Nederland had natuurlijk onze bondgenoten als Duitsland of bv Italië om hulp kunnen vragen, die hebben behoorlijk wat vliegtuigen.quote:Op zaterdag 9 september 2017 22:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederlandse militairen hebben die Amerikaanse burgers opgehaald bij hun hotels, vervolgens hebben de Amerikaanse C130 toestellen hun burgers gerepatrieerd.
Aangezien Nederland alleen maar wil bezuinigen op Defensie hebben we niet veel meer over. Nederland heeft de spaarzame vliegtuigen die we nog hebben nodig voor noodhulp te leveren en kan dus niet ook nog eens allerlei burgers evacueren.
Andere prioriteiten.
Hahahaquote:Op zaterdag 9 september 2017 22:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nederland had natuurlijk onze bondgenoten als Duitsland of bv Italië om hulp kunnen vragen, die hebben behoorlijk wat vliegtuigen.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 9 september 2017 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet schreeuwen aub.... er mankeert niets aan mijn (oservatieverm)ogen.
Maar Europeanen zijn toch als broeders met dezelfde moeder? Timmerfrans verzekerde ons iets dergelijks.quote:
Het blijven Fransen he.quote:Op zaterdag 9 september 2017 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Bekijk Nieuwsuur: Nieuwsuur op npo.nl/VPWON_1273349
Nederlandse mariniers mogen van de Fransen geen wapens dragen op Frans gebied maar eisen het andersom wel.x2
OK. so be(tter) it. Was hier, bam een erg heel groot aanhangbord waarbij m'n eerste gevoel was Jôh kan je niet lezen....quote:Op zaterdag 9 september 2017 23:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik gebruik geen caps en praat gewoon vriendelijk tegen je. Tekst in plaatje is screenshot en ziet er hier (mobiel) normaal uit. Heb plaatje nu verkleind, voor mij geen verschil, voor jou hoop ik wel anders weet ik het ook niet.![]()
Hahaha. Ik denk dat de netto-belastingopbrengst vanuit Sint Maarten zo ongeveer nul is.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Een deel betaalt gewoon belasting aan NL hoor en hebben ook stemrecht.
Daarbij hoort het nog steeds bij het Koninkrijk der Nederland.
Het is weer een mooi voorbeeld van hoe snel de mens, los geweekt van de staat/autoriteit kan ontsporen.quote:Op zondag 10 september 2017 01:12 schreef RobbieRonald het volgende:
Moest wel lachen toen de NPO beweerde dat die plunderingen wel te verklaren zijn, mensen zijn op zoek naar eten.
Terwijl er op de achtergrond een filmpje draaide met mensen die met flatscreens liepen te sjouwen.
Dat gaan wij toch niet accepteren of wel? Sowieso terughalen dat st maarten, mijn voorouders hebben niet voor niets gevochtenquote:Op zaterdag 9 september 2017 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Bekijk Nieuwsuur: Nieuwsuur op npo.nl/VPWON_1273349
Nederlandse mariniers mogen van de Fransen geen wapens dragen op Frans gebied maar eisen het andersom wel.x2
De mens, je zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik zie mezelf niet met een machete plunderend door de straten trekken na een ramp. Op zoek naar water en voedsel...ok, maar niet op jacht naar electronische attributen. Dan ben je gewoon een lowlife scumbag en altijd al geweest ook.quote:Op zondag 10 september 2017 01:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is weer een mooi voorbeeld van hoe snel de mens, los geweekt van de staat/autoriteit kan ontsporen.
1 dag voor de orkaan: netjes in de rij in de supermarkt om de laatste inkopen te doen
1 dag na de orkaan: met machetes door de straten om te plunderen
je dacht toch niet werkelijk dat dat de zelfde personen zijn , wel...?quote:Op zondag 10 september 2017 01:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is weer een mooi voorbeeld van hoe snel de mens, los geweekt van de staat/autoriteit kan ontsporen.
1 dag voor de orkaan: netjes in de rij in de supermarkt om de laatste inkopen te doen
1 dag na de orkaan: met machetes door de straten om te plunderen
Saba en Sint Maarten zijn speciale Gemeentes, deze vallen gewoon onder Nederland net als Groningen dat doet.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:52 schreef freako het volgende:
[..]
Het land Nederland misschien niet, maar de Koninkrijksregering wel. Meestal alleen als toezichthouder op de regering van Sint-Maarten, maar bijvoorbeeld Defensie is puur een aangelegenheid van het Koninkrijk. Sowieso hebben de landen in het Koninkrijk elkaar onderlinge hulp en bijstand beloofd in het Statuut van het Koninkrijk.
Niet alleen flatscreens, Ook juwelierszaken werden op ordinaire wijze geplunderd.quote:Op zondag 10 september 2017 01:12 schreef RobbieRonald het volgende:
Moest wel lachen toen de NPO beweerde dat die plunderingen wel te verklaren zijn, mensen zijn op zoek naar eten.
Terwijl er op de achtergrond een filmpje draaide met mensen die met flatscreens liepen te sjouwen.
Saba, st. Eustasius en Bonaire wel ja, st Maarten heeft een autonome status, net als Curacao.quote:Op zondag 10 september 2017 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Saba en Sint Maarten zijn speciale Gemeentes, deze vallen gewoon onder Nederland net als Groningen dat doet.
Ah je hebt gelijk, dat bedoelde ik ookquote:Op zondag 10 september 2017 08:45 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Saba, st. Eustasius en Bonaire wel ja, st Maarten heeft een autonome status, net als Curacao.
Dat kan eigenlijk niet anders, hoe komen ze anders op dat eiland?quote:Op zondag 10 september 2017 08:06 schreef woid het volgende:
[..]
je dacht toch niet werkelijk dat dat de zelfde personen zijn , wel...?
wat dacht je ervan dat dag 1 de "brave mensen" in de rij staan en de volgende dag crimineel tuig lopen te plunderen...?quote:Op zondag 10 september 2017 12:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk niet anders, hoe komen ze anders op dat eiland?
Het is niet dat de bevolkingssamenstelling een dag later anders was.
In Servie en Oekraine ging men binnen 24 uur de buren te lijf. Mensen doen gekke dingen in crisis situaties.
Wat verwacht je dan van de staatsomroep?quote:Op zondag 10 september 2017 01:12 schreef RobbieRonald het volgende:
maar het zijn juist die arme bewoners die geplunderd worden....quote:Op zondag 10 september 2017 13:01 schreef Evertjan het volgende:
ik moet wel een beetje lachen om al die toeristen die nu een paar dagen zonder stromend water en elektra zitten. De moderne westerse mens kan niet eens meer voor zich zelf zorgen. Valt mij nog mij dat ze niet hebben lopen klagen dat er geen Wifi meer is in hun hotels. Ik heb het meer te doen met die arme bewoners die alles kwijt zijn. Als ik hun was zou ik ook de winkels plunderen en de buit bewaren als een appeltje voor de dorst.
helaas zie je dat vaker in dit soort situaties dat de zwakkeren onder de sterken lijdenquote:Op zondag 10 september 2017 13:03 schreef woid het volgende:
[..]
maar het zijn juist die arme bewoners die geplunderd worden....
nonsence..., het zijn de plaatselijke bendes, lui drugs tuig, die dat doen.quote:Op zondag 10 september 2017 13:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
helaas zie je dat vaker in dit soort situaties dat de zwakkeren onder de sterken lijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |