quote:Op maandag 11 september 2017 21:50 schreef Legwieh het volgende:
Over de zaag ga ik even nadenken en wat reviews kijken. Inmiddels weer druk bezig met het slopen van een kamer en aan het kijken of we de nieuwe electra van de achterste 3 kamers bij elkaar kunnen krijgen en kunnen vormen tot 1 groep.
Nu kom ik een mysterieuze kabel tegen. Deze grijze buitenkabel loopt van mijn meterkast omhoog en verdwijnt op de 1e verdieping uiteindelijk in het plafond. Op zolder komt hij daar echter niet meer uit. Zou deze ergens verdwijnen en ooit hebben gediend voor de antenne die op de schoorsteen stond? Ik heb werkelijk geen idee. Iemand ideeen? En wat is dat kastje naast mijn meter??
Ik snap weinig van mijn meterkast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Verdomme wat een werk ook ;-Pquote:Op woensdag 13 september 2017 11:59 schreef Gieliovd het volgende:
Verdomme wat een ruimte. Heerlijk.
Ja tof he, toen ik binnenkwam in de showroom destijds was ik verliefd. Nu 6 maanden later komt hij definitief in mijn badkamer. We gaan hem ook in de gang bij de achterdeur, de toilet en de gang bij de trap leggen. Past denk ik heel stoer bij de betonnenvloer die door de rest van de beneden etage komt te liggen.quote:Op zondag 17 september 2017 21:35 schreef bleiblei het volgende:
wat een vette accenttegel!![]()
van welk merk is die?
Nouja alleen nog 1 deuropening zagen, een andere deur eruitzagen zodat we die kunnen dichtmaken,quote:Op zondag 17 september 2017 22:02 schreef tux87 het volgende:
Oh je hebt ook van die fijne stenen, porabloc oid heet dat. Scheurt heel makkelijk, en afbreken geeft een enorme bende.. maar dat heb je gehad zo te zien
Mooi project, ik blijf volgen
Ik heb nog wel een tip, als je de bestaande inbouwdozen wil verlagen kan je ze beter helemaal eruit slopen en de buis een sokje verlengen, anders kom je in de knoei met draden trekken.quote:
quote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Legwieh het volgende:
(als er nu nog mensen reageren dan weet ik ook dat ik het nog voor iemand doe dat updaten ;-)
Helaas wel ja.quote:Op maandag 18 september 2017 08:25 schreef timmtim het volgende:
De muur waarin je het deurgat gaat zagen is die door en door gescheurd?
Dat is zeker waar (en van jou kan ik t aannemen.) maar de afspraak met de stucadoor staat gepland dus er staat wel enigszins tijdsdruk op.quote:Op maandag 18 september 2017 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Kalm aan, eigen tempo. Je doet het voor jezelf en niet voor de buitenwacht.
Een uiteraard houd ik alles ook bij!
Zat een scheur in voor het zagen en stond ineens los na het zagen, waarschijnlijk zichzelf iets kunnen zetten toen er een sparing was gemaakt en daardoor doorgescheurd. Dit wandje gaan we zetten met Ytong (ik heb nog een hoop blokken liggen vandaar)quote:Op dinsdag 19 september 2017 08:58 schreef tux87 het volgende:
Stond het wandje los na het zagen? Ook zo herkenbaar. Hier donderde er een wand uit na sleuven slijpen voor een inbouwkraan. Was ook gescheurd en koud tegen een andere wand gezet ipv ingetand.. Goede keuze om te vervangen. Doe je gips of ytong?
Dacht het al te zien op de foto. Inderdaad een tegenvallen, maar als je het opnieuw opzet met Ytong blokken dan heb je op enkele uren een nieuwe wand staan. Voordeel wat je nu ook hebt is dat je het kozijn alsvast kunt stellenquote:
Ik wil er alleen geen kozijn in, het moet een open sparing worden die netjes gestuct wordt. eventueel met een schuifdeur ervoor.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:58 schreef timmtim het volgende:
[..]
Dacht het al te zien op de foto. Inderdaad een tegenvallen, maar als je het opnieuw opzet met Ytong blokken dan heb je op enkele uren een nieuwe wand staan. Voordeel wat je nu ook hebt is dat je het kozijn alsvast kunt stellen
Jij plaatst toch wel een latei hoop ik?quote:Op woensdag 20 september 2017 08:00 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik wil er alleen geen kozijn in, het moet een open sparing worden die netjes gestuct wordt. eventueel met een schuifdeur ervoor.
Jup, of tenminste ik ga hem vanmiddag halen, en boven klaarleggen, dan snappen vriendin en schoonpa de bedoeling vast wel ;-Dquote:Op woensdag 20 september 2017 08:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Jij plaatst toch wel een latei hoop ik?
quote:Op woensdag 20 september 2017 08:34 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Jup, of tenminste ik ga hem vanmiddag halen, en boven klaarleggen, dan snappen vriendin en schoonpa de bedoeling vast wel ;-D
Uiteraard!quote:Op maandag 25 september 2017 12:39 schreef Gieliovd het volgende:
Hard gewerkt weer!!
Houd je wel rekening met je vochtschermen als je tegen een dak aan werkt met je isolatie!!!
Ja ik zat daar zelf ook aan te denken, maar werkt dat een beetje, en kun je halve bussen dan echt bewaren? Momenteel spuit ik gewoon bussen leeg, bewaren gaat toch nietquote:Op maandag 25 september 2017 14:58 schreef tux87 het volgende:
Mooi werk weer! Gaat hard.. Misschien het overwegen waard om een PUR pistool aan te schaffen. Kost niet veel, en scheelt een hoop geknoei met PUR (no offence). Je kunt dan een aangebroken bus ook beter bewaren door gewoon het pistool dicht te draaien. Ik heb er al veel plezier van gehad in ieder geval..
En vergeet het ultieme doseergemak niet. Kan je makkelijk heel precies naden mee vullen, wat met een PUR-bus niet gaat. Heb er zelf ook eentje en gebruik nooit meer de gewone bussen. Wel ook nog een PU cleaner patroon bijkopen.quote:Op maandag 25 september 2017 16:51 schreef tinus-online het volgende:
Pistool zit wel vol met pur, maar na gebruik draai je de spuitmond dicht met een intern dopje, dan zit de pur in de spuit luchtdicht opgesloten en hard het niet uit.
volgende keer het dopje open draaien en vrolijk verder purren, ook met halve bussen
Als je hem heel goed dichtdraait en de bus op zijn onderkant neerzet blijft het heel lang goed.quote:Op maandag 25 september 2017 16:21 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ja ik zat daar zelf ook aan te denken, maar werkt dat een beetje, en kun je halve bussen dan echt bewaren? Momenteel spuit ik gewoon bussen leeg, bewaren gaat toch niet, dan maar wat extra gebruiken.
Want dan zit heel dat pistool toch vol met pur?
Dakkapel is niet geïsoleerd. Zoals je kunt zien. Omdat het raam wat erin komt vervangen wordt. (En in dezelfde maat besteld is als het huidige raam) kan ik niet veel naar binnen komen.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:30 schreef tux87 het volgende:
Je kunt de muur dikker laten opzetten zodat het gelijk wordt. Het probleem is alleen dat de materialen dusdanig verschillend gaan werken dat een scheur heel waarschijnlijk is. Sowieso de stukadoor breed gaas laten zetten. Een andere optie is hele dunne schaaflatjes of veerregels tegen de muur en dakkapel en dan gipsplaat over de muur en dakkapel.
Is de dakkapel trouwens wel geïsoleerd? Anders vormt dat ook een issue met mogelijk condensatie. Zo te zien is het al eens nat geweest.. Anders wellicht het hout vervangen door isolerend materiaal?
Misschien leuk om te weten, wat ook motiveert om te blijven updaten; er zijn ook nog 20 lurkers (of misschien nu 19) die niet hebben gereageerd, maar wel lekker met je meelezenquote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Legwieh het volgende:
Tijd voor een weer een update. (als er nu nog mensen reageren dan weet ik ook dat ik het nog voor iemand doe dat updaten ;-)
Ik dus....quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien leuk om te weten, wat ook motiveert om te blijven updaten; er zijn ook nog 20 lurkers (of misschien nu 19) die niet hebben gereageerd, maar wel lekker met je meelezen.
Dit kun je zien, door met je muis even op de TT te gaan staan.
+1quote:Op zaterdag 30 september 2017 08:01 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Hier nog zo'n lurker! Wat een indrukwekkende klus!! Petje af!
Dit is de meest eenvoudige manier idd maar heb je waarschijnlijk over een aantal jaar vochtplekken op die plaat en dan zou je het alsnog kunnen veranderen. Wil je het goed doen zul je alles los moeten halen en isoleren.quote:Op donderdag 28 september 2017 21:06 schreef B-Behr het volgende:
Ik zou de (stenen) muur laten stuken, en de houten binnenzijde van de dakkapel niet. Dit zou ik opnieuw afwerken met plaatmateriaal, bij voorkeur uit 1 stuk. Later in dezelfde kleur verven als de muur, het naadje tussen muur en plaat zo netjes mogelijk afwerken, en op de koop toe nemen dat deze iets zichtbaar blijft.
Deze oude rommel eraf en nieuwe dakkappel die gelijk geisoleerd is erop. Dan krijg je gelijk stucplaat aan binnenzijde nieuwe kapel.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:08 schreef Legwieh het volgende:
Ter verduidelijking, rechtsboven zie je het lood zitten en daar achter de beplating die vervangen wordt tijdens het vervangen van de kozijnen.
[ afbeelding ]
Hoe ga ik dit netjes krijgen??
Helaas dat staat niet op het programma. Kozijnen worden vervangen en dakkapellen opgeknapt. Na het plaatsen van de kozijnen ga ik denk kijken of ik iets naar binnen kan komen en dan een pir+gips plaat met een minimaal luchtspouwtje proberen te maken. Hopelijk kom ik dan niet te veel naar voren. T is ff gehannes maar de ramen zijn al besteld en de stucadoor en de kozijnen plaatsing al gepland.quote:Op zaterdag 30 september 2017 14:45 schreef PJ het volgende:
[..]
Deze oude rommel eraf en nieuwe dakkappel die gelijk geisoleerd is erop. Dan krijg je gelijk stucplaat aan binnenzijde nieuwe kapel.
Keuzes, keuzesquote:Op zaterdag 30 september 2017 16:08 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Helaas dat staat niet op het programma. Kozijnen worden vervangen en dakkapellen opgeknapt. Na het plaatsen van de kozijnen ga ik denk kijken of ik iets naar binnen kan komen en dan een pir+gips plaat met een minimaal luchtspouwtje proberen te maken. Hopelijk kom ik dan niet te veel naar voren. T is ff gehannes maar de ramen zijn al besteld en de stucadoor en de kozijnen plaatsing al gepland.
Ik zou dan geen geld, tijd en moeite steken in een TV-Kamer maar de basis goed aanpakken. Zo heel veel extra kost het niet meer als de kozijnen al vervangen worden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Keuzes, keuzes![]()
Ik ken het gevoel er zijn een hoop dingen die je moet doen en een hoop zaken die je zelf aan wilt pakken. En dan krijg je nog van dit soort gevallen erbij
Ieder zijn keuzes he, wellicht dat ik bij t zesde kind denk van nu heb ik wat extra ruimte en de slaapkamers nodig laat ik nu de dakkappellen eens vervangen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:00 schreef PJ het volgende:
[..]
Ik zou dan geen geld, tijd en moeite steken in een TV-Kamer maar de basis goed aanpakken. Zo heel veel extra kost het niet meer als de kozijnen al vervangen worden.
Zo is het!quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:24 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ieder zijn keuzes he, wellicht dat ik bij t zesde kind denk van nu heb ik wat extra ruimte en de slaapkamers nodig laat ik nu de dakkappellen eens vervangen.
Ja af en toe moet je het echt opruimen, anders wordt je helemaal gek.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef monsterd. het volgende:
Mooie plek voor gereedschap. Hier kunnen wij echt een voorbeeld aan nemen, wij zijn ook altijd eeuwig alles kwijt. Wat knap dat jullie weer zoveel werk hebben verzet trouwens!
Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:
Wellicht weten jullie allemaal nog, dat ik geen vergunning kreeg om mijn ramen door te trekken tot aan de grond, dit in verband met de welstand.
Idee was nu om de raamsparingen hetzelfde te laten als nu alleen deze optisch te vergroten aan de binnenzijde. Aangezien de binnenmuur toch een heel stuk naar binnen komt, wegens isolatie en het vlak trekken van de muur is hier voldoende ruimte voor.
Ik zou dan de jaloezien wat verder van het raam willen zetten zodat deze voor de huidige vensterbanken door kunnen lopen tot aan de vloer, maar wel achter de (nieuwe) muur vallen.
Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.
Wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking, huidig.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:13 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:
Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.
Dit is getekend met Google Sketchupquote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:13 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?
Vloerverwarming inderdaad.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het er wel heel mooi uit zien.![]()
Hoe ga je verwarmen? Dmv vloerverwarming?
Ik ken maar weinig huizen (behalve bij tuindeuren) waarbij het glas tot de grond doorloopt. Misschien bij moderne huizen maar daar kom ik maar weinig, vaak zit er nog een radiator onder het raam. Ik vind het wel gaaf zo met die doorlopende jaloezieën, het maakt ook dat je kamer meteen hoger voelt, sowieso beter dan wat je nu hebt, dat voelt heel ouderwets.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:16 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Vloerverwarming inderdaad.
Dingen op de vensterbank zetten doe ik nooit. Dus dat is het probleem niet.
Vroeg me alleen af of t niet zou storen dat t glas niet tot aan de grond liep
Ja het mag wel wat hoger voelen want het voorste deel is maar 2,50 hoog. Omdat het heel breed is lijkt het sowieso al lager dus ik wil het wat hoogte meegeven eigenlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig huizen (behalve bij tuindeuren) waarbij het glas tot de grond doorloopt. Misschien bij moderne huizen maar daar kom ik maar weinig, vaak zit er nog een radiator onder het raam. Ik vind het wel gaaf zo met die doorlopende jaloezieën, het maakt ook dat je kamer meteen hoger voelt, sowieso beter dan wat je nu hebt, dat voelt heel ouderwets.
Zijn dit schakelaars die op dezelfde groep zitten aangesloten ?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:12 schreef Legwieh het volgende:
Hele domme vraag misschien maar ik heb twee x twee schakelaars die allebei een hotelschakeling vormen met elkaar mag ik dan de zwarte draden doorlussen in de schakelaar.
Dat scheelt namelijk een keer extra twee zwarte draden trekken door een krappe buis.
jaquote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn dit schakelaars die op dezelfde groep zitten aangesloten ?
ziet er goed uitquote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:
Wellicht weten jullie allemaal nog, dat ik geen vergunning kreeg om mijn ramen door te trekken tot aan de grond, dit in verband met de welstand.
Idee was nu om de raamsparingen hetzelfde te laten als nu alleen deze optisch te vergroten aan de binnenzijde. Aangezien de binnenmuur toch een heel stuk naar binnen komt, wegens isolatie en het vlak trekken van de muur is hier voldoende ruimte voor.
Ik zou dan de jaloezien wat verder van het raam willen zetten zodat deze voor de huidige vensterbanken door kunnen lopen tot aan de vloer, maar wel achter de (nieuwe) muur vallen.
Wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking, huidig.
[ afbeelding ]
Dan mag dat prima door de ene inbouwdoos naar de andere inbouwdoos gebracht worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:26 schreef Legwieh het volgende:
[..]
ja
je moet het zo zien
beneden 1 wisselschakelaar
en boven 1 wisselschakelaar
ze moeten zowel boven als beneden een lamp aan en uit kunnen zetten. (zodat je van schakelaar naar schakelaar kunt lopen zonder in het donker te hoeven lopen.)
Mits het op dezelfde groep zit.............quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan mag dat prima door de ene inbouwdoos naar de andere inbouwdoos gebracht worden.
En niet meer elektra klussen dan, bier en klussen kan Vout gaanquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:44 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Sneakpreview!
[ afbeelding ]
En nu bier drinken!
Een goede kennisquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:38 schreef densmee het volgende:
Sjieke kast, toevallig gemaakt door een kennis?
Veel groepen is vooral een theoretisch verhaal, we wonen nog steeds maar met zijn tweeen in 1 huis. Dus ik ga nooit of te nimmer, alle stopcontacten, lampen, ovens, warmtepompen, airco en alle andere apparatuur tegelijk gebruiken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 22:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Flinke kast, maar het is natuurlijk ook een flink huis.
Op wat voor hoofdaansluiting ga je draaien? Want ik zie iets met een kookgroep, warmtepomp én 16 gewone eindgroepen. Das best wel veel voor 3x25A.
Nu zit ik zelf met 8 eindgroepen + kookgroep + warmtepomp ook op 3x25A. Of dat voldoende is weet ik na deze winter. Vandaag een inductiekookplaat gehaald, dus zodra die er in ligt, draai ik de gaskraan dicht en dan is het wachten op koude winterdagen.
Nou, dan zit de kast er wat dat betreft precies op tijd inquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 17:15 schreef Legwieh het volgende:
Vandaag was het een beetje cadeautjesdag, als eerste kwamen die pir+gips platen binnen, die we gaan gebruiken in de nok van het dak van de grote slaapkamer. en om de dakkapellen te isoleren.
[ afbeelding ]
Maar het leukste werd daarna binnengebracht.
[ afbeelding ]
Voor heul veul geld aan potentiele warmte ;D
De warmtepomp, incl buffervat.
Over twee weken gaan we waarschijnlijk beginnen met de installatie hiervan
zeker precies op tijd, je hebt me nog wel wat werk bezorgd trouwens ;-)quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, dan zit de kast er wat dat betreft precies op tijd in![]()
![]()
Goed bezig Thomas !
Ik zie hier de foto's niet...quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:41 schreef Legwieh het volgende:
En nog meer spul gehaald/ binnengekomen.
Via bva auctions wat groen (en geel) voor in de tuin/keuken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Olijven,limoenen en qumcaot.
Op jullie advies
[ afbeelding ]
Purpistool en bussen pur en cleaner
Ook op jullie advies (en afgekeken van vonkenboer)
[ afbeelding ]
En een nieuwe vlizotrap gehaald.
[ afbeelding ]
zaterdag weer hulp dus dan de vlizotrap monteren en de isolatieplaten tegen het plafond schroeven
*ontlurkt*quote:
T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*ontlurkt*
Ik wel. Mooi project man! Verder heb ik klustechnisch weinig bij te dragen.
Ik wou beginnen met het opknappen van mijn gang. Ooit. Jij doet meteen een heel huisquote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:
[..]
T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.
Bij allebei kom je op een punt dat er geen weg meer terug is he ;-)quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wou beginnen met het opknappen van mijn gang. Ooit. Jij doet meteen een heel huis
Maar Google je dan alles bij elkaar, of had je toch al aardig skills stiekem? Want ik zou mezelf niet onhandig noemen, maar bij heel veel werkzaamheden zou ik niet weten hoe het moet.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:
[..]
T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.
Zo heb ik mezelf ook veel geleerd hoor. En gewoon doen, logisch nadenken.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 23:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar Google je dan alles bij elkaar, of had je toch al aardig skills stiekem? Want ik zou mezelf niet onhandig noemen, maar bij heel veel werkzaamheden zou ik niet weten hoe het moet.
Dat en gewoon prielen, en prullen, en hopen dat de stucadoor der uiteindelijk een mooi geheel van maakt ;Dquote:Op donderdag 12 oktober 2017 07:53 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Zo heb ik mezelf ook veel geleerd hoor. En gewoon doen, logisch nadenken.
Kost alleen veel meer dan ff een stukje gasleiding aanleggen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 12:03 schreef loveli het volgende:
Als het toch tijdelijk is, koken met losse gasflessen. Hoef je geen leiding aan te leggen.
Valt reuze mee. Vulling van een 12kg fles gaat wel een paar maanden mee. Als je iemand met een caravan kent, mag je die vast komende maanden lenen als je belooft hem vol weer terug te geven. En een kampeerder heeft vaak ook nog wel een 3 of zelfs 4-pits kooktoestel te leen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 12:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Kost alleen veel meer dan ff een stukje gasleiding aanleggen.
En gasfles dicht open, en een hoop ellende. en ik heb een keuken staan met daarin een gasplaat op aardgas dus vandaar dacht ik een stukje gasleiding van een meter of 5 ertussen en gaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 12:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Vulling van een 12kg fles gaat wel een paar maanden mee. Als je iemand met een caravan kent, mag je die vast komende maanden lenen als je belooft hem vol weer terug te geven. En een kampeerder heeft vaak ook nog wel een 3 of zelfs 4-pits kooktoestel te leen.
Of het moet echt maar een klein stukje leiding zijn wat je moet aanleggen.
Voor water gewoon flex gebruiken. De leiding zelf kun je weer hergebruiken.
Meterkast ligt 20meter verderop, en die draad loopt dan ook nog eens recht door het stuk wat momenteel verbouwd wordt. (niet zo handig dus)quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
En even een hele andere insteek, stukje 5x2,5mm2 aansluiten op die mooie nieuwe groepenkast en een inductiekookplaat op de kop tikken?
Of ligt het daarvoor te ver van de meterkast af?
Ik kom er ff niet uit,quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 15:27 schreef Gieliovd het volgende:
Nee hoor, die kan gewoon in een standaard knelkoppeling van 15mm knel.
Mag dat voor drinkwater? En voor warm water?quote:Op zondag 15 oktober 2017 19:13 schreef densmee het volgende:
Waarom pak je geen tyleen, oost niet veel en werkt makkelijk
Nee, dat is een euroconus aansluiting. Dat werkt niet op een reguliere koppeling.quote:Op zondag 15 oktober 2017 18:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik kom er ff niet uit,
Wat heb ik nu nodig als ik van koper naar flexibel (henco slang) naar koper wil.
En dan zonder (ingewikkeld knel ) gereedschap.
kom ik hier mee uit?
https://www.warmteservice(...)-16x15-Cu/p/48682010
ik dacht namelijk van koper via, dat stukje naar flex,
Dan flex naar de tijdelijke keuken (via het plafond)
dan van flex naar koper (met datzelfde stukje)
dan koper leiding naar een tstuk
van het t-stuk naar twee wandplaten, 1 plaat voor de keukenkraan, 1 voor de wasmachinekraan.
of doe ik nu iets heel raars?
Help wanted!
Ik ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt? Gaat een installateur het allemaal regelen of doe je het deels zelf? Gaat het een hybride opstelling worden of puur lucht/water warmtepomp?quote:Maar het leukste werd daarna binnengebracht.
[ afbeelding ]
Voor heul veul geld aan potentiele warmte ;D
De warmtepomp, incl buffervat.
Over twee weken gaan we waarschijnlijk beginnen met de installatie hiervan
Helemaal zelf doen, met mijn zwager.quote:Op maandag 16 oktober 2017 13:02 schreef tux87 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt? Gaat een installateur het allemaal regelen of doe je het deels zelf? Gaat het een hybride opstelling worden of puur lucht/water warmtepomp?
Mag ook wel na al dat werkquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:50 schreef Legwieh het volgende:
Afgelopen weekend niet al te veel gedaan, had een weekendje weg met mijn vriendin gepland staan.
[...]
Planning voor de komende week
- kapot moe op de bank liggen met een biertje in de hand en formule 1 kijken.
T gaat echt mega hard. Onze stucadoor is echt gek. Hij beweert dat hij woensdag de hele boven af heeft (en ik denk dat het hem nog gaat lukken ook)quote:
Hier is het ook alleen de bovenverdieping pas hoor. Maar dan wel 403m2 aan wanden en plafonds. En dan nog de badkamer.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Ah hier wordt deze week ook gestuct. Morgen moet de hele bovenverdieping klaar zijn. Maar bij mij is het slechts 130m2 muren en plafonds die gedaan moeten worden.
Het geeft even een berg rotzooi en enorm veel vocht in huis, maar het knapt enorm op ten opzichte van de kale gipsplaten. Wat een heerlijk aanzicht.
Hier blijven de fotos dus.quote:
Dat klinkt alsof er nog een tweede 50 is. Mijn glas is altijd halfvol.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:07 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Het slechte nieuws eerst dan maar, de eerste ¤50k is op.
Ja, hoorquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 19:58 schreef Legwieh het volgende:
Thnx voor alle leuke commentaren, Net na het werk nog ff snel langs gereden om te kijken wat de tegelzetter had gedaan en hoe het eruitziet nu de stucadoor klaar is.
Willen jullie nog een update?
je moet wel een beetje positief zijn en blijven met zo'n verbouwing, en gelukkig is er nog een tweede 50, anders komt het nooit goed. en hoop klaar te zijn voor de 3e 50 op is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof er nog een tweede 50 is. Mijn glas is altijd halfvol.
wordt nog volgestort.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
De linkerpoot van je inbouw reservoir zweeft.... Ben je niet bang dat het gaat doorzakken?
Uiteraard verder heel mooi
Kleinigheidquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:26 schreef Legwieh het volgende:
[..]
wordt nog volgestort.
Kon hem daar niet vastboren op de vloer, want daar loopt de riolering onderdoor ;-)
Dat is niet echt vloerverwarming, enkel de retour teruggelegd door de vloer, gaat niet echt warm worden maar zorgt dat de kou van de vloer af is, er komt ook gewoon een radiator.quote:Op donderdag 2 november 2017 08:18 schreef Sintesi1 het volgende:
Er worden weer flinke vorderingen gemaakt! erg leuk om te volgen.
Nu eens een vraag. Op de foto van je badkamer zie ik vloerverwarmings lussen van (wat mij lijkt) alu-pex met mantel? De mantel zal de buis toch isoleren en zo kan het geen warmte afgeven aan je dekvloer?
We zijn met een aantal interieurbouwers in gesprek. Standaard keukenboeren zijn zo verschrikkelijk dat ik daar al snel ben weggerend.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef monsterd. het volgende:
Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat zeg, dat tempo. Lekker joh!
Keuken gaat er tof uit zien, wat voor materiaal gaat het worden? Zelfbouw?
We doen ons best.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef Tele6 het volgende:
Indrukwekkend veel werk verzet zeg!
En ik vind je commentaar bij de foto's ook erg leuk, je hebt leuke humor
Dit hadden wij ook in ons vorige huis incl de kastjes aan die kant.. het was altijd erg gezellig en de gasten konden dat enorm waarderen..quote:Op donderdag 2 november 2017 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Die tegels met patroontje geven meteen veel sfeer zeg!![]()
Bij het keukeneiland, wil je niet dat het tafelblad wat uitsteekt (richting de eettafel), zodat je daar barkrukken onder kan zetten? Vind ik zelf wel tof bij vrienden die dat hebben, loop je ze niet in de weg tijdens het koken en zit je er toch gezellig bij.
Ik maak niet graag mensen jaloers, aan de andere kant is dat wel een super compliment natuurlijk. Wij zijn ook niet echt barretjes fan. Maar ik ga het toch eens tekenenen. eens een afweging maken. Barkrukken wil ik sowieso niet maar misschien als sta gedeelte ofzo.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh damn, ik ben zooooooo jaloers!
Je zitje in de douche, dat wil ik ook zo graag, maar paste niet in onze mini-badkamer.
En je woonkeuken past ook precies in het plaatje dat ik ooit in mijn hoofd had voor een strippen-en-opbouwen-huis, maar manlief zag het licht pas te laat, toen was het al verkocht.En nu wordt dat pand in 4 appartementen opgedeeld en verkocht.
![]()
Echt supergaaf alles!Ik hou van jouw smaak en stijl.
Vwb de tip van het barretje, ik was daar nooit zo van, maar vrienden van ons hebben een bigass keuken met idd net zo'n eiland als die van jullie (eig ongeveer dezelfde opstelling wel) en die hebben idd ook een zit-gedeelte aan het eiland. Ideaal voor gasten en in hun geval vaak ook de kinderen tijdens het koken of als wij met de volwassenen aan de grote tafel zitten.Echt een aanrader.
Zie OP,quote:Op donderdag 2 november 2017 20:14 schreef Puala het volgende:
Hoe ziet de rest van de woonkamer er uit? Heb je een plattegrond van de hele verdieping?
Die rekening is vandaag pas binnen gekomen, dus die had ik nog niet meegenomen.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:55 schreef junkiexp het volgende:
Ik lees ook mee, lekker bezig.
En de eerste 50k al uitgegeven![]()
Ja die warmtepomp hakt er flink in hé
Wel foto's posten van de installatie hé, dat vind ik dan weer erg interessant
Heb je er over nagedacht om het eiland een kwartslag te draaien?quote:Op donderdag 2 november 2017 20:34 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Zie OP,
[ afbeelding ]
Voorstel gedeelte wordt woonkeuken, achterste gedeelte wordt zitkamer/tvhoek.
Ik lurk al een tijdje mee, zeker hier omdat dit in buurt is :-). Keukenboeren verhaal klinkt herkenbaar, wij zijn op aanraden van de vrienden naar Van Diessen gegaan in Veldhoven. Daar zijn wij erg tevreden over, doordat ze zelf fabriceren past het altijd en geen loze passtukken. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit en dat gaf voor ons de doorslag.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:09 schreef Legwieh het volgende:
[..]
We zijn met een aantal interieurbouwers in gesprek. Standaard keukenboeren zijn zo verschrikkelijk dat ik daar al snel ben weggerend.
Ik snap je, ik heb ook echt een spuughekel aan barkrukken in een huis. Ik zie dan altijd zo'n steenstrip-muurtje voor me en dan in de wand nog zo'n half wagenwiel-raam.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik maak niet graag mensen jaloers, aan de andere kant is dat wel een super compliment natuurlijk. Wij zijn ook niet echt barretjes fan. Maar ik ga het toch eens tekenenen. eens een afweging maken. Barkrukken wil ik sowieso niet maar misschien als sta gedeelte ofzo.
ofja, barkrukken wil ik tzt wel, maar dan in de mancave in de garage ;-)
Oeh, één van die andere voorbeelden zou hier een heel goed idee zijn!quote:Op vrijdag 3 november 2017 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
Hier nog 13 voorbeelden: https://nieuwekeukenplann(...)ookeiland-met-tafel/
Ben ik ook geweest ;-) en denk ook dat zij het gaan worden. Budget moest alleen ineens met 10k opgerekt worden ;-)quote:Op vrijdag 3 november 2017 11:14 schreef RikR het volgende:
[..]
Ik lurk al een tijdje mee, zeker hier omdat dit in buurt is :-). Keukenboeren verhaal klinkt herkenbaar, wij zijn op aanraden van de vrienden naar Van Diessen gegaan in Veldhoven. Daar zijn wij erg tevreden over, doordat ze zelf fabriceren past het altijd en geen loze passtukken. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit en dat gaf voor ons de doorslag.
Ga zo door, complimenten voor al het werk.
Hier heb ik over nagedacht, alleen onze ruimte heeft ook vooral veel vulling nodig, met een eiland wat doorloopt in een tafel krijg je niet echt ruimte opgevuld, vanaf de achterwand tot aan de zijwand, moet ik 11,5m opvullen bij een breedte van 8 meter, vandaar de losse tafel en het losse eiland.quote:Op vrijdag 3 november 2017 09:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb je er over nagedacht om het eiland een kwartslag te draaien?
Zelf vind ik dat zo gaaf, een eiland dat overloopt in een mooie grote tafelEn dat die dan goed bij elkaar passen. Dan kan de tafel gewoon dienen als bar en heb je zo veel werkruimte bij elkaar.
8 meter is de breedte.quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:16 schreef Puala het volgende:
Hoezo krijg je het dan niet opgevuld? Als je 8 meter hebt en je telt er kasten, een eiland, een tafel vanaf en je zet alles dwars kom ik tot euh,
60 keuken
120 loopruimte
140 kookeiland
120 loopruimte
140 tafel
4,8 meter wat je hebt opgevuld van de 11,5
Als je het een kwartslag draait dan zet je de tafel van 3,5 en het eiland van 3,7, 120 loopruimte en 60 kastdiepte
Dan heb je tussen de staanders een ruimte van 9 meter gehad. En dan heb je wat ruimte over aan de kop van de tafel, maar dat gaat niet vervelend zijn. Je tekening bevat te weinig afmetingen om het na te tekenen voor mij, dus dat lukt helaas niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor jou dat er niet echt of met veel gewicht op de leidingen gestaan is (wat nogal eens gebeurd in de bouw).
quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:36 schreef Juup© het volgende:
Niet echt slangen zijn een weekje onbedekt geweest en die gasten hebben wel vaker een badkamertje gestukadoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor jou dat er niet echt of met veel gewicht op de leidingen gestaan is (wat nogal eens gebeurd in de bouw).
Die slangen kunnen dat prima hebben overigens, daar kan je met 2 man opstaan.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:02 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Niet echt slangen zijn een weekje onbedekt geweest en die gasten hebben wel vaker een badkamertje gestukadoord
Is dat niet juist een argument voor wél barkrukken aan het eiland?quote:Op vrijdag 3 november 2017 14:46 schreef Legwieh het volgende:
Het lastige is en blijft bij ons de ruimte, met een tafel van 3,5x1,40 meter en een eiland van 3,70x1,30 is er nog steeds veel loze ruimte.
Paar ventilatoren opzettenquote:Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef Legwieh het volgende:
Boven zitten we naar het stucwerk te turen totdat het droog wordt ;-D
In de achterste kamers staan ook ventilators, maar ik heb meer kamers dan ventilatorenquote:Op dinsdag 7 november 2017 14:15 schreef PJ het volgende:
[..]
Paar ventilatoren opzetten [ afbeelding ]. Droogt het stuk sneller zonder scheuren agv te snel drogen door warmte kanonnen etc.
Haha dit komt zo ook wel goed. Gewoon rustig aan ramen goed open en ventileren!quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:02 schreef Geckoo het volgende:
Fok!kers helpen Fok!kers?
Leen je ventilator uit aan Legwieh!
Kut dit ging ff mis, maarre ja, nu is vonkenboer wel weer gelijk van mijn vraag op de hoogte, sorry vonkenmeneerquote:
3 fase 400v, in de meterkast zit hij achter een C20 krachtautomaat.quote:Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoeveel KW is je warmtepomp en op hoeveel fase draait ie?
Onder in het beton liggen ook 2 liggers, deze zijn weer verbonden met de staander en vormen zo als het ware twee portalen. De onderste ligger is echter ingestort in het beton, dit vormt samen de nieuwe fundering.quote:Op donderdag 9 november 2017 14:12 schreef tux87 het volgende:
Mooie vorderingen! Puur uit nieuwsgierigheid, hoe zit die constructie in elkaar? Rust die staander in de nieuwe beton? Er zat daar toch al fundering van de oude muur? Of kon die de puntlasten niet opnemen daar?
Warmte pomp draait op 3-fase en is 16kw. maximaal opgenomen vermogen is 5,7 kw bij koelen geeftie aan. bij verwarmen iets van 4,8 geloof ik.quote:Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb het laten uitrekenen door een constructeur. Zeker omdat een oud pand was waar in het verleden veel is aangepast en dus andere constructies zijn gemaakt. Toen de staalconstructie laten maken door een staalboer die overlegt heeft met de constructeur.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe ben je tot die binten-constructie gekomen? Heb je dat zelf bedacht en berekend of heb je dat uitbesteed?
(Ik ben altijd benieuwd hoe mensen tot zo'n oplossing komen die dan ook nog werkt en stevig genoeg is.)
De betonnen verdiepingsvloer zit er al. Hier hebben we de draagmuren onderuit gehaald, en nu ga we de vloer op de begaande grond weghalen. deze ligt koud op t zand. Dit gaan we afgraven en isoleren.quote:Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef tux87 het volgende:
Ah thanks, interessant. Is het een betonnen verdiepingsvloer? Heb hier ook zoiets gedaan maar véél minder ingrijpend. Ga je het opspannen met houten wiggen? Of hoe zorg je voor de voorspanning op het staal?
Let bij het uitbreken van de vloer er wel op dat je in de buurt van de meterkast onze (al besproken) hoofd aarde draad en de aardpen zou kunnen aantreffenquote:Op donderdag 9 november 2017 20:13 schreef Legwieh het volgende:
[..]
De betonnen verdiepingsvloer zit er al. Hier hebben we de draagmuren onderuit gehaald, en nu ga we de vloer op de begaande grond weghalen. deze ligt koud op t zand. Dit gaan we afgraven en isoleren.
Enig idee van de dikte van de benodigde kabel.quote:Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
In theorie zou 1,5^2 voldoende moeten zijn. Bij lange afstanden en uberhaupt kan het geen kwaad om 2.5^2 te pakken als het 16A is afgezekerd. De stroom per ader valt reuze mee: ongeveer een kleine 10A.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:58 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Enig idee van de dikte van de benodigde kabel.
Dus gewoon 5 aderige buitenkabel van 2,5mm2 ??quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:38 schreef ErikHnl het volgende:
[..]
In theorie zou 1,5^2 voldoende moeten zijn. Bij lange afstanden en uberhaupt kan het geen kwaad om 2.5^2 te pakken als het 16A is afgezekerd. De stroom per ader valt reuze mee: ongeveer een kleine 10A.
Nee dat is te dun, tot 50 meter zou ik een 5*4mm2 ymvk pakkenquote:Op vrijdag 10 november 2017 17:51 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dus gewoon 5 aderige buitenkabel van 2,5mm2 ??
En waar kan ik zon kabel goedkoop halen? Ook nog enig idee?quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Nee dat is te dun, tot 50 meter zou ik een 5*4mm2 ymvk pakken
Sander Vunderink ?quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:16 schreef Legwieh het volgende:
[..]
En waar kan ik zon kabel goedkoop halen? Ook nog enig idee?
Tis trouwens een metertje of 25 denk ik.
Voor een kookplaat (tijdelijk) is 2,5mm2 wel genoeg?quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Sander Vunderink ?
https://www.sandervunderink.nl/donne-ymvk-kabel-5x4.html
¤ 82,-
Die kabel kun je natuurlijk later ook gewoon weer gebruiken voor de definitieve voeding; neem aan dat je die in een schutbuis door de vloer legt. Van de meterkast naar de technische ruimte ?
Wat is het aansluitvermogen ?quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:55 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Voor een kookplaat (tijdelijk) is 2,5mm2 wel genoeg?
kan ik daar een goedkoop kabeltje voor pakken.
Geen idee, moet ik nog op marktplaats zoeken, maar gewoon een standaard kookplaatje.quote:
Hahaquote:Op donderdag 9 november 2017 08:49 schreef Legwieh het volgende:
Zoals gezegd moest de tegelzetter het nisje boven de wc nog aanpassen van een grijze tegel naar een gekleurde tegel. Hij had zelf even een reminder aangemaakt
[ afbeelding ]
En zover heeft hij de keuken niet van de meterkast zitten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef faston het volgende:
Met een ymvk 5x2.5mm2 kabel gaat dat wel lukken tot ongeveer 50m.
Zo ver is dat toch nietquote:Op zondag 12 november 2017 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En zover heeft hij de keuken niet van de meterkast zitten.
Meter of 30 denk ik
Ik ga een segway vragen bij mijn housewarmingquote:Op zondag 12 november 2017 12:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ja in sommige woningen niet nee
quote:Op zondag 12 november 2017 13:36 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik ga een segway vragen bij mijn housewarming
Ik krijg net bericht de mijne in week 1 van het nieuwe jaarquote:Op donderdag 16 november 2017 12:01 schreef FranticDJ het volgende:
Hehe dat met dat kozijn ken ikAlleen wordt die bij mij komende maand geplaatst =]
Echt warm stoken is niet te doen natuurlijk, maar met een temperatuurverhoging van enkele graden in combinatie met voldoende ventilatie zorg je er al voor dat de lucht aanzienlijk meer vocht kan opnemen.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:41 schreef Gieliovd het volgende:
Houd moed!! Jullie zijn keihard bezig en soms zit het nou eenmaal even tegen.
Het wordt prachtig en jullie gaan heel goed. Het weer zit natuurlijk niet mee momenteel.
Je zou kunnen overwegen een bouwdroger erbij te zetten, niet te hard laten werken maar wel gewoon het hele huis wat droger proberen te stoken. Verwarmen is natuurlijk niet te doen nu maar zelfs dat zou te overwegen zijn, een paar gas of diesel gestookte hittekanonnen erin voor een tijdje.
Op het moment zelf was dat wel handigerder geweest; maar toen wist je nog niet dat je de hele meterkast groter wou gaan maken. Maar ach, dat is achterafquote:Op donderdag 16 november 2017 10:49 schreef Legwieh het volgende:
@vonk, de volgende keer doe ik dit wat eerder, dat werkt wat makkelijker.
Gewoon simpel e2quote:Op zondag 19 november 2017 20:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zou die keuze van het schakelmateriaal nog een keer overdenken. Gira matwit (Zuiver Wit Mat) wordt echt héél snel vies. Het is geen glad oppervlak, dus vuil blijft er lekker makkelijk aan plakken.
Welke serie van Gira hadden jullie uitgekozen?
Al eens gekeken naar Berker S1 ? Dat materiaal breekt nog een beetje.quote:
Antraciet/grijs vinden we ook mooi. En ik vind Gira wel fijn werken.quote:Op zondag 19 november 2017 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al eens gekeken naar Berker S1 ? Dat materiaal breekt nog een beetje.
Vind ik zelf persoonlijk ook mooierder dan Gira...
quote:Op zondag 19 november 2017 21:04 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Antraciet/grijs vinden we ook mooi. En ik vind Gira wel fijn werken.
Alright then, let the games begin.quote:
Het ergste is nog dat ik een vochtmeter hebquote:Op maandag 27 november 2017 21:41 schreef Randy_S het volgende:
Wat een voortgang weer! Mooi werk :-) tip voor je weer gaat verfen is een vochtmeter waarmee je het vochtgehalte van de muur kan meten. Gaat het niet nog een keer verkeerd :-)
Gewoon goedkope van Sander Vunderink (geen IP 65 dus) volgens een electricien was dat flauwekul, het zou enkel voor de waterdamp dicht moeten zijn en daar gingen we echt geen problemen mee hebben volgens hem. We gaan het dus zo maar proberen met deze spotjes.quote:Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef Nico987 het volgende:
welke spotjes zijn het geworden?
en de sunshower..... krijg hem er hier niet doorheen bij de directrice....
de standaard dimbare osram lampjes van sander vunderink 35w.quote:Op dinsdag 28 november 2017 11:23 schreef Gieliovd het volgende:
Zo doe ik het de volgende keer ook. Welke lampen heb je erin?
Daar zit inmiddels een spotje.quote:Op dinsdag 28 november 2017 11:51 schreef Juup© het volgende:
Wees blij dat alleen de garagedeur geraakt is, ik zag al een heel scenario voorbij komen dat een van die gasten met zo'n "Bobcat"ding de stellage keihard zou raken
Wat is overigens de rode? draad die ik naast de regendouche zie hangen?
Ok, ik heb er een bijna recht boven de douchekop zitten en dat vertrouw ik niet helemaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |