![uXqhSrp.png]()
Het is tijd! Hoewel ik zelf qua tijd niet heel ruim zit, kunnen we natuurlijk niet zonder dit toernooi, dus ga ik mijn best doen de zoektocht naar de beste film volgens FOK! weer in goede banen te leiden.
Dit doen we op de gebruikelijke manier: jullie posten in dit topic een lijst met de volgens jullie beste films ooit. Ik verzamel de lijsten vervolgens, ken elke film punten toe, tel de punten bij elkaar op en plaats na de deadline de uitslag in ditzelfde topic. Makkie dus.
Voor het inleveren van je lijst kun je kiezen uit vijf formaten: een top 100, 50, 25, 20 of 10. De puntentelling is hierbij is als volgt:
Top 100: 100-99-98 ... 3-2-1
Top 50: 100-98-96 ... 6-4-2
Top 25: 100-96-92 ... 12-8-4
Top 20: 100-95-90 ... 15-10-5
Top 10: 100-90-80 ... 30-20-10
En nog even de regels om het (met name mij) gemakkelijk en overzichtelijk te houden:
• Als je je lijst wilt
wijzigen, doe dit dan via een nieuwe post of een DM. De kans is namelijk groot dat je lijst heel snel verwerkt wordt en een wijziging niet gezien wordt.
• De films moeten minimaal
feature-length (40 minuten+) zijn.
•
Miniseries doen niet mee. Als leidraad hiervoor geldt IMDb.
La Meglio Gioventu zie ik dus wel als speelfilm,
It niet.
• Een
filmreeks is niet één film, dus de
Lord of the Rings-trilogie kan niet op één positie gezet worden. Wel kunnen de films ex equo op één positie gezet worden; ze krijgen dan het gemiddelde aantal punten van de drie posities die ze bekleden.
• Let goed op de
spelling van de titels en vul evt. aan met informatie: IMDb-link en jaartal worden héél erg gewaardeerd! Dit voorkomt namelijk misverstanden en zoekwerk voor mij en daarmee eventuele vragen van mij aan jou.
• Als je deze extra informatie achter de film plaatst, probeer dit dan met een
leesteken te scheiden; een vertical bar, haakje of streepje is hierbij allemaal prima.
• Houd dit topic of je DM-box verder wel in de gaten voor het geval ik ergens toch niet uit kom en ik je om wat
uitleg wil vragen. Zonder antwoord kies ik de voor mij meest logische oplossing.
De
deadline stel ik in op zaterdag 21 oktober 23.59u. De uitslag zal waarschijnlijk de volgende ochtend rond 10.00u volgen. Net als bij de voorgaande edities komt er ook weer een
Schaduwlijst, waarvan de criteria uiteraard niet gedeeld gaan worden.
Succes en vooral veel plezier met het samenstellen van je lijst!
Uitslag FOK! Film Top 100 2016
Uitslag FOK! Film Top 100 2015
Uitslag FOK! Film Top 100 2014
Uitslag FOK! Film Top 100 2013
Uitslag FOK! Film Top 100 2012
[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 16-10-2017 22:06:44 ]