https://www.ad.nl/politie(...)d-met-verf~a7877027/quote:Het huis van Thierry Baudet in Amsterdam is vannacht beklad met roze verf. Het ‘Radicaal Anarchistisch Feministisch Front’ zit er achter.
Op de website Indymedia.nl claimt die actiegroep de voordeur en de trap van de fractieleider van Forum voor Democratie te hebben besmeurd met verf. Ook zou er ‘een traktatie’ zijn achtergelaten in de brievenbus.
De bekladders stellen te protesteren tegen ‘het verderfelijke gedachtegoed van Baudet’. Ze halen een aantal uitspraken aan van Baudet, waaruit racisme, seksisme en nationalisme zou blijken. De anarchisten hekelen onder meer de omstreden uitspraak van Baudet in een opiniestuk dat vrouwen 'overrompeld, overheerst en overmand' willen worden.
quote:Extreem-links heeft niets geleerd van moord op Fortuyn
Extreem-links slaat weer eens toe. En wat blijkt? Van de moord op Pim Fortuyn, door een linkse activist, hebben diens opvolgers weinig geleerd blijkt uit de bekladding van het huis en daarmee bedreiging van Kamerlid Thierry Baudet (Forum voor Democratie).
In dit land weet links de rest van de samenleving altijd zo goed de maat te nemen. De moraal? Daar gaan wij over. Het milieu? Daar weten wij van links alles van. En niet te vergeten van de historie van dit land. Ook daar zingen linkse activisten het hoogste lied.
Maar besef van die historie, zelfs als het nog maar vijftien jaar geleden is, hebben ze niet. Daarom nog maar eens: 6 mei 2002 werd de aanstormende politicus Pim Fortuyn op het mediapark in Hilversum vermoord door een linkse dierenactivist. Dat gebeurde nadat Fortuyn maandenlang was verguisd, bedreigd en gedemoniseerd.
Taartgooien is niet onschuldig
Zo kreeg hij in perscentrum Nieuwspoort een taart gevuld met stront en kots in zijn gezicht gesmeten. Dat was het klimaat toentertijd. De acteur Waldemar Torenstra gaf blijk van wel heel weinig historisch besef toen hij taartgooien in tv-programma Pauw afdeed als een onschuldige actievorm.
Het Radicaal Anarchistisch Feministisch Front – verantwoordelijk voor de actie tegen Baudet – is een tot op heden onbekende beweging. Die verdient maar een antwoord: strafrechtelijke vervolging.
In het verleden is te mild omgesprongen met zogenaamd ludieke acties. Die fout moet niet nog eens worden herhaald.
Dat een andere politicus, Geert Wilders (PVV), zich al dertien jaar niet vrij kan bewegen is een schande die te weinig wordt gememoreerd. Het kan niet worden getolereerd dat dit nog een politicus overkomt.
Val Baudet aan met politieke middelen
Politieke strijd moet gevoerd worden met legale middelen. Iemands huis, haard of lijf aanvallen is dat uiteraard niet.
Laat maar komen de politieke aanvallen op Baudet. Bestrijd diens gewraakte uitspraken, overtuig met woorden en houd op met het creëren van een klimaat waarin radicale, berekenende activisten toeslaan.
Wie er meedoet aan het democratische debat, daar gaat de samenleving over. Niet extremisten van welke kant dan ook.
Ik zou zeggen: Psyschologische behandeling.quote:Het Radicaal Anarchistisch Feministisch Front – verantwoordelijk voor de actie tegen Baudet – is een tot op heden onbekende beweging. Die verdient maar een antwoord: strafrechtelijke vervolging.
quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:48 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Zonde van het mooie pand maar daar hebben deze terroristen geen kijk op. Die zijn niet anders dan kraakpanden gewend en parasiteren op de samenleving.
Ja, dan had ie nou ook een tuin op zijn buik. Zal ie best vervelend vinden dat ie dat niet heeft.quote:
Alsof dat geen geld kost om te laten opknappen.quote:
precies, die ongein kost klauwen met geld. Doe het dan met stoepkrijt maar niet een monumentaal pand verzieken.quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof dat geen geld kost om te laten opknappen.
Niet bepaald milieuvriendelijk gedacht van Anne-Fleur en haar vriendjes.quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
precies, die ongein kost klauwen met geld. Doe het dan met stoepkrijt maar niet een monumentaal pand verzieken.
Alsof dat balletje daar wakker van ligt..quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof dat geen geld kost om te laten opknappen.
Das goed.. maar dan moet baudet zn preken in zn badkamer houden okequote:Op vrijdag 8 september 2017 22:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
precies, die ongein kost klauwen met geld. Doe het dan met stoepkrijt maar niet een monumentaal pand verzieken.
Wat een macht, dat Joop.quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:33 schreef Xa1pt het volgende:
Zodra Joop je onder vuur neemt ben je de nieuwe Pim Fortuyn. Juist ja.
Sinds wanneer is dat de definitie van radicaal?quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:33 schreef khochner het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Psyschologische behandeling.
Om het al Radicaal te noenemen snappen ze niet dat Radicaal betekend over de grens van het wezelijke/toelaatbare ?
En alle keren dat er bepaalde leuzen in verf aangebracht zijn op AZC's..even veel aandacht?quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Geenstijl geeft het wel krachtig weer.
https://www.geenstijl.nl/5138465/dreigvideo-het-begint-met-taart/
Verder vind ik het triest dat dit zo gedownplayed wordt, toen er een paar gekken op een moskee stonden werd en moord en brand geschreeuwd. Als dit bij "de Jessias" zou zijn gebeurd, was de wereld te klein geweest.
Een AZC bekladden is toch wel echt van een andere aard dan iemand zijn huis bekladden..quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
En alle keren dat er bepaalde leuzen in verf aangebracht zijn op AZC's..even veel aandacht?
Ik vind Baudets woning best veel aandacht krijgen.
Zelfs meer dan in de fik gestoken auto's van GL.
Ik vind beide gevallen wel moeilijk met elkaar te vergelijken, ook al hebben ze wel raakvlakken natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
En alle keren dat er bepaalde leuzen in verf aangebracht zijn op AZC's..even veel aandacht?
Laat ik duidelijk zijn: geen van allen is normaal.
Maar Baudet krijgt een soort van BNer-aandacht speciaal hier op fok of zo?
Wouw.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een AZC bekladden is toch wel echt van een andere aard dan iemand zijn huis bekladden..
Is het van die auto's al duidelijk wie dat gedaan heeft en wat het motief was dan?
Het is niet moeilijk te vergelijken in essentie.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik vind beide gevallen wel moeilijk met elkaar te vergelijken, ook al hebben ze wel raakvlakken natuurlijk.
Dit is immers bij een privé woning, gericht op één persoon, waarbij er zelfs nog een cocktail van braaksel en uitwerpselen door de brievenbus is geduwd.![]()
Bij de AZC's zijn het eigendommen van de staat en is het niet zozeer gericht op één persoon.
Had dat met die afgefikte auto's ook te maken met een partijlidmaatschap of uitspraak? Mijn burgemeester werd ook bedreigd, maar dat was omdat hij een bepaald pand gesloten had.
Oh wauw serieus..? Een AZC is een gebouw van de overheid, dat is dus geen aanval gericht op een persoon of personen.. Dat is echt een totaal andere situatie..quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:34 schreef agter het volgende:
[..]
Wouw.
Misschien moet je je eigen post morgen nog eens lezen.. in een AZC woont niemand ofzo?
Een AZC is het huis voor heel wat meer mensen dan het huis van Baudet.
'Iemands huis bekladden'... hele gezinnen met kinderen wonen daar.
Besef je dat?
Wouw. Wat een 'naiviteit'.
Wat een kleur beken je hier. Bah.
Wat ben jij nou weer voor slechte eehm.. ja.. troll ben je niet echt.. user ook niet want je maakt speciaal een account aan om een beetje random in dit topic te schelden..quote:
Een sociale huurwoning van Baudet zou wel Okay zijn?quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Oh wauw serieus..? Een AZC is een gebouw van de overheid, dat is dus geen aanval gericht op een persoon of personen.. Dat is echt een totaal andere situatie..
Mwah, er is wel een subtiel verschil.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk te vergelijken in essentie.
Je blijft met je poten af van wat niet van jou is. Punt.
Besef je dat rechts of links geen zak uitmaakt?
Heb je mij ooit horen zeggen dat het wel geoorloofd is om iets te vernielen / besmeuren etc.?quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk te vergelijken in essentie.
Je blijft met je poten af van wat niet van jou is. Punt.
Besef je dat rechts of links geen zak uitmaakt?
Je blaast geen auto's op. Je kalkt geen AZC's onder. Je blijft van spullen die niet van jou zijn af.
Een glitch in de Matrix. Het blijft irritant.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat ben jij nou weer voor slechte eehm.. ja.. troll ben je niet echt.. user ook niet want je maakt speciaal een account aan om een beetje random in dit topic te schelden..
Wat ben je eigenlijk wel?
Dat laatste ben ik met je eens maar er zit weldegelijk een wezenlijk verschil tussen het bekladden van een AZC en het bekladden van een huis.. Het laatste is een aanval specifiek gericht op een persoon, daar gaat veel meer dreiging vanuit..quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:41 schreef agter het volgende:
[..]
Een sociale huurwoning van Baudet zou wel Okay zijn?![]()
In een AZC wonen mensen. Gezinnen zelfs. Met kleine kinderen.
Flikker op.
Je blijft gewoon van spullen die niet van jou zijn af.
Heel simpel.
^^quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, er is wel een subtiel verschil.
Wanneer je een AZC besmeurd besmeur je niet IEMAND direct, dat is bij de besmeuring van de woning van Baudet wel gebeurd.
Beide zijn intrinsiek fout en de impact is persoonlijk.
Maar kijk ook even naar de daders. Die van het AZC targetten het AZC en zijn niet uit op 'iemand'. Dat is bij Baudet wel anders, en daarom echt wel persoonlijk bedreigender (zeker gelet op de recente 'demoniserende' geschiedenis).
Oooh ik weet het al... Je bier is op!quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:48 schreef NaOmi100 het volgende:
Ja lekkere vergelijking, pleur verf tegen elke deur als postbode goed bezig sukkel
De media zijn de moord op Fortuyn nog niet vergeten en zien, in tegenstelling tot sommigen hier, wel de parallel met de periode van voor zijn dood. Vandaar dat er zoveel ophef over is. En voor dit incident kreeg Baudet ook al genoeg aandacht dus je verbazing is nogal misplaatst.quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Laat ik duidelijk zijn: geen van allen is normaal.
Maar Baudet krijgt een soort van BNer-aandacht speciaal hier op fok of zo?
Speciaal geregistreerd voor dit topic?quote:
Ik zou hem anders niet eens herkennen.. heb hem wel eens op tv gezien met dat referendumgedoe geloof ik.. Verder lees ik een hoop geschreeuw van hem..quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De media zijn de moord op Fortuyn nog niet vergeten en zien, in tegenstelling tot sommigen hier, wel de parallel met de periode van voor zijn dood. Vandaar dat er zoveel ophef over is. En voor dit incident kreeg Baudet ook al genoeg aandacht dus je verbazing is nogal misplaatst.
Haha dat dacht ik ook maar het is al langer geregistreerd.. is echter wel het eerste topic waarop het reageert..quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Speciaal geregistreerd voor dit topic?
Ben benieuwd naar je motivatie.
quote:Op zaterdag 9 september 2017 00:56 schreef madam-april het volgende:
[..]
Haha dat dacht ik ook maar het is al langer geregistreerd.. is echter wel het eerste topic waarop het reageert..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |