Zakynthosquote:Op maandag 25 september 2017 14:20 schreef Sloggi het volgende:
Iemand tips voor een fietsvakantie eind oktober / november? Toscane, Sicilië, Tenerife of...?
Een beetje cultuur snuiven is mooi meegenomen. Toscane lijkt me erg mooi, maar is dat logistiek niet wat lastig? Ik wil er niet naartoe rijden en een auto huren is ook geen optie. Dan kan je in Florence zelf gaan zitten, maar dan betaal je 45 euro per dag voor een fiets zie ik.
http://bicyclepower.eu/prijzenquote:Op maandag 25 september 2017 19:01 schreef bluemoon23 het volgende:
8 euro per dag ?
Heb je een linkje van die zaak ?
Verrassende tip! Leuk!quote:Op maandag 25 september 2017 14:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zakynthos8 euro per dag voor een fiets
wel veel klimmetjes
Tenzij je met een vrouw gaat fietsen, dan zoek je maar wat anders. Die QOM's zijn van mijquote:
Doet Strava daar nu ook al aan mee?quote:
Even mijn geslacht aanpassen op Stravaquote:Op maandag 25 september 2017 19:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Tenzij je met een vrouw gaat fietsen, dan zoek je maar wat anders. Die QOM's zijn van mij![]()
Je kan idd geen 11 speed casette monteren. Dat komt omdat de afstand tussen de kransjes kleiner is en daar past geen 10 speed ketting tussen.quote:Op maandag 25 september 2017 19:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb een noob technische vraag![]()
Voor rijden in de bergen zou ik graag een lichter verzet op de fiets willen.
Momenteel heb ik dubbel voor (53x39) en 10 speed 11x27 (Shimano 105) achter.
Dat was toch een beetje harken toen ik dit voorjaar in de Vogezen was![]()
Het goedkoopst en snelst is een andere cassette monteren voor de bergtripjes heb ik al door.
Klopt het dat ik geen 11 speed cassette kan monteren ?
De Tiagra serie heeft bijvoorbeeld een 10 speed 11-32, de 105 serie heeft weer geen 11-32?
Zou die 11-32 passen, of loop ik dan tegen andere problemen aan ?
Ik heb de Ultegra achterderailleur opgemeten, en de hart op hart maat van de tandwielen was ongeveer 80mm.
Volgens mij kun je beter overstappen op een compact, maar ik weet niet wat daarbij komt kijken (buiten een nieuwe fiets kopen).quote:Op maandag 25 september 2017 19:36 schreef Najieto het volgende:
[..]
Je kan idd geen 11 speed casette monteren. Dat komt omdat de afstand tussen de kransjes kleiner is en daar past geen 10 speed ketting tussen.
Jij hebt een achterderailleur met een lange slag. De Ultegra (6700?) kan maar tot max 30 tandjes aan : https://www.mantel.com/sh(...)cnppY2h0I3N0YXJ0Mg==
Dat kan. Maar dan moet hij een andere crankset kopen met bcd 110quote:Op maandag 25 september 2017 19:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij kun je beter overstappen op een compact, maar ik weet niet wat daarbij komt kijken (buiten een nieuwe fiets kopen).
Ogen laten laseren. Heb ik jaar of 6 geleden ook laten doen. Beste uitgave ooit!! (En over vele jaren brillen en lenzen, haal je het e wel weer uit)quote:Op maandag 25 september 2017 13:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
[..]
Dat is een idee ja, maar zit heel de dag achter een computer. Krijg ik weer droge ogen
Shimano doet niet aan 110/130 bcd.quote:Op maandag 25 september 2017 19:40 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan moet hij een andere crankset kopen met bcd 110
Oog laseren zit, ook wel een aantal haken en ogen aan.quote:Op maandag 25 september 2017 20:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ogen laten laseren. Heb ik jaar of 6 geleden ook laten doen. Beste uitgave ooit!! (En over vele jaren brillen en lenzen, haal je het e wel weer uit)
Nooit meer beslagen glazen, nooit meer hoofdpijn aan einde van dag, bij wakker worden meteen scherp zicht op moment dat je je ogen opent.
Ja dat dacht ik ook, maar ik krijg ze dus niet inquote:
Aan een compact heb ik ook aan gedacht, maar dat wordt toch wel wat duurderquote:Op maandag 25 september 2017 19:40 schreef Najieto het volgende:
Dat kan. Maar dan moet hij een andere crankset kopen met bcd 110
anders harder trainen?quote:Op maandag 25 september 2017 20:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Aan een compact heb ik ook aan gedacht, maar dat wordt toch wel wat duurder
Je kan gewoon een 11-30 Ultegra cassette kopen. Zie link in mijn vorige post.quote:Op maandag 25 september 2017 20:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Aan een compact heb ik ook aan gedacht, maar dat wordt toch wel wat duurder
Om met 39-27 een Alpencol op te komen moet je toch wel serieus trainen. Dat lukt de meeste stervelingen niet met een paar duizend kilometer per jaar denk ik.quote:
Ik wil eigenlijk 11-32....quote:Op maandag 25 september 2017 21:07 schreef Najieto het volgende:
Je kan gewoon een 11-30 Ultegra cassette kopen. Zie link in mijn vorige post.
Of ik heb verkeerd geteldquote:Op maandag 25 september 2017 21:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Shimano 11-27 maakt.
Tiagra kan nog wel dat is ook 10 speed en erg goedkoop, je kan dan overwegen een bergcassette met een lange kooi derrie van Tiagra en/of een compacte crankset.quote:Op maandag 25 september 2017 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk 11-32....
Hoeft niet Ultegra te zijn, er past toch ook een "lagere" serie op ?
Maar ik begrijp dat mijn derailleur de beperkende factor is........
Ivm met mijn werk ben ik pas Donderdag weer thuis, ik zal dan nog eens kijken wat exact de specs zijn.
[..]
Dit is wel bizar duur volgens mij.quote:Op maandag 25 september 2017 20:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ogen laten laseren. Heb ik jaar of 6 geleden ook laten doen. Beste uitgave ooit!! (En over vele jaren brillen en lenzen, haal je het e wel weer uit)
Nooit meer beslagen glazen, nooit meer hoofdpijn aan einde van dag, bij wakker worden meteen scherp zicht op moment dat je je ogen opent.
Groupon heeft soms een aanbiedingquote:Op dinsdag 26 september 2017 07:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit is wel bizar duur volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |