Origineel is weggehaald door diegene die het had gepost. Ik DM je zo even als je het goed vindt met wat vragenquote:Op zondag 27 december 2020 20:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb een mention, maar ik kan de originele bericht niet zien waarin ik wordt gementioned. Waar gaat dit over? Waar moet ik mij melden en waarvoor?
Plaats dan ook gewoon SC weer terug in TT.quote:Op zondag 27 december 2020 21:26 schreef Evenstar het volgende:
Mijn excuses dat men dacht dat er helemaal geen SC meer mogelijk was.
Volgens mij viel dit best mee overigens. Verder vind ik dit net zo storend dan nutteloze posts over alts die verder niet veel inhouden hebben. Wat mij betreft hebben ze beide plek in een SC. Nu sluit je het ene "vervelende" uit en laat je het andere toe.quote:Op zondag 27 december 2020 21:26 schreef Evenstar het volgende:
Niet: Bashen van projecten. Posts met als enige inhoud LOL, REKT, DED, SHITCOIN,etc. horen hier niet thuis. Als je iets wil afraken ben je welkom om dat goed onderbouwt te doen. Graag zelfs.
Ik blijf dan ook hierbij.quote:Op zondag 27 december 2020 11:42 schreef dimmak het volgende:
Een SC is over het algemeen ook niet voor nieuwe bezoekers. Er zijn genoeg topics om inhoudelijk een discussie aan te gaan, is die er niet kan er een topic worden geopend. In de SC zitten mensen die al vanaf het begin hier langs komen en direct aanspreken op de gebreken mag dan ook wel gebeuren denk ik? Zijn al genoeg boeiende discussies uit gekomen.
In de toekomst kan die misschien wel weer terug. Voor sommige users lijkt het op dit moment nog een soort van vrijbrief om alles wat in hun opkomt te posten, want "het is toch een SC".quote:Op maandag 28 december 2020 08:19 schreef dimmak het volgende:
[..]
Plaats dan ook gewoon SC weer terug in TT.
[..]
Over het algemeen heb je gelijk dat een SC misschien niet de beste plek is voor nieuwkomers en dat daar normaal gesproken vooral de kern van een subforum zit, maar ik zie dat hier toch echt anders. Hier was het vooral de SC wat goed liep. Een nieuwkomer zal dan ook geneigd zijn om als eerste in de goed lopende topics te kijken. Als die dan in een SC komt waar vooral negativiteit heerst en veel projecten (en indirect ook users) zonder onderbouwing gebashed worden zal die niet echt de neiging hebben om mee te posten.quote:Volgens mij viel dit best mee overigens. Verder vind ik dit net zo storend dan nutteloze posts over alts die verder niet veel inhouden hebben. Wat mij betreft hebben ze beide plek in een SC. Nu sluit je het ene "vervelende" uit en laat je het andere toe.
Ik blijf dan ook hierbij.
Wij gaan inderdaad op zoek naar een extra moderator. Het lijkt mij echter niet de bedoeling dat moderators hier politieagent gaan spelen over welke alts wel of niet besproken mogen worden. Dat kunnnen de users zelf heel goed doen door hun posts te onderbouwen.quote:Misschien is het beter om een collega mod te zoeken die wel kritisch naar alts is. Er posten nou éénmaal verschillende mensen in dit subforum. Profit traders, mensen die nog geloven in alts en BTC maximalisten. Dat is helemaal geen probleem, maar laten we het dan leuk houden voor iedereen.
Die dialoog is gevoerd met een paar users, maar had ik inderdaad veel uitgebreider en in het openbaar kunnen doen. Dit heb ik verkeerd ingeschat en hierboven al mijn excuses voor aangeboden.quote:En misschien was het handiger geweest om eerst het dialoog aan te gaan met de (vaste) posters van dit subforum. Waarschijnlijk ben je nooit gestopt met lurken, maar ik had nou niet echt het idee dat je er nou nog zoveel mee bezig was het laatste jaar.
Hier kom ik later nog even op terug.quote:Op maandag 28 december 2020 12:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In de toekomst kan die misschien wel weer terug. Voor sommige users lijkt het op dit moment nog een soort van vrijbrief om alles wat in hun opkomt te posten, want "het is toch een SC".
Dit is verder niet echt het probleem van de SC. Misschien dat we actiever users door kunnen sturen naar deze reeks (ook in de blokje boven het invoeren van een comment zetten?). Ik vind dan comments zoals "Project X is ook lekker gestegen" ook iet veel bijdragen voor nieuwe gebruikers. Hoeveel users zijn de laatste jaren in de shill coins van fokkers getrapt en daarmee geld verloren? Wederom, ik stoor mij er verder niet aan, want het is een SC.quote:[..]
Over het algemeen heb je gelijk dat een SC misschien niet de beste plek is voor nieuwkomers en dat daar normaal gesproken vooral de kern van een subforum zit, maar ik zie dat hier toch echt anders. Hier was het vooral de SC wat goed liep. Een nieuwkomer zal dan ook geneigd zijn om als eerste in de goed lopende topics te kijken. Als die dan in een SC komt waar vooral negativiteit heerst en veel projecten (en indirect ook users) zonder onderbouwing gebashed worden zal die niet echt de neiging hebben om mee te posten.
Eens, naar mijn mening ging dit verder ook goed. Ik weet niet wat er de laatste paar dagen is voorgevallen, maar ik herken mij niet in de situatie die er nu steeds geschetst wordt.quote:[..]
Wij gaan inderdaad op zoek naar een extra moderator. Het lijkt mij echter niet de bedoeling dat moderators hier politieagent gaan spelen over welke alts wel of niet besproken mogen worden. Dat kunnnen de users zelf heel goed doen door hun posts te onderbouwen.
Het gevaar schuilt in het eerste. Er zijn users die de laatste weken nu blind in een aantal projecten geld gestoken hebben terwijl hij vanaf toen omlaag is gegaan. Daarom vind ik dat constante geshill ook niet echt bijdragen. Maar wederom, het is een SC dus so be it.quote:Om met de voorbeelden hierboven door te gaan. De ene users ziet wel wat in RFI en heeft er in een paar dagen dikke winst uit gehaald door x30 te gaan. Een andere user vindt RFI een scam. Voor beide meningen moet er plek zijn en die is er ook gewoon. Waar geen ruimte voor is is toxiciteit en het niet onderbouwd afkraken van projecten. Het alleen maar roepen van "LOL, SHITCOIN, REKT, SCAM, IDOOT" is geen onderbouwing en voegt echt niks toen. Het alleen maar roepen koop "coin X" want die gaat binnenkort x1000 is net zo goed niet gewenst wat mij betreft.
Een feit is dat vrijwel 99% van de alts in BTC waarde blijven dalen. Dit om verschillende redenen. Ik mag daar graag een kritische noot bij zetten, maar naar mijn weten heb ik dit altijd met onderbouwing gedaan. Daarom herken ik mij niet in de geschetste situatie.quote:Verder geef je inderdaad zelf al aan dat er meerdere groepen zijn. Ene gelooft alleen maar in BTC, weer een ander denkt dat Vechain $12 gaat aantikken en weer een ander is vooral bezig met daytraden Voor alle meningen en voor alle groepen zou er ruimte moeten zijn. Als de ene groep constant toxisch is richting een andere dan is er geen ruimte meer voor alle meningen en dat is precies wat wij nu willen aanpakken.
Het is hier wat mij betreft nog niet te laat voor..quote:[..]
Die dialoog is gevoerd met een paar users, maar had ik inderdaad veel uitgebreider en in het openbaar kunnen doen. Dit heb ik verkeerd ingeschat en hierboven al mijn excuses voor aangeboden.
Laat de SC lekker de SC en verplaats de rest naar andere plekken. Voor Bitcoin en Vechain zijn bijv. goedlopende topics. Dit kan ook voor andere projecten. Aan de users zoals ons om newbies te verwijzen naar de goede plekken. Ook bij elk nieuw topic dat tot nu toe geopend is, zijn er altijd goede comments geplaatst.quote:Bedankt voor je onderbouwde feedback.
Suggesties om meer leven in brouwerij te krijgen zijn ook altijd welkom. Wij gaan in ieder geval kijken naar de mogelijkheden om nog een moderator aan te stellen, maar het is ook vooral aan de users om goede content te creëren.Een subforum zou niet alleen maar (of vooral) moeten bestaan uit een SC, dus daar moeten wij echt met z'n allen aan werken.
Maxi's boeit de prijs over het algemeen niet zo. Maar dit is precies wat er ook gedaan werd voor de laatste bullrun van bitcoin. Gezien de uitkomst van vorige bullruns en altseasons is traden of lange termijn investering in altcoins is gewoon geen goed idee voor newbies.quote:Op maandag 28 december 2020 14:43 schreef Evenstar het volgende:
Misschien dondert bitcoin morgen ook wel weer $10.000 naar beneden, dan gaan wij toch ook niet bashen op de bitcoin maximalisten?
Helemaal mee eens hoor! Wij kunnen ons best doen om mensen van advies te voorzien, maar verder moet toch iedereen het zelf doenquote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maxi's boeit de prijs over het algemeen niet zo. Maar dit is precies wat er ook gedaan werd voor de laatste bullrun van bitcoin. Gezien de uitkomst van vorige bullruns en altseasons is traden of lange termijn investering in altcoins is gewoon geen goed idee voor newbies.
Voor de rest is je verhaal duidelijk en kijken we hoe het de komende tijd gaat verlopen. Ik moet toch ergens mijn ei kwijt kunnen.
Kunnen we dit niet omdraaien? Projecten graag onderbouwen en vanuit daar verder praten.quote:• Alleen crypto gerelateerde SC is toegestaan• Kritiek op projecten graag onderbouwen.•
ja, maar dat is dan ontopicquote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maxi's boeit de prijs over het algemeen niet zo. Maar dit is precies wat er ook gedaan werd voor de laatste bullrun van bitcoin. Gezien de uitkomst van vorige bullruns en altseasons is traden of lange termijn investering in altcoins is gewoon geen goed idee voor newbies.
Voor de rest is je verhaal duidelijk en kijken we hoe het de komende tijd gaat verlopen. Ik moet toch ergens mijn ei kwijt kunnen.
Laat ik beginnen met zeggen dat ik overal voor open sta en dat ik dit best even wil overleggen met @F.Sinatra.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kunnen we dit niet omdraaien? Projecten graag onderbouwen en vanuit daar verder praten.
In plaats van de meest groot mogelijk onzin als 'kans' te kunnen promoten zonder ook maar enig goed verhaal..
dit dus eigenlijk:
[ twitter ]
Hoe je dat oplost weet ik niet. Je komt zelf eerst met nieuwe regels, en als het dan omgekeerd (ook eventueel) moet dan weet je niet hoe je dat moet handhaven. Dan is gewoon terug naar de oude SC een oplossing volgens mij.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Laat ik beginnen met zeggen dat ik overal voor open sta en dat ik dit best even wil overleggen met @:F.Sinatra.
Heb dan wel een paar vragen.
• Hoe denken de andere users hierover?
• Hoe denk jij dat wij dit kunnen "bewaken"? Wat is goede onderbouwing? Wanneer is een altcoin het waard om even kort- of langdurig in te investeren en wanneer niet? Wie bepaald dit? Heb persoonlijk geen zin om politieagent te gaan spelen en iedere altcoin post onder een vergrootglas te gaan leggen of het wel of niet kan.
Je kan natuurlijk zeggen dat alle altcoins shit zijn en daar zit zeker wel wat in, maar dat is het geen cryptocurrencies topic meer, maar een bitcoin topic.
Hoe zo jij die verdeling willen maken?
Geloof mij, ik snap je punt. Ben het niet altijd met je eens, maar ik snap echt wel waar jij naar toe wil. Er moet echter een balans zijn en die raakt nu steeds zoek (de ene of andere kant op).
Zelf zit ik voor meer dan 90% in BTC. Ik vind altcoins interessant om af en toe wat mee te liften op succes van alts. Soms ga je op je bek, soms pak je x20 in een week. Voor mij is het verkrijgen van meer BTC, de enige reden om te investeren in altcoins.
Heel af en toe ga ik dan mee in projecten als RFI. Waar weinig achter zit, maar je wel kon inschatten dat het even ging stijgen. Voor de rest zit ik vooral te kloten met VeChain, omdat ik dat ook daadwerkelijk een project vind waar wat meer "body" achter zit.
Enige wat wij willen is dat kwaliteit van de posts een beetje omhoog gaat, zodat wij niet de eerste de beste nieuwe users meteen weer wegjagen. Hoe wij dit doen moeten wij even met z'n allen gaan bespreken en ik denk dat ik ook names @:F.Sinatra praat als ik zeg dat wij echt openstaan voor alles.
erg goede redenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Omdat er onzinnige plaatjes in stonden.
De spoiler met important patterns is niet helemaal correct. De eerste twee patterns (H&S en double top) hebben dezelfde chart.quote:Op zondag 17 januari 2021 01:48 schreef Evenstar het volgende:
Update!
Wij hebben weer een SC! TT is aangepast in overleg met SEO-fee @:viv
Daarnaast een nieuw topic aangemaakt voor TA liefhebbers!
Volgende stap is Altcoins topic aanmaken en BTC en SC OPs updaten
Geen idee wat die prutsers nu weer hebben gedaan, maar ze zijn in de afgelopen 15 jaar dus niets veranderd.quote:Op zondag 17 januari 2021 14:37 schreef F.Sinatra het volgende:
maar ik kan me niet vinden in het FOK! beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |