abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 september 2017 @ 23:46:50 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173764413
Leuk filmpje, maar de titel klopt natuurlijk niet. Het is de meest efficiënte motor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173764970
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173765091
quote:
Mooi staaltje engineering.
pi_173765426
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap?

En hoe kom je erbij dat Ferrari en Mercedes de ERS gebruiken voor de quali boost en niet gewoon de ontsteking aanpassen? Honda heeft sinds Spa ook een quali boost, maar die halen ze niet uit de ERS.

Omdat mij werd verteld dat de reden van het olieverbanden was dat het niet om pk's ging maar om het onderdrukken van de detonatie in het ontstekingsproces. Omdat de motor maar 1m30 0,2s op de concurrentie hoeft te hebben aangezien in de race de luchtweerstand toch je tegenstander op afstand zal houden, dus het ging om 5 min.
Het olieverbanden was just een koelmethode. Toen RBR is gaan klikken voor Baku mocht er niet meer doorontwikkeld worden met het olieverbranden en konden de bijbehorende brandstofconfiguraties voor Q3 ook de prullenbak in. Dus zou de vrijwel perfecte betrouwbaarheid waar Mercedes en Ferrari 1,5 jaar aan werken per wagen in gevaar zijn geworden als je dezelfde prestatie zou willen in de Q's als je het proces op een andere manier moet koelen. Aanpassen kan maar is te riskant vanwege het volgende.

Je zou dan de MGU-H - aangezien je ook de turbo afstelling met de oliedruk zonder deze extra olie zou moeten herbepalen - moeten testen erna, maar alleen in Hongarije testen ging wat te ver.
En feit dat de limiet op componenten 4 per seizoen is, maakt dat je dus over je limiet heen zou gaan als er 1 knalt met zo weinig testuren = dan had je dus twee races gridstraffen gekregen en dat zou je de titel kosten.
Dus hebben Merc en Ferrari de MGU-K instellingen riskanter afgesteld, en RB heeft een gebrek aan kennis van de MGU-K door de late implementatie van de 2017 versie dit jaar, dus die kunnen nooit hetzelfde doen met de MGU-K die zelf ~150pk waard is, perfectioneren ervan kan al ~30 pk verschil zijn, dus Merc en Ferrari leek het 't veiligst om RB niet te veel te laten meespelen zoals hier in Singapore als het verbranden toch gelimiteerd zou worden. Honda's boost is een vrij triest verhaal maar dit gaat te lang worden.

Laatste kans race om een race te winnen dit jaar bedoelde ik trouwens.
pi_173765553
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.

Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
  donderdag 14 september 2017 @ 06:55:38 #31
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173765774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.

Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Niet leuk om te horen? Wat niet? Een puur speculatief verhaal gebaseerd op totale fantasie?

Ik vind het wel vermakelijk.
pi_173765866
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.

Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Vooral dit stukkie 😂
pi_173765909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 04:06 schreef Jolyon het volgende:
Maar over Max hè. Ik werd vrijwel algeheel weggehoond hier toen ik aangaf dat coureurs wel degelijk met instellingen hun wagens negatief kunnen beïnvloeden in de betrouwbaarheid, zeker als je als Max zijnde voor een klantenteam moet rijden en je daardoor nooit de ''broncodes'' hebt van de motor, maar klaarblijkelijk genoeg vertelde een Franse analist mij dat Canal+ hoorde dat een Mercedes engineer tijdens de vrije training van de Canadese GP met de Mercedes updates per ongeluk het bestand met de nieuwe configuratie voor de Mercedes motor aan de FI garage heeft gegeven en schreeuwend deze opeens in dezelfde sessie komen ophalen. De grap was dat de FI engineers zeiden dat de wagen opeens tientallen PKs gevonden leek te hebben.

Dus misschien, heel misschien is het mogelijk, dat RB gewoon te veel risico heeft genomen door het seizoen heen aangezien Renault wel degelijk meer PKs kon leveren maar het gooiden op betrouwbaarheid, en zij hadden alleen de ''broncode''. Maar. Niet leuk om te horen. Ik begrijp het.
Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam. :?
pi_173765944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat de relevantie is tussen Max en de engine maps van klanten/fabrieksteam. :?
Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuh
pi_173766081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 07:50 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Max herschrijft die elke avond voor wat meer PK's. duuh
:o gaaf, dat wil ik ook doen bij m'n auto.

Hoe laat is de persco btw?
pi_173766240
@Meike

quote:
by Wazari » 14 Sep 2017, 07:43

Without going into details, the roll-out of the "Spec 4" whether this season or next will not have the "teething" problems that this current PU had. It will have been more "seasoned" that any other PU even before it gets attached to the chassis. The chassis to PU relationship is the biggest unknown but typically not a big hurdle unless the layout and weight distribution deltas between the old/new PU's are significant.

I am confident that the next configuration PU will be a pleasant surprise. Also don't place too much credence to the HP deltas published by journalists. Some of the figures make me laugh out loud. As I said before, ERS management and fuel efficiency are the biggest hurdles now and the hurdles are getting much smaller.
  donderdag 14 september 2017 @ 08:33:46 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173766242
Vanaf vandaag kun je heel het weekend gratis F1 kijken bij Ziggo, maar dat zullen de meesten hier al wel weten neem ik aan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!fotograaf donderdag 14 september 2017 @ 08:36:43 #38
842 Zorro
Z
pi_173766268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:33 schreef nils7 het volgende:
Vanaf vandaag kun je heel het weekend gratis F1 kijken bij Ziggo, maar dat zullen de meesten hier al wel weten neem ik aan?
Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan? *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 14 september 2017 @ 08:37:54 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173766285
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:36 schreef Zorro het volgende:

[..]

Krijg ik mijn Ziggo Sport abonnementsgeld teruggestort dan? *O*
Ik hoop het Zorro, Ik hoop het.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!fotograaf donderdag 14 september 2017 @ 08:39:57 #40
842 Zorro
Z
pi_173766299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik hoop het Zorro, Ik hoop het.
Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid :P )
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 14 september 2017 @ 08:44:45 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173766363
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid :P )
ben ik wel met je eens
  donderdag 14 september 2017 @ 09:45:04 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173767130
Ik leech van m'n ouders.
Zij hebben 2 kaarten over die bij mij in de TV's zitten dus ik mag eigenlijk niet klagen :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173768563
Hmmm Renault zegt RedBull eind 2018 vaarwel...
Of is het beperken van gezichtsverlies omdat Redbull toch al de keuze heeft gemaakt per 2019 het worksteam van Honda te worden?
pi_173769046
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:39 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik maak nou wel een geintje, maar niet helemaal. Ik erger me dood aan dat soort reclamekreten. Ik betaal er gewoon voor, dus "voor iedereen gratis te bekijken" is gewoon gelul. (niet tegen jou gericht,he, voor de duidelijkheid :P )
"Voor iedereen te bekijken zonder extra betaling" bekt minder lekker.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173769171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:04 schreef aesop het volgende:
Hmmm Renault zegt RedBull eind 2018 vaarwel...
Of is het beperken van gezichtsverlies omdat Redbull toch al de keuze heeft gemaakt per 2019 het worksteam van Honda te worden?
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.
pi_173769544
Vergeet niet dat Honda een jaar later pas met de V6 is ingestapt dan de andere leveranciers. Qua ontwikkeling liggen ze dus een jaar achter en dat verschil zijn ze nog steeds aan het inhalen. De enige manier om dat te doen is door meer risico te nemen met kans op falen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 14 september 2017 @ 12:05:20 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_173770005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Renault is op dit moment toch veel verder dan Honda zou je zeggen. Een jaar ontwikkelen bij Toro Rosso en dan meteen in de Red Bull, kan erg fout gaan als ze niet 1000% verbeteren. Ben benieuwd wat dit voor RIC en Max gaat betekenen, die krijgen nu met nog meer onzekerheid te maken dan dat ze nu al hebben met de Renault motor.
Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.

Hoe lang is Renault al bezig met exact hetzelfde concept 4/5jaar?

Als ik Max of Ricciardo was dan zou ik dit alleen maar als posifief zien. Eindelijk goede steun van een motorleverancier ipv maar een 'klantenteam' zijn. :s)
  donderdag 14 september 2017 @ 12:06:21 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173770019
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik zie Renault niet veel verder op het moment hoor, helemaal als je bedenkt dat Honda hun 'size-zero concept' 1,5jaar geleden pas overboord heeft gegooid en toen pas echt met de motor in z'n huidige staat zijn begonnen.

Hoe lang is Renault al bezig met exact hetzelfde concept 4/5jaar?

Als ik Max of Ricciardo was dan zou ik dit alleen maar als posifief zien. Eindelijk goede steun van een motorleverancier ipv maar een 'klantenteam' zijn. :s)
Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173770057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Renault zou begin dit jaar een totaal nieuw concept hebben geintroduceert.
Ja en dat is mislukt, want volgend jaar komen ze weer met een nieuw concept... daarom zijn er nagenoeg geen updates geweest.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:16:30 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173770170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:47 schreef Rossdale het volgende:
Vergeet niet dat Honda een jaar later pas met de V6 is ingestapt dan de andere leveranciers. Qua ontwikkeling liggen ze dus een jaar achter en dat verschil zijn ze nog steeds aan het inhalen. De enige manier om dat te doen is door meer risico te nemen met kans op falen.
dat had ook een voordeel kunnen zijn, ze wisten al dat Mercedes de beste oplossing had maar hebben hun oren teveel naar McLaren laten hangen wat betreft het size zero concept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')