https://www.ad.nl/politie(...)d-met-verf~a7877027/quote:Het huis van Thierry Baudet in Amsterdam is vannacht beklad met roze verf. Het ‘Radicaal Anarchistisch Feministisch Front’ zit er achter.
Op de website Indymedia.nl claimt die actiegroep de voordeur en de trap van de fractieleider van Forum voor Democratie te hebben besmeurd met verf. Ook zou er ‘een traktatie’ zijn achtergelaten in de brievenbus.
De bekladders stellen te protesteren tegen ‘het verderfelijke gedachtegoed van Baudet’. Ze halen een aantal uitspraken aan van Baudet, waaruit racisme, seksisme en nationalisme zou blijken. De anarchisten hekelen onder meer de omstreden uitspraak van Baudet in een opiniestuk dat vrouwen 'overrompeld, overheerst en overmand' willen worden.
Waldemar is het niet met je eens.quote:Op donderdag 7 september 2017 23:53 schreef richolio het volgende:
Oké. Errug. Mag niet. Maar wat is hier nu de discussie in deze? Zowel linkse als rechtse politici hebben zich hiertegen uitgesproken. Daar zijn we het toch gewoon allemaal wel over eens
Wat zei die danquote:Op donderdag 7 september 2017 23:57 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Waldemar is het niet met je eens.
Lijkt wel of je een beschrijving maakt van het fascismequote:Op vrijdag 8 september 2017 00:41 schreef dellipder het volgende:
In mijn opinie gewoon een typerend en lelijk trekje van het linkse gedachtegoed; de Gleichschaltung.
Onder het mom van zogenaamde diversiteit moet iedereen in de pas lopen, anders wordt iemand, een groep of een organisatie vogelvrij verklaard door middel van intimidatie en terreur.
Het is ook niet voor het eerst in Nederland dat iemand als het ware slachtoffer wordt van deze tactieken, zoals karaktermoord of dehumanisatie dat resulteert in daadwerkelijk fysiek geweld.
daarnaast heeft het linkse gedachtegoed de megafonen in handen om haar boodschap te verspreiden in de media, de belangrijkste nieuwsbladen en opiniërende tv-programma's en in de academische wereld.
Dit gedrag en deze lelijkheid van dit gedachtegoed zal dus voorlopig beklijven en is voor mensen die ietwat afwijkende politieke opvattingen hebben zeker iets moet zijn om rekening mee te houden.
Als de beschrijving niet accuraat is dan staat het je vrij om aan te geven waar deze niet nauwkeurig (genoeg) is.quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Lijkt wel of je een beschrijving maakt van het fascisme
Hij is accuraat, mijn uitspraak doelde dan ook meer erop dat de (linkse) daders vrij goed voldeden aan de beschrijving van fascisme.quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:45 schreef dellipder het volgende:
[..]
Als de beschrijving niet accuraat is dan staat het je vrij om aan te geven waar deze niet nauwkeurig (genoeg) is.
Je slaat door. Dit gebeurt even goed op rechts. Ook op dat vlak van het politieke spectrum zijn extremisten en activisten die in staat zijn hun gedachtegoed op te dringen bij anderen op een omstreden wijze. Dus je kan doen alsof het alleen op links gebeurt, maar dat is klinkklare onzin tbh.quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:41 schreef dellipder het volgende:
In mijn opinie gewoon een typerend en lelijk trekje van het linkse gedachtegoed; de Gleichschaltung.
Onder het mom van zogenaamde diversiteit moet iedereen in de pas lopen, anders wordt iemand, een groep of een organisatie vogelvrij verklaard door middel van intimidatie en terreur.
Het is ook niet voor het eerst in Nederland dat iemand als het ware slachtoffer wordt van deze tactieken, zoals karaktermoord of dehumanisatie dat resulteert in daadwerkelijk fysiek geweld.
Daarnaast heeft het linkse gedachtegoed de megafonen in handen om haar boodschap te verspreiden in de media, de belangrijkste nieuwsbladen en opiniërende tv-programma's en in de academische wereld.
Dit gedrag en deze lelijkheid van dit gedachtegoed zal dus voorlopig beklijven en is voor mensen die ietwat afwijkende politieke opvattingen hebben zeker iets moet zijn om rekening mee te houden.
De nieuwe fascisten zullen zichzelf anti-fascisten noemen (Jacques Presser)quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:41 schreef dellipder het volgende:
daarnaast heeft het linkse gedachtegoed de megafonen in handen om haar boodschap te verspreiden in de media, de belangrijkste nieuwsbladen en opiniërende tv-programma's en in de academische wereld.
Noem eens een voorbeeld..quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:48 schreef richolio het volgende:
[..]
Je slaat door. Dit gebeurt even goed op rechts. Ook op dat vlak van het politieke spectrum zijn extremisten en activisten die in staat zijn hun gedachtegoed op te dringen bij anderen op een omstreden wijze. Dus je kan doen alsof het alleen op links gebeurt, maar dat is klinkklare onzin tbh.
Laten we even concentreren op dit nieuwsfeit.quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:48 schreef richolio het volgende:
[..]
Je slaat door. Dit gebeurt even goed op rechts. Ook op dat vlak van het politieke spectrum zijn extremisten en activisten die in staat zijn hun gedachtegoed op te dringen bij anderen op een dubieuze wijze. Dus je kan doen alsof het alleen op links gebeurt, maar dat is klinkklare onzin tbh.
Bizar. 😕quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Met enig historisch besef zeg je dat soort dingen gewoon niet. Maar dat bleek wel na de taart referentie van Pauw. Toen viel het kwartje nog niet helemaal bij Waldemar.
Geen Baudet fan hier overigens.
Nou, je insinueert dus dat dergelijk gedrag een typisch trekje is van links. Ik bedoel met mijn post dus te zeggen dat dat niet zo is, gezien dat even goed op rechts gebeurt. En dan heb je het ook nog eens over karaktermoord, "dehumanisatie" en fysiek geweld (louter door links dus). Het eerste wat ik benoemde vind ik onnauwkeurig, maar wat betreft dit laatste vind ik dat je gewoon doorslaat. Of heb je wat voorbeelden van zulk gedrag?quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:51 schreef dellipder het volgende:
[..]
Laten we even concentreren op dit nieuwsfeit.
Het kan namelijk niet zo zijn dat ik doorsla met de reden om het even gemakkelijk te zeggen, dat een ander het ook doet. Dit is een non-argument voor jouw claim dat ik zogenaamd zou doorslaan.
Dus ik vraag aan jou specifiek waar ik in mijn beschrijving doorsla. Waar precies is de redenering onjuist of onnauwkeurig?
Ik heb Thierry Baudet in diverse media de zogenaamde homeopathische verdunning uit zien leggen, maar nog steeds is dit de welbekende stok om de fascisme trommel te slaan.quote:Op vrijdag 8 september 2017 00:51 schreef richolio het volgende:
Overigens wordt Baudet de afgelopen tijd door die "linkse media" redelijk wat geportretteerd op een best leuke manier. Daar was links ook niet blij mee hoor, die rechtse sensatiemedia altijd.
Gvd ik ken hemquote:Op vrijdag 8 september 2017 00:56 schreef the-eye het volgende:
Er zijn er meer die het prachtig vinden. Deze D66 medewerker (Lid werkgroep binnenstad Eindhoven) geniet er van. https://eindhoven.d66.nl/mensen/stijn-wenders/
[ afbeelding ]
Nou doe eens een pogingquote:Op vrijdag 8 september 2017 00:50 schreef richolio het volgende:
[..]
Van rechtsextremisme? Dat hoef ik toch niet te doen hopelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |