abonnement Unibet Coolblue
pi_173714968
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:55 schreef Bunsburger het volgende:
De betalingen van LaH van Mongolië en Kenia zijn nog steeds niet binnen.
Het zal toch niet........
Kenia (FA) inmiddels binnen.
pi_173715215
Het geld stroomt hier ook aardig binnen. :P Al die projecten van een halfjaar van LAH waar ik in had geïnvesteerd betalen nu uit, zoals Julimatt Enterprises Limited (Umati) en Mumbwa Medical Centre (AMZ).

Inderdaad ook Pwani Feeds van FinancialAccess. Als ik me goed herinner was dat het eerste 'factoring'-project van LAH en vroeg men zich toen af hoe dat zou lopen. Blijkbaar succesvol, hoewel ik wel zag dat Pwani Feeds recent opnieuw op LAH terechtkwam met een nieuwe lening. Weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken; laat ik er maar van uitgaan dat het eerste project zo'n daverend succes was dat ze daarom door zijn gegaan met een tweede. ;)
  maandag 11 september 2017 @ 22:09:29 #253
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173722210
GVE heeft Regiofund overgenomen, meldt Bevelsborg in een mail
pi_173725297
Aanpassing fee structuur GvE:
quote:
Daarnaast is Geldvoorelkaar.nl voornemens de huidige fee-structuur aan te passen. Vooralsnog is het zo dat we werken met een up-front fee. Logisch omdat de kosten met betrekking tot het tot stand laten komen, inclusief screening ook in het begin vallen. Tegelijkertijd zijn wij er ons van bewust dat beloning gekoppeld moet worden aan de activiteit gedurende de looptijd van de lening. Wij zullen nog dit jaar een eerste stap maken naar een meer gelijkmatig over de looptijd van de lening gespreide fee-structuur.
pi_173726081
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:55 schreef Bunsburger het volgende:
De betalingen van LaH van Mongolië en Kenia zijn nog steeds niet binnen.
Het zal toch niet........
Weer iets binnen, maar nog steeds niet compleet
pi_173726649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:38 schreef Bunsburger het volgende:
Weer iets binnen, maar nog steeds niet compleet
Even geduld. Ze hebben nog tot en met donderdag de tijd. Maw ze zijn nog niet te laat met betalen.
pi_173726982
nieuw: FNC Schoonmaakbedrijf dat 10K wil lenen.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/24424
Jong bedrijf toenemende omzet afnemende winst. Kleine schuld.
Als ik de facebookpagina recencies bekijk zijn die vermoedelijk ingevuld door meest Oosteuropeanen. Zouden dit de werknemers zijn?
pi_173727446
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 13:45 schreef Finanzen het volgende:

[..]

Walletconstructie werkt inderdaad goed!
Ik heb al een soort van wallet bij de bank. Die werkt ook prima.
De platformen met wallet hebben elk een eigen wallet die nergens anders voor te gebruiken is. Men zou een wallet kunnen maken die bruikbaar is bij meerdere klanten van een walletwinkel, of beter nog platformen zouden er voor kunnen kiezen gezamenlijk dezelfde wallet te gebruiken, maar nee, ik mag het overhevelen naar mijn bankrekening en dan weer doorsturen naar een ander platform wat toevallig een interessant project heeft.
pi_173728261
Voor de statistieken Collin
https://www.collincrowdfund.nl/valueblue/
400K na 10 minuten al voor 7/8 vol. Zal dus wel binnen 15 minuten 400K ophalen. Niet van mij. Lijkt me meer iets voor een aandelen emissie.
pi_173729822
Wat vinden jullie van LAH; SimGas Kenya Ltd. 6. Ik vind het wel een goede rente hebben; maar of deze in verhouding is met het risico..? https://www.lendahand.com(...)-simgas-kenya-ltd-6/ Vind het best lastig om dit te beoordelen.
pi_173730134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:02 schreef Ron1986 het volgende:
Wat vinden jullie van LAH; SimGas Kenya Ltd. 6. Ik vind het wel een goede rente hebben; maar of deze in verhouding is met het risico..? https://www.lendahand.com(...)-simgas-kenya-ltd-6/ Vind het best lastig om dit te beoordelen.
Ik heb er gisteren een klein bedrag ingestopt. Verhouding rente en risico is bij LaH over het algemeen minder goed dan bij veel andere platformen, maar daar staat tegenover dat het ook maatschappelijk rendeert. Vergisten van koemest levert niet alleen biogas op voor de eigenaar (relatief schone energie), maar vermindert ook de emissie van broeikasgassen (met name methaan).
Bij mij speelt persoonlijk nog dat ik professioneel met biogas bezig ben geweest. Dat heeft me over de streep getrokken om mee te doen.
pi_173730959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:22 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb er gisteren een klein bedrag ingestopt. Verhouding rente en risico is bij LaH over het algemeen minder goed dan bij veel andere platformen, maar daar staat tegenover dat het ook maatschappelijk rendeert. Vergisten van koemest levert niet alleen biogas op voor de eigenaar (relatief schone energie), maar vermindert ook de emissie van broeikasgassen (met name methaan).
Bij mij speelt persoonlijk nog dat ik professioneel met biogas bezig ben geweest. Dat heeft me over de streep getrokken om mee te doen.
Zojuist ook een klein bedrag ingestopt ;)
pi_173732513
Nieuwe op SiG in Den Bosch alleen schijf 1:
https://investeren.sameni(...)arnas-1-te-den-bosch
pi_173732552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG in Den Bosch alleen schijf 1:
https://investeren.sameni(...)arnas-1-te-den-bosch
In verhuurde staat 10k meer waard?

Is de aanbieding van sig er overigens nog steeds?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173732622
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef ITrade het volgende:

[..]

In verhuurde staat 10k meer waard?

Is de aanbieding van sig er overigens nog steeds?
In de nieuwsbrief die net verstuurd is wordt de aanbieding (25eu bij 250eu) nog steeds dus zal wel nog mogelijk zijn
pi_173732673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef ITrade het volgende:

[..]

In verhuurde staat 10k meer waard?

Is de aanbieding van sig er overigens nog steeds?
Bent u al bekend met de zomeractie van SamenInGeld?

Het werkt als volgt: U nodigt een vriend of familielid uit ook te investeren in een project op ons platform. Zo groeit het aantal actieve investeerders, kunnen er meer projecten worden aangeboden en krijgt u meer keuze.

Verdien ¤ 25,- door een vriend voor het eerst bij SamenInGeld te laten investeren!

Wanneer u beiden minimaal ¤ 250,- heeft geïnvesteerd in één van de lopende of nieuwe projecten (beide in het zelfde project) laat u dit ons per mail weten. Nieuwe investeerders die zonder een al actieve investeerder starten ontvangen ook de ¤ 25,- bij een succesvol project. Wij zullen dit bedrag de eerste maand dat dit project loopt in de eWallet storten. Deze actie loopt zolang de voorraad strekt.

Er geldt een maximum van 10 nieuwe investeerders per bestaande investeerder.
pi_173732743
En na aanleiding van (het succes van) de bijeenkomst van 31 augustus organiseren ze op 11 oktober weer een informatie avond. Dus wie zin heeft maar vorige keer verhinderd was (zoals ik) een nieuwe kans.
pi_173732857
Nieuwe op GVE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16654

Niet erg hoge rente voor een net nieuw bedrijf, maar wel goede zekerheden en aardig verhaal. Ik twijfel... Wat jullie?
pi_173733081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef ITrade het volgende:

[..]

In verhuurde staat 10k meer waard?

Dat begrijp ik ook niet. Tenzij de huurder een zeer forse huur betaalt met een contract voor 10 jaar waar hij niet af kan. :)
Maar ik dacht dat dit soort contracten in de woningverhuur niet mogelijk zijn.
Afijn ik rijg weer een sig kraaltje aan mijn CF ketting. Goede zekerheid ook bij een dalende huizenprijs.
pi_173733091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:01 schreef domipost het volgende:
Nieuwe op GVE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16654

Niet erg hoge rente voor een net nieuw bedrijf, maar wel goede zekerheden en aardig verhaal. Ik twijfel... Wat jullie?
61% van de vrij beschikbare cashflow besteed aan rente- en aflossingsverplichtingen van de lening van Geldvoorelkaar.nl. Persoonlijk vind ik dat best veel. Maar ben het wel met je eens dat d'r een goed verhaal bij zit en wel best wat eigen vermogen. Project zal over een half uurtje wel vol zitten.
pi_173733109
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:01 schreef domipost het volgende:
Nieuwe op GVE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16654

Niet erg hoge rente voor een net nieuw bedrijf, maar wel goede zekerheden en aardig verhaal. Ik twijfel... Wat jullie?
ik doe niet mee. ik vind het voor een nieuw bedrijf behoorlijke hockeystick prognoses, 2e hypotheek is niet heel veel waard, want bij executieverkoop blijft er na de eerste hypotheek niet veel meer over.
pi_173733279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:15 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik doe niet mee. ik vind het voor een nieuw bedrijf behoorlijke hockeystick prognoses, 2e hypotheek is niet heel veel waard, want bij executieverkoop blijft er na de eerste hypotheek niet veel meer over.
Ik doe ook niet mee. "Zekerheden" bij GvE zeggen mij helemaal niets meer sinds een (zwijgende) meerderheid akkoord kan gaan met een alternatieve afwikkeling. Je moet maar afwachten of het bij problemen überhaupt tot uitwinning van de hypotheek en/of HA komt.
pi_173733433
Nieuwe op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173733471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik doe ook niet mee. "Zekerheden" bij GvE zeggen mij helemaal niets meer sinds een (zwijgende) meerderheid akkoord kan gaan met een alternatieve afwikkeling. Je moet maar afwachten of het bij problemen überhaupt tot uitwinning van de hypotheek en/of HA komt.
Dat laatste is zeker een goed punt ja! Die had ik nog even over het hoofd gezien... Thanks :)
pi_173733477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG in Den Bosch alleen schijf 1:
https://investeren.sameni(...)arnas-1-te-den-bosch
Ik heb ook weer ingeschreven (twijfelde nog om te verdubbelen, uiteindelijk niet gedaan).
Het moet wel heel gek gaan op de huizenmarkt wil bij een executie die 105 k niet terugkomen.
pi_173733523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb ook weer ingeschreven (twijfelde nog om te verdubbelen, uiteindelijk niet gedaan).
Het moet wel heel gek gaan op de huizenmarkt wil bij een executie die 105 k niet terugkomen.
ik ga nog niet verdubbelen. Daarvoor is de rente echt nog te laag. Voorlopig is dit goed voor portefeuille opbouw en spreiding.
pi_173733624
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:33 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik ga nog niet verdubbelen. Daarvoor is de rente echt nog te laag. Voorlopig is dit goed voor portefeuille opbouw en spreiding.
Inderdaad deed de rente mij ook besluiten om het gewoon bij mijn vaste bedrag te houden.
pi_173733709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:29 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop echt dat de Rabobank hier niet mee wegkomt...
pi_173734092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:40 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat de Rabobank hier niet mee wegkomt...
Er zijn inderdaad zeer weinig zekerheden voor de crowd. Alle zekerheden liggen bij de Rabobank. De crowd wordt afgescheept met de overlijdensrisico verzekering................................
pi_173734706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:29 schreef djh77 het volgende:
Aanpassing fee structuur GvE:

[..]

Ik ben benieuwd!
Als er een structuur komt waarbij de fee over de geïnvesteerde jaren gespreid wordt. Hoop ik toch wel dat er minimaal aan de volgende voorwaarden voldaan wordt:
* De totale Fee voor de frequente investeerder niet of nauwelijks omhoog gaat
* Er gelijk een financieel onderbouwde exit strategie tot stand komt
* Een gecombineerde betaling van eens per twee weken, eens in de maand, dan wel betalingen in een wallet zodat je het zelf in eens naar je toe kan halen. (Al die betalingen van de verschillende projecten op mijn bankrekening beginnen aardig onoverzichtelijk te worden)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-09-2017 17:32:35 ]
pi_173734937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Als er een structuur komt waarbij de fee over de geïnvesteerde jaren gespreid wordt. Hoop ik toch wel dat er minimaal aan de volgende voorwaarden voldaan wordt:
* De totale Fee voor de frequente investeerder niet of nauwelijks omhoog gaat
* Er gelijk een financieel onderbouwde exit strategie tot stand komt
* Een gecombineerde betaling van eens per twee weken, eens in de maand, dan wel betalingen in een wallet zodat je het zelf in eens naar je kan halen. (Al die betalingen van de verschillende projecten op mijn bankrekening beginnen aardig onoverzichtelijk te worden)
Ik ben het met je eens op punt 1 en 2.
Op punt 3 echter maar gedeeltelijk: een betaling per 2 weken, of per maand zou ik prima vinden: bij KoM en FnC heb ik zo ook een controlepunt per maand, wat veel sneller werkt qua controle dan van alle ruim 60 projecten bij GvE bijhouden of het echt binnengekomen in zoals vermeld in het dashboard van GvE.

Een wallet zie ik echter totaal niet zitten: zoals een andere user al schreef: ik heb ook al een wallet: mijn bankrekening (en nog 1 in mijn broekzak), ik heb totaal geen behoefte aan een wallet bij een platform.
Zou je me uit kunnen leggen wat in het kader van controleren of de betalingen kloppen de voordelen zijn van een wallet t.o.v. de individuele betalingen nu, en t.o.v. de gegroepeerde betalingen zoals KoM en FnC doen?
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan vanuit controle oogpunt nog geen voordelen ontdekken.
pi_173735118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb ook weer ingeschreven (twijfelde nog om te verdubbelen, uiteindelijk niet gedaan).
Het moet wel heel gek gaan op de huizenmarkt wil bij een executie die 105 k niet terugkomen.
Ik doe ook mee en wel voor het dubbele van mijn "normale" bedrag.
De kans dat je geld niet terugkomt bij een 1e hypotheek van 40% ltv op zo'n pand, lijkt me wel heel erg laag.
4,8% voor 5 jaar lijkt mij dan een goede rente.
pi_173735355
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:46 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik doe ook mee en wel voor het dubbele van mijn "normale" bedrag.
De kans dat je geld niet terugkomt bij een 1e hypotheek van 40% ltv op zo'n pand, lijkt me wel heel erg laag.
4,8% voor 5 jaar lijkt mij dan een goede rente.
Zojuist ook een investering gedaan. ^O^
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173735451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:57 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zojuist ook een investering gedaan. ^O^
Ik ook. Alleen vergeten FOK als opmerking te plaatsen :)
pi_173736003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Als er een structuur komt waarbij de fee over de geïnvesteerde jaren gespreid wordt. Hoop ik toch wel dat er minimaal aan de volgende voorwaarden voldaan wordt:
* De totale Fee voor de frequente investeerder niet of nauwelijks omhoog gaat
* Er gelijk een financieel onderbouwde exit strategie tot stand komt
* Een gecombineerde betaling van eens per twee weken, eens in de maand, dan wel betalingen in een wallet zodat je het zelf in eens naar je toe kan halen. (Al die betalingen van de verschillende projecten op mijn bankrekening beginnen aardig onoverzichtelijk te worden)
Ik ben het hier ook helemaal mee eens! Ik investeer regelmatig bij GvE en als de fee echt veel zal gaan stijgen haak ik zeker af bij ze. Zeker ook bij GvE ben ik een voorstander van een goede exit strategie, die duidelijk en helder moet zijn en geen extra kosten voor mij als investeerder.
Op een wallet zit ik niet te wachten.
pi_173736130
Yup ik doe ook mee. Dit is mijn 13e project van SiG.
Ziet er uit als een investering met een prachtige zekerheid.

Wel snap ik hier niet waarom de waarde bij verhuurde staat hoger is dan vrije verkoopwaarde. Dat is de 2e keer dat dat bij SiG voorkomt. Ik zou dan graag een goede uitleg erbij zien hoe men bij deze afwijkende taxatiewaarde komt.

Ook mooi om te zien dat ze hun zekerheden bij problemen met het platform op papier hebben gezet.
pi_173736265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:38 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens op punt 1 en 2.
Op punt 3 echter maar gedeeltelijk: een betaling per 2 weken, of per maand zou ik prima vinden: bij KoM en FnC heb ik zo ook een controlepunt per maand, wat veel sneller werkt qua controle dan van alle ruim 60 projecten bij GvE bijhouden of het echt binnengekomen in zoals vermeld in het dashboard van GvE.

Een wallet zie ik echter totaal niet zitten: zoals een andere user al schreef: ik heb ook al een wallet: mijn bankrekening (en nog 1 in mijn broekzak), ik heb totaal geen behoefte aan een wallet bij een platform.
Zou je me uit kunnen leggen wat in het kader van controleren of de betalingen kloppen de voordelen zijn van een wallet t.o.v. de individuele betalingen nu, en t.o.v. de gegroepeerde betalingen zoals KoM en FnC doen?
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan vanuit controle oogpunt nog geen voordelen ontdekken.
Ik ben het volledig met je eens, ik wil ook echt geen wallet.
pi_173736309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:40 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat de Rabobank hier niet mee wegkomt...
Ik begrijp die berekening niet goed, vlgs mij klopt de pitch niet of er is naast de rabo nog een geldverstrekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173737200
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:33 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik ga nog niet verdubbelen. Daarvoor is de rente echt nog te laag. Voorlopig is dit goed voor portefeuille opbouw en spreiding.
idem, mijn share ook gedaan, geen schokkend rendement, maar past in de portefeuille ihkv opbouw en spreiding *O* w/
pi_173737352
Hier ook een investering in de nieuwe SiG, alleen vergeten in de toelichting Fok! op te nemen
pi_173737606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:46 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik doe ook mee en wel voor het dubbele van mijn "normale" bedrag.
De kans dat je geld niet terugkomt bij een 1e hypotheek van 40% ltv op zo'n pand, lijkt me wel heel erg laag.
4,8% voor 5 jaar lijkt mij dan een goede rente.
Vergelijk dat eens met de lening die op dit moment bij GVE open staat:
SIG LTV 40% rente 4,8%
GVE LTV 102% rente 5,0%
pi_173737861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:51 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik begrijp die berekening niet goed, vlgs mij klopt de pitch niet of er is naast de rabo nog een geldverstrekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk handelscrediteuren, belastingen etc.. Plus misschien een lening.
Pecunia non olet
pi_173737952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:33 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik ga nog niet verdubbelen. Daarvoor is de rente echt nog te laag. Voorlopig is dit goed voor portefeuille opbouw en spreiding.
Ik heb wel verdubbeld. De rente is net zo hoog als bij projecten die méér risicovol zijn.
Dat maakt deze extra aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_173738342
Ik heb m ook meegepakt. Fijn dat het pand in Den Bosch staat, dat is goed voor de diversificatie.

Ben deze keer vergeten om fok erbij te zetten.
pi_173738776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:45 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Vergelijk dat eens met de lening die op dit moment bij GVE open staat:
SIG LTV 40% rente 4,8%
GVE LTV 102% rente 5,0%
Dit kan je niet geheel een op een vergelijken. SIG aflossingsvrij LTV blijft gelijk, GVE annuitair 10 jaar LTV neemt af. Overigens neem ik ook de GvE lening niet. Ik stap pas in als de rente naar 6% gaat. Ik vindt de eerste jaren te risicovol voor dit percentage.
pi_173739933
Ik heb het project van SiG uit 's-Hertogenbosch ook meegenomen. Zelfs met een dubbele inleg.
pi_173741310
Ik doe ook weer mee met SiG.

Wel vraag ik mij af wat de reden van de verhuurder is om te kiezen voor een financiering via SiG en niet via (bijvoorbeeld) NIBC. De 5-jaars rente voor een vastgoedhypotheek bedraagt daar namelijk 3,5% (t/m 50% MW) i.p.v. 4,8%. Zijn de acceptatiecriteria daar soms strenger?
pi_173741891
Mijn eerste SIG!
pi_173743743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:45 schreef Tsundoku het volgende:
Ik doe ook weer mee met SiG.

Wel vraag ik mij af wat de reden van de verhuurder is om te kiezen voor een financiering via SiG en niet via (bijvoorbeeld) NIBC. De 5-jaars rente voor een vastgoedhypotheek bedraagt daar namelijk 3,5% (t/m 50% MW) i.p.v. 4,8%. Zijn de acceptatiecriteria daar soms strenger?
In de aanvraag staat dat zijn huidige bank weigert om verhuur toe te staan.
Ik gok dat Jos op dit moment dus even niet zo blij is met banken.

Ik hoor verder veel verhalen in de markt dat het inderdaad lastig is om een bank te vinden die een hypotheek voor een investeringspand wil verschaffen. Er zijn er nog wel een paar die het doen, maar veel doen erg moeilijk.
pi_173744272
Met 25 euro retour op mijn wallet is het wel aantrekkelijk. Wie wil mijn vriend zijn die mij gaat overhalen om voor het eerst te investeren in dit project?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')