrum) op je computer. Als je er klaar mee bent en euro's voor wilt kan je het idd verkopen weer via bv Bitonic of op een andere exchange waar ik nog geen verstand van heb.
Ook als je het via Bitonic uit wilt laten betalen kan je dat het beste eerst via Bittrex naar Electrum sturen en vanuit je eigen wallet naar Bitonic heb ik me laten vertellen. Anders komen er soms foutmeldingen en vertragingen.
Maar mss dat iemand anders dat beter weet. Maar denk wel om de fee he, als je steeds gaat heen en weren van btc naar euro en weer terug, het kost je steeds fee.
Coinomi!quote:Op donderdag 2 november 2017 13:41 schreef Tinos85 het volgende:
Top topic, even inlezen en me maar eens verdiepen hierin.
Zijn er met betrekking tot die wallets ook apps? Ik ben wel al Blockchain tegengekomen wat volgens mij een wallet is?
Blockfolio. Daarmee kun je makkelijk bijhouden hoeveel je portfolio waard is en zie je in 1 opslag de koersen.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:41 schreef Tinos85 het volgende:
Top topic, even inlezen en me maar eens verdiepen hierin.
Zijn er met betrekking tot die wallets ook apps? Ik ben wel al Blockchain tegengekomen wat volgens mij een wallet is?
Op de kraken Exchange kun je je bitcoisn direct naar euro’s omzetten. Wel een fee, maar die is verwaarloosbaar laag. In elk geval veel minder dan die “tussen” sites die ook weer aan je willen verdienen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het wilt bewaren stuur je het van Bittrex naar een eigen wallet (bv Electrum) op je computer. Als je er klaar mee bent en euro's voor wilt kan je het idd verkopen weer via bv Bitonic of op een andere exchange waar ik nog geen verstand van heb.
Ook als je het via Bitonic uit wilt laten betalen kan je dat het beste eerst via Bittrex naar Electrum sturen en vanuit je eigen wallet naar Bitonic heb ik me laten vertellen. Anders komen er soms foutmeldingen en vertragingen.
Maar mss dat iemand anders dat beter weet. Maar denk wel om de fee he, als je steeds gaat heen en weren van btc naar euro en weer terug, het kost je steeds fee.
Op kraken kan het. Ik heb er wel goede ervaringen mee.quote:Op donderdag 2 november 2017 22:15 schreef Patroon het volgende:
Stel ik wil speculeren met de BTC op een exchange, maar wil niet steeds moeten handelen tussen die alts en BTC. Is er dan ook een exchange waar ik gewoon kan handelen tussen BTC en dollars? Want dat steeds kopen via Bitonic lijkt mij niet snel genoeg gaan om te reageren op kleine koerswijzigingen...hoe doen jullie dat?
Dat kraken lijkt mij niet betrouwbaar, althans dat heb ik hier ergens gelezen.
Oke nice en hoe is Bitstamp?quote:Op donderdag 2 november 2017 22:18 schreef June. het volgende:
[..]
Op kraken kan het. Ik heb er wel goede ervaringen mee.
Ik vond deze video best duidelijkquote:Op donderdag 2 november 2017 22:33 schreef _--_ het volgende:
Wat is een fork jongens? Er staat wat te gebeuren op 18 november maar ik snap er niets van. Ik krijg ook een beetje paniek enzo.
Kraken heb ik wat slechte dingen over gelezen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:36 schreef Bamiblik het volgende:
Goed topic! Heb alles reeds doorgelezen. Ik sta ook op het punt te beginnen met Bitcoin. Vraag mij alleen af of dit de beste tijd is ivm de 'fork' die eraan zit te komen.
Wel een duidelijke video Rossdale!
Binnenkort beginnen op Kraken en vanuit daar maar de eerste stapjes zetten in de cryptocurrency wereld.
Dat kan een ander echt niet voor je bepalen helaas. Dat risico neem je helemaal zelf. Niemand wil verantwoordelijk zijn voor andermans eventuele verlies. Want de hele boel kan over twee weken bv ineens in elkaar donderen, of honderden euro's meer waard zijn. Als iemand van ons dat altijd helemaal goed kon voorspellen zaten we niet op FOK maar op een tropisch eiland.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:28 schreef Tinos85 het volgende:
Bitcoin blijft maar stijgen, is het verstandig om nu voor een paar honderd euro aan te schaffen?
Kan je wat voorbeelden geven van de slechte dingen die je hoort/ervaart/leest?quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kraken heb ik wat slechte dingen over gelezen.
Ik zou sowieso geen Bitonic gebruiken (wel makkelijk, maar je wisselt dan om via een hogere koers). Je kan dan beter BL3P gebruiken (is ook van Bitonic), dan kun je ook zelf een bedrag instellen waarvoor je je Bitcoin wilt verkopen en betaal je slechts een fee van 0.25%.quote:Op zondag 5 november 2017 18:34 schreef Zinedinho het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik heb op dit moment voor zo'n 2k euro aan bitcoins op Bittrex staan die ik een dezer dagen wil uitkeren. Nu heb ik dit een week geleden ook gedaan met een klein bedragje via Bitonic en dat ging uiteindelijk goed. Dit heb ik gedaan door bij Bitonic het aantal te verkopen bitcoins in te vullen (0.005) en op Bittrex 0.006 want er werd een fee van 0.001 ingehouden waardoor er dus voor 0.005 naar Bitonic werd gestuurd. Dit ging goed, maar ging maar om een bedrag van ¤23,00. Kan ik weer gewoon dezelfde methode aanhouden of moet ik omdat het gaat om een groter bedrag iets anders doen? Ik lees namelijk op sommige plekken dat orders uiteindelijk worden geannuleerd omdat er te weinig fee wordt betaald. Ik hoor het graag.
Ik ben bekend met de koers van BL3P. Maar ik ben nu geverifierd bij Bitonic en ben nu bekend met de manier van verkopen bij Bitonic. Ik heb nu weinig zin om weer een hele identificatieprocedure te gaan starten bij BL3P met het opsturen van mijn IDkaart e.d. Ik heb al een leuke winst en die paar tientjes extra wil ik het niet voor doen.quote:Op zondag 5 november 2017 20:09 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Bitonic gebruiken (wel makkelijk, maar je wisselt dan om via een hogere koers). Je kan dan beter BL3P gebruiken (is ook van Bitonic), dan kun je ook zelf een bedrag instellen waarvoor je je Bitcoin wilt verkopen en betaal je slechts een fee van 0.25%.
Voorbeeld:
Bitonic koers is nu: 6496,31
BL3P koers is nu: 6596,00
En op GDAX betaal je volgens mij helemaal geen fees. Maar die gebruik ik zelf niet.
Je hebt een wallet nodig die bij de coin hoort.quote:Op zondag 5 november 2017 21:19 schreef D. het volgende:
*binnenvalt
Ik ga waarschijnlijk heel veel vragen, soms naar de bekende weg
In de OP wordt een wallet genoemd, maar ik lees dat je per coin een eigen wallet nodig hebt.
Kun je dezelfde wallet dan gewoon meerdere keren downloaden?
Ik neem aan eerst een wallet aanschaffen zodat ie daar na aankoop gelijk in kan?quote:Op zondag 5 november 2017 21:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt een wallet nodig die bij de coin hoort.
Aanschaffen?quote:Op zondag 5 november 2017 21:27 schreef D. het volgende:
[..]
Ik neem aan eerst een wallet aanschaffen zodat ie daar na aankoop gelijk in kan?
Ok, downloaden bedoel ik ookquote:Op zondag 5 november 2017 21:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aanschaffen?
Voor een wallet (stuk software) betaal je niet.
Zijn er coins die je wil aanschaffen?
Voor de één is een ton "klein", voor de ander 50 Euro.quote:Op zondag 5 november 2017 21:37 schreef D. het volgende:
Oja, klein beginnen is het advies, maar klein is zo relatief.
Neem aan dat dat niet om 10 euro gaat?
Ik zou eerst 100 euro aan bitcoin kopen en dan uitproberen hoe alles werkt. Verder is het een goede regel om nooit meer geld in crypto te stoppen dan je binnen een jaar nodig hebt of niet kunt verliezen.quote:Op zondag 5 november 2017 21:37 schreef D. het volgende:
Oja, klein beginnen is het advies, maar klein is zo relatief.
Neem aan dat dat niet om 10 euro gaat?
Als je alles op een exchange hebt staan die omvalt of een wallet die gehackt wordt ben je wel mogelijk alles kwijt. Al kan een bank natuurlijk ook omvallen.quote:Op maandag 6 november 2017 16:44 schreef Rossdale het volgende:
Je zult je inleg nooit helemaal verliezen, maar bedenk je hoeveel geld je bereid bent te verliezen. Is dat 100 euro dan kun je gerust 200 euro aan bitcoin of altcoins inkopen.
Halveren is wel een realistisch risico namelijk, zeker met de enorme stijging en onzekerheid van de markt op dit moment. Dat Bitcoin morgen niets meer waard is lijkt me uitgesloten
Hier kan je er eea over lezen in het Nederlands, onder de video gaat het uitgebreider door over minen.quote:Op maandag 6 november 2017 21:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Las vandaag dat een script op de site van de UFC schijnbaar bitcoins minede. Hoe betrouwbaar het bericht is e.d. is mij niet bekend, maar dat is verder niet het punt van mijn vraag.
Als complete bitcoin-noob vraag ik mij namelijk af wat het minen van bitcoins inhoudt. Maak je dan gewoon extra bitcoins?
Ja. Er zijn coins die maar op een bepaalde exchange staan en coins die wel op tien verschillende exchanges staan.quote:Op maandag 6 november 2017 18:19 schreef D. het volgende:
Coins die ze daar niet aanbieden zijn alleen via een exchange verkrijgbaar?
Das dezelfde vraag als hierboven?quote:En zijn op een exchange alle coins verhandelbaar, of moet je naar verschillende exchanges
Je moet niks. Maar tis wel het handigst ja. Er zijn ook ETH markten.quote:En om deze coins aan te kunnen schaffen moet je eerst bitcoin aanschaffen?
Heel waarschijnlijk niet, maar je moet wel wat specifiekere vragen stellen. Over welke wallet en coins heb je het nu bv? Er zijn zoveel verschillende.quote:Op maandag 6 november 2017 18:34 schreef D. het volgende:
Ow, en als ik een wallet heb die 2 verschillende coins ondersteunt, moet ik dan 2 keer die wallet downloaden of kunnen de verschillende munten in dezelfde wallet?
Niet helemaal hetzelfde, maar jouw antwoord was volledig om beide te beantwoorden.quote:Op dinsdag 7 november 2017 08:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Er zijn coins die maar op een bepaalde exchange staan en coins die wel op tien verschillende exchanges staan.
[..]
Das dezelfde vraag als hierboven?
[..]
Je moet niks. Maar tis wel het handigst ja. Er zijn ook ETH markten.
Electrum wallet, Bitcoin en Vergequote:Op dinsdag 7 november 2017 08:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel waarschijnlijk niet, maar je moet wel wat specifiekere vragen stellen. Over welke wallet en coins heb je het nu bv? Er zijn zoveel verschillende.
Edit: ah ik zie in de SC dat we ons hier de moeite kunnen besparen verder.
Klopt, maar alleen als je jouw Bitcoin dan weer verkoopt voor dollar natuurlijk.quote:Op maandag 6 november 2017 18:13 schreef D. het volgende:
Wat ik begreep staat de waarde van de bitcoin t.o. de dollar.
Andere coins weer t.o. de bitcoin, correct?
Dus als je voor 100 euro bitcoin koopt, en de dollar zakt 10% in waarde, dan ook maak je winst?
quote:Op maandag 6 november 2017 18:19 schreef D. het volgende:
De bitcoin kun je kopen via bijvoorbeeld Litebit.
Daar worden vele andere coins aangeboden.
Coins die ze daar niet aanbieden zijn alleen via een exchange verkrijgbaar? Als je op coinmarketcap.com kijkt heb je een tabje Markets, hier zie je waar je een specifieke coin kunt verhandelen. Bittrex heeft veel verschillende coins, maar ik heb zelf bijvoorbeeld Neblio en deze is alleen op cryptopia te verhandelen. Kijk goed welke exchange je moet hebben als je een bepaalde coin wil kopen/verkopen.
En via een exchange handel je niet met geld maar met bitcoins? Onder andere, je kunt ook handelen met ETH of Litecoin bijvoorbeeld. Dit ligt aan de exchange, maar tegen Bitcoin handelen ze allemaal wel
En zijn op een exchange alle coins verhandelbaar, of moet je naar verschillende exchanges Zie bovenstaande
En om deze coins aan te kunnen schaffen moet je eerst bitcoin aanschaffen? Je kunt via litebit ook direct coins aanschaffen, maar ik weet niet of dit interessanter is dan bitcoin te kopen en dit te verhandelen op een exchange. Dit ligt aan de fees die je voor de transacties moet betalen. Moet je zelf even uitvogelen, want ik weet de koersen zo niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |