Mooi staaltje engineering.quote:
Omdat mij werd verteld dat de reden van het olieverbanden was dat het niet om pk's ging maar om het onderdrukken van de detonatie in het ontstekingsproces. Omdat de motor maar 1m30 0,2s op de concurrentie hoeft te hebben aangezien in de race de luchtweerstand toch je tegenstander op afstand zal houden, dus het ging om 5 min.quote:Op woensdag 13 september 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap?
En hoe kom je erbij dat Ferrari en Mercedes de ERS gebruiken voor de quali boost en niet gewoon de ontsteking aanpassen? Honda heeft sinds Spa ook een quali boost, maar die halen ze niet uit de ERS.
Niet leuk om te horen? Wat niet? Een puur speculatief verhaal gebaseerd op totale fantasie?quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Vooral dit stukkie 😂quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam.quote:Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.
Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuhquote:Op donderdag 14 september 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam.
gaaf, dat wil ik ook doen bij m'n auto.quote:Op donderdag 14 september 2017 07:50 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuh
quote:by Wazari » 14 Sep 2017, 07:43
Without going into details, the roll-out of the "Spec 4" whether this season or next will not have the "teething" problems that this current PU had. It will have been more "seasoned" that any other PU even before it gets attached to the chassis. The chassis to PU relationship is the biggest unknown but typically not a big hurdle unless the layout and weight distribution deltas between the old/new PU's are significant.
I am confident that the next configuration PU will be a pleasant surprise. Also don't place too much credence to the HP deltas published by journalists. Some of the figures make me laugh out loud. As I said before, ERS management and fuel efficiency are the biggest hurdles now and the hurdles are getting much smaller.
Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan?quote:Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef nils7 het volgende:
Vanaf vandaag kun je heel het weekend gratis F1 kijken bij Ziggo, maar dat zullen de meesten hier al wel weten neem ik aan?
Ik hoop het Zorro, Ik hoop het.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan?
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )quote:
ben ik wel met je eensquote:Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )
"Voor iedereen te bekijken zonder extra betaling" bekt minder lekker.quote:Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid )
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:04 schreef aesop het volgende:
Hmmm Renault zegt RedBull eind 2018 vaarwel...
Of is het beperken van gezichtsverlies omdat Redbull toch al de keuze heeft gemaakt per 2019 het worksteam van Honda te worden?
Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.quote:Op donderdag 14 september 2017 11:34 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.
Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.
Hoe lang is Renault al bezig met exact hetzelfde concept 4/5jaar?
Als ik Max of Ricciardo was dan zou ik dit alleen maar als posifief zien. Eindelijk goede steun van een motorleverancier ipv maar een 'klantenteam' zijn.
Ja en dat is mislukt, want volgend jaar komen ze weer met een nieuw concept... daarom zijn er nagenoeg geen updates geweest.quote:Op donderdag 14 september 2017 12:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.
dat had ook een voordeel kunnen zijn, ze wisten al dat Mercedes de beste oplossing had maar hebben hun oren teveel naar McLaren laten hangen wat betreft het size zero conceptquote:Op donderdag 14 september 2017 11:47 schreef Rossdale het volgende:
Vergeet niet dat Honda een jaar later pas met de V6 is ingestapt dan de andere leveranciers. Qua ontwikkeling liggen ze dus een jaar achter en dat verschil zijn ze nog steeds aan het inhalen. De enige manier om dat te doen is door meer risico te nemen met kans op falen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |